Üdv!
4T tuningmestereket kérdezném... mit ajánlatok? Nézegettem a cikkeket, meg már kérdezõsködtem, de nem nagyon egyértlemû számomra.
Szóval a cél hatásfoknövelés lenne, vagyis nem azt szeretném, hogy a 29kW-ból 50-60 vagy még több legyen, hanem azt, hogy az egyharmados gázpedálállásnál nagyobb nyomaték álljon a rendelkezésemre.
Fontos: a meglévõ motoromból szeretném megvalósítani, minél olcsóbban.
Mivel az alsó fordulatszámtartományra gyúrnék, nem volna olyan fontos a sportrendszer, esetleg egy Wartburg Y szóba jöhet. Wartburg vezérmûtengely szintén. Hengerfejet nem szeretnék bõvíteni, ha nem muszáj, lehetõleg lendkereket sem szeretnék faragni (eleve akkor magasabb fordulatszám felé tolódna el az optimális tartomány).
Ez eddig két alkatrész.
De akkor már szeretném átfûzni 1.3-ra, mivel azt olvastam, hogy a furat megegyezik, csak a löket tér el egymástól. Ezzel kapcsolatosan megkérdezném, hogy miket kell akkor beszerezni az átfûzéshez? Fõtengely + 4db hajtókar (+ nyilván szimmering, csapágyak stb.)
Ez azért volna jó, mert "legjobb tuning a köbcenti tuning" ugyebár, no és nem kellene fúrni, hónolni, új dugót venni stb.
További felmerülõ kérdéseim: Tr. és a Wb. hengerfej megegyezik és az égéstér nagysága a dugattyúk "szintbejárástól" való eltérése határozza meg? Hasraütés: Trabantnál -2mm, Wartburgnál -3mm.
Szóval egy nyomatékos motort szeretnék, akár extrém KV is lehet, de azért ne nyírja ki két hét alatt az önindítót. Az LPG szinte mindent elbír, benzin nem érdekes. :)
Pl. arra gondoltam, hogy Waresz alj (Trabi 1.3-ra átfûzve), Trabant vezérmûtengely (vagy muszáj lerontani a végnyomást Waresz tengellyel?), Waresz leömlõ.
Mi legyen?
- Wb. vezérmûtengely + leömlõ?
- 1.3-ra való átfûzés? (mi kell hozzá?)
- -2mm a blokkból és a dugókból?
Ezekbõl esetleg vegyesen?
Köszi elõre is!
[i](Módosította Spityu 2011.11.18. 20:57-kor)[/i]