Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sikerált! Nem hiszitek el úgy sem,de szétszedtem az egész hátulját.Sehol semmi minden jó,nincs zárlat kimértem a mûszerrel.Itt jön a turpisság:Kifordítottam az egész világítópanelt,hogy lássam mit reagál.Abban a pillanatban ahogy ráléptem a fékre felgyúlladt,majd kialudt.Viszont egy kis idõ múlva újra világított.A hiba oka pedig a féklámpa kapcsoló full zárlatos volt,és arra gondoltam én a hátsó lámpát,mert annyira kicsit világított csak.Ennyit errõl.
AZ alpjárati csavart ha állítod akkor jó lesz sztem,ill nézd meg egy multiméterrel,hogy az autómata szivató kap-e egyenletesen 12v-ot ha nem akkor a konditól vigyél áramot.
Sziasztok! Volt-e már olyan valakivel,hogy a gyújtás leállítása után ment a hátsó tompított? Leszedtem már az akku sarut is ,visszatettem de a hiba még fent áll:(Leszedtem a világítás kapcsolórol is meg vissza de semmi.Eléggé sz.r,hogy mindíg megy a lámpa. A másik,ha balra indexelek úgyhagyom az indexkapcsolót,kulcs ki de az autó jár tovább amíg meg nem rakom vissza a kart alap helyzetbe! Elõre is köszi!
A két nagyobb villáskulcs szerintem nem eredeti, mert csak DROP FORGED felirat van rajtuk, a legkisebben pedig az áll, ami a képen is látható. A háromszög alakú jelek érdekesek, de nem tudom mi van beleírva. Az 'S' betût tartalmazó jelzés lehet 'MSZ' akar lenni. Csak a 2 méretû stift kisebbik vége megy bele a csõkulcsokba, a másik kettõ stift túl vastag. Az imbusz kulcs 6-os méretû, de feliratok nincsenek rajta. Kb. ennyi :D
Ha jól látom, akkor 3 stift is van a két csõkulcshoz. Ha belemegy mindkettõbe, akkor szerintem csak a leghosszabb stift a gyári. De lehet, hogy az a lépcsõs is (mintha a kisebbe csak az menne bele).
A legkisebb villáskulcs tuti, hogy gyári. A többi meg hasonlít a legkisebbre, csak a másik oldalukat látjuk. Szóval szerintem azok is eredetiek.
A piros csavarhúzó szerintem nem gyári, a szürkérõl inkább el tudom képzelni. Van rajtuk valamilyen felirat? Pl. Smalcalda a nyélen, vagy CR-V a száron stb.
Az imuszkulcs hányas méretû? Azon esetleg olvasható olyasmi felirat, amit az elõzõ hozzászólásaimban írtam?
Ezek a szerszámok voltak a csomagtartóban, amikor megvettem az autót (Trabant 1.1) Lehet, hogy 1-2 dolog eredeti, talán a gyertyakulcs. Sajnos én sem találtam még képet vagy egyéb adatot a szerszámokról. A kép nagy méretben lassan élesedik ki!
Én sem tudom, mi volt az 1.1-esében eredetileg (lehet, hogy valamelyik könyv részletezi), de mivel annyira nem érdekel, nem is néztem utána. A csõkulcsok tüskéjét hiányolom mindenképpen. Meg a tasakot. Ezek tuti, hogy voltak, szerintem.
Nekem is nagyon furcsa, hogy miért hiányzik minden kocsiból, még az egy tulajdonososokból is. Sokan úgy voltak vele - szerintem -, hogy nem kötelezõ tartozék, úgysem lesz rá szükség, meg ha baj van, sem állnának neki szerelni, így kidobták a kocsiból. Aztán a készlet elemei szép lassan beolvadtak a többi szerszám közé, majd az üres tasakot kukázták.
Kifejezetten örülök neki, hogy apám nem tett így. Kicsit sajnálom, hogy a kis piros csavarhúzó nyele eltörött (az én emlékezetemben csak így szerepel), de ez tipikusan egy olyan patina, amiért nem annyira kár. Ha tudnék is szerezni egy jót, akkor sem cserélném ki.
Most nálam is bejönnek a képek. - Akkor tegnap este lehetett valami gubanc.
Négyütemû Trabant szerszámkészlet: igen-igen, pont erre gondoltam. Valóban van csavarhúzó is. Az ember elõször 7000 Ft-ért hirdette, utána meg 5000 Ft-ért. Én bevallom, sokallom érte az ötezret is, fõleg úgy, hogy a gyári tasija meg sincs. De úgy látom, hogy elkelt. A családi Wartburg 1.3-asé nem egészen ilyen, így számomra továbbra is kérdés, hogy emberünk valóban jól hirdette-e, és komplett-e a készlet.
Valamiért az az elképzelésem, hogy a szerszámkészlet mindig ott lapul a csomagtartóban az elakadásjelzõ háromszög és az elsõsegély-doboz mellett, és így minden szétbontott kocsiból elõ kéne kerülnie 1-1-nek, amit úgy hozzád vágnak, hogy: "nesze, vigyed." Ehhez képest nem vágnak hozzám, nem hirdetnek, és tulajdonképpen nincs, mert szerszámosládák mélyén kallódnak el, eladni meg nem adják el, mert használatban van.
Valami 4T szerszámkészletes hirdetés nekem is rémlik. De úgy emlékszem, hogy volt a képeken csavarhúzó. Akartam is mutatni a fórumon, nem érdekel-e valakit.
Meg is van: [url]https://olx.hu/hirdetes/trabant-1-1-szerszamkeszlet-elado-ID2TWKh.html[/url] [i](Módosította Spityu 2015.01.04. 22:45-kor)[/i]
Spityu, a 3. és 4. képet újra tudod linkelni? valamiért nem jó.
De vajon mit tartalmaz az 1,1-es Trabi szerzámkészlete?
Volt egy ember, aki az alábbiakat 7000 forintért(!) hirdette Trabant 1,1 szerszámkészlet címszóval. De tudtommal ahhoz tartozk még csavarhúzó is.
(Ha valakinek véletlen van feleslegbe egy WFR-es 13-as-17-es villáskulcsa, érdekelne, mert valahogy elhagytam az egyik bontóban. Ezer köszönet elõre is.)
A cipõfûzõ nem gyári. Az eredeti néhány éve teljesen szétrojtosodott, majd pótlom valamilyen szürke vászonból. A kisebbre köszörült imbusz meg kérdõjeles, az még nyomozás alatt áll, hogy gyári-e. Amíg kiderül, bent hagyom. Olvasható rajta (ebben a sorrendben, de fejjel lefelé:) egy "6"-os felirat, egy rombuszban valami vésés, és egy "SZ" szintén valamilyen téglalap szerû keretben (olyan, mint az MSZ jel, M nélkül). Az utolsó képen jól látszik. Ha esetleg valakinek lenne gyári készlete, megnézhetné, hogy milyen az imbuszkulcs benne. :) A méretei: 6x37x100 mm kb. A hézagmérõket is megpucoltam, és mivel 2 hét alatt 3x is majdnem elvesztek a szerszámosdoboz tetejébõl, egy rézdróttal szépen hozzákötöttem õket a kisebb csõkulcshoz. "FEK 0,4" és "FEK 0,6". Utóbbit több magyar webáruházban is be lehet szerezni. Elõbbibõl nem láttam, sajnos.
A Veterán topikban augusztus végén beszéltünk róla. Fotókat is találsz. Az én - piros nyelû - készletem karácsonykor kibõvült egy 0.4 és egy 0.6 mm-es hézagmérõvel. Jól emlékeztem: fater áttette egy másik pakkba, ami egyébként egy gyári IFA készlet. Továbbá említést teszek egy imbuszkulcsról is, arról még nem tudtuk eldönteni, hogy gyárilag benne volt-e. Fater szerint nem, csak utólag pakolta bele a PRECIZIOS és MSZ kulcsokkal együtt. Ha lesz rá idõm, teszek még fel képet.
Problémával küzdök. (1.1-es trabi) 99%-ban nincs alapjárat, de ha van is akkor pedig olyan alacsony hogy majdnem leáll a motor és rázza az egész karosszériát. A szivató összevissza jár van amikor a hõfokjelzõ szerint a motor már üzemmeleg, erre fogja és fölpörög, van amikor pedig hidegen beindítom és kb 100 méter után le is veszi a szivatót.
Kedves Adama! Ugyan kicsit off topic, de majd legfeljebb átrakják a válasszal együtt a barkács rovatba :) Az alsó szíjtárcsa osztott, ne a középsõ csavart próbáld kicsavarni, hanem a 4 imbuszost. Ezután le kell jönnie az ékszíjtárcsának, majd a mûanyag burkolatnak. A pumpa viszont csak úgy fog kiférni, ha oldod a motortartó bakokat, és eltolod az egész motort amennyit kényelmesen enged,másképp kivételnél megakad a blokk és a kasztni között. Remélem sikerült érthetõen leírnom, ha nem akkor kérdezz, vagy valamilyen kapcsolódó címszóval keress vissza a barkács szakkör topicban, biztos hogy volt már ez téma, és jobban le is írták nálam! ;-) További kellemes ünnepeket, és jó barkácsolást! T. Graza
Ismét elakadtam szerelés közben... Ma beépítettem a KMGY mûszeregységet, de a hozzávaló befogató kengyel nem használható. Az eredeti ledes mûszernél átlós helyzetû a kengyel, a KMGY-nél pedig vízszintes, viszont így vízszintesen nem lehet becsavarozni, mivel nincs hely, továbbá nem egyformán feküdne fel a két oldala. Valaki, aki szerelt már be ilyet, tudna segíteni?
Egy rokonomnak szeretnék segíteni kicserélni vízpumpát (trabant 1.1) mivel folyik belõle a víz, viszont elakadtam. Levettem a burkolatot a vezérmûszíj körül, eltávolítottam az ékszíjat. Viszont nem tudom levenni az ékszíjtárcsát, ami alul van, a csavar nem mozdul meg, a tárcsa elforog nem todom fixre lefogni, így nem tudom levenni a mûanyag burkolatot ami eltakarja a csavarokat ami a vízpumpát fogja.
Leírná valaki hogy mi ennek a mûveletnek a menete? Elõre is köszi!
A betöltõ csõ tetején, azon a részen, ahol kimegy a kasznin kívülre a tanksapkához, belülrõl a kárpit alatt van egy csöcs, azon egy csõ, ami a tank mellett ki van dugva alulra.
Ki tudja megmondani nekem, hol található trabant 1.1-en a tank szuszogója ?
Valszeg kissé már el lehet dugulva, mivel tankoláskor a sapka levételekor jól hallható szusszanással szívja tele magát levegõvel a tank, vákum van benne ! Ez nem használ az üzemanyag szivattyúnak, és valszeg a fogyasztásnak sem. Ki kellene pucolnom !
Háhááááá :D :D :D Mekkora hülyeséget csináltam!!! Na, az 5-ös lyuk, amit furtam a csonkra (kiegyenlítõ tartályon), NEM KELL! Csak egy pici, talán olyan 1 milliméteres furat található rajta gyárilag, hogy a vízhûtõ légteleníteni tudja magát. A FIAT-om vízhûtõjén ugyanott egy légtelenítõ mûanyag csavar van csupán. Na a Trabinál nem ilyen van, hanem egy csõ, ami ugye visszavezeti a prüszkölõ vizet a kiegyenlítõ tartályba. Így az önlégtelenítés során nem lesz vizes semmi. Persze a fûtõ radiátornál már sima légtelenítõ csavar, ott a hagyományos rongyos megoldással lazítjuk ugye azt. DE! Azáltal, hogy kifurtam a mûa.csonkot 5ösre, így tulajdonképpen a vízhûtõ felsõ részén szabadon áramlik keresztül a víz anélkül, hogy a termosztát nyitna. Erre nincs is szükség, mert a visszatérõ ágba lett beépítve a termo, nem pedig a hûtõbe vezetõ ágba. Újabb autóknál már ki sem engedik a vizet a hûtõfelé, tehát azoknál a bemenõ ágba szerelik a termót.
Mivel a Trabantban mindent (részben) vízzel akartak elõ- vagy felfûteni a mérnökök, ezért szegény motor dolgozhat, mire eléri az üzemi hõfokot. Ugyebár fûti a víz a radiátort, a szívósort, a szívató bimetált és voilà, most a légtelenítõ csövön kersztül a vízhûtõ felsõ részét is. Nagyjából ennyi.
Itt vannak a képek az általam érdekesnek vélt széria különlegességekrõl. Persze a pótkerék gumija nem érdekesség, a hûtõt pedig csak azért fényképeztem le, mert szerintem minden 1.1-ben ilyen cseh gyártmányú hûtõ van. Szóval majdnem mindene érintetlen, de azért akad mit restaurálni rajta. A gyertyakábelekbõl is megvannak az eredetiek. A gyertyapipákat kell lecserélnem rajtuk. A hûtõrendszert már azóta kitakarítottam, szóval a kiegyenlítõ tartály sem ilyen barna már, mint a képen. Azért az nem semmi, hogy a vízhûtõ légtelenítõ csöve ahogy rácsatlakozik a kiegyenlítõ tartályra, az a csonk gyárilag nincs kifúrva :D Én fúrtam rá egy 5-ös furatot. Viszont ha a tartályban fél centi vízkõ volt, akkor a motorblokkban mennyi lehet?
Én fagyállóválasztásnál a hengerfejet szoktam figyelembe venni(persze a hûtõ is számít), így minden kocsimban aluhoz való folyadék van..Ráadásul azokból kevesebb a gagyi minõségû..
Jocking: A forgalomból kivont Trabantombam is AUTOPAL csehszlovák utángyártott hûtõ van és most az új Trabimban is ugyanilyen. Mindkettõ egyforma és mûanyag oldalaik vannak mûanyag csonkokkal. Szerintem akkor alumínium.
Spityu: A termosztáttal van varia, mert Volkswagenbe is van kisebb és nagyobb is. Továbbá a nyitási hõmérsékletét sem tudtuk pontosan. Az autósboltban sem tudták megmondani hirtelen, a nagykerek adatai pedig olyanok, mint egy algériai kisgyerek magyar nyelvutdása :/ DE meg van az adat. 87 °C-on nyit és 54mm átmérõjû kell.
Gumitalp... Hát nálam ki van repedve vagy 3cm hosszan. Szerintem megragasztom, vagy megnézem a másik verdában, milyen állapotban van.
A nyolcas elég 'nagy' ahhoz, hogy eldobjam azt a bordáskereket :D Nem óráztuk ki, mert nagyon zsúfoltak a napjaink, de szemre van benne 2mm. Ez laikusként is sok, mert mocorog rajta a vezérmûszíj.
Gyertyakábelrõl és gyertyáról van adatotok? Most a NGK BP6ES van benne. Remélem jól emlékszem. A kábel. Ebben rézmagos sima gyertyakábel való, vagy valami ellenálláshuzalos? Mit tudtok errõl? A szervízkönyvben vannak adatok, de hátha valaki többet tud. [i](Módosította slimtomi 2014.12.07. 21:00-kor)[/i]
Üdv mindenkinek.Olyan kérdésem lenne hogy a forgalomból végleg kivont trabant újra forgalomba helyezéséhez muszáj hogy meglegyen a régi forgalmi?Mert amit vettem trabantot azon ugyebár nincs rendszám és mikor kivonták akkor elvileg érvénytelenítve vissza adják a forgalmit de ez sincs meg.Adásvételi szerzõdésem az viszont van.
Valami kavarc van itt ezekkel a hûtõkkel. Én úgy tudtam, hogy a gyári az alu. A 4T-knek volt egy olyan típushibája, hogy a megkeményedõ hûtõcsõ le tudta törni a hûtõrõl a csonkot. Ebbõl arra lehet következtetni, hogy a hûtõnek ez a része (a csonkkal együtt) mûanyag volt (mint az alu hûtõkön). De aztán lehet, hogy réz hûtõbõl is volt olyan, aminek mûanyag volt az oldala. Franc tudja.
Sziasztok! Friss trabitulaj vagyok, ez az elsõ autóm, egy 1.1-es kis csoda :) . Néhány képen láttam, hogy megoldható a trabicsekbe lada kilóméterórát kötni. Valaki el tudná nekem ennek mondani a menetét? Illetve a másik kérdésem: van valami módja, hogy a benzinszintmérõt egy kicsit megbízhatóbbá tegyem?
Tudtommal a gyári hûtõ réz. De valamelyik webáruházban van gyári, ott írják az anyagát. Utángyártottból pedig alu és réz van - tudomásom szerint. Fagyállónál szerintem már nem nagyon van variálás, vagy ha mégis, akkor biztos, hogy van direkt alu rendszerekhez való. A legfontosabb, hogy csak fagyálló nem lehet a hûtõközeg, és ne is legyen töményebb a kelleténél, -20fok szerintem bõven jó.
A gumitalp kapható, legalábbis láttam valamelyik webáruházban, ha jól emlékszem, horror áron, kb. 5000-ért. Gyári Pneumant. Az alapjárat miatt nagyon fontos. Cimborám nem tudta sehogy sem belõni, aztán gondolt egy merészet és egy "valamilyen" bõrdarabból vágott megfelelõ méretût, és betette a gumi és a karbi közé. Azóta is tökéletes a karburálása a kocsinak, de max. vészmegoldásnak javasolnám. :) Arra mindenképpen ügyelni kell, hogy a karbi talpánál is vannak járatok, szóval csak olyan tömítés menjen alá, ami nem lóg bele a karbiba nagyon (A gyári gumin is látszanak a járatok). Pl. bõr esetén a fényes oldala legyen felül.
Mekkora az a nyolcas? Szerintem is öntvény + a fogak és a közepe megmunkált. Szóval nem precíziós öntvény. De már nem emlékszem annyira.
A termosztátnál miféle variálás van? VW-ben más lehet? Vagy Wb-ban? Errõl még nem hallottam, de minden lehetséges. [i](Módosította Spityu 2014.12.06. 22:40-kor)[/i]
Holnap tolom a képeket az autóról, elõtte viszont néhány fontos kérdés :)
1.) Az AUTOPAL márkájú csehszlovák gyártmányú hûtõ ugye nem gyári, igaz? Illetve ez alumínium hûtõ? Ha alumínium, akkor az etilén-glikol bázisú fagyálló mehet bele, igaz? Asszem ez az a G11 generációjú fagyálló, de pontosítsatok.
2.) Aztán a karburátor és a szívósor közötti gumitalp kapható boltban, ha igen milyet érdemes venni? Szóval pl csak magyar kapható vagy van valami megbízható idegen gyártmány is belõle?
3.) A vezérmû tengely bordás kerekében hogy lehet nyolcas? Azt mondja egyik barátom, gyárilag silány minõség, mert érintetlen a motor tényleg! Ez a kerék elvileg öntvény.
4.) !!! Milyen termosztát való a Trabantba? Tehát hány °C-os és mekkora átmérõjû? Pl jó bele a 87 °C-on nyitó vagy 92-es kell?
Mielött belekezdenék alaposan átnézem.A felújítást úgy gondoltam hogy ami lehet az maradjon eredeti de minden apró hibát kijavítani szakszerûen.Eddig csak motorokon dolgoztam de szerintem ezis menni fog.
Ha leveszed az elemeket lesz még rosszabb is.A mûanyag ügyesen elfedi a kényes részeket.A felújítás pénztárca függõ,de mindent meg lehet csinálni.Ha meg belekezdesz újítsd fel rendesen.
Igen,az a legjobb ha talál az ember bontva.Ha nekiállok egy teljes felújításnak akkor gondolom lekell szednem az összes karosszéria elemet ahogy néztem ragasztva vannak,utána végülis vissza lehet ragasztani.Ha veszek új küszöböket akkor azt co-val kell hegeszteni?Az egész hátsó lámpáig elvan rohadva alul a kaszti elemek illesztésénél.
Valóban sok alkatrész kapható hozzá, de sokszor az sem elég. A legtöbb kapható cucc utángyártott, amiknek a 90%-a egy kalap kakit sem ér. Karosszériaelemeknél is sok esetben jobban megéri találni egy nem rozsdás bódét és arról levagdalni ami kell. Vagy nézni a német aukciós és egyéb oldalakat, néha még kerülnek elõ dolgok.
ma alaposan átnéztem a gépet,hát bizony lesz vele sok munka.Fõleg a csomagtartó allja rozsdás nagyon,illetve a hátsó kerék ív és a lámpa közötti rész lyukas meg persze sok dolgot újrakell fényezni.Még az a jó hogy sok alkatrészt lehet hozzá kapni.Szerinted így is bele merjek vágni a felújításba?:)
szerintem tegyél bele Trabant kapcsolót. Ha nem újonnan veszed, 2800-ért kapsz legalább 5 db-ot, és ha ezt a 20 évet kibírta a régi, 15-öt az is ki fog..Ha akarod lerelézheted,a kkor lemegy róla a nagy áram, de anélkül is bírja..a ladáé billenõkapcsolós, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jobban bírja, ráadásul faragni kell a helyét..
Én mindenképpen a gyárira szavazok. És legyen minõsített veterán. A 2012-es ([s]Öszi[/s]) Téli Találkozón láthattuk ezt a '79-es szépséget. Teljesen gyári, átalakítástól és megkopástól mentes, megõrzött autó. Gyári fényezés.
Mögötte egy '77-es Trabant látható. Az autó egy idõs pap tulajdonában volt. Õ is gyári, de kicsit üti-kopi, használt kocsi. Õ vele már többet kellene foglalkozni a kívánt minõsítés elérése érdekében.
[imgw]https://lh3.googleusercontent.com/-NzJuizKNM4o/UMPT4HddgzI/AAAAAAAAG3o/XtdNYbq1A30/w958-h539-no/2012-12-08%2B-%2BT%C3%A9li%2BTWK%2BTal%C3%A1lkoz%C3%B3%2B60.jpg[/imgw] [i][center]'79-ben már mûanyag kupakos volt a Trabi, de a tulajdonosnak így jobban tetszik.[/center][/i]
További képek a [url=https://plus.google.com/photos/107908499157943711356/albums/5819727375055708657]galériában.[/url]
Mindkettõ 6 voltos. A sajátom is 6 voltos, teljesen élhetõ azzal az elektromos rendszerrel. Pöccre indul vele. Többhetes állás után pár tekerés után indul.
Ok: ha tudom, h. pár órán belül nem indulok el vele, szívatóval állítom le. Csak egyszerûen ráhúzom, és leáll. Aztán pedig úgy indítom, hogy szívató ki, és gázadás nélkül(!) kulcs elfordít. Amikor beindul, akkor adok neki gázt, ezzel egyidejûleg a szívatót félig visszatolom, majd teljesen. Ha kéri még a szívatót, vissza kihúzom.
Többhetes állás után az Omega koncert színpadi látványelemét túlszárnyaló füstfelhõ borítja a kocsi mögött lévõ utcarészt a szintetikus olaj ellenére, de ez a jelenség 50-100 méter megtétele után eltûnik. :-)
Ha bármi kérdésed van a gyáriassággal kapcsolatban, a veterán fórumban megtalálsz. Képet tudsz csatolni? (töltsd fel a képhost-ra, vagy a képfeltöltésre, és linkeld be.)
Megkérdeztem a gyárit, 2800Ft. Visziont még aakkor sem bízom benne, hogy tartós lesz, ha relén keresztül kapcsol, félek, hogy pusztán a forgatgatástól hamar tönkre megy.
Sajnos az alapjárat hírtelen megszünését nem oldotta meg a biztosítéko átvizsgálása, megmozgatása, némelyik pucolása sem.
Sõt, egyre inkább úgy tûnik, hogy nem áramellátásból fakadó probléma, hanem vagy az alapjárat vezérlõ õrült meg, vagy valamilyen érzékelõ hibája, vagy jel hiánya, amiér idõnként nem ad alapjáratot a vezérlõ a szelepen keresztül. Tegnaop lámpánál várakozva, álló helyzetben állt le hírtelen, meg sem moccant az autó, mikor meg totál rázós úton megyek, akkor pedig mûködik !:rolleyes:
Mikor megyek 90-el folyamatosan, akkor nagyon ritkán alszik ki az alapjárati kontroll LED, rendszerint mikor beérek a városba, akkor jelentekzik kis idõ mulva, de akkor akár többszõr is.
Az alapjárati vezérlõ honnan kapja a fordulatszám jelet ? :S
Üdv mindenkinek.A napokban vettem olcsón egy 1979-es Trabant 601-est ami 6 voltos és 58ezer km van benne..Az elsõ kérdésem hogy 12 voltos akksival lehet e valahogy üzemeltetni.Majd átlesz alakítva 12 voltosra de majd csak tavasszal állok neki.Illetve a másik kérdésem hogy melyik jó ötlet? Vissza állítani az eredeti állapotába?Õszintén szólva kicsit rozsdás :) vagy pedig csinálni belõle valami igényes tuning jármûvet.Gondoltam arra is hogy elektromosra kellene megcsinálni de az drága mulatság.
Ha mindenképpen mást akarsz a gyári helyett, akkor Lada világításkapcsolót rakj bele, van belõle 2 és 3 állású is. Viszont akármelyik kapcsolót teszed bele, érdemes relézni.