Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Létezik olyan vízpumpa, ami nem kezd el nyikorogni olyan hamar? Vagy csak én gondolom, hogy kevés futás után elkezd már szólni az utánygyártott csapágya?
Az ABU 2 centivel magasabb mint az 1.1-1.3. Abban különbözik, hogy a II-es golf 1.6osa kajak másképp néz ki, hátrafele dõl(hátul a kipufogó), meg nem jó gyári váltó rá, stb.
Üdv! Ma elkészült a 4T-mben az olajnyomás visszajelzõ kis lámpám. Az mennyire normális jelenség, hogy ha beröffentem a kocsit, akkor alapjáraton végig világít, hogy alacsony a nyomás, de egy kisebb gázfröccsre elalszik? Alapjáraton magától nem alszik el, legalábbis én nem tudtam kivárni... Elõre is köszönöm a segítséget!
Ha jól emlékszem, van egy kis furat az AC ház alján, a membrán motorblokk felõli oldalán, talán azért, hogy tudjon szuszogni (és így mûködni). Ha jól okoskodtam, akkor a motorblokk felõl nézve a tengely csúszó része kap rendesen kenést, ami talán szép lassan át is kúszik a membránig, de ott szerintem távozik. (Márha tényleg átfolyik, pontosabban átkúszik a fémház furata és a tengely között. Én ajánlom az utángyártottat, nálam jól mûködik. Sajnos lecseréltem a fentlévõt, mert azt hittem, hogy átszivárog a benzin és higítja az olajat, de csak a szívató okozta (!), na meg a városi rövidtávozások. Az újjal is benzinszagú (volt) az olaj. :))) Persze elõtte pumpával lebróbáltam, 3baros nyomást szépen tartotta.
Igen az O gyûrûre gondoltam. Szóval akkor az rendben van. Akkor a membránnál ereszt az olaj? De az olaj egyáltalán el kéne hogy jusson addig a membránig? Mert szerintem nem, de lehet hogy tévedek. Én szétszedném megint azt az AC-t, és alaposan megvizsgálnám, hogy nincs e esetleg valahol kiszakadva, vagy hol eresztheti az olajat. Továbbá, ha a membránnál ereszt az olaj, akkor nem lehet, hogy a benzinnel keveredik a motorolaj, és ezért füstöl?
Bocs ha valami nagy baromságot írtam :) [i](Módosította Jurij 2010.04.03. 19:31-kor)[/i]
Az a helyzet, hogy csak melegen nyekereg, de akkor viszont nagyon. Amíg kint volt a motor addig kellett volna kicserélni, de már egy alátétet sem tudtam volna venni, annyi pízem nem maradt :)
Jurij: ha az O gyûrûre gondolsz a hengerfejnél, az cserélve lett, és tömítõzve visszatéve. Nem ott ereszt, hanem ahol a membrán van 6csillagfejû csavarral lefogatva. Pedig azt is direkt tömítõvel bekenve raktam össze, mégis piszkít.
Tibke: ennyivel másabb az ABU a 2-es golf 1.6-osától? Mikben különböznek? AC-t meg mindenféleképpen a motortérbem akarom tudni, jobb az szem elõtt. :-) dellorto jah... Majd az 1.6-hoz talán. De nem minden a teljesítmény, fontos a fogyasztás is számomra. Ahhoz elsõ körben egy pierburgot szerzek, másodikban pedég hengerenkénti spricces rendszert. Ha megõrülök, jöhet a dupla weber, vagy dellorto :) Szóval a pumpakiszedéshez meg csak emeljem meg a motort amennyire a másik 2 bak engedi. Köszi!
Itt kapsz kisnyomású elektromos benzinpumpát, ami karburátoros autókhoz kell. kb 13 ezerft.(és elbírja már a jövõre nézve a dupla dellorto sort is:) ) Elhelyezés lehet hátul is a tank mellett, vagy elöl.Mi hátra szoktuk dobni.
Vízpumpacsere: Elsõ motortartó bakot kikötni, motort megemelni minél jobban(vízcsövekre figyelj) és így már szépen kifér a vízpumpa.
az ár jó, de nem ezt tenném bele, hanem a III-as Golf ABU motorkódos 1.6-ját, ugyebár az tökéletesen úgy néz ki mint a gyári 1.1-es blokk. Így a mûszakis aggodalmatokról is levan a gond.
Jurij Kérdésére a válasz, sehogy, nem lehet lepapírozni az olyan elmebeteg dolgokat mint 1.6-1.8.2.0, stb. Sõt, az 1.3-at se engedik. De Nagyon sok mûszakin átmentek már a nagyobb motoros gépek. Véletlen konkrétumokat is tudok:)
Vízpumpa nekem is most lesz majd cserélve mert nekem is nyikorog. Én leveszem a jobb elsõ kereket és onnan cserélem ki. Nehezebb mintha kint lenne a moci de megéri...:D
Ki szeretném iktatni a motorról a gyári AC pumpát, mert egyszerûen nem tudom úgy tömíteni, hogy ne eresszen a membránnál, és ne frecskolja össze szépen lassan olajjal a szívósort meg a HF-et. A másik meg az, hogy nagyon tartok attól is, hogy ha ilyet csinál, akkor elõfordulhat az is, hogy az olaj a benzinnel keveredni fog idõvel. Újat nem akarok venni, nem bízok ebben a konstrukcióban.
Milyen elektromos AC-t javasoltok? Felfogatási pontnak a gyári helyet gondoltam, lelemezelve.
Illetve úgy döntöttem, hogy a vízpumpát is kicserélem, megõrjít a nyekergése, már elég durván nyomja. A kérdés az, hogy hogy lehet egyszerûen kicserélni? (persze a motor kivétele nélkül, köszönöm abból egy ideig elegem volt :) [i](Módosította PAtr0n 2010.04.03. 03:00-kor)[/i]
Húú ez nagyon jó kis dolog lenne, el is olvastam a cikket róla. Bár kíván egy kis finomhangolást megépítés után, és az sem mind1 hová teszi az ember a lambdaszondát, meg a testeléstõl, kábelezéstõl is függ a mûködése. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog üzemelni, majd számolj be róla itt a fórumon! És sok sikert a bekötéséhez! ;)
A hattyúnyak alatt a kipufogó keresztmetszetének mintegy 15 centi hosszan ilyennek kell lennie? Vagy ez valami házibarkács volt az elõzõ tulajtól? Jobban meg van kalapálva, mint az én rögtönzött skiccemen.
[img]https://kepfeltoltes.hu/100402/kipu_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] [i](Módosította Jurij 2010.04.02. 19:05-kor)[/i]
Ha mindent csináltatok, mert jóformán hozzá se nyúlhatok a kocsihoz, akkor ez olyan összeg, amire azt mondom, hagyjuk.
Az 1.3 Waresz motorhoz is ugyanezek a dolgok kellenek? Tervdokumentáció, minden ilyen finomság? Egyébként azt tanították pár éve a kresztanfolyamon, hogy csak ugyanolyan motort szabad beépíteni a kocsiba.
Zsír... mennyi volt az anyagköltség? (Mennyibe kerül egy ilyen komparátor?) Ha van nagyon pontos mûszered, akkor egy poti segítségével csinálhatsz szinte akármilyen áramforrásból megfelelõ tápot. Persze céleszközzel jobb dolgozni. :)
Már csak az a kérdés, hogy a végére mire mindent elintézett, mennyibe is volt a "papírozás". Mondjuk ha valakinek nincs ismerõse aki tervezõmérnök, és hivatásos autószerelõ ismerõse, aki állíthat ki papírt átalakításról, akkor vajon mennyi pénzt ver rá az egyszeri ember? A motorkódos dolgot már hallottam, akkor ezek szerint már csak az számít?
orygabor: Közben átszereltem a másik elosztót, és érezhetõen jobb. Nem kell full elõgyuszi sem, a kartergáz csövet is vissza tudtam dugni, még full letekert alapjárati levegõvel sem fullad le, bár ott épphogy jár. Viszont egy vákuumdobra még szert kell tennem, mert szájjal kipróbáltam kiszerelt állapotban és alig mozdít, átereszt. Amúgy a "rossz" gyújtáselosztóban nem kevés olaj volt, lehet ezért gajdult meg. Akkor vettem észre amikor a vákuumdobot kiszedtem belõle és a szára csupa olaj volt, meg belenézve is látszódott.
Ma eléggé unatkoztam, úgyhogy össze is dobtam a cuccost oldal alapján. Még be kell kalibrálni (ami húsvét utánra marad, mert amíg nincs kész az itthoni tápom, addig csak a suliban van megfelelõ tápegység) és kell neki egy doboz, aztán mehet bé a kocsiba.;)
Én úgy tudom, hogy a mai jogszabályok szerint egy autóba csak olyan motor szerelhetõ, amivel gyárilag is készült. Vagyis ha pl. valami okból kifolyólag cserélni kell a blokkot egy 4T trabiban, akkor csak és kizárólag egy 1043 köbcentis 4T trabi motor mehet bele, és aztán azt kell összevissza papírozni a számváltozás miatt.
Elballagsz az Nkh-hoz és 12500ft-ért írsz egy kérelmet az átalakításra. Amihez csatolod az átalakításnak a tervét.(Ezt mérnöki kamarai számmal és pecséttel ellátva.) Ha rábólintanak a tervedre akkor megcsinálod az átalakítást szakmûhelyjel (õk megint kiadnak papírt hogy megcsinálták), utána szépen beállsz az elõre kapott idõpontba a sorra és levizsgáztatod az autódat. Úgy hogy minden papír+a motor bontós számlája vagy eredetvizsgája+ha vannak mûbizonylataid azokat viszed. Ja és ne feledkezzünk meg a nagyobb köbcenti miatti + regadóról. Ja meg befizeted az emelt vizsgadíjat, zöldkártyát. Utána okmányiroda forgalmi + törzskönyv.
U.i: Nem lehetetlen,egyik ismerõsöm levizsgáztatta a Honda turbómotoros Wartburgját 16"-os kerekkel 4 tárcsafékkel.
Nem az enyémek, unokatesómé. Nekem adna minden autós cuccot, ami kell, ha beépíteném a Trabiba, de hát mint mondtam, a papírozásról senki nem tud semmit, az ilyen misztikus dolgokba meg nem vágok bele :DDD, Egyébkén elvileg meg vannak hirdetve a cuccok a "részingbazáron".
Engem mindig az érdekelt, hogy akik beletesznek a trabiba egy nagyobb motort, azok hogy papírozzák le a kocsit? Én is eljátszottam már a gondolattal, hogy beleteszem az 1,8 injektoros kettes golf motort váltóval, de hát hogy kap utána forgalmit a kocsi?
Az a helyzet, hogy azelõtt is ezzel a gyújtáselosztóval üzemelt a gép. Mondjuk van elfekvõben még egy elosztó, kipróbálom azzal. Amúgy pont ilyesmire gondoltam én is. Kis fordulaton még éppen elég az elõgyuszi, de egy bizonyos fordulatnál meg már nem. Gondoltam már a gyertyákra is, nem e lehet, hogy nem szereti ezeket a hárompólusú csodákat. Esetleg hõérték gond lehet? Hallottam olyat, hogy autót (nem 15-20 évest persze) azért kellett generálozni, mert nem jó hõértékû gyertyával használták, és valami elmacskásodott a hengerben. Nem tudom.
madogery: csak felvetettem az ötletet a 10W60-nal kapcsolatban, de le is teszek róla, valóban nem ide való. A vezérlés amióta én piszkálom mindig ilyen is volt. Csak nem értem miért nem lehet pontosan szemre belõni. Az az egy fog eltérés nem hinném, hogy nagy galibát csinálna, hisz most raktam arrébb, és nincs csúnya hangja :) Vákuumcsövek újak, faintosak, bár a vákuumdob nem tudom mennyire jó még. Ezt is lecsekkolom holnap, mihelyst elõszedtem a másik gyújtáselosztót.
4TRed: Hát igen, jó lett volna ha kap egy új gyûrûszettet, de úgy voltam vele, ennyire nem bonyolódok bele a dolgokba. Sokba van már így is. A kartergáz tartály úgy átszelel mint még soha, és tiszta is. De valahogy elvezetem a kocsi alá, mert bejön a büdi így. Nem hinném hogy elmúlna idõvel, ugyan miért is tenné? A kompresszió is mutatja, hogy már igencsak nem 100-as a henger és a gyûrûk állapota, bár nem a legrosszabb.
Tibke: Logikus amit írsz, bárcsak kapott volna új gyûrûket. Eddig ezt találtam, bár nem tudom papírmunka mi lenne vele:
Ha tényleg úgy van ahogy írja a tag, akkor nagyon megérné. Motor, váltó, féltengely, önindító stb... már csak ezekért is. [i](Módosította PAtr0n 2010.04.02. 01:01-kor)[/i]
Azért kérdeztem a gyûrûzést, mert ugye ha kopott hengerbe beletesszük az új gyûrût, akkor attól füstölhet, míg össze nem kopnak. Tedd bele azt az 1.6-ot, nem nagy valami, egy elsõ bakot kell faragni, meg bekötni két relét, és vagy 6 szál kábelt, és már megy is:D na jó ennél kicsit több, de nem sokkal:)
Sajnos pont az egyik legfontosabb részét hagytad ki a generálnak, a gyûrûzést. Lehet, hogy ez bosszulja meg magát kartergáz formájában. Járni kell vele, hajtani amíg megy. A félgenerált meg megtanultad, hogy legközelebb inkább ne. Azon gondolkodom, mivel lehetne javítani a helyzeten, de nálam nem dob ki semmi eredményt a gép. Légszûrõt a kartercsonkra... Hülye kérdés, de még egy ötletem van... Kartergáz-lecsapató tartályt kitisztítottad? (Adja isten, hogy idõvel elmúljon)
A 10W-40 az egy "közepesen" sûrû olaj, semmiképpen sem híg, melegen meg kb. uolyan, mint a 15W-40. A 10W-60 sztem inkább a stabilan 5000 RPM felett hajtott japán gépekbe waló, ahol igen nagy a hõterhelés, ide nem igazán.
"Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van..." Miért, eddig hol/hogy állt a wezérlés? Én úgy hallottam, h simán összeakadhat a dugó a szelepekkel, ha 1 foggal arrébb wan a wezérlés, de majd a szakik megmondják, h mennyit tolerál a rendszer.
Wákuumcsöwek a helyükön/épek -> elõgyújtásszabályozó? Karbi test kábele?
Karbi tuning ja. Csak most már nem erre a motorra az biztos. Sajnos nem tudok kipuffos szakit a környéken. Bár sztem ha lenne rá lóvém, a Janódobbal csináltatnám.
4Tred: pont az az én teóriám is, hogy a vastagabb olajból nem eszik annyit. Bár egyenlõre még azt sem tudom, hogy a mostaniból enni fog e. (10W40). Eddig 15W40-t használtam, meg voltam vele elégedve, de sokan fikázzák, merthogy ásványi mivolta miatt jobban kokszolja a motort, mint egy részszint olaj. De sztem valamiért jobban is tömíti a kopottabb motorokat. De egyenlõre nem is ez a gond, hanem a rengeteg kartergáz. Ha bennehagyom a szívócsonkban a kartercsövet, nagyon leesik a fordulat, ezért be sincs dugva. Pedig ez a sok gáz nem jelent jót, sok fújódik le a gyûrûknél ezek szerint.
Madogery: no odatekertem a szíjtárcsát ahol a rajz is mutatja bár a valóságban máshogy néz ki a tájolólemez. Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van, meg mintha szebben is járna a motor. De még így sem frankó valami, mert megint majdnem full elõgyuszi kell, hogy menjen az autó, és egy bizonyos fordulatszámot elérve olyan ''torpanva'' gyorsul, tehát nem az igazi. Valami gyújtásproblémára gyanakszok. Még a fogyasztásra is kíváncsi leszek.
Teljesen igaz az amit írsz, csak a köztudatban él az a rendkívül "helyes" elmélet, miszerint a vastagabb olajat kevésbé eszi a motor és jujdejó. Persze, mert be sem kerül olyan helyekre ahol a probléma van. És igen, a vastagabb olajaknak jobb a viszkozitási indexük általában. Patronnál azonban a motor hõcseréje nem változott, hisz ha jól értelmezem egy kisebb motorgenerált csinált, amelyben nem volt optimalizálás sem, így szerintem nincs sok értelme a vastagabb olajnak. Hisz nincs olyan hõterhelés, amire annyira elvékonyodna az olaj, hogy megégjen. De ez megintcsak szerintem... Tibke a mûszaki góré :)
Ha kell valakinek szívesen elküldöm a 1.3-as Wartburg Haználati útmutatóját(amikor megvetted újonnan a kocsit kaptál hozzá egy könyvet:)! Ebbõl van a kép amit belinkeltem. Illetve megszereztem az 1.1-1.3 Motor javítási kézikönyvét! De ha jól emlékszem itt az oldalon is megtalálható a letöltések között.
Nem akarok beleszólni de a 10w60-as olaj nem a sóherságról szól. Annak jóval nagyobb a melegen a hõtûrése. Ezért tuningolt motorba vagy gyári sportmodellekbe szokták önteni.
Jaja! Csak olyat kell beletölteni amit a gyártó javasol! Minden kocsinál más és más! 4t mocinak 15W-40 asszem [imgw]https://img2.tar.hu/szmuki/img/73887291.jpg#3[/imgw]
Ettõl nem változik az "olajigénye" a motornak, ha viszont arra gondolsz, hogy abból kevesebbet enne, szerintem akkor sem jó megoldás. (Nem azt akarom mondani, hogy sóher vagy, és nem akarsz jó olajat a kocsiba, ez tõlem távol álljon.) Arra kell gondolni, hogy a nyomás nem jelent automatikusan kenést is! Amit megfontolnék, az a 10W-50, de azzal sem lennék kibékülve, hisz nem erre lett tervezve. Többirõl nem merek nyilatkozni, illetve ez is csak saját vélemény.
Jó kis karbi tunning nem kell ennél jobb! Szerintem. ui:Hatvan és környékén nem tudsz olyan szakit aki kipufogó rendszer építésével foglalkozik. Mert a leömlõ rész meg van de hozá kéne aplikálni a csövet, meg kikérni a tanácsát, hogy milyen közép botot, hátsó dobot tegyek rá! Inkább Rally-s hangzásra mennék rá. Nekem nem feltétlenül kell alacsony fordulaton mély hangos bömbölõ hangzás. Csak akkor jöjjön meg a hangja ahol a nyomaték tetõzik:D Sokat halottam már DTM végrõl? Ilyet még lehet kapni?Ez miért annyira jó?
Köszi, nagyon rendi vagy, de sajnos Szeged nem éppen van közel hozzánk, kb 160km :) Majd még jáccok vele picit, olyan nincs hogy ne legyen jó, a motor kikapása elõtt is szépen járt ezzel a konstrukcióval a gép.
Madogery: Köszi a rajzot, így már könnyebb dolgom lesz. A szíjtárcsát én is központosan tettem fel direkt. De ezt a fönti egy fognyi eltérést nem értem. Azt nem hiszem, hogy a mûanyag ennyit vetemedett volna. De reggel úgyis nekifekszek még 1X.
Tibke: Sajnos gyûrûzve csak nem lett, persze pénzhiányában. Ha már gyûrûztem volna, akkor egyúttal fúrattam volna is, az meg úgy már nem kevés della. Ennyit meg nem ér ez a motor. Végülis nem megy rosszul, az a 10-es kompresszió még csak elviszi valameddig. Csak ne egye meg az olajat :) Gondolkoztam 10W60-as olajon, hátha azt jobban szeretné ez a kopott motor. Vélemény?
Amúgy meg erõsen gondolkozok rajta, hogy nézek valahol 1.6-os blokkot mindenestül. Nagy meló az injektort és a motorelektronikát, lambdaszondát bevarázsolni?
Zsiguli fórumon van aki épít ilyet. De amúgy nem nagy kunszt, ahogy a rajzon is látszik. A kalibráláshoz kell egy viszonylag stabil tápegység ill. mérõmûszer.
A szonda vizsgálatához meg a legjobb egy másik szonda, vagy oszcilloszkóp. Persze ha újszerû, akkor ne foglalkozz vele.