Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6215 Lisztmájer Henrik 2024-12-11 19:52:02  Előzmény: Spityu: 82637

Szia!
Megnéztem a felnit és az ablaktörlőt, mindkettő 83as!

6214  Spityu 2024-12-08 20:44:11  Előzmény: Spityu: 82636

Áh, a felnivel lehet, hogy hülyeséget mondtam. Elvileg 1983 októberétől van az új fajta. De szerencsére azokba is bele van ütve a gyártási év és hónap, így ha nagyon eltér a forgalomba helyezéstől, akkor lehetséges, hogy nem a sajátjai. De 1 eddigi gazdával, ilyen kevés km-rel elég nagy az esélye, hogy az eredeti mind.

6213  Spityu 2024-12-08 20:26:48  Előzmény:Lisztmájer Henrik: 82635

Szuper! A felnik lehet, hogy nem eredetiek, mintha akkoriban már sok lyukasnak kellett volna lennie. Pontosan nem vágom, az enyém pár hónappal későbbi, 84.03-as.
A hátsó lámpabúrák mintha DDR feliratos, de utángyártottak lennének. Mert két részből vannak összeragasztva. De lehet, hogy rosszul látom. A kis horzsolásokat én vagy így hagynám, vagy olyan fényezővel javíttatnám, aki _tényleg_ spot fényezné. Tehát egy körömnyi festékhiányból nem csinálna 10 centis plecsnit. Pepecselős, de meg lehet csinálni. Az alvázvédőt szép lassan le lehet takarítani, ha le akarod. Az biztos, hogy így képek alapján nagyon nagy hiba volna újrafényezni, ahhoz túl szép. A hátsó lökhárító mintha gyári lenne, azon nincsenek megfújva a kupakok, ha jól látom.
Szélvédő ügyben talán Muczán Gábort vagy a Csapi Bt-t kellene megkeresned. Néha gyártatnak ilyen pukkanós szélvédőt. Teljesen gyárias, nincs rajta modern felirat. Annyi, hogy hiányzik a Torgau vagy ASMW vagy ilyesmi fehér felirat a felső sarokból.
Az ablaktörlő karok és lapátok lehet, hogy nem eredetiek. Vagy hát én nem emlékszem rá, hogy ezeknél az évjáratoknál - nálunk - lett volna más, mint feketére festett. A kart ha felnyitod, akkor láthatóvá válik egy rugó (ami lefeszíti az üvegre). Annak van egy kis lapos lemez füle, amibe be van akasztva. Abba nálam bele van ütve a gyártási év ill. hónap (vagy negyedév). Az elárulja, ha másról került rá az évek során.

6212 Lisztmájer Henrik 2024-12-08 08:25:22  Előzmény: Spityu: 82634

Üdv! Igen minden rendben volt miután hivatkoztam a 77/2009 (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendeletre, (amit ezúton is köszönöm a TrabiWeb oldalnak!)
A szélvédő követ kapott, így most azt keresek!
Utolsó 6v volt, de már 12v.
Eredeti fényezés (57575km) igazi kincs nekem! Összes létező papír megvan (befizetés, kiutalás, számla, Garancia füzet, stb.)

6211  Spityu 2024-12-07 15:21:33  Előzmény:Lisztmájer Henrik: 82631

Szuper! Könnyen ment a műszaki? A szélvédő hogyan tudott berobbanni? Eltalált egy kő? Jól látom? Ez még nem volt átfényezve, a lökhárítót leszámítva? Ez még éppen, hogy 6V-os rendszerű. Az egyik utolsó.

6210 Lisztmájer Henrik 2024-12-05 04:11:58

Üdv mindenkinek! Megvan a sikeres műszaki vizsga! Ennek örömére kirobbant a szélvédő menet közben!

6209 Bóna Zoltán 2024-11-29 15:34:35

Üdv!
Bal hátsó lengőkart keresek, egy 1984-es kiadású kétütemű trabant kombihoz.

6208  Spityu 2024-11-28 22:19:39  Előzmény:Lisztmájer Henrik: 82628

Sajnos kihasználták a tájékozatlanságodat, és elküldtek. Nyugodtan jelentsd fel őket. De vidd máshova, mert úgyis találnak valamit, ami miatt megbuktathatják. Röviden: nem kötelező a katalizátor. Csak általában nem szeretik a kétüteműeket vizsgáztatni, mert a szondát meglehetősen szennyezi. Egy jelenlegi kocsihoz képest talán 100 vagy 1000x-es mértékben. :) A szabályozás szerint (azt hiszem) 2020-tól teljesítettnek kell venni a CH értéket és nem kell mérniük. Nekem 2024-ben mérték, több volt mint 2000, rá is került a lapra, de simán átment attól még. Érdekes módon, ugyanott, ugyanaz a vizsgabiztos 2020-ban nem mérte és úgy "teljesítette". (Elvileg így kellene csinálni. *)
A CO-nak pedig a gyári előírásnak kell meglennie, azt mérik.

* magyarázat: legjobb tudomásom szerint 2020-tól a gyári értékeket kell tudnia. Ez csak CO szintjén van meghatározva. Mivel a CH nincsen, az teljesítettnek tekintendő.

6207 Lisztmájer Henrik 2024-11-25 10:04:29

Üdv! Most vásárolt Trabant 601 est vittem volna műszaki vizsgára, ahol közölték, hogy katalizátor nélkül nem vizsgáztatják le! Ez valóban így van vagy van más lehetőség? Köszönöm!

6206 Hodási Ákos  2024-11-04 15:35:06

Sziasztok egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy a 4t és a 2t hátsó lengőkarokban van különbség vagy az egyforma volt mindkettőnél ?

6205 Derrick Stefan 2024-10-21 19:12:53

Jó napot, veszek Trabant 1.1:

sebességváltókar himbat és termosztátházat.

6204  Spityu 2024-07-03 00:04:32  Előzmény:Konkoly Ferenc: 82612

Én max. akkor alakítanám át 12V-ra, ha még mindig rossz lenne a 6V-os akksi helyzet. Egy időben alig vagy nagyon drágán lehetett csak kapni. Ja, még akkor is átalakítanám, ha napi használós lenne. De te tudod. Egy biztos, kb. 25 éven át csak 6V-os rendszerű Trabantokat gyártottak. Mentek? Mentek. Üzembizonytalanok voltak? Azok hát, főleg, ha elhanyagolták őket.
Gumi: Apránként tudsz találni normálisan tárolt, teljesen puha, eredeti Pneumantokat. Mondjuk a tiédre még lehet, hogy egy kicsit korábbi minta passzol igazán, de ez szerintem részletkérdés már. A végső szériánál megtalálható mintázatút, ahogy írtam, találni. Vele teljesen megegyező mintázatút gyárt a Heidenau. Nagyon jó replika, simán merem ajánlani. Kb. annyi a fő különbség, hogy nem Pneumant, hanem Heidenau felirat szerepel rajta. Ja, a mérete: 5.20x13. A váltóméret, ha jól emlékszem (radiálnál, ha mégis valami nem gyárit tennél rá): 145/80R13
Amúgy nagyon szép a kocsi. Ha jól látom, eredeti fényezésű. Én elgondolkodnék azon, hogy megtartsam és csak spotfényezéssel javítsam ki ott, ahol hibás. Persze, teljes polírt követően.
Műszakin az a lényeg, hogy meglegyen a megfelelő profilmélység és ne legyen szétrepedezve a gumi. De amúgy a diagonállal azért ésszel kell közlekedni, de simán használható. Ilyen autóval eleve nem száguldozik az ember.

6203 Konkoly Ferenc 2024-05-30 10:59:22

Sziasztok, új Tag vagyok, köszönöm a felvételt. Van 2 db 70 es "t trabantom, és el akarom kezdeni a felújást. Mit javasoltok, hol kezdjem? 6Volt akkumlátornál megakadtam, 1. hol lehet kapni, 2. érdemes átalakitani 12V-ra, és ehhez mi kell? Aztán Gumicsere, 1. Méret? 2. mit lehet esetleg ami stabilabb, hogy mi van rajta ez kérdés a müszakinál? Egyenlöre ennyit, válaszokat elöre is köszönöm.

6202 FUX Jani 2024-02-21 21:46:13

Sziasztok!4T karburátort ki lehet cserélni másikra ami megbízhatóbb és nem túl drága? Köszi

6201 Lex Lex 2023-10-17 13:43:48

3 éve szenvedek a 601sel. Arra jutottam hogy kéne egy másik karbi, viszont nem találok eladót sehol. Nincs valakinek eladó? Vagy esetleg csak egy próba erejéig egy működő Kaposvár környékén?

6200  Spityu 2023-10-15 23:13:53  Előzmény:Czidra Zoltán : 82594

Szia! Ez meg tipikusan utógyújtásos problémának tűnik. Olyankor valóban csak erőlködik a motor, nem hatékony. Emiatt jobban kell nyomni a gázpedált, hogy menjen valamennyire. Ezért az égésből sokkal kevesebb energia fordul mozgatásra -> a többi hővé alakul. Vagyis jobban melegszik a motor. Ettől egy idő után elkezd bűzleni, ahogy a lerakódások felmelegszenek a hűtőbordákon pl. HA! valóban a gyújtás a problémás, felül kell vizsgálni és be kell állítani.
Ha nem oldja meg, akkor gyanakodnék csak túl sok benzinre. Az is okozhatja a lentieket. Túldúsul. Bár akkor jellemzően könnyebben indul inkább. Összegezve: a gyújtási időpontot felül kéne vizsgálni...

6199 Czidra Zoltán  2023-10-13 19:59:49

Sziasztok,
90-es évjáratú 601-esem a következőt csinálja.
Hidegen nehezen indul (nyáron is), de mindenképpen egy hatalmas durranással kezdi. A kipufogó dobban történik szerintem ez a robbanás, utána égett szag és füst. Ezután be szokott indulni. Menet közben a motor nagyon melegszik, télen forró levegőt fúj. Hidegen erős, melegen gyengül.
A gyújtása már elektronikus.
Gondolom ez valami gyújtás hiba lehet. Trafók cserélve lettek, gyertyakábelek is, gyertyák is.
Azon gondolkoztam, hogy visszaalakítom megszakítósra, az ilyet nem nagyon csinált, persze ha van mellette karbantartás.
Visszaalakításnál alaplap, meg a röpsúlyos szabályzó kell alulra és más nem? A trafók gondolom ugyanazok. Ja meg a kábel is más, ami lentről jön fel.
Köszönöm a segítséget!

6198  Spityu 2023-10-13 00:17:59  Előzmény:Fülöp Andtás: 82592

Lehet túl nagy előgyújtás. Vagy szegény benzin-levegő. Pl. alacsony benzin szinttől az úszóházban. Lehet attól is, hogy túl sok az olaj a benzinben és elkokszolja az égésteret. Nehéz így megmondani.

6197 Fülöp Andtás 2023-10-04 21:19:39

Sziasztok! Trabival kapcsolatban lenne egy kérdésem. 30km megtétele után terhelésre csörög a motor, és olyan, mintha nem volna benne erő. Fel lett újítva a motor, azóta van benne 920km. (700 km ig nem ment 70 felett a kocsi.) Mi lehet a probléma?
Köszönöm a segítséget

6196  Spityu 2023-07-27 01:19:06  Előzmény:Oresztész István: 82582

Hát, gyárilag egy bizonyos évjárattól a karosszéria perem mélyedésében a 4 sarok meg volt kenve Palmatex-szerű ragasztóval. Vigyázat, nagyon marja a festéket. Én nem kentem be. A gumi kéder vájatába nyomtam fekete szélvédőragasztót végig kb. 3-5 mm-es hurkában. Előtte a gumi két végét pillanatragasztóval összeragasztottam (kimondottan ezt ajánlom, nem számít, hogy rugalmatlan, mert úgysem kell mozognia, ellenben rendesen tart). Aztán egyből rányomtam az üveg élére a kédert, majd szikkadásig folyamatosan nyomkodtam rá, körbe-körbe járkálva. Ezután az üveg + kéder kombót behúztuk. Na, az volt egy mutatvány. Sokadjára ment csak be, a legrosszabb élmény volt az egész kocsiból. Viszont úgy tömít, mint egy űrhajó ajtaja.

6195 Oresztész István 2023-07-08 20:43:10

Sziasztok! Szeretném megtudni hogy trabi 2T ajtó üveget milyen ragasztóval raktátok be a sínbe? Köszönöm a válaszokat!

6194 Kacsándi Szabolcs 2023-05-09 20:30:25  Előzmény:Hodási Ákos : 82574

Lényegében nem sok.Úgy is mondhatjuk,hogy méretben semmi.Az első dobokat két hasítékkal látták el ,hogy a fékpor könnyebben ki tudjon jönni.De a korai változatokon ez még nem volt,viszont sokat láttam már ahol össze-vissza szerelték fel.

6193 Hodási Ákos  2023-05-07 16:49:02

Hali az lenne a kérdésem hogy az első és hátsó fékdob között van valami külömbség vagy nincs ?

6192 Kacsándi Szabolcs 2023-02-20 19:01:50  Előzmény:Merha Norbert: 82550

Ne boltban vegyél főtengelyt.Ha teheted akkor vidd el felújítani azt ami benne van.Feltéve hogy még gyári volt.Ha ez nem játszik,akkor vagy keress egy még bontatlan felújításra várót,vagy legalább egy jobb állapotú már felújítottat,amit beviszel hogy újítsák fel.Mihályfi gépműhelyben csináltattam mindig az enyémeket és nekem bevált.De van sok más felújító műhely is még ezen kívül.Postai úton is lehet küldeni hozzá.Budapesten dolgozik,vagy legalábbis remélhetőleg még csinálja.

6191 Merha Norbert 2023-02-20 14:17:27

Sziasztok! Most lesz szerelő által szétszedve 86 os évjáratú 601 Trabant főtengelycsapágy problémával. Kérdésem az hogy milyen felújított főtengelyt érdemes belerakni mert nem vagyok járatos benne.

6190 Kacsándi Szabolcs 2023-01-21 19:31:46  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82530

Nem tudom milyenek és milyen állapotú a többi Trabid,de ha teheted ,akkor inkább azokra fordítsd a pénzt és energiát.Ezt nkább csak donornak tenném el,egy másik felújításához.A jó padlólemez már ritka,de egy ritkább ,értékesebb vagy papíros Trabihoz felhasználható.Igen sok helyen látszik hogy belülről rohad kifelé.Az első doblemeznél belül a küszöbök furatainál,sárvédő peremnél.Nem tenyérni lukak,de már belül rendesen dolgozott.Sok ilyet láttam és javítottam már.Kívülről jónak tűnik,mert az alvázvédő elfedi,de belül a szerkezeti részek elrohadnak,és idővel elkezd megrogyni a hattyúnyak,meg a küszöbök is.Festése sem szép már.Hiába lenne felpucolva,már sok a festékhiba.Nem mutatna olyan jól.Rengeteg utánajárás,meg pénz.Van amit nem érdemes csak alkatrésznek eltenni.Ha forgalomba nem is kerül,de legalább a roncsteleptől megmenekült.Így is megmentetted valamilyen szinten.

6189 Hrotkó Kornél  2023-01-21 12:58:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82518

Itt a trabi, de a belsejét már tárolnak használjuk. Ezzel együtt már 5 db van itthon, az asszony nagy örömére.

6188  Spityu 2023-01-16 23:27:14  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82521

Passz. Nagyon leegyszerűsítve: trafó 15-ös pontja: +12V (amit gyújtáskapcsolóval megszakíthatsz, hogy ne égjen le állásában a trafó, ha van akksi a gépben / áram alatt van). Trafó - pontja (másik kicsi saru): test - egész pontosan: megszakító. Trafó vastag kábel: gyertya.
Ha elektronikus gyújtás akkor a trafó negatív az a műanyag doboz megfelelő részéhez megy. Ha kell bekötési segítség ehhez is, kereshetünk. De magad is találsz, ha beírod a típusát a keresőbe...
Lehet, hogy először azt kéne kipróbálnod, hogy a trafók működnek-e. Mert ha igen, akkor vagy a Hall jeladóban, vagy az elektronikában lesz jó eséllyel a hiba. Köss a trafó 15-ös pontjára 12V-t. Rakj egy vezetéket a másik kicsi sarura. Dugj egy biztosan jó gyertyát a pipába (azzal együtt a trafó közepébe). A gyertyát a fémházánál fogva érintsd a testhez (akksi -12V pontja). A trafón lógó vezetéket érintsd ugyanehhez a testhez, majd távolítsd el. Gyakorlatilag egy megszakítót játszva. Ha eközben szikrázik a JÓ gyertya, akkor valószínűleg jó a trafó.
Bocs, most tudatosult bennem, hogy kétüteműről van szó. Tehát a többit ne vedd figyelembe, amit előzőleg írtam.

6187 Kacsándi Szabolcs 2023-01-15 18:52:14  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82521

Nem látszik jól a trafók bekötése.Az egyik trafón a plusz pólusra megy a fekete kábel ami a dobozból jön,erre kell mennie a kéknek amit a kapcsolóbol kötöttél,illetve a másikra áthidaló kábel ami a trafó két pozitív pólusát köti össze.A kapcsoló kék szálát kötheted a másik trafó pozitív pólusára nem muszáj csak az egyikére,úgy is ssze van kötve.Afehér trafón nem látszik melyik apozitív pólus,de remélhetőleg te láttad és arra kötötted.A zöld és fehér értelem szerűen a másik polusokra megy.A barna vezeték pedig testelés a vázon.Próbáld meg kimérni hogy kap e 12v-ot a kék szálról a trafók pólusai.Ha oda eljut akkor meg kell nézned az alaplapot is,rákapcsolt gyújtásnál a fekete vezeték áramot ad az alaplapnak.Ha oda már nem jut el akkor lehetséges hogy a fehér gyújtásdoboz bedöglött.Próbalámpával nem szabad vizsgálni ,álítólag kárt tehet benne.Lehetséges hogy korábbi rossz bekötés miatt ment tönkre a gyújtás.Előfordul sajnos,van hogy a doboz és van hogy az alaplap megy szét.Teszteld le,aztán meglátszik.Első körben ha jó a bekötés akkor ezeket nézd meg.

6186 Szőllősi Kristóf 2023-01-15 16:50:28  Előzmény: Spityu: 82520

Így csináltam meg így jó?

6185  Spityu 2023-01-15 11:28:12  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82519

Szokásos: gyújtáselektronika. Vagy eljut-e odáig a 12V. Gyújtótrafó. Vagy eljut-e odáig a 12V. Gyújtáselosztó fedél. Gyújtástoronyban a Hall jeladó. Összekötő vezetékek. Gyertyakábelek, gyertyák.

6184 Szőllősi Kristóf 2023-01-14 20:50:22  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82517

Szia bekötöttem mindent és megy is az önindító teker de nincs szikra valamiért

6183 Kacsándi Szabolcs 2023-01-13 19:12:31  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82515

Nagyon jó a lelkesedésed,de azért ne éld nagyon bele magad.Sajnos nem szeretnek nyomozóst játszani a hivatalokban.Rendszám nélkül nagyjából sehol se foglalakoznak vele,az a fő azonosító amiből kiindulnának.Valahol tényleg meg kell tudni,mi volt a rendszám,és akkor még mindig nagyon nehéz út elött állsz.A tulajt lenne jó megtalálni,de az is nehéz,főleg ha már nem is él.Motort is csak adásvételivel tudsz venni igazolt helyről,amit bele lehetne papírozni.Ha ezeket sikerülne megoldani,akkor lehet elindulni a tiszta papírozás útján.Műszaki ,hivatal,új rendszám stb...Voltak már kivételek ,meg szerencsésekakinek véletlen folytán sikerült papíroztatni elveszett okmányú járművet,de ezek igen ritkák.Sokan sok féle bajjal küzdöttek már meg,nincs jó recept.Sokat kell kilincselni,meg fizetgetni és az sem árt ha van egy ismerős,aki segít a felkutatásban a régi irattárakban.
Nem biztos hogy megéri,ha csak egy kaszni van meg.Végére lehet drágább lesz mint egy papíros,átírható kocsi,amire szintén kell költeni,de csak a felújításra,vagy csak műszaki képessé alakításra.Donornak vagy meghirdetni meg lehet,valószínűleg akad gazdája aki valamilyen formában felhasználja,és akkor még mindig nem veszett kárba.
Azért meg lehet próbálni,aztán ha reménytelennek tűnik,akkor el kell engedni.
Képet tegyél fel ,ha tudsz! Kíváncsi lennék milyen a kiindulási alap.Sokan tudnának az alapján is tanácsokkal segíteni.

6182 Kacsándi Szabolcs 2023-01-13 18:53:49  Előzmény:Szőllősi Kristóf: 82510

Nyomógombot olyat keress ami rugós,alaphelyzetbe áll vissza.Kapcsoló nem igazán jó,mert úgy maradhat,össze is éghet.Sokféle fajta létezik.Kerek ,szögletes,füles,biztonsági stb...Bármelyik villamossági boltban,vagy elektronikai boltban is akár,de autósboltokban bárhol tudsz venni.Nagyjából csak két szál kell hozzá,főáram és az önindító vékony szála.Amikor benyomod,csak akkor érintkezik és indít,amint elengeded visszaáll.
Próbáld ki,meg szerezz egy ilyen kapcsolót,akár egy piacon ha van felétek.Aztán majd írd meg mire jutottál vele.

6181  Spityu 2023-01-13 16:13:09  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82515

Azt véletlenül se mondd, hogy maga a kocsi megvan, tudod is hol, kinél stb. Mert akkor lehet, hogy azt mondják, hogy hát derítsék ki ők. Mármint akiknél van, hogy honnan is van náluk... De ha biztosan tudni a tulajdonos nevét + megvan a kocsi, akkor szerintem rendszám / forgalmi nélkül is lehet valahogy papírozni. Csak annyit mondj, hogy megvan az alvázszám (és a motorszám, ha megvan valahol még a traktorban). A tűzfalba is be van ütve egy hónap gyártási év nálad már, ha jól tudom, de az nem lényeges, nem tartják nyilván. Illetve a tank melletti kis alumínium plakettbe is be van ütve az alvázszám. A motorszám szerintem nincsen. De mindegy is, az autót az alvázszám azonosítja. Csak legyen digitálisan már bent a rendszerben... Ha nincs, akkor azt kellene kideríteni, hogy mely okmányirodához tartozhatott lakóhelyileg, amikor még üzemelt. Illetve nézzétek át a kocsi minden porcikáját, hátha találtok valami fecnit, jótállásit, bármit, amin szerepelhet a rendszám.

6180 Hrotkó Kornél  2023-01-13 16:00:53  Előzmény: Spityu: 82514

Húuuu! Köszönöm!!! Ez meg sem fordult a fejemben. De ezt a kormány ablaknál is mondhatták volna, viszont ott nem voltak segítőkészek.
Na akkor neki indulok ennek az útnak.

6179  Spityu 2023-01-13 13:30:58  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82513

Egyelőre annyit tudok javasolni, hogy menj másik kormányablakba is, hátha. Ha az is negatív, akkor van egy olyan módszer, hogy felkerestetheted a tulajdonost! Pl. tudsz egy konkrét autóról. És te azt meg akarod vásárolni, de nyilván nem adhatják ki a tulaj adatait stb. Azt viszont lehet kérni, hogy a hivatal értesítse a tulajt, hogy te kommunikálni akarsz vele. A tulaj vagy hajlandó lesz rá vagy nem. Vagy él vagy nem. Valami minimális összeget kell ezért fizetni. Na de a lényeg, lehet, hogy így ki lehet deríteni, ki volt a tulaj vagy az örököse.

Ezt találtam:

"A másik lehetőség, ha szeretnéd felvenni a kapcsolatot az autó tulajdonosával, hogy írsz a nyilvántartónak (nyilvantarto.hu/hu/adatszolgaltatas_kozlekedesi). "Kapcsolat felvételi eljárás kezdeményezése a központi közúti közlekedési nyilvántartónál". 1400 Ft-ba kerül és küldhetsz üzenetet és elérhetőséget az autó tulajdonosának, hogy vegye fel veled a kapcsolatot."

Elképzelhetőnek tartom, hogy alvázszám elég.

6178 Hrotkó Kornél  2023-01-13 12:21:40  Előzmény: Spityu: 82512

Sajnos nem. 87 évjárat, de a motorját elvileg hamar kistraktorba tették, ezért nincs szètrohadva. Okmány irodában voltam, ott kötik az ebet a karóhoz, hogy vigyek adásvételit a tulajdonostól. Addig semmit sem lehet elkezdenem az ő állításuk szerint ....

6177  Spityu 2023-01-13 10:54:00  Előzmény:Hrotkó Kornél : 82511

Ha nem köthető hozzá bűncselekmény, akkor a meglévő azonosítószámokkal talán érdeklődhetsz az okmányirodában. Lehet tudni, mikor mehetett utoljára?

6176 Hrotkó Kornél  2023-01-13 09:29:57

Sziasztok!
Köszönöm a befogadást, egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, ami már biztos volt kérdés hasonló formában, de még nem találtam rá. Szóval: Adott egy ismerősöm pajtája, ahol volt egy kiváló állapotú Trabant, sajnos motor nélkül. Nagyon keveset mehettek vele, mert a hattyúnyak, a küszöbök és a taposó lemez is makulátlan állapotban van.
Gyári fényezés még kívül belül....
Viszont a jármű tulajdonos nem ismert!
Csak egy alvázszám, és a gyártási év ismert. Hogyan lehetne megmenteni, vagyis forgalomba állítani?
Nagyon kár lenne érte...

6175 Szőllősi Kristóf 2023-01-12 23:36:56  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82476

Köszönöm a segítséget a nyomógombban tudnál még segíteni ?

6174  Spityu 2023-01-11 19:28:25  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Hát, szerintem ezt a részt max. kinti webshopban találsz. Ott viszont gyárit is. Sőt, talán csak az van. De amúgy igen, ha nagyon nem tudsz szerezni, ügyes lakatos kiszobrászkodja. Illetve ha van valami jó donor karosszéria, abból lehet kiműteni. Nem ritkán rohad el, de azért sok javítgatott kocsinál még eredeti és hibátlan.

6173 Kacsándi Szabolcs 2023-01-11 18:43:55  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Ja még annyi,hogy ez apró hiba,egy ügyes lakatos simán kijavítja,nem kell az egészet cserélni,és olcsóbban is lehet kijössz vele.Volt hogy nekem is gyártanom kellett a régi 600-asra,az kicsit másabb volt,és olyat nem árulnak már vagy 50 éve,csak 601-esét ami nekem nem volt jó.Egyszerűbb bontottból javítani.

6172 Kacsándi Szabolcs 2023-01-11 18:39:13  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Üdv!
Igazán nem is doblemez,mert ez csak annak merevítője.Egészen előrenyúlik a dobemez elé,és ott a hátsó szélső futómű bekötési pontját rögzíti.Merevítő nyúlvány,vagy hátsó doblemez merevítő,ki hogy nevezi el éppen.Jófogáson is meg fb-n is hirdet egy srác valahol Szolnok környékén újakat.Én is szerettem volna venni tőle,de úgy tűnik csak hirdet,de eladni nem akarja,mert egyszer sem jelzett vissza az érdeklődésemre.Maradtam a bontottnál.Van egy jó padlólemezem ,arról szépen lefúrom és azzal fogom pótolni.Legtöbb vázon ezek kilukadnak,de lehet kifogni olyat amiről levágható.

6171 jocking . 2023-01-10 16:22:56  Előzmény:Hodási Ákos : 82498

Doblemez. Esetleg "Radhalbschale". Gyárit kb. lehetetlen szerezni, utángyártottért a zsombicar, csapi bt és trabantwelt az, amit érdemes figyelni, na meg az alkatrészes fb csoportokat.

6170 Hodási Ákos  2023-01-09 12:48:35

Valaki aki meg tudná mondani ennek a karosszéria elemnek a pontos nevét annak megköszönném és aki esetleg tud is egy oldalt vagy egy személyt akinél még lehet kapni azt is nagyon de nagyon megköszönném egy ideje már keresem de még nem találtam semmit sem

6169  Spityu 2022-12-28 19:53:23  Előzmény:Csaplár Zoltán: 82491

Szia! Ajánlom figyelmedbe a klubosat. Vagy ha mást szeretnél, lehet rendelni Merkur-ost. Egész jó replika, nekem az van fent. Ha kell elérhetőség, tudok adni.

6168  Spityu 2022-12-28 19:52:31  Előzmény:Zarándok János : 82487

Szia! Ezt így nehéz megmondani. Most erősen befékezett a piac. Hirdetik, de nem nagyon viszik a portékát. Azt javaslom, később próbáld eladni, ha újra lesz pénze az embereknek. De "békeidőkben" 500e- 2M lehet. Persze, nagyon nem mindegy, hogy mennyire "jó állapotú". A patinás mondjuk az intervallum eleje, a tip-top pedig a vége. De még egyszer mondom, most áll a bál, előbbiek kb. fele...

6167 Csaplár Zoltán 2022-12-25 23:27:35

Sziasztok! Trabantra szeretnék valami rá illő rendszámtartót

6166 Zarándok János  2022-12-17 15:43:27

Sziasztok. Van nekem egy 601-s trabim 1980-as, szinte rozsdamentes. Minden gyári rajta, nagyon jó állapotú. Mennyit érhet műszaki nélkül?