Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Tisztelt márkatársak!
Eddig nem írtam,mert azt hittem,hogy erre az időre kész lessz a trabi,és ahogy igértem teszek fel róla fényképet,de tévedtem,előző levelemben a motor hibáról érdeklődtem,meg lett a hiba, elnyírta a ledkerék felöli éket és elforgott nagy fordulaton.
Gondoltam"Én kis naiv"ha már szét lett szedve a motor kicserélem a főtengelyt mert nagyon hangos és csapágyas volt(6v).
Nevet nem írok rendeltem főtengelyt egy Úriembertől,meg is kaptam a cseredarabot vissza küldtem,tegnap össze lett rakva a motor de 10 perc alapjárat után az egyes henger alsó hajtókar csapágyas lett.
Közöltem az eladóval,aki elösször kézségesen mondta,hogy kicseréli,mikor kértem,hogy jobban figyeljenek a munka minőségére,jött a kioktatás,hogy miért a legolcsóbbat vettem miért nem drágábbat mert Ö tud 90-300E ft-ig.
Na ez kiverte a biztit,mivel ha nem hirdeti honnan tudjam,hogy milyen fötengelyei vannak.
Elgondolkodtam,hogy visza kérem a pénzem és a főtengelyem,
Esetleg tudtok megbízható szakembert(név,tel)nagyon megköszönném!!!!!
Ha rendszeresen használatban van a kocsi - értsd: a karburátorban nem áll sokat ugyanaz a benzin adag - akkor simán jó a 95-ös is. Ha ritkán van használva, esetleg 1-2 hónapot áll is néha, akkor meg eleve nem megterhelő 100-ast tankolni. Azzal nem lesz probléma, ugyanis annál a kötelező bioetanol egyéb, szintén megújuló energiahordozóval van helyettesítve, amit többek között a korróziós veszélyek miatt kísérleteztek ki. Én OMV 100-at tankolok egyébként. Évi 500-1000 km futásteljesítmény mellett, maximum 1 hónapos állásokkal.
Amúgy, igen, érdemes foglalkozni a kérdéssel. A 95-ösben lévő etanol is képes korrodálni az alumíniumot pl., ami a Trabant esetében leginkább a benzincsapra, a karburátorra jelent veszélyt.
Üdv. Mindenkinek!
Úgy 25 évig vezettem 2 ütemű Trabantot, sokat javítgattam, bütyköltem, de ma már nem teszem, Azonban anyósom, aki 83 éves, és vezeti is rövidebb távon még mindig, az ő nevében szeretném kérdezni, hogy érdemes-e foglalkozni a benzinben történő etanol-tartalom növekedéssel a Trabant esetében ? Idáig is volt már benne etanol, ez a növelés számít-e valamit ? A típuslistákban akadnak régebbi autók, pl. a Skoda Favorit, Felicia, amikbe nem ajánlják, de a Trabant ,már nem szerepel a listákban.
Köszönöm a tanácsokat,szétszedtem a motort ,de eddig semmi rendellenességet nem tapasztaltam,a szimeringek jók(1983 6v-os trabi)a vezérlőtárcsák és a rugók rendbe,most egyenlőre jegelem a dolgot mivel holnap elutazunk 4 napra.
Úgy döntöttem a főtengelyt kicserélem,hamár szétszedtem a blokkot.
Majd januárban jelenkezem,hogy mit sikerült csinélni.
Különben egy teljes felújításon esett át a trabi,most rakom össze,még szerencse,hogy ráindítottam a motorra és nem a végén derült volna ki a hiba.
Nagyon nem szeretném az eredetiséget bántani,csak pár kiegészítőt szerelek rá,ködlámpák,tolató lámpa.
Majd januárban teszek fel róla képeket4
Addig is köszönöm a segítséget!!!
Boldog Új Évet Kívánok!!!!
Labirintos vagy szimeringes a főtengely?Jártam úgy hogy az ékszíjtárcsa felőli szimering rugója szétugrott,persze ez nem látszott,minden vadi új.Lehetett megint szétszedni és kicserélni.Ilyenkor egyhengerezik,elégetni nem tudja az üzemanyagot csak úszik a benzinben.
Mindkét forgattyúsház félben állt a benzin vagy csak az egyikben?Ha mindkettőben akkor karburátorral lesz gond.Állíts rajta újra,főként az úszószintet lődd be jól.Fúrással nem lehet gond.Kúpos dugattyú miatt amúgy is változik a hézag.Ennyire nem lehet egy fúrást elrontani,hogy attól ne menjen,az fura lenne.Versenyautónál volt hogy egy tizedes illesztés kellett,de úgy is ment,igaz ott a hengerfej variálva lett.De ha belegondolsz,hogy egy agyonkopott motor,vékonyra kopott gyűrűkkel vállas hengerrel is még megy amíg nem lesz mechanikai sérülés,akkor ennek simán mennie kellene.Ha viszont úgy érzed hogy nem százas akkor vidd vissza a műhelybe ,ahol fúrták és méress rá az illesztésre.Tehetnél fel képeket hogy lássuk hogy is néz ki,amit leírtál.
Őszintén szólva gondoltam arra, hogy nem tud elősűríteni, emiatt a végnyomás is kevesebb lesz, bár nehéz elhinni, hogy ez okozza. A hengerfejtömítés tutira jó, nem ott megy el a nyomás? A 0,03 századot 3 századnak kell érteni, ugye? A 0,1 tizedet pedig 1 tizednek. Ha felülről méred, ott simán bemehet az első gyűrűig a tizedes, ugyanis ott sokkal kisebbre van esztergálva a dugattyú. Ha nem tudod elvinni megméretni, akkor alulról mérjed, a dugattyú szoknyájánál, a csapszegre merőlegesen. A vezérlőtárcsák szépen felfekszenek? Mennyire állt a benzin a blokkban? Nem lehet, hogy a karbi túlfolyójánál valami eltömődés van? Olaj maradék vagy ténylegesen benzin volt? előbbiből minden blokknál van valamennyi teljesen üzemszerű. Utóbbiból már nem szabadna lennie.
Köszönöm a válaszokat!
A motort szétszedtem,nincs gyürű törés,de a forgattyus házban állt a benzin,
Utánna olvastam,német videókat néztem és azt mondják,hogy az illesztési hézag a dugattyu és a henger fala közt 0,03 század,
na az enyémnél a 0.1 tizedes hézagmérő simán bemegy.
Szerintetek nem a fúrással van a gond? Szerintem nem tud elősüríteni.
Kérlek erősítsetek meg ebben ha jól gondolkodom.
A szimeringek újak tömítenek,tömítések jók,vezérlö tárcsa új,rugók újak.
Természetes a mérések házi körulmények közt értendők,de szerintem megfelelő műszerrel még nagyobbak lennének az eltérések,
Ne is próbálkozz az indítással .Azonnali szétszedés.Te raktad össze a motort?Ha igen akkor magad is szedd szét hogy feltárd hibát.Úgy könnyebb kideríteni hogy te hibáztál vagy anyaghiba van.Lehet hogy eltörtek a gyűrűk,fúrás után kicsit le kell gömbölyíteni finom reszelővel vagy levegős kis köszörűvel a henger ablakait.Azokban hajlamos elakadni a gyűrű amíg friss a fúrás.Utána is de ilyenkor még jobban nekifeszül a hengerfalnak a gyűrű és ezért elakadhat.Utána jön a törés ,sérülés.Húzd le azt a hengert amiben semmi nyomás vagy kevés van.Aztán kiderül.Mondjuk a gyűrűtörés nem szokott felpörgést okozni,azt többnyire fals levegő okozza.Vagy lelazult a henger vagy egyéb hiba lesz.Tudsz tegyél fel képet az eredményről,segítünk amiben lehet.
Szerintem egy jó motorét nehéz volna befogni. Önts bele egy kis olajat, hogy tömítsen a gyűrűknél és próbáld újra. A dugattyú-henger illesztése dugattyútól függően 2-5 század jellemzően, kb. a csapaszeg magasságában mérve a szoknyán. Javaslom, olvasd végig az utolsó 1-2 hónapot a Veterán topikban. De kérdezz nyugodtan, ha valami nem világos még.
Kedves Klub Tagok!
Elöször is Boldog Karácsonyt Kívánok mindenkinek!
Új vagyok az oldalon,és szeretnék tanácsokat kérni tőletek trabi felújításával kapcsolatban.
Nekiláttam egy 1983-as 6v-os trabant motor felújításának,főtengely felújítás,henger fúrás,vezérlőtárcsák cseréje.
Olyan problémám van,hogy a motor pár km-en kilett próbálva összerakás után,működött,közben szétlett szedve teljes festés miatt.most rakom össze,gontoltam elindítom a motort,mikor visszakerült a helyére,el is idult de egy idő mulva felpörög és leáll.
Ismét indítottam elindult alapjáraton megy de gázadáskor fepörög és leáll.Karbulátort szétszedtem,tisztítottam,gyújtást ellenőríztem,gyertyát cseréltem,de nem jó.Észrevettem,hogy nagyon könnyen pörget az önindító,kivettem a gyertyákat és indítózás közben befogtam a gyertyanyílást,simán be tudtam fogni,ez így jó?
Ha tudtok segíteni kérlek írjatok!
Mennyi a dugattyu illesztése a hengernél,és a gyűrű hézag?
Segitségeteket előre is köszönöm!
Kedves Klub Tagok !
Mindenkitől bocsánatot kérek, valóban rossz telefonszámot adtunk meg.
A 70-es helyett, 30-ast.
Ennek ellenére, egy fiatalember felhívott, és tegnap (12.11.-én) el is vitte a főtengelyt.
Tehát, az alábbi hirdetés érvényét vesztette.
,,Van egy 601-es Trabanthoz, 1 db. Komplett, Eredeti, Gyári NDK-s főtengelyem !
KIFOGÁSTALAN ÁLLAPOTBAN !
Szeretném eladni ! (Csak komoly érdeklődők hívjanak.),,
Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok !
Pflanczer Ferenc
+36703195860
Kedves Klub Tagok !
Van egy 601-es Trabanthoz, 1 db. Komplett, Eredeti, Gyári NDK-s főtengelyem !
KIFOGÁSTALAN ÁLLAPOTBAN !
Szeretném eladni ! (Csak komoly érdeklődők hívjanak.)
Pflanczer Ferenc
+36703195860
Sziasztok! Tavasszal nagy projektbe kezdenék, egy 91-es 1.1 Trabim van kilakatolva lefényezve stb.A projekt az 1.3-mas Waresz motor lenne tudtommal belemegy gond nélkül csak egy bakot kell átcsatolni, kérdésem az lenne hogy tapasztalok milyen lett tőle Trabi érezhetően változik? Nyilván a későbbiekben szeretnék rá egy normálisabb karbit tudtok ajánlani valamit rá?Utolsó kérdésem most a hátsó futómű terpesztést próbálgatom esetleg valakinek van rajz a pogácsáról valamint arról mi lenne az ideális nem baj ha feltűnő szeretném legyártani hozzá. Előre is köszönöm! És bocsi a kérdés halmazért! Szép estét!
Az ablaktörlőt nem fogják tesztelgetni szerintem... A kipufogót lehet, hogy érdemes volna cserélned, amúgy is. Persze azért meg kéne nézni a futóművet, a szilentek, függőcsapszegek stb. nincsenek-e megkopva. A kerékcsapágyakat, nem kotyognak-e. A fékek rendesen és szimmetrikusan fognak-e. A világítás is legyen rendben. Átrohadt rozsdásodás se legyen a karosszérián. Kb. ezek a hibák szoktak előjönni egy Trabantnál, ami elkaszálást vonhat maga után. De simán oda is mehetsz egy vizsgaállomásra, aztán megkérdezheted, hogy mi fér bele. :)
Sziasztok, új tag vagyok a csoportban. A napokban vásároltam egy 89-es kétüteműt aminek a napokban jár le a műszaki vizsgája. Törökbálinton lakom, ehhez közel hol tudom vizsgáztatni? :)
Ismerni a motor előéletét? Hogyan romlott el? Vagy így került hozzád? Lehet akár a vezérlőtárcsa hibája is. Kellene mérni egy kompressziót a hengereken. Full gázzal sem indul be, ill. úgy sem húz? Esetleg még a kipufogórendszer is el lehet kokszosodva. A H1-1-es karbi beállításáról a Barkács szakkör topikban volt szó április 10-én.
Én láttam az anyagot, amit készítettél. Időm persze nem volt azóta sem, hogy kipótoljam a hiányosságokat. :( Nincs elfelejtve, csak kéne rá 1-2 szabad délután, hogy végignézzem és pótoljam a kérdéses részeket.
Üdv! Trabant 601 Gyújtás belálitás belet álitva de valamiért a második henger nem megy szikra meg va már próbáltam trafót cseréltem de úgyan az a tünet előgyújtás jó megszakitó hézagok is jók. másik 28H1-1 Karburátor beálitásban is segitség kellene mit hogyan merre álitsak ? Köszönöm hogy itt lehetek :)
Sziasztok!
A nyáron már kértem segítséget a facebookon az összes általam ismert trabantos oldalon, de csekély volt az érdeklődés, 3-4 igéretet kaptam, ami sajnos csak igéret maradt. Hátha itt több szerencsém lesz. Bemásolom a szöveget amit a facebookon is megosztottam, és ami a következő:
"Kedves trabantos társak!
Féléves munkám eredményeként elkészült a négyütemű Trabant alkatrész katalógus robbantott ábráinak a fordítása.
Keresem azokat az emberkéket, akik jártasak a Trabant szerelésben, ránézve egy ábrára meg tudják nevezni az alkatrészeket, illetve keresem azokat az emberkéket is, akik a műszaki német és angol nyelvben jártasak. Mert ugyan lefordítottam az ábrák szövegeit, de sem az alkatrészismeretem, sem a műszaki nyelvismeretem nem teljes ahhoz, hogy teljesen hibátlan legyen a munkám.
Nagy segítségemre volt a Trabant 601 alkatrész katalógusa, ami megjelent magyar nyelven, és mivel rengeteg alkatrész és szerkezeti elem megegyezik a két típusban, így azokat csak másolnom kellett. Így a 79 ábrából csak 30 ábra leírást kell átnézni, javítani.
Legyen ez egy közös trabantos munka, hogy utána a hibátlan munkát közkincsé tehessük, mint egy hiánypótlást. Nagy segítség lehetne kezdő trabantosoknak, (mint amilyen én is lennék)
Aki érez magában annyi késztetést és ambíciót, hogy 1-1 ábrát átnézzen és kijavítson, az kérem jelentkezzen nálam, és rendelkezésére bocsátom a nyersanyagot, amivel én is dolgoztam.
Elérhetőség: liszkaiattila@gmail.com"
Szóval aki tud segítsen! Előre is köszönöm szépen.
Hát, teljesen ugyanolyat - gyárit - szerintem ne is keress. Mondjuk a 4T-men volt 1-2 olyan benzincső, ami szerintem gyári volt, és nagyon jól bírták, nem repedeztek. De ki tudja, mekkora szórás volt a gyártásban. Esetleg még megpróbálhatsz beszerezni - ha van - eredeti gyári VW benzincsöveket a motor környékére. Ha létezik kimondottan gyári, akkor valószínűleg ez jó minőségű.
Hát, a webáruházakban nézz körül (Csapi Bt., Zsombicar, MLT autósbolt stb.). Ha nem találsz kimondottan 1.1-hez valót, akkor menj be normális hidraulika tömlők gyártásával foglalkozó boltba. Ha van a környékeden Hansa-flex, azt ajánlom, de más hidraulika bolt is jó lehet. Én náluk vettem 8-as és 6-os benzinálló gumicsövet (így kell kérni). Ez kívülről fekete szövettel van beszőve. Ez sem örök életű, de nekem ez vált be a legjobban. Főleg a Semperit után, ami szintén néhány hónap után szétrepedezett. Ha a bilincseid gyengék, akkor kimondottan benzincső bilincset kérjél a leginkább megfelelő méretben. Ezek sokkal körkörösebben szorítanak, mint az átlagos csőbilincs.
Van viszont egy olyan fémszövetes páncélcső, ami nem benzinálló, mégis egy csomóan viszik versenyautóba... na, azt nem ajánlom. Ezt az eladó mondta. :)
Sziasztok!
Lehet-e valahol eredeti üzemanyag csöveket venni (Trabant 1.1-hez)? Én csak szilikonos üzemanyagcsövet kaptam, de ezeket évente cserélni kell, sajnos nem bírják tovább.
Hát nálam az a helyzet, hogy nem én vizsgáztatom, hanem meghatalmazással a szerelő, aki felkészíti. Mindig is így csináltam. Szóval nem tudom, hol, ki kezdte a rövid számot használni, de a forgalmiban és a törzskönyvben a hosszú szám van. A vizsgáztató helyen már futott a szerelő egy kört, akkor adtak új papírt, hogy azt mutogassam a rendőrnek, de azon is a rövid szám van. Meg állítólag azzal biztatták, hogy a következőnél majd rendebe teszik. Csak az okmányirodában majd hogy magyarázom el nekik, hogy vagy 1 évet késtem a lakcímváltozással, mert már próbálkoztam, de akkor nem voltak hajlandók átírni? :D Na mindegy... akkor próbálom a hátralevő pár hónapot valahogy így végigvinni, és reménykedek, hogy legközelebb a jó alvázszámmal készül el. Amúgy ha jól emlékszem, nekem a második képedhez hasonló van, de mintha ott egy sorban lennének a nyomtatott, meg az ütött számok. Ja, és volt valakinek már hasonló kalandja, vagy én vagyok így egyedül?
Őszintén szólva ez egy jó kérdés, és elég hülye helyzet. Megnéztem az egyik műszaki vizsgás papírjaimat. Ugyebár kell egy kérvény, miszerint vizsgáztatni akarod az autót, arra kell az aláírásod (ellenőrizd ezen is a számot, hogy jó-e, reméljük, az). Aztán megy vizsgálatra a kocsi, amiről kapsz környezetvédelmi és műszaki adatlapot, azon viszont csak a vizsgáztató aláírása + NKH plecsni van. Ha itt már rossz a szám, akkor a vizsgáztató a hibás, rájuk kell kenni. Ha már a kérvénynél rossz, akkor elképzelhető, hogy a te felelősséged is a rossz szám, de szerintem ekkor is rájuk lehet kenni. Oldják meg, írjanak új papírt. Nekem a Trabantnál, amikor elkészült, mivel a drapposszürke színt nem tudta már kiválasztani a vizsgáztató és helyette a fehéret volt kénytelen, nem fogadták el az okmányirodában a műszaki adatlapot, mert oda kellett volna még biggyesztenie záradékba a vizsgáztatónak, hogy színváltoztatást kér (vagy valami ilyesmit). Azt hittem, agyonütöm az okmányirodás ügyintézőt, holott nem ő volt a hibás. De a vizsgabiztos is fogta a fejét. Szó nélkül írt egy új adatlapot, kinyomtatta, és azzal már kiállították az új forgalmit az új műszaki érvényességgel (a régi betelt). Félelmetes. Visszatérve, legyen nálad a műszaki adatlap a kocsiban. Ha kérik, megmutatod. Jól értem, hogy a forgalmiban nem írtak át semmi számot? Ha igen, akkor szerintem következő műszakiig kibekkelheted így, és akkor majd mondd, hogy erre figyeljenek oda. Ideális esetben minden megy tovább, a régi mederben.
Amúgy, hirtelen azt találtam, hogy a nullszériánál még rövid számos volt: https://www.trabifan.info/kein_js/t11l/01/fahrgestnr_g.JPG
Ez később kiegészült: https://www.freiepresse.de/DYNIMG/55/58/3725558_HC.jpg
De igazából szerintem a hegesztett a lényeg. A plakett nem egy hivatalos valami ott. Persze, ez csak a forgalomba helyezésnél számít. Hosszú alvázszámos autóból láttam már több példát arra, hogy csak a végét, a változó részt írták be a papírba anno! Egy a lényeg, hogy utána azt a sémát kell követni, ami a papíron van.
Ja, az előbb lemaradt a kérdésem fele:
Megnéztem a kocsit, hogy most hogy is van ez a valóságban: Van ugye a plakett vagy mi, arra sorozatban rá van írva az első x számjegy+betű, majd beleütve az utolsó valahány szám, és ugyanez az utolsó valahány szám van az kaszniba is beleütve. Ugye így van ez jól gyárilag? Tehát valóban csak a hivatalok hülyesége a dolog, és nem az én kocsimban van a hiba?
Na... ma egy kicsit felbosszantottak... Kérdezném, hogy másnak is volt/van-e ilyen gondja... és hogy egyáltalán jól tudom-e a dolgokat!
Szóval vagy egy fél éve megállított a rendőr, igazoltat, és vagy fél óráig töprengtek a papírjaim felett, majd kisütötték, hogy nincs műszakim. Hazakísértek, és bemutattam a vizsgán készült papírokat, erre megnyugodtak, és azt mondták, hogy menjek be az okmányirodába és rendezzem el a dolgot. Bementem, és addig jutottam velük, hogy a rendszerük szerint nincs műszakim. A visszavittem oda, ahol felkészítették-levizsgáztatták, végül kiderült, hogy ők a rövid alvázszámmal csinálták a műszakit (az utolsó valahány számmal). Valamit állítólag varázsoltak, hogy most már minden rendben, és adtak egy újabb papírt, ha mégsem lenne rendben minden.
Nemrég megváltoztatták a házszámunkat, és most megvilágosodtam, hogy azt a forgalmiban is módosítani kéne. Elmentem az okmányirodába, de őszerintük nincs műszaki a kocsira, amikor a papírokat mutogatom, akkor meg új törzskönyvet akarnak csinálni az új alvázszámmal... magyarázom nekik, hogy mi van, de ők tehetetlenek... meg én is. Most mit csináljak? Van rá esély, hogy a következő műszakin ez rendbe legyen hozva, vagy egyszerűbb, ha felgyújtom a kocsit az összes doksijával együtt? :(
Az ott 14-es menet, annyira azért nem reménytelen a meglazítása szerintem. Csak emiatt cserélni? Hát, nem tudom... lánghegesztővel meg kell melegíteni, aztán miután kihűlt, megpróbálni meglazítani. Nem feltétlenül kell vörös izzásig hevíteni, de van, amikor csak az segít. Ez akár kisebb átmérőjű meneteknél is működik, pl. ha össze van rohadva egy 6-os kötés, és lazításra csak elszakadna, akkor jó eséllyel segít, ha az ember megmelegíti.
Amúgy, bontó. De szerintem webáruházakban is kapható, jó eséllyel komplettre szerelve (2 gömbfejjel).
Szia
Köszönöm h írtál!
Arra gondolok ami a kormányművet köti össze a végén van a kormányösszekötő gömbfej.
Futóműbeállítást szeretnék új gömbfejeket kapott de a szerelő nem bírta meglazítani a csavart így csak bezekerte nem tud àllítani rajta így megkéne vennem a másik felét is. Lehet h már csak bontóba kapni ilyet.
Azt hiszem arra gondoltam amit irtál.
Ha hosszabb akkor nem egy forma.
Köszönöm.
Szia!
A nyomtávrúdra gondolsz, ami a kormányműtől az irányítókarig megy? Ha igen, az emlékeim szerint eltér, az 1.1-esé hosszabb. Adott típuson belül a jobbos és a balos ugyanolyan hosszú. De egyik állításomra sem esküszöm meg.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Egy olyan kérdésem van hogy a trabant 601-esnek és az 1.1-esnek a belső kormányösszekötő rúdja azonos-e?
A segitséget előre is köszönöm!
Gábor
Keress egy jó vágásra ítélt kasznit.Mostanában sokat hirdettek jófogáson is.Nem fogsz újat találni,de egy bontott is éppúgy jó.Kicsit kell javítani a szélén az nem gond,egy jó lakatosnak rutinmunka.
Sajnos az egész,talppal lukasztható állapotú.A csomagtartó padlólemez megvan,azt tudtam venni.A donor padlótól én is ezért félek.Ha tudsz olyan német oldalt vagy helyet ahol tudok keresni,megköszönöm.Másképp marad a lemezzel pótlás.
Melyik része van elrohadva? Csomagtérhez biztosan árulnak. Komplett padlólemezt szerintem csak gyáriban lehet(ett) venni, de az még a németeknél is ritkaság számba megy. Keresni kell egy donor karosszériát, vagy sík lemezzel pótolni... arra fel kell készülni, hogy a szélek szinte minden esetben korrodáltak.