Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Üdv mindenkinek.Olyan kérdésem lenne hogy a forgalomból végleg kivont trabant újra forgalomba helyezéséhez muszáj hogy meglegyen a régi forgalmi?Mert amit vettem trabantot azon ugyebár nincs rendszám és mikor kivonták akkor elvileg érvénytelenítve vissza adják a forgalmit de ez sincs meg.Adásvételi szerzõdésem az viszont van.
Valami kavarc van itt ezekkel a hûtõkkel. Én úgy tudtam, hogy a gyári az alu. A 4T-knek volt egy olyan típushibája, hogy a megkeményedõ hûtõcsõ le tudta törni a hûtõrõl a csonkot. Ebbõl arra lehet következtetni, hogy a hûtõnek ez a része (a csonkkal együtt) mûanyag volt (mint az alu hûtõkön). De aztán lehet, hogy réz hûtõbõl is volt olyan, aminek mûanyag volt az oldala. Franc tudja.
Sziasztok! Friss trabitulaj vagyok, ez az elsõ autóm, egy 1.1-es kis csoda :) . Néhány képen láttam, hogy megoldható a trabicsekbe lada kilóméterórát kötni. Valaki el tudná nekem ennek mondani a menetét? Illetve a másik kérdésem: van valami módja, hogy a benzinszintmérõt egy kicsit megbízhatóbbá tegyem?
Tudtommal a gyári hûtõ réz. De valamelyik webáruházban van gyári, ott írják az anyagát. Utángyártottból pedig alu és réz van - tudomásom szerint. Fagyállónál szerintem már nem nagyon van variálás, vagy ha mégis, akkor biztos, hogy van direkt alu rendszerekhez való. A legfontosabb, hogy csak fagyálló nem lehet a hûtõközeg, és ne is legyen töményebb a kelleténél, -20fok szerintem bõven jó.
A gumitalp kapható, legalábbis láttam valamelyik webáruházban, ha jól emlékszem, horror áron, kb. 5000-ért. Gyári Pneumant. Az alapjárat miatt nagyon fontos. Cimborám nem tudta sehogy sem belõni, aztán gondolt egy merészet és egy "valamilyen" bõrdarabból vágott megfelelõ méretût, és betette a gumi és a karbi közé. Azóta is tökéletes a karburálása a kocsinak, de max. vészmegoldásnak javasolnám. :) Arra mindenképpen ügyelni kell, hogy a karbi talpánál is vannak járatok, szóval csak olyan tömítés menjen alá, ami nem lóg bele a karbiba nagyon (A gyári gumin is látszanak a járatok). Pl. bõr esetén a fényes oldala legyen felül.
Mekkora az a nyolcas? Szerintem is öntvény + a fogak és a közepe megmunkált. Szóval nem precíziós öntvény. De már nem emlékszem annyira.
A termosztátnál miféle variálás van? VW-ben más lehet? Vagy Wb-ban? Errõl még nem hallottam, de minden lehetséges. [i](Módosította Spityu 2014.12.06. 22:40-kor)[/i]
Holnap tolom a képeket az autóról, elõtte viszont néhány fontos kérdés :)
1.) Az AUTOPAL márkájú csehszlovák gyártmányú hûtõ ugye nem gyári, igaz? Illetve ez alumínium hûtõ? Ha alumínium, akkor az etilén-glikol bázisú fagyálló mehet bele, igaz? Asszem ez az a G11 generációjú fagyálló, de pontosítsatok.
2.) Aztán a karburátor és a szívósor közötti gumitalp kapható boltban, ha igen milyet érdemes venni? Szóval pl csak magyar kapható vagy van valami megbízható idegen gyártmány is belõle?
3.) A vezérmû tengely bordás kerekében hogy lehet nyolcas? Azt mondja egyik barátom, gyárilag silány minõség, mert érintetlen a motor tényleg! Ez a kerék elvileg öntvény.
4.) !!! Milyen termosztát való a Trabantba? Tehát hány °C-os és mekkora átmérõjû? Pl jó bele a 87 °C-on nyitó vagy 92-es kell?
Mielött belekezdenék alaposan átnézem.A felújítást úgy gondoltam hogy ami lehet az maradjon eredeti de minden apró hibát kijavítani szakszerûen.Eddig csak motorokon dolgoztam de szerintem ezis menni fog.
Ha leveszed az elemeket lesz még rosszabb is.A mûanyag ügyesen elfedi a kényes részeket.A felújítás pénztárca függõ,de mindent meg lehet csinálni.Ha meg belekezdesz újítsd fel rendesen.
Igen,az a legjobb ha talál az ember bontva.Ha nekiállok egy teljes felújításnak akkor gondolom lekell szednem az összes karosszéria elemet ahogy néztem ragasztva vannak,utána végülis vissza lehet ragasztani.Ha veszek új küszöböket akkor azt co-val kell hegeszteni?Az egész hátsó lámpáig elvan rohadva alul a kaszti elemek illesztésénél.
Valóban sok alkatrész kapható hozzá, de sokszor az sem elég. A legtöbb kapható cucc utángyártott, amiknek a 90%-a egy kalap kakit sem ér. Karosszériaelemeknél is sok esetben jobban megéri találni egy nem rozsdás bódét és arról levagdalni ami kell. Vagy nézni a német aukciós és egyéb oldalakat, néha még kerülnek elõ dolgok.
ma alaposan átnéztem a gépet,hát bizony lesz vele sok munka.Fõleg a csomagtartó allja rozsdás nagyon,illetve a hátsó kerék ív és a lámpa közötti rész lyukas meg persze sok dolgot újrakell fényezni.Még az a jó hogy sok alkatrészt lehet hozzá kapni.Szerinted így is bele merjek vágni a felújításba?:)
szerintem tegyél bele Trabant kapcsolót. Ha nem újonnan veszed, 2800-ért kapsz legalább 5 db-ot, és ha ezt a 20 évet kibírta a régi, 15-öt az is ki fog..Ha akarod lerelézheted,a kkor lemegy róla a nagy áram, de anélkül is bírja..a ladáé billenõkapcsolós, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jobban bírja, ráadásul faragni kell a helyét..
Én mindenképpen a gyárira szavazok. És legyen minõsített veterán. A 2012-es ([s]Öszi[/s]) Téli Találkozón láthattuk ezt a '79-es szépséget. Teljesen gyári, átalakítástól és megkopástól mentes, megõrzött autó. Gyári fényezés.
Mögötte egy '77-es Trabant látható. Az autó egy idõs pap tulajdonában volt. Õ is gyári, de kicsit üti-kopi, használt kocsi. Õ vele már többet kellene foglalkozni a kívánt minõsítés elérése érdekében.
[imgw]https://lh3.googleusercontent.com/-NzJuizKNM4o/UMPT4HddgzI/AAAAAAAAG3o/XtdNYbq1A30/w958-h539-no/2012-12-08%2B-%2BT%C3%A9li%2BTWK%2BTal%C3%A1lkoz%C3%B3%2B60.jpg[/imgw] [i][center]'79-ben már mûanyag kupakos volt a Trabi, de a tulajdonosnak így jobban tetszik.[/center][/i]
További képek a [url=https://plus.google.com/photos/107908499157943711356/albums/5819727375055708657]galériában.[/url]
Mindkettõ 6 voltos. A sajátom is 6 voltos, teljesen élhetõ azzal az elektromos rendszerrel. Pöccre indul vele. Többhetes állás után pár tekerés után indul.
Ok: ha tudom, h. pár órán belül nem indulok el vele, szívatóval állítom le. Csak egyszerûen ráhúzom, és leáll. Aztán pedig úgy indítom, hogy szívató ki, és gázadás nélkül(!) kulcs elfordít. Amikor beindul, akkor adok neki gázt, ezzel egyidejûleg a szívatót félig visszatolom, majd teljesen. Ha kéri még a szívatót, vissza kihúzom.
Többhetes állás után az Omega koncert színpadi látványelemét túlszárnyaló füstfelhõ borítja a kocsi mögött lévõ utcarészt a szintetikus olaj ellenére, de ez a jelenség 50-100 méter megtétele után eltûnik. :-)
Ha bármi kérdésed van a gyáriassággal kapcsolatban, a veterán fórumban megtalálsz. Képet tudsz csatolni? (töltsd fel a képhost-ra, vagy a képfeltöltésre, és linkeld be.)
Megkérdeztem a gyárit, 2800Ft. Visziont még aakkor sem bízom benne, hogy tartós lesz, ha relén keresztül kapcsol, félek, hogy pusztán a forgatgatástól hamar tönkre megy.
Sajnos az alapjárat hírtelen megszünését nem oldotta meg a biztosítéko átvizsgálása, megmozgatása, némelyik pucolása sem.
Sõt, egyre inkább úgy tûnik, hogy nem áramellátásból fakadó probléma, hanem vagy az alapjárat vezérlõ õrült meg, vagy valamilyen érzékelõ hibája, vagy jel hiánya, amiér idõnként nem ad alapjáratot a vezérlõ a szelepen keresztül. Tegnaop lámpánál várakozva, álló helyzetben állt le hírtelen, meg sem moccant az autó, mikor meg totál rázós úton megyek, akkor pedig mûködik !:rolleyes:
Mikor megyek 90-el folyamatosan, akkor nagyon ritkán alszik ki az alapjárati kontroll LED, rendszerint mikor beérek a városba, akkor jelentekzik kis idõ mulva, de akkor akár többszõr is.
Az alapjárati vezérlõ honnan kapja a fordulatszám jelet ? :S
Üdv mindenkinek.A napokban vettem olcsón egy 1979-es Trabant 601-est ami 6 voltos és 58ezer km van benne..Az elsõ kérdésem hogy 12 voltos akksival lehet e valahogy üzemeltetni.Majd átlesz alakítva 12 voltosra de majd csak tavasszal állok neki.Illetve a másik kérdésem hogy melyik jó ötlet? Vissza állítani az eredeti állapotába?Õszintén szólva kicsit rozsdás :) vagy pedig csinálni belõle valami igényes tuning jármûvet.Gondoltam arra is hogy elektromosra kellene megcsinálni de az drága mulatság.
Ha mindenképpen mást akarsz a gyári helyett, akkor Lada világításkapcsolót rakj bele, van belõle 2 és 3 állású is. Viszont akármelyik kapcsolót teszed bele, érdemes relézni.
4T trabant világítás kapcsolóra tud valaki valamit mondani, melyik másik autó kapcsolójával lehetne helyettesíteni, mert az eredeti borzasztóan bóvli ?
Már régóta vacak volt a kapcsoló, a hétvégén teljesen szét ment. Szétszedtük, kissé beégett, bele olvadt a mûanyagba a 30-as kapocs érintkezõ sávja. Mondjuk mindíg is meleg volt, gondoltam már rá, hogy egy relével kellett volna bekötniük, és akkor nem a kapcsoló viszi a terhet, de akkor is nagyon gyenge, lötyöge szerjezet.
Most egy kétállású ködfényszóró piktogramu kapcsolóval és relével oldottam meg, de így a helyzetet nem tudom külön kapcsolni, csak egybe. jnekem egy billenõ kapcsoló is akár, amilyen pl. a szellõztetõ kapcsoló, csak az nem jó, mert az átkapcsol, egyik, vagy másik pólus között, nem egyi és mindkettõ, ami ide kellene.
Igazad van, ez még nem jutott eszembe, pedig egyszerû !
Eddig az akku sarut húztam meg jobban, mert kicsit laza volt, aztán 3 napig nem jött elõ a probléma, de csak elõfordult megint már vagy kétszer. Megpucolom az érintkezõket, meg hajtok a lemezen, ha túl lazán fogná a biztosítékot, meg azért a biztosítékokat is szemügyre veszem, térfált már meg olyan, ami látszólag teljesen ép volt, a szál rendben volt, csakhogy a szál oxidáció miatt nem érintkezett a kupakkal rendesen és nem vezetett, de idõbe telt, míg rájöttem, ho a hiba.
Alapesetben minden trabinak gyárilag így dõl a kereke.Az idõ múlásával fáradnak a rugók és ereszkedik a hátulja,de az eleje is.Esetedben már spirálrugók vannak beépítve.Ha nem ütötted sehova neki,akkor lehet a lengéscsillapítód hibás,lehet rugótörés,bár az ritka.Viszont nem különbözhet a kettõ.Mielõbb nézd meg a futómûvek állapotát,mert hajlamos a belsõ rohadásra a vezetõkar és bizony sok esetben eltörik.Lehet hogy a jónak tûnõ oldalon van a hiba.Ha megrohadt a futómû,akkor szép lassan elkezd repedni és megrogyik.Végig kell kopogtatni,és átnézni mindent.
4T trabim jobb hátsó kereke egy kicsit különlegesen áll. Ahogy nézegettem a tuningolt autóknál, ott befele vannak megdöntve a kerekek mind a két oldalon, de az enyém esetében csak a jobbos dõl, de pont az ellenkezõ irányba(kifelé).
Mi lehet a probléma, aggódjak nagyon? MIt kellene megnézegetni? Köszi a választ!
Meg tudja e mondani valaki, hogy mivel lehet a gond, mikor azt teszi az autóm hogy városban egyszer csak elmegy az alapjárat, majd valamikor meg hírtelen visszajön ??
Készítettem a trabicsekbe egy kis motor diagnosztikai LED sort, azon látszik, hogy valamiért nem kap áramot az alapjárati mégnes szelep. Megmozgattam a motortérben minden vezetéket, de nem ment el tõle az alapjárat, íg nem tûnik érintkezési hibának.
Több esetben tette ezt hoszabb út után a városban haladva.
Hibás lehet az alapjárati vezélrõ doboz ?
Vagy csak nem érzékeli valamiért a fordulatszámot ?
Nekünk a szokásos 44Ah-ás akku volt korábban mindíg az autóban, de tavaly vettünk bele egy Varta 52Ahás,480A-es akkut (méret azonos) Mivel a motort rendszeresn többször kellett indítani, az 44Ah-ásokból hamar fogyott az energia, illetve idõsebb korban már kevés volt az indító áramuk. Azóta a motor is rendbe lett szedve és az akkuból sem fogy el sosem a szufla.
Végre annyi évnyi várakozás után végre ismét bent áll az udvaromban saját 4T Trabantom :) Alig 50.000 valós kilométerrel tényleg idõs gazdától vettem, garázsból. Szinte mesének hangzik. Persze az állapota nem makulátlan és magam is már a 3. gazdája vagyok, de ami miatt érdekes, az az, hogy olyan korai széria ez, amilyet még nem láttam soha. Képeket hamarosan közzéteszem, viszont addig is egy kis ízelítõ: - lakatos még nem látta (nekem ez fontos, hogy még érintetlen) - eredeti Weber karbival, amiben benne van az a bizonyos fûtõelem - félkész ablakmosó tartály - másmilyen biztonsági öv - stb.
Amikor megveszed a lámpát, adnak hozzá egy szögletes keretet is, aminél fogva a golfba kell beépíteni. Errõl a keretrõl kell leszedni a lámpát (alighanem csavarok rögzítik hozzá, nem nagy szám).
A lámpabili peremérõl le kell szedni az összes kiálló lemezt meg rugós részt, ami az eredeti lámpát a helyén tartja és mozgatja.
Belepróbálod az új lámpát a "kiherélt" bilibe, és ahol kell, lyukat fúrsz a rögzítéseknek (3 lesz). A lyukakba aztán süllyesztett fejû csavart raksz, amit egy anyával fixálsz (így olyan lesz, mintha tõcsavarok állnának ki a lámpabilibõl).
Az egyes tõcsavarokra rakhatsz távtartónak nagyobb anyákat, amivel kicsit megbillentheted a lámpát, hogy ne vakítsa el a szembejövõt.
Ezeknek a síküveges lámpáknak általában kicsit nagyobb az átmérõje, mint az eredetieknek, ezért ha kicsit állítva teszed be, akkor valszeg nem fog rámenni a lámpakarika. Ilyenkor értelemszerûen vagy vágsz a lámpakarika belsõ peremérõl, vagy elhajlítod.
Sziasztok Olyan kérdésem volna hogy ilyen https://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=49&termek=10856 Golf 1 fényszrót átalakítás nélkül belehet-e szerelni trabiba?
Minap vettem egy Trabant 1.1 kombit és érdeklõdni szeretnék hogy miért nem mûködnek ezek: -Irányjelzõ (egyik oldalra sem :S) -Ablaktörlõ -Fûtés kapcsoló világít de nem mûködik mi lehet a probláma ? válaszokat elõre is köszönöm
Mint kiderült '89-es Trabantomban megszakítós gyújtás van :eek: Ezt szeretném átalakítani elektronikusra, amihez a következõ alkatrsézeket szereztem be: [url]https://www.dropbox.com/s/jpl0nxcchykazpd/IMG_20141001_085405.jpg?dl=0[/url] A kérdésem az, hogy van-e valami fellelhetõ leírás ehhez, hogy hogyan kellene beszerelnem vagy van-e valaki bp-en aki meg tudná ezt oldani nekem (nyilván nem ingyen).
Érdeklõdnék, hogy 2T Trabantnál diagonál(Pneumant) gumi esetén mennyire kell komolyan venni az 5-7mm-es összetartást elöl? Terheletlenre írja ezt, ami azt jelenti, hogy az autó menetkész tömege utasok és csomagok nélkül, lábon állva? Nem fog ettõl nehézkessé válni a kormányzás, ill. jobban kopni kívül a gumi? A radiálra, úgy emlékszem, 0-2mm-t ír.
Törökbálint,kamaraerdei ipartelepen. Többször csináltattam már náluk tárcsát, nagyon jó volt mind. Ja,és olcsó volt. 5000 volt egy 210es tárcsa ferodolozás. A.D.F kft
De egy új meyle tárcsa 4800ft... [i](Módosította Tibke 2014.09.19. 13:52-kor)[/i]