Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
3.2mm-t kotyog fel-le a fõtengelyen a hajtókar??? Az k..va sok. Elég nagy csoda, hogy még megy egyáltalán. A múltkor belinkelt képeimen radiálisan kb. 0.3mm-t kotyog a hajtókar, oldalirányba ez annyit jelent, hogy hol az egyik, hogy a másik sonkát éri el a hajtókar, miközben kotyogtatom.
Új esetén nem mérhetõ a függõleges holtjáték, oldalirányban pedig kb. 2mm jelentkezik a felsõ szemnél mérve.
a régi motorom csattog nem az új!! az újnak semmi baja (tökéletes) Nem oldal irányban mértem hanem hosszában lemértem a lógást és 3.2 mm ez már sok egy kicsit szerintem:D az új motoromnak pedig 0.0 mm nem lóg semennyit!!!
a karbiba ne rakj szemetet!fõleg ne ilyen levegõpörgetõ szarokat mert ha csapágyas ne adj isten szétszáll oda a fõtengelyed.de a másik se ér semmit!ja és egy jótanács kezdõ ne csavargassa a karbit úgyse lesz jó vége néha még a rutinosok is nagyon megszívják egy jól elállított karbival.
De azt írtad korábban, hogy nem lóg a fõtengely. A 3-4 mm lógással még nem kellene csattognia, maximum egy kicsit nagyobb a hangja. A lógást a hajtórúdfejen oldalirányban érted?
Csak megvettem a sráctól a QH kuplungszettet, és kiderült semmi sem jó belõle a 4T Trabihoz. Annyi eszem nem volt, hogy felfogjam még idõben, hogy ha nagyobb a tárcsa 1 centivel, akkor a szerkezet is nagyobb lesz. :) Az a baj, hogy kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt. Ennyit meg már nem akartam költeni. Úgy voltam vele a szettbõl legalább a szerkezet jó lesz, de mégse. Majd feldobom hirdetésbe, ha valakinek kell, vigye ... óccsó :) Viszont elhoztam a boltból a Trabihoz való szerkezetet meg LUK tárcsát. Alaposan szemügyre vettem a tárcsát, és szerintem ez tényleg zsír új. A ferodol rétegre rá van nyomva a LUK bélyegzõ, és látszik az egészen, hogy minõségi. Persze lehet hogy csak ügyesen újították fel :) De nem hiszem. 9 papírt csak megért. De majd kiderül, hogy teljesít. Viszont a tetves kinyomócsapágyhoz nem adtak rugót. Vehetek azt is.
Más: Az utóbbi pár hétben csak szerelésbõl áll az életem, ma a 4T Waresz rövid féltengelyét kellett kiszedni, mert már rohadtul rázott. Kiderült, hogy szétesett az egyik csillag. Ami még nem lett volna baj, de a kihajtás belsejét így szépen kiágyalta. Összeraktuk egy másik csillagot, és beletettük egy másik kihajtásba, ami kevésbé van szétabálva. Beszerelt állapotban megrángatva nagyon picit kottyan, de alig érezhetõ. Jól felkentük a belét grafitos zsírral. A lényeg: Egyúttal a csukló részre húztunk új gumikat, mert már szét voltak porladva, kaphatta a dzsuvát rendesen egy ideje. Zsírt is kapott. Azt tudni kell hogy szerelés elõtt fõleg elinduláskor lassan haladva kopogó hangot hallatott már egy ideje. Ezt betudtam annak, hogy a csillag koppan. De most összerakás után még jobban csinálja, alig mertem vele menni. Tehát nem a csillag. Akkor ezek szerint a csukló van ennyire szétmenve? Azért kopog jobban, mert a csillag oldal már feszes, és jobban terheli az amúgy is rossz csuklót? Még nem láttam eddig waresz csuklót szétszedve, érdekes számomra, hogy nem a "bevált" golyós-kosaras megoldás, hanem ilyen kardánkereszt szerû technika. Ilyet lehet venni külön?
Tuti hogy nem mert a fõtengelynél 3-4 mili a lógás ez egy kicsit sok szerintem!!! Mai nap mentem vele 120-at!!!!!!! Erre egy régi veterán motor szerelõ azt mondaná hogy akkor megy jó egy motor amikor már lóg a bele is!!!!:P:D
A szerelés cikkek között megkerestem a fordulatszámmérõ beszerelést (Lada 2103-ét), de sajnálatosan láttam, hogy 404es hibával ledob a képre mutató link. Ha valakinek ne adj isten megvan az a kép, vagy van valamiféle útmutatója a mûszer beszereléséhez, legyen szíves világosítson fel itt, vagy egy privát üzenetben :). Elõre is köszi.
Ja ebbe a 10000-be beletartozik az is hogy nem egy trabit vettem hanem másfelet, mert annyi új és használt alkatrész járt hozzá!!! legalább 3 önindító 2 generátor vatting új gumiharangok abból is vagy 5 pár mindenhova új gumik 12ledes átfolyásmérõ stb.......!! :D
Egy trabant motornak akkor van baja amikor olyan hangja lesz mint az enyémnek!!! Gázfröccs után csattan egyet a fõtengely!!!! Elég dúrva hangja van az enyém mégis megy 115-majdnem 120-at még így is!!! Most kap egy kipolírozott felömlõs gyári fõtengelyes 72,48-as gyári hengert gyári dugóval!!!! Azért gondolom hogy gyári mert a dugó belsejében benne van a DDR jelzés és a csapszegbe meg bele van ütve hogy IFA!!!!!! Ja a fõtengelyem nem lóg semennyit!!!!!! Most vettem egy donor trabit 10000-ért megérte akkor?:D
hali! Mi a bajod pontosan a motor járásával?Ha 110-et megy sok baja nem lehet.:) Hátsó dob csere sokat segíthet. Szerintem máshoz ne nyúlj elsõre, ha nem értesz hozzá. Azt fõként ne csináld, hogy mindent eltekergetsz, mert aztán nehéz lesz visszatalálni a helyes útra.;)
56 ezer km-es motornál nem cserélnék semmiféle tömítést se, attól max rosszabb lesz. Amúgy meg látszik hol enged a tömítés. Új gyertyát, és új kipuffdobot dobnék bele, és lehet semmi más nem is kell.
Ne hidd el mindig amit leírnak,de 15 ezernél már ajánlatos lecserélni.Pláne egy használtabb motornál.Az évekkel ne foglalkozz,úgy is elõbb hajtod bele a km-t mint hogy elöregedjen az olaj benne.
Amit ilyen esetekben végigzongorázhatsz: - veszel tömítésgarnitúrát, amiben A-tól Z-ig minden tömítés benne van, ami a motorhoz csak kellhet. Nem egy drága cucc, utoljára 340 Ft-ért vettem, de szerintem most sincs 500 Ft fölött. - kicseréled a karburátor talpánál a tömítést, az úszóháztömítést, a csatlakozó csövek tömítéseit és a hengerfejtömítést (a kipuffcsonkot már cserélted ha jól értelmezem, így azt nem kell) - teszel bele új gyertyákat (a hõérték most nem ugrik be, de nekem tökéletesen bevált a TACSKÓ-ban kapható marelli címkés kékdobozos cumó - van külön "Trabant és típusai" feliratú, az kell;) ) - az utolsó lehetõség valóban az eltömõdött kipufogó, fõleg úgy, hogy nem nagyon volt hajtva és így kiégni sem tudott rendesen.
A gép 1990-es, elektromos megszkítós vasárnapi autó volt az elnúlt 4 évben ment vagy 1200Km-t az 56000-bõl.Csak anyukám használta és nem egy versenyzõ tipus.Nem vagyok autószerelõ ,de hozzá merek nyúlni"azt hiszem".Mivel kellene kezdenem ezen problémák megoldásához?Esetleg érdemes megvenni vmilyen tömítést elõre ha már szétszedi az ember?
Az általad leírtak elég sokmindentõl függnek. Lehet kapásból már elkokszosodott hátsó dobtól. Rossz gyújtásbeállítás. Elhasznált gyertya, stb. 120-at csak egy jó karban lévõ(szépen beállított), tiszta kipufogóval rendelkezõ Trabi megy.
Igen, van lehetõség állításra. Bár tudni kéne, hogy mikori kiadás a trabi, és akkor kiderülne, hogy megszakítós vagy elektronikus a gyújtás. Ha már elektronikus, akkor azzal nagyon nem lehet gond, azt az ember egyszer beállítja és utána örökélet +1 nap. Gyújtásrésznél max. a gyertyákkal lehet gond, bár azt is jó lenne tudni, hogy mindennapos használatban volt e az autó, vagy hosszabb állás után kaptad meg. Bár nekem erõs a gyanúm, hogy a karbi környékén lesz valami, lehet hogy falsot szív az állítócsavaroknál, a pillangószelep tengelynél, vagy a karbitalpnál. Az a turbinaszerû sz@rt meg felejtsd el, igazából semmit nem ér.;) A végsebességrõl csak annyit, hog egy trabinál már a 110 is igen tisztességes sebesség, az enyém pl. még az életben nem tudott 110 fölé menni, akárhogy is volt beállítva.
Hát elvileg, ki van marva a szeleptányér helye a dugó tetejében, de csak nagyon minimális mélyégben, így van vele kicentizve a távolság. Vagyis ha szakad a szíj, akkor tuti, hogy a szelepek beleérnek a dugókba.:S
Sziasztok! Oszi vagyok, most kaptam meg anyukám féltve örzött 2ütemü trabiját, és egy pár napi használat után úgy érzem nem tökéletes a motor járása. Az volna a kérdésem:lehet-e vhol állítani: a karburátoron, a gyújtáselosztón vagy vhol máshol? Kicseréltem a blokk és a leömlõ közötti 2 tömítést,ettõl lényegesen jobb lett a hangja,de vmi nem gömbölyû a motor járásával. Hallottam egy karburátorba szerelhetõ "turbina lapát"-szerü pörgõ alkatrészrõl mely a levegõ beáramlását segíti.Lehet még ilyet szerezni vhol?Elmentem, hogy egy kicsit kiégessem a kipufogót, ami sikerült is de 110-nél nem akart többet menni.Emlékeim szerint amikor még anyukám vitt a trabival simán vitte a 120-at. Kérném, ha valaki tud segíteni vmelyik problémámban akkor, írjon nekem. Köszönettel Oszi
Ott a váltórudazatnál 4T Trabinál, ahol kijön a kasztniból azon a tengelyen van egy lemez amin van egy lyukasztás és az egy gömbcsuklón van. A gömcsukló egyik oldalán van kontraanya, hogy ne tudjon a lejönni a lemez. A másik oldalára (az megy tovább a váltó fele még több gömbcsuklóval) nem kell valamilyen távtartó, hogy annak a lemeznek ne legyen nagy játéka?
Azt szeretném kérdezni, hogy vezérmûszíj szakadás/átugrás esetén, széria 1.1-es motornál lesz-e csitt-csatt dirr-durr? (soha nem láttam még ezt a típust szétszedve, így nem tudom mekkorát nyit és mekkora a hely) Köszi!
Szia! Itt a szerelési cikkekben a Nyaggató pont alatt olvastam ("Az olajcsere megadott periódusideje gyárilag 15.000 km, vagy 1 év. A mai olajakkal ez kitolható némileg, de maximum 20.000 km vagy 1 év idõtartamra."). Meg már máshol is olvastam illetve hallottam róla. Ezért kérdeztem, hogy kell-e, vagy megvárhatom a 15.000km-t.
[i]pontosan hogy kell beállítani, hogy jó idõben nyissanak a szelepek. Magyaráztak nekem hogy ilyen pont, meg az úgy álljon, de nem vágtam le.[/i]
Leszerelésnél tedd jelre a motort, alul az ékszíjtárcsán van a jel, egy kis bevágás, aminek stimmelnie kell a motoron lévõ lemezdarab ék bevágásával. A vezérmûkeréken meg van egy pont, aminek a vezérlésburkolaton lévõ nyíllal kell egybeesnie. A vezérmûkereket meg úgy tedd be mikor lehuzatod, hogy az ékpálya felfele nézzen. Íme egy kép segítségként.[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100309/1.3vezerles_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A váltó témára nincs tippem.De azt hol hallottad hogy évente kell olajat cserélni?Az olajnak van egy normál futásteljesítménye,ezt többnyire km-ben szabják meg.Ha lecseréled ilyen hamar,ráadásul nem is épp egy tescos árú olajat akkor nem csak hogy feleslegesen pazarolod,de még egy csomó pénzt is kidobálsz.Egy jobb olajnak pár év után sem lesz nagyon baja,bár sokszor azt mondják azért hogy 3 év után cserélni kell,de szerintem felesleges.
4T trabi, adott egy harci helyzet: Ha jobbra indexelek, az index olyan gyorsan kattog, mint amikor kiég az egyik izzó. Kiszálltam megnézni és elöl-hátul villog az index a jobb oldalon, csak olyan gyorsan, mintha kiégett volna valamelyik égõ. Balra indexelésnél pedig minden ok, normál tempóval "kattog" a relé. Mi lehet a gond?:confused:
Sziasztok! Lenne két kérdésem 4T Trabihoz. Az egyik, hogy a váltó rudazatánál (mindjárt ahol kijön a a kaszniból), amelyiket kontra anya nem engedi lecsúzsni a tengelyrõl az mennyit mozoghat oldal irányba, mert nálam sokat mozog. Lehetet ott valami gumi gyûrû a másik oldalán, de most csak olyan vastag gumi van, mint egy befõtes gumi és elég használtnak látszik. Amikor egyesben van akkor páldául elég sokat tudom mozgatni jobbra a váltókart.
A másik kérdésem az lenne, hogy évi 6-8 ezer kilóméter után érdemes 1 év után lecserélni mindenképpen az olajat? Én Total Quartz 7000 10W40-et használok.
Érdekes a dolog, mert eredetvizsgálaton felírnak mindenféle sorszámot, amit találnak a kocsin, függetlenül attól, hogy az hivatalos-e vagy sem. Haverom biztonsági övének fehér bilétáján lévõ s/n-t is felírták, nemrég nálam is hasonló hülyeségeket. Az LPG reduktoron lévõt mondjuk nem. :)
Azt mondjuk nem tudom, hogy ezeket késõbb összevetik-e, vagy a felmérés során, automatizáltan. De egyezés/ellentmondás esetén szükség lenne a vazelines tégelyre...
Ezt nem tudom, bár igazad legyen! De a forgalmiba alvázszám van írva, és bizony az eredetvizsgán is alaposan megnézik a tûzfalat. Végeredményben minden autónak a gyártási szám azerepel alvázszámként nem? Persze, nem kekeckedésbõl írtam, csak nehogy illetéktelenek, vagy hát nagyon is illetékesek is lássanak ilyesmit a fórumon, névvel, címmel ellátva. [i](Módosította orygabor 2010.03.09. 13:37-kor)[/i]
A négyütemût nem ismerem,de 2T-nél úgy van hogy a bódénak gyártási száma van csak,amit sehol nem jegyeznek.A lényeg az alvázszám,ha a szín stimmel a bódét teljesen legálisan lehet cserélni mint bármilyen más alkatrészt.
Nem folyat, viszont zörög, csattog. Ezért gondoltam hogy már biztos csereérett. Egy ilyen tömítés csere esetleg szóba jöhet, csak valakit kell keresnem, aki tudja, mi várható.
De az alvázról le kell bontani mindent és átrakni egy másikra, és már meg is menekült a gép. Az alvázas autóknál a bódét lehet cserélni úgy tudom. Vagy nem?
És miért kuka? Folyat? Lehet, hogy érdemes szétszedni, új tömítést bele. és sûrûbb olajat. Az eredmény magáért beszél, de mégsem felhõtlen az öröm, mert a kiváló minõségû, tükörsima magyar mellékutakon szinte unalmasan siklik tova...... Öööö akarom mondani borzasztóan pattog. Ezen úgy segítettem, hogy betettem a csomagtartóba két beton járdalapot, kb. 30 kg értékben. Határozottan jobb, de az úthibákon nem lehet segíteni.
"Sajnos" spirálos. Akkor lehet marad a gyárias megoldás. Nézegettem, elõre 3e Ft körül van darabja, hátra viszont 8e-nél kezdõdik :(. [i](Módosította Lancelot 2010.03.09. 08:36-kor)[/i]
Igen! Mert meg kell szünnije létezni az alváznak(alv.számnak)! Vegyen belõle darabokat a cimbid! Pl bódét(ezt is sajnálnám látni elrohadni). Nagyon sok minden meg fog maradni nekem belõle. Pedig az lesz a sorsa hogy, az udvar hátsó szegmensébe felbakolom, kereket leveszem, sõt még a komplett fékcuccokat is róla(ne rohadjon, a szabad levegõn(hóban fagyban). Meg a jelenlegi ajtókat felteszem rá(ami a BTE-men vannak). MErt a donor ajtajai makulátlanok(ezeket meg be garázsba)! Még annyit elkövetek hogy összedobom a motort meghallgatni milyen is a hangja!(csak egy karbit kell rá tenni, meg gyújtást) Mert ha az órának lehet hinni akkor leszopom magam!!! Márpedig állapotból itélve valós lehet! De hála annó a Selypi bontónak:) 1m3 waresz cuccot hoztam onnan több garnitúra komplett gyújtások, vezérlõ elektronikák...stb.