Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Itt szászváron láttam egy trabit,1.1 kocka müanyagsarkos vas lökösökkel(olyan mint a 2t ken volt).Kb 1 éve láttam,azóta figyelem mikor jön,(egy öregúr jön bevásárolni,valamelyik faluból)de nincs szerencsém hogy lefotozhassam. Gyári,az biztos,még a fényezés is.Most megbiztam egy helyi boltost aki rálát a parkolóra,és ö maga is trabant barát,hogy ha látja kérjen nekem egy tel számot,vagy legalább mobillal fotózza le. Valahol láttam hogy eleinte igy jöttek,ugy hogy ez egy korai darab :)
De jó... errõl még nem hallottam. De simán el bírom képzelni. :)
Olyan mint a fõtengelynél a váltás: az egyik prospektusban a kerületén fényes palásttal rendelkezõ (régi típusú) sonkák voltak, de már új típusú golyóscsapágyakkal volt szerelve a középrész.
1979 szeptemberében mi gömbölyû lökõssel rendelkezõ Trabit vettünk át a Merkurban. PT-59-12 rendszámmal. De volt valaki, aki korábban tett be ide a fórumra olyan képet, amin a Merkur telepen olyan Trabik állnak, amin rendre mindegyiken elöl más lökhárító van mint hátul (gömbölyû, ill. szögletes). Szóval valószínûleg mindent felszereltek ami maradt...
Bemutatkoznék, ahogy azt illik. Zimmermann István vagyok, 20éves, szolnoki lakos. Foglalkozásom: Jármûfényezõ. Szabadidõmben alumínium alkatrészeket, és karosszériaelemeket polírozok. Szeretem a 2000-es év elõtti jármûveket...egészen 1960ig visszamenõleg. (természetesen csak is a német autók) Múlt héten vettem meg életem 3.autóját. Az elsõ autóm egy 1974-es Volkswagen Bogár (1303)volt, második pedig egy 1996-os Skoda Felicia (1.3LX) majd végül a harmadik egy Trabant lett. Õ egy 1988.01. havi Trabant 601 Special, limousine kivitelben. Kismustár névre hallgat. Törve, hegesztve, borulva soha nem volt, aminek természetesen nagyon örülök. Nevébõl adódóan sárga színû, ajtódíszléc felett fényes fekete. Az elõzõ tulajdonos adta neki ezt a ruhát, amit bevallom meg szeretnék tartani. Az autó állapotáról: Padlólemez, Doblemezek, Csomagtértálca, Hattyúnyak, nem rohadnak, csak felületi rozsda található, de a jobb küszöb hátsó részénél a kerékjárat elõtt egy 2-cm-es hosszban a küszöb rohadóba ment, amit a lehetõ leggyorsabban kijavítok. (még a küszöbök is gyáriak, színrefújtak, és egyébként rozsdamentesek). Motorja kiváló állapotban van: 59650km-t futott (eredetvizsga, és biztosítókat bejárva ez eredeti km) Tirisztoros gyújtással, és 12V generátorral rendelkezik. Váltóra panaszom nincs, a sebességeket könnyen veszi, nem darál, nem rángat. Elektromos rendszere gyári. Az autó korát meghazudtoló állapotban van...Ezt a 1996os feliciám is megirigyelné, vagy akár egy 10éves autó is. Extrái is vannak: Központi zár, kiváló fûtés, magyar gyártmányú Trabant sportkormány, elõl ködlámpák, -5cm ültetés, sportlégszûrõ, fehér indexbúrás elsõ hátsó lámpák, Hátul sajnos lada középdobbal felszerelt kipufogórendszer (ha valaki tudja miért az ne tartsa magában), JVC autós fejegység 4 hangszóróval, feszültségmérõ. Terveim: Az összes rozsda eltávolítása, küszöb javítása, alvázvédelem, karosszéria felpolírozása, fekete részek újrafényezése. Egyszóval az autót esztétikailag a legjobb állapotba szeretném hozni, mivel már mûszakilag tökéletes.
Ez a csomagtartólemez valami magyar utángyártott, más infóm nincs róla. Ha hátul a széle (a duróknál) rohadt el, akor oda teljesen mezei lemezbõl lehet csinálni pótlást. Ha a bordázott, mélyítésekkel cifrázott része rossz, akkor meg érdemes bontóban, hirdetések között keresgélni donor Trabit. Lehet, hogy még olcsóbban is úsznád meg, ráadásul (bár nem tudom, ki mennyire gyári mániás) eredeti alkatrész lenne benne. Arról ne is beszéljünk, hogy az utángyártott méretpontossága okozhat meglepit... Szerintem mindenképp nézz körbe bontókban, lesd a netet a különbözõ hirdetések miatt, mert hátha találsz olyan olcsó autót, amibõl akár még elõre is lehet padlólemezt vágni!
Köszönöm szépen a segítséget! Csomagtér lemez itthon is van. Egy ilyenbe biztos beruházok, bár igazából a másikra lenne szükség [url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=41&products_id=2203[/url]
Kb. reménytelen ilyenbõl újat találni... Mondjuk azon meglepõdtem, hogy gyorsan rákerestem a "Trabant bodenblech" szavakra, és az ebay-rõl eljutottam [url=https://www.project601.com/Ersatzteile-Trabant/Ersatzteile-Trabant-601/Karosserie-T601/Bodengruppe-601/Bodenblech-fuer-Trabant-mit-Schraubenfeder.html]erre[/url] az oldalra, ahol új padlólemezt hirdetnek!! :O Álmomban sem gondoltam volna, hogy valaki elkezdte utángyártani a Trabi padlólemezét...
Valahol szivároghat a rendszer, és ott bejut a levegõ. Viszont technikailag semmit nem tudsz (ezek szerint) tökéletesen lelégteleníteni, mert nem oldalanként van kötve, hanem átlósan (bal elsõ-jobb hátsó, jobb elsõ-bal hátsó).
A 601-esemnek ki kell hegesztetnem majdnem az egész alját. :( Félve merem kérdezni, de tudtok esetleg ötletet adni, hogy hol találok hozzá komplett padlólemezt, vagy egyáltalán lehet ilyent kapni valahol?? Vagy mit tudtok javasolni.
Az ülések alatt rendben van,de a hátsó taposó és az elsõ taposó rész az át van lyukadva. :(
Sziasztok trabant 1.1 van vetten egy hasznalt fofekhengert mūkõdõ autobol lett kiszedve bal oldalat le tudom legteleniteni jobb oldalat nem . mi lehet a gond .
Értem, hát köszönöm Srácok a felvilágosítást! Motorgenerálhoz pedig egyre nehezebb eredeti alkatrészeket beszerezni sajnos, ahogy elnézem.
De velem történt egy nagyon tanulságos eset az elsõ 'nyugati' OFF autóm vásárlása után. Édesapám mûszaki ember, ragadt rém némi precízség és ezért minden apróságra próbálok odafigyelni. Így tettem ennél az autómnál is, elsõ dolgom a gyártó által mellékelt kézikönyvet elolvasni A-tól Z-ig. Azt írta az olajcsere periódusról, hogy 20.000 km-ként kell megejteni az elõírt olaj felhasználásával stb. Hát én 16.000 km után úgy gondoltam - tekintettel a motor korára - hamarabb elvégzem a melót. Ekkor következett a meglepõdés, a szükséges 3,7 liter olaj helyett (ez a cseremennyiség, a gyárban azt hiszem 4 liter megy bele) alig 2,2 liter jött ki a fáradtolaj leersztés során. Hogyan lehet ez? Úgy lehet, hogy a motor talán egyetlen súlyos konstrukciós hibája a nívópálca. Ugyanis mindig olajos mindenhol, olajszintet megállapítani így lehetetlen ás másképpen is. De mivel olajos a 'MAX' jelölés felett is, ezért azt hittem, biztosan benne van a szükséges olajmennyiség. Tévedtem. Az picit megnyugtatott, hogy az összes ilyen motorral szerelt OFF autó tulajdonosa hasonló problémával küzd, de ez már nem hozza vissza azt a kopást, amit a motorom elszenvedett. Azóta nem egész 1 mp-ig tartó 16 tagú hidrotõke zeneelõadás elõzi meg a motorindulást illetve az olajat 6000-enként cserélem már.
A tanulság az, hogy nem mindig lehet még a gyártó saját elõírásaira, jelzéseire hagyatkozni, elég gyakran felül kell bírálni. Ja, és úgy néz ki, mégsem voltam elég precíz.
Egyet értek az elõttem szólóval. A trabinak leleke van és úgy mûködik ahogyan bánsz vele. Sajna a mostanoi üzemanyagok is hozzájárulnak a korai fõtengely tönkremenésnek. Én pont most végeztem egy kis gyógyításal. Szerencsére az egyik oldali fõtengely csapágy cseréjével újra úgy jár mint a doksza. Igaz hozzátéve így vettem a fõtengelyt, hogy már javítva volt csak elég rosszul. Egyszóval a trabant még nem haygott engem cserbe és így én sem fogom mindent megadok neki a jó mûködéshez.
Igen, a motor a gyengéje, de szigorúan 1:33 vagy jobb keveréssel a belét is ki lehet taposni (tapasztalat), s így is elmegy 100e km-t, bár nekem is csörög, de a motorját nem én használtam 82000 km-en keresztül. Igazából a rossz minõségû olajjal+benzin és/vagy az 1:40-1:50 vagy még annál is silányabb keveréssel ölik meg az egyének, ezáltal a megfelelõ kenés és hûtés hiányát idézik elõ. Maga a motorkonstrukció is okolható az idõ elõtti tökrementelért. Az 1:33 ellen csakis a kokszosodás szólhat félszintetikus vagy ásványi olaj esetén, de akkor meg kitakarítgatod kb félévente/évente, meg egyszer-egyszer kiégeted pl. autópályán. Utóbbit nagyon szereti. Amúgy meg a világból is kimegy, ellentétben az állandóan, fórumon is szerelt 4T-vel, amihez volt "szerencsém" nem egyszer.
Még egy dolog: a 2T Trabi gondoskodást igényel, igaz minimálisat. Én meg is adok neki mindent, cserébe a hajszáért, viszont ha elhanyagolod, akkor 'bedurcizik', és kitalál valami szerelnivalót, mindentõl függetlenül, de az gyorsan orvoslható.
Az "elmehet" kifejezést körül kell írni, mert nem mindegy, hogy mit tekintünk a fõtengely végének. Amikor elkezd hangja lenni, vagy amikor beáll? Amire érdemes figyelni, a legkézenfekvõbb, a motor hangja. Nem kell szakértõnek lenni, elég, ha valakinek van egy kis érzéke hozzá és meghallja, van-e fémes kopogó-csörgõ hangjaa motornak. (Én most váltottam le a gyári motort. Kiváló erõnlétben van még 85 000-nél, de már csörömpöl egy kissé, de még biztosan elmenne százezerig, persze nem kitaposva a belét.)
Értem, ez igaz. Így valóban 2T lehet. Lenne még egy kérdésem, így a 2T Trabantot illetõen. A leggyakoribb hiba, amivel találkoztam fórumon, elmondások vagy tapasztalatok alapján, az a motor, azon belül is általában a fõtengely.
Kasznival nem lehet gond, ha rendszeresen alvázvédõzzük, kezeljük a fényezést. Futómûnek szerintem nincs különösebb típushibája. Fék, kormányzás mûködik. Elektromos hiba sem jellemzõ szerintem. Mindig csak a motorról hallok problémákat. De ez csak az én észrevételem! Lehet másképp van.
Szóval mennyit megy el a motor, 100e km vagy kevesebb? Mire érdemes figyelni?
A felnik osztókörei eltérõek: a 2T-nek 160mm, míg a 4T-nek 98mm. Az elsõ futómûvet elég nehéz feladat lenne átalakítani, ezért megkockáztatom, hogy 2T Trabi van a képen. Pont olyan, mint az enyém. Libafoszöld '90-es forever! :D
Köszönöm az információt és tájékoztatást Elnök Úr!
Arra gondoltam, hogy esetleg volt tetõablak, ködlámpa stb. Az injektoros újítás nem semmi, azért az szerintem komoly átalakítást igényelt. Találtam olyan olvasmányt is, amiben írtak szabályozatlan (gondolom Lambda-szonda nélküli) katalizátorról is. De gondolom ilyen nem került Magyarországra. Ha került is, biztos nem eladó!
Apropó, még gyártanak ilyen rozsdamentes acélból feliratot vagy már nem kapható?
Péterhez: Olyan sok az Trabi átalakítás, ezért meg kell kérdezzem, hogy a hirdetett Trabant 4 vagy 2 ütemû (tekintettel az 1990-es évjáratra)?
Szabó Tamás klubtagunk [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=tamasszabo](tamasszabo)[/url] el szeretné adni '90-es évjáratú Trabantját. Nincs ideje használni, és sajnálja, hogy a Trabi csak áll. A cél az, hogy az autó gondos gazdához kerüljön, aki hasonlóképpen óvja, mint ahogyan azt õ teszi. Az autó garázsban tartott, kiváló állapotban van, és érvényes mûszakival rendelkezik.
Érdeklõdni Tamásnál a nulla-hat húsz 356-0257 telefonszámon lehet. Ára: 200 ezer Ft.
Atyaég! Olyan rádió van az enyémben, amilyet a 444-es szériába szereltek. :D Igaz, nekem egy elszabott fémlemez van rágányolva a mûszerfalra, és az tartja a rádiót a jobb oldalon lévõ rács helyén. Soha sem hallottam még a hangját, az elsõ az volt, hogy az összes felesleges tyúkbelet kitéptem a kocsiból.
én az egyik, régebbi zwickaui találkozón, illetve Lipcsében egy rendezvényen látttam/fotóztam egy ilyet. Még a rendszáma is 444-es végzõdött. Megkeresem a képet /ez még papír kép korban volt, a Pre-digit-age idõszakban:-)/, valahol a pincében van, több ezer akkori kép társaságában.
Elsõre annyi látszik hogy a feliratai arany színû rozsdamentes acélból voltak. /ilyet készítettünk mi is, de nem tetszett a népnek:-)/ Volt rajta hátul, asszem az ablakban egy matrica, de lehet hogy a felirat alatt, nem tudom már, -Ein von der 4444-, azaz egy a 444-bõl. A motorterére nem emlékszem, de az elmondások alapján VW Polo injektorral szerelték fel õket. 19.444 Márkába kerültek. Valójában ez már nem gyári dolog volt, mert a Sachsenring Gmbh egy magáncég volt akkor, aki csak bérelt egy akkor már üres csarnokot a gyár területén, és /fél/restaurálta a kocsikat. Kaptak új fényt, gondolom eltávolították a rozsdásodásokat, újrafestették a futómû elemeket. De ez nem gyártás volt már, ezért nem illik a gyártási számok között ezeket emlegetni. Csak pluszban szokták hozzátenni, mint valami érdekesség. Én ennyit tudok, és láttam is tizenéve. Akkor tényleg újszerû volt, és fényes. Ennyi. MG
Lenne egy kérdésem: Valaki látott már élõben, vagy akár prospektus képen kívül egyéb civil képen 444 Trabit?
A sztori minden weboldalon ugyanaz az unalmas szöveg. Török export, szabad ég alatt álltak, nem kellett, vissza, sok extra, 16444 márka bla-bla-bla... De létezik is egyáltalán? Valaki rendelkezik infóval róla? Mik voltak azok a bizonyos extrák stb.
A '79-esekhez nem volt ilyen extra, ez '84-tõl volt elérhetõ az S de Luxe modellek esetében. Extrával rendelni Trabit abban az idõben? Áhh, kizárt. Anyum 20 éves korában befizette a Trabant árának felét, majd 6 év múlva, '84-ben jött az értesítés: átvehetõ a Merkurnál. Ez idõ alatt õ megházasodott, a Trabikon pedig megannyi továbbfejlesztés történt. :-)
------------- A pontosság kedvéért: 1984. 02. 13. 2 cm-rel vastagabb B oszlop --> rövidebb hátsó oldalablak (DE: csak a limuzinnál.) 1984. 04. 30. Kibillenthetõ hátsó ablak: csak a 601 S de Luxe limuzinnál.
forrás: trabant.cz [url]https://www.trabant.cz/vyvoj.php?typ=p601&grp=k&od=1983&do=1985&klic=[/url] kapcsolódó prospektus: [url]https://www.trabant.cz/prospekty/p601/trabant-601-limousine-1985-8-stran[/url] lásd még: [url=https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=412266b219caa]Trabant típustörténet (TWK)[/url]
Ugyanarragondolunk? ALaplap alatt azt a fém lapot értem, amire a Hall-jeladó nyáklapja van felszerelve és ami két hengeresfejû csavarral van a gyújtásházban rögzítve. A régi gyújtásnál ezen az alaplapon voltak a megszakítók. Ezt be lehet szerelni 180 fokkal elfordítva is. Ebben biztos vagyok, ahogy írtam, jártam már így.
Közben egyik fórumtárstól azt hallottam, hogy '79-es 601-eshez nem volt ilyen oldalablak, mert annak vékonyabb a 'b' oszlopa, csak ~'85-tõl volt elérhetõ. Lehetséges ez, vagy már a hetvenes évek végén is lehetett ilyen extrával rendelni a Trabit? Köszönöm!
Hát tegnap elmentem megnézni az autót (Bp.) és olyan szép állapotban van, hogy simán megéri a vételárat és a vizsgán is át fog menni, pláne, mert az eladó jár vizsgáztatni autókkal a Vas Gereben utcába és azt mondta levizsgáztatja így összesen vizsgával lesz a kocsi ára kb: 110 - 120.000 Ft, de mondom a kocsi nem rohad, a fékek újak, szép állapota van, le is elõlegeztem, mert csak Következõ hónapban lesz meg rá a teljes pénz. Törtfehér. :) A problémám már tényleg csak az, hogy nem merem az utcán hagyni. De itt nincs kert, sem garázs... :( :)
17000 valamennyi a KPM-s. Ha tényleg jó állapotban van, akkor átmegy.
Ha ismerõs esetleg helyetted viszi KPM-re, az kb 25000-26000, függõen attól, hogy kell-e még piszkálni a járgányon, legtöbbször a féken. Ha maszekba viszed, az üti a 30-35-öt is simán, márkától függetlenül. Legalábbis nálunk ez a helyzet. Ha KPM-köteles, akkor nincs mit tenni, viszont akkor pöpec kell legyen tényleg.
Az autót érdemes megvenni, ha tényleg jó állapotú. Ha ganaj a kasztni és minden egyéb, akkor vedd meg, ha tényleg Trabantot akarsz. (Csakis 2T-t, a másikra ne add a fejed...)
(A szép állapotút be tudod linkelni, mert én tudok egyet Starjánban, ami vizsga nélküli és jó állapotúnak van írva, mert ha egyezik, akkor tudok egy pár dolgot mondani, mert láttam már a kocsit.)
Most szeretnék csatlakozni a Klubba, és ehhez alapvetõ feltétele a Trabant megléte. Ki is néztem magamnak egy szép állapotú darabot, de nincs rajta vizsga. Nem tudom, hogy mennyire menne át egy átlagos vizsgán, csak azért, hogy belekössenek (biztosan bele lehet kötni valahol) ezért kérdésem, hogy tudtok-e helyet, ahol biztosan átmegy a vizsgán, és mibe kerül egy vizsga mostanában? Érdekel mind ez azért, hogy érdemes-e megvenni az autót? Köszi!
Sziasztok! Kerestem már a honlapon/fórumban, de nem találtam sehol infót arra, hogy hol lehetne venni 601-eshez kibillenthetõ oldalablakokat?! Van valakinek ötlete, esetleg akár eladó is? Köszi!
Magának a fém alaplapnak nincs befolyása erre. Viszont a fém alaplapot 180 fokkal elfordítva is gond nélkül be lehet szerelni. Egyszer én is jártam már így: nagygenerál után még a kiszerelt motoron mérõórával századra belõttem az elõgyújtást, aztán a legvégén vettem észre, hogy fordítva van bent a fém alaplappal együtt az egész...
[i]"Der IFA F8 ist ein Pkw des Industrieverbandes Fahrzeugbau der DDR, der als Weiterentwicklung des fast baugleichen DKW F8 zwischen 1949 und 1955 hergestellt wurde."[/i]