Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ott még lehet, hogy nem számít, mert régebbi konstrukció. Még arra tudok gondolni, hogy az AC pumpa felõl impulzusokban érkezõ benzin folyását teszi egyenletesebbé. Valószínûleg a karbinak szüksége van erre, németék nem véletlenül szerelték oda. ;)
mitõl menne hab bele??A többi 4T-nél miért nincs ilyesmi? A Fiat motornál, pld(ami jóval öregebb konstrukció, ott is egybõl az ac nyomja a karbiba, nincs ilyesmi leválasztó cucc...persze a visszafolyó ágat visszevezetném, nem ia az a kérdés...
Ha nem lenne ott, akkor valószínûleg befulladna a motor, mert a tûszelepen csak a hab menne az úszóházba. Másrészt a fölösleges benzin is a leválasztón és a visszafolyó ágon jut vissza a tankba.
Valaki meg tudná mondani, hogy a 4T Trabiban a buborékleválssztónak mi a szerepe? Persze, tudom, a neve is ez:buborékleválasztó, de mivel az eddigi 4 ütemû kocsijaink elvoltak ilyesmi nélkül, ezért érdekelne, pontosan miért kell, és mi lenne ha kiiktatnám...
Helló. Sajnos én is ezekkel a gondokkal küzdök amúgy a karburátorod típusa a 28H1-1. Én találtam hozzá adatokat beállításra de azt meg kéne keresnem hogy elküldhessem neked. A fesszabályzóm nekem is kuka csak 12.4V al tölt. Illetve a gyújtás beállítása is más ezen karburátorok beállításához 1-es henger 0.25mm A 2 henger 0.35mm kezd ezzel és utána írd meg légyszi mit tapasztaltál.
Üdv mesterek! Egy fogyasztás mérõs órát kellene bekötnöm a sima helyére úgy hogy fordulat számot mutasson a hosszú felsõ led sor. rajzot nem igen találok hozzá, meg hogy a hal jeladó egyáltalán mûködteti-e? 9 vezeték jön ki a mûszerbõl barna,barna-fekete,fekete-kék,fekete-zöld,zöld,kék,kék-piros,kék-fekete,kék-fehér. Igazán nagy segítség lenne ha valakinek lenne egy szín kódos rajza vagy legalább ötlete. Elõre is köszönet!!!
Ha esetleg valakinek van totálisan szétvágásra itélt Trabant kasznija, amibõl kivágna(és persze jó állapotú a darab) a hátsõ futómû elsõ felfogatását, kérem szóljon..Vagy ha esetleg tudtok olyan boltot, ahol árulnak ilyen lemezt, ne tartsátok magatokban...Elõre is köszi!
Nem lényeg a lophatóság, amit el akarnak lopni, azt el is lopják, bár ez az embléma nem olyan dolog, ami annyira népszerû lenne a tolvajok körében. Másrészt viszont ha olyan ragasztóval akarod feltenni, ami tényleg meg is tartaná tartósan, akkor ha valamiért le akarnád szedni, akkor valszeg csak a festékkel együtt jönne le, így eltávolítás után így is úgy is javítani kéne. Sõt, festett fémre nemigazán szoktak ragasztani, így alatta valamit kéne kezdeni a festékkel. Meg aztán az is benne van hogy én személy szerint nem igazán bízok a ragasztókban ilyen szinten.
Én is erre gondoltam, hogy furok egy lukat, csak fene tudja azért megfúrni a kasznit?. A ragasztás egyálltalán nem lenne jó? Vagy azért nem jó mert könnyebb lelopni?
Mondhattad volna, hogy 1.1-rõl beszélünk (bár én is gondolhattam volna, hogy miért kérdés a rögzítés, ha ott a luk a motorháztetõn)... Ettõl függetlenül még mindig áll a dolog, annyi változással, hogyha nincs lyuk, akkor csinálni kell. :P :D
Miért kéne ragasztani? Ha az eredeti motorháztetõn lévõ embléma helyére akarod feltenni, akkor az sima ügy, mert az eredeti "nemálló" emblémának is van 2 lyuk amibe bele van dugva az embléma 2 mûanyag stiftje. Simán átdugsz alulról egy lemezcsavart a lyukon és belehajtod az álló embléma aljába.
Egy kis segítséget kérnék, álló trabant jelet mivel szoktak feltenni? Hallottam valamiféle karosszéria ragasztót az valyon jó lehet erre a célra? Köszöntem a segítséget.:)
Sziasztok! Valaki járt már úgy, hogy váltáskor ránt egyet az autó. Szinte biztos hogy a váltó környékén kell keresni a hibát fõleg 2-esbe , de 3-asba is érezhetõ. Tapasztalatból nem tudjátok mi szokott jobban tönkre menni? A differenciálmû szóba jöhet vagy inkább a 2-es és 3-as fogaskerékpárnál érdemes keresni a hibát? Jobb esetben csak a fogaskerekek koptak el, de olyan mintha a fogaskerék és a tengely közötti kapcsolatnál lenne holtjáték és akkor ránt. Már csak azért kérdezem, hogy ha valakinek van valami tapasztalata úgy járnánk el majd a javításnál, mit érdemes mire cserélni illetve magában a váltóba miket érdemes felújítani? (Bár valószínûleg még pár hónapot ki kell húznia idõhiány miatt, de talán jobb rákészülni.)
Igazából beépíthetõ, a csukló külsõ kerületébõl kell leszedni kb 2 mm-t, mert ha meghúzod beleszorul az agyba. Én már építettem be polo csuklót Trabi csonkállványhoz, mûködik a dolog, az említett könnyítés után.
Sziasztok. Segítségre volna szükségem trabi 601-hez. 1985 utáni. a hiba hogy nem tudom a gyujtást beállítani a gyári 0.25 kettes hengert 0.35mm-re mert már az alaplap nem enged. cseréltem már még megszakítókat is megfordítottam a röpsúlyt is igy nyertem valamit de az egyes henger na akar menni.. A röpsúly kifeszítése nélül 1.5cm elõgyujtást mérek a felsõ holtponttól visszafelé. Vezérlõbütykön nem látok ennyire durva kopást. Valakinek ötlete lenne-e illetve hogy az alaplapon a fix megszakítót rakjam-e az 1-es hengernek vagy az állíthatót?
Érdekes, hogy hátul van a kipuff is, 2t-nél minden lehetséges. Örömhír, hogy visszatért a Trabink az életbe, így én is fellelkesültem. Múlt hétvégén elmentem vele boltba is.
Igen, erre is gondoltam, hogy P50 prototípus motor... szerintem nem hengerenkénti az, hanem egy közös csöve van, de valószínûnek tartom, hogy résvezérelt. Viszont a blokk hátulján látszik a vezérlõtárcsák pályájának kitüremkedése... a jó ég tudja, mi lehetett ez. :)
Az önindító helye rossz oldalon van. Franc tudja. Ráadásul a szívótorok se a forgattyús házon van, hanem a hengereken. (legalábbis úgy tûnik, kellene még róla kép) Fura...:confused:
Sajna 1,1-eshez nem nagyon van választék, a felújított(vagy kisipari egyelõre ez nem derült ki) majdnem 7000, poloét tudnának adni 4000-ért gyárit..Talán jobb, de tutira kellene mennem....
Én is a féltengelyre szavaznék. Mondjuk az minden sebességi fokozatban csattanna, bár az tény, hogy egyre kisebbett. A legnagyobbat 1-esben tud pl. terhelésváltáskor, amikor "darabos" a benzin. Sokáig elmegy még így, ha vigyázol rá, de zavaró, és elõbb-utóbb azért ki kell cserélni. Óvatosan kell váltani, pontosabban a kuplungot felengedni.
Úgy tudom azonos az 1-es golf és 2-esnek a csuklója.Nem vagyok százra biztos,de az agyak fogazása tuti jó.Ilyet alakítottam át párat tárcsafékhez kétütemûre,és az agyak simán összementek.A féltengely szára nem biztos,de elképzelhetõ.De lehet minden fajtát venni,szerintem mindegy milyet választasz.Legbiztosabb,ha 1,1-est veszel hozzá.
Szerintem nézd meg a féltengelyeket.Ha a bakok nem szakadtak,akkor a féltengely csuklóit kell megnézni.Felemelve megnézhetõ,hogy mennyit fordul.Ha az sem,akkor lehet még akár egy rossz kuplung miatt is.Váltó nagyon ritkán hullik szét ilyen módon.Ha abban valami törik,akkor az nem is nagyon megy tovább.
A váltó stabil, meg sem moccan. Inkább a holtjátékokból jöhet össze, álló helyzetbe sebességbe betéve a kocsi kb 6-8cm mozdul és még a fõtengely meg sem moccan. (A motor most lett felújítva a holtjátéka szinte 0.) A kérdés az, hogy a váltó fogaskerekei vagy inkább a differenciálmû kerekei koptak el (vagy mind a kettõ). Amúgy fõleg a 2-est és 3-ast érinti, mondjuk az is igaz, hogy 1-esbe a lassú indulás miatt nincs lehetõség megnézni mekkorát rántana, 4.-be meg nincs akkora motorerõ, hogy rántana akkorát. 2-esbe nagyon tud rántani 3-as egy picivel jobb, de az sem egészséges. Bár függ a váltás finomságától is. [i](Módosította enemot 2014.04.25. 19:03-kor)[/i]
Sziasztok!Nethiány miatt,csak most tudom jelezni,a fék-félrehúzás megoldódottnak látszik.Végül is rugószilent csere után lett jó.Köszönöm mindenkinek a tippeket!
Ismét jelentkezem (sajnos), egy olyan probléma merült fel, hogy egyesbõl kettesbe váltáskor ránt egy nagyon. Mintha valami ki lenne kopva és üt egyet. Nagyon finom váltással és alig pörgetve 1-be a motort nem annyira vészes, de normál körülmények között nagyon aggasztó. A többi fokozatnál is érezhetõ, de azok minimálisak, egyedül a kettes ami elég nagy. Nem gondolnám, hogy a fogaskerék lenne letörve,bár nem látok bele. Mivel nem ismerem a váltó konstrukcióját így kérdezem mi lehet a hiba oka? Nem tudom, hogy a fogaskerekek hogy vannak rögzítve a tengelyekre, de talán ott lehet a hiba, ha viszont nem ilyen bordás, reteszes a rögzítés akkor lehet mégis a fogaskerék 1-2 foga törhetett le. (Mivel én nem használom a kocsi, csak néha néha utas vagyok benne, így nem tudom, hogy volt e valami elõzménye illetve, hogy mikortól van ez a probléma. Legutóbb én még nem éreztem legalább is nem ennyire a motorfelújítás óta.) Szóval valami ötletet várok, hogy mi lehet a hiba, és ez mennyire vészes. Én tartok tõle, hogy valami a végén még leszakad komoly használat során és persze a ha valakinek van valami ötlete, hogy lehet orvosolni a problémát a lehetõ legkevesebb kínlódással is is jól jönne. (Bárcsak nem kéne kivenni a motort.)