Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ez a pedálgumi kopás,és kormány kopás stb,ez hülyeség. A melos autom amivel járok 340000km van benne.Németbe jártak vele,hetente 2szer(3éves).Namost,amig kimennek vele 1250 km(kb 13óra)és vissza is ennyi(az összesen max 30óra rakodással,(zárt ducato)Tehát az 2500 km.Amiota én használom(kb 1 éve,napi max 200km-ert megyek,20-25 cimre(futárkodok)Tehát nekem 2500 km az 10-11 munkanap,200-250 cim.Az 200 elindulás,megállás,elindulás. Szerintetek melyik használat során kopik jobban a kuplung pedál stb? Csak azt akarom mondani,hogy városi használatban 100km,sokkal több kopás,használodás stb.Én elöbb vennék egy német autot 200 000km errel,mint egy magyart 80000km-errel.
Az enyémre is azt mondták, hogy 47000 van benne, közben meg már nem volt festék a gázpedálon, a többi pedálgumi is kopott volt, ahogy a kormány és a váltógomb is. Aztán egyszer ki kellett vennem a kilóméteróát, amin egyértelmûen látszott, hogy körbe lefeszegették az üveget, vagyis valaki már belepiszkált.
Igazából elõször a polcon tekergõ kábelek szúrtak szemet, ami azért egy 41000-es kocsinál elég abszurd, s akkor ment még kicsit lejjebb a tekintetem...
Azért vigyázz, hogy mit írnak róluk... pl ez, amit belinkeltél: [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3803932[/url] Pusztán nézzed meg a kuplungpedál gumiját, és akkor láthatod hogy nem 41.000. km-t futott, mint ahogy írják. 100-200 ezerrel többet. Ettõl még nem feltétlenül rossz, csak nem igaz amit írnak róla. Az meg az átverés kategóriáját kimeríti. De ne aggódj, mert biztos lapulnak még a garázsok mélyén egygazdis, keveset futott Trabik, csak ki kell várni mig eladó sorba kerülnek. G
Ugye az utolsó fehér kombirõl te se hiszed el, hogy 41.000km-t futott? Annyi alatt nem kopik fémig a kuplungpedál gumija... De egyébként is, a múlt héten hallottam erre egy nagyon jó gondolatot: " A kocsiknál 10 éves kor felett csak az állapot számít, az hogy 15 vagy 18 az teljesen mindegy."
Már csak annyira kell figyelni, hogy 3 év múlva is legyen elfogadható áron trabi az ilyen helyeken. Lehet, hogy érdemes lenne elõbb beszerezni egyet. Nekem is jogsi elõtt 1 évvel már volt trabicsek, addigis megtanultam szerelni.
Hát ez sajnos igaz:( De van egy jó Trabis hírem: Apát megfûztem, hogy ne a Suzukit kapjam elsõ autónak, hanem Trabit:) 18. szülinapomra akarja Apa a Trabimat:) Ami már csak 3 év:S (Nem biztos, de lehet, hogy elõbb lesz...) Itt van egy pár szépség: [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_n_limusin-3730695[/url] [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3796422[/url] [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3793585[/url] [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3803932[/url] Én olyan autóra pályázok, ami eredeti, és nem kínozták szét(azoktól félni kell)
1990 május: Megszületik az utolsó 601-es Trabant (feltételezhetõen valamikor a hónap eleje felé, mert a Polo-k miatt idõ kellett átállni a VW-re). 21-én elkészült a [b]3000000-ik Trabant, egy 1.1-es Limousine.[/b], valamint 234 Tramp. Tehát eddig a két fenti táblázatot nézve 890 + a 234 Tramp (összesen: 1124 kocsi), vagy 1140+234 (összesen: 1374) darabról beszélhetünk. Eddig. Mivel a 3 milliomodik a hónap vége felé készült, így sejthetõen már túl sok trabi nem gurulhatott ki a gyárból májusban. Fõleg, hogy 21-én már az elsõ Polo is legyártásra került. [b]Mivel a hárommilliomodik trabiról is kép bizonyítja a 4T létet, meg az utolsóról 3096099-es darabszámúról is[/b], így több mint 96099 4T-nek kellene lennie. Legalább is a 96099 meg az az ezeregynéhányszáz darab. [i](Módosította PEDROH 2010.04.27. 13:43-kor)[/i]
Trabi hengerbõl 76-ot lehet kihozni maximum, ez is már eléggé a vége, helyenként nagyon vékony lesz a persely, de tartósnak mondható. Efölött már nem annyira - egyszer legalábbis ezt a tájékoztatást kaptam hasonló kérdésemre. :) Az illesztési hézag valóban 2-3 század gyári dugónál, silány minõségûnél inkább 5-6. Természetesen a 78mm is kihozható, a régi hüvely eltávolításával és egy új belepréselésével. Ezzel a módszerrel 82mm-es hengerátmérõ is elérhetõ, nagyon vékony henger ill. hüvelyfallal. A 78-at lazán kiadja, viszonts számíts arra, hogy kell egy harmadik felömlõ is ekkora lökettérfogatnál, pörgõs motor esetén mindenképpen, nyomatékmotornál talán nem, lesz idõ az átömlésre alacsonyabb fordulatszámon. A karburátor szintén hasonlóan alakul.
köszi a választ! bocs, hogy csak most írok, de nem jutottam gépközelbe. mindössze 2-3 század lenne az dugattyú illesztési hézag???? a kis 125ös MZ lett 3századra illesztve, és az is csak a gyári dugattyú miatt. ezt a túlhûtött relatíve nagy lökettérfogatú motort szerintem 4század alá nem lehet vinni. sõt szar dugattyúval inkább csak 5század. nekem nagyon jó volna, ha 78mm-ig fel lehetne fúrni, mert remek minõségû lengyel 2gyûrûs 300as ETZ dugattyúkat lehet kapni egész olcsón amihez hozzáigazítva a hengerfejet, BIG BORE trabiblokkot lehetne összehozni. kb 700cm3 lökettérfogat megfelelõ kompressziónövekedés mellett minimum 30-32lóerõ max teljesítményt jelentene, emellett egy rövid löketû blokk lenne, ami a könnyû lendkerekemhez ideális. ezt tovább okosítva karbival, hangolt kipuffal, komoly kis motorblokk lehetne.
szóval remek lenne pontosan tudni, hogy mekkora az a méret, amikor még nem szakad át a hengerpersely.
Tán mert nem az üzlet miatt csinálta. Ahogy mi sem amiatt Trabantozunk évek óta, mert profitot termel :) Amúgy egy Suzit is el tudnék így képzelni. Meg sok is van belõle.
[justify]Ha ez 20 évvel ezelõtt történt volna, akkor rendben. De mostanra nincs már elég Trabant, amit át lehet alakítani. Meg ha lenne is, a tulajdonosaik akkor is úgy akarják (és úgy is kell) megõrizni, ahogy van; kétütemûként. Miért nem egy Suzukit épített át? Mert ebbõl így nem lesz bombaüzlet.[/justify]
Na ezt kipróbálnám. Elég ötletes, hogy az energiát aggregátorból is nyerheti, ha netán arra lenne szükség, és nem kell rögtön konektort keresni a városi dugóban. Persze a napelem is nagyon ötletes, bár nem tudom 2.5nm-nyi tábla mennyi áramot termelhet. Mindenesetre becsülendõ, hogy ezt pont egy Trabival követték el :) Mehet a sorozatgyártás! :D
Sziasztok, tegnap esti don pepes ujságban a következõ cikk:
"Sárga csoda csendes villanymotorral TRIBID-Elkészült a világ elsõ hibrid hajtású Trabantja-Egyenlõre 20 km a hatótávolsága.
Budapest, Rákospalota, egy klasszikus hátsó udvari mûhely. Itt született a világ elsõ mûködõ képes hibrid hajtásláncú Trabantja, a modern csodaszarvas. "Akkor vezesd!"- mondják a Tribid készítõi. Oké, beülök a Trabantba, mellém zsúfolódik Fábián Sándor a lelkész, aki kitalálta az egész átépítõs történetet. "A gázzal óvatosan-mondja-, és nincs rendszám, úgyhogy vigyázzunk a rendõrökkel!" Kihajtok az udvarból az utcára, szépen gyorsul a kocsi, a hajtáson kívül minden más eredeti maradt, ennek megfelelõen a mai szervókhoz szokott karnak nehézkés a kormányzás, no és a férfiasan taposni a rásegítõ nélküli féket. De minden jól mûködik, mert mindent felújítottak. Váltani nem kell, csak indulás elõtt: ha elõre akarunk menni, akkor 4esbe kell kapcsolni a váltót, ha hátrafelé, akkor értelem szerûen rükibe. Mindezt azért, mert igen nagy a villanymotor nyomatéka, négyesben is vígan indul az autó. Éppen ezért a hátramenettel nagyon kell vigyázni, ott rövid az áttétel, nagyot ugrik a villanytrabant. Az utolsó simításokat Gányik József autószerelõ és társa, Varga Antal végezte a kocsin. Õk mutatják meg a részleteket. A motortér érdekes látványt nyújt. Maradt a Trabant-váltó és differenciálmû, 2hengeres motor helyét viszont egy egyenáramú, 72voltos 12kW teljesitményû villanymotor vette át. A tiszta üzemû gép felett acélkereten trónol egy áramfejlesztõ, amely 200 köbceniméteres, 5,5 lóerõs, és esetünkben alkohollal üzemel. A motort a csomagtartóba telepített akkumulátorok látják el energiával. Az akkuk tölthetõk hálózatról vagy a hátsó ablakokba és a tetõre helyezett napelemekrõl, illetve a mtortérben dolgozó aggregátorral. Eredetileg ez utóbbi is a csomagtérbe költözött volna, de betokozva melegedett, ezért került a motorháztetõ alá. A hátsó ülések viszont nem rakták vissza, pedig lehetne, s ettõl kísérleti eszköz helyett "autobb" lenne a Tribid. A próbaút során végig tisztán villamos üzemben használtuk az autót, a csapatfõnök Sándor szerint így 20 km a hatótáv, a rendszer ismerõ villamosmérnök szerint inkább 5. Az áramfejlesztõ benzinmotort is járatva 100km saccolják a hatótávot, amely bõven elég a városi üzemben, ahol helytállhat a kocsi. A belsõ égésû motornak amúgy 5L a tankja, amellyel 3órát üzemelhet. A napelemek a próba napon-esõs idõ lévén-még nem szóltak bele az energiatermelésbe, ráadásul a tetõre 2,5 négyzetméternyi tábla még meg se volt- az oldalablak-napelemek a világítás áramigényét szolgálják ki erre a van egy plusz 44Ah-s akku az eredeti helyén."
PEDROH: Nem tudom hogy az pont a jó jelenség e. Sztem 90-95 fokos víznél még nem igazán kell annak erõteljesen gõzölögnie, kifújnia. Max, ha tényleg forr. Mondjuk a Trabant 1.1 gyári hûtõsapkája 100kpa-nál nyit, a wareszé 130-nál. Fene tudja miért van különbség köztük. De mielõtt termosztátot cserélnél, próbáld meg elõször kicserélni a nyomásszelepet. Haver waresza pont ugyanezt a jelenséget produkálta, hogy a hûtõre menõ alsó csõ hideg maradt, fûtés se volt rendesen, a víz is szép lassan fogyott, és mindig a második zöldbe volt a hõfok. Persze gõzölgött a nyomásszelep is. Aztán ki lett cserélve (2 termosztát csere után), és lám megszûntek a gondok.
Sziasztok! Lenne egy kérésem!:) Aki nagyon ügyes a Trabant történelmébõl, az átnézné nekem oldalam Trabant történelmes részét? Köszönöm elõre is! Ez volna az: [url]https://trabiorr.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1096262[/url] És természetesen várok jó ill. rossz kommenteket ehhez a részhez:) De jöhet ötlet is!
A nyomás szelep gondolatom szerint jó, mert mikor leálltam itthon úgy sûvített a gõz kifelé mint a huzat. Letekertem kissé a sapkát a tartályról, de a víz nem kezdett el felfelé jönni.
Sztem elõször mindenképp a nyomászelepet csekkold le, nehogy téged is az szívasson meg! Ha szájjal átfújsz rajta, az már rég rossz. Aztán jöhet a termosztát ha az elõbbi hiba kizárva. Kiszeded, forralsz vizet, beledobod a 90°C körüli vízbe és mereszted a szemeidet, hogy nyit é. Ha igen, akkor jöhet a vízpumpa. Bár sztem az vagy megszorul és nyekk, vagy semmi.
ABalu: Szerencsés alak vagy! Ilyen csajt kifogni öcsém... :)
Igen, wállalom, h a pokol kénköwes tüzén fogok bocsánatért esdekelni, beklyóimat hurcolászwa, az örökkéwalóságon át tartó szárazböjttel, de ezt nem lehetett kihagyni...:D
Ha a pumpa lenne a szar, akkor szerintem elõbb utóbb az alsó csõ is átmelegedne, már csak a termoszifonos elv miatt is. Szerintem is a termosztát lesz a kuka, valszeg az nem nyit ki.
Most nálam is elõjött a túlmelegedés. Egy órát ment ma az autó, hideg motorral indultam el. Városban mászkáltunk vele egy órahosszát. Ez idõ alatt majdnem felforralta a vizet. A hûtõnél lévõ felsõ csõ forró, az alsó meg hideg maradt. A vízpumpa ment el, vagy a termosztát akadt be? Hûtõvíz mennyisége megvan ahogy volt, és NEM olajos, vagyis tiszta. Tehát nem folyt el sehol. Tócsa a kocsi alatt sem volt semerre ahol jártam vele. A motorolaj megint csak nem keveredett semmivel, és erõ is van a motorban tehát hengerfej kizárva. Termosztát gyanús, vagy a vízpumpa adta meg magát? Két éve volt cserélve, amikor a hengerfejtömítés is. A kiegyenlítõ tartály felsõ csonkján elég nagy lyuk van ergo ott vissza tud folyni a víz, de majd holnap megnézem, mert ez most este jött ki.
Nem egyszer. Ezért kellett az ülést utána hegeszteni :D Asszem sok trabi tudna mesélni,hogy a lakosság hány%-a fogant anno Trabiban. Mi biztos! :D Púpos trabi makett motoháztetején én sem próbáltam :D
Aha! ... eddig csak egyszer volt hozzá szerencséd? :) Az anyósülés mire jó? Kormány mögött? Nem is értem. Khmmm... tudnék mesélni, vagyis a Trabim! :D
madogery: Ezt viszont még nem próbáltam. Szégyellem is magam miatta... :)
Bandi: Én nem fúrtam, csak gyári méretre, nem véletlen csak akkora az. De mondjuk a 4T waresznál ugyanez a lyuk vagy 2x vagy 3x nagyobb, ott tényleg zubog. Nem értem a Trabinál miért ilyen kicsit fúrtak.
ABalu: Örülök ha nem szól meg a szerelésért, nemhogy még ezt kérdezze: "ugye van még mit szerelni?" :)
Néha én sem hiszem el, igazán szerencsésnek mondhatom magam! :) Remélem még sokáig körülvesz ez a légkör. Ezért is próbálom meghálálni, ahogy csak tudom. :)
[justify]Ezt nem hiszem el! A szüleid is melletted állnak, és még a barátnõd is. Mindenütt szövetségesek vesznek körül. Ilyen csak a mesében létezik. Ez a veteránosok nagy álma.[/justify]
:D Azért nem árt, ha ilyen érdeklõdésû a leányzó. Van egy olyan piszkos, büdös randi fílingje egy ilyen akcióknak. :D Mi tegnap csináltunk meg pár dolgot az autón, utána mentünk egy kört. Úgy láttam élvezte a dolgot, legalábbis azóta hallom, hogy "ugye van még mit szerelni"... :)
Mostmár csak egy pár íves lökös hiányzik a kocsiról és kész a '70-es évek fíling.
Azt a lapát témát kizárnám, nem hiszem, hogy az csak úgy lerepül róla. Ahogy Tibke írta a felsõ csövet kell ilyenkor ellenõrizni, hogy pisikél e. Nálam több mint 6 éve van az autó, és most a legutóbbi szétszedéskor derült ki, hogy a kiegyenlítõtartály felsõ csonkja totál el volt tömõdve. Én az órás csavarhúzó készletet hívtam segítségül a dugulás elhárítására. Most már pisil :) Haver 4T waresza egyszer tök hengerfejes tüneteket produkált. Mivel a termosztátcsere nem oldotta meg a problémát, már majdnem szétszedtük a HF-et. Aztán kiderült, hogy a kiegyenlíõtartály kupakjában elszállt a nyomászelep, elengedte a gõzt, így persze nyomás sem volt a rencerben, és a víz is fogyott. Szép volt erre rájönni. Szerencsére idõben. :)
kovi9158: Amúgy a mátra sem lenne rossz, már jó sokszor voltam fent, vannak arra is szép helyek. Mfüred, Sástó, Galyatetõ, Kékestetõ, Parád, Parádsasvár, és még sorolhatnám... Ha úgy alakul szervezek én is egy túrát oda. Na meg ha lesz rá igény :)
Tibke: A lényeg, hogy egyszer autó lesz belõle. Nekem 4 hónapig le volt támasztva most legutóbb, de már minden bajom volt, hogy nem mehettem vele. És totál úgy tûnt, hogy sosem lesz kész :)
ABalu: Hát a kedvesem most örül, hogy végre nem a Trabi van terítéken minden hétvégén, szal vele nem egyhamar fogok zsírozni :) De azért legközelebb megpróbálom rávenni, hogy cseréljen nekem pl. vízpumpát :P
Hát igen. Ma eszembe jutott hogyan járt egy itteni fórumozó. Lehúztam a kiegyenlítõtartály felsõ csövét , és egybõl eltûnt a víz alig gyõztem utánatölteni.:P El volt tömõdve a felsõ csõ ... Melegítettem egy 5 ös pálcát és átküldtem rajta, bár fûtésem még most sincs pedig légtelenítettem szóval lesz még vele meló. Gyertyákon nem látszik hogy hengerfejes lenne. :) egyébként most e85 el megyek. :P