Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A visítás szerintem az önindítóból jön, addig nyüstölted, amíg valami gyíkja nem lett. Fõleg ha már nem is fordít. Osztom Tibke véleményét. Hideg motornál össze vannak húzódva a gyürük, simán csuszolódik az még olaj nélkül is, annyi hézag van a gyürü és a hengerfal között. Szóval no para, kész lesz az alsóörsig :) Amúgy meg halgass ránk, nézz gyújtást, esetleg hidegindító sprével próbálkozz. Jahh ha kell kompresszió mérõ, holnap megyek 12 órázni reggelre, hívj és odaadom, benn van a kocsiban.
PEDROH: Nekem is úgy van. Wartburg leömlõ az "Y"-nal együtt, az "Y" egyik ága ami a stab rúdhoz ér laposabbra kalapálva. Persze egyértelmü, hogy ez nem tesz jót a gáz áramlásának, de aki igényesebb (nem úgy mint én :D), az kapásból 4-2-1 leömlõt vesz oda.
Andrew: Cseréltél behúzómágnest? Új a behúzó? Mert ha nem akkor lehet ráfaragtál és ugyanaz a baja mint a másiknak. Ha szedtél már szét behúzót, látnád mi a baja. Csak forrasztás nélkül nem lehet széthúzni. Van benne 2 vastag rézlap (a két 13-mas kulcsátmérõjü kivezetésre préselve) amiket egy lap akkor zár rövidre amikor behúz a mágnes. Tehát ekkor kap áramot a forgórész, ilyenkor teker. Ez a két lap hajlamos a sok nagyáramú szikra miatt idõvel elkopni, nem síkba lenni. Tehát hiába megy rá az a lap, ha az egyik már annyira elkopott, hogy nem fekszik rá a lap, vagy csak annyira fekszik fel, hogy minimális áramot tud csak átadni, ami meg nem elég a forgatáshoz. Javítani a két rézlap, és a rövidre záró lap síkba csiszolásával lehet. Esetleg még elõfordulhat az is, hogy már gyenge/zárlatos a behúzómágnes tekercselése, és nem éri el a célját, mivel az ellentartó rugó erõsebb. Szóval sztem szedd szét azt a behúzót ;)
Szerk: Tsaby: Az nekem is szar, de olyankor nem is kattan a behúzó. ;) [i](Módosította PAtr0n 2010.08.01. 19:38-kor)[/i]
ki milyen ablakemelõt javasol trabiba! Én néztem golf 3 vagy vento hátsó ablakét azt szerintem be is lehetne szerelni! Tanácsokat várok! Elõre is köszi!!!!
A mai nap sikerült elõl a terpesztés! Csapterpesztõ nélkül!!! A lengõkart elvágtam és beletoldottam 20mm, majd alul és fölül belemezeltem! Nem volt nehéz az egészet 4 óra alatt csináltam meg! Igaz a szakmámból adódik hogy ez nekem nem okoz nagy fejtörést!:):P Most már csak a motor van hátra igaz azzal több idõm megy el mint ezzel! Reszelgetés csiszolás polírozás esztergálás marás...stb! Már a lendkereket elvittem esztergáshoz és mondtam neki hogy egy kilót szedjen le belõle! Ez sok vagy kevés?
Tehát akkor a 4-2-1-es leömlõt simán felküldi a helyére a hozzávaló Y csõvel, és az Y csövet meg a stabilizátornál kicsit meg lapogatjuk, hogy ne érjen hozzá ugye?
Dettó.... Az enyém is csak kattan. aztán 5. 6. próbára indít... már a f.....sz kivan vele... behúzót is cseréltünk, meg aksikábelt, meg szénkefét, csak ördögûzõnél nem volt. Nem tudom mi lehet az oka.... Ha van tipp, azt köszi
Tedd fel a wartburg leömlõt. s kanyarral együtt hegesztés nélkül fel lehet tenni. A stabilzátátornál kicsit meg kell lapítani a csövet hogy elférjen, és a gyári trabi középsõ dobból kijövõ csövet rövidebbre kell vágni, úgy összejön a wartburg s alakkal.
Nehezen hiszem el hogy önindítózástól leragadna a gyûrû, tök hideg motornál.... Ezt a variációt nyugodtan elvetheted. Hidegindítót neki, ha beindul, akkor nyálat nem kap, ha azzal se akkor gyújtás, hamar rövidre lehet zárni a kérdést.
Nézd meg az akksin a kábeleket, illetve a másik végüket is. Ha kell kicsit takarítsd meg õket, az akksi saruival egyetemben. Ha utána is csinálja akkor lesz az önindító a baki. Akkor önindító leszed, és a bahúzótekercsert nézd meg vagy cseréld ki.
Sziasztok! Az önindítóm már nem indított rendesen, aztán már csak kattant, mostmár azt se csinálja. Ma vagy holnap kiszedem hogy belenézzek, mi lehet a problematika?
A Waresz leömlõje Y a Trabié 1 csõ. Az elsõ dobba bemenõ csövet kell lecserélni Y-ra. Pont a jövõhéten épül meg az enyém is. Ezt találtuk ki, hogy ne kelljen faragni. Elvileg mûködik, de a gyakorlati részérõl majd beszámolok....
Valaki ki tudna segiteni engem egy kis infoval? Ha egy 1.1es trabiba bele szeretnék tenni egy 1.3as wartburg motrot, akkor rajta hagyhatom az 1.3as leömlöjét? Találni fog az az 1.1es kipufogó rendszeréhez? Vagy rá kell tegyem az 1.1es leömlöjét? Az a lényeg, hogy nem akarok rajta semmit heggeszteni, csak egy délután be szeretném tenni. Elörre is köszönöm.
gyertyákat kiveszed, ráteszed a motorra úgy, hogy kapjanak testet, és önindítózól, valaki meg meglesi hogy van e szikra. lehet meghalt a gyújtáselosztód.
A Pierburg 2E és 2E3 között van valami lényeges különbség? Vagy szinte teljesen ugyanaz a két karbi? Neten találtam részletes leírást a 2E3-ról, az ábrák szerint semmi különbséget nem fedeztem fel.
A szívászajcsökkentõ nem megy rá a karbira, mert a belsõ átmérõje kb 86mm, a Pierburg teteje meg kb 92 mm, és nem lehet ráerõszakolni. Most vagy csinálok egy átalakítót, és akkor marad a gyári légszûrõrendszer, vagy valami olyasmit teszek rá, mint ami volt, ilyen kör alakú légszûrõház ami a karbira van rögzítve.
Akkor azért egy "jó" bontó.Én sokkal jobban szeretem a bontókban magam leszedni a dolgokat,mert a bontósok eldobálják a csavarokat,ha nem jön le valami akkor letépik.stb.Múltkor is egy Wartburgban volt egy eredeti karcmentes szélvédõ,na,mondtam ezt meg is veszem.Azt erre odajött a hülyegyerek,mondta hogy õ kiszedi,én mondtam hogy ne,de õ csak-csak "kivette",azt nem tudom mit csinált,de nem végig repesztette az egész szélvédõt?!Olyan mérges voltam rá. [i](Módosította Wartburg 2010.07.31. 17:56-kor)[/i]
Amikor mondta! befecskendeztem minden hengerbe 5ml olajat. De ugyan úgy visító hangja van!! Most várom a hétfõt hát ha tud valaki(autószerelõ) fogadni.... de ha ilyen ütemben jönnek a problémák akkor a táppénzembõl kifutok, és megint ott fogok tartani hogy vissza melóba, és MÉG MINDIG NINCS KÉSZ A KOCSIM!!!!!!!!! Pics@ba az egésszel! Eddig elég lelkes voltam de most padlón vagyok. egy motor kuka.....
Szomszédban autószerelõ lakik. Õ segített a a végén a hiba okát feltárni. Több kevesebb sikerrel. AZ a lényeg hogy szerinte addig önindítózhattam(amíg próbálkoztam de nem sok 12-16alkalom. hogy a henger tetejénél(felsõ gyûrû)nem kapott olajat, és ezáltal letapattak a gyûrûk. és ezáltal el ment belõle a komperszzió...:(((((((((((((((((((((((((((((((((((8 Higgyek neki? De valamit nem értek. 15.alkalomra tõk normális hangja volt a forgó motornak. a 16. önindítózásra meg valami iszonyat visító hangja lett. hogy most ez az önindítóból vagy a hengerbõl jön? Egyértelmûen nem megállapítható. hogy mivel kompresziómérõm ninc és szombat délután van+ az autószerelõm akihez szoktam hordani az OFF-ot 3hétre el ment nyaraln! MAjd aug közepe táján jön vissza....:(((((
Az ugye már mindenkinek világos, hogy egy szál drótnak is van lelke, nemhogy a Trabi üzemanyagellátó részének! Mert mi a rossebért csinálná, hogy folyik a benzinem, mikor elõtte direkt leellenõriztem vízben, hogy nem ereszt-e az úszóházfedélnél valalmi? Belemerítettem vízbe és belefújtam egy csövön. Semmi buborék. Persze, nem azonnal kezdte a folyatást a bestia, hanem a próbakör után, amikor már fullra össze volt pakolva...:mad::mad::mad:
Nekem elsõre az ugrott be, hogy ez a gyári dob bele. Mert ha megnézzük, akkor a fûtés rész lényegében csak egy héj a dob körül. Ezt cáfolja az a tény, hogy a kimenõ csõnél lévõ merevítõ ott van, és gyárinak tûnik. Ugyebár a rendes dobnál a fûtés-héjon található. Vagyis a "belén" nincsen.
Még arra is gondoltam, hogy sorozatgyártású A-s dob :D De annak vékony mindenütt.
uhhh akkor nekünk nagy szerencsénk volt Ádámmal hogy minket nem fotóztak le:S de linkeld be a képet mindenfélekép, nagyon kíváncsi vagyok rá!!! [i](Módosította kovi9158 2010.07.31. 02:58-kor)[/i]
Melyik bontò ez? Csak nem a keresztùri ùti bontòk egyike? Mert ha igen akkor nemsokàra meglàtogatom õket szerszàmmal èn is :-)
[i]OFF! Adam: megnèztem a neten a trafi fotòt. Szerencsètek van, ahogy gondoltam tènyleg a faromat kaptàk le :-( elvileg ercsi, èrdi ùt 3. alòl mèrtek. Van a kèpen egy elõzni tilos tàbla is, ès mintha enyhe emelkedõn mennènk. De nem tûnik lakott területnek. Majd belinkelem a kèpet, hàtha valaki meg tudja càfolni, hogy ott 50-nel kell menni. Nem tudom elhinni, hogy nem tartottuk be[/i]
szia, természetesen mindenrõl be fogok számolni, amint lesz valami fejlemény. 10rõl indult, de kértem kis kedvezményt, 8ért ideadta a bontós.
U.I.: ez ilyen szereld magad dolog, szal van 250 autó, megkeresed hogy mi kell neked, és kiszereled, õk is kiszerelik, de úgy drágább, szal oda szerszámmal érdemes menni. Jettából szereltem ki.
Ma vettem Pierburg 2E karbit szívósorral, fel is raktam, be is indult a motor, ilyen egyenletes még sosem volt az alapjárat. Holnap folytatom a szerelést, mert ma még csak össze lett dobva, egy kis alakítgatást még igényel a rendszer. a Bontóban még volt két ilyen karbi,egyik egy poloban, másik egy passatban.
Mai nap szerzeménye! Kérdésem pedig az lenne, hogy tud valamit valaki errõl a típusról valamit. Én Trabantnak nézem, de érdekes, mert a fûtés nyílásai mintha hiányoznának!? Ha tud valaki errõl valamit szóljon!
Le lehet cserélni, újonnan kisnyomású Ac, 10-14 ezer ft között van, k*-csi bt. 0.8 barosat kérj, az még elbírja a jövõben a webert is. konkrét tipus nincs, tehát bontóban nem nagyon tudsz túrni.
A beöntõcsõ ès a tank közötti gumicsövet is lecsekkoltad? Nekem az volt kirepedezve, ès egyik napròl a màsikra repedt teljesen szèt. Amìg nem vettem màsikat, mindig beszìvva mentem dolgozni :-) szòval nèzz rà. Nekem az gyanùs.
Elektromos AC-kbòl meg àrulnak univerzàlisat. Èn bontottat nem szìvesen tennèk be.
Az utóbbi idõben többször felfigyeltem, hogy benzinszag van az autóban. Viszont a motortérben nem találok folyásra utaló nyomot. A tanknál is minden rendben. Lenne egy kérdésem fõleg Tibke felé. A hagyományos AC-t le lehet cserélni valami elektromos darabra? Ha igen milyen típuséra? Mert baromira idegesít, hogy ott van a gyertya felett, és nekem gyanús, hogy onnan jön a benzinszag.
Márpedig nem. De valszeg rájöttem mi a hiba. de nem merném kijelenteni hogy tuti az! Ugyanis a karbi alatt a gumitalp két helyen is el van válva egymástól. amikor próbáltam indítani ott is folyt ki enyhén a benzin. Meg nagyon lehet mozgatni. Most gyors kötelegõvel odahúztam amennyire csak tudtam a felömlõhöz. Most úgy áll, mint Katiban a gyerek. De már nem volt erõm beindítani. Mást csináltam rajta. Majd holnap délelõtt. Nem kéne sokáig kitartanija ennek a szar fos gyári vebernek. Ugyanis Pesten vár a Pierburg... de odáig el kell jutni. tolni meg nem kéne:D! :D
Szerintem úgy tudod betenni a hûtõt, hogy 4db tartó villácskát hegesztesz a frissen festett homlokfalad belsejébe, és így csak fentrõl belecsúsztatod a hûtõdet, vagy marad a gyári megoldás...
Hali! 1. 2 hónap alatt 2x krepált be az önindítóm. Csak kattan egyet és ennyi.Mikor kicseréltem a behúzó rész ugyanaz maradt. Egy darabig jó volt, aztán megint csak katt. Mi lehet a bibi?
2. Múltkor említettem,h alapjáraton csattog a váltóm. Szabálytalanul csattan egyet-egyet néha. Ha kinyomom a kuplungot abbahagyja.Ez mi lehet és mennyire gázos?
Valaki küldje már el nekem legyen oly szíves az WB 1.3 elektromos kapcsolási rajzát. de van ebbõl pdf változat is! Régen innen az oldalról is le lehetett tölteni. de most nem1találom. Megköszönném nagyon!
Igen! a két alsó csavart meg tudom húzni. de felülre csak egy gyerekkéz férne el..
Makacskodik a kicsike! Ugyanis szikra van kaja van... de nem indul. Gyújtás kb jó. ebéd után szétkapom a karbit, mert tuti ott lesz a hiba forrása. önindítóm legalább dolgozik, ha már ilyen sokat pihent:DDD Csak gyõzze az akksi!
Hazajött a gépsas:) Így ma délután neki is kezdtem a szerelésének! és ki is kiszereltem magam.... most fejeztem be a szerelést!
Eddig jutottam.
Ez a kib@szott esõ is ilyenkor tud esni....:(((( így ami a legfontosabb lett volna a szélvédõk betétele elnapolódott a rossz idõ miatt. De nem volt probléma más munkát találni a vason. a motortérrel kezdtem.
Holnap folyt. köv.
Pár kép ízelítõnek milyen is lesz.... [imgw]https://img2.tar.hu/szmuki/img/81653245.jpg[/imgw] [imgw]https://img2.tar.hu/szmuki/img/81653243.jpg[/imgw] [imgw]https://img2.tar.hu/szmuki/img/81653242.jpg[/imgw] A lényeget meg majdnem kihagytam LoL!xD
1pár: fekete sárga termosztátban való hõgomba ugye? de nem szeretném kinyírni a KMGY-et! Így ha szembe álok a kocsival a balba oldali pinre melyik megy?
Illetve elõl nekem VW-AUDI aluhûtõm van(nem tudom milyen kocsiba volt gyárilag!)
De jó cucc.
A lényeg hogy amit a képen lehet látni mindkét oldalon ezzel a kis alátéttel van befogatva a homlokfalba(vagyis volt a régibe..). [imgw]https://img2.tar.hu/szmuki/img/81653240.jpg[/imgw] Miliméterre egyezik pont belepasszol! szóval az a 4mm kb simán és jól megfogja a hûtõt. vagyis megfogná ha sikerülne meghúzni! De mivel eddig gyári homlokfal volt. Ekkor csõkulcsal belehetett férni. és így kivülrõl meg lehetett húzni. De mivel nekem már itt rács van és ez nem levehetõ! Hogy a francba húzzam meg ezeket a csavarokat?
Ötletek?
Ennek a hûtõnek a hõleadása lényegesen jobb mint a gyárié!
De ha nincs más lehetõség, akkor beteszek egy gyárit, de nem szívesen.
Az elkövetkezendõ tunning beszerelés miatt kellene ez a nagy(-obb) hûtõ!
Gányolni nem szeretnék!
Elõre THX a válaszokat!
Így kicsit barátságosabb.... [i](Módosította Tibke 2010.07.26. 20:52-kor)[/i]