A generátor nem szokott csak úgy leégni vagy zárlatos lenni.Meglepő módon a sok évnyi benzinráfolyást,ami nagyjából adott,illetve a sok por meg olajsár képződés ellenére is működni tudnak,amíg mechanikai hibája nem lesz.Ez általában a széngyűrű vagy szénkefe kopása.Talán ha egyszer találkoztam feszültségszabályzó hibával nagyon sok év alatt.Diódahibással is talán csak egy,az még javításra vár,de már feltártam a belét.Viszont volt nemrég olyan ami szinte tengelyig kopott széngyűrűvel szedtem szét.Valamiért a kombi már a 4. generátort eszi.De szinte mindig azonos hibával.Diódahibánál ,szénkefe kopásnál általában parázslik a visszajelző.Feszszabályzó hibánál meg forralja az akksit,illetve biztos van befolyása a biztosítékokra is,ha túláram van.Persze lehet álló vagy forgórész is,de ilyet soha nem kellett cserélnem,tisztítás után kiválóan működtek.
Szerintem ez vw generátor innen nézve,de nem biztos,sok autóba szereltek Bosch generátort.Amúgy nem hiányzik semmi,csak egy kábelcsatlakozó megy rá.Nem egy sarús hanem több és ez egy műanyag csatiba egyesül.
Egyébként ha jó generátort akarsz feltenni,akkor régi suzuki swift.Illetve korai terepjáró változata a suzukinak.Azok még ékszíjtárcsásak voltak.Utána hosszbordás lett,de simán lehet esztergáltatni egy ékpályást aztán ki kell cserélni.Én évekig használtam a versenytrabin.Előnye hogy kicsi és jól fel lehet húzni a blokkhoz.Ebből adódóan nem lóg le,és teljesítményre simán jó vagy még jobb is mint a gyári.Sokáig szenvedtem a gyárival,de másik tartót tervezve sem volt az igazi.Aztán szereztem suzukiét és az kiváló volt.főleg mert a krosszmotor karbija miatt nem nagyon fértek meg egymás mellett.Ha a generátort felütött akkor törte a karbit ,blokkot is,annyira szorosan voltak.