[justify]Amikor 2007 májusában megvettem az autót, először Arol 2T-vel jártam 1:33 arányban (1986-os). Aztán itt a fórumon, 2008 elején többen, együttes erővel meggyőztek, hogy vegyek bele szintetikust és hígítsam nyugodtan a gyári 1:50-re. Áttértem tehát Repsol Moto Scooter, teljesen szintetikus olajra. Őszre főtengelyes lett a gép. Lehet, hogy már eleve úgy vettem, de akkor még ennyire sem értettem a Trabantokhoz, és amíg a 2008-as őszi találkozón nem mondták a vájtfülűek, hogy gond van, észre sem vettem. Tehát nem állítom, hogy a híg keveréktől ment volna tönkre.
A Mihályfi műhely generálozta meg, és ott, az évtizedek óta Trabantokkal foglalkozó szakibácsik azt mondták: ez a szintetikus-mánia egy marhaság, ugyanolyan jó az Arol 2T. A keverési arányra pedig azt, hogy ők kimondottan nem ajánlják az 1:50-es mixet, mert lehet, hogy az NDK-soknak volt valami repceolajos trutymójuk, és azzal minden rendben volt, de a bőséges kenés igenis fontos. Elmondtam nekik, hogy én elsősorban hosszútávon, tartósan, viszonylag magas fordulaton használom, amire az volt a válasz, hogy akkor az 1:33 és 1:40 közötti értéket javasolják.
Azóta 1:37-es keverékkel járok (és tessék kapaszkodni!) Arol 2T-vel. Köszönöm, minden rendben. Igaz, még csak 5000 km-t mentem generál óta.
Amint megláttam ezt a TSZ melléküzemág, ki-mit-lop kft gyártotta terméket, eszembe jutottak a szakibácsik, akik azt mondták, hogy tökéletes az Arol is. Úgy okoskodtam; ha jó az Arol, ami nem csúcsminőség, akkor ez a lötty is megteszi.
Lehet, hogy tévedek, abból is az óriásit; de elképzelhető, hogy ezzel a löttyel igazán még senki sem próbálkozott, és a rossz híre csupán előítélet. Mindenesetre nem voltam annyira bátor, hogy sokat vegyek belőle.[/justify]