Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1115 Huszta Tibor 2009-09-21 07:48:26  Előzmény:Ivacs István: 52956

:DDD

1114 Ivacs István 2009-09-21 07:40:13  Előzmény:Huszta Tibor: 52954

Lehet, hogy csak ezt az oldalt ismeri!

1113 Ivacs István 2009-09-21 07:39:01  Előzmény:Őry Gábor: 52943

Sajnos a 2T-nek hátul van szaga! Ez az üzemfajtából adódik, a nagy CH kibocsájtás miatt! Állandó használat mellett a Sprint 2T csak hidegen füstől, motor védelem érdekében keverek még Fimol 2T-t (molibdéndiszulfid)az olajhoz! 20 l benzinhez 0,4 l Sprint (1:50) és 20 ml Fimol! Hidegen egy kicsit füstöl, de kb.:5 km után a füst elmarad, és csak akkor indul el újra a füst, ha országútra térek, de ott sem erősen, kb.: 10 km-ig.A Fimolnak nagyon áldásos hatásaa motor védelem terén, van aki nem ismerné!
Szerintem felesleges több ezer forintos 2T oljakat használni!

1112 Huszta Tibor 2009-09-21 07:34:51  Előzmény:Tóth Balázs: 52952

Retroo, ha elolvastad volna a főoldalon kitett hírlevelet, akkor most nem kellett volna külön neked felesleges postokat betenni...

T.

1111 Ivacs István 2009-09-21 07:29:05  Előzmény:Tóth Balázs: 52952

A találkozó helyszíne, a RETRO Cash&Carry áruház parkolója, Budapest, XI. Kondorosi út 4/b (a Kondorosi út, Fehérvári út, és a Lágymányosi híd felé vezető Szerémi út közé eső szakasza).
Időpontja: 2009. október 10. szombat. Gyülekező 09. 00 órától, megnyitó 10. 00-tól

A Retro Áruház vezetőségével sikerült megállapodni egy "esőnap"-ban is! Amennyiben szombaton 10. 00 órakor is "reménytelenül esne az eső", akkor vasárnap 09. 00 órai kezdettel fogjuk megtartani találkozónkat. Belépés klubtagoknak ingyenes, nem tagoknak 1000 Ft/autó.
Az áruházban csak vevő kártyával lehet vásárolni, de a cég lehetőséget biztosít minden klubtagunknak, hogy akár lakossági, akár céges vevőkártyát váltson, és kedvező áron vásárolhasson élelmiszert, illetve vegyi árut. Így egyben lesz egy "óriási büfénk" is, méghozzá a nagyobb bevásárló központokkal vetekedő áron.

A találkozó programjai:
A megnyitót követően beszámolót tartunk a nyári találkozókról, eddigi éves programjainkról. Majd elkezdjük a leg-ek értékelését a szokásos rendszer szerint. A versenyszámok részletes listáját a találkozó előtti héten tekinthetitek meg a honlapunkon.
Azt követően kb. 13 órakor felsorakozunk a rendezvény utolsó eseményére, a felvonulásra, a Lágymányosi híd, Hungária körút irányába.
Kívánságra készültek klubos rendszámkeretek, rendelhetők, átvehetők a klubnál és a találkozókon!

1110 Tóth Balázs 2009-09-21 07:24:40

mikor lesz a klub őszi találkozója és hol?:confused:

1109 Muczán Gábor 2009-09-21 06:01:56  Előzmény:: 52941

FLEXES!

Nem azt írtam hogy kétezer! Nanem hogy kétezer felett! Az nem kétezer!
Az lehet bármennyi, akár négyezer is!:D

A lényeg amit akartam akkor mondani, hogy 1500-2000 körül vannak jó olajak! Csak kutakodni kell. A TTS, illetve az utódja meg kár hogy nekünk drága!

Ennyi volt a lényeg, nem a 2000-es TTS!

MG

1108 Kovács Imre 2009-09-20 21:23:18  Előzmény:: 52941

Tavaly az R2 ami a TTS utódja lett De már annak is más a neve ha jól tudom annak volt 4000Ft litere.:)

1107 Huszta Tibor 2009-09-20 20:48:47  Előzmény:Ackermann Balázs: 52946

ABalu: Valahol van 2 db-om, gyere ki egyszer és feltúrjuk a rejtett sarkot. :)

T.

1106 Huszta Tibor 2009-09-20 20:47:41  Előzmény:Bíró Norbert: 52945

Argooo: beszéljünk valamikor, adok kapcsolatot.

T.

1105 Huszta Tibor 2009-09-20 20:47:01  Előzmény: Spityu: 52937

Spityu: így van.
Váltóolajból is ua. az értékek, amik a 60-as évek beli gépkönyvekben szerepelnek.

1104 Ackermann Balázs 2009-09-20 20:29:14

Nincs valakinek elfekvőben egy Hycomat váltókarja? Csak egy komplett, jobb állapotú "sétapálca" kell sima váltós Trabihoz még a jeladója sem kell jó legyen. Persze reális áron keresnék. :)

1103 Bíró Norbert 2009-09-20 19:22:52  Előzmény:Huszta Tibor: 52936

Olyat hol lehet szerezni? És mennyiért? (utóbbi a kevésbé fontos, az olajat nem sajnálom bele, csak maradjon meg vele jó sokáig egészségben) Úgyse napi használat a cél.

1102  Spityu 2009-09-20 19:00:41  Előzmény:: 52942

Szia!

Megvannak még a Pneumantok?
Multkor is írtad, hogy van egy jó állapotú, érdekelne! Trabira való 5.20-as diagonál természetesen. Köszi előre is!

Spityu

1101 Őry Gábor 2009-09-20 17:57:22  Előzmény:Kiszter István Balázs: 52939

Tényleg, én is észrevettem, hogy a Sprint büdös lett, és a Garden 2T-nek se ilyen szaga volt régebben, de tény, hogy a Garden keveset füstöl. Legalábbis nekem

1100 (Törölt felhasználó) 2009-09-20 17:09:57

Üdvözletem! 2 db nagyon jó állapotban lévő Pneumant gumi eladó trabira.
Ha érdekel írj.

1099 (Törölt felhasználó) 2009-09-20 15:29:20  Előzmény:Muczán Gábor: 52905

A Castrol TTS,sac/kb olyan 2500 forintal, volt több kb 3 éve! Amikoris beszüntették a gyártását, és más néven továbfejlesztve dobták piacra! Ha kapsz tts-t elfekvőben valahonnan, vagy valakitől! Akor sem lessz kétezer!

1098 Karches Attila 2009-09-20 13:27:51  Előzmény:Horváth István: 52897

A váltó menetirány szerinti bal oldalán a féltengely fölött a tűzfal felöl. Van alatta egy réz alátét, onnan megismered. Ha mindenigaz 10es kulcs kell rá.

1097 Kiszter István Balázs 2009-09-20 10:47:01  Előzmény:Kiss Krisztián: 52927

Halihó!
Szerintem ólompótló 2T-be pont felesleges.Az a szelepek miatt kéne.
Arol kokszol nagyon.Én most vettem mogult,ami olcsó szintén,ha tíz litert veszek 600-ra jön ki egy liter.Viszont brutálisabb szaga van,mint az arolnak és atomfelhőt hagy.Lehet megpróbálkozom a félszinti mogullal az is 1200kb./l
A sprint is jó volt,de most nem tudom miért,nagyon sz.. lett.Büdös és füstöl.(más is észlelte?)Amúgy spirt=garden 2T sokak szerint.
Szintetikus olajat max azért érdemes használni, mert nem hánysz be tőle(meg a mögötted jövők sem ugathatnak-az új shell szinti a legjobb eddig).
Viszont érdemes elgondolkodni, hogy hány olcsó olajos tankolás után spórolsz meg egy motorgenerál árát.(kb30e Ft)Nem sok.
Kevés kilóméteres gyári motorba pedig nem tennék csak a legjobb féléből max 1:40be.
Az enyémben 120e km van és 2 éve darál.(Nagykarácsony óta,kék omw olaj->soha többet,+többen mondták,hogy darált,cirippelt tőle a trabijuk,tehát senkinek nem ajánlom!)
Viszont keveset eszik(5-6)és megy,mint állat(120+),nem lehet kinyírni.Mentem már vele olaj nélkül, ékszíj nélkül,7 emberrel,persze ezeket nem egyszerre.Ezt még hozzá kellett tennem.:DJa és fimol forevör!!! (néha teszek bele és lehet csak placebó,de én komolyan érzem a hatást)
Ezek a tapasztalataim röviden.
:cool:

1096 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11

Kedves Trabantos Barátaim! Remélem nem gond, ha ide írom be, jobb topicot nem találtam:

Október 10-én (Szombat) kerül megrendezésre a Trabant Club Szombathely őszi találkozója, az Emlékmű (Bartók Béla kör út / Jégpince út / Kétrózsa köz) talapzatánál lévő felső téren, parkolóban.
A családias hangulatú délutánon a hagyományos versenyek (Legszebb belső tér, Legszebb autó, Legszebb kipufogó hang, Legmesszebbről érkezett sofőr stb.) mellett számos egyéb „megpróbáltatás” (Lámpakarika célba dobás, Vízhordás lámpaburával stb.) vár a Trabisokra.
Tervezett kezdés: 12 óra. A találkozót városi felvonulás zárja, melynek végcélja egy pizzéria lesz. Szívesen várunk minden érdeklődőt!
A részvétel ingyenes! Gyere el bátran, és érezd jól magad!

Info: lancelot@totalcar.hu; 06 70 315 2245

www.trabantclubszhely.hu --> Őszi találkozó

Ha van egy kis időd, kérlek terjeszd a találkozó szórólapját. Köszönöm!

[img]https://trabantzona.extra.hu/images/clubkep.jpg[/img]

1095  Spityu 2009-09-19 21:14:50  Előzmény:Huszta Tibor: 52936

Nekem is ajánlották már ezt, ha jól tudom, az NDK-s olaj mai megfelelője (ugyanott gyártják).

1094 Huszta Tibor 2009-09-19 20:36:25  Előzmény:Sipos Tamás: 52914

molyhos: Addinol olajat próbáld ki...

T.

1093  Spityu 2009-09-19 20:20:28  Előzmény: : 52933

Grat. Reméljük holnap reggel is hasonlóan jó lesz. ;)

1092   2009-09-19 20:10:08  Előzmény: : 52933

Ja és azért vettem két garnitúra tömítést, mert össze kellett válogatni a legjobbakat, mert volt amelyiknek a felülete nem volt jó.

1091   2009-09-19 20:08:13

Jelentem a főfékhenger felújítás sikeres volt. A fék kiválóan fog és nem esik be a pedál. Vettem két garnitúra tömítést, egy flakon fékfolyadékot, mindez kb 1300 forintba került. Vagy vehettem volna 15000ért új főfékhengert, de mint mondtam, egy próbát megér a lehetetlennek ígérkező felújítás... meg is érte ;D

1090  Spityu 2009-09-19 19:32:59  Előzmény:G J: 52929

Teszvesz-en régóta árulják, azt hiszem 100 az ára.

1089 Bíró János 2009-09-19 19:20:44  Előzmény:G J: 52930

hali.ettöl láttam jobbat kunszentmiklóson,150 000ft kék színben,1990 évjárat,müszaki nélkül,müszakival 180 000,szerintem kicsit sok érte;)!

1088 G J 2023-05-22 08:40:11

aszondja másik
[url]https://www.vatera.hu/trabant_601_152957937.html[/url]
26 e km és így néz ki... LOL
akarta mondani 126e
a padlón a gumi hogy szét van már kopva
belseje gyári állapotú pfff

1087 G J 2023-05-22 08:40:11

Kié ez a gyönyörűség?

[url]https://www.vatera.hu/trabant_601_elado_152582821.html[/url]

1086 Nagy Donát 2009-09-19 14:15:52  Előzmény:Kiss Krisztián: 52927

No, és persze ne ARol 2T-t rakjunk bele, mert a mostani már teljesen más, mitn az akkortájt gyártott. Minimum MOL Sprint kell bele, érdemes nézni a teljesítményszintet: JASO FC és/vagy API TC legyen minimum.

1085 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 52914

A leirtakhoz csak annyit füznék:mivel az évjáratokbol adodoan,ezek a 2T otto motorok,olmozott benzinnel futottak(ugye most már mindenhol csak olom mentest kapni)én szigoruan teszem bele az olompotlo adalékot,(10Literhez 10ml)ugyhogy egy flakon,(1.5 dl kb:1250ft)sokáig elég,és 1:33as keverékkel.Az 1:50 "szegényités",már a hazánkat is elért,kapitalista szemlélet,(a késöbbiekben az alkatrészvásárlás,Lásd:fötengely,hengerek stb,->haszon)és nem az hogy Te,mint tulaj évtizedekig be se nézz a boltba!Szoval,1:33,olompotlo,és nem lesz baj.Itt egy leirás,egy 1970es Áfor könyvböl:[imgw]https://kepfeltoltes.hu/090915/DSCF2262_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1084 Zwick Gábor 2009-09-19 09:25:14

Hali!
Olyan kérdésem lenne hogy tudja-e valaki 2T hátsó fémfékcső méretét? légyszi kellen a méret.

1083 tóth furdzsenxia 2009-09-19 01:05:45  Előzmény:Őry Gábor: 52918

kb 2 forint körül tudsz venni börzén hiánytalanul.de csak a 250-esé jó. egy közdarabot kell csinálni a trabi motorhoz hogy fel lehessen illeszteni,de csodát művel a motorral.sokkal dinamikusabb lesz és a fogyasztás sem ugrik meg drasztikusan.

1082 tóth furdzsenxia 2009-09-19 01:03:25

a 2t trabihoz mindig 1:40 benzin kell vagy 1:33 akkor nem áll meg benne a csapágy vagy a tűgörgő.az olaj minősége nagyon fontos az nem igaz hogy egyformák az olajak.ki kell próbálni az arol 2t-t meg egy kevésbé ismert olajat royal purple.nem kevés árban a különbség de nem mindegy hogy 2 évente van motor generál vagy 10 évente.meg bátran merem ajánlani mindenkinek a nagyobb főfúvókát is mert igaz hogy valamivel többet fogyaszt a kisautó de meghálálja a dúsabb üzemanyag keveréket.

1081 tóth furdzsenxia 2009-09-19 00:57:22  Előzmény: Spityu: 52904

inkább a xar gumik miatt de ha tudsz csináltatni karmantyút akkor több az esély a sikerre csak kicsit drágább csináltatni mint a felujító szett.

1080 Varga Tibor 2009-09-18 20:47:24  Előzmény:Sipos Tamás: 52921

Sztem inkább a gyújtás nem egyforma.

1079 Sipos Tamás 2009-09-18 19:18:21  Előzmény:Őry Gábor: 52917

[justify]Annál persze jobban füstöl, mint amikor Repsol Moto Scootert használtam, 1:50-el. Ez igaz. Miután kiérek a városból, jól felforrósítom a rendszert és a füst is alábbhagy.
A kokszról pedig annyit, hogy amikor a karbit kipucoltam augusztusban, akkor levettem a kipufogó öntvényt és bekukkantottam a kipufogó csatornán. Érdekes módon a jobb oldali hengerben nem volt koksz, a bal oldaliban viszont igen. Ezek szerint nem sikerült egyformára fúrni a két hengert?[/justify]

1078 Balázs Bálint 2009-09-18 19:13:25  Előzmény: Spityu: 52874

Sokan rárepülnének ha elárulnám:)A lényeg annyi h ritka DDR cucc:)

1077  Spityu 2009-09-18 19:11:35  Előzmény:Sipos Tamás: 52914

Utcára szerintem is elég a félszintetikus. Versenyen azért nem árt megválogatni.

Elmondom az én történetemet is, vagyis a legutolsó főtengelyemét: 2006-ban vettem egy komplett motort, nagyon szép, vajpuha hanggal, végig 1:40-et tankoltam, Shell 2T vagy Sprint 2T olajból.
Aztán körülbelül 2008. őszén-telén gondoltam egyet, és 1:50-nel kezdtem járni. Egy hónapra rá előjött a hátborzongató kerepelés. Kb. fél évig jártam így, de 1:40-nel. Aztán természetesen durvulni kezdett a helyzet, majd kicserélétem a "sűrűgörgős" Mihályfi féle tengelyre, amit szintén 1:40-nel használok.

Az elhalálozott főtengely egyébként már volt felújítva, a hajtókarok alsó szeme perselyt kapott (nem a csap) a generálozás során. A lendkerék felőli ment el, kb. 0.5mm-es függőleges holtjátékot produkál! :D Oldalra pedig... hajjajj... :D
A másik hajtókar olyan 90%-osnak tűnik.
Azt még megjegyezném, hogy a lendkeréknél lévő mélyhornyú csapágy elforgott a tengelyen, így lehet, hogy emiatt feszült meg a közelebb lévő hajtókar (szárazfutás -> egyenes út a halálba).

Mindenesetre furcsa, hogy a keverékszegényítést követően jött elő a hang. :)

Az is lehet, hogy az 50-es keverékből kevés olaj jutott a golyóscsapágyra, ami ettől elkezdett rakoncátlankodni, majd elforgott... és így okozta - közvetetten - a tűgörgők vesztét.

1076 Őry Gábor 2009-09-18 19:09:15  Előzmény:tóth furdzsenxia: 52902

Egyszer voltam akkora marha, hogy otthagytam a MéH-telepen egy ETZ karbit. Igaz, hiányos volt, de...

1075 Őry Gábor 2009-09-18 18:57:04  Előzmény:Sipos Tamás: 52914

És nem füstöl nagyon?
Én most éppen Mol garden 2T-t használok, 1:33-ban, alig van füstje még hajnalok hajnalán szívatózva is. A koksz sem mindegy.

1074 Szabó Gergõ 2009-09-18 18:29:18

Ma is tanultam valamit. Ne autózz, ha rossz a benzinszint-jelződ... Még soha nem történt velem olyan, hogy kifogyott volna a benzin. Ám ma megtörtént. Már pár hónapja nem tökéletes, ezért napi km számláló alapján szoktam autózni, úgy hogy teletankolom az autót és lenullázom. Nos igen, de legutoljára nem én tankoltam és mint kiderült aki tankolt nem tele tette. Berhidán egy "s" kanyarból kijövet gázt adván kettőt dadogott majd a buszmegálló környékén megállt. Aztán se kép se hang... :( Szerencsére egy jófej vw Golf 2 tulajdonosa megajándékozott 3 literrel, amivel elutaztam a következő benzinkútig. Ott tele tankoltam, majd nulláztam. Csak meg kéne csinálni végre a szintjelzőt... :D

1073   2009-09-18 18:27:00  Előzmény:Szabó Gábor: 52912

Kettes golfé van, nem tudom, hogy bele lehet e tenni, de biztos meg lehet oldani.

1072 Sipos Tamás 2009-09-18 18:26:55  Előzmény:Muczán Gábor: 52905

[justify]Amikor 2007 májusában megvettem az autót, először Arol 2T-vel jártam 1:33 arányban (1986-os). Aztán itt a fórumon, 2008 elején többen, együttes erővel meggyőztek, hogy vegyek bele szintetikust és hígítsam nyugodtan a gyári 1:50-re. Áttértem tehát Repsol Moto Scooter, teljesen szintetikus olajra. Őszre főtengelyes lett a gép. Lehet, hogy már eleve úgy vettem, de akkor még ennyire sem értettem a Trabantokhoz, és amíg a 2008-as őszi találkozón nem mondták a vájtfülűek, hogy gond van, észre sem vettem. Tehát nem állítom, hogy a híg keveréktől ment volna tönkre.
A Mihályfi műhely generálozta meg, és ott, az évtizedek óta Trabantokkal foglalkozó szakibácsik azt mondták: ez a szintetikus-mánia egy marhaság, ugyanolyan jó az Arol 2T. A keverési arányra pedig azt, hogy ők kimondottan nem ajánlják az 1:50-es mixet, mert lehet, hogy az NDK-soknak volt valami repceolajos trutymójuk, és azzal minden rendben volt, de a bőséges kenés igenis fontos. Elmondtam nekik, hogy én elsősorban hosszútávon, tartósan, viszonylag magas fordulaton használom, amire az volt a válasz, hogy akkor az 1:33 és 1:40 közötti értéket javasolják.
Azóta 1:37-es keverékkel járok (és tessék kapaszkodni!) Arol 2T-vel. Köszönöm, minden rendben. Igaz, még csak 5000 km-t mentem generál óta.
Amint megláttam ezt a TSZ melléküzemág, ki-mit-lop kft gyártotta terméket, eszembe jutottak a szakibácsik, akik azt mondták, hogy tökéletes az Arol is. Úgy okoskodtam; ha jó az Arol, ami nem csúcsminőség, akkor ez a lötty is megteszi.
Lehet, hogy tévedek, abból is az óriásit; de elképzelhető, hogy ezzel a löttyel igazán még senki sem próbálkozott, és a rossz híre csupán előítélet. Mindenesetre nem voltam annyira bátor, hogy sokat vegyek belőle.[/justify]

1071 Szabó Gábor 2009-09-18 18:24:17  Előzmény:Sipos Tamás: 52903

Igaza van TWK-001-nek, ha még nem késő, ne tedd bele. Fina, Repsol, Castrol, LiquiMoly szintetikusok kipróbálva, mindenféle 2T motorban jól szerepeltek.
A te kocsid nem az olcsó 2T olajok tesztelésére való szerintem:)

1070 Szabó Gábor 2009-09-18 18:18:50  Előzmény: : 52911

Escort főfékhengere a megoldás utána:)

1069   2009-09-18 17:52:18  Előzmény:Tóth Balázs: 52900

Folyamatosan beesett a pedál fékezéskor, egy próbát megér ;D És köszi a biztatást :) :D

1068 Nagy Donát 2009-09-18 17:41:02  Előzmény:Sipos Tamás: 52903

Nem értem miért akarsz ártani a kocsinak :(.

1067  Bandi 2009-09-18 17:14:37  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52906

No Comment!

Ez ismét kíváló lett Laca!!

Grat.!:D:D:D

1066 Huszta Tibor 2009-09-18 16:39:22  Előzmény:gagyi laszlo: 52907

A kezelési útmutató "Műszaki adatok" c. fejezetében.