Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Az egyik dolog a fúvókák. Szerintem csináld azt, hogy visszarakod a saját fúvókáit amivel be volt állítva, majd ha még mindig nem jó utána nézegesd a szivatót, mivel gondolom azon nem állítottál semmit és úgy volt ahogy levették a wareszról.
Aszongya má' meg nekem valaki, hogy mitõl lesz egy gyertya kokszosabb (nem szép aranybarna) mint a többi, és mé' rövidül el drasztikusabban az elektródája a többiétõl. Utalhat ez kopott gyûrûkre, vagy elsziszegõ szelepekre?
A gyertya az BRSIK a kábel az pedig ha jol írom TESLA ezt tudtam beszerezni. Az elosztófedelet akkor megpróbálok szerezni egy gyárit mert ez nekem is gyanus volt ez a kisipari kicsit instabil is ahogy nézegettem.
Ha a gyerták és a kábelek minõségiek és persze jók, akkor sztem az utángyári elosztófedéllel és/wagy rotorral lesz a probléma. Ez bennem is akkor tudatosodott elõször, amikor hosszas wergõdés után kihajítottam az utángyártott gagyit és szereztem gyári, Beru elosztófedelet (a rotor még folyamatban). (szerencsére ezt lehet kapni, csak külön redelni kell, mert többe kerül, mint a gagyi, igaz ez nem is porlik szét az ember kezében(!), se nem megy haza egy hónap alatt!)
Én pedig hozok egy kis derût a fórum életébe, sikerült lepadkáznom a bal elsõ felnimet... büszke vagyok magamra mondhatom, holnap megyek ki, rakom fel a pótkereket. Talán kép is lesz. :D
Köszi a segítséget ott volt a probléma ahol mondtad..
De most lenne egy olyan kérdésem a családi 4T wartburgal kapcsolatba hogy most lett rajta gyertya, gyujtáskábel, elosztófedél, rotor cserélve ÉS egy olyan30-40kmn kb hibátlanul ment aztán most meg olyan mintha nem menne minden henger benne rendesen. Mi lehet a baj? Mit keresek?
Megvalósítható az LPG a dízel autóknál is, de akkor tisztán gázüzemû lesz. Mivel az adagoló helyére egy gyújtáselosztó kerül, a befecskendezõk helyére meg gyújtógyertyák. Ezen kívül kell egy gáz-levegõ keverõ és elpárologtató berendezéssel, nyomáscsökkentõvel és az egyéb mûködést segítõ szerelvényekkel. Bár mondjuk nemtudom ennek mi köze van a Trabanthoz...:)
Jó estét! Szükségem volna egy kis segítségre... A minap lecseréltem a trabimon a karbit egy wartburgéra, de a fúvókákat visszacseréltem a trabantéra benne. Felraktam, bekötöttem, de indítás után hidegen alapjáraton pörgött a motor, majd 5-6 sec múlva leállt, mintha levettem vna a gyújtást. Ha újraindítom, és gázt adok fuldoklik, füstöl, majd szintén leáll. Valami ötletetek lehet hogy mi okozhatja a hibát? :/ Elõre is köszi a segítséget...
"Közvetlen literben mért fogyasztás összehasonlításnál az LPG-bõl mintegy 5-20%-kal kell több ugyanazon teljesítmény eléréséhez, mint benzin esetén. Ez adódik egyrészt abból, hogy a 95-ös oktánszámú benzin sûrûsége átlagosan 0.76 g/cm3, míg az LPG (melynek oktánszáma átlagosan mintegy 106-nak vehetõ) 0.53 g/cm3. Ezeket összevetvén, 40%-os többletfogyasztás jönne ki elsõ körben, de tudni kell, hogy az LPG égéshõje magasabb, mint a benziné /LPG:46.1 MJ/kg(12.8 kWh/kg), benzin: 43.6(12.1kWh/kg)/ Ez elméletileg 33%-ra mérsékli a többletfogyasztás mértékét. a végsõ 5-20%-ot végül a magasabb oktánszám eredményezi.
A gáz halmazállapotú, légköri nyomású cseppfolyós autógáz legfontosabb tulajdonságai a következõk:
* relatív sûrûsége: 1,8…2; * sûrûsége: 2..2,7 g/l; * [b]gyulladási hõmérséklete: 490…510 °C;[/b] * alsó-felsõ gyulladási koncentráció: 2…9 tf%; * lángterjedési sebesség: 32 cm/s; * alsó hõérték: 0,105…0,110 MJ/l; * 1l PB-gáz elégetéséhez szükséges levegõ mennyisége: kb. 28l; * motoroktánszám: legalább 89 (kb. 100)."
[i]/forrás: Wikipedia LPG szócikk/[/i]
A felsõ szövegrészletbõl, illetve az alsó adathalmazból kiemelt szövegrészbõl kiindulva szerintem valamiféle gyújtásrendszert kap utólag, vagy valamiféle keverékelõmelegítést alkalmaznak, ám könnyen elõfordulhat, hogy tévedek. Illetve hozzá kell fûznöm azt is, hogy korábbi hozzászólásaimban az égéshõ prefixumát elvétettem, ezért utólag elnézést kérek. (kilo->Mega)
[b]Módosítás.:[/b] Reggel úgy keltem, hogy a sûrítési ütem végén az otto-körfolyamatú motorokban 500 fok van. Ezt még anno egyetemen egy vízbefecskendezésrõl tartott kiselõadás során is elmondtam, nem tudom, hogy tegnap mért ez jött ki belõlem:D. Szóval könnyen elõfordulhat, hogy adott a környezet az LPG öngyulladásához, így nem szükséges gyújtóberendezés, hisz a diesel üzemben még nagyobb nyomás/hõ szabadul fel a sûrítési ütemben. [i](Módosította 4TRed 2010.01.17. 14:13-kor)[/i]
Motorháztetõt felnyit a fûtésnél a ventilátor felõl a védõrácsot lecsavaraod, ventilátor kiemel. Megnézetd, hogy az a fém lemez a helyén van-e ami a hideg-meleg levegõ szabályzó ajtaját "támasztja". Ha nincs ott akkor lehet azért is. Mert mivel az ajtó, és a radiátor között úgy lesz egy kb 1,5 cm széles rés, és ott megy át a levegõ nem a radiátor bordáin. De lehet, hogy levegõs a fûtésed, és nem melegszik fel rendesen a fûtõradiátorod.
Kérdezd Csabee-t, Õ majd megmondja Neked a frankót, hisz elég sokat megy gázos Trabiwal:)!
Egyébként leszögezem, hogy tölem táwol állnak ezek az átalakítások, de az utóbbi idöben énis egyre jobban gondolxom egy "elgázosíthatatlanított" 4T-n. 1200Ft/100km-t csak a fáradt krumplisütõolajos zöccségessel lehet überelni(0Ft/100km) - ahogy egy cimbim is tolja, de az tényleg nagyon tetü egy jószág, nomeg nem hiányzik a jöwedéki adós b*szogatás...
Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy mostanság a 4T trabinál nagyon gyenge lett a fûtésem,szinte csak ilyen langyos levegõt fúj . Mi lehet az oka ennek a jelenségnek?
Arra hivatkozott, hogy õk már több gépet alakítottak át gázüzemre, és most is sok autót használnak gázüzemben, de nem általánosságban mondta, hogy a gázüzemû autó nyomatéktlan, hanem csak a Trbantra mondta, hogy olyan kicsi a motorja, hogy a gázüzem miatt sokat veszít a nyomatékából, és még a 2T-nél (normál üzemû) is keveseb nyomatéka lesz.
igen, buszokban sem hiszem hogy csökkenne a nyomaték, összehasonlításnak a jól ismert Rába D10 (sok Ikarust hajt még ma is), illetve ennek gázos változata a G10, ilyenek Szegeden futnak például, szintén Ikarusokba építve.
Én ezt elméleti oldalról megközelítve butaságnak gondolom. Ha ennyire más (erõtlen, kedvezõtlen hatásfokú) motorüzemet okozna, akkor nem hajtanának buszokat gázzal. Márpedig ott csak a nyomaték számít.
Gyakorlati tapasztalatom nincs vele (mármint Trabantnál), de nagyon-nagyon sok elõítéletes történetet lehet hallani ezzel kapcsolatban. A lényeg, hogy jól legyen beállítva az egész rendszer és akkor alig lehet észrevenni a különbséget! Ma megyek megnézni egy gázos Trabit, ha tetszik, elhozom, ha nem, nem. Írok beszámolót. Nekem speciel többet számít az alacsony fogyasztás, minthogy 80 helyett 65-tel megy fel egy dombon. És ez egy eléggé rosszul belõtt kocsira jellemzõ...
Kérdeztem korábban, hogy mik a tapasztalatok gázos Trabival kapcsolatban. Ma beszéltem egy csókával, és azt mondtam neki, hogy kersek gáz üzemû Trabantot. Õ azt mondta, hogy felejtsem el, mert annyira nyomatéktalan a motorja, hogy a gázüzemtõl nagyon legyengül, és hegyre dombra felmenni vele szinte lehetetlen! Mik a tapasztaltok ezzel kapcsolatban? Hülyeséget beszélt a csóka, vagy tényleg így van? Én szeretnék nagyon gázos Trabit, akárhogy is van, csak kiváncsi vagyok a tapasztalatokra? Nem tud valaki esetleg eladó gáz üzemû Trabantot nem túl drágán?
Addig nincs is probléma a 800kg-mal, míg a többi autó is ilyen tömegü, de amint a csattanóban a partner jócskán nehezebb - és ez ma már mindig teljesül - ott kezdönek a gondok. 0.5*m*v^2 kinetikus energia töled is, töle is - "kb." rugalmatlan ütközést feltételezwe - ki lehet találni melyik húzza a röwidebbet... (hogy a nezebbik fél általában erösebb, azaz gyorsabban is megy, arról már nem is beszélwe)
Nem értem mi a gond ezzel a 700-800 kilóval? Azért mert ma már a kisautók is egy tonnánál kezdõdnek? Régen voltak a Renault 5, Golf I, Fiesta, Autobianchi, Fiat 127...UNO... sorolhatnám sokáig. Ezek mind kisautók voltak, méghozzá jó kis autók. Mind futottak 130-140-el, és akkor még nem említettem a mérgesebb GTI meg turbo változatokat, amik aztán meg nagyon mentek! Azok sem szálltak el az útról, pedig szintén pille súlyúak voltak a maiakhoz képest. Akkor a Trabantal miért istenkísértés gyorsan menni? Ha van normális futómû meg fék egy autó alatt, és nincs porrárohadva a bódé, akkor szerintem nincs gond. Mentem már Trabanttal is gyorsan, nem száltam el, és meg is álltam. Meg mentem már nagykocsival is gyorsan, ami viszont pusztulat állapotban volt, és alig lehetett úton tartani, pedig nagy vas volt. Már ahol még volt benne vas. Persze észen kell lenni, mert könnyen megvan a baj, függetlenül attól, hogy miben ül az ember!
Ez így van, mert frontális ütközésnél még a duroplasztok is az erõ elnyeléséül szolgálnak, illetve relatíve kicsi a fizikai értelemben vett lendület (tömeg*sebesség). Ez utóbbi miatt "jobb" jeges úton is megcsúszni vele, mint egy másfél tonnás vasteleppel.
Ki beszélt itt biztonságról? A trabantozás mindig is extrém sport volt. Mehetsz akár 50-nel is, ha a szembõl jövõ megcsúszó kamion felken a szalagkorlátra, akár 1.1 akár 601, akár 1.6 vagy bármi más. Uff.:evil:
Én 120-140 körül szoktam nyomni mikor olyan kedvem van. :D Volt amikor horgászat után jöttünk hazafelé (3 nagydarab emberrel meg tele cuccal) 130-140 volt a vége. Ráadásul olyan uton ami nyáron a nagy melegben olyan mint a gyurma. :P [i](Módosította N1tr0 2010.01.15. 15:39-kor)[/i]
Ha az ember közlekedik, akkor sosincs biztonságban, úgyhogy már oly mindegy.;) Meg egyébként is csak 1X próbáltam eddig, a nagykarácsonyi egyenesben. Normális üzemben nem megyek 100 fölé, mert a hajam is megzabálná.:D
Azért a toronymerevítõkön kívül sokmindent meg lehet oldani kb. láthatatlanra. 130km/h-nál szerintem már rég mindegy, hogy az ember egy új passatban, vagy egy trabantban ül, szerintem azon változtat, hogy mekkora kanállal szedik ki. Hozzáteszem, hogy csak az ütközést feltételezve. Viszont ha már innen megnéztük, nézzük meg a túloldalról is, kisebb tömeget könnyebb megállítani.
Na ezaz! Meg lehet a bódét erõsíteni, de ahogy írod mûszakin "alig" feltünõ, látszik! Na akkor már kicsit jobban megvizsgálják az autót, és ha nem ismerõs intézi a vizsgát akkor az egyenlõ egy bukással!! Most pedig forgalomból való kivonással egyenértékû! Ha megnézzük azokat az autókat amelyek tartósan 130 km/ó sebességgel tudnak közlekedni és még van bennük még tartalék, azok önsúlya mind 1 tonna felett van!! Tehát egy 800 kg súlyú bodéval ezen a sebességtartományon utazni szerintem kicsit ÉLET VESZÉLYES!!!!!
A lendkerék könnyítéssel vigyázz, mert harosszul könnyítik ki akkor szétrobbanhat!! Nekem 2T-n is ki van könnyítve, egy versenyzõ gyerek csinálta, könnyebben felpörög, igaz dombnak is hamarabban veszti a fordulatot, hamarabb kell visszaváltani!!Kíméli a fötengelycsapágyakat is ami 2T-n gyári fõtengellyel, éltettartam növelõ!
Külsõleg ránézésre ugyanolyan,csak a megszakítós trafó 6V-os.Az aljába van beütve róla az összes infó. [img]https://www.kepfeltoltes.hu/100115/Feluj__t_077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Annyi még a különbség,hogy a 6V-os on a számsor:8351103/4 Hogy ennek van e jelentõsége nem tudom. [i](Módosította Jimmy 2010.01.15. 12:15-kor)[/i]