Na, gratulálunk, reméljük beválik a járgány. Képek jöhetnek ám róla! :) A korára való tekintettel a Veterán topicba is!
Heggla jól leírta a mûveletet. Én mondjuk nem mindig szoktam felpörgetni, általában csak ráhúzom, úgy, ahogy van és a motor bele is fullad a tömény benzin-levegõ elegybe. Aztán leveszem a gyújtást. Felpörgetésnél viszont le kell venni a gyújtást, mert különben elégne a beszívott elegy és csak az alapjárati fordulatszám elérését követõen kezdene a motor "fulladni" (ami a cél ugyebár).
Ha megállsz és tudod, hogy 5 perc múlva újra jár a motor, akkor ne így állítsd le, mert nehezebben fog elindulni, mivel elõször ki kell dolgoznia a felesleges üzemanyagot a meleg(!) motornak.
Heggla leírásához annyit fûznék hozzá, hogy néha, jellemzõen farkasordító hidegben, tovább jár a motor a szívató teljes ráhúzását követõen, vagyis nem fullad bele a motor a keverékbe. Ilyenkor nincs mit tenni, simán állítsd le pár mp után a kulcs elfordításával a motort... általában ettõl még jól indul a következõ alkalommal.
Ezenkívül a könnyû indítás fontos feltétele a gyújtási idõpont megfelelõ értéke, errõl a könyvekben olvashatsz. (Persze a motor kopottsága sem elhanyagolandó.)
Az akksid és az önindítód élettartamát nagyon meg tudja növelni, ha könnyen indul a motor.
1974-tõl hivatalosan már 1:50-es keverék is elég, mivel ekkor lett a hajtókarok felsõ szeme tûgörgõs csapágyazású. Ez a hivatalos, gyári elõírás. Motortól, sofõrtõl, olajtól függõen 1:33-1:50 az ajánlott. Ha zömében városban használod, akkor mehet neki az 1:50. Országúton én inkább 1:40-et javasolnék valamilyen 1500-2000 forint körüli (szóval az Arol 2T-nél drágább és jobb, de a 7000 forintos versenyolajnál olcsóbb) olajból és 95-ös benzinbõl keverve.
Szóval nem kell megijedni sem a 6V-os rendszertõl sem a megszakítós gyújtástól. Mindkettõ meghálálja a törõdést. Utóbbit a függõcsapszegek, kormánymû stb. zsírzásával egyidejûleg érdemes ellenõrizni szükség esetén beállítani. Egy jól karbantartott megszakítós gyújtással szerelt motor semmivel sem megbízhatatlanabb, mint egy elektronikus.