Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3565 Őry Gábor 2010-05-02 09:49:07  Előzmény:Kiss Krisztián: 55400

Hát ez az, hiába van benne sok kilométer, nincs annyira agyonnyúzva, mint egy városban használt autó harmadannyi kilométerrel. Autópályán egyenletes tempó a legideálisabb minden autónak, nincs kuplungolás, fékezés, hidegindítás, kormánytekergetés stb., a világból ki lehetne így menni...
[i](Módosította orygabor 2010.05.02. 11:50-kor)[/i]

3564 Lizák Péter 2010-05-01 12:46:48  Előzmény: : 55404

Amennyire ki tudtam deríteni.
601A és 601F - Kübel típusok. 601Z - Tramp. 601S a Sonderwunch ami itthon Special néven futott. A 601X tudomásom szerint a DeLuxe-ok késõbbi jelölése.
De hogy az LS, LX mi akar lenni nem tudom.
601H néven a Hycomat ment úgy sejtem.

601 Standard jelölései: 601 ill. 601 L, 601 K (limo és kombi)
Jún 1964 - Jún 1990

601 Special (Sonderwunch) 601LS, és KS
Április 1966 - Jún 1990

601 deluxe: 601 LL és 601 KL
Ápr. 1966 - kb. 1980 (2 Jahre Überschneidung mit dem S deluxe)

601 S deluxe: 601 LX és 601 KX
Márc 1978 - Jún 1990


Egyszer valami oldalon láttam belõle a jelöléseket, de most nem találom sehol a neten.

3563 jocking . 2010-05-01 08:35:47  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55402

A kérdés az volt, hogy 601-bõl milyen betûvégzõdésû típusokat gyártottak. A púposok pedig nem 601-esek, az még az elõzõ széria. A lökhárító milyensége meg sosem volt jelölve a típusszámnál...:rolleyes:

3562   2010-05-01 07:12:24  Előzmény:Lizák Péter: 55397

601X - egyesek szerint deLuxe jelölése mások szerint a null szériáé.

3561 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-05-01 06:06:36  Előzmény:Bende Endre: 55399

Kihagyhatatlan:) Asszem engem a Trabantok-Wartburgok felé találtok:D

3560 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-05-01 06:05:26  Előzmény:Lizák Péter: 55397

601S a felsorolásodból!
De még sokat: 601 kombi, limo, ezekbõl a pupos, ill. a négyzetes lökösös, a tramp, kübel, deluxe:)

Én ezeket ismerem, de ha van olyan amit Én még nem láttam, arra kiváncsi vok:D

Trabiorr

3559 Reining Ádám 2010-04-30 22:15:11  Előzmény:Bende Endre: 55399

Mi kinézünk!

3558 Kiss Krisztián 2010-04-30 20:08:25  Előzmény:Őry Gábor: 55391

Ja,az lemaradt hogy semmi féle kopás nem látszik sehol...

3557 Bende Endre 2010-04-30 19:48:38

jön vki holnap szoci ótó bulire? :)

3556 jocking . 2010-04-30 18:35:25  Előzmény:Lizák Péter: 55397

Hát, volt a "sima" 601. Aztán volt a 601S meg a 601S DeLuxe. Amiket felsoroltál, hogy A, F, L meg ilyenek, szerintem nem voltak. Max. azt jelölték így a forgalmiban, hogy Limousine vagy Universal a kocsi, úgyhogy 601L és U volt, de nem gyári jelölésként.

3555 Lizák Péter 2010-04-30 17:53:01  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55395

Trabant 601-bõl ki milyen típusokat ismer?
mármint 601A, 601F, 601L, 601S ... ilyenekre gondoltam

[i](Módosította PEDROH 2010.04.30. 19:54-kor)[/i]

3554 Lizák Péter 2010-04-30 17:52:55  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55395

Nagyon zsír! :)

3553 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-04-30 17:14:14

Köszönöm szépen a sok-sok segítséget!
Pedroh:
Ugye milyen gyorsan életet csináltam a fórumban?:D:D:D

Trabiorr
[i](Módosította trabiORR 2010.04.30. 19:15-kor)[/i]

3552 Szedlák Tibor 2010-04-30 16:45:08  Előzmény:Varga Tibor: 55393

Tömítés terén úgy néz ki tökéletes. De tegnap beleszakítottam a blokkba egy új hengerfejcsavart. Pedig szakszerûen nyomatékkulccsal, megfelelõ nyomatékkal húztam õket 8. szakadt. Vissza vittem a szettet, kivizsgálják ... :s

3551 Varga Tibor 2010-04-30 16:24:20  Előzmény:Szedlák Tibor: 55390

nem volt még problémám vele.

3550 Lizák Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55381

Szia TrabiOrr
Én ezek közül ezzel foglalkoznék a helyedben:
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3793585[/url]

Ez a harmadik volt a sorban azok közül amit idemutattál.



[i](Módosította mr120bpm 2010.05.01. 09:07-kor)[/i]

3549 Őry Gábor 2010-04-30 10:45:58  Előzmény:Kiss Krisztián: 55389

A végén megcáfoltad, amit az elején írtál.

Ezek a kopások jelzik az igénybevételt, a kilométertõl függetlenül.

3548 Szedlák Tibor 2010-04-29 21:18:19

A Viktor Reinz márkárol van valakinek tapasztalata?

3547 Kiss Krisztián 2010-04-29 21:05:10

Ez a pedálgumi kopás,és kormány kopás stb,ez hülyeség.
A melos autom amivel járok 340000km van benne.Németbe jártak vele,hetente 2szer(3éves).Namost,amig kimennek vele 1250 km(kb 13óra)és vissza is ennyi(az összesen max 30óra rakodással,(zárt ducato)Tehát az 2500 km.Amiota én használom(kb 1 éve,napi max 200km-ert megyek,20-25 cimre(futárkodok)Tehát nekem 2500 km az 10-11 munkanap,200-250 cim.Az 200 elindulás,megállás,elindulás.
Szerintetek melyik használat során kopik jobban a kuplung pedál stb?
Csak azt akarom mondani,hogy városi használatban 100km,sokkal több kopás,használodás stb.Én elöbb vennék egy német autot 200 000km errel,mint egy magyart 80000km-errel.

3546 jocking . 2010-04-29 20:19:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 55386

Az enyémre is azt mondták, hogy 47000 van benne, közben meg már nem volt festék a gázpedálon, a többi pedálgumi is kopott volt, ahogy a kormány és a váltógomb is. Aztán egyszer ki kellett vennem a kilóméteróát, amin egyértelmûen látszott, hogy körbe lefeszegették az üveget, vagyis valaki már belepiszkált.

3545 Marton Tamás 2010-04-29 20:17:13  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 55384

És még mennyi ilyen van! Egyiknek sem szabad hinni. Elég csak ránézni a pedálokra, a kormányra, és persze alá is kell nézni. Minden kiderül ezekbõl.

Emlékeztetõül mindenkinek:

"MÁJUS 1.

3. Trabant-Wartburg találkozó, Hort

Kezdés: 9 óra magassága. Ami várható: ügyességi verseny, gyorsulás, gulyásleves stb...
Aki már volt az tudja! :)

Megközelítés: Pest felõl 3-mas fõút, Gödöllõ-Aszód-Hatvan-Hort. Pesttõl kb. 60-65km

Aki teheti és lenne kedve hozzá, jöjjön el, vidám nap vár rá! :)"

Eredeti hsz, izelítõs képekkel: 3524. :)



3544 Csády Szabolcs 2010-04-29 19:01:15  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 55385

Igazából elõször a polcon tekergõ kábelek szúrtak szemet, ami azért egy 41000-es kocsinál elég abszurd, s akkor ment még kicsit lejjebb a tekintetem...

3543 Holnapy Gergely dr. 2010-04-29 18:55:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 55383

megelõztél, de látom neked is szemet szúrt...

3542 Holnapy Gergely dr. 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55381

Azért vigyázz, hogy mit írnak róluk...
pl ez, amit belinkeltél:
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3803932[/url]
Pusztán nézzed meg a kuplungpedál gumiját, és akkor láthatod hogy nem 41.000. km-t futott, mint ahogy írják. 100-200 ezerrel többet.
Ettõl még nem feltétlenül rossz, csak nem igaz amit írnak róla. Az meg az átverés kategóriáját kimeríti.
De ne aggódj, mert biztos lapulnak még a garázsok mélyén egygazdis, keveset futott Trabik, csak ki kell várni mig eladó sorba kerülnek.
G



[i](Módosította jocking 2010.04.29. 21:54-kor)[/i]

3541 Csády Szabolcs 2010-04-29 18:51:30  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55381

Ugye az utolsó fehér kombirõl te se hiszed el, hogy 41.000km-t futott? Annyi alatt nem kopik fémig a kuplungpedál gumija... De egyébként is, a múlt héten hallottam erre egy nagyon jó gondolatot:
" A kocsiknál 10 éves kor felett csak az állapot számít, az hogy 15 vagy 18 az teljesen mindegy."

3540 jocking . 2010-04-29 18:51:10  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55381

Már csak annyira kell figyelni, hogy 3 év múlva is legyen elfogadható áron trabi az ilyen helyeken. Lehet, hogy érdemes lenne elõbb beszerezni egyet. Nekem is jogsi elõtt 1 évvel már volt trabicsek, addigis megtanultam szerelni.

3539 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Lizák Péter: 55380

Hát ez sajnos igaz:( De van egy jó Trabis hírem:
Apát megfûztem, hogy ne a Suzukit kapjam elsõ autónak, hanem Trabit:)
18. szülinapomra akarja Apa a Trabimat:)
Ami már csak 3 év:S (Nem biztos, de lehet, hogy elõbb lesz...)
Itt van egy pár szépség:
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_n_limusin-3730695[/url]
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3796422[/url]
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3793585[/url]
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3803932[/url]
Én olyan autóra pályázok, ami eredeti, és nem kínozták szét(azoktól félni kell)


Trabiorr

3538 Lizák Péter 2010-04-29 15:29:20

Kihal a topic Uraim? Két napja nem ír senki ide semmit?

3537 Lizák Péter 2010-04-27 11:41:09

Nem olyan rég téma volt a 4T-k darabszáma. Kicsit belemélyedtem a témába, és a következõre jutottam:

[b]1988 november-decemberében a nullszéria keretein belül.[/b] (1988. szeptemberi kezdéssel is olvastam errõl a dologról):

Karosszéria Darabszám Vázszámok

Limousine 120 F0000001 - F0000120
Universal 30 F7000001 - F7000030
___________________________________________
[b]Összesen 150[/b]

[b]1989 január - 1990 május az elõszéria keretein belül[/b]:

Karosszéria Darabszám Vázszámok

Limousine 690 F0000121 - F0000810 *
Universal 50 F7000031 - F7000080
___________________________________________
[b]Összesen 740[/b]

1990 május: Megszületik az utolsó 601-es Trabant (feltételezhetõen valamikor a hónap eleje felé, mert a Polo-k miatt idõ kellett átállni a VW-re). 21-én elkészült a [b]3000000-ik Trabant, egy 1.1-es Limousine.[/b], valamint 234 Tramp. Tehát eddig a két fenti táblázatot nézve 890 + a 234 Tramp (összesen: 1124 kocsi), vagy 1140+234 (összesen: 1374) darabról beszélhetünk. Eddig. Mivel a 3 milliomodik a hónap vége felé készült, így sejthetõen már túl sok trabi nem gurulhatott ki a gyárból májusban. Fõleg, hogy 21-én már az elsõ Polo is legyártásra került.
[b]Mivel a hárommilliomodik trabiról is kép bizonyítja a 4T létet, meg az utolsóról 3096099-es darabszámúról is[/b], így több mint 96099 4T-nek kellene lennie. Legalább is a 96099 meg az az ezeregynéhányszáz darab.
[i](Módosította PEDROH 2010.04.27. 13:43-kor)[/i]

3536 Lizák Péter 2010-04-27 05:47:23  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 55372

A legutóbbi Autó-Motor magazinban is volt ez a trabi

3535  Spityu 2010-04-26 21:19:46  Előzmény:Bokodi Áron: 55376

Szia!

Trabi hengerbõl 76-ot lehet kihozni maximum, ez is már eléggé a vége, helyenként nagyon vékony lesz a persely, de tartósnak mondható. Efölött már nem annyira - egyszer legalábbis ezt a tájékoztatást kaptam hasonló kérdésemre. :)
Az illesztési hézag valóban 2-3 század gyári dugónál, silány minõségûnél inkább 5-6.
Természetesen a 78mm is kihozható, a régi hüvely eltávolításával és egy új belepréselésével. Ezzel a módszerrel 82mm-es hengerátmérõ is elérhetõ, nagyon vékony henger ill. hüvelyfallal. A 78-at lazán kiadja, viszonts számíts arra, hogy kell egy harmadik felömlõ is ekkora lökettérfogatnál, pörgõs motor esetén mindenképpen, nyomatékmotornál talán nem, lesz idõ az átömlésre alacsonyabb fordulatszámon.
A karburátor szintén hasonlóan alakul.

Szerintem.

3534 Bokodi Áron 2010-04-26 20:58:04  Előzmény: : 55308

köszi a választ! bocs, hogy csak most írok, de nem jutottam gépközelbe.
mindössze 2-3 század lenne az dugattyú illesztési hézag???? a kis 125ös MZ lett 3századra illesztve, és az is csak a gyári dugattyú miatt. ezt a túlhûtött relatíve nagy lökettérfogatú motort szerintem 4század alá nem lehet vinni. sõt szar dugattyúval inkább csak 5század. nekem nagyon jó volna, ha 78mm-ig fel lehetne fúrni, mert remek minõségû lengyel 2gyûrûs 300as ETZ dugattyúkat lehet kapni egész olcsón amihez hozzáigazítva a hengerfejet, BIG BORE trabiblokkot lehetne összehozni. kb 700cm3 lökettérfogat megfelelõ kompressziónövekedés mellett minimum 30-32lóerõ max teljesítményt jelentene, emellett egy rövid löketû blokk lenne, ami a könnyû lendkerekemhez ideális. ezt tovább okosítva karbival, hangolt kipuffal, komoly kis motorblokk lehetne.

szóval remek lenne pontosan tudni, hogy mekkora az a méret, amikor még nem szakad át a hengerpersely.

3533 Marton Tamás 2010-04-26 18:08:20  Előzmény:Sipos Tamás: 55374

Tán mert nem az üzlet miatt csinálta. Ahogy mi sem amiatt Trabantozunk évek óta, mert profitot termel :)
Amúgy egy Suzit is el tudnék így képzelni. Meg sok is van belõle.

3532 Sipos Tamás 2010-04-26 17:19:13  Előzmény:Marton Tamás: 55373

[justify]Ha ez 20 évvel ezelõtt történt volna, akkor rendben. De mostanra nincs már elég Trabant, amit át lehet alakítani. Meg ha lenne is, a tulajdonosaik akkor is úgy akarják (és úgy is kell) megõrizni, ahogy van; kétütemûként.
Miért nem egy Suzukit épített át? Mert ebbõl így nem lesz bombaüzlet.[/justify]

3531 Marton Tamás 2010-04-26 15:55:28  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 55372

Na ezt kipróbálnám. Elég ötletes, hogy az energiát aggregátorból is nyerheti, ha netán arra lenne szükség, és nem kell rögtön konektort keresni a városi dugóban.
Persze a napelem is nagyon ötletes, bár nem tudom 2.5nm-nyi tábla mennyi áramot termelhet.
Mindenesetre becsülendõ, hogy ezt pont egy Trabival követték el :)
Mehet a sorozatgyártás! :D

3530 Ifj. Hirháger Gábor 2010-04-26 05:28:56

Sziasztok, tegnap esti don pepes ujságban a következõ cikk:

"Sárga csoda csendes villanymotorral
TRIBID-Elkészült a világ elsõ hibrid hajtású Trabantja-Egyenlõre 20 km a hatótávolsága.

Budapest, Rákospalota, egy klasszikus hátsó udvari mûhely. Itt született a világ
elsõ mûködõ képes hibrid hajtásláncú Trabantja, a modern csodaszarvas.
"Akkor vezesd!"- mondják a Tribid készítõi. Oké, beülök a Trabantba, mellém zsúfolódik Fábián Sándor a lelkész, aki kitalálta az egész átépítõs történetet.
"A gázzal óvatosan-mondja-, és nincs rendszám, úgyhogy vigyázzunk a rendõrökkel!" Kihajtok az udvarból az utcára, szépen gyorsul a kocsi, a hajtáson kívül minden más eredeti maradt, ennek megfelelõen a mai szervókhoz szokott karnak nehézkés a kormányzás, no és a férfiasan taposni a rásegítõ nélküli féket. De minden jól mûködik, mert mindent felújítottak. Váltani nem kell, csak indulás elõtt: ha elõre akarunk menni, akkor 4esbe kell kapcsolni a váltót, ha hátrafelé, akkor értelem szerûen rükibe. Mindezt azért, mert igen nagy a villanymotor nyomatéka, négyesben is vígan indul az autó. Éppen ezért a hátramenettel nagyon kell vigyázni, ott rövid az áttétel, nagyot ugrik a villanytrabant. Az utolsó simításokat Gányik József autószerelõ és társa, Varga Antal végezte a kocsin. Õk mutatják meg a részleteket. A motortér érdekes látványt nyújt. Maradt a Trabant-váltó és differenciálmû, 2hengeres motor helyét viszont egy egyenáramú, 72voltos 12kW teljesitményû villanymotor vette át. A tiszta üzemû gép felett acélkereten trónol egy áramfejlesztõ, amely 200 köbceniméteres, 5,5 lóerõs, és esetünkben alkohollal üzemel. A motort a csomagtartóba telepített akkumulátorok látják el energiával. Az akkuk tölthetõk hálózatról vagy a hátsó ablakokba és a tetõre helyezett napelemekrõl, illetve a mtortérben dolgozó aggregátorral. Eredetileg ez utóbbi is a csomagtérbe költözött volna, de betokozva melegedett, ezért került a motorháztetõ alá. A hátsó ülések viszont nem rakták vissza, pedig lehetne, s ettõl kísérleti eszköz helyett "autobb" lenne a Tribid. A próbaút során végig tisztán villamos üzemben használtuk az autót, a csapatfõnök Sándor szerint így 20 km a hatótáv, a rendszer ismerõ villamosmérnök szerint inkább 5. Az áramfejlesztõ benzinmotort is járatva 100km saccolják a hatótávot, amely bõven elég a városi üzemben, ahol helytállhat a kocsi. A belsõ égésû motornak amúgy 5L a tankja, amellyel 3órát üzemelhet. A napelemek a próba napon-esõs idõ lévén-még nem szóltak bele az energiatermelésbe, ráadásul a tetõre 2,5 négyzetméternyi tábla még meg se volt- az oldalablak-napelemek a világítás áramigényét szolgálják ki erre a van egy plusz 44Ah-s akku az eredeti helyén."

3529 Varga Tibor 2010-04-25 19:52:38  Előzmény:Marton Tamás: 55366

Szintén magamra ismertem pár képen:)
Idén lehet kimarad sajnos, de majd még kiderül.

3528 Marton Tamás 2010-04-25 19:35:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 55369

Na egyvalaki már jelentkezett :)

PEDROH: Nem tudom hogy az pont a jó jelenség e. Sztem 90-95 fokos víznél még nem igazán kell annak erõteljesen gõzölögnie, kifújnia. Max, ha tényleg forr.
Mondjuk a Trabant 1.1 gyári hûtõsapkája 100kpa-nál nyit, a wareszé 130-nál. Fene tudja miért van különbség köztük.
De mielõtt termosztátot cserélnél, próbáld meg elõször kicserélni a nyomásszelepet. Haver waresza pont ugyanezt a jelenséget produkálta, hogy a hûtõre menõ alsó csõ hideg maradt, fûtés se volt rendesen, a víz is szép lassan fogyott, és mindig a második zöldbe volt a hõfok. Persze gõzölgött a nyomásszelep is.
Aztán ki lett cserélve (2 termosztát csere után), és lám megszûntek a gondok.

3527 Gyapjas Gergely 2010-04-25 19:03:00  Előzmény:Marton Tamás: 55366

Én megismerem a sajátom. Elsõ kép jobb elsõ autó.:D

3526 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!
Lenne egy kérésem!:)
Aki nagyon ügyes a Trabant történelmébõl, az átnézné nekem oldalam Trabant történelmes részét? Köszönöm elõre is!
Ez volna az:
[url]https://trabiorr.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1096262[/url]
És természetesen várok jó ill. rossz kommenteket ehhez a részhez:) De jöhet ötlet is!

Trabiorr

3525 Lizák Péter 2010-04-25 06:31:22  Előzmény:Marton Tamás: 55365

A nyomás szelep gondolatom szerint jó, mert mikor leálltam itthon úgy sûvített a gõz kifelé mint a huzat. Letekertem kissé a sapkát a tartályról, de a víz nem kezdett el felfelé jönni.

3524 Marton Tamás 2023-05-22 08:43:33

Jut eszembe!

MÁJUS 1.

[B]3. Trabant-Wartburg találkozó, Hort[/B]

Kezdés: 9 óra magassága. Ami várható: ügyességi verseny, gyorsulás, gulyásleves stb...
Aki már volt az tudja! :)

Megközelítés: Pest felõl 3-mas fõút, Gödöllõ-Aszód-Hatvan-Hort. Pesttõl kb. 60-65km

Aki teheti és lenne kedve hozzá, jöjjön el, vidám nap vár rá! :)

Egy pár kép ízelítõnek:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1157_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1187_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1168_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1186_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https: //kepfeltoltes.hu/100425/DSC01016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100425/DSC01051_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Na? Ki ismeri meg a saját kocsiját? :)

Mindenkit szeretettel várunk!




3523 Marton Tamás 2010-04-24 23:58:49  Előzmény:Lizák Péter: 55359

Sztem elõször mindenképp a nyomászelepet csekkold le, nehogy téged is az szívasson meg! Ha szájjal átfújsz rajta, az már rég rossz.
Aztán jöhet a termosztát ha az elõbbi hiba kizárva. Kiszeded, forralsz vizet, beledobod a 90°C körüli vízbe és mereszted a szemeidet, hogy nyit é. Ha igen, akkor jöhet a vízpumpa. Bár sztem az vagy megszorul és nyekk, vagy semmi.

ABalu: Szerencsés alak vagy! Ilyen csajt kifogni öcsém... :)

[i](Módosította PAtr0n 2010.04.25. 01:59-kor)[/i]

3522 Ackermann Balázs 2010-04-24 21:40:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 55363

Semmi baj, viszlek én még két keréken... csomagtartóban. :D Na jó, nem. :P

3521 Madocsai Gergely 2010-04-24 21:30:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 55361

Igen, wállalom, h a pokol kénköwes tüzén fogok bocsánatért esdekelni, beklyóimat hurcolászwa, az örökkéwalóságon át tartó szárazböjttel, de ezt nem lehetett kihagyni...:D

3520 Ackermann Balázs 2010-04-24 21:19:57  Előzmény:Marton Tamás: 55356

Mindennek oka van. Autóbuzi családból származik! :D

3519 Ackermann Balázs 2010-04-24 21:15:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 55353

Ejnye, ejnye, akkor inkább "csináltunk FEL pár dolgot az autón"! :D:D:D

Igaz egyelõre nem fogtunk ilyen nagygenerál jellegû manõverekbe. :P
[i](Módosította ABalu 2010.04.24. 23:21-kor)[/i]

3518 jocking . 2010-04-24 21:01:22  Előzmény:Lizák Péter: 55359

Ha a pumpa lenne a szar, akkor szerintem elõbb utóbb az alsó csõ is átmelegedne, már csak a termoszifonos elv miatt is. Szerintem is a termosztát lesz a kuka, valszeg az nem nyit ki.

3517 Lizák Péter 2010-04-24 20:32:04  Előzmény:Marton Tamás: 55345

Hali!

Most nálam is elõjött a túlmelegedés. Egy órát ment ma az autó, hideg motorral indultam el. Városban mászkáltunk vele egy órahosszát. Ez idõ alatt majdnem felforralta a vizet. A hûtõnél lévõ felsõ csõ forró, az alsó meg hideg maradt. A vízpumpa ment el, vagy a termosztát akadt be?
Hûtõvíz mennyisége megvan ahogy volt, és NEM olajos, vagyis tiszta. Tehát nem folyt el sehol. Tócsa a kocsi alatt sem volt semerre ahol jártam vele. A motorolaj megint csak nem keveredett semmivel, és erõ is van a motorban tehát hengerfej kizárva.
Termosztát gyanús, vagy a vízpumpa adta meg magát? Két éve volt cserélve, amikor a hengerfejtömítés is.
A kiegyenlítõ tartály felsõ csonkján elég nagy lyuk van ergo ott vissza tud folyni a víz, de majd holnap megnézem, mert ez most este jött ki.

3516  Bandi 2010-04-24 14:20:17  Előzmény:Marton Tamás: 55356

Én azért átfúrtam,így egy kicsit lassabban melegszik fel,mert ugye nagyobb az átfolyás...:D