Hogyha elektronikus a gyújtás (Hall-jeladós), akkor a következõ a szitu. A fordulatszámmérõn ugye 3 "csati" van. Test, +12V ill. egy jel bemenet. Eddig nem mondtam újat. Test és +12V megoldahtó, a jelvezetéket pedig én simán (4T-nél) a gyújtótrafó 1-es nevezetû csatlakozójára kötöttem. Ez az 1-es csati a gyújtáselektronikától kapja a "jelet", ami elvileg nem más, mint 12V (a gyújtás elektronika a "híd" a kisfeszültségû Hall-jeladó és a 12V között, tranzisztoros kapcsolás ugye), amit feltranszformál a trafó. Ezek szerint a fordulatszámmérõ bemenete 12V-tal van bökködve. Minden második impulzus egy fordulattal ekvivalens (4 hengeres 4 ütemû motornál)
Tehát nálam minden a trafóra volt kötve, mert onnan testeltem, +12V is onnan jött, na és a jelvezeték.
Íme az óraegység, amit már félig beszereltem (még folyamatban a projekt, a kép guglis), Mitsubishi Colt-é.
[url=https://kephost.hu/share-6790_4F003E72.html][img]https://kephost.hu/image-6790_4F003E72.jpg[/img][/url]
2T Trabant motorjában ugye nem egyszerre járnak a dugattyúk. Így ebben az esetben szükség lesz mind'két trafó jelforrására, mivel 2 imp./1 ford. Ez közösítés pedig megoldható.
Endre, amirõl Te írtál, az inkább egyenirányításnál játszik szerepet. A gyújtáselektronikából pedig egyenáramú jel érkezik. Egyszer az 1.trafóhoz, aztán a 2-hez. Amennyire én tudom, ez diódás közösítéssel megoldható és így meglesz a 2 szükséges impulzus egy fõtengely-fordulat alatt. De azt nem tudom pontosan, hogy 2T-nél hogy történik az elektronikus gyújtás megvalósítása. Ott 2 gyújtáselektronika van 2 Hall-jeladóval?
Javítsatok ki, ha valamit rosszul írtam. ;)
[i](Módosította slimtomi 2012.07.25. 23:36-kor)[/i]