Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ok, kösz. Akkor majd egy lehúzóval megoldjuk itthon. Még egy kérdés, a váltóba az olajszintet hogy lehet ellenõrizni? 1,3 l olaj kell bele ha jól emlékszek, kb. szemre annyi ment bele, de lehet jó lenne kicsit pontosabban megnézni a benzinnívóval meg lehet ezt nézni? Vagy ne kínlódjak vele és töltsek bele még 2dl? (Elõtte a másik olajból is kb 1,5l -t tölöttünk bele csak akkor nem volt 4., a könyvbe meg elvileg 1,3l-t ír.)
A sarló illesztése a fogaslécre kúpos. Vagyis szorulmintállat. Többféle módszer lehetséges. 2T-nél még válogatni is lehet a hely miatt. 1. Püffölni a sarlót kívülrõl, egyszercsak leugrik a fogaslécrõl. Vigyázni kell, hogy jól alá legyen támasztva eközben a sarló, nehogy elgörbüljön vagy törjön valami a kormánymûnél. Hasonlóan lehet a nyomtávrudak gömbfejeit is kiütni. 2. Lehúzó. Gyári, koppintott vagy univerzális. 3. Egyéb, pl. hõ + kalapács stb.
Legutóbb 4T-nél lehúzóval kellett, mert máshogy nem fértem hozzá. Éppen, hogy ráment a nagy állásban a 15e forintos King Tony. [url]https://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=129[/url]
Szerintem majd gyártatok fogasléchez is, nyomtávrúdhoz is rendeset.
Sziasztok! Ismét lenne még egy kérdésem. Elõl a kormánymûnél lévõ gumiharmonikát, hogy lehet kicserélni? A biztosítólemez ki lett hajtva, anya le, a kocsi fel volt emelve középen megtámasztva, de meg se moccan a rúd. Kénbe hozzá egy lehúzó annyira szorosan illeszkedik a rúd vége? Legalább már ismét megy a 4. fokozat csak az olajat kellett lecserélni hixol T-re. [i](Módosította enemot 2014.03.15. 10:45-kor)[/i]
Akkor ezek szerint a golf 1 kerékcsapágy méret :) Annak idején,mindenki szamaráét vett bele,akkor még volt a piacokon(szó szerint)igazi orosz,és azt mondták az túl éli a golfokat.Nos valóban igy lehetett,mert jól eltüntek...
A hátsó megegyezik a kétütemû csapágyával, jelölése: 6206 C2
Az elsõ megegyezik sok más típuséval, íme: [url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=34&products_id=691[/url]
Megjegyzés: a fenti helyrõl rendeltem az elsõket, az egyik már kicsomagolva kuka volt, kissé darabosan forgott. Gondoltam, majd "beáll". Így is lett, csak a rossz értelemben állt be... kb. 100km után durván darabos lett, majd annyira elkezdett lógni a kerék, hogy a tárcsa beleért a féknyeregbe. :) Szétszedéskor néhány krumpli volt a golyók helyén, úgy lemorzsolódtak. A másik hibátlan azóta is.
Végül egy helyi Lada boltban vettem - Samarához. Full ugyanaz.
Bár rólad nem feltételezem a szerelési hibát, de azért lehet gond a gumi fékcsõnél is. Nem véletlenül van rajtuk ugyanis egy hosszanti csík. Ez mutatja, hogy hogyan kell állnia, azaz tekeredés mentesen. Sokszor elõfordul, hogy szereléskor, mikor meghúzzák a hollandit eltekeredik a fékcsõ és lecsökken, vagy teljesen elzáródik a belseje. Így csak mérsékelt fékerõ jöhet létre. Esetleg kanyarodáskor záródik el, ekkor rendszerint automatikusan "befékez", mivel összenyomódik a fékfolyadék.
Sziasztok!Fék félrehúzásos problémához kérnék ötleteket,mi okozhatja.Bal elsõ fék félrehúz 601-esnél.Cseréltem fékdobokat,hozzá való fékbetétekkel,utánállítókat(többel is próbáltam),a fékpofákat az alaplapon tartó rugókat,de a probléma megmaradt.Légtelenítettem, egy csomószor átpumpáltam a fékfolyadékot.Munkahengereken kívül minden újnak mondható.Munkahengerek nem szivárognak,és ránézésre ugyanannyit mozog mind a 4.Felnit is cseréltem,mert ki volt nyúlva az egyik csavarnál,ki lett centíroztatva mindkét elsö kerék.Müszaki elött a jobb elsö gumifékcsövet kicseréltették,mert repedezett volt,nem tudom van-e összefûggés,de rá pár nappal kezdödött az egész.Esetleg még lengökar szilentekre gondoltam,mert azok még nem voltak cserélve,viszont fékezés nélkûl nincs félrehúzás.Ha lenne ötlete valakinek,mi okozhatja..Köszi
Megpróbálom azért hátha kicserélik, bár a szokásos M.o-i körülmények között valószínûleg elküldenek jó messzire. Közbe utánanéztem és a hajtómûolaj igen kritikus ilyen szempontból, nem javasolt túlzottan használni. Ha legalább 1 évvel fiatalabb lenne nem igazán érdekelne, de 3-4 év múlva a fene se tudja mi lesz már ebbõl az olajból.
Helló! Ma sikerült megvenni az olajat sajnos nem is figyeltem a gyártási idõt, az gáz ha 2009-es? Nagyon nehéz volt beszerezni, ez is közrejátszott, hogy nem is néztem a szavatosságát. Bár lehet kár ezen gyötrõdni elvileg jónak kéne lennie nem?
Esetleg meg lehet ejteni egy gázolajos átöblítést helyben járatással. Nem biztos, hogy véglegesen segít. Én úgy jártam, hogy ugyanez a problémám volt. Szétszedtem és összraktam a szabadonfutót, azóta tökéletes. A legérdekesebb, hogy semmi komolyabb koszt nem találtam benne. Egyszerûen azóta sem tudom, pontosan mi lehetett a baja, hacsak nem árt neki már a szemmel alig látható lerakódás is.
Az nem baj, ha literesben van, marad tartalékod belõle. Mindenképpen cseréld le az olajat, ha nem segít, akkor a szabadonfutó cseréje után vissza tudod tölteni a belevalót.
Én is gondoltam rá, hogy annyit még megérne kipróbálni. Majd egy mol kúton megnézem hátha nem túl drága, bár sajnos ha jól tudom csak 1l kiszerelésben van. Hétvégén megoldom, remélhetõleg csak ez a baja.
Azért ne ess neki egybõl a váltónak. Legyen üzemmeleg a kocsi, az a legjobb, ha a váltó is már átmelegedett. Ha nem akarsz emiatt sokat menni, akkor legalább a motor legyen meleg, majd állj le vele, és hagyd, hogy valamennyire a váltó is felmelegedjen. Ennek az a célja, hogy az olaj minél folyékonyabb legyen. Ereszd le a régit, hagyd, hogy minél több kifolyjon. Zárd vissza a leeresztõ csavart. Ezután töltsd fel kb. 1.3 liter "Mol Hixol T" olajjal a váltót. A nívó csavart addig ne csavard ki, míg nem mentél vele egy kört (szerintem). A próbaút után érdemes csak belõni a pontos szintet, addigra mindenhová eljut az új olaj. A diffibõl eléggé lassan folyik csak ki, és ugyanilyen lassan is megy csak vissza az új. Ez az olaj a gyári olaj megfelelõje, normális olajboltban van, vagy tudnak rendelni. Fimolt, egyéb adalékot ne adj hozzá, csúszni fog tõle a szabadonfutó, ahogy most is.
Szóval akkor se másik olaj, se az állítás nem segítene? A szabadonfutót hogy lehet cserélni? Egyáltalán mi romolhat el egy ilyen görgõs valamiben? A rudazaton akkor nem is érdemes állítani? Egyébként a 4. fokozat nagyon keveset volt használva annyi biztos. És az is érdekes, hogy kezdetben még ment vele, de aztán már semmi. Nem lehet hogy a sûrûbb olaj miatt a görgõk nem mennek ki rendesen? Nem sok kedvem van megint szerte szét szedni az egészet. Gondolom a szabadonfutót nem olyan egyszerû cserélni a váltót meg le se igen lehet szedni amíg a motor a helyén van. [i](Módosította enemot 2014.03.02. 15:57-kor)[/i]
A szabadonfutóval van baj. A többi fokozatot azért veszi rendesen, mert csak a 4. fokozat hajtó fogaskerekébe van beépítve szabadonfutó, az össze stöbbi teljesen hagyományos kivitelû.
Egy újabb probléma merült fel a 601-es trabival. Most már határozottan beugrik a váltó 4.-be, de így sincs hajtás. A motor pörög, de semmi, nagyon ritkán érzõdik, hogy berakásnál egy pillanatra elkapja, de szinte azonnal megszûnik a hajtás. Lehet valamit állítani valahol? Szerintetek mi lehet a probléma? A többi fokozatot szépen veszi nincs is nagy hangja, ezen kívül minden más már rendbe lenne. Most Agip rotra 75W90 van benne. Ez okozhat ilyen gondot vagy a szabadonfutó kopott volna el? Van netalán a léptetõvilla? (Nem tudom mik jöhetnek szóba mert a váltó még sose volt szétszedve, így nem is láttam még ilyen váltót.) Hallottam, hogy az olaj kihathat erre, bár nem tudom hogy akkor a többi fokozatra nincs hatással? A másik, ha az olaj a baja akkor az olaj lecserélésével megoldódik a probléma vagy a szabadonfutó is károsodik?
Mivel most volt felújítva a motor és elõtte nagyapám használta így nem tudjuk, hogy egyáltalán akkor még jó volt e a 4. mert õ nagyon ritkán használta (sajnos). Szóval azóta mióta összeraktuk és mentünk vele kezdetben még bevette a 4.-et aztán mentünk vele párszáz métert majd megszûnt a hajtás, de olyan volt mintha kilökte volna, vagy a fene se tudja a váltókar a helyén maradt, majd újra be 4.-be akkor megint ment egy darabig majd ismét eltûnt a hajtás, azóta meg semmi, beveszi, de nincs hajtás. Ha érdemes az állítási lehetõséget is kipróbálni mit kellene és merre állítani? Gondolom a rudazaton a kampós valamibe menõ kart kellene csak kérdés, hogy merre elõre-hátra vagy valamelyik oldalra?
Trabant (601,1,1) kmspirál mindkét végén azonos a menet? tehát mindegy milyen állásban tesszük be? Tegnap szereztem egyet(1,1-eshez), de az egyik vége nem megy rá a km órára...(a 601-esére sem)..namost van már a kihajtásnál a menet(még nem próbáltam), vagy nem Trabié...
Köszi a segítséget!Kendács kizárva 28 ezer km van az autóban,csak most száraz helyen pihen pár évet míg veterán korú lesz,és itthon is nagyobb becsülete lesz a 4T-nek.Addígis gyûjtök hozzá pár cuccot mire újra be lesz üzemelve.Egy jó hütõ pont kellett vola,de az igazi úgyis egy gyári lenne.Nekem valamiért PAL (csehszlovák) márkájú van benn,bár az elsõ tulaj azt állítja nem volt soha cserélve.Fura.
Nem igazán ugrik be se, ha kézzel felfelé van nyomva a váltókar és úgy tartva akkor még csak-csak benne is marad. De valamikor vagy kilöki vagy egyszerûen be se veszi. Mondjuk ezt így nehéz megmondani,hogy mi is a hiba, de hátha a gumi jelent megoldást.
Ez így igaz! De! A kolléga leírása alapján nem hiszem hogy súlyos mechanikai probléma lenne! A gumi "perselynek" is lehet köze hozzá(nem "lépteti" rendesen pozícióba a rudazatot), bár biztosat csak akkor lehetne mondani ha látná(érezné)az ember!
Nopersze nem mindegy, mit értesz azalatt, hogy nem veszi a 4.-et. Bele sem ugrik, vagy beleugrik, de nem viszi a kocsit..Az elõbbire lehet megoldás(bár igazából annak a guminak ehez semmi köze), de ha beleugrik a fokozatba a váltó, és olyan mintha üresben lenne, akkor vagy olaj, vagy szabadonfutó probléma lesz...
Megpróbálom majd kicserélni a gumit. A váltókar oldalra mozgatásakor sok a holtjáték kb. 3cm-t mozgatva oldalra a kapós izé még meg se moccan annyira nagy a kopás. Valószínûleg nagyon elkophatott mert ez még a gyári. A rudazaton a mûanyag persely is teljesen el volt kopva az is cserélve lett, szóval valószínûleg megérett egy cserére. Biztos nem lehet egy drága ez a gumi. Kösz a segítséget!
Ha a lógás aggaszt akkor próbáld meg a kampót kicsit összenyomni, de szerintem ott nem az lesz a probléma! Fújd be a rudazatot minden súrlódó pontnál WD40-el semmiképp se zsírozd mert akkor csak szorulni fog! Én azért megpróbálnék a rudazaton is állítani mert a Trabim nekem is csinálta ezt csak 4.-ben! Kicsit csaltam lefele a fokozatokon és jó lett!
Feltehetõen egyrõl. Egy ilyen kampószerûség van ami kapcsolja a fokozatokat ahhoz megy a váltórúd a csatlakozásnál van ez az izé. Nem néztem még, hogy gumi e, de ha az akkor nincs probléma, de nekem van egy olyan érzésem, hogy az nem gumi. Minden esetre oldalra 5mm-t mozog fel-le még többet. Nem tudom gyárilag mennyire kell lötyögnie, de gondolom ennyire azért nem kéne. Kösz, majd megnézem még pontosan, hogy mennyire kemény és megmoccan e egyáltalán.
Sajnos, nem passzol. Esetleg végszükség esetén összekendácsolható, de én nem tenném bele. A 4T Warbi hûtõje kicsit szélesebb, valóban mások a felsõ rögzítési pontok, és sajnos alul sem ugyan ott támaszkodik fel ahol a Trabinak a hûtõje. A kiegyenlítõ tartály visszavezetõ csöve is a másik oldalon van. G
Helló! Ha arra a fekete gumiszerû "izére" gondolsz amibe belemegy a váltókar és mozgatja a váltórudazatot, akkor a lépések a következõk: Húzd ki a váltókart a kaszni fele, az alu csonk a gumival ottmarad, fújd be szilikonnal a gumit és óvatosan próbáld meg a csonknál fogva kifordítani a "szembõl"! Visszafele az újat áztasd be meleg vízbe így valamennyire meglágyul, és kend be valamivel pl. olajjal és elvileg könnyen visszamegy a helyére! Remélem érthetõ voltam, és egyrõl beszélünk! :)
Sziasztok! A 601-es trabiba a váltónál a perselyt hogy lehet cserélni nem mindig veszi be a 4.-et vagy néha kidobja. Nagyon lötyög az a fekete persely. A váltórúd végén volt cserélve, de van egy másik is a váltóháznál annál a kallantyúnál (nem tudom mi a pontos neve). Találtam egy képet itt látszik. [url]https://www.google.hu/search?q=trabant+601+v%C3%A1lt%C3%B3kar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jzkKU_voKoTPsgbGzoH4Bw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1066&bih=527#facrc=_&imgdii=_&imgrc=FhEnHmWbTnYb4M%253A%3BoVDWE2CFkVOHlM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg04.aprod.hu%252Fimages_aprodhu%252F28793541_3_644x461_trabant-601-sebessegvalto-kuplung-valto-alkatres zek.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Faprod.hu%252Fhirdetes%252Ftrabant-601-sebessegvalto-ID1pxQd.html%3B615%3B461[/url]
Zöldbõl is van jó de az sokkal sötétebb mint amit általában lehet kapni, és nem "teszkósflakon" keménységû! Ami ránézésre olyan mintha "darabos" lenne és nem úgy csillog mint a frissen lakkozott parketta az általában színtõl függetlenül jó! Remélem tudtam segíteni az eligazodásban.:)
Köszi. Hát az eladót kérdeztem, de õ nem ért hozzá, úgyhogy nem tudja... Azt tudom én is, hogy a zöld kisipari az kerülendõ. Máshol még nem láttam ilyen színû utángyárit azért kérdem. :)
Helló! Ha kemény, bakelit anyagból van akkor valószínûleg igen! Jelenleg az enyémben is ilyen van nem a kisipari hulladék világoszöld amit még dörzsárazni sem lehet! Már 2 éve bennt van és még mindíg nem log hálistennek!:)
Hasznos infó: A Debreceni székhelyû Prim Vol Trade kft., mint gépjármû alkatrész nagykereskedõ, megvételre felajánlja az alábbi új vízhûtõket 6500 Ft/db egységáron ingyenes házhoz szállítással.
Ha még nem kattant be a kormányzár, akkor aránylag könnyen lehúzható a kormányoszlopról. Ha viszont a kormányzár be van zárva, akkor csak kormányoszloppal együtt lehet cserélni.