Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sziasztok! A hétvégén apu kicserélte (meg beolajozta, -zsírozta - köszönet jocking) a kuplungbowdent, és azóta (bár még nem sokat mentem) öröm sebességet váltani. Remélem, hogy egy jó darabig így is marad. :) Tiberio
Nos, ha labirintos, akkor nem sok esélye van az axiális elcsúszásnak. Ha mégis lebontod a hengert, akkor az 1-es számút érdemes, ugyanis a belsõ sonka elmozdulását érdemes / lehet mérni, a külsõk nem látszanak teljesen. De lehet, hogy hagyhatnád így, ahogy van, ha karbi állítgatással sikerül orvosolni a problémát. Ha bekapcsolsz minden fogyasztót, akkor mennyire esik le a fordulatszám? Ha akkor is jelentõsen leesne, akkor lehet, hogy szimplán a karbi / gyújtás van rosszul beállítva.
Új a fõtengely,elvileg a csapágyak pöckei nincsenek letörve.Ettõl tartok,hogy elmozdítja a fõtengelyt.Labirintos a fõtengely,eléggé szoros,gyújtás elvételkor egybõl leáll,semi klaffogás.Nem szívesen bontanám meg újból,annyiszor volt most szétszedve,abba kopik el.De,ha a hengereket lehúzom,és a kuplungot benyomom,akkor elvileg látható,ha elmozdul a fõtengely?Hézagmérõvel megnézni a sonka és a blokk közti távolságot,kuplungoláskor,és anélkül.Már ha odafér.Gondolom szemre ez nem igazán látható.
Csak egy tipp: lehet, hogy a fõtengelycsapágy nem az igazi már (vagy most cserélted, ha jól emlékszem?) és az axiális terhelésbõl sok alakul át súrlódássá. Igazán rossz esetben a fõtengelyen már megcsúszott a csapágy, és abban az esetben, ha szimmeringes, akkor a fõtengel elmozdul kuplungoláskor, ami nem túl jó. Ilyenkor az ékszíj felõli sonka akár fel is ütközhet a motorblokkon. Igazából a lendkerék mögött lévõ hullámos gyûrûnek (rugós gyûrû) az volna az egyik szerepe, hogy az ilyen eseteket megakadályozza.
Helló!Kicseréltem a kinyomószént,kuplungbovdent,ezek voltak tartalékba.A villa egybe van,kuplungszerkezet nem tûnik rossznak,a tárcsa meg új,nem hullámos,nem ferde.A lendkerék is egyben van.Alapjáraton visszafogja a motort a kuplungolás.Váltás minden oké.Megemeltem az alapjáratot,így lehet menni vele.Megszállta a sátán.Pedig mgm csapágyas a fõtengely,azt nem értékeli:)
Sziasztok! Van valakinek otthon VW Golf 2-hoz vagy Golf 3-hoz tartozó váltó tartó bak (konzol)? Az a kis fémlemez kellene, ami felülrõl "átöleli" a váltót és két csavarral rögzíti a bakhoz. Természetesen nem ingyen kellene! Üdv!
csaó, errõl volt már szó, hogy az után gyártott az ilyen. kérdés így lehet vele karikázni vagy mit csináljak vele költséghatékonyan mert most le vagyok égve egy kicsit.
nálam is bevillan, viszont múltkor fél nél koppra kifogyott a nafta és még a tartalék sem volt nálam, pont lakatolásra mentem volna :)
nálunk Érden a kagylós kút az m7 mellett nekem ott jön ki a tankolás máshol 4-5 liter mínusz is volt már, meg amikor az 5 literes kannába már 8 liternél járnak....
Vagy tényleg fér a csõbe még 2-3 liter, mert ha már csak 1 liter lenne a tankban, akkor valószínûleg már leállna/akadozna a motor, mert a kifolyó csõ nem a tank legmélyebb pontján van. De az tény, hogy a kagylós kutaknál az átb@szás is egy eléggé valós veszély.
Ja, ezt írja a könyv, ehhez képest az enyém 10 liternél már elküldene tankolni. Na innen kezdve lutri minden km. Emiatt egyszer sikerült 27 litert tankolni. Vagy nagyon átvertek (kagylós kút) vagy tényleg ennyire kifogyott.
Fene tudja, soha nem mértem.:p A hivatalos adat a tankra vonatkozik, ami 28 liter, ebbõl 4 liter a tartalék (amikor az utolsó - bal oldali - LED felvillan).
Hello!A következõ probléma adódott az 1.1-es trabimmal: az indexek nem villognak, ha kirakom, a hátsó égõ halványan folyamatosan világít, az elsõ sötét. Az elakadás jelzõ sem mûködik. Köszi a segítséget!
Sziasztok!Karbi sokszori pucolás után már lehet menni a Trabanttal,de valami nagyon nem stimmel.Ha benyomom a kuplungpedált,csökken a fordulatszám,van mikor lefullad.Karburátor H1-1,üzemanyagszint 26mm-re állítva.Kuplungoláskor nem mozog a motor,nem nyomja félre(már erre is gondoltam jobbhíján).Önindítót kiszedtem,ott néztem be,nem láttam semmi szétesést.Meg akartam spórolni,mégegy motorkiszedést.Ja,és minden sebességet szépen vesz,semmi zajt nem hallok.A blokk,karburátor nem szív falsot,körbefújtam minden illesztést.Esetleg a lendkeréknél szív falsot,és kuplungoláskor elmozdul ott valami?Tudom elég elõrtetett így,de nem tudom már mi lehet.Labirintos a motor.Hátha van tippetek.Köszi
Nálam is megvolt ez a melegedésre keményedõ kuplung probléma, pedig nekem nem is a gyári váltó van bent, hanem 5 sebességes Polo GT. Nekem sokat javítottak a helyzeten az alábbi dolgok: - Pedáltartó konzol 3 csavarja laza volt, megtéptem õket. - Kuplungpedálon a luk, ahová a bowdent kell rögzíteni, már hosszúkásra kopott, pedált cseréltem. - Pedálzatot bõven megküldtem zsírral. - Bowdent alaposan megolajoztam, aztán megtömtem zsírral. - Kiemelõvilla kívülrõl elérhetõ forgáspontjait megkentem.
Ettõl az egész érezhetõen puhább lett, még melegen is csak egy kismértékû keményedés vehetõ észre.
Sziasztok! Biztos volt már róla szó talán nem is egyszer, tudom hogy típushiba a kemény kuplung, de ezt már nem tudom elviselni. Egyre rosszabb lesz, ha bemelegednek a dolgok a motortérbe még keményebb lesz, és olyankor már a sebességeket is csak nehezen veszi fõleg 1-es 2-est. Haverom szerint el van görbülve a kinyomóvillám, de erre azt mondta nehéz és drága beszerezni. Van valami ötletetek hogy mi csináljak? Illetve honnan tudnék esetleg új kinyomóvillát venni? Köszi a válaszokat elõre is!
CSaó. elkészült a kép a hattyúnyak elállásáról. vagy ez még semmiség valami tömítõanyaggal nyomjam ki és így elgurigázok vele?
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [i](Módosította whiteuniversal 2013.06.16. 15:12-kor)[/i]
"Gyújtótrafó cseréje esetén a hagyományos kinézetû, hengeres trafók közül bármi megfelel, egyetlen kritérium, hogy elektronikus, Hall.jeladós gyújtásrendszerhez készüljön."
Forrás:[url=https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/url] ;)
Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál milyen trafóval helyettesíthetõ a gyári? Sikerült megtépni az egyik sarut, és szivárog belõle az olaj (nem gyári már a trafó, de nem tudom, hogy milyen, talán Lada). A gyújtás egyéb alkatrészei gyáriak. A legolcsóbb kellene, ami "jó". Lada hagyományos megszakítós jó lehet? Köszi!
Az utóbbi idõben azt tapasztalom, hogy a négyütemû Trabantom intenzívebb gyorsítás hatására erõsen rángat, jellemzõen a 3. és 4. fokozatokban (kb. úgy, mint amikor gurulásból sebességbe rakjuk). A télen is produkált hasonlót, de az finomabb (inkább "dadogás") volt, és a gyertyák (meg az elosztófedél) cseréjével megszûnt. A fogyasztás is rendben van: pünkösdkor minimumot döntött (5,3l/100km). Üzemanyag-ellátási probléma? Van valakinek ötlete, hogy hol, mi lehet a gond?
köszi a válaszokat! Már azt hidtem csak velem fordul elõ ilyen :) nem barkács a 4t még full gyári, kis optikáját leszámítva, csinálok képet hétvégén és feltöltöm mi a szituáció a hattyúnyak táján :) igazából, ha nem lenne muszály én nem szeretném piszkálni nem vagyok nagy mágus, csak amit kell azt csinálom meg, ha így elmegy akkor elmegy ha meg nem akkor visszatérek a lakatoshoz és megmondom neki, hogy javítsa ki mert ez nem fasza így.
Tehát ferde a talp, s csak két csavart tudtatok berakni? Mondjuk bírja egy darabig, de a német mérnökök három csavarral "álmodták" meg, szóval érdemes korrigálni mihamarabb. Mi úgy csináltuk meg, hogy faterral megvágtuk fûrésszel, meg flexszel a hattyúnyak talpai mögött közvetlen, majd fater precíz haverja jött, ráhajtott egy 1,5-es lemezt, majd gyönyörûen körbevarrta. Azóta is tutin tart. Szerintem nem kapsz jobbat, mert akik gyártják, tutira összecsapják, és nem figyelnek arra, hogy a hegesztéssel meg miegyébbel elhúzzák a dolgokat. Viszont nem kis meló megvágni, de nem lehetetlen kisflexszel. Nekem alapvetõen az autó keresztmetszeti függõlegeshez síkjához képest volt ferde, nem a hosszantihoz képest, vagyis ha a kerék felõl belenézel, akkor úgy.
Ha barkács 4T, akkor tárgytalan, mert ahhoz nem értek, de nem is szándékozom. [i](Módosította Hammster 2013.06.11. 23:57-kor)[/i]
Gyárilag is 2 csavar fogja az 1.1-eken, mert ott ugye elöl is fogja a bölcsõt csavar a doblemez végénél. És még sose láttam olyan 4T-t, aminél ne állt volna el a felsõ rész a bölcsõ-hattyúnyak csatlakozásnál. Ez szinte normális. Hogy menniy ideig nem kell hozzányúlni? Töltsd fel fáradt olajjal az üregeket, és ha nem ázik be a kocsi, nem lesz több gondod, nekem 2000 óta van így.
CSaó. a hattyúnyak kérdéshez, nekem is most volt cserélve :) (végre) a talp a hattyúnyakban 3 csavaros, a bölcsõmön vagy mi az 2 csavar van csak valamennyire nekem is ferdén áll :S ezt akkor hogyan lehet orvosolni, kijavítani? vissza kell vinni és mit csinálnak vele? a kocsi futása az úton elég jó, sokkal stabilabbnak érzem könnyebb a kormány, kormányzás.
és egy hattyúnyak csere után menyit megy el a kocsi? hány évig nem kell hozzányúlni?
Természetesen a futómû be lett állítva, és ez még a beállítás elõtt történt a hattyúnyakkal. Ráadásul a beállítás mûszerrel történt szakmûhelyben, nem csak úgy habókra. A rugó stabil, semmi baja.
azért hattyúnyakcsere után nem ártana futómûvet állíttatni/ellenõriztetni sztem..Párat csináltam már, meghálálja az ellenõrzést...Rugót nézted már?Nincs eltörve?
Az eleje olyan, mint a többi Trabinak. Ki lett lakatolva tavaly, de a csávó elrontotta a hattyúnyakat: a függölegeshez lépest ferde volt a talp, amire felfekszik a motortartó-keret. Aztán egy ismerõs kijavította, mert így trágya lett volna az utánfutás. De máshoz nem lett nyúlva akkor. A szilentek már nem a gyáriak, de tényleg gõzöm sincs, mitõl van.
Köszi az infót. Azt hiszem, majd inkább VW-s boltba megyek. Ami a szíjat és a vízpumpát illeti, beszerzési forrásra lettem volna kíváncsi. De szerintem megoldom helyileg. Ha jól sejtem, az is kompatibilis az említett VW típuséval... csak gondolom a gyári az drága.
Ha nagyon extrém módon áll el a kerék, az érdekes. Milyen magas az eleje? Mert ültetésnél szokott kitolódni a kerék teteje, mert ahogy egyenesedik a laprugó, hosszabodik is. Csak a laprugószilent tud ebbe beleszólni gyári magasságnál, de ezesetben se lenne szimmetrikus a két oldal.
Igen, beljebb van az alja. Én értem, hogy ez a gyári, de ennyire?? Meg azt is vágom, hogyha megterhelem, tehát beleülünk, akkor "függõlegesbe" jön, és ez mind szép és jó a hátsó kerekek esetében tapadás szempontjából, de elõl akkor telitalpon fog fordulni, ami ellentmond a többi autó belsõ élen való fordulásának is. Egyrészt eszi a gumit, másrészt nem kell kondiba járnom. Szóval tuti, hogy a kerékdõléssel van a gond.
Esetleg megoldás lehetne, ha leültetném, de nem szeretném, mert akkor a hátulja fog egy kicsit feljebb állni. Abból pedig nem akarok faragni, mert a gyári "V" alakért vagyok oda. [i](Módosította Hammster 2013.06.09. 11:47-kor)[/i]
Gyárilag pozitív dõlése van az elsõ-hátsó keréknek is, úgyhogy vagy Nálad a "terpesztés" a pozitív, vagy nem értem mi a baj. :) A kerék alja van beljebb a tetejéhez képest?
Következõ a probléma a 2t Trabimmal. Szemmel láthatóan pozitív dõlése van a két elsõ keréknek. Tekerni is nehéz, mintha egy teherautó lenne. A gömbfejek fél évesek, 2 hete tunkoltam tele zsírral a perselyeket, meg a kormánymûvet, ráadásul azok is fel lettek újítva. Felemelve nem tapasztalható, hogy valami lógna, akadna, ellenállna, szóval tuti, hogy a kerékdõlés a hunyó. Meg tudná valaki mondani, hogy mit, merre állítsak, vagy hogy miért fordulhatott elõ ilyen? A rugóra gyanakszom, de ez lutri. Még valami: van az az ócska átfolyásmérõ. A donorban mûködött, de itt nem akar. Magát a benzincsöves részt már két féleképp is megnéztem, de nem a folyásiránnyal volt a gond. Ha a piros és a zöld vezetéket összeérintem, akkor felvillan és kaput, illetve akkor halványan, amikor leveszem a gyújtást. A test tutira megvan, a három vezeték is, bár az átfolyót még nem ellenõrzitem, pedig egyszer szétszedtem, de nem szakítottam le róla semmit. A kérdéses piros vezeték, ami az ablaktörlõ motorra megy, nekem az a gyanús, hogy õ szívat, de valaki tudna valami tippet mondani, mi lehet, ha nem az átfolyó? Csak azért kellene, mert ha már van, akkor díszelegjen zölden, narancssárgán. :D
Sikerült rekordot döntenem, egy 196 kilométeres vegyes ciklusban, melybõl 150 kilométer volt fõút, 5,67 liter/100km-es fogyasztást sikerült prezentálni, 80 körüli átlagot tartva. A fúvókázáshoz még nem is nyúltam, bár könnyen lehet kár is lenne. Hiányzik az ötödik sebességi fokozat... :D
Tud esetleg valaki beszerzési forrást, méreteket Trabant 1.1 vezérmûtengely tömítésekre? Gyújtásnál O-gyûrû, keréknél szimmering. Nem kell, hogy gyári, csak jó legyen. Érdekes lehet még vízpumpa és szíj is.