Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Mondhattad volna, hogy 1.1-rõl beszélünk (bár én is gondolhattam volna, hogy miért kérdés a rögzítés, ha ott a luk a motorháztetõn)... Ettõl függetlenül még mindig áll a dolog, annyi változással, hogyha nincs lyuk, akkor csinálni kell. :P :D
Miért kéne ragasztani? Ha az eredeti motorháztetõn lévõ embléma helyére akarod feltenni, akkor az sima ügy, mert az eredeti "nemálló" emblémának is van 2 lyuk amibe bele van dugva az embléma 2 mûanyag stiftje. Simán átdugsz alulról egy lemezcsavart a lyukon és belehajtod az álló embléma aljába.
Egy kis segítséget kérnék, álló trabant jelet mivel szoktak feltenni? Hallottam valamiféle karosszéria ragasztót az valyon jó lehet erre a célra? Köszöntem a segítséget.:)
Sziasztok! Valaki járt már úgy, hogy váltáskor ránt egyet az autó. Szinte biztos hogy a váltó környékén kell keresni a hibát fõleg 2-esbe , de 3-asba is érezhetõ. Tapasztalatból nem tudjátok mi szokott jobban tönkre menni? A differenciálmû szóba jöhet vagy inkább a 2-es és 3-as fogaskerékpárnál érdemes keresni a hibát? Jobb esetben csak a fogaskerekek koptak el, de olyan mintha a fogaskerék és a tengely közötti kapcsolatnál lenne holtjáték és akkor ránt. Már csak azért kérdezem, hogy ha valakinek van valami tapasztalata úgy járnánk el majd a javításnál, mit érdemes mire cserélni illetve magában a váltóba miket érdemes felújítani? (Bár valószínûleg még pár hónapot ki kell húznia idõhiány miatt, de talán jobb rákészülni.)
Igazából beépíthetõ, a csukló külsõ kerületébõl kell leszedni kb 2 mm-t, mert ha meghúzod beleszorul az agyba. Én már építettem be polo csuklót Trabi csonkállványhoz, mûködik a dolog, az említett könnyítés után.
Sziasztok. Segítségre volna szükségem trabi 601-hez. 1985 utáni. a hiba hogy nem tudom a gyujtást beállítani a gyári 0.25 kettes hengert 0.35mm-re mert már az alaplap nem enged. cseréltem már még megszakítókat is megfordítottam a röpsúlyt is igy nyertem valamit de az egyes henger na akar menni.. A röpsúly kifeszítése nélül 1.5cm elõgyujtást mérek a felsõ holtponttól visszafelé. Vezérlõbütykön nem látok ennyire durva kopást. Valakinek ötlete lenne-e illetve hogy az alaplapon a fix megszakítót rakjam-e az 1-es hengernek vagy az állíthatót?
Érdekes, hogy hátul van a kipuff is, 2t-nél minden lehetséges. Örömhír, hogy visszatért a Trabink az életbe, így én is fellelkesültem. Múlt hétvégén elmentem vele boltba is.
Igen, erre is gondoltam, hogy P50 prototípus motor... szerintem nem hengerenkénti az, hanem egy közös csöve van, de valószínûnek tartom, hogy résvezérelt. Viszont a blokk hátulján látszik a vezérlõtárcsák pályájának kitüremkedése... a jó ég tudja, mi lehetett ez. :)
Az önindító helye rossz oldalon van. Franc tudja. Ráadásul a szívótorok se a forgattyús házon van, hanem a hengereken. (legalábbis úgy tûnik, kellene még róla kép) Fura...:confused:
Sajna 1,1-eshez nem nagyon van választék, a felújított(vagy kisipari egyelõre ez nem derült ki) majdnem 7000, poloét tudnának adni 4000-ért gyárit..Talán jobb, de tutira kellene mennem....
Én is a féltengelyre szavaznék. Mondjuk az minden sebességi fokozatban csattanna, bár az tény, hogy egyre kisebbett. A legnagyobbat 1-esben tud pl. terhelésváltáskor, amikor "darabos" a benzin. Sokáig elmegy még így, ha vigyázol rá, de zavaró, és elõbb-utóbb azért ki kell cserélni. Óvatosan kell váltani, pontosabban a kuplungot felengedni.
Úgy tudom azonos az 1-es golf és 2-esnek a csuklója.Nem vagyok százra biztos,de az agyak fogazása tuti jó.Ilyet alakítottam át párat tárcsafékhez kétütemûre,és az agyak simán összementek.A féltengely szára nem biztos,de elképzelhetõ.De lehet minden fajtát venni,szerintem mindegy milyet választasz.Legbiztosabb,ha 1,1-est veszel hozzá.
Szerintem nézd meg a féltengelyeket.Ha a bakok nem szakadtak,akkor a féltengely csuklóit kell megnézni.Felemelve megnézhetõ,hogy mennyit fordul.Ha az sem,akkor lehet még akár egy rossz kuplung miatt is.Váltó nagyon ritkán hullik szét ilyen módon.Ha abban valami törik,akkor az nem is nagyon megy tovább.
A váltó stabil, meg sem moccan. Inkább a holtjátékokból jöhet össze, álló helyzetbe sebességbe betéve a kocsi kb 6-8cm mozdul és még a fõtengely meg sem moccan. (A motor most lett felújítva a holtjátéka szinte 0.) A kérdés az, hogy a váltó fogaskerekei vagy inkább a differenciálmû kerekei koptak el (vagy mind a kettõ). Amúgy fõleg a 2-est és 3-ast érinti, mondjuk az is igaz, hogy 1-esbe a lassú indulás miatt nincs lehetõség megnézni mekkorát rántana, 4.-be meg nincs akkora motorerõ, hogy rántana akkorát. 2-esbe nagyon tud rántani 3-as egy picivel jobb, de az sem egészséges. Bár függ a váltás finomságától is. [i](Módosította enemot 2014.04.25. 19:03-kor)[/i]
Sziasztok!Nethiány miatt,csak most tudom jelezni,a fék-félrehúzás megoldódottnak látszik.Végül is rugószilent csere után lett jó.Köszönöm mindenkinek a tippeket!
Ismét jelentkezem (sajnos), egy olyan probléma merült fel, hogy egyesbõl kettesbe váltáskor ránt egy nagyon. Mintha valami ki lenne kopva és üt egyet. Nagyon finom váltással és alig pörgetve 1-be a motort nem annyira vészes, de normál körülmények között nagyon aggasztó. A többi fokozatnál is érezhetõ, de azok minimálisak, egyedül a kettes ami elég nagy. Nem gondolnám, hogy a fogaskerék lenne letörve,bár nem látok bele. Mivel nem ismerem a váltó konstrukcióját így kérdezem mi lehet a hiba oka? Nem tudom, hogy a fogaskerekek hogy vannak rögzítve a tengelyekre, de talán ott lehet a hiba, ha viszont nem ilyen bordás, reteszes a rögzítés akkor lehet mégis a fogaskerék 1-2 foga törhetett le. (Mivel én nem használom a kocsi, csak néha néha utas vagyok benne, így nem tudom, hogy volt e valami elõzménye illetve, hogy mikortól van ez a probléma. Legutóbb én még nem éreztem legalább is nem ennyire a motorfelújítás óta.) Szóval valami ötletet várok, hogy mi lehet a hiba, és ez mennyire vészes. Én tartok tõle, hogy valami a végén még leszakad komoly használat során és persze a ha valakinek van valami ötlete, hogy lehet orvosolni a problémát a lehetõ legkevesebb kínlódással is is jól jönne. (Bárcsak nem kéne kivenni a motort.)
Azért azt tartsd szem elõtt,hogy nem mindig avval az oldallal van baj, amerre elhúz...Ha balra húz, foghat jobban a balos, vagy foghat elõbb is, és foghat gyengébben a jobbos, vagy késõbb kezdhet el fékezni...Ez éppúgy lehet a fõfékhenger hibája is...
Üdv!Fékcsöveltem..Külsõre oké volt,szétszedtem,összeraktam,semmi változás.Vettem új rézcsövet,mert ez már többször volt hajlítgatva.Beszereléskor megnéztem a szilenteket,könyv szerint elvileg jók,mert a csõ nem forog a gumiban,illetve a bal oldalon(erre húz félre)rugóvillánál és a függõcsapszegnél kicseréltem a gumigyûrûket,most lett új.Szóval jól szét lett szedve.Próbakor tökéletes lett a fék,nem húzott félre.Kb 20km után ismét fékezéskor megy balra.Szóval nem fék probléma.Megpróbálom a szilentcserét,talán,hogy át lett mozgatva,attól javult meg egy idöre..
Ok, kösz. Akkor majd egy lehúzóval megoldjuk itthon. Még egy kérdés, a váltóba az olajszintet hogy lehet ellenõrizni? 1,3 l olaj kell bele ha jól emlékszek, kb. szemre annyi ment bele, de lehet jó lenne kicsit pontosabban megnézni a benzinnívóval meg lehet ezt nézni? Vagy ne kínlódjak vele és töltsek bele még 2dl? (Elõtte a másik olajból is kb 1,5l -t tölöttünk bele csak akkor nem volt 4., a könyvbe meg elvileg 1,3l-t ír.)
A sarló illesztése a fogaslécre kúpos. Vagyis szorulmintállat. Többféle módszer lehetséges. 2T-nél még válogatni is lehet a hely miatt. 1. Püffölni a sarlót kívülrõl, egyszercsak leugrik a fogaslécrõl. Vigyázni kell, hogy jól alá legyen támasztva eközben a sarló, nehogy elgörbüljön vagy törjön valami a kormánymûnél. Hasonlóan lehet a nyomtávrudak gömbfejeit is kiütni. 2. Lehúzó. Gyári, koppintott vagy univerzális. 3. Egyéb, pl. hõ + kalapács stb.
Legutóbb 4T-nél lehúzóval kellett, mert máshogy nem fértem hozzá. Éppen, hogy ráment a nagy állásban a 15e forintos King Tony. [url]https://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=129[/url]
Szerintem majd gyártatok fogasléchez is, nyomtávrúdhoz is rendeset.
Sziasztok! Ismét lenne még egy kérdésem. Elõl a kormánymûnél lévõ gumiharmonikát, hogy lehet kicserélni? A biztosítólemez ki lett hajtva, anya le, a kocsi fel volt emelve középen megtámasztva, de meg se moccan a rúd. Kénbe hozzá egy lehúzó annyira szorosan illeszkedik a rúd vége? Legalább már ismét megy a 4. fokozat csak az olajat kellett lecserélni hixol T-re. [i](Módosította enemot 2014.03.15. 10:45-kor)[/i]
Akkor ezek szerint a golf 1 kerékcsapágy méret :) Annak idején,mindenki szamaráét vett bele,akkor még volt a piacokon(szó szerint)igazi orosz,és azt mondták az túl éli a golfokat.Nos valóban igy lehetett,mert jól eltüntek...
A hátsó megegyezik a kétütemû csapágyával, jelölése: 6206 C2
Az elsõ megegyezik sok más típuséval, íme: [url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=34&products_id=691[/url]
Megjegyzés: a fenti helyrõl rendeltem az elsõket, az egyik már kicsomagolva kuka volt, kissé darabosan forgott. Gondoltam, majd "beáll". Így is lett, csak a rossz értelemben állt be... kb. 100km után durván darabos lett, majd annyira elkezdett lógni a kerék, hogy a tárcsa beleért a féknyeregbe. :) Szétszedéskor néhány krumpli volt a golyók helyén, úgy lemorzsolódtak. A másik hibátlan azóta is.
Végül egy helyi Lada boltban vettem - Samarához. Full ugyanaz.
Bár rólad nem feltételezem a szerelési hibát, de azért lehet gond a gumi fékcsõnél is. Nem véletlenül van rajtuk ugyanis egy hosszanti csík. Ez mutatja, hogy hogyan kell állnia, azaz tekeredés mentesen. Sokszor elõfordul, hogy szereléskor, mikor meghúzzák a hollandit eltekeredik a fékcsõ és lecsökken, vagy teljesen elzáródik a belseje. Így csak mérsékelt fékerõ jöhet létre. Esetleg kanyarodáskor záródik el, ekkor rendszerint automatikusan "befékez", mivel összenyomódik a fékfolyadék.