Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Igen jól látod! Sõt inkább úgy fogalmaznék lényegesen jobb állapotban van mint az enyém(BTE478)! De el kell bontani, meg kell semisíteni. Nincs mese. Csak az alvázdarabot kell visszadnom amin a szám van!
Minap úgy döntöttem még kasznizás, fényezés elõtt lecserélem a hengerfejet a Wareszomban. Vagyis zsír újjat teszek fel(a mostaninak már volt hangja rendesen.. csattogós na de pörgetve is volt, nem papásan vezetve:)) Szó mi szó. Valaki SZájbarÁgÓsAN magyarázza már el nekem, hogy pontosan hogy kell beállítani, hogy jó idõben nyissanak a szelepek. Magyaráztak nekem hogy ilyen pont, meg az úgy álljon, de nem vágtam le. Ha valaki pontokba szedné(és mondjuk hozzáértõ Waresz FAn:D) Megköszönném a segítséget! Holnap össze kell rakni a motort illetve a két elsõ kasznielemet leoperálni róla. De szerintem itt tuti csavarbeleszakadásos történet is lesz! Úgy döntöttem nem adok "annyi munkát a fényezõnek. Így hogy le lesz bontva az eleje, én magam fogom lefesteni az alvázat, lengõkarokat...stb. Persze elõtte zsírtalanítom megcsiszolom. Ti milyen tisztítási metódust ajánlanátok? Minden full fekete lesz! kivéve a rugó meg a féknyereg(ezek pirosak). Üdv_Szmuki
Hátra a skodáé nem rossz, de azért keményebb lesz a gyárinál, tehát áldozni kell a komfort oltárán. Ja és a spirálrugós kasztninál nem játszik ez a megoldás. [i](Módosította Tibke 2010.03.08. 20:53-kor)[/i]
Íme egy újabb kérdés :). Ezúttal a saját kocsimmal kapcsolatban. A jobb hátsó lengéscsillapítóm (teleszkópom) kuka, így a hátsó kettõt cserélném (esetleg mind a négyet is). A kocsi ültetve van, szeretnék ehhez mérten viszonylag jó teleszkópot venni bele. Milyen lenne ideális? Van aki azt mondta, hogy elõre lehet a sima gyári Trabant, hátra pedig SKoda 120-as elsõ teleszkópot tegyek. Igazából a cserét nem én fogom végezni, hanem mûhelyben lesz pár dolog amit megcsináltatok, a teleszkópcserén kívül lesz függõcsapszeg csere, kormánymû javítás, fútómûbeállítás stb. Szóval valami olyan megoldás kéne, amivel nem sz*patom meg a szerelõt. Mindenképpen újat vennék, és oylant, ami elég kemény, ha esetleg több szeméylt vagy csomnagot viszek, akkor se érjen semmi semmibe se bele.
Én most a télre Hixol T-t öntöttem bele, plusz meghigítottam két deci trafóolajjal. A hajnali hidegek kivételével most jól veszi a négyest. Persze, ha kijön a jobb idõ, visszateszem a sûrûbb olajat. Nyilván jótt tenne neki egy szabadonfutó csere, de mire megunom a szarakodást, addigra kijön a jó idõ, és megszûnik a probléma. Aztán következõ télen kezdõdik elõrõl... [i](Módosította orygabor 2010.03.08. 20:00-kor)[/i]
A barátnõmnek vettünk egy 2T Trabit. '88-as évjáratú. A 4. sebességet hidegen nem veszi be, nem akad, nem nehézkes, de csak üresben forog. Kell vele menni pár percet, mire beveszi, de akkor is tök könynen. Ki nem esik belõle, szabadon is jól fut. Talán az olaj rossz benne?
Ahamm értem. Pedig nem lenne rossz dolog, ha nem keményedne vissza a szerkezet. A LUK tárcsa nekem is gyanús, de majd a boltban szemügyre veszem.
Szóval te faragnál inkább. Mindig csak a tuning :) Itt csak az a kérdés, hogy a lendkerék faragása, plusz a bontott lendkerék mennyibõl jön ki. Akkor ezek szerint a Trabi fogaskoszorúját kell átpattintani a golf lendkerékre? És az már úgy passzos lesz a gyári önindítóval? Megérdeklõdöm az esztergályosnál holnap a dolgot. Szerdán lépnék a boltba, addig el kéne döntenem, hogy vagy marad a QH a sráctól, vagy veszek "passzos" cuccokat inkább.
A ruentõl beljebb nem leszel, max fél évig, aztán majd az is felkeményedik. A tárcsa meg max felújított lehet, nem hinném hogy valóban LUK-ot kapsz 8900ért. Ami egy az egybe felmegy kuplung olyan nincs, tárcsából persze van, szerekezetnél meg faragás. De én a helyedbe cserélnék lendkereket, pár ft-ért sztem kapsz bontóban, a fogaskoszorút meg egy esztergályos átpattintja 10 perc alatt, és megvan a lendkerékkönnyítés is:)
Zsombicar-on van szerkezet meg tárcsa is. Szerkezet: RUEN 11900 Ft (nem tom milyen minõségû lehet) Tárcsa: LUK 8900 Ft Van tárcsa 4500 körül is, de azt köszönöm kihagynám. Ha senki nem mond ezektõl jobbat, megveszem ezeket. 21bõl ki is jövök.
Igazából a farigcsához se kedvem, se pénzem. A szerkezet lammelláinak reszelése az oké, csak ne kéne lendkereket is cserélni meg faragni. Létezik olyan QH szett ami 1 az 1ben felmegy Trabira? Amúgy nem halott a kuplungom, csak már úgy vagyok vele ha kint a motor, kap 1új szettet. A régit már nem tenném vissza. Egyrészt a tárcsa ránézésre már a végét járja, másrészt melegben annyira felkeményedik a szerkezet, hogy szinte recseg a bowden. Szóval kéne egy elfogadható árú és minõségû szett. Ha valaki tud ebben segíteni azt megköszönném. ;)
Hogy õszínte legyek gondolkodom a Prokeetól való rendelésen. Már csak azért is, mert NEM KICSIT vagyok kíváncsi, hogy milyen egy 100 ezer forintos kuplungszett... Bár a kuplungom nem szállt el még. Késõbb viszont egy jobb mocihoz lehet nem a 20 éveset kéne visszatenni. [i](Módosította 4TRed 2010.03.07. 13:56-kor)[/i]
az a kb 186 az épp 190-es lehet. Lendkerék és önindítócsere ha azt akarnád betenni.(vagy esztergálás, arrébb kell tenni a fogaskoszorút) Meghalt már a kuplungod? Ha 20-at szánsz akkor marad a qh, kedvességgel. Nem annyira rossz, csak reszelni kell kicsit a szerkeze közepébõl.
Közel van hozzá, de még éppen tisztes távolságban :D De csak így mûködik az autó, ha utógyújtás felé tekerem, egyszerûen használhatatlanná válik. Na majd holnap, de lehet még ma kitekerem a felsõ csavart, hogy látszódjon minden. [i](Módosította Jurij 2010.03.06. 19:24-kor)[/i]
Huhh, hát attól a lemezkétõl a csavar mögött nem sokat látni, de az látszik, hogy nem fullon van. Sokat tudsz még a fullos elõgyuszihoz tekerni? Vagy már közel van hozzá?
Lemérte a srác a kuplungot, aszonta kb. 186mm. Gondolom ez akkor a nagyobbik lenne ugye? Basszus, ez így nem lesz jó, nincs kedvem lendkereket is szerezni, cserélni. Max 20-at tudok most a kuplungtémára szánni. De azért fontos a minõség. Tudna ebben valaki segíteni?
Van egy olyan érzésem, hogy a hideg - meleg közti bonyolult átmenti rencer hibája lehet. Értem itt a szívató mechanikus részére, ami hidegen és még félmeleg állapotban a gázt adagolja (ahogy melegszik egyre kevesebbet), illetve a felsõ pillangószelepet. Itt meg kell lenni egy kényes egyensúlynak úgy érzem. De van még valami. Sztem valamilyen módon az alapjárati rencer is beleszól a dolgokba. Gondolom ezt azért mert: A lebluggyogós karbi helyett áttettük haver wartyogójára az enyémet ami a Trabin volt. (úgyis szét van kapva szegény) Nekem a Trabin jól mûködött, az alapjárati rencer is, meg a hideg-meleg átmenet is. Most hogy a warbin van, pont ezt produkálja amit leírtál. Hidegen megy, hideg-meleg átmenetben fulladozik, meg akar halni, melegen (amikor már tényleg jól átmelegedett) meg normális. A lényeg az, hogy a wareszból valami okosok kikötötték az alapjárati rencert, tehát nincs. Szívató jól mûködik, és fullra le van tekerve az alapjárati levegõ, de még úgy is picit magas az alapjárat. Érthetõ, hisz alapjárati rencer nincs. Még szerintem a gyújtás is beleszól a dolgokba, mert az sem normális, hogy fullos elõgyuszival megy csak úgy ahogy normálisan a szekér, de elérve egy fordulatszámot, már ledadog.
Jurij: közben látom, hogy megoldottad a problémát. Akkor tényleg köze van a gyújtáshoz a dolognak. Csak vigyázz túl sok se legyen az elõgyuszi. Neked kb meddig van tekerve?
Sikerült megoldani a 1630. hozzászólásomban leírt problémámat.
Elsõ lépésként karburátortisztítás volt. Az összes fúvókát kiszedtem, és megtisztítottam.
Szétszedtem teljesen a karbit, ahol tömítés van, ott bekentem zsírral. Úszóháztömítést, karbitalpat, valamint a membránok széleit is. Erre szerencsésebb szilikonzsírt használni. Ezután csináltam alapjáratot a CO és a levegõcsavar inzultálásával. Az alapjárati ütközõcsavart a pillangószelep(?) érintéséig + fél fordulattal csavartam be.
Eredmény: Van alapjárat, de ha gázt adok, csak nagyon minimálisat, elkezd fulladni.
Megoldás: Elõgyújtást adtam neki, és az átmenet máris jó lett.
Induláskor most már nem ránt egy hatalmasat, és nem fullad a kocsi, valamint nem rángat.
Basszus! Ez errõl szól! Kinek mi éri meg. én most azért hajkurászok egy második karburátort, hogy legyen egy E85höz belõtt karburálásom is, ha a benzinár tartósan nem akar csökkenni. Gondolj bele, LPGbõl is többet fogyaszt a kocsi, de viszonylag sokan használják így is, mivel így is olcsóbb. Igen, megéri. Másik az, hogy turbós kocsival (ez a trabantosok nagy részét ugye nem érinti) lényegesen nagyobb teljesítményt le lehet venni E85tel, de ez már megint egy más dolog.
Ja, és nem írtam le elég tisztán. Nem, nem kell hogy rosszabbul menjen az autó. SÕT, jól belõtt karburátorral és gyújtással jobban fog menni. [i](Módosította 4TRed 2010.03.06. 15:55-kor)[/i]
Ha lakótelepi parkolóba áll akkor el kell kezdeni zongorázni a kaputelefonokon! (mi rengetegszer találtuk meg így Trabik tulaját mert valaki úgyis ismeri a tulajt) De ha nem lakótelep akkor is vannak a környéken házak gondolom úgyhogy oda kell becsöngetni! Harmadik változat, én például így szereztem a 2T Trabimat tettem rá cetlit és ha néha ránéz a tulaj mégha tojik is rá azért lehetséges hogy megnézni mi az rajta! ( az én Trabim 7 évig állt egy panelparkolóba, esélyt nem láttam rá, hogy hívni fog a tulaj de 1 héten belül csörgött a telefonom) :)
Sziasztok! Olvastam mi a problémátok, én is kísértetiesen hasonlóval küzdök, de még nem sikerült rájönnöm a probléma forrására. Általában félmelegen csinálja a hisztit, de akkor szinte meg akar halni =( Ha jutottatok valamire, kíváncsian várom az eredményeket...
Más: Itt Békéscsabán az egyik parkolóban lassan egy éve áll egy szürke 2T limo. Rendszám rajta van, de látszik hogy már hosszú hónapok óta hozzá se nyúltak. Nincs valami ötletetek hogy hogy lehetne kideríteni hogy ki a tulaj? rendszám alapján próbálkoztam az okmányirodában, de kiröhögtek... -.- Ha van rá vmi ötlet hogy lehetne lenyomozni,, ne restelljétek megosztani velem, engem érdekelne az az autó, de nem tudom felvenni a kapcsolatot a tulajjal...=(
Bocs, kicsit OFF, sajnálom ha rontottam a topic hangulatát.
Az lehetséges, hogy a gyertyák rosszak? Mindegy, azt kicserélem. Szétkapom a karbit, megtisztítom. Melegen hullámzik az alapjárat, egyre lejjebb esik, aztán leáll :(
Ezzel a problémával már én is talákoztam, vagyis haver waresza pont ezt produkálja. Hidegen szépen megy, melegen normálisan meg csak padlógázon. Lehet falsot szív valahol. Ha csak kis gázt nyomok, csak "lebluggyog" torokból. Másik dolog a gyújtás. Fullos elõgyuszival megy csak úgy ahogy normálisan, de egy bizonyos fordulatnál már ledadog. A fullos elõgyuszi nem lenne rossz dolog, mert jobban megy tõle, de az indítózás már nehézkes, fõleg hidegben. Nem tudom hol kéne elkezdeni ennek a problémának a körüljárását, de mind a karbival mind a gyújtással gond van sztem. Azon is gondolkoztam, hogy lehet a hall jeladó nem mûkszik normálisan. Szóval lennének ötleteim, de még nem látom át tisztán az egészet.
Hidegen megy szépen a gép, de amint bemelegszik, rángatni kezd, erõtlenné válik. Nyomom fokozatosan a gázpedált egyre beljebb, nem gyorsul, majd egy pont után erõre kap, és megindul, mitõl lehet ez? Túl alacsony az úszószint? Túlságosan elszegényedik a keverék, amikor a szivató kikapcsol?
Nálam egyszer már lett olyan kemény, hogy tépte a bowdent, mint etióp gyerek a segélycsomagot. De aztán kiderült, hogy nem a szerkezet a ludas, hanem a jóféle bowden külseje elkezdett szétmenni, ügyesen magába akasztotta magát a huzalt és így szépen kettesben bebújtak az utastérbe.:D
Eddig csak jót hallottam róla, ezért is szeretnék ilyet venni, na meg az elfogadható ára miatt is. Az átmérõt megtudakolom akkor. Amúgy milyenek a tapasztalatok ezzel a szettel? Puha a pedál? Nekem ami most benne volt szerkezet, nyári melegben kegyetlenül fel tudott keményedni.
Nekem is QH van és az égvilágon semmi gond nincs vele, pedig kapja a kiképzést rendesen.:D A 180 mm és a 190 mm a kuplungtárcsa átmérõje; Trabira/Wareszra a 180-as kell (hacsak nem cseréled ki a ledkereket golf II-ére).
Csak azért kérdezem, mert pont itt lett ajánlgatva a QH nem egyszer, gondolom a magyar kisiparitól azért fényévekkel jobb. LUK-ban és Sachs-ban is gondolkodtam, de az számomra drága. Mellesleg hol van akkora kedvezmény a QH-ra? A 180 és 190 milyen paraméter? Nekem melyik lenne a jó?
Szerintetek ha bemegyek az okmányirodába azzal a problémával, hogy a forgalmiban benne szerepel hogy kombi, és én szeretném hogy ne szerepeljen ott. Ez megvalósítható? Nem túl átlátszó? Valakinek valami ötlete?