[justify]Az elmúlt héten megmutattam a Trabantomnak hol gyártották.
Sikeresen visszaértünk Németországból, Zwickauból. Három napig utaztunk oda, háromig vissza, és 1850 km-t tettünk meg. Túlnyomó részt mellékutakon mentünk, ami egyrészt gyönyörû volt, másrészt nagyon nehéz a Trabantnak. Két felnõtt (a fiam testméretben felnõttnek számít, mert nálam már magasabb) és a 10 éves lányom, plusz teljesen telerakott csomagtartó és hátsó ülés volt a terhelés. Szemmel láthatólag leült a hátulja. Gyakoriak voltak az olyan emelkedõk, ahol csak 2-ben tudtunk felkapaszkodni, egy helyen azonban az 1-es kellett. A lejtmenet veszélyesebb volt, mert motorféket nem szívesen használtam (bár néha kénytelen voltam 2-be is visszatenni), fékezni meg a túlmelegedés miatt nem volt tanácsos. Így is üvegesre megégett a bal elsõ fékpofa pár, amit Prágában kicseréltem a tartaléknak vitt készletbõl. Ugye, mert Csehország és Németország nagyon sûrûn lakott és minden völgyben van egy falu, ahová nem tanácsos 80-al bevágódni, meg ha nincs is falu, amúgy is nagyon kanyargós az út. Egy helyen próbáltam a szabadonfutót kihasználni, de majdnem rá is fáztam: 95-el gurultam lefelé, és egy falu volt a völgyben, ahol félpályás lezárás volt, jelzõlámpás megoldással. A már megégett fékekkel nem tudtam megállni, és majdnem egy kocsihosszal becsúsztam a pirosba. Szerencsére nem jött szembe senki. Szóval nem tudtam lendületbõl vezetni.
Zwickauban elmentünk az egykori Trabant gyár kapujához, és megnéztük az August Horch múzeumot is. Itt volt kiállítva egy Wankel-motor, ami Sachenring fejlesztés, de nem került sorozatgyártásra.
Szóval a gép becsülettel teljesítette a távot, ami megerõsítette bennem a tudatot, hogy ezzel az autóval bátran lehet nagyobb utakra is vállalkozni. Nem trabantos találkozóra mentünk, hanem egy kis nyaralásra, utazásra. Szándékosan nyújtottuk ilyen hosszúra az utat, és mentünk erdõs-hegyes tájakon. Csehország gyönyörû; tele látnivalókkal, ahol heteket is el lehet tölteni. Az Érchegység nem különben, a kis falvakkal, városkákkal, a hullámzó tájjal. Ez az út egy élmény volt.
Nagyjából az útvonal:
1. nap: Bp-Komárom-Trnava-Hodonin-Osvétimany (kis falu)
2. nap: Osvétimany-Kromeriz-Prostejov-Havlickuv Brod-Kutná Hora-Praha
3. nap: Praha-Konéprusy-Rakovník-Zatec-Chomutov-Gayer-Zwickau
visszaút 1. nap: Zwickai-Kligenthal-Sokolov-Becov nad Teplou-Plzen-Strakonice-Z’dar (kis falu)
visszaút 2. nap: Z’dar (kis falu)-Hluboká-Trebon-Schrems-Horn-Maissau-Hollabrunn-Gaweinstal-Marchegg-Mosonmagyaróvár
visszaút 3. nap: Mosonmagyaróvár-Bp
Aki még nem volt a Trabantjával Zwickauban, annak egy szokványos tengerparti nyaralás helyett, bátran ajánlom ezt a túrát.[/justify]