Tudnál pontos típusszámot írni a stroboszkópról? Esetleg további képeket feltenni? Nekem úgy tűnik, hogy két funkciós. Van kijelzője? Az RPM állás szerintem fordulatszámot mér. A DWELL az előgyújtási szöggel kapcsolatos. A nyomógomb valószínűleg a villogásért felelős.
A csíptetős véget az 1-es henger gyertyakábelére kell tenni. A pirosat (valószínűleg) a +12V-ra, a feketét (valószínűleg) a testre. A zöldet pedig szerintem a trafóra menő jel vezetékre (ami a fekete elektronikából megy rá). Viszont akkor meg kellene, hogy legyen pl. 2-4-8 stb. hengerszám választó. Ugyanis a trafó minden 2x annyiszor fog gyújtani, mint ahányat forog a motor. De lehet, hogy a csíptetőről jövő jelből kikalkulálja, hogy hány hengeres a motor és így adjusztálja magát, létezik ilyen.
A 4T esetében le kell venni a vezérműszíj műanyag fedelét. Ekkor láthatóvá válik elvileg két jelölés a motoron. Z vel jelölt a gyújtási időpont. A 0-ával jelölt pedig a felső holtpont. A tárcsán lévő (pirossal jelzett) vonal pedig az, ami mutatja, hogy mikor van az adott helyen a dolog. Tehát a vonalnak a Z rovásnál kell lennie, amikor villan a stroboszkóp. Csak sajnos azt nem tudom, hogy mekkora fordulatszámnál. Valószínűleg üzemmeleg alapjáratinál.
http://forum.wartburg13.de/viewtopic.php?t=6278
Amúgy én csörgéshatárra szoktam állítani, amikor még volt 4T-m. Továbbá emlékeim szerint gyárilag jelölik, miután beállították. Hasonlóan az automata szívatóhoz. Átkarcolnak a gyújtáselosztó házáról a hengerfejre egy csíkot. Nézd meg jól, hátha nálad is így van. Nekem így volt, de lehet, hogy a gyújtás esetében nem gyári dologról beszélhetünk. Amúgy úgy állítottam be, hogy ha csörgött, akkor picit visszább vettem az előgyújtáson. Egészen addig, amíg már nem volt olyan fordulatszám ill. terhelés, amikor becsörrent volna. Így vígan elment 5 literrel. Ha a tornyot hátrafelé tekered, akkor növeled az előgyújtást. Ha előre, akkor csökkented.