[justify]Közismert tény, hogy minél több alkatrészből áll egy szerkezet, annál több minden romolhat el benne. Csak nézzünk meg egy felsorolást, hogy mi NEM romolhat el egy 2T Trabantban:
- AC pumpa
- vízpumpa
- vízszivattyú
- olajszivattyú
- vezérmű tengely
- vezérmű lánc vagy ékszíj
- szelep
- szelepszár tömítés
- mindenféle elektronika
Éppen az a zseniális, hogy a minimalizmus példaképe. Ha hirdetnénk egy vetélkedőt, hogy építsünk autót a lehető legegyszerűbb módon, a lehető legkevesebb alkatrész felhasználásával, a 2T Trabantnál egyszerűbbet szerintem nem tudnának építeni. Ez az etalon.
Hiszen az NDK pártvezetés kimondott utasítása volt, hogy minimális karbantartási igényű autót kellett építeni. Próbált volna valaki, ezzel ellentétes tervekkel előállni!
Hiszem, hogy ennél üzembiztosabb autó nem létezik.
Az enyémmel bárhová el merek menni. Nyáron a gyerekekkel megint megtettük a kétszer egy hetes országjárásunkat, összesen 2500 km-t gond nélkül. Igaz, utána nem sokkal hengerfejes lett.
A baráti körömből és a kollégák közül sokat el sem hiszik, hogy hosszú távokra is használom. Igazából, elsősorban arra. Azt hiszik, hogy ezzel bárhol, bármikor lerobbanhatok. Súlyos tévedés. Ők már vagy elfelejtették a szocializmust vagy túl fiatalok ahhoz, hogy emlékeik legyenek. Akkoriban több százezer ilyen autó közlekedett és ezekkel jártak az emberek nagy távolságban élő rokonaikhoz és ügyeiket intézni. Ha megbízhatatlan lett volna, akkor nem vették volna meg. Gondoljunk csak a Zaporozsecre! Az olcsó is volt, várni sem kellett rá sokat (néhány hónap), és mégsem vették.
Ja, és a fogyasztás! Az enyém még sosem érte el a 7 litert. Jellemző az 5,5-6.
[/justify]