Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5015 Piret Endre 2013-09-03 17:46:16  Előzmény: Spityu: 56856

Megvan, köszi!

5014  Spityu 2013-09-03 09:23:27  Előzmény:Piret Endre: 56855

Én Body 999-et használtam Tsaby mester javaslatára. 1kg-ot vettem, azzal fújtam végig a motorteret, padlólemezt, ahol gyárilag is volt. Kicsit kevesebb lett, mint gyárilag, de az összkép megvan így is (a látható helyekre felszórtam a gyári adagot). Ma már 2-3 kilót fújnék fel. Bár évjárattól függõen hol többet, hol kevesebbet fújtak. Az enyémen például gyárilag nem volt túl sok.

Keress rá fórumon, le van írva a pontos recept. Jah, a repedezettséget is tökjól le tudtam utánozni.

5013 Piret Endre 2013-09-03 08:18:44  Előzmény:Kárász Endre: 56854

Nekem is a rágógumi jutott eszembe errõl az anyagról. Mondjuk én még csak a beltér meg a motortér illesztéseinél találkoztam vele.
Na meg a padlón, gondolom dübörgés-kopogás-stb gátlónak. Na ezt kellett nekem felszednem, mert itt-ott alárohadt. Viszont ezt jó lenne majd visszaépíteni. Mi lenne a legalkalmasabb anyag erre?

5012 Kárász Endre 2013-09-03 06:42:08  Előzmény:Szegedi Árpád: 56853

Amikor leszedtem az eredetirõl, akkor nem nagyon kellett küzdenem vel: elég könnyen levált a fém lemezrõl. A külsõ felülete gyakorlatilag teljesen fekete volt, a barna alapanyagot csak a hátoldalon és a tört felületeken lehetett felismerni. A képen is látható szürke anyag tapintásra, ránézésre olyan, mintha valami töltõanyag is lenne benne. Keményre szikkadt, de kissé rugalmas dolog. Mint a kocsmaasztalok alján lévõ megkeményedett rágógumi.

5011 Szegedi Árpád 2013-09-02 19:49:18  Előzmény:Kárász Endre: 56852

Szia!Köszi,hogy feltetted a képet.Nekem is buborékos('86),de felpúposodott,illetve lepergett.Lehet a kor,a hõ,a kosz miatt nem olyan,mint a képen lévõ.Hirtelen a PUR habra emlékeztetnek a szálak,de gondolom az nem bírná ezt a hõt.

5010 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szegedi Árpád: 56848

Itt látható egy gyári új motortakaró lemeznek a belsõ felülete:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130901/P1080958_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A következõ képen jól kivehetõ, hogy ezt a masszát folyékony állapotában vihették fel, mert mindenfelé szálak húzódtak belõle. Kicsit lágy, látszik is, hogy egy másik ilyen fedõnek az éle belenyomódott:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130901/P1080959_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ami eredetileg a kocsin volt, az annyiban tért el ('90-es évjárat), hogy annak barna színe volt, és buborékos, pórózus szerkezetû volt. Leginkább a Milka Luflée csokihoz tudnám hasonlítani. A felújításkor én sem pótoltam ezt a bevonatot: homokszórás, festés, ennyi.
A gyári karosszériatömítõ gümecsekhez, bevonatokhoz képest talán egy kicsit keményebb ez az anyag.

5009 Őry Gábor 2013-09-01 08:45:54

No, végre! Elkészült a Luca széke! 8 hónap után bekerült az új motor az autóba. Gyönyörûen szól, csak sajnos a kipufogók már kissé rekedtek.

Egy kis üröm az örömben, hogy a generátor belehalt a felújításba, így egy másik, bár kissé mocskos darab rontja az összképet.

5008 Szegedi Árpád 2013-08-28 20:09:16  Előzmény: Spityu: 56849

Szia!Köszi!

5007  Spityu 2013-08-28 19:33:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 56848

Ezen bizony én is gondolkodtam most összeszerelésnél, mert a mûszerfalról és környéknek szétszerelésérõl készült képek elvesztek. Arra emlékztem, hogy rém egyszerû. Így kijött:
- a rugó a pedál jobb oldala és a jobb oldali fül között helyezkedik el,
- a rugó hosszú szára van bal oldalt és lefelé néz,
- a rugó rövid szára jobbra esik és a jobb oldali karosszéria fülbe kapaszkodik be alulról.

Ajánlott összeszerelés: elõfeszítés nélkül lazán össze kell rakni úgy, hogy odatesszük a helyére a gázpedált, mellé (jobbra) a rugót a fenti állásban, majd átdugjuk a csapot. Ekkor még csak arra ügyeljünk, hogy a rövid vége beakadjon a karosszériába. Biztosítsuk le a csapot. Majd hátrafelé nyomva, akasszuk be a gázpedál mögé a hosszú végét a rugónak. Elolvasni ezt több idõ, mint összerakni. :)

A burkolaton lévõ ragacsot szerintem hagyd el. Én levakartam, lemarattam és simán lefújtam csak. Endrének van kettõ gyári úja, azt állapítottuk meg, hogy a beltér illesztéseinél és a motortérben is alkalmazott tömítõmassza van ráfújva. Legalábbis én így emlékszem.

5006 Szegedi Árpád 2013-08-28 19:17:32

Sziasztok!Segítsetek légyszíves,hogy a gázpedál tengelyén lévõ rugónak hogyan kell lennie.A hosszabb szára van fölfelé,ha jól emlékszem,de a a rövidebbnek hogyan kéne állnia? A másik dolog: a motorburkolat hátsó részén van valami szigetelõanyag.Azt mivel lehetne pótolni?Kipufogó masszával próbáltam,de lepereg.Köszi

5005 Kozma Bence 2013-08-16 13:57:36  Előzmény: Spityu: 56846

Szuper, köszi :)
Megpróbálok beszerezni akkor egy 4-1 est. :)

5004  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 56845

Így van, feltéve, ha rendben van. Nem lóg a pillangó tengely, megvan minden fúvókája (nekem valamikor elveszett egyszer a hátsó 100-as), jól be van állítva a keverék csavar és a közlõrúd.

[url=https://trabitechnik.com/?page=23]Beállítás[/url]

x: sebesség km/h,
y: spórolás l/100km,
folytonos vonal: 4-1 a 3-1-hez képest,
szaggatott vonal: H1-1 a 4-1-hez képest.

[img]https://trabitechnik.com/images/technik-texte_images/2010/Image1699.jpg[/img]
[i](Módosította Spityu 2013.08.16. 11:44-kor)[/i]

5003 Kozma Bence 2013-08-16 08:49:16  Előzmény: Spityu: 56844

Köszönöm az infót!

Nekem a 3-1 es van fent, de ha jól értem, akkor a 4-1 el megmaradna a gyors gázreakció, de kis gáznál takarékosabb lenne vele az autó?

5002  Spityu 2013-08-16 07:27:33  Előzmény:Kozma Bence: 56843

Létezett még 28HB2-7, 2-9 is. Nagyjából ezek voltak 601-esen. Púposokon volt még más / más is.
Ezek közül a 2-9, 3-1, 4-1 típusokkal van tapasztalatom. Legjobban az eredeti 4-1-esem jött be. Szerintem egyesíti a H1-1 és a régi HB sorozat elõnyös tulajdonságait: padlógáznál gyakorlatilag úgy mûködik, mint egy HB-s (etet), érintõnél viszont hasonlóan, mint a H1-1. A 4-1-nél a benzincsõnek keverék-szegényítési szerepe van, érintõ gáznál plusz levegõt kap a motor (a gázpedál állásától függõen nyit a karbi elején lévõ megkerülõ szelep).
A H1-1-nél más célt szolgál a csõ, ott a szívócsõ és az úszóház közötti légnyomás különbséget egyenlíti ki.
A gyári H1-1-es karbit sokan szidják, ám egy kis fúvókázással be lehet úgy állítani, hogy rendesen menjen tõle a kocsi.
A 4-1 további elõnye az egyszerû beállíthatóság.

5001 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

2T Trabin hány féle karburátor létezett?

Tudom, hogy van a
28HB3-1
[url]https://p2.vatera.hu/photos/29/8d/fc96_2_big.jpg[/url]

28H1-1
[url]https://p1.vatera.hu/photos/4a/b5/4a96_1_big.jpg[/url]

Ennek nem nagyon sikerült megtalálnom a típusát, de talán 28HB4-1?
[url]https://cdn04.trixum.de/upload2/74800/74620/4/4594719c679a1ffffc2bf7395493240ee.jpg[/url]
Ez lehetett a kettõ között?

Melyik ezek a közül az úgymond "legjobb"? Melyiknek mi a jellemzõje?
Illetve az a gumicsõ a HB4-1 és H1-1 karbikon mi célt szolgál?

5000 Kunyi Tamás 2013-08-14 20:55:43  Előzmény:Muczán Gábor: 56839

Nem is tudtam, hogy van a TWK-nak Facebook oldala :o
Na de nem is érek én rá azon lógni állandóan. Csak remélni tudom, hogy az eddigi tagok nem hanyagolják el ezt a kluboldalt. Ha már Trabantozunk/Wartburgozunk, akkor tegyük azt itt, ne egy másik weboldalon ;)

4999 jocking . 2013-08-14 16:18:36  Előzmény: M: 56840

A legeslegelsõ típus volt a P50, de ez csak gyári megjelölés, nem volt az autón feltüntetve (max. a típustáblán, de kívül nem). Ennek volt egy 'ápdét' verziója, az volt a P50/2, ettõl kezdve volt 500-as.

4998  M 2013-08-14 11:41:08

Köszönöm a segítségeket!
Azt nem mondanám, hogy most már 100%-ban tiszta minden de úgy nagyjából összeállt egy kép. Az, hogy 500-as vagy P50-es a helyes megjelölés azt még mindig nem tudom...

4997 Muczán Gábor 2013-08-14 10:25:10  Előzmény:Kunyi Tamás: 56831

"Mostanában egyébként is kissé csendesebb lett az oldal"

Hát a Facebookkal nem lehet versenyezni. Oda sokan átmentek, mert ott ömlesztve, keverve lehet beszélni mindenrõl. Korlátlanul lehet árulni, bármit beböfögni.
Igaz pont olyan lõré, vízizû is lett,annyit is ér :(

MG

4996 Kunyi Tamás 2013-08-13 07:33:20  Előzmény:Pápai László: 56834

Sõt, forgalmi szerint Trabant 1.1 N Limusin
Bár nekem a sportcupé jobban bejönne :D

[i](Módosította slimtomi 2013.08.13. 09:34-kor)[/i]

4995 Pápai László 2013-08-13 06:28:23  Előzmény: M: 56835

Jocking megelõzött::)) Szóval a lényeg: a Trabant ha jól tudom az AWZ utóda,nade hogy egy elõd mennyire tekinthetõ utódnak?Ez egy jó kérdés...De sztem a tipus számozása nem jelent túl sokat,de láttam már P601-esnek is nevezve a 601-est...

4994 jocking . 2013-08-12 13:33:36  Előzmény: M: 56835

4T, a "T" a német "takt" szó rövidítése, jelentése "ütem" 4T = 4 ütemû trabant (1.1).

4993  M 2013-08-12 09:14:16  Előzmény:Pápai László: 56834

Lutyo, nem teljesen értelek. Mi az a 4T? Lehet, hogy neked van igazad, én nem vagyok egy Trabant specialista éppen ezért kérem a ti segítségeteket. :-)

4992 Pápai László 2013-08-12 08:48:31  Előzmény: M: 56832

ha szigorúan vennéd ezeket a jelzéseket, akkor a 4T nem is lenne Trabant...Ugyebár az Trabant 1.1,és 1.1 Universal

4991 Piret Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 56826

Köszi! Mostanában azért már nem annyira szép szegény:
[url=https://kepfeltoltes.hul/rps20130811_104341_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130811/rps20130811_104341_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
Bár ez már inkább a barkácstopic témája...

4990  M 2013-08-11 08:41:09

Köszönöm a segítséget! :-)

Egy pár kérdésem azért még lenne. Szerintetek akkor az AWZ P-70-es mennyire tekinthetõ Trabantnak?
A táblázat szerint a pontos típusjelzések a P-vel jelöltek, tehát nem Trabant 500-as hanem Trabant P50-es. Ez viszont - megint csak a táblázat szerint - változik a 600-as sorozatnál. Ugyan annak is van kódja, de láthatóan máshogy van jelölve.

Megmondom õszíntén, hogy elég sokat olvastam ezt megelõzõleg a Trabantról és annak történetérõl, de az internetes anyagok problémája megint elõjött. Ahány oldal, annyi verzió. Nehéz eldönteni, hogy melyik az igaz és melyik nem. Ezért fordultam hozzátok. :-)
A pontosabb mûszaki adatokra már rá sem merek kérdezni. :-)

4989 Kunyi Tamás 2013-08-11 07:28:49  Előzmény:jocking .: 56830

Kössz srácok! Ezt nem tudtam eddig, és szerintem nem is láttam még az 'õst'.
Szerintem a Google-nak gyakran vannak negatív hatásai is.
Ez alatt azt értem, hogy ha most ott állok neki keresgélni és nem itt teszem fel a kérdést, akkor e tekintetben értelmét veszti ez a fórum. Olyan ez, mintha gyógyszert vásárolnék benzinkúton.
Mostanában egyébként is kissé csendesebb lett az oldal, nem árt egy kis beszélgetés :D

4988 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 56828

[imgw]https://i1.ytimg.com/vi/MUfSjtD-kLs/maxresdefault.jpg[/imgw]
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/Zwickau_(car)[/url]

4987 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 56828

A p70 volt a trabi elödje.De az még nem viselte a "Trabant"nevet.Fa vázas volt.Google a barátod,használd bátran....
[url]https://www.youtube.com/watch?v=MUfSjtD-kLs[/url]

4986 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: M: 56827

Talán ez elég lesz:[url]https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=412266b219caa[/url]
AWZ P70-rõl nem hallottam még. Többiek? Ez melyik széria?

4985  M 2013-08-10 13:23:20

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.
Pontosan meg tudnátok mondani a Trabantok típusait idõrendben?
Ha jól tudom akkor az AWZ P-70 -es volt az elsõ...
Elõre is köszönöm!

4984 Kunyi Tamás 2013-08-09 18:21:32  Előzmény:Piret Endre: 56819

Üdvözlünk a klubban! Szép a verda!

4983 Piret Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 56824

Õszinte részvétem :) (mármint a garázshõmérséklet, nem a díszlécek miatt, szeretném már az enyémet visszafelé tenni...).
Nekem az a jó, hogy itt van a kert végében, szóval félórára is érdemes lemenni.

Itt van pár kompromittáló kép a fényezés ügyében. Bár az igazi gondok beljebb vannak.
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=https://kepfelt oltes.hu/view/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Jó munkát, meg ne fázz :)

4982  Spityu 2013-08-09 12:30:04  Előzmény:Piret Endre: 56823

Ugyan, ugyan... én betonit lapból épített, hullámpalával borított garázst bérlek jelenleg. Ma is megyek, pont a tetõdíszléceket felragasztani.

Jah, végig süti a nap. :)

4981 Piret Endre 2013-08-09 12:03:48  Előzmény: Spityu: 56822

Hát, igazából a tetõt nem tudom, mi tartotta, mert a ragasztás alatt vas nem igazán maradt :(
És akad még luk itt-ott.

Garázsban áll, ahol azért van minimális hely körülötte. Csak egyelõre nem merészkedek a Lindab-tetõ alá ebben a szomáliai idõjárásban :)

4980  Spityu 2013-08-09 11:39:46  Előzmény:Piret Endre: 56821

Amíg nem lyukad át, nincsen gond. Majd egy kis lokális homokszórás megoldja.

Ha már nem gyári a fényezése, akkor akár újra is fújathatod.

Van hely, ahol tudod csinálni a munkálatokat? Anélkül neki ne állj.

4979 Piret Endre 2013-08-09 11:18:16  Előzmény: Spityu: 56820

A fényezés nem gyári, potom 20 éve újrafújták kívülrõl az eredetivel kb megegyezõ színnel. De amúgy jobban tudok fotózni, mint amennyire szép :)
Az alját illetõen még nem végeztem a feltárással, de talán nem lesz nagy baj, ugyanis életében nem látott sózott utat. Ellenben fent, a tetõ alatt körben csúnyán el van rohadva :( Meg a bal A oszlop alja, meg itt-ott a ragasztások alatt...

4978  Spityu 2013-08-09 10:47:01  Előzmény:Piret Endre: 56819

Azta! Remélem, a fényezést nem piszkálod, max ahol le kell javítani. Nagyon szép állapotban van. Alváza milyen állapotban karosszériázást illetõen?

4977 Piret Endre 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

Most jött el az ideje, hogy bemutatkozzam. Mármint a Trabim :) 1974 októberi 601 Kombi, aminek a második tulajdonosa vagyok, az elsõ az édesapám. Tehát a jelenlegi 153144 km jelentõs részéhez személyes emlékek fûznek.
A nyáron kezdtem bele az átfogó felújításba, úgyhogy valószínûleg lesznek hülye kérdéseim a megfelelõ topicban :)

Képek:
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3860_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

4976 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szarvas Pál: 56817

Baloldali menûben klikk a Képgaléria pontra, alul az egyéb képek között van egy kapcsolási rajz mappa, és ott a Trabi 1.1.

Vagy egyszerûen [url=https://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=gallery&album=001/1_1]ide[/url] kattintasz.

4975 Szarvas Pál 2013-08-06 17:41:30

Sziasztok !

Tud valaki egy jó kapcsolási rajzot 1.1 trabiról ?

Üdv.

4974 jocking . 2013-08-05 17:48:58  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 56815

6-8 liter körül.

4973 Ványi Dániel Attila 2013-08-05 16:38:11  Előzmény:jocking .: 56814

És akkor mennyi marad még benne? Ha elalszik a sárga led is.

4972 jocking . 2013-08-05 16:15:01  Előzmény:Ványi Dániel Attila: 56813

Az a tartalékjelzõ. Akkor kezd el világítani, ha az összes többi LED elaludt.

4971 Ványi Dániel Attila 2013-08-05 15:38:18

Trabant 1.1 1990es évjáratnál pontosan hogyan mûködik a benzinszint mutató. Eddig 4 ledet láttam világítani, 3 zöld, egy sárga. Viszont a sárga elõtt mintha lenne még egy piros led is. Nem ez a piros led jelzi a tartalékot? Kezelési útmutatóban amit innen töltöttem le írtak tartalék jelzõ lámpáról a kmórában, viszont nekem ott ilyen nincs.

4970 Pápai László 2013-08-05 08:24:30  Előzmény:Simon Aurél Medárd: 56811

a hengerfej lelezulását hallanád,elég jellegzetes hangja van, ráadásul ha lelazul, elõször a hengerfejtömítést égeti át..ha a karbid nem volt mostanában bolygatva,akkor karbi szelep kilõhetõ(egyébként 601, vagy 1,1 a kiccsávó?)..a benzinszûrõt megnézni nem túl nagy meló..sztem ez alapjárati fúvóka eltömõdés lehet, de simán elmászhatott a gyújtásod is, vagy slusszos a gyertya, stb..

4969 Simon Aurél Medárd 2013-08-05 07:09:09

Sziasztok!

Egyik pillanatról a másikra jelentkezett egy olyan nálam,hogy a trabi késve reagál a gázadásra, abból is csak a nagyobbakra. Ha nem pörög akkor pedig le is fullad. Nekem 3 dolog jutott eszembe, benzinszûrõ eltömõdés, karbi szelep túlhúzás, vagy gázbowden, de így negyedikként a hengerfej lelazulás sem lehetetlen. Bármi egyéb tipp? Mert még ma le kéne ennem vele a Balatonra... :cool:

4968 Szegedi Árpád 2013-08-04 08:35:21  Előzmény: Spityu: 56809

Szia!Igen,közbe meg lett a megoldás,a gépház nyitó a hosszabb.Most ilyen lett nálam a szívató bovden,körbejárja a motorteret,míg célhoz ér:)De érdekes,mekkora színbéli különbség az új,és a "néhány éve" beszerelt között.

4967  Spityu 2013-08-03 21:23:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 56808

Hali!

Úgy rémlik, hogy a szívató és a motorháztetõ nyitó bowden megegyezik. Pontosabban az egyik hosszabb.

4966 Szegedi Árpád 2013-08-03 16:05:06

Helló!601 szivatóbovden többféle hosszúságban van?