Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5565 Kacsándi Szabolcs 2015-01-31 21:29:02  Előzmény:Simonyi Balázs: 57406

Rövid ideig használod akkor nem.Ha van 6v-os,akkor tedd át és azzal járasd,indítani meg jó a 12v-os.Régen mindig ezt csináltuk,mert gyenge volt a 6v-os akksi.Soha nem volt semmi baja.

5564 Simonyi Balázs 2015-01-31 19:41:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57405

nemlesz baja semelyik 6V-os cuccnak? :D

5563 Kacsándi Szabolcs 2015-01-31 19:25:50  Előzmény:Simonyi Balázs: 57404

Beleteszed és elindítod! :)

5562 Simonyi Balázs 2015-01-31 18:13:14

Üdv mindenkinek.Olyan kérdésem lenne hogy a 6V-os trabit hogy tudnám elindítani 12V-os akksival hogy ne legyen gond?

5561 Oresztész István 2015-01-23 10:09:24  Előzmény:Őry Gábor: 56976

"Fojtószelep nyitottsága kihúzott szivató mellett 1985. 12-ig: 0,6mm
1986. 1-tõl: 1,0mm. Ennek az állítócsavarja a pillangószelep tengelyét és a szívatómechanizmust összekötõ szerkezeten, egy karon van. Beállítani úgy kell, hogy kihúzod a szívatót, és a pillangószelep és a légtorok fala közé teszel egy 1 mm átmérõjû huzalt. Ez az a csavar, amivel NEM szabad állítani az alapjáratot! Ellenanyás!"

Kedves Orygabi!

A 28 H 1.1 tipusú karburátornál a hidegindítószelep és folytószelep beállításával megszívtam, mivel a gyári könyv szerint kezdtem beállítani, úgy ahogy Te is leirtad. Aztán kiderült, hogy az indító csappantyút teljesen zárni kell, majd meg kell nyitni 15' -kal és ekkor kell beállítani a folytószelep és az alsó csatorna közötti 1 mm hézagot! Egyébként a rendszer nem mûködik.

5560  Spityu 2015-01-19 21:32:35  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57401

Köszi! Biztos, hogy nem eredeti a készlet. Az van ráírva, hogy csavarkészlet, de ez valami jóval korábbi verzió lehet. Talán 1-2 dolog ha eredeti belõle. Mindegy, a szürke ablakspricni, az indexkar, meg a gumi apróságok simán megérte a vételárat.

5559 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 21:13:37  Előzmény: Spityu: 57394

Szerintem nem teljesen tiszta ez a készlet,mintha lennének más típushoz is alkatrészek.
A 3 kapocs talán púpos díszléc rögzítõ,de nem biztos.Lehet lada vagy wartburg is.
A mûanyag csavar úgy emlékszem a régi mûszerfal lehajtható kapcsolófedelének egy fülét rögzíti,de ez sem biztos.
A rugós gyûrû talán benzincsaphoz való.
A rugók zárszekezetbe valók,de nem mind trabi talán.
A sima alátát benzincsap tömítés lehet,ahol a fémszövetes csõ csatlakozása találkozik a benzincsappal.

5558 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 21:02:20  Előzmény:sedivi jános: 57396

Üdv!
Nagyjából akkor jó a feszesség,ha két ujjal körülbelül 90 fokkal meg tudod csavarni a szíjat.Ha elérted ezt az elfordulást,akkor már érezhetõen feszülnie kell.

5557 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 20:55:50  Előzmény:Hajdú Laszló: 57395

Üdv!
Mostanság sokan vesznek trabit nosztalgiából.Bátran vásárolhatsz magadnak,semmi probléma nélkül átírható.Nemrég vettünk egy kombit és inkább körbeugrálták,mint,hogy kötözködtek volna.
Még lehet szépeket találni,bár sokan elszálltak az árakkal.
Több trabit is rendszeresen karbantartok,gazdájuk nagy becsben tartja a kocsikat.

5556  Spityu 2015-01-19 19:28:24  Előzmény:Nemeth Mark: 57397

Szia!

Alkatrészes topik nincsen... viszont bal oldalt van az "Apróhirdetés" rész, ott lehet böngészni, vagy feladni. Jelenleg 0 db hirdetés van, alig kihalt a fórum.
Köszönet a (kvázi)közösségi oldalak atomizáló hatásának. :)

Nézz szét inkább a webáruházakban, vagy egyéb, apróhirdetési oldalakon.
[i](Módosította Spityu 2015.01.19. 20:31-kor)[/i]

5555 Nemeth Mark 2015-01-19 17:43:01

Sziasztok!
Uj regisztralo vagyok es erdeklodnek h melyik topicban kell keressek alkatreszt a trabimhoz (601S)
A valaszokat koszonom elore is!
Udv,
nemomarko

5554 sedivi jános 2015-01-19 15:51:20

Sziasztok!Uj tag vagyok segitséget kérnék tõletek!Vezérmûszijat cseréltem és vizpumpát a trbin milyen feszesre állitsam be a szijat ha összeraktam?

5553 Hajdú Laszló 2015-01-18 22:20:05

Sziasztok! Köszi a befogadást! Laci vagyok Èrdrõl, és bár volt 3 trabim is most nincs sajna.De szeretnék újra egyet.Viszont nem vagyok tisztàba hogy most mi a helyzet a kétütemûekkel? Kell katalizátor vagy nem?Vagy meddig van türelmi idõ?Mert nem szeretnék úgy járni hogy veszek egyet aztán meg el kell tolni a bontóba mert nem lehet vele jàrni. Tudnátok segíteni ebben?üdv

5552  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Érdeklõdnék, hogy valaki felismeri-e az alábbi képeken látható dolgokat?

Amiket felismerek:
- gyújtásház vezetékhez gumi 2-2 db(gyári, utángyártott?),
- trafó oldali gumi sapka 1 db,
- tûzfalhoz átvezetõ, talán a benzincsaphoz,
- szürke ablakspricni + 2 db lemezke, hasonló csõ toldó,
- kárpitpatentek,
- sas szeg,
- 8-as és 10-es rugós gyûrûk.

Amit nem:
- jobb felül a 3 darab egyforma kapocs szerûség,
- a csõ toldó alatt található mûanyag csavar,
- a 8-as rugós gyûrûk mellett található vékonyabb, de nagy belsõ átmérõjû rugós gyûrû,
- jobb oldalt lent található 4 fajta rugó,
- a rugós gyûrûk alatt található sima alátét szerûség

Tipp?

[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145027dd9c8.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145102.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145044.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145053.jpg[/imgw]

5551 janos janos 2015-01-12 19:40:18

Értem, köszönöm a válaszokat!

5550 Egedi Attila 2015-01-12 18:13:13  Előzmény:janos janos: 57391

Nem akkor van a tartalék.kb 5 liter a könyv szerint.

5549 janos janos 2015-01-12 16:23:26

Ha elaludt akkor teljesen üres tank?

5548 Egedi Attila 2015-01-12 16:09:21  Előzmény:janos janos: 57389

Üdv.Nekem kb.60 km aztán az is elalszik.Ez kb.5/5,5L fogyasztásnál.

5547 janos janos 2015-01-12 12:35:39

Üdv! Azt szeretném kérdezni hogy Trabant 1.1 kombinál mikor kigyullad a sárga üzemanyagszint jelzõ led akkor kb hány liter üzemanyag lehet mèg benne?

5546 Egedi Attila 2015-01-11 06:16:44

Sikerált!
Nem hiszitek el úgy sem,de szétszedtem az egész hátulját.Sehol semmi minden jó,nincs zárlat kimértem a mûszerrel.Itt jön a turpisság:Kifordítottam az egész világítópanelt,hogy lássam mit reagál.Abban a pillanatban ahogy ráléptem a fékre felgyúlladt,majd kialudt.Viszont egy kis idõ múlva újra világított.A hiba oka pedig a féklámpa kapcsoló full zárlatos volt,és arra gondoltam én a hátsó lámpát,mert annyira kicsit világított csak.Ennyit errõl.

5545 jocking . 2015-01-09 20:24:13  Előzmény:Egedi Attila: 57385

Milyen konditól?

5544 jocking . 2015-01-09 20:23:53  Előzmény:Egedi Attila: 57384

Zárlat valahol a világítás kábelezésében.

5543 Egedi Attila 2015-01-09 16:10:12  Előzmény: : 57374

AZ alpjárati csavart ha állítod akkor jó lesz sztem,ill nézd meg egy multiméterrel,hogy az autómata szivató kap-e egyenletesen 12v-ot ha nem akkor a konditól vigyél áramot.

5542 Egedi Attila 2015-01-09 16:05:41

Sziasztok!
Volt-e már olyan valakivel,hogy a gyújtás leállítása után ment a hátsó tompított?
Leszedtem már az akku sarut is ,visszatettem de a hiba még fent áll:(Leszedtem a világítás kapcsolórol is meg vissza de semmi.Eléggé sz.r,hogy mindíg megy a lámpa.
A másik,ha balra indexelek úgyhagyom az indexkapcsolót,kulcs ki de az autó jár tovább amíg meg nem rakom vissza a kart alap helyzetbe!
Elõre is köszi!

5541 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 57382

A két nagyobb villáskulcs szerintem nem eredeti, mert csak DROP FORGED felirat van rajtuk, a legkisebben pedig az áll, ami a képen is látható.
A háromszög alakú jelek érdekesek, de nem tudom mi van beleírva. Az 'S' betût tartalmazó jelzés lehet 'MSZ' akar lenni.
Csak a 2 méretû stift kisebbik vége megy bele a csõkulcsokba, a másik kettõ stift túl vastag.
Az imbusz kulcs 6-os méretû, de feliratok nincsenek rajta. Kb. ennyi :D

[url=https://www.kephost.com/image/FEby][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105015.th.jpg[/img][/url][url=https://www.kephost.com/image/FEb1][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105016.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FEbQ][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105017.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FEsF][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105018.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FEsc][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105019.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FEsv][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105020.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FEsB][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105021.th.jpg[/img][/url]
[i](Módosította slimtomi 2015.01.05. 22:15-kor)[/i]

5540  Spityu 2015-01-05 20:22:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 57381

Köszönjük a képet!

Ha jól látom, akkor 3 stift is van a két csõkulcshoz. Ha belemegy mindkettõbe, akkor szerintem csak a leghosszabb stift a gyári. De lehet, hogy az a lépcsõs is (mintha a kisebbe csak az menne bele).

A legkisebb villáskulcs tuti, hogy gyári. A többi meg hasonlít a legkisebbre, csak a másik oldalukat látjuk. Szóval szerintem azok is eredetiek.

A piros csavarhúzó szerintem nem gyári, a szürkérõl inkább el tudom képzelni. Van rajtuk valamilyen felirat? Pl. Smalcalda a nyélen, vagy CR-V a száron stb.

Az imuszkulcs hányas méretû? Azon esetleg olvasható olyasmi felirat, amit az elõzõ hozzászólásaimban írtam?

5539 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11

Ezek a szerszámok voltak a csomagtartóban, amikor megvettem az autót (Trabant 1.1)
Lehet, hogy 1-2 dolog eredeti, talán a gyertyakulcs. Sajnos én sem találtam még képet vagy egyéb adatot a szerszámokról.
A kép nagy méretben lassan élesedik ki!

[url=https://www.kephost.com/image/FE2O][img]https://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105014.md.jpg[/img][/url]
[i](Módosította slimtomi 2015.01.05. 21:12-kor)[/i]

5538  Spityu 2015-01-05 17:23:32  Előzmény:Bajáki Péter: 57379

Én sem tudom, mi volt az 1.1-esében eredetileg (lehet, hogy valamelyik könyv részletezi), de mivel annyira nem érdekel, nem is néztem utána.
A csõkulcsok tüskéjét hiányolom mindenképpen. Meg a tasakot. Ezek tuti, hogy voltak, szerintem.

Nekem is nagyon furcsa, hogy miért hiányzik minden kocsiból, még az egy tulajdonososokból is. Sokan úgy voltak vele - szerintem -, hogy nem kötelezõ tartozék, úgysem lesz rá szükség, meg ha baj van, sem állnának neki szerelni, így kidobták a kocsiból. Aztán a készlet elemei szép lassan beolvadtak a többi szerszám közé, majd az üres tasakot kukázták.

Kifejezetten örülök neki, hogy apám nem tett így. Kicsit sajnálom, hogy a kis piros csavarhúzó nyele eltörött (az én emlékezetemben csak így szerepel), de ez tipikusan egy olyan patina, amiért nem annyira kár. Ha tudnék is szerezni egy jót, akkor sem cserélném ki.

5537 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 57378

Most nálam is bejönnek a képek. - Akkor tegnap este lehetett valami gubanc.

Négyütemû Trabant szerszámkészlet: igen-igen, pont erre gondoltam. Valóban van csavarhúzó is. Az ember elõször 7000 Ft-ért hirdette, utána meg 5000 Ft-ért. Én bevallom, sokallom érte az ötezret is, fõleg úgy, hogy a gyári tasija meg sincs. De úgy látom, hogy elkelt. A családi Wartburg 1.3-asé nem egészen ilyen, így számomra továbbra is kérdés, hogy emberünk valóban jól hirdette-e, és komplett-e a készlet.

[img]https://kepfeltoltes.hu/150105/Arch_v__Trabant_1.1_szersz_mk_szlet_elad___Si_fok___OLX.hu_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]

Valamiért az az elképzelésem, hogy a szerszámkészlet mindig ott lapul a csomagtartóban az elakadásjelzõ háromszög és az elsõsegély-doboz mellett, és így minden szétbontott kocsiból elõ kéne kerülnie 1-1-nek, amit úgy hozzád vágnak, hogy: "nesze, vigyed." Ehhez képest nem vágnak hozzám, nem hirdetnek, és tulajdonképpen nincs, mert szerszámosládák mélyén kallódnak el, eladni meg nem adják el, mert használatban van.

5536  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bajáki Péter: 57377

Nálam bejönnek a képek.

Valami 4T szerszámkészletes hirdetés nekem is rémlik. De úgy emlékszem, hogy volt a képeken csavarhúzó. Akartam is mutatni a fórumon, nem érdekel-e valakit.

Meg is van: [url]https://olx.hu/hirdetes/trabant-1-1-szerszamkeszlet-elado-ID2TWKh.html[/url]
[i](Módosította Spityu 2015.01.04. 22:45-kor)[/i]

5535 Bajáki Péter 2015-01-04 21:34:16  Előzmény: Spityu: 57376

Spityu, a 3. és 4. képet újra tudod linkelni? valamiért nem jó.

De vajon mit tartalmaz az 1,1-es Trabi szerzámkészlete?

Volt egy ember, aki az alábbiakat 7000 forintért(!) hirdette Trabant 1,1 szerszámkészlet címszóval. De tudtommal ahhoz tartozk még csavarhúzó is.

(Ha valakinek véletlen van feleslegbe egy WFR-es 13-as-17-es villáskulcsa, érdekelne, mert valahogy elhagytam az egyik bontóban. Ezer köszönet elõre is.)

5534  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 57375

A cipõfûzõ nem gyári. Az eredeti néhány éve teljesen szétrojtosodott, majd pótlom valamilyen szürke vászonból.
A kisebbre köszörült imbusz meg kérdõjeles, az még nyomozás alatt áll, hogy gyári-e. Amíg kiderül, bent hagyom. Olvasható rajta (ebben a sorrendben, de fejjel lefelé:) egy "6"-os felirat, egy rombuszban valami vésés, és egy "SZ" szintén valamilyen téglalap szerû keretben (olyan, mint az MSZ jel, M nélkül). Az utolsó képen jól látszik. Ha esetleg valakinek lenne gyári készlete, megnézhetné, hogy milyen az imbuszkulcs benne. :) A méretei: 6x37x100 mm kb.
A hézagmérõket is megpucoltam, és mivel 2 hét alatt 3x is majdnem elvesztek a szerszámosdoboz tetejébõl, egy rézdróttal szépen hozzákötöttem õket a kisebb csõkulcshoz. "FEK 0,4" és "FEK 0,6". Utóbbit több magyar webáruházban is be lehet szerezni. Elõbbibõl nem láttam, sajnos.

[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/03/IMG_20150103_115802.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/03/IMG_20150103_115821.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/03/IMG_20150103_115835.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/2015/01/03/IMG_20150103_115907.jpg[/imgw]

5533  Spityu 2015-01-02 21:10:11  Előzmény:Bsa Gábor: 57373

A Veterán topikban augusztus végén beszéltünk róla. Fotókat is találsz. Az én - piros nyelû - készletem karácsonykor kibõvült egy 0.4 és egy 0.6 mm-es hézagmérõvel. Jól emlékeztem: fater áttette egy másik pakkba, ami egyébként egy gyári IFA készlet.
Továbbá említést teszek egy imbuszkulcsról is, arról még nem tudtuk eldönteni, hogy gyárilag benne volt-e. Fater szerint nem, csak utólag pakolta bele a PRECIZIOS és MSZ kulcsokkal együtt.
Ha lesz rá idõm, teszek még fel képet.

5532   2015-01-01 22:17:24

Halihó!

Problémával küzdök. (1.1-es trabi) 99%-ban nincs alapjárat, de ha van is akkor pedig olyan alacsony hogy majdnem leáll a motor és rázza az egész karosszériát. A szivató összevissza jár van amikor a hõfokjelzõ szerint a motor már üzemmeleg, erre fogja és fölpörög, van amikor pedig hidegen beindítom és kb 100 méter után le is veszi a szivatót.

Mi lehet a probléma?

Válaszokat elõre is köszönöm. :)

5531 Bsa Gábor 2014-12-28 23:12:44

Üdv!

Tud valaki esetleg segíteni abban, hogy mutat egy eredeti komplett szerszámkészletet 1980-1989 közötti 601-es Trabanthoz valót?
Gábor

5530 Vári László 2014-12-28 11:10:06  Előzmény: adama: 57369

Kedves Adama!
Ugyan kicsit off topic, de majd legfeljebb átrakják a válasszal együtt a barkács rovatba :)
Az alsó szíjtárcsa osztott, ne a középsõ csavart próbáld kicsavarni, hanem a 4 imbuszost. Ezután le kell jönnie az ékszíjtárcsának, majd a mûanyag burkolatnak. A pumpa viszont csak úgy fog kiférni, ha oldod a motortartó bakokat, és eltolod az egész motort amennyit kényelmesen enged,másképp kivételnél megakad a blokk és a kasztni között.
Remélem sikerült érthetõen leírnom, ha nem akkor kérdezz, vagy valamilyen kapcsolódó címszóval keress vissza a barkács szakkör topicban, biztos hogy volt már ez téma, és jobban le is írták nálam! ;-)
További kellemes ünnepeket, és jó barkácsolást!
T. Graza

5529 Kunyi Tamás 2014-12-27 21:26:08

Hali!

Ismét elakadtam szerelés közben... Ma beépítettem a KMGY mûszeregységet, de a hozzávaló befogató kengyel nem használható. Az eredeti ledes mûszernél átlós helyzetû a kengyel, a KMGY-nél pedig vízszintes, viszont így vízszintesen nem lehet becsavarozni, mivel nincs hely, továbbá nem egyformán feküdne fel a két oldala.
Valaki, aki szerelt már be ilyet, tudna segíteni?

5528 Szarvas Pál 2014-12-27 20:52:42  Előzmény:Szarvas Pál: 57366

Valóbban, ezt el is felejtettem.
Akkor a végébe egyszerûen bele szorult valami, vagy ha szûrõ van benne, akkor az meg elkoszolódott.

Köszi az infót, a végére járok a dolgonak !

Üdv.

5527  adama 2014-12-27 17:20:40  Előzmény:Szabó Szabolcs: 57368

Üdv!

Egy rokonomnak szeretnék segíteni kicserélni vízpumpát (trabant 1.1) mivel folyik belõle a víz, viszont elakadtam.
Levettem a burkolatot a vezérmûszíj körül, eltávolítottam az ékszíjat.
Viszont nem tudom levenni az ékszíjtárcsát, ami alul van, a csavar nem mozdul meg, a tárcsa elforog nem todom fixre lefogni, így nem tudom levenni a mûanyag burkolatot ami eltakarja a csavarokat ami a vízpumpát fogja.

Leírná valaki hogy mi ennek a mûveletnek a menete?
Elõre is köszi!

5526 Szabó Szabolcs 2014-12-26 14:53:58

Kellemes Ünnepeket mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne,hogy van-e valakinek eladó egy pár 72,5mm dugattyúja.
Elõre is köszi.

Szabolcs

5525 jocking . 2014-12-25 15:02:45  Előzmény:Szarvas Pál: 57366

A betöltõ csõ tetején, azon a részen, ahol kimegy a kasznin kívülre a tanksapkához, belülrõl a kárpit alatt van egy csöcs, azon egy csõ, ami a tank mellett ki van dugva alulra.

5524 Szarvas Pál 2014-12-24 21:15:52

Ki tudja megmondani nekem, hol található trabant 1.1-en a tank szuszogója ?

Valszeg kissé már el lehet dugulva, mivel tankoláskor a sapka levételekor jól hallható szusszanással szívja tele magát levegõvel a tank, vákum van benne !
Ez nem használ az üzemanyag szivattyúnak, és valszeg a fogyasztásnak sem.
Ki kellene pucolnom !

Elõre is köszi !

Üdv.: Pali

5523 Kunyi Tamás 2014-12-17 20:51:44  Előzmény:Kunyi Tamás: 57364

Háhááááá :D :D :D
Mekkora hülyeséget csináltam!!!
Na, az 5-ös lyuk, amit furtam a csonkra (kiegyenlítõ tartályon), NEM KELL! Csak egy pici, talán olyan 1 milliméteres furat található rajta gyárilag, hogy a vízhûtõ légteleníteni tudja magát.
A FIAT-om vízhûtõjén ugyanott egy légtelenítõ mûanyag csavar van csupán. Na a Trabinál nem ilyen van, hanem egy csõ, ami ugye visszavezeti a prüszkölõ vizet a kiegyenlítõ tartályba. Így az önlégtelenítés során nem lesz vizes semmi. Persze a fûtõ radiátornál már sima légtelenítõ csavar, ott a hagyományos rongyos megoldással lazítjuk ugye azt.
DE!
Azáltal, hogy kifurtam a mûa.csonkot 5ösre, így tulajdonképpen a vízhûtõ felsõ részén szabadon áramlik keresztül a víz anélkül, hogy a termosztát nyitna. Erre nincs is szükség, mert a visszatérõ ágba lett beépítve a termo, nem pedig a hûtõbe vezetõ ágba. Újabb autóknál már ki sem engedik a vizet a hûtõfelé, tehát azoknál a bemenõ ágba szerelik a termót.

Mivel a Trabantban mindent (részben) vízzel akartak elõ- vagy felfûteni a mérnökök, ezért szegény motor dolgozhat, mire eléri az üzemi hõfokot. Ugyebár fûti a víz a radiátort, a szívósort, a szívató bimetált és voilà, most a légtelenítõ csövön kersztül a vízhûtõ felsõ részét is.
Nagyjából ennyi.

5522 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11

Itt vannak a képek az általam érdekesnek vélt széria különlegességekrõl.
Persze a pótkerék gumija nem érdekesség, a hûtõt pedig csak azért fényképeztem le, mert szerintem minden 1.1-ben ilyen cseh gyártmányú hûtõ van.
Szóval majdnem mindene érintetlen, de azért akad mit restaurálni rajta.
A gyertyakábelekbõl is megvannak az eredetiek. A gyertyapipákat kell lecserélnem rajtuk.
A hûtõrendszert már azóta kitakarítottam, szóval a kiegyenlítõ tartály sem ilyen barna már, mint a képen. Azért az nem semmi, hogy a vízhûtõ légtelenítõ csöve ahogy rácsatlakozik a kiegyenlítõ tartályra, az a csonk gyárilag nincs kifúrva :D Én fúrtam rá egy 5-ös furatot. Viszont ha a tartályban fél centi vízkõ volt, akkor a motorblokkban mennyi lehet?


[url=https://www.kephost.com/image/FFHW][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211006.th.jpg[/img][/url][url=https://www.kephost.com/image/FFH7][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211009.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FFHL][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211011.th.jpg[/img][/url][url=https://www.kephost.com/image/FFHz][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211012.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FFHR][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211017.th.jpg[/img][/url][url=https://www.kephost.com/image/FFHd][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211001.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FFHU][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211002.th.jpg[/img][/url][url=https://www.kephost.com/image/FFHX][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211007.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FFHf][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211008.th.jpg[/img][/url][url=https://www.kephost.com/image/FFHy][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211010.th.jpg[/img][/url] [url=https://www.kephost.com/image/FFH5][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211013.th.jpg[/img][/url][url=https://www.kephost.com/image/FFHQ][img]https://www.kephost.com/images/2014/12/16/20141211014.th.jpg[/img][/url]
[i](Módosította slimtomi 2014.12.16. 20:23-kor)[/i]
[i](Módosította slimtomi 2014.12.16. 20:37-kor)[/i]

5521 Pápai László 2014-12-09 20:32:01  Előzmény: Spityu: 57358

Én fagyállóválasztásnál a hengerfejet szoktam figyelembe venni(persze a hûtõ is számít), így minden kocsimban aluhoz való folyadék van..Ráadásul azokból kevesebb a gagyi minõségû..

5520 Kunyi Tamás 2014-12-07 19:54:30  Előzmény: Spityu: 57358

Jocking:
A forgalomból kivont Trabantombam is AUTOPAL csehszlovák utángyártott hûtõ van és most az új Trabimban is ugyanilyen. Mindkettõ egyforma és mûanyag oldalaik vannak mûanyag csonkokkal. Szerintem akkor alumínium.

Spityu:
A termosztáttal van varia, mert Volkswagenbe is van kisebb és nagyobb is. Továbbá a nyitási hõmérsékletét sem tudtuk pontosan. Az autósboltban sem tudták megmondani hirtelen, a nagykerek adatai pedig olyanok, mint egy algériai kisgyerek magyar nyelvutdása :/
DE meg van az adat. 87 °C-on nyit és 54mm átmérõjû kell.

Gumitalp... Hát nálam ki van repedve vagy 3cm hosszan. Szerintem megragasztom, vagy megnézem a másik verdában, milyen állapotban van.

A nyolcas elég 'nagy' ahhoz, hogy eldobjam azt a bordáskereket :D Nem óráztuk ki, mert nagyon zsúfoltak a napjaink, de szemre van benne 2mm. Ez laikusként is sok, mert mocorog rajta a vezérmûszíj.

Gyertyakábelrõl és gyertyáról van adatotok?
Most a NGK BP6ES van benne. Remélem jól emlékszem.
A kábel. Ebben rézmagos sima gyertyakábel való, vagy valami ellenálláshuzalos?
Mit tudtok errõl?
A szervízkönyvben vannak adatok, de hátha valaki többet tud.
[i](Módosította slimtomi 2014.12.07. 21:00-kor)[/i]

5519 Simonyi Balázs 2014-12-07 15:33:05

Üdv mindenkinek.Olyan kérdésem lenne hogy a forgalomból végleg kivont trabant újra forgalomba helyezéséhez muszáj hogy meglegyen a régi forgalmi?Mert amit vettem trabantot azon ugyebár nincs rendszám és mikor kivonták akkor elvileg érvénytelenítve vissza adják a forgalmit de ez sincs meg.Adásvételi szerzõdésem az viszont van.

5518 jocking . 2014-12-07 12:08:38  Előzmény: Spityu: 57358

Valami kavarc van itt ezekkel a hûtõkkel. Én úgy tudtam, hogy a gyári az alu. A 4T-knek volt egy olyan típushibája, hogy a megkeményedõ hûtõcsõ le tudta törni a hûtõrõl a csonkot. Ebbõl arra lehet következtetni, hogy a hûtõnek ez a része (a csonkkal együtt) mûanyag volt (mint az alu hûtõkön). De aztán lehet, hogy réz hûtõbõl is volt olyan, aminek mûanyag volt az oldala. Franc tudja.

5517 Tóth Dorka 2014-12-07 10:19:39

Sziasztok!
Friss trabitulaj vagyok, ez az elsõ autóm, egy 1.1-es kis csoda :) .
Néhány képen láttam, hogy megoldható a trabicsekbe lada kilóméterórát kötni. Valaki el tudná nekem ennek mondani a menetét?
Illetve a másik kérdésem: van valami módja, hogy a benzinszintmérõt egy kicsit megbízhatóbbá tegyem?

5516  Spityu 2014-12-06 21:37:48  Előzmény:Kunyi Tamás: 57357

Tudtommal a gyári hûtõ réz. De valamelyik webáruházban van gyári, ott írják az anyagát. Utángyártottból pedig alu és réz van - tudomásom szerint.
Fagyállónál szerintem már nem nagyon van variálás, vagy ha mégis, akkor biztos, hogy van direkt alu rendszerekhez való. A legfontosabb, hogy csak fagyálló nem lehet a hûtõközeg, és ne is legyen töményebb a kelleténél, -20fok szerintem bõven jó.

A gumitalp kapható, legalábbis láttam valamelyik webáruházban, ha jól emlékszem, horror áron, kb. 5000-ért. Gyári Pneumant. Az alapjárat miatt nagyon fontos. Cimborám nem tudta sehogy sem belõni, aztán gondolt egy merészet és egy "valamilyen" bõrdarabból vágott megfelelõ méretût, és betette a gumi és a karbi közé. Azóta is tökéletes a karburálása a kocsinak, de max. vészmegoldásnak javasolnám. :) Arra mindenképpen ügyelni kell, hogy a karbi talpánál is vannak járatok, szóval csak olyan tömítés menjen alá, ami nem lóg bele a karbiba nagyon (A gyári gumin is látszanak a járatok). Pl. bõr esetén a fényes oldala legyen felül.

Mekkora az a nyolcas? Szerintem is öntvény + a fogak és a közepe megmunkált. Szóval nem precíziós öntvény. De már nem emlékszem annyira.

A termosztátnál miféle variálás van? VW-ben más lehet? Vagy Wb-ban? Errõl még nem hallottam, de minden lehetséges.
[i](Módosította Spityu 2014.12.06. 22:40-kor)[/i]