Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Köszönöm szépen a segítséget! Csomagtér lemez itthon is van. Egy ilyenbe biztos beruházok, bár igazából a másikra lenne szükség [url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=41&products_id=2203[/url]
Kb. reménytelen ilyenbõl újat találni... Mondjuk azon meglepõdtem, hogy gyorsan rákerestem a "Trabant bodenblech" szavakra, és az ebay-rõl eljutottam [url=https://www.project601.com/Ersatzteile-Trabant/Ersatzteile-Trabant-601/Karosserie-T601/Bodengruppe-601/Bodenblech-fuer-Trabant-mit-Schraubenfeder.html]erre[/url] az oldalra, ahol új padlólemezt hirdetnek!! :O Álmomban sem gondoltam volna, hogy valaki elkezdte utángyártani a Trabi padlólemezét...
Valahol szivároghat a rendszer, és ott bejut a levegõ. Viszont technikailag semmit nem tudsz (ezek szerint) tökéletesen lelégteleníteni, mert nem oldalanként van kötve, hanem átlósan (bal elsõ-jobb hátsó, jobb elsõ-bal hátsó).
A 601-esemnek ki kell hegesztetnem majdnem az egész alját. :( Félve merem kérdezni, de tudtok esetleg ötletet adni, hogy hol találok hozzá komplett padlólemezt, vagy egyáltalán lehet ilyent kapni valahol?? Vagy mit tudtok javasolni.
Az ülések alatt rendben van,de a hátsó taposó és az elsõ taposó rész az át van lyukadva. :(
Sziasztok trabant 1.1 van vetten egy hasznalt fofekhengert mūkõdõ autobol lett kiszedve bal oldalat le tudom legteleniteni jobb oldalat nem . mi lehet a gond .
Értem, hát köszönöm Srácok a felvilágosítást! Motorgenerálhoz pedig egyre nehezebb eredeti alkatrészeket beszerezni sajnos, ahogy elnézem.
De velem történt egy nagyon tanulságos eset az elsõ 'nyugati' OFF autóm vásárlása után. Édesapám mûszaki ember, ragadt rém némi precízség és ezért minden apróságra próbálok odafigyelni. Így tettem ennél az autómnál is, elsõ dolgom a gyártó által mellékelt kézikönyvet elolvasni A-tól Z-ig. Azt írta az olajcsere periódusról, hogy 20.000 km-ként kell megejteni az elõírt olaj felhasználásával stb. Hát én 16.000 km után úgy gondoltam - tekintettel a motor korára - hamarabb elvégzem a melót. Ekkor következett a meglepõdés, a szükséges 3,7 liter olaj helyett (ez a cseremennyiség, a gyárban azt hiszem 4 liter megy bele) alig 2,2 liter jött ki a fáradtolaj leersztés során. Hogyan lehet ez? Úgy lehet, hogy a motor talán egyetlen súlyos konstrukciós hibája a nívópálca. Ugyanis mindig olajos mindenhol, olajszintet megállapítani így lehetetlen ás másképpen is. De mivel olajos a 'MAX' jelölés felett is, ezért azt hittem, biztosan benne van a szükséges olajmennyiség. Tévedtem. Az picit megnyugtatott, hogy az összes ilyen motorral szerelt OFF autó tulajdonosa hasonló problémával küzd, de ez már nem hozza vissza azt a kopást, amit a motorom elszenvedett. Azóta nem egész 1 mp-ig tartó 16 tagú hidrotõke zeneelõadás elõzi meg a motorindulást illetve az olajat 6000-enként cserélem már.
A tanulság az, hogy nem mindig lehet még a gyártó saját elõírásaira, jelzéseire hagyatkozni, elég gyakran felül kell bírálni. Ja, és úgy néz ki, mégsem voltam elég precíz.
Egyet értek az elõttem szólóval. A trabinak leleke van és úgy mûködik ahogyan bánsz vele. Sajna a mostanoi üzemanyagok is hozzájárulnak a korai fõtengely tönkremenésnek. Én pont most végeztem egy kis gyógyításal. Szerencsére az egyik oldali fõtengely csapágy cseréjével újra úgy jár mint a doksza. Igaz hozzátéve így vettem a fõtengelyt, hogy már javítva volt csak elég rosszul. Egyszóval a trabant még nem haygott engem cserbe és így én sem fogom mindent megadok neki a jó mûködéshez.
Igen, a motor a gyengéje, de szigorúan 1:33 vagy jobb keveréssel a belét is ki lehet taposni (tapasztalat), s így is elmegy 100e km-t, bár nekem is csörög, de a motorját nem én használtam 82000 km-en keresztül. Igazából a rossz minõségû olajjal+benzin és/vagy az 1:40-1:50 vagy még annál is silányabb keveréssel ölik meg az egyének, ezáltal a megfelelõ kenés és hûtés hiányát idézik elõ. Maga a motorkonstrukció is okolható az idõ elõtti tökrementelért. Az 1:33 ellen csakis a kokszosodás szólhat félszintetikus vagy ásványi olaj esetén, de akkor meg kitakarítgatod kb félévente/évente, meg egyszer-egyszer kiégeted pl. autópályán. Utóbbit nagyon szereti. Amúgy meg a világból is kimegy, ellentétben az állandóan, fórumon is szerelt 4T-vel, amihez volt "szerencsém" nem egyszer.
Még egy dolog: a 2T Trabi gondoskodást igényel, igaz minimálisat. Én meg is adok neki mindent, cserébe a hajszáért, viszont ha elhanyagolod, akkor 'bedurcizik', és kitalál valami szerelnivalót, mindentõl függetlenül, de az gyorsan orvoslható.
Az "elmehet" kifejezést körül kell írni, mert nem mindegy, hogy mit tekintünk a fõtengely végének. Amikor elkezd hangja lenni, vagy amikor beáll? Amire érdemes figyelni, a legkézenfekvõbb, a motor hangja. Nem kell szakértõnek lenni, elég, ha valakinek van egy kis érzéke hozzá és meghallja, van-e fémes kopogó-csörgõ hangjaa motornak. (Én most váltottam le a gyári motort. Kiváló erõnlétben van még 85 000-nél, de már csörömpöl egy kissé, de még biztosan elmenne százezerig, persze nem kitaposva a belét.)
Értem, ez igaz. Így valóban 2T lehet. Lenne még egy kérdésem, így a 2T Trabantot illetõen. A leggyakoribb hiba, amivel találkoztam fórumon, elmondások vagy tapasztalatok alapján, az a motor, azon belül is általában a fõtengely.
Kasznival nem lehet gond, ha rendszeresen alvázvédõzzük, kezeljük a fényezést. Futómûnek szerintem nincs különösebb típushibája. Fék, kormányzás mûködik. Elektromos hiba sem jellemzõ szerintem. Mindig csak a motorról hallok problémákat. De ez csak az én észrevételem! Lehet másképp van.
Szóval mennyit megy el a motor, 100e km vagy kevesebb? Mire érdemes figyelni?
A felnik osztókörei eltérõek: a 2T-nek 160mm, míg a 4T-nek 98mm. Az elsõ futómûvet elég nehéz feladat lenne átalakítani, ezért megkockáztatom, hogy 2T Trabi van a képen. Pont olyan, mint az enyém. Libafoszöld '90-es forever! :D
Köszönöm az információt és tájékoztatást Elnök Úr!
Arra gondoltam, hogy esetleg volt tetõablak, ködlámpa stb. Az injektoros újítás nem semmi, azért az szerintem komoly átalakítást igényelt. Találtam olyan olvasmányt is, amiben írtak szabályozatlan (gondolom Lambda-szonda nélküli) katalizátorról is. De gondolom ilyen nem került Magyarországra. Ha került is, biztos nem eladó!
Apropó, még gyártanak ilyen rozsdamentes acélból feliratot vagy már nem kapható?
Péterhez: Olyan sok az Trabi átalakítás, ezért meg kell kérdezzem, hogy a hirdetett Trabant 4 vagy 2 ütemû (tekintettel az 1990-es évjáratra)?
Szabó Tamás klubtagunk [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=tamasszabo](tamasszabo)[/url] el szeretné adni '90-es évjáratú Trabantját. Nincs ideje használni, és sajnálja, hogy a Trabi csak áll. A cél az, hogy az autó gondos gazdához kerüljön, aki hasonlóképpen óvja, mint ahogyan azt õ teszi. Az autó garázsban tartott, kiváló állapotban van, és érvényes mûszakival rendelkezik.
Érdeklõdni Tamásnál a nulla-hat húsz 356-0257 telefonszámon lehet. Ára: 200 ezer Ft.
Atyaég! Olyan rádió van az enyémben, amilyet a 444-es szériába szereltek. :D Igaz, nekem egy elszabott fémlemez van rágányolva a mûszerfalra, és az tartja a rádiót a jobb oldalon lévõ rács helyén. Soha sem hallottam még a hangját, az elsõ az volt, hogy az összes felesleges tyúkbelet kitéptem a kocsiból.
én az egyik, régebbi zwickaui találkozón, illetve Lipcsében egy rendezvényen látttam/fotóztam egy ilyet. Még a rendszáma is 444-es végzõdött. Megkeresem a képet /ez még papír kép korban volt, a Pre-digit-age idõszakban:-)/, valahol a pincében van, több ezer akkori kép társaságában.
Elsõre annyi látszik hogy a feliratai arany színû rozsdamentes acélból voltak. /ilyet készítettünk mi is, de nem tetszett a népnek:-)/ Volt rajta hátul, asszem az ablakban egy matrica, de lehet hogy a felirat alatt, nem tudom már, -Ein von der 4444-, azaz egy a 444-bõl. A motorterére nem emlékszem, de az elmondások alapján VW Polo injektorral szerelték fel õket. 19.444 Márkába kerültek. Valójában ez már nem gyári dolog volt, mert a Sachsenring Gmbh egy magáncég volt akkor, aki csak bérelt egy akkor már üres csarnokot a gyár területén, és /fél/restaurálta a kocsikat. Kaptak új fényt, gondolom eltávolították a rozsdásodásokat, újrafestették a futómû elemeket. De ez nem gyártás volt már, ezért nem illik a gyártási számok között ezeket emlegetni. Csak pluszban szokták hozzátenni, mint valami érdekesség. Én ennyit tudok, és láttam is tizenéve. Akkor tényleg újszerû volt, és fényes. Ennyi. MG
Lenne egy kérdésem: Valaki látott már élõben, vagy akár prospektus képen kívül egyéb civil képen 444 Trabit?
A sztori minden weboldalon ugyanaz az unalmas szöveg. Török export, szabad ég alatt álltak, nem kellett, vissza, sok extra, 16444 márka bla-bla-bla... De létezik is egyáltalán? Valaki rendelkezik infóval róla? Mik voltak azok a bizonyos extrák stb.
A '79-esekhez nem volt ilyen extra, ez '84-tõl volt elérhetõ az S de Luxe modellek esetében. Extrával rendelni Trabit abban az idõben? Áhh, kizárt. Anyum 20 éves korában befizette a Trabant árának felét, majd 6 év múlva, '84-ben jött az értesítés: átvehetõ a Merkurnál. Ez idõ alatt õ megházasodott, a Trabikon pedig megannyi továbbfejlesztés történt. :-)
------------- A pontosság kedvéért: 1984. 02. 13. 2 cm-rel vastagabb B oszlop --> rövidebb hátsó oldalablak (DE: csak a limuzinnál.) 1984. 04. 30. Kibillenthetõ hátsó ablak: csak a 601 S de Luxe limuzinnál.
forrás: trabant.cz [url]https://www.trabant.cz/vyvoj.php?typ=p601&grp=k&od=1983&do=1985&klic=[/url] kapcsolódó prospektus: [url]https://www.trabant.cz/prospekty/p601/trabant-601-limousine-1985-8-stran[/url] lásd még: [url=https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=412266b219caa]Trabant típustörténet (TWK)[/url]
Ugyanarragondolunk? ALaplap alatt azt a fém lapot értem, amire a Hall-jeladó nyáklapja van felszerelve és ami két hengeresfejû csavarral van a gyújtásházban rögzítve. A régi gyújtásnál ezen az alaplapon voltak a megszakítók. Ezt be lehet szerelni 180 fokkal elfordítva is. Ebben biztos vagyok, ahogy írtam, jártam már így.
Közben egyik fórumtárstól azt hallottam, hogy '79-es 601-eshez nem volt ilyen oldalablak, mert annak vékonyabb a 'b' oszlopa, csak ~'85-tõl volt elérhetõ. Lehetséges ez, vagy már a hetvenes évek végén is lehetett ilyen extrával rendelni a Trabit? Köszönöm!
Hát tegnap elmentem megnézni az autót (Bp.) és olyan szép állapotban van, hogy simán megéri a vételárat és a vizsgán is át fog menni, pláne, mert az eladó jár vizsgáztatni autókkal a Vas Gereben utcába és azt mondta levizsgáztatja így összesen vizsgával lesz a kocsi ára kb: 110 - 120.000 Ft, de mondom a kocsi nem rohad, a fékek újak, szép állapota van, le is elõlegeztem, mert csak Következõ hónapban lesz meg rá a teljes pénz. Törtfehér. :) A problémám már tényleg csak az, hogy nem merem az utcán hagyni. De itt nincs kert, sem garázs... :( :)
17000 valamennyi a KPM-s. Ha tényleg jó állapotban van, akkor átmegy.
Ha ismerõs esetleg helyetted viszi KPM-re, az kb 25000-26000, függõen attól, hogy kell-e még piszkálni a járgányon, legtöbbször a féken. Ha maszekba viszed, az üti a 30-35-öt is simán, márkától függetlenül. Legalábbis nálunk ez a helyzet. Ha KPM-köteles, akkor nincs mit tenni, viszont akkor pöpec kell legyen tényleg.
Az autót érdemes megvenni, ha tényleg jó állapotú. Ha ganaj a kasztni és minden egyéb, akkor vedd meg, ha tényleg Trabantot akarsz. (Csakis 2T-t, a másikra ne add a fejed...)
(A szép állapotút be tudod linkelni, mert én tudok egyet Starjánban, ami vizsga nélküli és jó állapotúnak van írva, mert ha egyezik, akkor tudok egy pár dolgot mondani, mert láttam már a kocsit.)
Most szeretnék csatlakozni a Klubba, és ehhez alapvetõ feltétele a Trabant megléte. Ki is néztem magamnak egy szép állapotú darabot, de nincs rajta vizsga. Nem tudom, hogy mennyire menne át egy átlagos vizsgán, csak azért, hogy belekössenek (biztosan bele lehet kötni valahol) ezért kérdésem, hogy tudtok-e helyet, ahol biztosan átmegy a vizsgán, és mibe kerül egy vizsga mostanában? Érdekel mind ez azért, hogy érdemes-e megvenni az autót? Köszi!
Sziasztok! Kerestem már a honlapon/fórumban, de nem találtam sehol infót arra, hogy hol lehetne venni 601-eshez kibillenthetõ oldalablakokat?! Van valakinek ötlete, esetleg akár eladó is? Köszi!
Magának a fém alaplapnak nincs befolyása erre. Viszont a fém alaplapot 180 fokkal elfordítva is gond nélkül be lehet szerelni. Egyszer én is jártam már így: nagygenerál után még a kiszerelt motoron mérõórával századra belõttem az elõgyújtást, aztán a legvégén vettem észre, hogy fordítva van bent a fém alaplappal együtt az egész...
[i]"Der IFA F8 ist ein Pkw des Industrieverbandes Fahrzeugbau der DDR, der als Weiterentwicklung des fast baugleichen DKW F8 zwischen 1949 und 1955 hergestellt wurde."[/i]
Lenne egy kérdésem. A Wartburg 1.3 és Trabant 1.1 hengerfejei azonosak teljesen? Azt tudom, hogy különböznek a vezérmûtengelyek. Ezt leszámítva minden másban egyformák lehetnek az utolsó mm-ig?
Sziasztok!Gyújtást állítottam a Trabin,tranzisztoros.A gyújtásjeladó panel magyar utángyártott- TR-IG 601 SIGN-.Ennél a cuccnál megfordul a gyújtás beállítás,fel kell cserélni a gyújtóvezetékeket a trafóknál.A fém alaplappal a 2-es,a nyáklappal az 1-es henger állítható.Tavasszal cseréltem ki.Ma egy másik fém alaplapot tettem fel,mert mintha jobban állna az egész,feszesebb.A magyar nyáklapot tettem fel,tehát a gyújtóvezetékeket nem kell variálni,marad a gyárihoz képest fordított beállítás.Na,most a furcsaság: nem szikrázik az a gyertya,aminek kéne.Jó,lehet elnéztem,a másik gyertya idõben szikrázik.Gyújtást beállítottam,összepakolva minden,indítás.Az Auróra nem durrant ekkorát ágyúzás közben.Gyertyakábelt megcserélve,tökéletes.Tehát úgy mint a gyári vezetékeléssel.Ezekszerint a fém alaplapok nem egyformák?Misztikum.
Mi már rég gondolkozunk egy Dell'Orto karbin, csak nem találni sehol 28 vagy 32-es torokkal. Igazából az lenne a nagy lépés vagy egy komoly tuning esetében is vagy dinamikus, utcai használatra, megfelelõ fogyasztással.
Bár sokan elõnybe helyezik a HB-s karbikat a H1-1-el szemben, de nekem még így elszegényítve is szedi a lábát rendesen. Többek között elmegy 80-90-ig hármasban, tehát adja neki ez is a kraftot, csak jól be kell lõni, szerintem ezért kár ezreseket 'kidobni', helyette inkább fúvókákkal biberélni a H1-1 esetében, ha mindegy a fogyasztás. De kinek, mi...
Sokszor találni itt-ott. Az állapotuk már más tészta. Ezek már elég régi példányok, a pillangószelep tengelye gyakran el van már kopva rajtuk.
Vaterán van fent egy, amit a "dobozában" hirdetnek. Az egy régi típusú karbi (de egy új típusú H1-1 dobozában...), nem túl szimpatikus állapotban. De van 4-1-es is, szerintem az is jó tuningra. Majd orygabor elmondja az õ receptjét. :)
Ill. aprod.hu-n is van néhány példány, köztük rég(ebb)i is. [i](Módosította Spityu 2013.09.20. 13:00-kor)[/i]
https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=4354ccec6c841 itt van leirva meg egyik ismerõsömnél is hallottam róla azért is kérdeztem :)
Az Európai Autómentes Napon (2013. szeptember 22-én vasárnap) a belföldi viszonylatokon a MÁV-START és a GYSEV díjmentes utazást biztosít azoknak az utasoknak, akik a vonatokon felmutatják a forgalmi engedélyüket. A kedvezményt a gépjármû tulajdonosa, vagy üzembentartója veheti igénybe másodosztályú utazásra.