Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Azt mindig is utáltam. Szerencsére elveszett a legutóbbi alkalommal, amikor elszakadt a bowden, és nem is pótoltam. Inkább feltettem egy nagy alátétet + két 8-as anyát... Persze elég lett volna megjáratni az eredetit, meg lepucolni a menetet, és akkor jó lett volna úgy is. Amúgy semmi trükk nincs benne, az óra járásával megegyezõen tekerni kell az anyán, ha nagy a holtjáték. Én úgy szoktam kivitelezni, hogy fogóval megfogom a bowden végét, és VISSZAfelé hajtom, majd ha ez megvan, akkor ELÕRE hajtok az anyán. Apránként lehet így tekergetni, kb. 3-4 fogásból megvan egy menetnyi. Eléggé szûkös, de ilyen összerohadt esetben nem nagyon van más megoldás. Azonban adódhat egy másfajta kuplung probléma is, fõleg variált kuplunggal rendelkezõ autóknál: nem megfelelõ hosszúságú pedálút. Ennek az a jele, hogy nagyon kicsi holtjáték esetén sem elégséges a kuplung kiemelés teljesen benyomott pedálnál. Ekkor meg kell hosszabbítani a pedálutat, oly módon, hogy a kuplungpedálon lévõ kis ütközõbõl reszelni kell, ennek következtében alaphelyzetben feljebb tud jönni valamennyit a pedál. Ha ehhez a fentebbi alap pozícióhoz állítjuk a kuplung kiemelését, akkor padlón jobban kinyomja a rugót. De szerintem nálad nem ez van, csak nem árt tudni, hogy ilyen trükk is van ill. kell néha. [i](Módosította Spityu 2015.02.14. 23:02-kor)[/i]
Trabant 1.1-nél hogyan lehet a kuplung holtjátékot csökkeneti ?
Mert már csak a pedál út végén old, és nem is mindíg választ szét rendesen 1.-esbõl 2-esbe. A kuplung bowdenen látom azt az anya szerû valami szögletes csavart, de megmozdítani nem bírom. Hogyan lehet azt elmozdítani ?
Elnézést kérek a zavarásért, de Trabant témában szeretném a segítségeteket kérni, illetve egy jó kis Trabant ritkaságra felhívni a figyelmeteket. Évekkel ezelõtt birtokomba jutott egy Trabant (családból), és most sajnos meg kell tõle válnom.... Részletek: Trabant ritkaság!!!! 1987-es gyártmányú, Trabant 601 S, Hycomat Trabantunk van 11.000 km-t futott, azt is kíméletesen! Még igazi Trabant illata van :-) Világoskék színû, sedan típus. Garázsban tartott. Jelenleg nincs lemûszakiztatva már évek óta, de hibátlan!!!! Gyûjtõknek ajánlom!
Köszönöm, hogy elolvastátok! Kérlek Benneteket, ha ötletetek, tanácsotok van az eladási procedúrában, jelentkezzetek! ELõre is köszönöm! E-mail címem: kocseramona@gmail.com.
Nem esik szét,de nem jó,ha lötyög.Más baj is adódhat belõle.Én most adtam el egy lengõkart pár ezresért,de újat is vehetsz úgy emlékszem 17 körül van.Nem tudod helyettesíteni,és nem cserélhetõ csak lengõkarral együtt.Viszont van felújított illetve talán csinálják is,de biztosan olcsóbban is van mint 36ezer. Zsombicar,Csapi Bt.Ezeknél nézd meg.
Kinek kellet már cserélni a talpast 4T trabicseken ?:rolleyes:
Nekem márkopog a jobb elsõ, a porvédõje is ki van szakadva. Ma kérdeztem, hogy mennyi egy új és azt mondták rá, hjogy 36ezer !!! :eek:
Nem lehet e esetleg valamilyen másik márka azonos alkatrészével helyettesíteni, vagy valahogyan olcsóbban beszerezni ?? :rolleyes:
Nekem nincs más tippem, mint a bontó, csak jó az esélye, hogy ott is már csak rossz van.
Egyébként ez a gömbcsukló melyik fajta, amelyik ha elkopik, a szétfeszítõ erõ miatt szétpattan és befordulhat a kerék menet közben bámrikor, vagy pedig az autó sulyánál fogva egymásba nyomodó, ami menet közben biztosan nem fordul ki, legfeljebb kotyog ?? :rolleyes:
Nem szeretném, ha egyszer menet közben meglepetés érne.
Rövid ideig használod akkor nem.Ha van 6v-os,akkor tedd át és azzal járasd,indítani meg jó a 12v-os.Régen mindig ezt csináltuk,mert gyenge volt a 6v-os akksi.Soha nem volt semmi baja.
"Fojtószelep nyitottsága kihúzott szivató mellett 1985. 12-ig: 0,6mm 1986. 1-tõl: 1,0mm. Ennek az állítócsavarja a pillangószelep tengelyét és a szívatómechanizmust összekötõ szerkezeten, egy karon van. Beállítani úgy kell, hogy kihúzod a szívatót, és a pillangószelep és a légtorok fala közé teszel egy 1 mm átmérõjû huzalt. Ez az a csavar, amivel NEM szabad állítani az alapjáratot! Ellenanyás!"
Kedves Orygabi!
A 28 H 1.1 tipusú karburátornál a hidegindítószelep és folytószelep beállításával megszívtam, mivel a gyári könyv szerint kezdtem beállítani, úgy ahogy Te is leirtad. Aztán kiderült, hogy az indító csappantyút teljesen zárni kell, majd meg kell nyitni 15' -kal és ekkor kell beállítani a folytószelep és az alsó csatorna közötti 1 mm hézagot! Egyébként a rendszer nem mûködik.
Köszi! Biztos, hogy nem eredeti a készlet. Az van ráírva, hogy csavarkészlet, de ez valami jóval korábbi verzió lehet. Talán 1-2 dolog ha eredeti belõle. Mindegy, a szürke ablakspricni, az indexkar, meg a gumi apróságok simán megérte a vételárat.
Szerintem nem teljesen tiszta ez a készlet,mintha lennének más típushoz is alkatrészek. A 3 kapocs talán púpos díszléc rögzítõ,de nem biztos.Lehet lada vagy wartburg is. A mûanyag csavar úgy emlékszem a régi mûszerfal lehajtható kapcsolófedelének egy fülét rögzíti,de ez sem biztos. A rugós gyûrû talán benzincsaphoz való. A rugók zárszekezetbe valók,de nem mind trabi talán. A sima alátát benzincsap tömítés lehet,ahol a fémszövetes csõ csatlakozása találkozik a benzincsappal.
Üdv! Nagyjából akkor jó a feszesség,ha két ujjal körülbelül 90 fokkal meg tudod csavarni a szíjat.Ha elérted ezt az elfordulást,akkor már érezhetõen feszülnie kell.
Üdv! Mostanság sokan vesznek trabit nosztalgiából.Bátran vásárolhatsz magadnak,semmi probléma nélkül átírható.Nemrég vettünk egy kombit és inkább körbeugrálták,mint,hogy kötözködtek volna. Még lehet szépeket találni,bár sokan elszálltak az árakkal. Több trabit is rendszeresen karbantartok,gazdájuk nagy becsben tartja a kocsikat.
Alkatrészes topik nincsen... viszont bal oldalt van az "Apróhirdetés" rész, ott lehet böngészni, vagy feladni. Jelenleg 0 db hirdetés van, alig kihalt a fórum. Köszönet a (kvázi)közösségi oldalak atomizáló hatásának. :)
Nézz szét inkább a webáruházakban, vagy egyéb, apróhirdetési oldalakon. [i](Módosította Spityu 2015.01.19. 20:31-kor)[/i]
Sziasztok! Uj regisztralo vagyok es erdeklodnek h melyik topicban kell keressek alkatreszt a trabimhoz (601S) A valaszokat koszonom elore is! Udv, nemomarko
Sziasztok! Köszi a befogadást! Laci vagyok Èrdrõl, és bár volt 3 trabim is most nincs sajna.De szeretnék újra egyet.Viszont nem vagyok tisztàba hogy most mi a helyzet a kétütemûekkel? Kell katalizátor vagy nem?Vagy meddig van türelmi idõ?Mert nem szeretnék úgy járni hogy veszek egyet aztán meg el kell tolni a bontóba mert nem lehet vele jàrni. Tudnátok segíteni ebben?üdv
Érdeklõdnék, hogy valaki felismeri-e az alábbi képeken látható dolgokat?
Amiket felismerek: - gyújtásház vezetékhez gumi 2-2 db(gyári, utángyártott?), - trafó oldali gumi sapka 1 db, - tûzfalhoz átvezetõ, talán a benzincsaphoz, - szürke ablakspricni + 2 db lemezke, hasonló csõ toldó, - kárpitpatentek, - sas szeg, - 8-as és 10-es rugós gyûrûk.
Amit nem: - jobb felül a 3 darab egyforma kapocs szerûség, - a csõ toldó alatt található mûanyag csavar, - a 8-as rugós gyûrûk mellett található vékonyabb, de nagy belsõ átmérõjû rugós gyûrû, - jobb oldalt lent található 4 fajta rugó, - a rugós gyûrûk alatt található sima alátét szerûség
Sikerált! Nem hiszitek el úgy sem,de szétszedtem az egész hátulját.Sehol semmi minden jó,nincs zárlat kimértem a mûszerrel.Itt jön a turpisság:Kifordítottam az egész világítópanelt,hogy lássam mit reagál.Abban a pillanatban ahogy ráléptem a fékre felgyúlladt,majd kialudt.Viszont egy kis idõ múlva újra világított.A hiba oka pedig a féklámpa kapcsoló full zárlatos volt,és arra gondoltam én a hátsó lámpát,mert annyira kicsit világított csak.Ennyit errõl.
AZ alpjárati csavart ha állítod akkor jó lesz sztem,ill nézd meg egy multiméterrel,hogy az autómata szivató kap-e egyenletesen 12v-ot ha nem akkor a konditól vigyél áramot.
Sziasztok! Volt-e már olyan valakivel,hogy a gyújtás leállítása után ment a hátsó tompított? Leszedtem már az akku sarut is ,visszatettem de a hiba még fent áll:(Leszedtem a világítás kapcsolórol is meg vissza de semmi.Eléggé sz.r,hogy mindíg megy a lámpa. A másik,ha balra indexelek úgyhagyom az indexkapcsolót,kulcs ki de az autó jár tovább amíg meg nem rakom vissza a kart alap helyzetbe! Elõre is köszi!
A két nagyobb villáskulcs szerintem nem eredeti, mert csak DROP FORGED felirat van rajtuk, a legkisebben pedig az áll, ami a képen is látható. A háromszög alakú jelek érdekesek, de nem tudom mi van beleírva. Az 'S' betût tartalmazó jelzés lehet 'MSZ' akar lenni. Csak a 2 méretû stift kisebbik vége megy bele a csõkulcsokba, a másik kettõ stift túl vastag. Az imbusz kulcs 6-os méretû, de feliratok nincsenek rajta. Kb. ennyi :D
Ha jól látom, akkor 3 stift is van a két csõkulcshoz. Ha belemegy mindkettõbe, akkor szerintem csak a leghosszabb stift a gyári. De lehet, hogy az a lépcsõs is (mintha a kisebbe csak az menne bele).
A legkisebb villáskulcs tuti, hogy gyári. A többi meg hasonlít a legkisebbre, csak a másik oldalukat látjuk. Szóval szerintem azok is eredetiek.
A piros csavarhúzó szerintem nem gyári, a szürkérõl inkább el tudom képzelni. Van rajtuk valamilyen felirat? Pl. Smalcalda a nyélen, vagy CR-V a száron stb.
Az imuszkulcs hányas méretû? Azon esetleg olvasható olyasmi felirat, amit az elõzõ hozzászólásaimban írtam?
Ezek a szerszámok voltak a csomagtartóban, amikor megvettem az autót (Trabant 1.1) Lehet, hogy 1-2 dolog eredeti, talán a gyertyakulcs. Sajnos én sem találtam még képet vagy egyéb adatot a szerszámokról. A kép nagy méretben lassan élesedik ki!
Én sem tudom, mi volt az 1.1-esében eredetileg (lehet, hogy valamelyik könyv részletezi), de mivel annyira nem érdekel, nem is néztem utána. A csõkulcsok tüskéjét hiányolom mindenképpen. Meg a tasakot. Ezek tuti, hogy voltak, szerintem.
Nekem is nagyon furcsa, hogy miért hiányzik minden kocsiból, még az egy tulajdonososokból is. Sokan úgy voltak vele - szerintem -, hogy nem kötelezõ tartozék, úgysem lesz rá szükség, meg ha baj van, sem állnának neki szerelni, így kidobták a kocsiból. Aztán a készlet elemei szép lassan beolvadtak a többi szerszám közé, majd az üres tasakot kukázták.
Kifejezetten örülök neki, hogy apám nem tett így. Kicsit sajnálom, hogy a kis piros csavarhúzó nyele eltörött (az én emlékezetemben csak így szerepel), de ez tipikusan egy olyan patina, amiért nem annyira kár. Ha tudnék is szerezni egy jót, akkor sem cserélném ki.
Most nálam is bejönnek a képek. - Akkor tegnap este lehetett valami gubanc.
Négyütemû Trabant szerszámkészlet: igen-igen, pont erre gondoltam. Valóban van csavarhúzó is. Az ember elõször 7000 Ft-ért hirdette, utána meg 5000 Ft-ért. Én bevallom, sokallom érte az ötezret is, fõleg úgy, hogy a gyári tasija meg sincs. De úgy látom, hogy elkelt. A családi Wartburg 1.3-asé nem egészen ilyen, így számomra továbbra is kérdés, hogy emberünk valóban jól hirdette-e, és komplett-e a készlet.
Valamiért az az elképzelésem, hogy a szerszámkészlet mindig ott lapul a csomagtartóban az elakadásjelzõ háromszög és az elsõsegély-doboz mellett, és így minden szétbontott kocsiból elõ kéne kerülnie 1-1-nek, amit úgy hozzád vágnak, hogy: "nesze, vigyed." Ehhez képest nem vágnak hozzám, nem hirdetnek, és tulajdonképpen nincs, mert szerszámosládák mélyén kallódnak el, eladni meg nem adják el, mert használatban van.
Valami 4T szerszámkészletes hirdetés nekem is rémlik. De úgy emlékszem, hogy volt a képeken csavarhúzó. Akartam is mutatni a fórumon, nem érdekel-e valakit.
Meg is van: [url]https://olx.hu/hirdetes/trabant-1-1-szerszamkeszlet-elado-ID2TWKh.html[/url] [i](Módosította Spityu 2015.01.04. 22:45-kor)[/i]
Spityu, a 3. és 4. képet újra tudod linkelni? valamiért nem jó.
De vajon mit tartalmaz az 1,1-es Trabi szerzámkészlete?
Volt egy ember, aki az alábbiakat 7000 forintért(!) hirdette Trabant 1,1 szerszámkészlet címszóval. De tudtommal ahhoz tartozk még csavarhúzó is.
(Ha valakinek véletlen van feleslegbe egy WFR-es 13-as-17-es villáskulcsa, érdekelne, mert valahogy elhagytam az egyik bontóban. Ezer köszönet elõre is.)
A cipõfûzõ nem gyári. Az eredeti néhány éve teljesen szétrojtosodott, majd pótlom valamilyen szürke vászonból. A kisebbre köszörült imbusz meg kérdõjeles, az még nyomozás alatt áll, hogy gyári-e. Amíg kiderül, bent hagyom. Olvasható rajta (ebben a sorrendben, de fejjel lefelé:) egy "6"-os felirat, egy rombuszban valami vésés, és egy "SZ" szintén valamilyen téglalap szerû keretben (olyan, mint az MSZ jel, M nélkül). Az utolsó képen jól látszik. Ha esetleg valakinek lenne gyári készlete, megnézhetné, hogy milyen az imbuszkulcs benne. :) A méretei: 6x37x100 mm kb. A hézagmérõket is megpucoltam, és mivel 2 hét alatt 3x is majdnem elvesztek a szerszámosdoboz tetejébõl, egy rézdróttal szépen hozzákötöttem õket a kisebb csõkulcshoz. "FEK 0,4" és "FEK 0,6". Utóbbit több magyar webáruházban is be lehet szerezni. Elõbbibõl nem láttam, sajnos.
A Veterán topikban augusztus végén beszéltünk róla. Fotókat is találsz. Az én - piros nyelû - készletem karácsonykor kibõvült egy 0.4 és egy 0.6 mm-es hézagmérõvel. Jól emlékeztem: fater áttette egy másik pakkba, ami egyébként egy gyári IFA készlet. Továbbá említést teszek egy imbuszkulcsról is, arról még nem tudtuk eldönteni, hogy gyárilag benne volt-e. Fater szerint nem, csak utólag pakolta bele a PRECIZIOS és MSZ kulcsokkal együtt. Ha lesz rá idõm, teszek még fel képet.
Problémával küzdök. (1.1-es trabi) 99%-ban nincs alapjárat, de ha van is akkor pedig olyan alacsony hogy majdnem leáll a motor és rázza az egész karosszériát. A szivató összevissza jár van amikor a hõfokjelzõ szerint a motor már üzemmeleg, erre fogja és fölpörög, van amikor pedig hidegen beindítom és kb 100 méter után le is veszi a szivatót.
Kedves Adama! Ugyan kicsit off topic, de majd legfeljebb átrakják a válasszal együtt a barkács rovatba :) Az alsó szíjtárcsa osztott, ne a középsõ csavart próbáld kicsavarni, hanem a 4 imbuszost. Ezután le kell jönnie az ékszíjtárcsának, majd a mûanyag burkolatnak. A pumpa viszont csak úgy fog kiférni, ha oldod a motortartó bakokat, és eltolod az egész motort amennyit kényelmesen enged,másképp kivételnél megakad a blokk és a kasztni között. Remélem sikerült érthetõen leírnom, ha nem akkor kérdezz, vagy valamilyen kapcsolódó címszóval keress vissza a barkács szakkör topicban, biztos hogy volt már ez téma, és jobban le is írták nálam! ;-) További kellemes ünnepeket, és jó barkácsolást! T. Graza
Ismét elakadtam szerelés közben... Ma beépítettem a KMGY mûszeregységet, de a hozzávaló befogató kengyel nem használható. Az eredeti ledes mûszernél átlós helyzetû a kengyel, a KMGY-nél pedig vízszintes, viszont így vízszintesen nem lehet becsavarozni, mivel nincs hely, továbbá nem egyformán feküdne fel a két oldala. Valaki, aki szerelt már be ilyet, tudna segíteni?
Egy rokonomnak szeretnék segíteni kicserélni vízpumpát (trabant 1.1) mivel folyik belõle a víz, viszont elakadtam. Levettem a burkolatot a vezérmûszíj körül, eltávolítottam az ékszíjat. Viszont nem tudom levenni az ékszíjtárcsát, ami alul van, a csavar nem mozdul meg, a tárcsa elforog nem todom fixre lefogni, így nem tudom levenni a mûanyag burkolatot ami eltakarja a csavarokat ami a vízpumpát fogja.
Leírná valaki hogy mi ennek a mûveletnek a menete? Elõre is köszi!
A betöltõ csõ tetején, azon a részen, ahol kimegy a kasznin kívülre a tanksapkához, belülrõl a kárpit alatt van egy csöcs, azon egy csõ, ami a tank mellett ki van dugva alulra.
Ki tudja megmondani nekem, hol található trabant 1.1-en a tank szuszogója ?
Valszeg kissé már el lehet dugulva, mivel tankoláskor a sapka levételekor jól hallható szusszanással szívja tele magát levegõvel a tank, vákum van benne ! Ez nem használ az üzemanyag szivattyúnak, és valszeg a fogyasztásnak sem. Ki kellene pucolnom !
Háhááááá :D :D :D Mekkora hülyeséget csináltam!!! Na, az 5-ös lyuk, amit furtam a csonkra (kiegyenlítõ tartályon), NEM KELL! Csak egy pici, talán olyan 1 milliméteres furat található rajta gyárilag, hogy a vízhûtõ légteleníteni tudja magát. A FIAT-om vízhûtõjén ugyanott egy légtelenítõ mûanyag csavar van csupán. Na a Trabinál nem ilyen van, hanem egy csõ, ami ugye visszavezeti a prüszkölõ vizet a kiegyenlítõ tartályba. Így az önlégtelenítés során nem lesz vizes semmi. Persze a fûtõ radiátornál már sima légtelenítõ csavar, ott a hagyományos rongyos megoldással lazítjuk ugye azt. DE! Azáltal, hogy kifurtam a mûa.csonkot 5ösre, így tulajdonképpen a vízhûtõ felsõ részén szabadon áramlik keresztül a víz anélkül, hogy a termosztát nyitna. Erre nincs is szükség, mert a visszatérõ ágba lett beépítve a termo, nem pedig a hûtõbe vezetõ ágba. Újabb autóknál már ki sem engedik a vizet a hûtõfelé, tehát azoknál a bemenõ ágba szerelik a termót.
Mivel a Trabantban mindent (részben) vízzel akartak elõ- vagy felfûteni a mérnökök, ezért szegény motor dolgozhat, mire eléri az üzemi hõfokot. Ugyebár fûti a víz a radiátort, a szívósort, a szívató bimetált és voilà, most a légtelenítõ csövön kersztül a vízhûtõ felsõ részét is. Nagyjából ennyi.
Itt vannak a képek az általam érdekesnek vélt széria különlegességekrõl. Persze a pótkerék gumija nem érdekesség, a hûtõt pedig csak azért fényképeztem le, mert szerintem minden 1.1-ben ilyen cseh gyártmányú hûtõ van. Szóval majdnem mindene érintetlen, de azért akad mit restaurálni rajta. A gyertyakábelekbõl is megvannak az eredetiek. A gyertyapipákat kell lecserélnem rajtuk. A hûtõrendszert már azóta kitakarítottam, szóval a kiegyenlítõ tartály sem ilyen barna már, mint a képen. Azért az nem semmi, hogy a vízhûtõ légtelenítõ csöve ahogy rácsatlakozik a kiegyenlítõ tartályra, az a csonk gyárilag nincs kifúrva :D Én fúrtam rá egy 5-ös furatot. Viszont ha a tartályban fél centi vízkõ volt, akkor a motorblokkban mennyi lehet?
Én fagyállóválasztásnál a hengerfejet szoktam figyelembe venni(persze a hûtõ is számít), így minden kocsimban aluhoz való folyadék van..Ráadásul azokból kevesebb a gagyi minõségû..