Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1367 Muczán Gábor 2009-10-02 08:10:36  Előzmény:Katona Zoltán: 53208

EnergieQuality!

Irj az iroda@trabantklub.hu-ra, és megoldjuk a tartálydolgot.

MG

1366 Katona Zoltán 2009-10-02 07:55:49

szükségem lenne 10(!) db 2T trabant ablakmosó tartályra. Leginkább új, de jó a bontott is. Klubnak van? Melyik keleti autós alkatrészkereskedőt hívjam szerintetek fel?

1365 Ifj. Hirháger Gábor 2009-10-02 06:37:52  Előzmény: Spityu: 53200

SZiasztok,
Oltári pack, nagyon szuper. én is köszönöm.:)

1364 Muczán Gábor 2009-10-02 06:20:27

Figyelem!

Sziasztok!

Fontos! Klubtagjaink tanácsát, véleményét kérem az Oldtimer Show ügyében!
A Klubelnök Topicjában olvasható a felvetett probléma, amire oda várlak Benneteket, hogy megvitassuk a helyzetet.

MG

1363 Csády Szabolcs 2009-10-02 05:44:08  Előzmény:Szabó Gábor: 53203

Köszönjük szépen!

1362  Spityu 2009-10-01 21:34:40  Előzmény:Szarvas László: 53202

Szerintem is csak bizonyos fordulattartományban. Vagy inkább bizonyos fordulattól vagy fordulatig lesz igazán hatékony.

Mivel a szerkezet elsődleges célja a fogyasztás csökkentése (hatásfok növeléssel), így a célzóna praktikusan az országúton való folyamatos haladáshoz szükséges fordulatszám környéke. Vagyis érintő gázpedálállás.

1361 Szabó Gábor 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091001/20090926_003__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091001/20090926_004__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091001/20090926_006__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1360 Szarvas László 2009-10-01 19:54:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 53193

"Akkor már csak az a kérdés, hogy hány lyuk kell."A vicces válaszom erre,hogy az attól függ,kinek mennyi az elég, hisz rövid az élet,hosszú a sír, mindenki ......
Na de komolyra fordítva a szót,az eddigi hozzászólásokban az áramlástanban járatos szakik hozzászólásaikból kiderült,hogy nem a többletlevegő bevitele a lényeg, hanem annak felgyorsítása,a jobb porlasztás,keverékképzés érdekében.Kérdésem is lenne a szakikhoz:a légáramlás mikor lesz kedvezőbb? Ha egy adott mennyiségű levegő egy
vastagabb,vagy 4-6 vékonyabb "csövön" áramlik be az adott térbe?
Kételyeim is vannak. Akár egy, akár több furaton jut be plusz levegő,az csak egy szűk meghatározott fordulattartományban lesz kedvező.Se alatta,se felette. (Szerintem)A mai autókban lévő elektromos ketyerék,mint légtömegmérő,meg ilyenek azt a célt szolgálják,hogy a mindenkori fordulathoz az ideális levegő-benzin keveréket kapja a porlasztó.Ugyanezt mechanikus úton megvalósítani nem lehet, de kisérletezgetni,építgetni,tapasztalatokat szerezni,másokkal azt megosztani,az jó.

1359 Sipos Tamás 2009-10-01 19:27:21  Előzmény:Reining Ádám: 53165

[justify]Igen, szegényke kint áll az utcán, és a csomagtartó is elrepedt, gondolom a feszegetés miatt. Lehet, hogy tényleg leszívták a benzint. A benzinszint-mérőt nem is néztem, mert már teljesen a 2T világában élek, és fel sem merült bennem, hogy a 4T-ben ilyen is lehet.
Vasárnap délelőtt odamegyek, leveszem a karbiról azt a műanyag vagy gumi valamit, amin a levegő érkezik, és belöttyintek néhány köbcenti benzint. Ha minden igaz, akkor ettől (és az én akksimtól) beindul, és már az AC is dolgozni kezd.[/justify]

1358  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Fogarasy Balázs: 53198

[url]https://spityu.extra.hu/stuff/konyvek.zip[/url]

1357 Fogarasy Balázs 2009-10-01 18:39:12

Még egy kérdésem lenne!
Lehet, hogy hülye vagyok, de nem igazán értettem a leírásokat Az én gépem 19 éves, akkor igénybe vehetem a kedvezményes kötelezőt?

1356 Fogarasy Balázs 2009-10-01 18:36:58

Köszi, de olyan nekem nincsen...
:(

1355 Huszta Tibor 2009-10-01 18:28:25  Előzmény:Fogarasy Balázs: 53194

annyit, amennyit a kezelési könyv előír.

1354 Csády Szabolcs 2009-10-01 18:16:21  Előzmény: Spityu: 53195

Áhh...Köszi. Akkor már csak a lyuk-kérdés maradt...

1353  Spityu 2009-10-01 17:30:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 53193

De. Illetve hát utólag szokták "ráfaragni".

1352 Fogarasy Balázs 2009-10-01 17:25:41

Sziasztok!
155-ös gumi van a négyütemű Trabimon, mennyit kell bele fújni????

Köszi;)

1351 Csády Szabolcs 2009-10-01 15:06:21  Előzmény:Szarvas László: 53192

Akkor már csak az a kérdés, hogy hány lyuk kell. Még egy észrevétel: a 4mm-es "szívó" lyuknak nem kellene ilyen kis csövet hagyni, amire rá lehet húzni a gumicsövet, meg a benzinszűrőt, ami jelen esetben légszűrőként üzemel?

1350 Szarvas László 2009-10-01 13:59:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 53191

"Csak kisebbre veszem az átmérőt, s mindent hagyok eredetiben?"
Igen,vagyis a furatátmérő 32mm.

1349 Csády Szabolcs 2009-10-01 12:20:22  Előzmény:Szarvas László: 53187

Ok, de ha én nem szeretnék karbit cserélni, akkor mégis, milyen méretekkel kellene dolgoznom? Csak kisebbre veszem az átmérőt, s mindent hagyok eredetiben? Vagy ez befolyásolja a kis lyukak hajlászögét is?

1348 Szarvas László 2009-10-01 12:14:47  Előzmény:jocking .: 53185

Ehhez én csak annyit tudok mondani, hogy olvasd el a1345.sz hozzászólást.

1347 Őry Gábor 2009-10-01 12:11:30  Előzmény:jocking .: 53185

Valóban, az UIS leírás szerint normál esetben lejjebb esik a fordulatszám, ezért a keverékcavaron birizgálni kell.

1346  Spityu 2009-10-01 12:07:20  Előzmény:jocking .: 53185

A mondjuk 4x0.5mm-es furat nem sokat zavarna be, szerintem legalábbis. A közép és felső üzembe biztos, hogy nem. Max az alapjáratba.
Emiatt gondolom kellene tekerni egy ilyen 2T karbin.

1345 Szarvas László 2009-10-01 12:05:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 53184

Nagy valószinűség szerint maga a motorblokk trabi,benne a lényeg viszont wartburg. Ezért a karbi is wareszé,aminek a szívótorok átmérője 34mm.Legalábbis így gondolom ezért.

1344 jocking . 2009-10-01 11:55:01  Előzmény:jocking .: 53185

Első mondat végén pont a kérdőjel helyett.:D

1343 jocking . 2009-10-01 11:54:23  Előzmény:Szarvas László: 53180

Na, akkor már csak 1 kérdés áll? Hogy lehet ez jó? Máskor mindig mindenki igyekszik elkerülni, hogy a karbi és a karbitalp között bejusson a fals levegő. Most akkor mégiscsak jó, ha irányítottan falsot szív a moci?

1342 Csády Szabolcs 2009-10-01 11:49:02

Nekem még az nem világos, hogy miért 34-es a gyűrű belső átmérője, ha a Trabant szívócsonkjának b. átmérője 32-es...

1341 Oláh Olivér 2009-10-01 11:39:28  Előzmény:Szarvas László: 53181

Üdv!
Hol vana Trabi helyileg, tudnál képet küldeni privátban?
Üdv: Olivér

1340 Őry Gábor 2009-10-01 11:32:16  Előzmény:Szarvas László: 53181

Az, hogy itt nem a pluszlevegő-bevitel a lényeg, hanem az, hogy a beáramló levegő megtekeri a légáramot, és jobban szétporlasztja a benzint. Persze, voltaképpen hasonlóan működik, vagyis padlógáznál semmi plusz, de itt nem (csak) a szegényítés a cél.

1339 Szarvas László 2009-10-01 11:02:52  Előzmény:Őry Gábor: 53179

Azon "morfondítozok",hogy maga a plusz levegő bevitele elv nem ugyanaz mintha feltennék egy 28HB4-1 karbit? Illetve ha nem, miben különbözik a müködési elvük?Miben másak?

1338 Szarvas László 2009-10-01 10:56:35  Előzmény:jocking .: 53175

Nem egészen,mert a "légkamra" egy 4mm-es furaton keresztül kapja a levegőt,onnan tovább a karbiba csak egy 0.5mm-es furaton keresztül jut el a plusz levegő.De beindította az ötlet az agyalapi mirigyeimet,én másképp csinálnám.

1337 Őry Gábor 2009-10-01 10:45:46  Előzmény:Szarvas László: 53173

Nekem már körvonalazódik az ötlet 2T-re. A külső elem egy karbitalp-ból lesz! Csak fel kell fúrni és a belső gyűrűt leesztergáltatni, plusz egy beömlőcső.

1336   2009-10-01 10:45:11  Előzmény: Spityu: 53177

Szerintem legalább 4 kéne, 90 fokonként elhelyezve.

1335  Spityu 2009-10-01 10:39:42  Előzmény:jocking .: 53175

Igen, az egy kamra, hasonló az elve, mint a gázrózsának. Közelebbi példával az LPG keverőfejnek. Biztos, hogy több lyuk kell rá.

1334 Szarvas László 2009-10-01 10:38:17  Előzmény:Szedlák Tibor: 53174

Anyagát tekintve szerintem a bakelit sem rossz,sőt van egy nagy előnye.Szerintem könnyebb belevarázsolni azt a félmilis furatot.

1333 jocking . 2009-10-01 10:34:49  Előzmény: : 53163

Számomra is az derült ki a rajzból, hogy csak egy furat kell. De akkor meg miért kell 2 darabból csinálni és a belsőre azt a hornyot marni? Összerakva az a horony elvileg a "légkamra" ami ellátja a belső elferdített furatot. Ha csak egy furat van, nem lenne egyszerűbb, hogy ferdén befúrok, azt jólvan? Legfeljebb máshogy áll a kivezető cső és annyi.

1332 Szedlák Tibor 2009-10-01 10:04:40

Egyik ismerősöm bakelitből csinált Lada samarához házilag. Először csak levegőt később vízbefecskendezőhöz használta. :)

1331 Szarvas László 2009-10-01 09:07:18  Előzmény:Lizák Péter: 53170

Rossz biztosan nem lehet,hisz a korábbi hozzászólásokban már írták, hogy a zsigákon,ladákon van hasonló, és jól teszi a dolgát. Egy próbát szerintem megér.
Azt,hogy mennyibe kerül megcsinálni azt nem tudom, de az esztergályos meló nem több vele, mint jó bő 0,5-óra. Ez abban az esetben igaz,ha viszel magaddal egy kb:80x80x8-as,és egy 45x45x8-as aluminium lapból kivágott lapokat. "/így már az anyagköltség kilőve/" A nagyobb lapba csak a 42-es furatot kell megcsináltatni,és 6mm-esre leoldalaztatni.A többi meló otthoni barkácsmunka. az alátétszerű anyagot meg készre.
Még egy jótanács: Ha az esztergályostól jön a duma,hogy ő ebből az anyagból nem, meg ő tudja hogy miből,stb,kerüld el,mert kevés melóért sok pénzt akar.Ugyanis ez szakmailag sima kis rutinmeló.

1330 Őry Gábor 2009-10-01 08:58:36  Előzmény:Lizák Péter: 53170

Szerintem egy esztergályos megcsinálja max. kétezerér'.

1329 Csády Szabolcs 2009-10-01 08:50:27  Előzmény:Lizák Péter: 53170

Az biztos. Bár ha minden kérdéses részt tisztázunk az alkatrészrajzzal kapcsolatban, az is megfelel nekem.

1328 Lizák Péter 2009-10-01 08:20:20  Előzmény:Szarvas László: 53166

De ha beválik, és nem kerülne sokba egy ilyet megcsinálni, szerintem többen is érdeklődnénk rá nem?

1327 Őry Gábor 2009-10-01 06:02:46  Előzmény: Spityu: 53153

Gondolom az az egy csak a példa.

1326  Spityu 2009-10-01 05:46:41  Előzmény:Sipos Tamás: 53159

Szerintem is csak kiürült a rendszer. Életemben egyszer 4T-ztem, úgy két hete, akkor egy április óta egy helyben álló járgányt kellett beröffenteni. A zsír új akksival kb. fél percig köszörültem, persze szakaszosan. A bajokat tetézte, hogy azt sem tudtam, hogyan működik ennél a motornál, karbinál az automata szivató.

1325 Csády Szabolcs 2009-10-01 05:32:38  Előzmény:Szarvas László: 53166

Köszi, így már egyből más a helyzet.

1324 Szarvas László 2009-09-30 22:55:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 53154

A jobboldali az a bal alsó,csak 90 fokkal elfordítva,,és a jobboldali a nyers befoglaló méretet tünteti fel,a bal alsó pedig a tényleges alakját mutatja.
A jobboldali kép ne zavarjon,az nem is kellett volna, mert minden lényeges méretet megadhatta volna a bal alsó rajzon,de nem méretezte be. De amúgy érthető, és olvasható,a tapasztalat másokkal való megosztása pedig elismerésre méltó.

1323 Reining Ádám 2009-09-30 22:49:45  Előzmény:Sipos Tamás: 53159

Hali!
Én ma néztem meg azt az autót!
Szerintem öntsetek bele benzint mert beszéltük vele hogy lehet le is szívták amióta ott áll tegyétek bele a te akksidat és indítozzatok be fog indulni mert semmi rendellenességet nem láttunk a Trabin! Ha azzal a rossz akksival indítóztatok ami benne van akkor valószínű nem tekert olyan gyorsan hogy beinduljon a Trabi mert ennyi állás után egy jó akksival is minimum 1 percig köszörülni kell mire felszívja a benyát és beindul!

1322 Szarvas László 2009-09-30 22:37:37  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

Egyetlen egy "sanda" kérdés a rajz alapján:
-Nem azért 34mm-es a furat,mert az autó trabi, de a karbi wartburgé?

1321   2009-09-30 22:09:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 53155

Az a rajz csak egy furatot ír elő.

1320  Spityu 2009-09-30 20:30:45  Előzmény:Lizák Péter: 53161

Mindegyit nézd meg minél jobban... ha a féltengely új, akkor más nem nagyon okozhat ropogást. Illetve mégis, de az csak 2T-nél: laprugó. Bár az inkább "nyöszörgés".

1319 Lizák Péter 2009-09-30 20:27:42  Előzmény: Spityu: 53157

Melyik szilentet nézzem akkor meg jobban?

1318 Lizák Péter 2009-09-30 20:27:08  Előzmény:Korpai Tamás: 53156

Lám a trabik érdekessége. Más más eredetű hiba is okozza ugyanazt a jelenséget, és ugyanaz a hiba is tud más más jelenséget okozni...