Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Azért szeretném kipucolni, mert mikor hozzám került az autó eleve nem volt rajta benzinszűrő, azt csak én raktam rá és 3-at pár hónap alatt el is használtam, mert hihetetlen rozsda darabok és homokszerű üledék gyűlt fel bennük. Most már úgy tűnik, hogy szépen letisztult a rendszer, de nem tudom a korábbi hanyagság miatt mi akadt fenn a karbiban. Másrészt meg most vettem észre, hogy a légszűrőház teteje kicsit le volt csúszva, mert eldeformálódtak a pántok és nem lehetett normálisan bezárni sem. Ahogy felülről ránéztem a karburátorra nem csak szimplán kormos, hanem koszos és poros olajsár van megülve a tetején. "Félgázon" rángat is rendesen, remélem a takarítás segít a problémán. Hozzáteszem, régebben hetekig jártam szerelőkhöz, mire be tudták lőni a karbit, de egyiküknek sem tűnt fel, hogy nincs szűrő, illetve, hogy nem lehet bezárni a légszűrő házát rendesen. A szívató is csak azóta működik, mióta a könyvnek megfelelően jelre állítottam a bimetálrugó házát... Megfogadtam, hogy amit csak tudok magam fogok megcsinálni akár könyvek és leírás alapján, mert akkor abban biztos lehetek, hogy tényleg meg lett csinálva.
Nem a fúvókák kivételétől fog elállítódni ha kipucolod, hanem attól, ha az alapjárati levegő és CO csavart is kitekered, és nem jegyezted meg hány menetet voltak becsavarva. Ugyanis a fúvóka vagy be van tekerve vagy nincs, ez a két állapot van: Ha nincs betkerve rendesen akkor rendetlen a karbi, ha be van akkor meg működnie kell. Viszont a 2 álítócsavarnál evidens, hogy nem mind1, mennyire tekered vissza őket. Ja és ha szétszeded, akkor már ne "valamelyest" pucold ki, hanem normálisan minden részét, ennek úgy van értelme. Amire figyelj: a felülről látható fúvókákat pucolás után ne cseréld föl, az úszóra figyelj, ne hajoljon el a tengelye, mert utána hajlamos felakadni, a tömítéseket enyén bezsírozva tedd vissza, és ha lehet legyenek újak. Az automata szívató bimetálházát úgy tedd vissza ahogy volt! (lehetőleg jelre, az a gyári állapot) Nagyjából ennyi. A cikkek között még leírást is találsz a karbi tisztításáról ;) Sok sikert hozzá!
Ha nem okoz problémát,akkor ne bántsd. 100 kilométer után úgyis megint kormos lesz fentről nézve! De válaszolva a kérdésedre: igen szét tudod szedni anélkül,hogy be kellene pöckölni! A lényeg: legyen egy átlátszó szűrő az AC előtt! Így látod a benzint,ami a karbiba jut.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy szét lehet-e úgy szedni egy 4T trabi karburátorát, hogy ne kelljen összerakás után beállítani megint? Értem ezalatt, hogy ha a fúvókákat nem piszkálom meg, akkor összerakva elvileg működnie kell anélkül, hogy szaki látná? Ki szeretném pucolni valamelyest, mert eléggé redvásnak tűnik. Üdv.
Alsó föggőcsap old, féltengely ki, egy megfelelő csődarabbal belülről kiütni az agyat. Ha kinnt van, le kell gyógyítani a csapágycsészét, az agynak egy finom csiszolás, zsírozás, vissza. Számíts rá hogy a zégergyűrűn át fog préselődni a csapágy tömítése. Ha durva az eset, akkor le kell bontani az egészet, és préssel kivenni. A féltengelyt ne húzd ki a váltóból, kösd fel egy dróttal, mert szét fog hullani a csillag.
A Blikk címlapra, Combora most nem reagálnék. Nem idevaló. Viszont.
Jim kicserélte a vízpumpámat Köszönet érte (és Tündérnek is) viszont folyamatosan melegszik a vízem hosszútávon 100-110 körül. Egyesek szerint termosztát, de már hallottam hengerfejet is :) Na mindegy. Adom kölcsön, de így nem vagyok benne biztos, hogy odaadjam.
Most hogy így mondod (írod ) laca ez tarbant topik. Szal volt az az eset a 71 es úton aszem. mikor a gyujtáselosztó rotor megadta magát. Hozzáteszem én is jártam már így. De megjavult hamar. Akkor az a "fehér trabant,és combó" az tudom miért nem állt meg. Egyébként az áthidalással mármint a rotor áthidalással gyilkotak már szét elosztót.
"nem tud vki vmilyen összkerék meghajtást trabihoz??"
Ilyen nics. Gondold végig egy összkerekes hajtásláncát, és rájössz, hogy csak motor-váltó-hajtáslánc-felfüggesztés csere-átépítéssel megoldható ez. Vagy egy bölcső bereszelése hátra, és kapsz egy bizonytalan hobbi krosszautó félét. A legegyszerűbb: végy egy Német vagy Osztrák olcsó Suzuki Samurai-t. Bódé le, kis fürgéceléssel Trabi bódé rá. Még a tengelytáv is stimmel. Zwickauban láttam is egy ilyet. Nagyon jópofa volt. A bódén semminemű szabdalás nem látszott.
Végül is, sikerült az agy levétele nélkül megcsinálnom amit akartam. Bár nem lett jó :(.
Szóval, az alap dolog, amiért le kellett (volna) szednem, az, hogy befog a fék. Most jól megzsíroztam az utánállítót, a fékmunkahengerek "oldalát" ahol a fékpofával érintkeznek. Viszont, még mindig befog a fék :S. Mit szokás csinálni/ megnézni iylen esetben?
sziasztok! sos keresek trabant bal elso oldalso (vezeto melletti) ajtoba valo uveget (lehet h sint is), mert lehuzasnal beesett es osszetort. lehetoleg olyan irjon aki budapesti (lehetoleg buda) es be is tudna szerelni mert nekem lovesem nincs hogyan kell! elegge sos, mert ejjelre nem tudom hova tenni! irjatok dad@dad.hu koszonom szepen!
Egyelőre még sehogy, csak a műanyagra van rögzítve, és rezeg mint a rosszbaj, csak azért tettem fel, hogy megnézzem, hogy néz ki, de le is szedtem. hajlítok laposvasból valami merevítőt, és úgy megmerevítem. Így nagyon nem jó, de a látvány nem rossz :) Amúgy még be sincs kötve :D
Ugyanaz mint a múltkor? Az agyhoz szó szerint hozzánőtt a csapágy forgórésze? Kedves olvasóközönség, a múltkor kb úgy tudtuk kicibálni forgatni hogy kijött a csapágy forgórésze. Ez volt egy óra, utána az agyól leütni a csapágy forgórészét, ez megint egy óra. Megcsiszoltuk lezsiroztuk csak úgy felcuppant, most meg #Đ$@ß&-ik lejönni
Na, akkor leírom jobban :). Kereket leszedtem, fékdobot leszedtem, kerékanyát (30-as) leszedtem, alátétet leszedtem. A bal oldalon a kerékagyat úgy szedtem le, hogy a kereket fordítva felraktam (legyen jó fogás), anyát rá, és szépen lehúztam a kerékkel együtt a kerékagyat. A jobb oldalon viszont meg sem moccan :S. Nem kéne semminek sem tartani, mégse jön le. A múltkor már le kellett venni, akkor is, csapágyastul esett ki. Utána jól megzsíroztunk mindent, hogy legközelebb jó legyen. De lám, most még úgysem jön le :S. Szóval valami ötlet kéne, mihez kezdjek :S.
Nagyon nagy gondom van. Le kéne szednem a kerékagyat elöl, bal oldalon szépen le is jött, de jobb oldalon meg se moccan. Kalapács, WD40, 3 órája szenvedek vele, de meg sem moccan. Már múltkor is csapágyastól jött ki, de most már úgy sem. Van valami ötletetek? '89-es a kocsi.
Próbáld meg a motorelektronika cseréjét. Kérj egyet kölcsön egy olyan Trabant/Wartburgból amelyikben jó az alapjárat és nézd meg. Nekem is csinált ilyet a 4T trabim.Egy ideig egyszer volt alapjárat, egyszer nem aztán totál kihalt belőle ez a funkció. Na ekkor tanul meg az ember 2 lábbal 3 pedált kezelni. Amúgy miután kicseréltem az elektronikát jó lett. Azt hiszem az 5 pólusú vezérli az alapjáratot.
Kösz a kielégítő választ :). Sajna most kasznyisnál van a kocsi, így nem tudok vele foglalkozni. Mindenképpen meg szeretném csinálni fényezés előtt. Ha valami gáz van akkor majd felhívlak ha nem baj.Jóestét
Valószínűleg függőcsapszeg és kerékösszetartás a probléma. A függőcsapszegeket ki kell tisztítani, ha kell perselyt cserélni, így már könnyű lesz a kormányzás. Ha a hiba ezután is fennáll kerékösszetartást is kell állítani. Nagyobb összetartás hiba esetén az adott oldali gumi jobban is kopik. Szerintem ezzel van a hiba.
Másik téma ill. egy kérdés: Maruti és a Trabant felninek ugyanaz az osztóköre? Ill rámegy a trabi felnire a maruti virsligumi? Bocs ha marhaságot kérdezek de van itthon az is hátha valakinek jólenne.
Hali tothpeter! Nem csak azért adod el mert rengeteg problémád volt vele amit itt a fórumon is emlegettél mindig és belefáradtál? Emiatt ne add el! Vagy már meg is vetted az új járgányt, ha igen mire esett a választásod? Üdv.