Nohát, erre a hozzászólásomra nem emlékszem.
Lényeg, hogy a zsigulis oldalról merítettem az ötletet. Az elkészült darab egy prototípus, a rajz egyszerűsített, hogy a marós/esztergálósnak ne menjen vele az ideje, de legyen fogalma, mi lesz belőle. A külső alkatrész textilbakelit (nem találtam mást, ami kiadja, akkor), ebbe csak a 42-es furat készült gépen. A belső gyűrű alu, a 0,6-os lyukakat akkusfúróval csináltam szemre, de jól sikerült. 3db van és egy egyenlőoldalú háromszög sarkaira esnek, ezt ellenőriztem a végén 3 fúrószárral. A gyűrű cserélhető, kipróbálok többfélét majd. A bakelit alkatrészben a bevezető furat azért 4mm, mert egy csövet teszek bele, aminek a külseje 4mm, a belseje 2mm. Erre csatlakozik a szűrő, kultúráltabb, mint a zsigulis oldalon. A karbi TLA34, vadiúj, tükörre polírozott belsővel, a szívósor is polírozott, de sajna benne van a sün. A motor 1.3 kb 20ezer km-nél jár.
Hosszabb csavarok kellettek a karbi lefogatásához, a gázbowden holtjátékát újra kellett állítani, mert magasabbra került a karbi.
Eddigi tapasztalatok alapján tudja, amit írnak róla. Nem kellet utánállítani a karbin, az alapjárat maradt alacsony és egyenletes. Gázadásra jobban reagál, terheléskor is. Csendesebb sokkal, az átfolyásmérő szerint ugyanazon tempónál kevesebbel éri be. De hétvégén megyek hosszabb útra, akkor fény derül a fogyasztásra, utána megnézem a gyertyaképet is. Ha szükséges, előgyújtást kisebbre állítom és a kipufogógázokat is megmérjük érdekességképpen. A felmelegedési fázis nem változott, kb 2 perc után teljesen kikapcsol a szívató, de én csak 10-15km megtétele után szoktam intenzívebben gyorsítani, ha nem kell annyit menni, akkor inkább nem előzök meg ilyesmi.
A nagykönyvben az van, hogy a karbi előtt és után turbulens áramlás a jó, de ahoz, hogy a karbi jól működjön a torokban lamináris áramlás szükséges. Ezért szoktak tütét tenni a torok tetejére. Ennek a trabihoz igazított prototípusa már kész van, csak be kell építeni. Itt arra kell ügyelni, hogy legalább akkora magasságú szabad légoszlop legyen a tüte felett, mint a szívótorok átmérője. A mostani szűrőmmel ez majdnem problémát okoz.