Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4815 Őry Gábor 2013-03-02 08:40:08  Előzmény:Kárász Endre: 56652

Köszi a linket, de szerintem az az ékszíjtárcsa. A lendkerék 98,1+39,2 lesz. De mit jelent, hogy 98,1+39,2?

4814 Kárász Endre 2013-03-01 21:02:03  Előzmény: Spityu: 56655

Sõt, a tengelycsonké 160-200Nm! Az 553-as és az 551-es SRI még valami olyasmit is ír, hogy 220-260Nm!!! De itt valami módosításról is szó van, tehát lehetséges, hogy ez csak valami átmeneti állapot volt.

4813  Spityu 2013-03-01 20:27:10  Előzmény:Kárász Endre: 56652

Jajj, tényleg! Ezen fel is röhögtem. Valószínûleg szándékosan ilyen kevés, talán mert vékony az anya? És úgy rémlik, hogy a tengelycsonké viszont 120. Legalábbis úgy rémlik, hogy hasonló menet, és sokkal több az elõírt nyomaték. (persze a menetátmérõ és a meghúzási nyomaték nem mindig párosítható össze...)

4812 Kárász Endre 2013-03-01 20:24:14  Előzmény:Őry Gábor: 56639

Olyan peremes csavart max. bontani lehet valahonnan... Minap elcsodálkoztam, amikor láttam, hogy 10.9 szilárdságú. Erre a célra, pláne alumíniumba teljesen felesleges. Az 5.6 is elég lenne.

4811 Kárász Endre 2013-03-01 20:00:02  Előzmény: Spityu: 56650

Valamit tényleg nagyon kerestem, amit sehol se leltem. De most meg arra nem emlékszem, hogy mi volt az :D Szerintem valami más.

4810 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 56649

A német "Hogyan tovább?" írja, legalábbis az [url=https://trabitechnik.com/index.php?page=43&lang=de&page_number=2]újabb[/url] kiadása:

Mutter der Keilriemenscheibe M 24x1,5 44,1+ 9,8Nm 4,5+1mkp

4809 Őry Gábor 2013-03-01 19:43:28  Előzmény: Spityu: 56650

OK, köszi!

4808  Spityu 2013-03-01 19:15:56  Előzmény:Őry Gábor: 56649

Talán pont ezt kérdezte nemrég Endre. Nem biztos, lehet, hogy csak én vetettem fel akkor.
Zsiguli motoron a múlt héten húztam meg a 38-as kulcsnyílásút elöl az ékszíjtárcsánál, a menete kb. akkora és olyan lehet, mint a Trabanté. Arra 120Nm-t írt a könyv. Szerintem 100-120-szal húzd meg.

4807 Őry Gábor 2013-03-01 19:12:02

A lendkerék felõli fõtengelyanyának mekkora a meghúzási nyomatéka? Ezt az apróságot kifelejtették a könyvbõl.

4806  István 2013-03-01 17:17:33  Előzmény:Németh János: 56647

Szia! köszi a tippet,de nem találom,biztos levették már.
Olyan ez ,mint a fehér holló,pedig még állítólag boltban is árulták.

4805 Németh János 2013-02-28 10:54:21  Előzmény: István: 56646

csao.

Sokáig volt zaprodon fenn. Nézd meg hátha fenn van még.[right][/right][right][/right]

4804  István 2013-02-28 10:45:11  Előzmény:Németh János: 56645

Sziasztok!

Trabant nyitható oldalüveg után vadászok.
Ha valaki tud ilyen alkatrészt vagy ezzel kapcsolatban információval
szolgálni,kérem segítsen.
Köszönöm!colin

4803 Németh János 2013-02-28 05:41:18  Előzmény:Kunyi Tamás: 56644

csinálok képet és küldöm mailen

4802 Kunyi Tamás 2013-02-27 20:47:10  Előzmény:Németh János: 56643

Helló!
A képet megköszönném. Nekem 4T-be lesz, de nem akarok sz*rt venni :/
Lehet teszek fel a képbõl részletet.

4801 Németh János 2013-02-27 05:55:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 56642

csao. Elvileg igen, nekem is azt mondták. Aztán kifoftam egy nagyon régi tipust amin a kuplung pedál felfogatásánál az öntvény lefelékanyarodik. Eredmény fél év alatt 3 bovden egy kuplungcsere és elégizmos lett a lábam mert nem voltvalamikönnyû. Hiába kapott átalakitott pedált.
Aztán találtam egy srácot az eredetit felhegesztette(az alu részt 500 v 1000ft) most fas...za.
Ha kell elérhetõség adok.
Megvan az átalakitott is képet rakok fel ha érdekel.

4800 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:51:24  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56641

Köszönöm!

4799 Holnapy Gergely dr. 2013-02-26 19:50:14  Előzmény:Kunyi Tamás: 56640

Igen.

4798 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:45:07

Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy Trabant 1.1 és 601 pedálsora megegyezik-e?
Mert én nem emlékszem rá, sajnos :/

4797 Őry Gábor 2013-02-26 06:50:00  Előzmény:Kárász Endre: 56638

Utóbbi.

4796 Kárász Endre 2013-02-25 22:09:07  Előzmény:Őry Gábor: 56637

Melyikre gondolsz? Az M8 tõcsavarra, ami a turbina aluházát a blokkhoz fogja, vagy pedig a peremes fejû M6 csavarokra, amik a fekete, lemezbõl készült hûtõlevegõházat rögzítik a hengerfejekhez?

4795 Őry Gábor 2013-02-25 18:51:50

Nincs valakinek ötlete arra nézvést, hogy a turbinaházhoz honnét lehet szerezni eredeti, vagy azzal megegyezõ csavarokat? Legalább 10 darab kéne. Az eredetieket sikerült elhagynom valahol, illetve részben beépítettem.

4794 Muczán Gábor 2013-02-24 14:57:05

Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!

Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.

Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években
komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.


F E L H Í V Á S!
Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket.
Adószámunk: 18073221-1-43
Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban.
Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.

4793 Kovács Adrián 2013-02-24 12:27:02

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok, hátha tudtok valami okosat mondani! :)
Van 1990-es évjáratú 1.1es trabantom. Már egy ideje küszködök vele, befolyik a benzin az olajba.
Elvileg csak az ac-nál tud befolyni, de hiába cserélem õket, pár hónap és megint befolyik. A membránon nem látszk semmi.
Mit tegyek?
Elõre is köszi!

4792 Kiszter István Balázs 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

A minap ELLOPTÁK sajna ezt a trabit.

Elkapták az elkövetõt,de ahova vitte ott már semmi nincs belõle.Az a legviccesebb,hogy igazoltatták amikor ment vele és papírok nélkül továbbengedték!?! Ha felismered az utcán vagy bontóban, MÉH telepen látsz egy hasonlót, légyszi hívj a 30/480 90 87 es számon. Nagyon egybe volt a gép, fáj a szívünk érte :(

filpo

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]


A hátsó lámpán volt festékhiba, a motorháztetõn egész pici, hátsó lökös picit megnyomva, de alig látszik, rózsaszín kalaptartó, 3küllõs sportkormány, kék csíkos huzat elõl. A rádióhely takaró mûanyag hiányzik


[i](Módosította filpo 2013.02.15. 18:55-kor)[/i]
[i](Módosította filpo 2013.02.15. 19:03-kor)[/i]

4791 Bajáki Péter 2013-02-04 21:31:43  Előzmény: Spityu: 56632

Egyezünk. Innentõl kezdve az a kérdés, hogy keresztapuéba belerakott szakaszos kapcsoló ötállású lehetett-e, illetve, hogy a 6 voltos ablaktörlõmotor képes volt-e két sebességre. .... Hmm. Miért nem próbálom ki a sajátomat? :D (1981) De kár, hogy nem vagyok otthon!

4790  Spityu 2013-02-04 21:09:53  Előzmény:Bajáki Péter: 56631

Elsõ forgalomba helyezés.

Mivel:
- barna kárpitos,
- és az enyém szürke,
- és az enyémben 5 állású volt

a tiédben is normálisnak mondható az 5 állású, mivel késõbbi gyártmány.
[i](Módosította Spityu 2013.02.04. 22:11-kor)[/i]

4789 Bajáki Péter 2013-02-04 21:03:35  Előzmény: Spityu: 56630

A '84-es már barna kárpitos volt. GB-s rendszámú. Nem tudom, hogy az EFH mit jelent, így nem tudok rá válaszolni.

4788  Spityu 2013-02-04 16:53:38  Előzmény:Bajáki Péter: 56629

Szerintem nem bonyolítod, mindkettõ stimmel Endre leírásába. 1. és 4. változat.

A '84-es mikori EFH-s volt? Kárpit?

4787 Bajáki Péter 2013-02-04 02:01:47

Na, akkor hogy bonyolítsam a helyzetet, én is írok valamit.

Keresztapu Trabija '78-as standard, 6 voltos, sima ablaktörlõ motorral felszerelt autó (volt).

Gyári, saját kapcsolója: BE / KI
Gyári, vásárolt kapcsolója: Volt közte szakaszos is, de hogy milyen sebességgel, azt meg nem mondom.

A '84-es Trabinkkal egyszer mentünk szakadó esõben, és apu a folyamatosról a nagyon gyors folyamatosra kapcsolta: de annyira esett, hogy nem bírta törölni. Azóta sem éltem át olyan esõt. Kb. 4-5 éves lehettem, nem több. Hmm, de rég volt. Akkor még hátul, középen állva, a két ülésbe kapaszkodva figyeltem az utat. :-) De jó is volt!! :-)

4786 Kárász Endre 2013-02-03 21:44:04  Előzmény: Spityu: 56627

Ja, akkor tuti 5 állású volt neked eredetileg is. A többire meg már inkább alszom egyet :)

4785  Spityu 2013-02-03 21:38:12  Előzmény:Kárász Endre: 56626

Nem, gombnyomásra szivattyúz. Gyárilag is, ez tuti. A kapcs rajzos anomáliát továbbra sem értem. Az lesz szépen, hogy a kezelési alapján fogok eljárni. Úgy rémlik, hogy a kezelésimben mellékelt kapcsolási rajzon tényleg 5 állású van.

4784 Kárász Endre 2013-02-03 21:35:34  Előzmény: Spityu: 56625

Az eredeti értetlenkedésem amiatt volt, hogy azt hittem, hogy a mechankius kapcsolóból csak egy fajta volt: a gyors/lassú motorhoz való háromállású. Ezét nem fért a fejembe, hogy akkor mi volt az egysebességes motornál.
Igen, szerintem nálad háromállású volt beépítve. Plussz vezetéket nem igényel, az intervallumos funkciót a kapcsolón belül oldották meg. Neked még huzogatós az ablakmosó?

4783  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 56624

Háttõ... mi a kérdésed, már nem azért? :D Azt értem, amit írsz.

Viszont a helyzet nálam: a leírásod alapján nekem ki/lassú/gyors állású kapcsolónak kellene lennie, azonban ki/lassú/gyors/sûrû szakaszos/ritka szakaszos van. Továbbá: valamikor 2003 környékén "meghalt az ablaktörlõ" cserélve lett a motor és a kapcsoló is (a motor jó, az õsszel revízióztam, fater nem volt körültekintõ). Lehetséges az, hogy 3 állású volt és 5 állású lett beépítve a meghibásodást követõen? A vezetékek gyáriak, nincs plussz vezeték.

Bocsánat, azt írtad, hogy a Standard-nál van a 3 állású. Rémlik is, hogy a kezelésiben "S és de Luxe kivitel" van a kapcsolási rajznál, vagyis nálam mégis 5 állású volt gyárilag - azt hiszem.
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 22:33-kor)[/i]

Most megnéztem [url=https://www.trabantklub.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg]ezt[/url]. Bár ne tettem volna. Itt a S és a Standard kivitelt említi megegyezõnek, 12V-os rendszert ábrázol és 3 állású a kapcsoló...
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 22:35-kor)[/i]

4782 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 56623

Huh, bocsánat... Azt hiszem, sikerült rájönnöm a megoldásra. ELõször rosszul gondoltam: a kis mechanikus kapcsolóból is kellett kétfélének lennie.
[url=https://oldtimer-ersatzteile-hermel.de/product/2683/scheibenwischer-schalter-wartburg-trabant-ifa-alte-ausf.-%282511%29.html]Itt[/url] van egy, aminek a fotóján jól látható, hogy csak 31b lába van, ez passzol az egysebességeshez. Ugyanis a gyors törléshez a 31c jelû kivezetést kell letestelni, míg a lassúhoz a 31b jelût. Ezek szerint valahogy így kellett kinéznie a 12V-os Trabiknál:
[b]Standard[/b]
0: KI
1: BE

[b]De Luxe[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS

Majd valamikor késõbb, amikor már mindkettõt csigás, kétsebességes motorral szerelték:
[b]Standard[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS

[b]De Luxe[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS
3: SÛRÛ SZAKASZOS
4: RITKA SZAKASZOS

Valaki emlékszik olyan Standardra, ami a legeslõ variációt tudja? Semmi intervallum, semii gyors/lassú, csak ki-be? Ja, visszamegy alaphelyzetbe a kar.

4781 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 56622

Igen, ez a durva! 1983. 10. 3-ától kijönnek az alapkivitelûek 12V-os homlokfogaskerekes motorral, ami csak egy sebességre képes. Úgy tudom, akkoriban három fajta forgókapcsoló létezett:
-a hatlábú elektronikus ide nem jó, mert az kétsebességes motorhoz van
-az egyszerû, pici kapcsoló,
[imgw]https://www.zsombishop.hu/images/2009_02270006.JPG[/imgw]

ami nem tudott intervallumot, de tudtommal három állású volt, emiatt ez is csak a kétsebességeshez jó
-Ezek szerint az ötlábú elektronikussal szerelték volna, ami az egyebességeshez van?

Azért nem áll össze a kép, mert a Kezelési Útmutató szerint a Standardokba a fotón láthatót szerelték, vélhetõen csigás motorral, míg a De Luxe kivitelbe a hatlábú ment.
Szóval miért csináltak 12V-os egysebességes motort?
(Egyébként meg lehet érteni, hogy mit akarok elmakogni? :D )
[i](Módosította Endre 2013.02.03. 21:54-kor)[/i]

4780  Spityu 2013-02-03 20:25:30  Előzmény:Kárász Endre: 56620

Úgy tudom, régen valóban csak ki/be üzem volt. Vagy legalábbis az egy újítás volt, hogy a ciklust mindig befejezte, ha lekapcsoltad (nem állt meg az üveg közepén), ezért kell a gyújtást levenni mûködõ ablaktörlõnél télen, ha pl. kartonpapírt akarsz a szélvédõre tenni.

Az én 84-esemben sajnos cserélve lett a kapcsoló, és nem vagyok benne biztos, hogy megfelelõ került bele. Ugyebár a kapcsoló vezérli az egészet. Úgy emlékszem, hogy 4 féle üzemmódja van, de jelenleg nem tudom kipróbálni.

Amúgy volt mindenféle kivitel. Mûanyag házas 12V, 6V, fémházas 12V, 6V. Szabi szerint elõször, amikor a 6V-os rendszert felváltotta a 12V-os, mûanyag házassal szerelték, csak késõbb tértek át a fémházasra. SRI-ben szerintem leírják, meg kellene nézni.

Így is van: 1983.10.3-tól van 6V helyett 12V-os ablaktörlõmotor, de Luxe változatnál csigás, alapkivitelnél homlokfogaskerekes. Az én kocsim 84 február elsõ heteiben készült elméletileg (március végi EFH), abban már csigás volt. Standard.
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 21:31-kor)[/i]

4779 Holnapy Gergely dr. 2013-02-03 20:23:28  Előzmény:Kárász Endre: 56620

Igen, akkor vagy be-, vagy kikapcsolt állapotban volt, egy kétállású kapcsolóval. A még korábbi trabikban a lenti képen lévõ ablaktörlõ motornak még alumínium burkolata volt. A bal oldali "zongorakapcsolókon" volt (500-600-korai 601-nél) a kétállású kapcsoló.

4778 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Az imént próbáltam kideríteni, hogy mi a különbség a hat-, és az ötlábú ablaktörlõ-kapcsoló között. Aztán megint leesett a tantusz:
-A hatlábú tud gyors/lassú üzemmódot és kétféle szakaszos mûködést.
-Az ötlábú csak egyféle gyorsaságot tud, de cserébe négy(?)féle szakaszosat.

Feltûnt valakinek, hogy ezek szerint régebben csak egyféle sebességre képes motorral szerelték volna a Trabikat? Úgy tudom, a fémházas, csigaáttételes motor az újabb, ez a kétsebességes.
[img]https://www.zsombishop.hu/images/2009_09100009.JPG[/img]
A mûanyagházas, homlokfogaskerekes motor pedig az egysebességes.
[img]https://www.baro-ker.hu/images/tr%20601%20ablaktorlomotor%206v%20regi.JPG[/img]
De mi volt akkor, amikor még nem volt elektronikus kapcsoló? Akkor csak egy "KI" és egy "BE" állása lett volna?

4777 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Képekröl nézve,nem is rossz:[url]https://www.jofogas.hu/bekes/Trabant_1_1_es_volskvagen_motorral_8074943.htm[/url]

4776 Szegedi Árpád 2013-02-02 19:18:46  Előzmény: Spityu: 56557

Üdv!A múltkor volt szó a "feliratos" 7.6-os hengerfejrõl.Nem találtam meg,lehet csak halucináltam..Viszont felmerült egy fontos kérdés:) A múzeumi P800RS képeit nézegetve feltûnt,hogy fém turbina van rajta,pedig ha jól emlékszem '85-tõl van 800RS,akkor meg már mûanyag lapátos turbina szokott lenni.Mi lehet az oka,hogy fém turbina van rajta?Biztos nem csak az volt kéznél..Lehet könnyebb,vagy más a lapát kiosztása,vagy csak úgy:)

4775 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Egy éves váltással evezzünk a modern évekre:

Valakinek egészben, ikertestvérnek egy 1,1-es Trabit?
[url]https://www.jofogas.hu/vi/8024817.htm[/url]

[img]https://img.jofogas.hu/images/35/3531566727.jpg[/img]

Nem tudom, hogy újra forgalomba helyezhetõ-e, ill. közelrõl milyen. De amúgy nem néz ki rosszul.

... és most vettem észre, hogy a 601-es hátfala van! De cuki! úú, banyek, ez még 601-es ikertesónak is elmenne némi optikai átalakítás után.

[img]https://img.jofogas.hu/images/35/3561696340.jpg[/img]
[i](Módosította BajakiPeter 2013.02.02. 18:58-kor)[/i]

4774 jocking . 2013-01-31 20:06:40  Előzmény:Kunyi Tamás: 56615

Igen, ez a gyártás utáni megkésett értékesítés valóban fennáll egy mai gyárnál. De a tervgazdálkodás korában, ahol az ember 10 évet várt egy autóra a hangyaf@sznyi kínálat miatt nem hiszem, hogy így ment az eladás.

4773 Kunyi Tamás 2013-01-31 19:36:32  Előzmény:Támba Csaba: 56613

Más a gyártás ideje, és más a forgalomba helyezés ideje. Az én off autóm forgalmijába gyártás éveként és az elsõ forgalomba helyezés éveként is 2000 van beírva, holott alvázszám alapján a gyári(!) alkatrészkatalógusban simán 1999-esnek tünteti fel. A legyártott autók nem egybõl kelnek el, hiszen nem tudni pontosan mekkora kereslet van rá. Így lehet egy szériából gyártanak pl 1000-et amibõl csak 950 kel el az elsõ évben, a másik 50-et csak rá egy évre sikerül értékesíteni.
Szerintem így megy ez valahogy. De vonatból láttam már autóparkot. Vagy 200 darab lehetett, ha nem több, különbözõ színekben. Bár nem értem, hogy állhattak a szabad ég alatt.

4772  Spityu 2013-01-30 22:48:25  Előzmény:Támba Csaba: 56613

A fene sem tudja. Talán utaztatták körbe-körbe a SZU tagállamai között - papíron -, és visszaigényelték az 1988-ban bevezetett ÁFÁ-t. :D

4771 Támba Csaba 2013-01-30 22:28:20  Előzmény: Spityu: 56611

Nekem pl. van 4 db P70 a garázsban. 3 1958-as gyártású, 1 pedig 1957-es.

És az 1957-es rendszám és forgalomba helyezési idõ (1958. XI.hó) szerint is a 3. a sorban idõrendben. Ha 1957. decemberében készült is akkor is majd egy év telt el, mire forgalomba került. Ezt hogy csinálták?

4770 Kunyi Tamás 2013-01-30 21:50:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 56605

Wááá :D :D Na akkor valami tényleg van ebben a Trabantban! Nem beszélve az akkor még újnak számító kompozit karosszéria elemekrõl - annyi különbséggel hogy nem szénszálat használtak, de az eredmény hasonló lett.

4769  Spityu 2013-01-30 21:50:27  Előzmény:Támba Csaba: 56610

Igen, tudom, hogy változott a darabszám, az akkori gazdaságban volt minden, csak következetesség és realitás nem. Ahogy a mostaniban sincs. :)

Épp ezért bele is vettem a számításba, hogy a videón bemondott perc/darab értékhez a videó készítése évének darabszámát rendeljük hozzá. A készítés évét talán az egyes alkatrészek alapján be lehetne lõni: spirálrugó, H1-1, bánat tudja mi van még rajta.
[i](Módosította Spityu 2013.01.30. 22:50-kor)[/i]

4768 Támba Csaba 2013-01-30 21:41:56  Előzmény: Spityu: 56607

Jó kis agyalás, de azért az akkori tervgazgálkodás útvesztõi jelentõsen felülírták a dolgot. Pl. igen rendesen változott az éves darabszám is.

4767 baumann sanyi 2013-01-30 18:46:37  Előzmény: Spityu: 56607

Üdv . Nem semmi,tudományosan kielemzitek a dolgot :D

4766 Kárász Endre 2013-01-30 17:49:50  Előzmény: Spityu: 56607

Ha úgy számolom, hogy az év mind a 365 napján folyt a gyártás, akkor az enyémnek 1990. március 28-án kellett készülnie. Az a baj, hogy az EFH viszont 1990. március 11. Ha úgy veszem, hogy csak hétköznap volt gyártás (tehát 365-(2*52)=261 nappal osztom az éves darabszámot), akkor március 3-ra esik a feltételezett szülinap.