Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8184 Őry Gábor 2018-08-10 10:13:17  Előzmény: Spityu: 80392

Állítottam a holtjátékon, mintha most későb jelentkezne, de még megvan a hiba.

Kertváros: Áh, már régen nem ott dolgozom, meg munkába nem is használom, de főleg most nyáron rendszeresen. Máskor inkább csak hétvégén. Sőt annyira megvan még, hogy gondolkodom egy teljes külső festésen. Tettem bele két Suzuki ülést, egy DeLuxe kormányt, szivargyújtó aljzatot, most nemrég új szilenteket, stb. Csak az aljával is kezdenem kellene valamit, mert az előző tulaj, egy tipikus idős trabis fószer rendszeresen fújta olajjal az alját, ettől képződött rajta egy jó kis kéreg, ami szépen széttöredezett. Az egészet le kéne vakarni spaklival, de sajnos akna nélkül nem nyerő.

Aztán meg előjött a régi kedvencem: kb. 3 perccel a leállítás után az istennek se akar indulni. Olyan se kép se hang. Aztán sok önindítózas után egyszer csak röff. Olykor egy durranás is, ami szerintem egyértelműen gyuszi. Gyertya: annak idején az Isolatornál kezdte, azóta volt benn Brisk, NGK, most asszem Denso. Mindegyiknél előjön. Egyébiránt hidegen, melegen pöc-röff.

8183  Spityu 2018-08-08 13:10:52  Előzmény:Őry Gábor: 80391

Hmmm... emlékeim szerint nekem akkor mind a 4 fék egyszerre kezdett el szép lassan befogni, és egyszerre is engedtek ki. Kicsit olyan, mintha nem akarna megszűnni a nyomás az első körben. Mintha a fékgomba mögött lévő visszacsapó szelep szerűség nem akarna visszaengedni. A dugattyú szerintem visszatér. De mindegy, állíts a holtjátékon, veszteni valód nincs. Arra figyelj, ne legyen túl nagy, nehogy kiakadjon menet közben. De eleve kúpos a dugattyú kiképzése, így jó darabig simán visszavezeti a rudat a középpontba.
Amúgy napi szinten használod még Kertvárosig a kocsit most is?

8182 Őry Gábor 2018-08-07 12:55:03  Előzmény: Spityu: 80377

A ffhengeren kívül minden pucolva lett, a teljes folyadékcsere alap. Így már szűkül a kör... A holtjáték egyébként tényleg kevés, utánanézek.

8181 Piret Endre 2018-08-01 14:24:30  Előzmény: Spityu: 80377

Kotta szerint a pedálnak 4-5 mm holtjátékának kell lennie, mielőtt a főfékhenger megindul.

8180  Spityu 2018-07-30 23:39:05  Előzmény:Őry Gábor: 80376

Amikor összeraktam a kocsit, a fékpedál nyomórúdja és a főfékhenger között volt kb. 1-2 mm hézag. Érezhető holtjátéka volt. Egy idő után valamiért mindig elkezdett befogni a fék. Akkor mindig félreálltam és vártam egy kicsit. Egyik alkalommal észrevettem, hogy ilyenkor megszűnt a holtjáték. Az okát nem értem, hiszen alaphelyzetben a dugattyúk nyitják a tartály szelepeit, így arra tud távozni pl. melegedésből származó túlnyomás, főleg ha levegős a rendszer. Kicsit növeltem a holtjátékon, azóta sem történt hasonló eset.
De ha érezhetően és csak az első fékek dugattyúinál jelentkezik a hiba, szinte biztos, hogy azokkal van csak a gond. Naivan beszereltem a gyári új főfékhengert anélkül, hogy kitakarítottam volna. A benne lévő konzerváló olaj leszivárgott az első fékekhez (leginkább csak oda), ami a dugattyúk ragadását okozta. Szétkaptam az összeset és kicseréltem, bár a tisztítás szerintem elégséges lett volna. Lehet, nem ártan csinálnod egy teljes fékrendszer revíziót és persze friss fékfolyadékot betölteni.

8179 Őry Gábor 2018-07-30 21:46:45

Hali!

Az első fékekkel van egy kis gondom. Nem akarnak kioldani, enyhén fognak, főleg több megtett kilométer után. A dugattyúk járnak, de kissé nehezen lehet visszanyomni őket. Tavaly lett felújítva. Lehet, hogy a főfékhengerrel van gond? Ja, és mindkét oldalon.

Előre is köszi, ha van valami tipp.

8178 Őry Gábor 2018-07-28 16:16:39  Előzmény:jocking .: 80355

Köszi. Azóta sikerült is a műtét. Szilentcsere volt, de ha már kinnt volt, egy kis ültetés is sorra került. A felső laprugót aláfordítottam.

8177 jocking . 2018-07-26 22:09:55  Előzmény:Őry Gábor: 80354

Ha már nincs rákötve semmi, és tényleg csak a 4 anya (+4 kontra) tartja már csak az autóban, akkor nem. A magcsavar kivételnél kell vigyázni, annál ugorhat szét. De ahogy lazítod le a csavarokat, látni fogod, hogy nem akar az ugrálni semerre. :)

8176 Őry Gábor 2018-07-26 21:25:08

Sziasztok!

Az első laprugót ki kellene vennem. Ha kioldom a csavarokat, nem fog pofánlőni? Persze felemelt állapotban.

Előre is köszi a segítséget.

8175  Spityu 2018-06-03 14:10:28  Előzmény:Teknős István : 80286

Szia!

Sajnos nem nagyon létezik olyan. Én előre kikevertettem az ajtó belseje alapján. Ami akkor kapott egy kis polírt, bár fényes volt. Így meglehetősen jól sikerült a keverés és a végeredmény is gyakorlatilag azonos lett a gyárival. Azt javaslom, hogy közvetlenül fényezés előtt kevertessél festéket, hogy ne álljon sokáig. Az edző elég könnyen meg tud szilárdulni önmagában. Ja és véletlenül se komplett fényezésre kérjél árajánlatot, csak a munkára. Az anyagot te vidd, legalább a festéket. Zugfényezők a legolcsóbb szirszarral fogják lefújni, ami nem lesz túl tartós.

8174 Teknős István  2018-06-02 08:16:55  Előzmény:Tóth Péter: 68633

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
A trabant 601 zöld színkódja érdekelne.
Köszi

8173 Hero 77 2018-05-17 21:53:47

Sziasztok!
Tudnátok segíteni? Keresek Wartburg 353w (1987) autómhoz szerelési kézikönyvet PDF formátumban.

Előre is köszönöm!

8172  Spityu 2018-05-09 20:56:14  Előzmény:jocking .: 80272

Nekem sem rémlik, hogy lett volna ott. Valószínűleg a konstruktőrök úgy ítélték meg, hogy annak csak a bölcsőkonzolt kell merevíteniük. Mondjuk kíváncsi lennék, hogy vajon azok a merevítők az osztott hattyúnyakról áttérés legelején is megvoltak-e, vagy csak később fejlesztették-e bele...

8171 jocking . 2018-05-09 08:04:01

Kérdés, csak kíváncsiságból.
Volt ugye egy hattyúnyak cserém. A csere hattyúnyakban (ahogy az eredetiben is) van két ferde lemez lyukakkal. A ferde lemezek tetején van egy-egy lapos "talprész", hogy felfeküdjön alulról a padlólemezre.
Lakatolás után vettem észre, hogy ez a két lemez nincs nekihegesztve a padlólemeznek. A fura az, hogy 100%, hogy gyárilag sem volt, mert amikor fémig lecsiszoltam a padlólemezt, egyértelműen látszottak a hegesztési nyomok, és a két lemez talpainál akkor sem voltak.
Vagy csak nekem fura, hogy oda nem raktak hegesztést? :gondolkodósszmályli:

8170 Rózsa Éva 2018-04-19 11:36:17

Sziasztok Trabi Klubosok! Bp.16.kerületében lakom, a trabim 90-ben született és közeleg a műszaki vizsgája.Karosszéria lakatost tudtok-e ajánlani ?
üdv: Rózsa Éva

8169 Frank Máté 2018-03-05 21:42:06

Most így elsőre a forgókapcsolót cseréltem, az úgy néz ki megoldotta a problémát, bár még csak pár kilométert vezettem vele, de eddig nem volt gond.

8168  Spityu 2018-03-04 21:07:17  Előzmény:Frank Máté: 80153

Ilyen nálam is volt. Szerintem a bajuszkapcsoló lesz a ludas. Persze a forgókapcsoló is lehet a műszerfalon, de az nagyon ritkán romlik el, azt tapasztaltam.
A bajuszkapcsoló szétszedéséhez le kell venni a kormányburkolat alját. Vagy a tetejét is? Nem tudom már... Ekkor látsz két csatlakozót, az egyik az ablaktörlőé, a másik a lámpáké. Utóbbit oldd, és csavarozd le a vázról a bajuszkapcsolót. Úgy emlékszem, hogy nem kell kivenni kompletten mindent, ki lehet venni külön csak magát a kapcsolót és a karját, de ezt majd látod...
Ha jól emlékszem, kis bepattanó nyelvekkel van összerakva a kapcsolóház, kis játszadozással szét lehet szedni. Úgy emlékszem, nem hullik atomjaira semmi sem. Egyedül az indexhez tartozik egy kis csúszka, az tud kiesni belőle, de amúgy az egész faék egyszerűségű, simán össze lehet legózni. Az index csúszkájánál arra kell ügyelni, hogy a karnak megfelelő pozícióban legyen összerakáskor (a középállást javaslom...). Aztán lesznek ott mindenféle hosszú réz lemezek, végükön egy-egy érintkező koronggal. Na, ezeknél szokott elmenni a kontakt, és ez okozza, hogy nem megy át bizonyos pozícióban bizonyos izzószálaknak áram. A tisztítás nálam nem segített, kicsit spanolni kellett az egyik rézlemezen a megfelelő irányban. Azt nézd meg, melyik az az érintkező, amelyik a kar középállásában (tompított) érintkezik, ha pedig előre tolod (reflektor), oldódik. Na, azon az érintkezőn kell neked spanolni (még mindig feltételezve azt, hogy nem más alkatrészegységben van a hiba). Amúgy simán lehet azt csinálni, hogy rádugod az autóra szétszedett állapotban és tesztelgeted. A távolságid amúgy jó? Ja, még ott van a fénykürt. Pontosan nem emlékszem, de okosan van megoldva, hogy egyszerre mindkét kör kapjon áramot, de már nem emlékszem rá. :)

8167 Kacsándi Szabolcs 2018-03-04 20:58:33  Előzmény:Frank Máté: 80153

Világításkapcsolót cserélj elsőre.De lehet a fényváltó relé hibája is,és még a kormánykapcsoló is hiba szokott lenni.Ezeket nekem is többször kellett cserélni.

8166 Frank Máté 2018-03-04 20:49:00

Bocsi, úgy akartam irni, hogy sajnos nem a garázsban állt, szóval beázhatott, most a havazás miatt.

8165 Frank Máté 2018-03-04 20:47:31

(Trabant 1.1 -gyel kapcsolatban)
Köszi Spityu a korábbi segítséged a fordulatszámmérő műszercsoport cseréhez, hasznos volt.
Most úgy hozta a sors sajnos, hogy majd egy hónapig nem tudtam vezetni (sérülés miatt).
Amíg végre beülhettem, még éppen hogy eltudtam indítani az autót, az aku már haldoklott. Addig nem a szabad ég alatt állt az autó. Sajnos az van, hogy a tompított fényszóró menet közben átvált helyzetjelzővé, valamikor magától, valamikor egy-egy idexelésnél, és ha a világításkapcsolót egy mozgatom kicsit, akkor megjavul egy időre.
De volt olyan is hogy nyomom a gázpedált akkor jelentkezik a hiba.
Mit gondoltok? Milyen alkatrész csere oldhatná meg a problémát?

Elég sürgős lenne a dolog, mert egy hét múlva már a pályán kéne mennem vele. De ez így elég bizonytalannak tűnik.

Előre is köszi a hozzászólásokat.

8164 Kacsándi Szabolcs 2018-03-03 21:19:10  Előzmény:Szemes Dániel: 80138

Az ilyen javítás elég nehézkes.Ha igazán jóra akarod akkor a gyári illesztéseknél kell megbontani.Ponthegesztéseket lefúrni és leemelni a keretet.Szerintem ez a legjobb mert így gyárias marad.Másik megoldás az oszlopok vágása tetszés szerint.Viszont itt nagyon pontos mérés kell és sokat kell gittelni ha nem sikerül az illesztés.Mindkettő melós,de ha van rá idő akkor inkább a kevésbé roncsoló eljárást válaszd.

8163  Spityu 2018-03-02 19:45:15  Előzmény:Szemes Dániel: 80147

Még egy apropó, hogy régebbi kocsit is kereshetsz karosszériadonornak. Aminek még ép a vezetékkötege. És persze 6V-os még. Vagy esetleg vizsgáld meg, hogy a tiédben kicserélték-e azt is, mert nem mindig szokták. Viszont valószínűleg akkor is át van variálva a generátor és az ablaktörlőkapcsoló környéke. Tudomásom szerint valamikor a 6V-os rendszer végén bevezetésre került a motoros ablakmosófolyadék szivattyú. Az biztos, hogy az enyém már szivattyús volt (12V). Korábban azt hittem, a feszültség átállással függ össze, de azt az információt kaptam, hogy nem. A vicces az az, hogy van egy 1983.VI.30-as zárlatú, 21. kiadású kezelésim (nem ezt adták az autóhoz, hanem 19-est), és a hozzá tartozó kapcsolási rajz ugyan már 12V-os akksit és generátort ábrázolt, azonban nemhogy nincs rajta szivattyú, de még a kapcsoló is kétállású. Kapufa... :)
(A 19-es és a 20-as kiadásúakhoz ugyanaz a kapcsolási rajz volt, továbbá szintén ugyanaz a kiegészítő füzetke, amiben volt egy "aktualizált" kapcsolási rajz is. A füzetkében ugyanaz van, mint, ami a 21-esnél rendesen, viszont a rendesen (az egylapos mellékleteken) 6V és dinamó).
Kérdezz nyugodtan, az ekörüli autókat eléggé ismerem.

8162  Spityu 2018-03-02 19:20:07  Előzmény:benczik zoltán: 80146

Szép kocsi, gyári a fényezés?

8161 Szemes Dániel 2018-03-02 13:37:24  Előzmény: Spityu: 80141

Szia,
Az alvázszám az általad leírt alatt van, tehát utólag átépített ☹
A ’83-as évszámból és a generátorból arra következtettem, hogy ez egy a 12 V-osak közül, ennyire pontos adatokat nem tudtam.
Köszönöm ezt a sok hasznos infót, amit leírtál, nem is gondoltam, hogy ennyi minden cserélve lett.
A jobbos ajtó ferdeségét én is láttam a vásárláskor, de még nem volt időm alaposan megnézni mi is van vele.
A felületkezelésre, festésre is nagyon hasznosak a tanácsok.

Már keresem a donor autót és amint jobb lesz az idő belevágok a felújításba.
Biztosan lesznek még kérdéseim a munka folyamán

8160 benczik zoltán 2018-03-01 18:56:14  Előzmény: Spityu: 80145

Köszi, már meg is rendeltem. Remélem hamarosan meg is érkezik!
Üdv.: Zozoo

8159  Spityu 2018-02-26 11:02:10  Előzmény:benczik zoltán: 80139

https://auto.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Barkas_Wartburg_Trabant_ablaktorlo_kapcsolo_76773896.htm

8158  Spityu 2018-02-21 23:38:02  Előzmény:Borsos Attila: 80142

Szia!
Az 8-as. Gyári jó lesz? :) http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=4051 Csapj le rá, mert el fog fogyni.
Egyszer a siófoki börzén szórták őket 50 forintért. Bánom, hogy nem vettem meg mind, bár azért valahol akad még tartalék. Ebből a fentiből szerintem 2 garnitúra kijön. Csak mérd le jól, mekkora kellhet. Inkább vágj többször keveset belőle.
Amúgy a Mohácsi úton ajánlom a Hansaflex-et. Ott van jó minőségű, fekete szövettel borított gumicső is, ami tényleg bírja a benzint is. A 4T-met anno olyannal raktam tele, semmi gondom nem volt vele. Ellentétben a Semperittel, ami egy trágyakupac (sokan árulják a városban). A fémszövetes cső nem benzinálló. Ennek tudatában mégis sokan viszik a versenyautókba... ezt az eladó mondta. :)

8157 Borsos Attila 2018-02-21 23:16:16

Sziasztok!
Hol tudnék fékfolyadék álló tízes gumicsövet vásárolni trabant fékolaj tartályhoz?

8156  Spityu 2018-02-20 21:01:16  Előzmény:Szemes Dániel: 80138

Hát, ez marha érdekes. Elvileg júliustól van a 12V, márciusban még nem lehetett. Elvileg a 3249798 alvázszám utániak a 12V-osak nullszériában (július), szériában pedig 3274430 alvázszámtól (október) ahogy nézem. A tiéd ennél nagyobb vagy kisebb? Ha kisebb, akkor utólagos lehet a 12V. Ha nagyobb, akkor a forgalomba helyezés dátuma későbbi kell, hogy legyen, a március nagyon korai.

Viszont a te kocsidon 4 lyukasak a felnik, ami 1983 októberig volt, azután lett soklyukas (szintén 3274430 alvázszámtól). Meg kellene nézni, milyen dátumok vannak beleütve a felnikbe. Elképzelhető, hogy régi maradékból szerelték a tiédet. Nálam is (1984.03.26.) van talán még januári felni is. Az egyik henger például még 1983-as, a másik már 1984-es. :)

További érdekesség: a kerékagy nálad új típusú, ami miatt biztosan cserélve lett a váltó. Vagy a váltóban a rózsakerék, de valószínűbbnek tartom, hogy kompletten a váltó - féltengely - kerékagy szentháromság. A váltó külsején is van asszem évszámjelölés, árulkodó lehet.

Következő érdekesség: a szélvédő üveged biztonsági, ragasztott, azonban még pukkanósnak kellene lennie (az enyém is az még bőven). Szóval szerintem ezt is cserélték.

Viszont a karosszéria 1984.02.13. előtti kell, hogy legyen, ugyanis még vékony B oszlopok vannak nálad. (Nálam is.)

Következő érdekesség: a hátsó oldalablakok gumija nem olyan, mint nálam (kis szögletes árok fut végig, ahol nálad az a homorú ív). Az biztos, hogy a későbbi Trabantoknál ilyen homorú íves volt. De lehet, hogy korábban is volt ilyen.

Forrás: http://original-trabant.de/

Másfél éve így nézett ki a Trabid: http://platesmania.com/hu/nomer9882602 :)

Visszatérve a hegesztéshez: ha türelmes vagy, akkor hajrá. Szerintem a lehető legkisebb szakaszt cseréld. Mérj sokszor, és egyszer vágj. Vagy vágj többször, de ne túl sokat. Csontozd ki teljesen a karosszériát, csinálj alá te is egy állványt, ahogy jocking is tette (lásd korábbi képek). Bontsd le óvatosan a tetőt, ügyelj rá, ha még ép a duró, ne sérüljön. Legyen egyenletesen alátámasztva a karosszéria (legyen vízszintesen, ha még futóművön áll) és úgy merevítsd ki az oszlopoknál a kasztnit. Ez előtt semmiképpen se vágj tetőt. Való igaz, ha nem muszáj, nem érdemes megbontani a peremezést, de ez pont egy olyan eset, amikor meg kell. Eleve már nem tömít jól, beázik. A beázás következtében javítani kell olyan részeket is, amit duróval együtt nem lehet. Arra figyelj, hogy lehetőleg vékony B oszlopos kocsiból vágjál pót elemeket. De mivel tényleg ritka, hogy itt rohadjon egy Trabant, szerintem fogsz ilyet is találni.

A jobbos ajtó eléggé csálén van a helyén. Ideális esetben csak hanyagul csavarozták fel. Mindenesetre karosszériázáskor nézd meg, hogy be lehet-e állítani normálisan a hézagokat, a futást. Jah, futás: a tetődíszlécet, ha jól látom, kinyomta a rozsda. :( Lehet pótolni (az egyik börzén mindig van egy faszi, aki árul újakat), de nagyon óvatosan vissza is lehet egyengetni - ha ez utóbbi mellett döntesz, szólj, leírom a technikát.

Hasonlóan a többi elem futását is ellenőrizd, pl. a motorháztetőt, homloklemez, lökhárítók esetében. Az eleje furcsa a kocsinak. Lehet, hogy elütöttek vele valamit, de az is lehet, hogy el kezdett rohadni. Több '80-as évek eleji kocsinál is láttam hasonló jellegű rohadást, ami nem karambol utáni hanyag javítás következtében, hanem selejtes gyártás miatt alakult ki.

Homokszórás? Szerintem az durva. Az én kasztnim kukorica torzsa bél darálékkal lett szórva, ipari körülmények között. Selyemtapintású és kristálytiszta felület lett a végeredmény. 6.5 éve 35-ért. Szerintem érdeklődj utána. Jó lehet még a dióhéj is. Van finomabb is, de az méregdrága, mivel nem túl hatékony. Inkább színesfémek tisztítására való (gyöngy, szódabikarbóna, szárazjég).

KTL alapozás? Jó ötlet! Van olyan hely, ahol rendelkezésre áll akkora edény? Az üregeket jól ki kell majd takarítanod... én egy napig porszívóztam mindenféle csövek segítségével szórás után, pedig ledugóztam, amennyire csak lehetett. A KTL során ugye rendes, korróziógátló (cink, cinkvegyület) festék kerül felvitelre?
A porfestést hogyan gondolod a váz tekintetében? Az csak egy közbenső, töltőréteg lenne, vagy már a végleges szín? Ez utóbbit én nem ajánlanám. Én tökre örültem volna, ha lett volna lehetőségem kataforetikus alapozásra, akkor megcsinálhattam volna a gyári rétegrendet. Szóval én ugyanazt csinálnám, mint a gyári videóban a fémtiszta vázzal: zsírtalanítás, foszfátozás, KTL (bár, gondolom, meglesz a precíz technológiai sorrend, a kivitelezőre bíznám). Ezután elemragasztás, tömítőzés, szórózás, becsiszolás, fényezés, üregvédelem.
Szóval szerintem gondold meg, hogy jó ötlet-e az, hogy színre szinterezteted a vázat, felrakod az elemeket (amiket nem lehet szinterezni, ugye), majd kevertetsz a vázhoz színt, és lefújatod az elemeket is. (Esetleg előbb fújatod és, és utána ragasztod fel.). Én ezt nem tartom jó ötletnek, de nem akarok beleszólni.
Hol vágj a donorból majd? Hát, azzal ne törődj, csak hozd el, minél nagyobbat vágj. :) Lehet, hogy érdemes a B oszlopnál elvágni. De lehet, hogy be tudsz toldani az ajtó és az oldalablak fölötti szakaszba, ha nincs annyira elporladva. Fontos, hogy az A oszlop tetejénél, hátrafelé, lánghegesztve vagy forrasztva (nem értek hozzá) van, hasonlóan a B oszlop előtti toldásnál is, asszem. Én azokat a részeket nem szívesen bolygatnám. + érdemes arra is odafigyelni, hogy a B oszlop előtti lemeztalálkozás ne tűnjön el. Már ha ügyelsz a részletekre és törekedsz az eredetiségre.

8155  Spityu 2018-02-20 20:05:46  Előzmény:benczik zoltán: 80139

Pont egyik nap néztem egy apróhirdetésben. Gondoltam, meg kellene vennem, mert az enyémbe is olyan való, aztán végül hagytam. Ma már nem elérhető sajnos a hirdetés, úgyhogy elkelt. :(

8154 benczik zoltán 2018-02-20 11:20:46

Üdvözlet! 601-es 12v Trabihoz keresek 6 lábas ablaktörlő kapcsolót.
Zozoo

8153 Szemes Dániel 2018-02-20 09:33:51  Előzmény: Spityu: 80137

Szia,
Ez az autó már 12V-os, az első forgalomba helyezés: 1983.03.15.
Korábban már javítottam autó karosszériát, túlzottan nagy tapasztalatom nincs benne, de szeretném saját kezűleg felújítani. Szerencsére egy jól felszerelt műhely a rendelkezésemre áll, úgyhogy belevágok.
Az autót most vettem januárba, idős bácsi halálát követően az örökösöktől. Egy tulajdonosa volt mindezidáig. Viszont szerintem sokat állhatott a szabad ég alatt ezért is a felső részeken az erős korrózió. Próbáltam elmerülni a témában de én sem láttam hasónló helyeken rohadást más trabiknál.
Beázás jelentkezik. Ahogy az autót elhoztam az volt az első, hogy a szőnyegeket kivettem, hogy ki tudjon száradni. A küszöbök már voltak cserélve, a padlólemez a taposó részeknél már javított. Az alváz ránézésre nem tűnik szörnyen rozsdásnak. A csomagtartó padlólemez szélei vannak jobban szétrohadva, de ahogy láttam ezt kompletten lehet cserélni, lehet kapni ilyen alkatrészt.
A tetőlemez lebontását ahogy olvastam sehol nem javasolják, viszont a tetőkeret cseréjéhez szükséges lesz ez a lépés.
Teljesen le szeretném bontani a burkoló elemeket, az vázszerkezet karosszéria javítás után kapna egy homokszórást, KTL alapozást por fedőfestéssel.
A tetőkeret cseréjéhez én is a donor autó beszerzését látom megoldásnak.
Itt az a kérdés, hogy hol érdemes bontani? Szerintem a tetőkeretet megvágni nem érdemes, a keret és a tetőlemez csatlakozása így is kényes pont. talán a „felmenő” függőleges ablakkereteknél lenne érdemes vágni a karosszériát.

8152  Spityu 2018-02-19 18:47:01

Szia!

Mikori pontosan az autó, amúgy? 12V-os már vagy még pont 6V-os? Esetleg tudod az első forgalomba helyezés dátumát?

Tudsz hegeszteni? Ha nem, akkor inkább ne állj neki, szerintem nem kezdőknek való feladat. :) Tetődíszlécek le. Perem visszahajt, tető le. Üvegek ki. De mindenekelőtt szerezz be javítóelemeket. Ilyen helyre csak gyárit vegyél, ha egyáltalán találsz valahol, szerintem. De csak ritkán szokott lenni... így inkább azt javasolnám, hogy keressél olyan kocsit, amin épek ezek a részek. Szerencsére nagyon ritkán szokott a tetőnél így rohadni, nem is értem, hogyan tudott ennyire eldőlni nálad. Mintha kispórolták volna az egész tetőnél a tömítést. De akkor valószínűleg a kocsi is beázott. A többi része milyen állapotban van?

8151 Szemes Dániel 2018-02-19 15:50:28

Sziasztok,

Van egy ’83-as trabim, amit fel szeretnék újítani.

Tudnátok abban segíteni, hogy hogy álljak neki ezt javítani?
Az ajtók/ablakok felett totál át van rohadva.

Hol érdemes vágni/hegeszteni ezt a felső lécet?

Előre is köszönöm!

8150 Varga Péter 2018-02-13 13:11:36

Nos megoldottam a váltócserét a 4T-ben, köszönöm a segítségeteket!
Első lépésben a donorból kivettem kompletten a motor-váltó egységet. Ez jó volt gyakorlásnak, és az is kiderült, hogy nem kell a váltócseréhez az egész motort kiemelni. Kijön a váltó magában is, a motor nélkül.
Annyi azért kell hozzá, hogy a motor rögzítéseit feloldjuk, és akkor egy picit meg lehet emelni a fogaskoszorú felőli végét. Így már a váltó is viszonyag könnyen lehúzható.
Persze nem volt ilyen egyszerű a történet! Az alapszitu az volt, hogy a váltó felől izonyúan kalapál valami, ezért kellett megbontani. Ekkor kiderült, hogy a kuplungtárcsa szétesett, egy gyűrűnyi rész levált a tengelyfuratnál. Ahá, gondoltam, megvan a hiba, és visszaraktam a régi váltóval (persze új tárcsával). Nem kellett volna, ugyanúgy kolompolt! Újra szét/össze, már a donorváltóval. Most már jó...

8149 Elter Zsolt 2018-01-04 10:03:56

Sziasztok,

lehet volt már téma, de akkor nem találtam rá..., az érdekelne hogy 4t Trabira alakítások nélkül vajon felmenne 6j×15" felni? illetve ha igen akkor mekkora gumival?
Előre is köszönöm a segítségetek.

Üdvözlettel.
Zsolt

8148 Lakatos Árpád 2017-12-29 11:28:30

Sziasztok!
Utólag is Boldog Karácsonyt minden kedves topiclakónak, hobbistának ;)
Most volt egy szép kirándulásom Sopronba, rokonokhoz a ,,kis'' 353 Turisttal, ment rendben, viszont észrevettem, hogy 75-80 km/h felett hátulról (a hátsó futómű felől -- sejtésem szerint) jön egy zörgő hang, vagyis olyasmi, mint az Energomat mosógépeknél centrifugálás közben.
Kezdjek aggódni, hogy (ahogy a korábbi típushibás topikokban olvastam), vonóhorgos kombi autóm futóműve hátul kezd rakoncátlankodni és érdemes a lengéscsillapítókat és más dolgokat cserélni?
Tervezni terveztem már ezt, kérdés, hogy mennyire macera, alkatrész beszerzés ügyben is, szerelésben is ezen művelet véghezvitele?
Üdv,
Árpi / kando777

8147 Lakatos György 2017-12-20 21:32:19

Sziasztok! Találtam a böngészőben egy olyan cikket, ami a rugóállandó (karakterisztika) meghatározásához alkalmaz valami .xls fájlt, de a klubba belépve már nem találom. Ha valakinek rémlik, kérem jelezze!
Köszönöm: Lakatos György

8146  Spityu 2017-12-11 23:58:09  Előzmény:Frank Máté: 80038

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=42942790&t=9006748
http://www.wartburg.eu/files/schaltplan.jpg

Én úgy olvasom az elsőnél, hogy 3 típus van: 4T 4 henger, 2T 3 henger és 2T 3 henger + vízhőfokjeladó csere. Neked 4T 4 hengeres változatra van szükséged.
A második linken valamelyik 3 hengeres változat van.

Beszerelés: elvileg teljesen kompatibilis, 100mm-es. Pont az a lényege, hogy a gyári helyére be lehet rakni. Vízhőfok, tank jeladó ott lesz készen. Gondolom, gyújtás és test is. A világítást én a gyújtásról ágaztatnám rá. Egyedül a trafótól kell behúzni egy szál vezetéket, ami a fordulatszámmérőt hajtja. Már nem emlékszem, hogy mennyire nehéz hozzáférni a jobb oldali műszerhez az 1.1-esnél, de kb. az a neheze a dolognak. Behúzni egy szálat a trafóról nem vészes. Az egyik végére kell egy szemes, a másik végére meg egy megfelelő nagyságú lapos saru (anya). Maga a szakmunka kb. 2 perces meló. Inkább a szöszmötölés a műszerfal mögött az, ami megdrágítja. :) De igazából szerintem ezt az egészet te is meg tudnád csinálni. Amúgy ha vadidegen autóvillamosságishoz mész, szerintem számol rá egy órát (alapegység), ami legyen mondjuk 5e.

8145 Frank Máté 2017-12-11 19:33:01

Trabantba szeretnék fordulatszám mérőt beszereltetni.
Ki is néztem egy szuper KMGY gyártményt, de vannak wartburghoz is elég jók.
1. Nem tudom az kompatibilis-e - trabant.1.1-sem van.
2. Ha találok méretben és kinézetben megfelelőt, azt komoly átalakítással lehet csak beszerelni/beszerelteteni?
Úgy értem ezt a akérdést, hogy nyilván cél hogy a műszerfalat ne kelljen átalakítani, hanem fizikálisan befér a jelenlegi jobb oldali műszercsoport helyére, az rendben is van, de hogy az valaóban mérje a fordulatszámot; ez komoly átalakításnak, vezetéklésnek, műszerezésnek minősül? Miből áll? kb mennyi időbe telhet a szerelőnek? - kérdésem gyökere nyilván az hogy vélhetően mennyi pénzt lehet érte kifizetni, hogy senki ne legyen megvezetve, de ugyanakkor egyik fél se érezz, hogy leakarják húzni?

8144 vékony sándor 2017-12-07 12:48:00

Sziasztok. Ha esetleg alkatrészre lenne valakinek szüksége az autóhoz.. én innen rendelek... szinte minden van jó áron!!!! szívesem ajánlom figyelmébe mindenkinek!!!
http://trabantwartburgalkatresz.eu

8143 jocking . 2017-11-21 17:02:27  Előzmény: Spityu: 80006

Ha ki is jön külön a váltó úgy, hogy a motor bent marad, attól a motort még rögzíteni kell valahogy (felkötni a plafonra, vagy valami), mert csak az elején van egy motortartó bak, a váltó nélkül meg "hanyattesne" az egész a motortérben.

8142 Varga Péter 2017-11-20 19:39:59

Köszönöm szépen, már ez is nagy segítség! Ha valaki még tud bővebbet, azt is szívesen fogadom.

8141  Spityu 2017-11-20 16:04:28  Előzmény:Varga Péter: 80005

Csak gyors választ tudok adni, nem biztos, hogy pontos: Tudomásom szerint a váltó kijön anélkül, hogy ki kellene venni a motort. De lehet, hogy félre kell emelni azt is. Viszont azt talán megúszhatod, hogy szét kelljen kötni mindent. A váltó szerintem kijön a balos kerék felé. Valahogy talán ki lehet forgatni. Talán le kellene oldani a bal felfüggesztést teljesen (a féknyerget valahova felkötözni), lebontani a váltóra menő dolgokat (rudazat, bowden stb.), leoldani a blokkról és megpróbálni kiforgatni. Úgy emlékszem, a féltengelyek simán kihúzhatók, és ilyenkor ki fog folyni az olaj. De ezt a donoron látod, hogyan csatlakozik. Szóval váltó olajad mindenképpen legyen, de nem árt, ha van fagyállód is, hátha szét kell kapni a hűtést. Vagy edényed legyen, amibe fel tudod fogni a vizet.

8140 Varga Péter 2017-11-20 11:34:54

Sziasztok! Tudom szentségtörés. de négyütemű Trabi ügyben kérnék segítéget. Valami tönnkement a váltóban, recseg-ropog, még üresben, vagy vontatáskor is. Sebaj, vaaan máásik (váltó-kuplung)! Csak ki kéne operálni a donorból, és átültetni a betegbe. Nem vagyok egy agysebész, de mégis én végezném a műtétet, hely, szerszám van (csak hálapénz nincs a szerelőre).
Megköszönném, ha valaki tanácsot adna - pláne lépésről-lépésre - hogy mit, milyen sorrenben bontsak, majd rakjak össze.
Plusz a gyakorlati tapasztalatok, buktatók is jól jönnének...
Köszönöm előre is!

8139 Borsos Attila 2017-11-09 21:29:04  Előzmény: Spityu: 79998

Megoldódott a probléma a házra kellett kötni a testet és az a4 kapcsoló rajta tartja az áramot a c6-os lábon amíg visszahűl.

8138  Spityu 2017-11-08 22:14:13  Előzmény: Spityu: 79997

Találtam még egy oldalt: https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1992859.html

Itt van egy hozzászólás, amiben 5 kapcsrajz van egymás mellett. A 3. képen az látszik, hogy ha a fűtés rá van adva, akkor mindenképpen megy a ventilátor. Vagy azért, mert a fűtés ad neki +12 vagy azért, mert a ventilátor kapcsolója (ez a jobb oldali váltókapcsoló). Továbbá van a két kontrollámpa, amiből nekem az jön le, hogy a 2-es és a 4-es kapocs test. Mivel a lámpák másik pólusa +12-t kap, ha kap. Viszont ha megnézem a 2-es képet, akkor nem úgy tűnik, hogy a 2-es és 4-es kapocs test lenne...

8137  Spityu 2017-11-08 21:48:04  Előzmény:Borsos Attila: 79996

Sajna most néztem meg életemben először a kapcsolását ennek. Én sem látom tisztán a dolgokat. Arra gondolsz, hogy ha megy a fűtés és kikapcsolom, akkor mi az, amitől tovább pörög a ventilátor, hogy kihűtse a kályhát? Szerintem semmi. Kézzel kell kikapcsolni a ventilátort, de ez csak tipp. Az elektronikában nem nagyon látok olyat, ami ilyesmit csinálna. Esetleg valami piezo mágnes, ami a gáztűzhelyeknél benyomva tartja a szelepet, amíg melegíti a szonda végét a láng? És miután kihűl, elengedi, csak itt nem egy gázszelepet, hanem a ventilátor kapcsolóját. Más ötletem nincs.
Esetleg keresd meg ennek a Barkasnak a tulaját, mintha lenne Sirokko az övében, úgy emlékszem. http://barkas1000.blog.hu/

8136 Borsos Attila 2017-11-08 21:09:54  Előzmény: Spityu: 79995

http://trabantklub.hu/index.php?mit=cikkek&mit1=mutat&id=6&forum_hova=79983#79983

8135  Spityu 2017-11-08 20:54:05  Előzmény:Borsos Attila: 79982

Nincs valami kapcsolási rajzod, esetleg közelebbi fényképed?