Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Hát ez az, hiába van benne sok kilométer, nincs annyira agyonnyúzva, mint egy városban használt autó harmadannyi kilométerrel. Autópályán egyenletes tempó a legideálisabb minden autónak, nincs kuplungolás, fékezés, hidegindítás, kormánytekergetés stb., a világból ki lehetne így menni... [i](Módosította orygabor 2010.05.02. 11:50-kor)[/i]
Amennyire ki tudtam deríteni. 601A és 601F - Kübel típusok. 601Z - Tramp. 601S a Sonderwunch ami itthon Special néven futott. A 601X tudomásom szerint a DeLuxe-ok késõbbi jelölése. De hogy az LS, LX mi akar lenni nem tudom. 601H néven a Hycomat ment úgy sejtem.
601 Standard jelölései: 601 ill. 601 L, 601 K (limo és kombi) Jún 1964 - Jún 1990
601 Special (Sonderwunch) 601LS, és KS Április 1966 - Jún 1990
601 deluxe: 601 LL és 601 KL Ápr. 1966 - kb. 1980 (2 Jahre Überschneidung mit dem S deluxe)
601 S deluxe: 601 LX és 601 KX Márc 1978 - Jún 1990
Egyszer valami oldalon láttam belõle a jelöléseket, de most nem találom sehol a neten.
A kérdés az volt, hogy 601-bõl milyen betûvégzõdésû típusokat gyártottak. A púposok pedig nem 601-esek, az még az elõzõ széria. A lökhárító milyensége meg sosem volt jelölve a típusszámnál...:rolleyes:
Hát, volt a "sima" 601. Aztán volt a 601S meg a 601S DeLuxe. Amiket felsoroltál, hogy A, F, L meg ilyenek, szerintem nem voltak. Max. azt jelölték így a forgalmiban, hogy Limousine vagy Universal a kocsi, úgyhogy 601L és U volt, de nem gyári jelölésként.
Tömítés terén úgy néz ki tökéletes. De tegnap beleszakítottam a blokkba egy új hengerfejcsavart. Pedig szakszerûen nyomatékkulccsal, megfelelõ nyomatékkal húztam õket 8. szakadt. Vissza vittem a szettet, kivizsgálják ... :s
Ez a pedálgumi kopás,és kormány kopás stb,ez hülyeség. A melos autom amivel járok 340000km van benne.Németbe jártak vele,hetente 2szer(3éves).Namost,amig kimennek vele 1250 km(kb 13óra)és vissza is ennyi(az összesen max 30óra rakodással,(zárt ducato)Tehát az 2500 km.Amiota én használom(kb 1 éve,napi max 200km-ert megyek,20-25 cimre(futárkodok)Tehát nekem 2500 km az 10-11 munkanap,200-250 cim.Az 200 elindulás,megállás,elindulás. Szerintetek melyik használat során kopik jobban a kuplung pedál stb? Csak azt akarom mondani,hogy városi használatban 100km,sokkal több kopás,használodás stb.Én elöbb vennék egy német autot 200 000km errel,mint egy magyart 80000km-errel.
Az enyémre is azt mondták, hogy 47000 van benne, közben meg már nem volt festék a gázpedálon, a többi pedálgumi is kopott volt, ahogy a kormány és a váltógomb is. Aztán egyszer ki kellett vennem a kilóméteróát, amin egyértelmûen látszott, hogy körbe lefeszegették az üveget, vagyis valaki már belepiszkált.
Igazából elõször a polcon tekergõ kábelek szúrtak szemet, ami azért egy 41000-es kocsinál elég abszurd, s akkor ment még kicsit lejjebb a tekintetem...
Azért vigyázz, hogy mit írnak róluk... pl ez, amit belinkeltél: [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3803932[/url] Pusztán nézzed meg a kuplungpedál gumiját, és akkor láthatod hogy nem 41.000. km-t futott, mint ahogy írják. 100-200 ezerrel többet. Ettõl még nem feltétlenül rossz, csak nem igaz amit írnak róla. Az meg az átverés kategóriáját kimeríti. De ne aggódj, mert biztos lapulnak még a garázsok mélyén egygazdis, keveset futott Trabik, csak ki kell várni mig eladó sorba kerülnek. G
Ugye az utolsó fehér kombirõl te se hiszed el, hogy 41.000km-t futott? Annyi alatt nem kopik fémig a kuplungpedál gumija... De egyébként is, a múlt héten hallottam erre egy nagyon jó gondolatot: " A kocsiknál 10 éves kor felett csak az állapot számít, az hogy 15 vagy 18 az teljesen mindegy."
Már csak annyira kell figyelni, hogy 3 év múlva is legyen elfogadható áron trabi az ilyen helyeken. Lehet, hogy érdemes lenne elõbb beszerezni egyet. Nekem is jogsi elõtt 1 évvel már volt trabicsek, addigis megtanultam szerelni.
Hát ez sajnos igaz:( De van egy jó Trabis hírem: Apát megfûztem, hogy ne a Suzukit kapjam elsõ autónak, hanem Trabit:) 18. szülinapomra akarja Apa a Trabimat:) Ami már csak 3 év:S (Nem biztos, de lehet, hogy elõbb lesz...) Itt van egy pár szépség: [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_n_limusin-3730695[/url] [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3796422[/url] [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3793585[/url] [url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_kombi-3803932[/url] Én olyan autóra pályázok, ami eredeti, és nem kínozták szét(azoktól félni kell)
1990 május: Megszületik az utolsó 601-es Trabant (feltételezhetõen valamikor a hónap eleje felé, mert a Polo-k miatt idõ kellett átállni a VW-re). 21-én elkészült a [b]3000000-ik Trabant, egy 1.1-es Limousine.[/b], valamint 234 Tramp. Tehát eddig a két fenti táblázatot nézve 890 + a 234 Tramp (összesen: 1124 kocsi), vagy 1140+234 (összesen: 1374) darabról beszélhetünk. Eddig. Mivel a 3 milliomodik a hónap vége felé készült, így sejthetõen már túl sok trabi nem gurulhatott ki a gyárból májusban. Fõleg, hogy 21-én már az elsõ Polo is legyártásra került. [b]Mivel a hárommilliomodik trabiról is kép bizonyítja a 4T létet, meg az utolsóról 3096099-es darabszámúról is[/b], így több mint 96099 4T-nek kellene lennie. Legalább is a 96099 meg az az ezeregynéhányszáz darab. [i](Módosította PEDROH 2010.04.27. 13:43-kor)[/i]
Trabi hengerbõl 76-ot lehet kihozni maximum, ez is már eléggé a vége, helyenként nagyon vékony lesz a persely, de tartósnak mondható. Efölött már nem annyira - egyszer legalábbis ezt a tájékoztatást kaptam hasonló kérdésemre. :) Az illesztési hézag valóban 2-3 század gyári dugónál, silány minõségûnél inkább 5-6. Természetesen a 78mm is kihozható, a régi hüvely eltávolításával és egy új belepréselésével. Ezzel a módszerrel 82mm-es hengerátmérõ is elérhetõ, nagyon vékony henger ill. hüvelyfallal. A 78-at lazán kiadja, viszonts számíts arra, hogy kell egy harmadik felömlõ is ekkora lökettérfogatnál, pörgõs motor esetén mindenképpen, nyomatékmotornál talán nem, lesz idõ az átömlésre alacsonyabb fordulatszámon. A karburátor szintén hasonlóan alakul.
köszi a választ! bocs, hogy csak most írok, de nem jutottam gépközelbe. mindössze 2-3 század lenne az dugattyú illesztési hézag???? a kis 125ös MZ lett 3századra illesztve, és az is csak a gyári dugattyú miatt. ezt a túlhûtött relatíve nagy lökettérfogatú motort szerintem 4század alá nem lehet vinni. sõt szar dugattyúval inkább csak 5század. nekem nagyon jó volna, ha 78mm-ig fel lehetne fúrni, mert remek minõségû lengyel 2gyûrûs 300as ETZ dugattyúkat lehet kapni egész olcsón amihez hozzáigazítva a hengerfejet, BIG BORE trabiblokkot lehetne összehozni. kb 700cm3 lökettérfogat megfelelõ kompressziónövekedés mellett minimum 30-32lóerõ max teljesítményt jelentene, emellett egy rövid löketû blokk lenne, ami a könnyû lendkerekemhez ideális. ezt tovább okosítva karbival, hangolt kipuffal, komoly kis motorblokk lehetne.
szóval remek lenne pontosan tudni, hogy mekkora az a méret, amikor még nem szakad át a hengerpersely.
Tán mert nem az üzlet miatt csinálta. Ahogy mi sem amiatt Trabantozunk évek óta, mert profitot termel :) Amúgy egy Suzit is el tudnék így képzelni. Meg sok is van belõle.
[justify]Ha ez 20 évvel ezelõtt történt volna, akkor rendben. De mostanra nincs már elég Trabant, amit át lehet alakítani. Meg ha lenne is, a tulajdonosaik akkor is úgy akarják (és úgy is kell) megõrizni, ahogy van; kétütemûként. Miért nem egy Suzukit épített át? Mert ebbõl így nem lesz bombaüzlet.[/justify]
Na ezt kipróbálnám. Elég ötletes, hogy az energiát aggregátorból is nyerheti, ha netán arra lenne szükség, és nem kell rögtön konektort keresni a városi dugóban. Persze a napelem is nagyon ötletes, bár nem tudom 2.5nm-nyi tábla mennyi áramot termelhet. Mindenesetre becsülendõ, hogy ezt pont egy Trabival követték el :) Mehet a sorozatgyártás! :D
Sziasztok, tegnap esti don pepes ujságban a következõ cikk:
"Sárga csoda csendes villanymotorral TRIBID-Elkészült a világ elsõ hibrid hajtású Trabantja-Egyenlõre 20 km a hatótávolsága.
Budapest, Rákospalota, egy klasszikus hátsó udvari mûhely. Itt született a világ elsõ mûködõ képes hibrid hajtásláncú Trabantja, a modern csodaszarvas. "Akkor vezesd!"- mondják a Tribid készítõi. Oké, beülök a Trabantba, mellém zsúfolódik Fábián Sándor a lelkész, aki kitalálta az egész átépítõs történetet. "A gázzal óvatosan-mondja-, és nincs rendszám, úgyhogy vigyázzunk a rendõrökkel!" Kihajtok az udvarból az utcára, szépen gyorsul a kocsi, a hajtáson kívül minden más eredeti maradt, ennek megfelelõen a mai szervókhoz szokott karnak nehézkés a kormányzás, no és a férfiasan taposni a rásegítõ nélküli féket. De minden jól mûködik, mert mindent felújítottak. Váltani nem kell, csak indulás elõtt: ha elõre akarunk menni, akkor 4esbe kell kapcsolni a váltót, ha hátrafelé, akkor értelem szerûen rükibe. Mindezt azért, mert igen nagy a villanymotor nyomatéka, négyesben is vígan indul az autó. Éppen ezért a hátramenettel nagyon kell vigyázni, ott rövid az áttétel, nagyot ugrik a villanytrabant. Az utolsó simításokat Gányik József autószerelõ és társa, Varga Antal végezte a kocsin. Õk mutatják meg a részleteket. A motortér érdekes látványt nyújt. Maradt a Trabant-váltó és differenciálmû, 2hengeres motor helyét viszont egy egyenáramú, 72voltos 12kW teljesitményû villanymotor vette át. A tiszta üzemû gép felett acélkereten trónol egy áramfejlesztõ, amely 200 köbceniméteres, 5,5 lóerõs, és esetünkben alkohollal üzemel. A motort a csomagtartóba telepített akkumulátorok látják el energiával. Az akkuk tölthetõk hálózatról vagy a hátsó ablakokba és a tetõre helyezett napelemekrõl, illetve a mtortérben dolgozó aggregátorral. Eredetileg ez utóbbi is a csomagtérbe költözött volna, de betokozva melegedett, ezért került a motorháztetõ alá. A hátsó ülések viszont nem rakták vissza, pedig lehetne, s ettõl kísérleti eszköz helyett "autobb" lenne a Tribid. A próbaút során végig tisztán villamos üzemben használtuk az autót, a csapatfõnök Sándor szerint így 20 km a hatótáv, a rendszer ismerõ villamosmérnök szerint inkább 5. Az áramfejlesztõ benzinmotort is járatva 100km saccolják a hatótávot, amely bõven elég a városi üzemben, ahol helytállhat a kocsi. A belsõ égésû motornak amúgy 5L a tankja, amellyel 3órát üzemelhet. A napelemek a próba napon-esõs idõ lévén-még nem szóltak bele az energiatermelésbe, ráadásul a tetõre 2,5 négyzetméternyi tábla még meg se volt- az oldalablak-napelemek a világítás áramigényét szolgálják ki erre a van egy plusz 44Ah-s akku az eredeti helyén."
PEDROH: Nem tudom hogy az pont a jó jelenség e. Sztem 90-95 fokos víznél még nem igazán kell annak erõteljesen gõzölögnie, kifújnia. Max, ha tényleg forr. Mondjuk a Trabant 1.1 gyári hûtõsapkája 100kpa-nál nyit, a wareszé 130-nál. Fene tudja miért van különbség köztük. De mielõtt termosztátot cserélnél, próbáld meg elõször kicserélni a nyomásszelepet. Haver waresza pont ugyanezt a jelenséget produkálta, hogy a hûtõre menõ alsó csõ hideg maradt, fûtés se volt rendesen, a víz is szép lassan fogyott, és mindig a második zöldbe volt a hõfok. Persze gõzölgött a nyomásszelep is. Aztán ki lett cserélve (2 termosztát csere után), és lám megszûntek a gondok.
Sziasztok! Lenne egy kérésem!:) Aki nagyon ügyes a Trabant történelmébõl, az átnézné nekem oldalam Trabant történelmes részét? Köszönöm elõre is! Ez volna az: [url]https://trabiorr.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1096262[/url] És természetesen várok jó ill. rossz kommenteket ehhez a részhez:) De jöhet ötlet is!
A nyomás szelep gondolatom szerint jó, mert mikor leálltam itthon úgy sûvített a gõz kifelé mint a huzat. Letekertem kissé a sapkát a tartályról, de a víz nem kezdett el felfelé jönni.
Sztem elõször mindenképp a nyomászelepet csekkold le, nehogy téged is az szívasson meg! Ha szájjal átfújsz rajta, az már rég rossz. Aztán jöhet a termosztát ha az elõbbi hiba kizárva. Kiszeded, forralsz vizet, beledobod a 90°C körüli vízbe és mereszted a szemeidet, hogy nyit é. Ha igen, akkor jöhet a vízpumpa. Bár sztem az vagy megszorul és nyekk, vagy semmi.
ABalu: Szerencsés alak vagy! Ilyen csajt kifogni öcsém... :)
Igen, wállalom, h a pokol kénköwes tüzén fogok bocsánatért esdekelni, beklyóimat hurcolászwa, az örökkéwalóságon át tartó szárazböjttel, de ezt nem lehetett kihagyni...:D
Ha a pumpa lenne a szar, akkor szerintem elõbb utóbb az alsó csõ is átmelegedne, már csak a termoszifonos elv miatt is. Szerintem is a termosztát lesz a kuka, valszeg az nem nyit ki.
Most nálam is elõjött a túlmelegedés. Egy órát ment ma az autó, hideg motorral indultam el. Városban mászkáltunk vele egy órahosszát. Ez idõ alatt majdnem felforralta a vizet. A hûtõnél lévõ felsõ csõ forró, az alsó meg hideg maradt. A vízpumpa ment el, vagy a termosztát akadt be? Hûtõvíz mennyisége megvan ahogy volt, és NEM olajos, vagyis tiszta. Tehát nem folyt el sehol. Tócsa a kocsi alatt sem volt semerre ahol jártam vele. A motorolaj megint csak nem keveredett semmivel, és erõ is van a motorban tehát hengerfej kizárva. Termosztát gyanús, vagy a vízpumpa adta meg magát? Két éve volt cserélve, amikor a hengerfejtömítés is. A kiegyenlítõ tartály felsõ csonkján elég nagy lyuk van ergo ott vissza tud folyni a víz, de majd holnap megnézem, mert ez most este jött ki.