Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem lehet, hogy túl szegényre van állítva az alapjárat? Az is okozhat rángatós váltást, persze látatlanban nem tudom milyen mértékû rángatásról van szó. Én a motorcsere után jártam úgy, hogy lehetetlen volt rántás nélkül váltani, ráadásul alapjáraton is csattogott az egész rendszer, pedig minden rendesen lett rögzítve és csak a morot lett cserélve (felújítottra). A CO-csavar teljesen be volt tekerve (vagy tekeredve). Adtam neki kakaót (a szokásos kb. 2,5-3 fordulatot), és máris sima lett a váltás.
De az érdekes, hogy elõször töltöttünk bele hajtómûolajat akkor nem rángatott csak akkor nem volt 4. most ezzel a hixol T-vel volt feltöltve kb. azóta jön a rángatás. Talán érdemes lenne a szabadonfutót fixre cserélni és megpróbálni kicsit sûrûbb olajjal (75W90)? Közvetlenül váltáskor kuplung fel ránt egy nagyot. Gondlom csak nem lehet a motornál a hiba. A felfogatások jónak látszottak amikor még nem vettük le a motort rángattuk, de nem nagyon moccant. A váltó magába mozgott kicsit, de gondolom a gumifelfogatás miatt. Hattyúnyak? Az hol van?
Szerintem a rántás nem innen ered, de átnéni nem árt a hajtásláncot is..Az enyében ennél keményebb volt a lógás, mégsem rántott...Én a felfogatásnál keresném a hibát, vagy a hattyúnyaknál is elõfordulhat törés...
Sikeresen megtörtént a mûvelet. Nem tudom igazán mi okozza ezt a nagy rántást elég szép kis holtjáték jön össze, de mindent nem lehet kicserélni. Ha pl. a féltengely végén tûgörgõs cuccok löttyennek a váltóban azzal mit lehet kezdeni? Egy kicsit csak moccannak a görgõs cuccok külseje a diffibe mart hornyokban. Bár gondolom gyárilag is van valamennyi lötyögés, maguk a tûgörgõk nem lötyögnek a féltengelyen. A másik ide majd milyen zsír vagy olaj kell, mert amikor levettük a gumiharmonikát ilyen zsír olaj keverék kezdett el folydogálni. A kerék felõli csuklókat is megnéztük, de ott pl. rendes zsír van (kicsit hígabb talán mint a normál), de ott nincs számos holtjáték. A diffinél is van egy kis holtjáték illetve a diffi két vége is lyögög ki-be 1mm-t. Ez normális? Amire leginkább gyanakszok az a tengelycsoport ha jól láttam van egy fogaskerék ami fixen van a tengelyen (ami a diffit hajtja) és a másik 4 fogaskereket kapcsolja ezzel a fogaskerékkel a léptetõvilla. Itt találtam a legjelentõsebb holtjátékot, talán az összes holtjáték felét is kiteszi ezt jó lenne megszüntetni valahogy. Hogy lehet ezt a tengelycsoportot szétszedni és mit érdemes cserélni? Mi miatt lehet ez a nagy lötyögés? Csináltam egy videót, amiben látszik mi mennyire lötyög, kotyog, írjár már rá valami véleményt (más is írhat) illetve valami megoldást erre. https://www.youtube.com/watch?v=_gWgHcwB1rI
Egyébként a váltó mely oldalát érdemes levenni elsõnek? Talán a tetejére kéne állítani és az alsó felét levenni, ha már a lépetõvilla meg a többi felül van, gondolom még így is hullani fog kifelé ez-az.
Közbe már rájöttük (nem itthon van a kocsi ezért nem tudtam már elolvasni, de a váltó legalább már itt van). A két féltengely a csuklónál néhány tizedet mozoghat egyáltalán nem találom vészesnek, viszont a másik vége ami a váltóba megy az már kb 0,8-1mm-t lötyög. Az a 3 gömbös tûgörgõs valami lötyöghet kicsit illetve a féltengelyek oldal irányba moccannak 1-2mm-t(igaz itt a váltóban a diffi vagy mibe mennek a féltengelyek az is moccan kifelé befelé is kb.2mm-t. Magába a váltóba is van lötyögés szerintem ezek összeadódva igen csak sokat jelentenek. Nem tudom mit lehet ezekkel kezdeni. Egyedül azért nem dobjuk ki a kocsit, mert tavaly volt komplett motorfelújítás így már elég ráfizetés lenne (meg azért a rohadás eddig elkerülte). Szóval nem tudom mit lehet kezdeni az egésszel.
Egyvalaki emeli felfelé/kifelé a váltót, egy másik valaki meg figyel a féltengelyekre, hogy nehogy leessenek a földre. A féltengely váltó felõli vége csak bele van dugva a váltóba, így ha emelkedik kifelé a váltó, a féltengelyek is kiesnek belõle. De annyi játék azért van benne, hogy a félig kiemelt váltót el lehet tolni valamelyik féltengely irányába, így a másiknak több helye van kiugrani.
A váltót hogy lehet megszabadítani a féltengelyekrõl? A váltót tartó bakokat ha leszedjük akkor még a féltengelyeket valahogy ki kéne húzni, azt hogy lehetne?
A 3 "csavar" fent a kapcsolóvillák rúdjainak a végei. Ezeknél a kulissza felõl vannak bent golyók, amik szétgurulhatnak. Az 5 csavaros fedél mögött meg egy spirális lemez van, ami az egyik fogaskerékcsoport tengely belsejébe van dugva, egyféle olajpumpaként mûködik.
Egyébként váltót szétszedni csak kiszerelt állapotban lehet. De ha a motor már kint van, akkor nem nagy kunszt kiszedni, csak figyelni kell, hogy a féltengelyek végén lévõ csillagból ne potyogjanak ki a tûgörgõk.
Sziasztok! Korábban említettem egy hibát: váltáskor ránt egyet a kocsi majdcsak minden sebességben. Ma végre sikerült leellenõrizni a dolgokat. A váltó felfogatás stabil, nincs semmi rohadás a gumis felfogató is rendben nem volt meglazulva. A csuklók a féltengelyeken minimálisat löttyennek, talán néhány tizedet, de 1mm-en belül van, viszont a váltóban tényleg érezhetõ a lötyögés. A motor már le van véve, a bordás tengely holtjátéka a váltóban amíg megmoccan a kerék kb 1-1,5 bordányi (fokban nem tudom mennyi, de rutinos trabantos talán tudja hány borda van a tengelyen amire a motor, lendkerék, kuplung megy.) Érezhetõen elég nagy a holtjáték ezért ránthat (talán olyan 1/5, 1/6 fordulatnyi). Annyi segítséget kérnék, hogy a váltó szétszedése során van e olyan alkatrész ami elpattanhat széthullhat stb... ? (Gondolok itt rugós valamikre vagy kis golyókra,...) Illetve az alján van pár csavar csak azokat kell leszedni? Egyáltalán szét lehet úgy szedni a váltót, hogy a féltengelyek a helyükön maradnak? Reménykedünk benne, hogy nem a differenciálmûnél van a hiba, így hátha nem kéne leoperálnia váltót teljesen. [img]https://kepfeltoltes.hu/140728/Trabant_601_felujitott_sebessegvalto_valto_2408423920_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] Ez ugyan nem a kérdéses váltó, mert nem fényképeztem le pirossal bejelöltem 3 csavart fent amikrõl nem tudom mik lehetnek, illetve egy kerek valamit is 4 felfogatócsavarral és egy másikkal a közepén (gondolom ez valamilyen állítócsavar lehet), igaz ez nem pontosan így néz ki a váltón másabbal a csavarok és az a kerek lap is. Sõt a bal kerék felõli oldalán is van egy mûanyag csavar és egy mûanyag dugó szerûség a spirálon kívül amikrõl szintén nem tudok semmit. Kicsit igazítsatok már ki, mi micsoda mert nem szeretnénk semmit olyat elállítani amit nem kéne (elsõ váltójavítás).
Sziasztok! Keresek egy Traban 600 kombit (63 évj). Papírokkal, mindennapi használatra szeretném felújítani. Igazából a beltér és a külsõ legyen eredeti, a futómû és a motor is ki lesz cserélve, tudtok nekem egy jó alapot? Válasz emailben kérnék: hirthbonsai@gmail.com. Köszönöm elõre is... Janó
Nem én használom a kocsit így csak utasként tudok beszámolni, de a váltókar nem moccan és eddig ahogy megfigyeltem csak közvetlen váltások után ránt. Egyesbe nem érezhetõ, persze eleve elég finoman indulnak el vele, 2-es, 3-as képes nagyot rántani, váltáskor kuplung fel és abban a pillanatban amikor elkezdõdik a hajtás. Kanyarodáskor nincs különösebb hang. Majd az ellenõrzés meglesz a leírtak alapján amint lesz egy kis szabadidõ.
Nekem is volt már olyan, hogy lelazult az anya a hátsó baknál. Azt tûnt fel, hogy induláskor ahogy engedtem fel a kuplungot, úgy jött hátrafelé a váltókar, mert billent a váltó.
ékeld ki a kerekeket a földön, tedd sebességbe, és valaki figyelje mekkorát billen elinduláskor. Szerintem is hátsó váltóbak lesz a bibis..lehet elszakadva, vagy az anya jött le(2T nél nekem a menet szakadt ki a váltóból)...
Emiatt sztem felesleges elvinni bárhova(ráadásul aki igazán kompetens eme kérdésekben, az a kárpitos)..A legegyszerûbb, ha pálmatex-el visszaragasztod mindkettõt alapos szellõztetés mellett(vagy ha szereted, nem muszály)...Más is evvel oldaná meg.
Nem feltétlenül..Nekem gyakorlatilag már ipari hulladék, de kanyarban semmi hangja..Ellentétben egyenes haladáskor rázza gyorsításkor a kerekeket, és néha elég durván cattog is, de csak egyenesben..
Szeretném a segítségeteket kérni, kárpitos kérdésben. Lelkes amatõrként van egy 1.1-es gépsárkányom, de az olajcserét leszámítva nem merek joban hozzányúlni, a szakértelem hiányában. Sajnos elengedett azonban a tetõkárpit, illetve a csomagtérben az ulés hátuljáról is elvált a "szõnyeg" és ezt szeretném orvosoltatni egy hozzáértõvel. Bp.-en a XVI. kerületben lakom, de 50 km-en belül szívesen utazom, ha ez a feltétele a szakértõ segítségnek!
Köszi :-) Igazából a hátsó sarkoknál és az elsõ kerékjáratok mögötti részeken kell majd piszkálni, másutt csak gyári rozsdát találtam az alapozó alatt szépen konzerválva. Biztos esett az esõ a gyárudvaron, ahol a lemezt tárolták megmunkálás elõtt. Egyébként is a legjobban mindenütt a duroplast ragasztások alatt kezdte meg a rozsda. Az is érdekes, hogy többféle anyagot használtak a ragasztáshoz és tömítéshez, de ebben túl sok rendszer nincs, van, ahol a két oldal azonos részein is különbözõ. Talán most már belátható idõn belül megy a lakatoshoz.
Hát, igen, akkor még anyagból volt a karosszéria... tizenpár évvel késõbb kezdett el hanyatlani még a 601 idejében. Így alulról talán csak a két hátsó sarok kifogásolható, de azt már lábra döntve is lehet javítani. Kitartás!
74-es évjárat, valamikor tavaly júliusban tettem fel róla képeket, amikor még egyben volt. Valóban gyönyörûen megmaradt az alja, ezért lett az alapozóig megcsinálva még lakatolás elõtt, mert ebbõl az irányból nem igazán kell hozzányúlni. Feljebb azért vannak gondok, mivel a teleket nem utcán, hanem ponyva alatt töltötte úgy az ezredfordulóig. A fülek kérdése úgynézem tisztázódott, legalább ma is tanultam valamit :)
Jogos, azt nem írtam, hogy még ezt is letesztelhetné: alászedett kormánnyal menni, gyorsítani, lassítani, hallgatózni. Amúgy nem feltétlenül kell ropognia. Nekem 4T-nél (igaz az teljesen más) a belsõ rész van kikopva, pontosan nem tudom, hogy ott melyik része (kihajtás vagy maga a csukló), de kegyetlenül csattog terhelésváltáskor - ha más vezeti. Ropogni nem ropog, az inkább a külsõre tud jellemzõ lenni.
Többféle tesztelést célszerû elvégezni. Elõször tedd be fokozatba a váltót, emeld meg egyik oldalt a kocsit, és forgasd a kereket elõre-hátra. Ezzel le tudod tesztelni, hogy maga a váltó belsejében lóg-e valami (nem valószínû, de a diffinek azért van egy kis kottyanása gyárilag is). Ugyanígy forgasd oda-vissza a kereket, és közben nézd a féltengely belsõ felét, hogy mennyire követi a kerék mozgását. Ha nem kotyog, akkor valószínûleg a féltengelycsukló is jó. Ellenõrizd a mási keréknél is. A bakokat pajszerrel célszerû megfeszegetni aknáról, vagy úgyanígy aláemelve. A fenti három helyen kívül nem nagyon okozhatja más a hibát. Szerintem féltengelycsukló lesz amúgy.
Rángattunk mi össze vissza meg sem moccan a váltó. Azt sosem értettem mi az, hogy lóg? Ha lötyögésre gondolsz azt megnézhetem, bár kérdés, hogy nézzem meg? Gondolom fel kéne fél oldalt emelni és alábújni. Korábban volt motorfelújítás szóval a felfogatások szerintem rendeben vannak, csak sajnos a váltó és egyéb felújítás kimaradt. Remélem csak ez a féltengely csukló lesz a hibás, kösz a tippet.
Mielõtt szétkapnád, mint foxi a lábtörlõt vizsgáld át a féltengelycsuklókat nem lógnak-e. És szintén rángasd meg mind a három gumibakot amiken a motor-váltó egység csücsül. Amit leírtál az alapján az a leggyanúsabb, hogy a hátsó váltóbak szakadt el, vagy lazult ki.
A 2T trabival olyan gondok vannak, hogy váltásnál minden fokozatban ránt egyet. Valamelyikben kevésbé valamelyiknél jobban. 2-es 3-asban nagyot, 4.-be kisebbet. Nem tudom ez kopásból eredne vagy valami kipurcant. Nem ismerem a váltó lelki világát, ezért is kérnék segítséget mire kell gyanakodni? Fogaskerekek elkoptak? A diffi elkopott? Esetleg a fogaskerekek moccannak a tengelyen vagy a bordás tengely környékén kéne keresni? Valakinek valami tapasztalat? Esetleg szinkrongyûrû kopás okozhat e ilyen hibát? Normál vezetési stílusnál hatalmasat ránt, most finom váltásokkal nem pörgetve a motort még nem vészes, de kéne kezdeni vele valamit amíg még nem késõ. Egybõl a váltónak kéne nekiugrani? A váltót egyáltalán hogy lehet leszedni vagy elég a motort kivenni és ott helyben szétszedni a váltót?
De most már a fékcsõ is, megnéztem jobban, látom, ennél már a küszöb mellett megy el, nem pedig középen. Az tévesztett meg, hogy arra gondoltam, középen megy ennél is, és nem értettem, hogy miért nincsen a menetirány szerinti jobb oldalon is olyan fül, hasonlóan a 4T-hez.
Aztán most jövök rá, hogy a lengõkarokat variálták a laprugó-spirálrugó váltásnál, azokat gyártották úgy, hogy két helyrõl is rá lehetett csatlakozni (a két bekötési pontnál) gumifékcsõvel.
Mikori évjárat? Szép állapotban megmaradt az alja, ahogy látom, nem kell(ett) lakatolni. Vagy csak picit. A laprugó dobozán mik azok a fülek, mit tartanak?
Ott még lehet, hogy nem számít, mert régebbi konstrukció. Még arra tudok gondolni, hogy az AC pumpa felõl impulzusokban érkezõ benzin folyását teszi egyenletesebbé. Valószínûleg a karbinak szüksége van erre, németék nem véletlenül szerelték oda. ;)
mitõl menne hab bele??A többi 4T-nél miért nincs ilyesmi? A Fiat motornál, pld(ami jóval öregebb konstrukció, ott is egybõl az ac nyomja a karbiba, nincs ilyesmi leválasztó cucc...persze a visszafolyó ágat visszevezetném, nem ia az a kérdés...
Ha nem lenne ott, akkor valószínûleg befulladna a motor, mert a tûszelepen csak a hab menne az úszóházba. Másrészt a fölösleges benzin is a leválasztón és a visszafolyó ágon jut vissza a tankba.
Valaki meg tudná mondani, hogy a 4T Trabiban a buborékleválssztónak mi a szerepe? Persze, tudom, a neve is ez:buborékleválasztó, de mivel az eddigi 4 ütemû kocsijaink elvoltak ilyesmi nélkül, ezért érdekelne, pontosan miért kell, és mi lenne ha kiiktatnám...
Helló. Sajnos én is ezekkel a gondokkal küzdök amúgy a karburátorod típusa a 28H1-1. Én találtam hozzá adatokat beállításra de azt meg kéne keresnem hogy elküldhessem neked. A fesszabályzóm nekem is kuka csak 12.4V al tölt. Illetve a gyújtás beállítása is más ezen karburátorok beállításához 1-es henger 0.25mm A 2 henger 0.35mm kezd ezzel és utána írd meg légyszi mit tapasztaltál.
Üdv mesterek! Egy fogyasztás mérõs órát kellene bekötnöm a sima helyére úgy hogy fordulat számot mutasson a hosszú felsõ led sor. rajzot nem igen találok hozzá, meg hogy a hal jeladó egyáltalán mûködteti-e? 9 vezeték jön ki a mûszerbõl barna,barna-fekete,fekete-kék,fekete-zöld,zöld,kék,kék-piros,kék-fekete,kék-fehér. Igazán nagy segítség lenne ha valakinek lenne egy szín kódos rajza vagy legalább ötlete. Elõre is köszönet!!!
Ha esetleg valakinek van totálisan szétvágásra itélt Trabant kasznija, amibõl kivágna(és persze jó állapotú a darab) a hátsõ futómû elsõ felfogatását, kérem szóljon..Vagy ha esetleg tudtok olyan boltot, ahol árulnak ilyen lemezt, ne tartsátok magatokban...Elõre is köszi!
Nem lényeg a lophatóság, amit el akarnak lopni, azt el is lopják, bár ez az embléma nem olyan dolog, ami annyira népszerû lenne a tolvajok körében. Másrészt viszont ha olyan ragasztóval akarod feltenni, ami tényleg meg is tartaná tartósan, akkor ha valamiért le akarnád szedni, akkor valszeg csak a festékkel együtt jönne le, így eltávolítás után így is úgy is javítani kéne. Sõt, festett fémre nemigazán szoktak ragasztani, így alatta valamit kéne kezdeni a festékkel. Meg aztán az is benne van hogy én személy szerint nem igazán bízok a ragasztókban ilyen szinten.
Én is erre gondoltam, hogy furok egy lukat, csak fene tudja azért megfúrni a kasznit?. A ragasztás egyálltalán nem lenne jó? Vagy azért nem jó mert könnyebb lelopni?
Mondhattad volna, hogy 1.1-rõl beszélünk (bár én is gondolhattam volna, hogy miért kérdés a rögzítés, ha ott a luk a motorháztetõn)... Ettõl függetlenül még mindig áll a dolog, annyi változással, hogyha nincs lyuk, akkor csinálni kell. :P :D
Miért kéne ragasztani? Ha az eredeti motorháztetõn lévõ embléma helyére akarod feltenni, akkor az sima ügy, mert az eredeti "nemálló" emblémának is van 2 lyuk amibe bele van dugva az embléma 2 mûanyag stiftje. Simán átdugsz alulról egy lemezcsavart a lyukon és belehajtod az álló embléma aljába.