Én azon a felfogáson vagyok, hogy midnenhez egy jó marketing kell, aminek alpja egy kreatív ötlet. Egyik nélkül sincs a másik!
Szerintem nem hülyeség az elektromos meghajtás. Ma is létezik a Peugeot Partnerbõl elektromos verzíó. Hatótávolsága a bele szerelt akumlátortól függ, 100-150km. Ha jobban meggondoljuk napi szinten sokan nem megyünk ennyit a saját atónkkal, jó ha egy hét leforgása alatt beleteszünk ennyi km-t. És erre a célra tökéletes az elektromos jármû. Fentartási költségei töredékei egy benzines autóhoz képest, ha már csak néhány alkatrészt, ill. egyéb hozzávalókat veszünk: szûrõk, olajok, ékszíj, vízpumpa, ac pumpa, gyertya meg még sorolhatnám. Az elektromos rendszerben jóformán egy alkatrészt kell cserélni, ami nevetséges összeg, ha a benzines/disel autónál összeszámolnánk mi mindent kikell cserélni egy generálozáshoz.
És még akkor nem beszéltem a "fogyasztásról". Ez is töredéke a belsõégésû motorokénak. És nem utolsó sorban, nincs károsanyag kibocsátása, aminek következménye, hogy nincs gond vele a zöldkártyánál, ami ugyan már nincs, ill. van csak egyben van a mûszakival. Mondják sokan, hogy az akkumlátor veszélyes hulladék. Igen az, csak ezt a veszélyes hulladékot újra fel lehet használni, a benzingõz, ill. a kormot még nem, max a fáknak sikerül egy ideig:)
Szóval nem egy hülye ötlet ez az elektromos üzem. Természetesen hosszabb távon nem életképes a dolog, de arra még ott van a jó kis benzines/disel autó, és a nagy dögök, amik akár lehetnek hybridek is, amiké jövõ. Igazából elsõsorban a Trabantnak két verziót kéne megcéloznia: a tisztán elektromos, és a hybrid kategóriát.
Ha a marketing részét nézzük a dolognak, akkor az elõbb felsorolt erényeket úgy tudná a legjobban készpénzre váltani a Trabant, ha elsõsorban céges autónak kínálná õket, vagy cégek/gyárak dolgozóinak, akik a közelbõl járnak be dolgozni, 0-30km-es körzetbõl. Otthon betudják dugni az atót a hálózatba, a munkahelyükön úgyszintén a parkolóban, és ha mondjuk a Trbant kifejlesztene egy olyan rendszert/töltõállomást ezekneka cégeknek/gyáraknak, amirõl lehete tölteni az autókat (mondjuk napelem/szélturbina, stb.), akkor a probléma is meglenne oldva. Ha nem is lenne tökéletesen megoldva a probléma, akkor is elindulna vele egy irány. Azok a lehetõségek, amiket a föld kínál nekünk energia szerzés szempontjából, még a felét se ismerjük, vagy ha ismerjük is, a felét alig használjuk, pedig szinte ingyen van (szél, nap, víz: folyó, tenger).
A múlt század elején az autók többsége elektromos volt, de az akkori olcsó benzin, és a könnyeb kezelehtõségû belsõ égésû motorok lenyomták a színrõl az elektromos üzemû autókat. Azonban ma ha minden igaz 2010-et írunk, és az elektronikai tudásunk azót egy picit fejletteb lett.
A legfõbb a probléma az, hogy mi nagyon hozzá vagyunk szokva a belsõ égsû motorok nyujtotta megbízhatósághoz, ill. a hozzá kiépült infrastruktúrához, és nehéz azt mondni, hogy na jó akkor én most különc leszek, és elektromos autót veszek. Ez baj is lenne, ha teljesen így lenne. Nem ez a jó irány. A jó irány az, ha van egy jó kitalált ötlet, és azt mondja egy jó vállalat, és marketinges csoport, hogy itt van az új Trabant kitaláltunk mindent, ahhoz, hogy tudd használni, akárhova is vet a sors.
Kint vagy tanyán, és lemerült az aksi? ott a beépített mini agregát, ami feltölti az aksit 10 perc alatt 80 %-os szintre (megjegyzema tanyán benzin sincs:)), vagy napelem. Sivatagban vagy? ott a napelem! stb. stb. stb.
ahogy mondani szokták, egy jó marketinggel még a szart is el lehet adni, akkor miért ne egy jó ötlettel csinálják ezt:)
Elnézést, hogy egy kicsit hosszúra nyúlt az irományom, nekem ez a meglátásom a dolgokról:)