Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Köszi a gyors választ, sajnos most egy generátor felújítás nem fér bele az anyagi keretbe. A kondikkal csak ideiglenes hiba kiküszöbölést szerettem volna véghezvinni. Az akkuumlátorom 1 éves, tehát nem azzal van a baj. A karburátorom Szegeden lett tisztíttatva, beállíttatva, ezért ehhez sem nyúlnék, mert az alapjáratom nem megy 1000 alá. Az autó tavaly télen volt autóvillamossági szervizben, mindent átnézettem rajta, még a töltést is, amire azt mondták, hogy kiváló. Így utolsó próbálkozásként a kondenzátorok beiktatására gondoltam. Szerinted kicsit sem segítene?
Ha a töltésre gyanakszol, akkor annak m?szeres felülvizsgálata szükséges. Ha az akksid jó, és kizárhatjuk annak hibáját, akkor vélhet?en a generátor keféje, vagy a csúszópályák kopottak. A feszültségszabályzó hibáját is kimérheti a villanyszerel?. A generátor felújítását követ?en remélhet?leg elmúlnak a panaszok. Az alacsony alapjárat is okozhat hasonló tüneteket, de miel?tt hozányúlnánk a karbihoz, érdemes kizárni/feltárni/orvosolni a karburátor, gyújtás, töltésrendszer esetleges hibáit. A kondenzátor beépítése nem helyettesítheti a generátor, vagy bármi egyéb hibásan m?köd? dolog javítását.
Sziasztok! Van egy olyan bajom, hogy a világításom alapjáratnál, meg gondolom kisebb sebességnél villog, vagyis remeg, de egységesen. A generátor szerintem nem tölt egységesen és a feszültségingadozásoknak köszönhet? ez a villogás. A kérdés az, hogy hogyan küszöbölhetem ki ezt a kicsinek nem mondható problémát? Szerintetek elég egy-egy kondenzátort betenni a világítások elé? Vagy mégis mi a megoldás? Üdv: Atesz.
Ennyi lenne a különbség a 2 között? NEm hiszem! A golf szívósor pont azért megy fel a TR/WB hengerfejére, mert az ugyanaz a 3 autónak. A karbitalp már más tészta, mert abban különböznek az oké. Csak érdekelne, hogy oda tehetem e a Golfét is, ha nincs más.
hátul meg a sok kézifékes tekeri le, találkoztam már jó pár ilyen esettel,de a kúposra nem jellemz? csak az újabb fajtára.ezért ajánlatos a pupi tengelycsonk rögzítés az újfajtánál.
No a héten meglesz a HF tömi csere, és eggyúttal a többi cseréje is. Jelenleg a zsombicarból nem tudnak szívósor tömit küldeni. A kérdésem az, hogy a Golf vagy Polo szívósor tömije jó lesz e helyette?
Sem a tengely, sem a csapágyak nem tudnak elmozdulni, és nem a retesz miatt. A csapágyak küls? gy?r?je belülr?l támaszkodik fel, vagyis kifelé a bels? csapágy, befelé a küls? csapágy támasztja a tengelyt. Az agy bels? része pedig feltámaszkodik a küls? csapágy bels? gy?r?jére. (Most látom, milyen világos, és egyszer? fogalmazás, haha!). A lényeg, hogyha mindent ugyanúgy csinálsz vissza, nem lesz semmi baj. Ja, és ki ne feledd a középs? cs?szer? távtartót! Ez biztosítja, hogy hézagmentesen illeszkedjenek a csapágyak, de ne is szoruljon. [i](Módosította orygabor 2009.12.28. 22:27-kor)[/i]
Nem, az íwes retesz az azt szolgálja, hogy össze tudd szerelni(meg tudd húzni az anyát a tengely elfordulása nélkül), walamint hajtáskor nehogy elforogjon a tengelykúp az agyban (ez f?leg jobb elöl fontos, mert ott ugye a hajtás le akarja tekerni az anyát). (az én '69-esemben pl. elöl fém, hátul pedig m?anyag(!) a retesz)
Ha jobb állapotú vagy korábbi a leng?kar,hagyd fent.Az újabb verziók hamarabb lerohadnak.A bels? szerkezete azonos szinte.A tengelyt és hézagolóit kell cserélni és simán felrakható az újabb dob.De ha túl bonyolultnak látod cseréld egyben,m?szakira viszont úgy is cserélni kell vissza,ezért az els? megoldás a praktikusabb.Fékbetétet mindenképp cseréld hogy a fékdobhoz passzoljon a mérete,amúgy az is egyforma.
Ahogy látom, az íves retesz hivatott megakadályozni a tengely beesését, mert ahogy a rajzokon látom, az támaszkodik a csapágyon - az újaknál meg nincs ilyen ami ezt megakadályozná - max. beesik néhány mm-t (akkor összeér a féklap a fékdobbal, és lesz olyan hangja gondolom, hogy úgyis megáll a sof?r.... :-)
Ha már hátsó futóm?nél járunk. Trabant 601-re szeretnék hátra 1.1-es féket, mert elöl ugye majd tárcsa lesz egyszer, és hogy egyforma legyen az anyák elosztás. Tehát elég ha csak a dob alaplapjáig szedek le mindent mármint hogy az alaplap is csere, vagy az egész leng?kart cseréljem ki?
Nem esik ki semerre sem a kerék, mert a az egyes csapágyak a fészkükben felfekszenek egy-egy wállra, innen csak max kifelé (azaz mindegyik csapágynál a kiszerelés irányába) tudnának elmozdulni, de csak akkor, ha a tengely nem lenne ott a bazi, megtépett anyáwal.
Az "agyat pozicionáló pöcök" az, ami a régi, kúpos tengely? agyaknál íwes retszként wolt jelen. Késöbb, az újabb agyakba már csak egy hengeres kis sz@rt raktak be, ez a "pöcök". Általában kifér ett?l a tengely, nem kell kiszedni. Ebben az újabb fajta agyban nincs rugó sem a csapágyak között, csak egy táwtartó csödarab, azt sanyi. [i](Módosította madogery 2009.12.28. 12:32-kor)[/i]
Ahh, köszönöm. Azt hittem, valami fogja a tengelycsonkot a helyén, azt kell leszedni - Na ez nem volt világos, kösz :-)
(Mondjuk így azt nem értem, hogy mit?l nem "esik be" a tengely egy menet közbeni er?sebb ütést?l (míg az agy/fékdob fel nem akad) - hisz abban az irányban semmi nem fogja ezekszerint...)
Az agyat pozicionáló pöcköt nem vettem ki , nem tudtam hogy ki lehet.. Azt hittem annyit véknyodik a tengely, s simán kifér.
Mégegyszer kösz, nekilátok el?ször a demón... (abban a csapágyak jók, valszeg azt fogom újrahasználni)
A "gumi-izé" alatt van. :) Legalábbis amit te keresel. Az íves retesz, az az ami pozicionálja a kerékagyat a csonkon, azt valószín?leg már kivetted. Ezután lehúztad a kerékagyat. Na és akkor ott látod a gumi-izét, a szimmeringet. Ha van bel?le új, lehet?leg frissen vásárolt, 48x62x8-as méret?, akkor igazi hülyegyerek módjára csavarhúzóval kifeszegeted a régit. Ha nincs, akkor óvatosan, hogy ne sérüljön. Ha vigyzátál rá, akkor újra fel tudod használni az összeszerelésnél, viszont ha kívül is zsíros volt ez-az, akkor mindenképpen cseréld! A szimmering alatt van a biztosítógy?r? (zéger), azt miután kivetted, lesz még egy hullámos alátétszer?ség is, azt már simán ki tudod venni. Ezután már csak a csapágy van.
Nincs más teend?, mint a tengelycsonkot a menet fel?l alumíniumtuskóval kiütni a házból (ez a szimmering-zéger-alátét trió eltávolítása el?tt is lehetséges, s?t így ezeket könnyebb is, ha nincs bent a tengelycsonk). Ezt követ?en a két csapágyat kell csak kiütni a fészkükb?l. A bels?t befelé, a küls?t kifelé. Minden alkatrészt törölj tisztára, ha zárt csapágyat vettél, akkor mindkét oldalon távolítsd el a zárót, és tömd meg ?ket b?ségesen zsírral. A két csapágy közötti részt úgyszintén (ahol a rugó van a tengelycsonkon). Ha még nincsen csapágyad, tudok gyári új DKF-et. [i](Módosította Spityu 2009.12.28. 09:33-kor)[/i]
Na, el?tte a szétrohadt leng?karomon kísérleteztem.
Nem jutottam sokáig... Állítólag van valahol egy "íves retesz" amit ki kéne venni fogóval, s utána ki lehet ütni a tengelyt. De hol van ez a retesz? Se kívül, se belül nem látom... :-( belül sztem lehetetlen, ott csak a csapágyat látom, kívül meg ott van egy gumi-izé (gondolom hogy ne jöjjön be a zsír a fékhez), alatta egy fémgy?r? (de annak köze nincs a tengelyhez), utána meg a csapágy jön...
A Meissner könyv ábrái azt sejtetik, hogy belül van ez a retesz, de kép nincs róla..:-(
(Mondjuk már tuti volt benne csapágycsere, mert made in ussr zárt csapágyak vannak benn...) Bakker... [i](Módosította bigmafa 2009.12.28. 01:31-kor)[/i]
Biztosíthatlak, úgy ahogyan Tibke is írta megoldható a csapágycsere. Az már más kérdés, hogy kényelmi szempontból melyik módszer a jobb :) Elöször én is le szerettem volna szerelni a gátlótartó fület, ami az egyik oldalon sikerült is, de a másik oldalon annyira bele volt rohadva a leng?karba a csavar, hogy csak kerekítettem a kulccsal. Aztán elhajlítottam az egyik fület, így már kifért a tengely. A csapágyakat sem volt egyszer? kiszedni, de csak sikerült. Szóval bátran ess neki, leng?kar marad, fül elhajlít, szenvedés kezdödik. :)
Hát szerintem a barkácsolás szóba belefér... inkább a topiccímben és a leírásban van ellentmondás (vagyis inkább halmazsz?kítés). [i](Módosította Spityu 2009.12.27. 15:01-kor)[/i]
Halkan jegyzem meg, hogy a rugóstagot tartó villa egyik ágát elég elkalapálni ahhoz, hogy kiférjen a tengely hátrafele, majd utána visszahajlítva tökéletesen használható marad a cucc. Egyszer már követtem így el csapágycserét, nem emlékszem miért, de nem vettük le a villát.
Azért ajánlom a szerelést inkább, mert így nem kell egy kétes eredetü/állapotú lengökarral operálni - persze, ha Tiéd még tényleg állapotú. A csapágycsere ha lassan csinálod, max fél óra alatt +wan, és ebböl 15 perc tüdörudi+szieszta. A lengökarleszedésnél egyéb nyalánkságok is elöjöhetnek, ami miatt akár hetekre is kieshet a kocsi, ha nem sikerül +oldani a +lepi problémákat. (gondolok itt pl. a lengökarcsawar beletörésére, tipikusan '88-tól. Na ezt finom dolog utána úgy felfúrkálni több lépcsöben, h menet is maradjon még wmennyi a csöcsben...)
Nem elriasztani akarlak, csak még a konzol flexeléséwel együtt is kisebb meló a csapágycsere, szerintem. A fék MH-t meg amúgy is szét kell borítani, ha folyat, pláne egy ismeretlen másikon... [i](Módosította madogery 2009.12.27. 10:34-kor)[/i]
Hát, igazad van, de ez rohadt sok id? (nekem), mivel ilyet még nem csináltam. (csapágycsere) A fékmunkahenger is kissé folyat (bár ezzel még megbirkóznék, ez nem lehet nagy kaland.)
A szerszámaim megvannak hozzá, a leng?kar is OK egyébként, de id?m kevés. (Ráadásul profin lett ráhegesztve, félek nem tudnám szépen leszedni)
Amennyiben még jó állapotú* a leng?kar, amire felhegesztetted a gátlótartót, akkor szerintem jobban jársz, ha leflexeled, csapágyat cserélsz, majd 2 lehet?ség közül wálaszthatsz: - nyesel bele új menetet, és szépen wisszaállítod a bontható kapcsolatot, - ismét hegeszted (igénytelenebb, barbár megoldás)
*nem zörög benne 2kiló rozsda, nem repedt és csawarhúzót még nem tudod beledöfni sehol, ill. a csapágyfészkek nincsenek kiwer?dwe, szorosan tartják a csapágyakat
Laprugós 2T jobb hátsó futóm?vet keresek, kompletten. Amit bontóból vettem az szerencsére csapágyas, és még nagyobb szerencsére a csapágyat nem lehet cserélni (mert nagy okosan ráhegesztettem a gátló villáját, miután beleszakadt a csavar...)
Szóval ha tudtok jó állapotút, érdekelne! Budapest, Vác környéke...
Hello! A takarításra soha nem sajnáltam az id?t, az utóbbi egy hónapban már vagy 3x kellet szétszedni, de valami mindig van vele. Az el?z? gazdájának a szerel?je kókányolt vele, pl le van törve az úszó tengelyét befogó egyik kis fül. Meg ami van az úszóház fedélb?l lefele álló kis réz cs? csonk, ami összeillesztéskor belemegy az úszóház felfekv? peremébe, azt is sikerült vkinek szétlapítania-magyarán úgy húzta meg a csavarokat, hogy az a kis csonk nem volt a helyén, és összenyomódott- Továbbá szerintem a szívató mechanikájával is van vmi, mert nem igazán úgy m?ködik ahogy kellene. Meg ami a pillangószelep tengelyvégén lév? (szívató fel?l) van tüske, az is "lötyög" rajta, mivel gyárilag rá van sajtolva, és ott az valahogy feltágulhatott. Nem beszélve a hatalmas fogyasztásról, kb 17 l/100 km... Eleget szívtam már ezzel a karbival, inkább elkezdek gy?jteni egy injektorra, addig meg kéne vmi elfogadható állapotú karbi amivel jól is megy, és nem zabálja le a fejem. Utána ha egyszer végre (valamikor) meglesz az injektor, átépítem, és remélhet?leg nem lesz gond ^^ Am. kösz hogy meghallgattál :D Kicsit hosszúra sikerült a hsz :S
Ha jól rémlik akkor a két els? lyukat csak szélesíteni kellett, mert keresztirányban valami fél centi az eltérés azt hiszem. A hátsó ülések felé es? végére kellettek az új lyukak, úgy emlékszem.
Mi nemrég raktuk bele egy haver 4T trabijába ?ket. Annyi hogy az ülés talpán lév? csavarlyukakkal kellett vacakolni, meg fúrni az ülést talpát mást nem.
Hát igen, érdekes dolgokra képes az ember ha siet. Mondhatjuk úgy is, hogy a szükség nagy úr! :)
Graza:
Hogy érted, hogy feladta a harcot? Helyrehozhatatlan baja lett? letört róla valami? esetleg bele? Szerintem ne sajnáld szétszedni, kitakarítani, és úgy próbálkozni vele! A takarítással kapcsolatban, vannak az oldalon cikkek, ha az alapján dolgozol baj nem lehet!
totál, más a felfogatás, másik irányú a tekercselés, mert a pont a másik irányban teker, és így a szabadonfutója is fordított. (ez utóbbit be is sz*ptam egyszer rendesen...:cool: )
El?ször is Mindenkinek Boldog Karácsonyt Kívánok!^^
Másodszor is segítséget szeretnék kérni. Szükségem lenne sürg?sen egy jó állapotú 4T Trabi karburátorra, lehet?leg emberi áron :D Békés megye el?ny ;-) Ha valaki tud segíteni, kérem keressen fel privibe. Sajna a régi karbi úgy látszik feladta a harcot...:S El?re is köszi a segítséget! További Kellemes Ünnepeket Kívánok Mindenkinek! =)
Mindenféleképpen le fogom venni az egész HF-t, mert már nem árt a kipuffsor, és szívósor tömit is cserélnem. Ha meg lúd, legyen kövér, ki lesz legalább takarítva az egész HF a koksztól. Az a módszer amit írtál elég gyorsnak tünik, de kicsit barbárnak. :) Az olajteknöm tuti tele van most már fagyállóval, de nem számít, cserélem le az egészet. Gyertyából tuti NGK lesz, majd megpróbálok V-linet szerezni.
Madogery:
Én tulajdonképpen csak azt írtam, hogy a hidegoldali vizkozitás különbözik a 10 és 15W között, ezért csattoghat több ideig a 15W-vel :) Amúgy teljesen tisztában vagyok azokkal amiket leírtál. :) A 3 hengerezés nekem sztem tuti a kiégett HF tömi miatt volt, de majd úgyis kiderül ha majd gyertyákat is cserélek. Elosztófedél, rotor csere megvolt. A Karbi csappantyúrudazat gondjára is pontot fogok teni, mert ezt a nehezen beindulást, pöfög?s hideg-meleg közötti átmenet problémát nem régóta csinálja.
Ennél hígabb (f?leg hidegen) motorolajat jelenleg nemigen kapsz a piacon, pl. a 0W-20-tól eltekintwe. (láttam Full-synth 5W-30-as ajánlást a [url=https://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp]V*lvoline[/url] ezen honlapján, amin én is meglep?dtem, így a 30 adott, a téli oldalt meg a lehet? legkisebbre, a minél jobb hidegoldali hígfolyósság miatt)
A Samarás történet érdekes, de nem ismerem a körülményeket, így nem lehet egyértelm?en az olajra fogni. Lehet például, h a motor már "túl wolt az ereje teljén" és a régi áswányi olaj nem hozta a 40-es melegwiszkozitást(esetleg még s?r?bb wolt), majd mikor került bele egy stabilabb, részszintetikus olaj, azzal a kopott pumpa és az illesztések már nem tudtak mit kezdeni. De simán lehet pl. az is, h wmi tinktojwan tuskógazdaságos részszintetikusat rakott bele, és ez nem bírta a kiképzést és hígult fel nagyon stb, stb, stb...
Nyilwán egy jó olaj - ahogyan Te is írtad - az adalékoktól, pontosabban ezek kényes egyensúlyától lesz jó olaj. A fenti esetben mindkét fajtának a 40-es besorolás miatt melegen (azaz a 40-es indexhez tartozó mérési h?mérsékleten) azonos hígfolyósságot kell mutatni. [i](Módosította madogery 2009.12.25. 08:14-kor)[/i]
83 ezer kilométeres bontatlan motor 15 ezer kmenkénti motorolajcsereperiódusokkal (nehéz szó, f?leg hogy nem egybeíródik) kb. -10 fokban 2-3 seces csattogást produkált, az olaj 15W-40 Shell ásványi.
Madogery, minden szó amit leírtál igaz, de sajnos ahogy én tudom, a WINTER fokozatot adalékolással érik el, ami az eredeti 40es nyári fokozatot is befolyásol(hat)ja. Ken?olajak laboron mesélte a tanárom, 90es években egy nyáron a samarájával 60-70km utánfutós autópályázás után kigyulladt az olajnyomás lámpa. Miután lecserélte a 10W-40es olajat otthon 15W-40esre, már nem produkálta ugyanezt a problémát.
Fejb?l nem emlékszem az útmutatóra, de a 0W-30 nem lesz s?r? egy kicsit? :) [Bár annyi adalék lehet elviszi azt is :evil: :rolleyes: :D]
Helló ha tud valaki szerelési könyvet 1.1-csodámhoz,azt megköszönném. Kuplungot javítom fel.Esetleg hogy mire vigyázzak,mert még nem csináltam válaszokat el?re is köszönöm.(jkorn@freemail.hu)
A 15W-40 melegen UGYANOLYAN hífolyós, mint a 10W-40 (s?t, mint az 5W-40 wagy akár a 0W-40). Az el?bbiek között els?sorban min?ségben, ill. hideg oldali hígfolyósságban wan difi - az ár mellett természetesen. 15W-40 mindekor helyettesíthet?/end? 10W-40-nel. ez utóbbi legalább már fél szintetikus("stabillabb"), és pont uolyan olcsó, mint a 15W-40-es áswányi.
A "W" el?tti értéket érdemes minél lejjebb tornászni, ha az ember sokat hidegindít, pláne, ha kis táwokat megy csak, mint a nálunk;). Ekkor (is) a legtutibb a full-synth olaj, mert ez már hidegen is jól ken, melegen is jól bírja, alig wáltoztatja a tulajdonságait, és a sok üzemanyag is lassabban csinálja ki.
Nálunk az iszonyatos hidrot?ke koncert az eddigi ~10percr?l 1-2sec-re(!!!) csökkent már egy full-synth, C**trol TXT 5W-40-t?l. Legközelebb walszeg 0W-30-at kap majd, hadd szóljon...
De a legfontosabb mindig a megfelel? teljesítményszint (pl.ACEA A3), a wiszkozitás az utána jön csak!