Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5969 Pálla Tibor 2019-02-12 17:18:57

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni.Trabant 601 felújításába vagyok,taposólemezre lenne szükségem.Valaki tudna-e segíteni,hol tudnék szert tenni rá.Honnan és milyen úton-módon lehetne hozzájutni.
Köszönöm segítségeteket.

5968 Pintér Krisztián 2019-02-12 12:39:29

Sziasztok!

Kombi 89-es 2T-hez keresek első és hátsó lökhárítót. (fényezve lesz csak ne keljen sokat lakatolni), illetve kombi tetőt amelyik nincs kifúrva.
Nagyon köszönöm!

5967 Kiss Balázs 2019-01-30 14:25:08  Előzmény: Spityu: 80614

Köszönöm a megerősítést, marad a legyártás.

5966  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kiss Balázs: 80613

Szia!
A 4T-k egyértelműen kalaptartóval jöttek: https://voltegyszeregytrabant.blogspot.com/p/1-allapotfelmeres.html
A csomagtér alján a pótkerék és egyéb kellékek szintén el voltak különítve egy szövettel burkolt fatáblával, ami a kerékdobokon kialakított felfogatási pontokon volt rögzítve, annak segítségével volt nyitható. Úgy emlékszem, a kétüteműnél csak az alsó fedél volt. De ebben nem vagyok biztos sajnos. Egy olyan tippem lenne még, hogy a kétüteműnél a de Luxe példányok voltak csak kalaptartóval ellátva, emiatt valóban nem volt nálunk elérhető.
https://www.derzwickauer.de/trabant_50_p601.html
https://www.trabantteam-freital.de/extra/trabiprospekte/html/1985_601eruni/index.html

5965 Kiss Balázs 2019-01-30 09:29:02

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Universal érkezett-e Magyarországra hátsó kalaptartóval. Több német oldalon látom, hogy létezik, de úgy sejtem, ez csak a németeknek jutott. A mellékelt fotón látható kalaptartóra gondolok.
Nem tudom érdemes-e sóvárogni utána, hátha esetleg 4T-be érkezett, aztán találok egyszer, vagy érdemesebb megtervezni, legyártani?
Segítségeteket előre is köszönöm.

5964  Spityu 2018-12-12 18:54:27  Előzmény:hargitai tamás: 80518

Szia!
Szerintem leginkább sehogy. Ha van is gyári, jó eséllyel a szivacs rétege annak is szétporladt. Nincs gyakorlati tapasztalatom, de lehet, hogy a lefelé néző oldalát attól még vissza lehet ragasztani pl. PalmaTex-szel.
A másik lehetőség, hogy keresel egy kárpitost, aki autókat is csinál, és rábízod. Azért nem túl egyszerű felrakni úgy, hogy fenn is maradjon, szépen is álljon. Ha nem akarnék szórakozni vele, lebontanám, lepucolnám a maradékokat, amennyire csak lehet, és kárpitossal felragasztatnám. Nekik van mindenféle feszítőjük idomjaik, amikkel szépen meg lehet csinálni a dolgokat, na meg rutinjuk...

5963 hargitai tamás 2018-12-09 21:29:38

Üdv a csoportnak! 1.1 Trabanthoz hogy tudnék tetőkárpitot szerezni?

5962 Takács Gábor 2018-11-28 20:54:23  Előzmény:Csörögi Gábor: 80493

Ezeket töltsd le:
https://data.hu/get/11551101/kapcs4t.pdf
https://data.hu/get/11551102/kezeles4t.pdf
https://data.hu/get/11551103/javitas4t.pdf

5961 Csörögi Gábor 2018-11-10 11:03:06

Tudna-e valaki abban segíteni hogy küldeni lenne szíves Trabant 1.1 szerelési útmutatót akár díjazásért is.
Nem nyomtatott formátumban gondoltam, de ha van felesleges szívesen átveszem.

5960 Csörögi Gábor 2018-11-10 11:02:15

Karburátor gondjaim vannak a Trabant 1.1 el. Indítom, indul..majd le is áll. Ha gázt adok akkor lefullad. A karbit már szétszedtem, kitisztítottam. AC pumpa jó. Benzinszűrő új A benzin csövek is. Nyilván állítási probléma. Még új vagyok a szeren. Ezért azt kérdezném, ki mekkora kitekerésre állítja az egyes állító csavarokat a karbin?. Már csak a viszonyítás kedvéért. Tudom, változó,de mégis támpont lehet a próbálkozásokban. Köszi.

5959 Bán Martin 2018-11-05 18:07:54

Az én trabantom

5958  Spityu 2018-08-28 15:13:32

Sziasztok!
A mai nap folyamán, tankoláskor, a szomszédos kútoszlopnál várakozó úr filmszerepet ajánlott a Trabantomnak. Illetve egy további példányt is keres e célra. A filmről annyit tudok, hogy egy bankrablásról fog szólni, alapvetően humoros rövid film lesz, ha jól értettem és emlékszem. :) A forgatás helyszíne Pécs, bár ebben nem vagyok 100%-ig biztos. Az autók főszereplők, nem csak díszletek lesznek. Amennyiben valaki kedvet kapott hozzá, az alábbi elérhetőségeken eléri a rendezőt:
Deák Zoltán
vodafone nyolcnyolcvanhat 2020
https://www.filminginpecs.com/

5957 Tóth László Péter 2018-07-12 22:13:11

Üdv! Köszönöm,hogy itt lehetek,tegnap óta újra Trabant tulajdonos lettem.
Keresek Sedan/Limusin csomagtartóajtót,és esetleg egy hátsó müanyag lökháritót.

5956 Nagy Ferenc 2018-03-05 15:39:00

Szia Zoli ! Itt felraktam egy képet,ott láthatsz rajta azt ami neked kell.Hivd a+4369918125876-so számomat .A címet megadom.Üdv Nagy Ferenc

5955 Varga Zoltán 2018-02-22 17:57:02

Üdv. mindenkinek!
Trabant 601-re valakinek esetleg nincs véletlenül eladó díszléce a tető szélére?

5954  Spityu 2018-01-28 20:35:46  Előzmény:fenyvesi erik: 80104

Sok szerencsét és még több pénzt. :) Szerintem a használtautón nézz szét, de készülj fel, hogy jelenleg nagy a hisztéria a típus körül, ezért az árak az egekben vannak. Sok bohóc vesz most Trabantot, de nem kell aggódni, lecseng ez is, és majd nyomott áron eladják szépen. Akkor lehet, hogy tudsz értelmes áron is találni valóban jó példányt, feltéve, ha a divatkellék kapott némi törődést is és nem lett teljesen leamortizálva. Most szerencse kell hozzá, hogy ilyet találj olcsón.

5953 fenyvesi erik 2018-01-27 23:40:16

Köszönöm hogy itt lehetek.Eladó Trabant 601-t keresek megvételre.Ami a lényeg:legyenek papírjai és járóképes legyen ja és csak 12 voltos érdekelne.Válaszokat előre is köszönöm.

5952 Kacsándi Szabolcs 2018-01-27 21:31:57  Előzmény: : 80101

Csapi Bt,Zsombicar,

5951   2018-01-27 12:43:20

sziasztok. érdeklődnék új alkatrészeket árul valaki 601 es trabanthoz? üdv Lali

5950  Spityu 2017-11-22 19:39:34  Előzmény:Őry Gábor: 80003

Még jó. Never say no to Trabi. :) https://www.youtube.com/watch?v=hElms3Jk1Ls

5949 Őry Gábor 2017-11-14 20:50:27  Előzmény: Spityu: 80002

Köszi, megoldódott. Trabika marad...

5948  Spityu 2017-11-14 19:57:13  Előzmény:Őry Gábor: 80000

Írj mail-t. Az új felületen nincs PM sajnos.

5947 Őry Gábor 2017-11-10 10:25:19

Sziasztok!

Akadt egy kis gondom a biztosítással. Lehet, hogy szegény Trabinak mennie kell... Tud valaki esetleg segíteni magánba?

5946 Frank Máté 2017-10-19 20:19:13

uhh, bocsi csak most olvastam, hogy az előbbi bejegyzésemnek nem itt lenne a helye, akkor át rakom oda , bocs mégegyszer

5945 Frank Máté 2017-10-19 20:17:45

Sziasztok!

Van egy kombi trabant 1.1-sem. Vasárnapra bedöglött a váltója, nem lehet vele váltani, teljesen benyomott kuplungnál egyből indul az autó, amugy könnyen indul. Ha már elindult,utána nehezen lehet tenni a többi sebességet. Én a kuplungra gyanakszom, talán nem emel ki, de laikus vagyok (abszolút).
Mi véleményetek?
Tudtok javasolni szerelőt, aki vállalkozna a javítására - akár cseréjére, akár a kuplung akár a váltót érinti, vagy mindkettőt - (az egész ország területe játszik), de amúgy Székesfehérvári vagyok. ?

Köszi a válaszokat.

5944  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Javor Gergely: 79902

Igen, nem egy űrtechnika, a motor-váltón kívüli dolgokat egy józan paraszti ésszel rendelkező szerelő könyv nélkül is tudja javítani.

Egykezes zsírzót ajánlok, pl: https://pelkft.hu/termek/egykezes-standard-zsirzo/ De lehet, hogy drágábbat kellene venni. Nekem a legolcsóbb, piaci, néha nem nyomja a zsírt, de lehet, hogy csak rosszul levegőtlenítettem, azért. A könnyű töltés miatt célszerű olyat venni, amibe patronostól be lehet tolni a zsírt, két mozdulat a töltése. A fejet rá kell fogni a zsírzógombra, hogy ne menjen mellé a zsír, ezért célszerű az egykezes zsírzó, vagy kétkezesnél valaki, aki működteti a zsírzót, miközben fogod a fejet. https://www.youtube.com/watch?v=-aE3v8J-xfw Én úgy szoktam légteleníteni, hogy nem húzom rá teljesen a kupakot, hanem visszaengedem előtte a reteszt és így a dugattyú is nyomni fogja már a zsírt. Kifelé a menetnél. Egy kicsit kinyomatok, aztán meghúzom teljesen, ahogy a videón is. + a kupakon is van egy kis légtelenítő szelep, amit meg szoktam nyomkodni, de az nem sokat használt eddig. :)

Zsírnak LZS-2, EP2, ilyesmi teljesen jó. Lítiumos, véletlenül se kalciumos legyen. Az új típusú féltengely nem tudom, mennyire igényli a zsírzást, a régi azért kívánja. A többi dolog megegyezik: 2-2 függőcsapszegpersely, laprugót átkenni néha, vagy zsírspray-vel megfújni, kormánymű. A 3 zárat ősszel szoktam szilikonolajba mártott kulccsal megjáratni. A büdös életben nem fagynak be.

5943 Javor Gergely 2017-09-30 12:15:22  Előzmény: Spityu: 79899

Szia,

Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál. Ez egész jól hangzik. Ha főtengely beáll azzal nem tudok semmit csinálni. Amúgy se tudok autót szerelni, meg műhelyem sincs. Gondolom a motorgenerálon kívül a lehetséges hibák nagyobbik részét egy átlagos szerelő meg tudja csinálni (főleg olyan, aki CV2-est szerel vagy R4-est)... Az átnézést, kipróbálást mindenképpen megteszem otthon, de azért, ha valaki mond egy jó (megbízható) szerelőt az sokat segítene. Ami a tartalék alkatrészeket illeti, legalább viz és benzin pumpát nem kell vinnem:-) és látom a németeknél van egy oldal, ahol még felújított tuning motor is van:-) A zsírozó kapcsán a fő dolog, hogy nekem meg kell tanulnom használni, de majd kiokoskodom, csak van róla netes anyag (könyv, video). Szóval mégegszer köszi és bármi ötlet még jöhet.

5942  Spityu 2017-09-29 22:33:13  Előzmény:Javor Gergely: 79895

Szerelőt nem tudok. Ha átnézeted, akkor igen, lehet komolyabb hozzányúlás nélkül használni. Zsírozni persze attól még kell félévente legalább.
Át kell nézni az elektromosságot, minden működik-e rendben. A fékmunkahengereket, főfékhengert, működnek-e jól, nem szivárognak-e. Van-e elég fékpofavastagság. A motort meghallgatni, jó hangja-van-e. A váltónál szintén. A kerékcsapágyakat meghallgatni, nem búgnak-e. A kasztnit, nem rohad-e vészesen valahol. Ha minden jónak tűnik, menni vele itthon párszáz kilométert. Bár azt írod, családi autó, akkor ismert az előélete, meg hogy mikor mit csináltak vele. Így lehet sejteni, hogy be fog-e állni mondjuk a főtengely, mert mondjuk 10e km-rel ezelőtt belekerült egy felújított. :) Stb. Kérdezd meg, mikor mit csináltak vele, mi az előélete, írd meg, aztán mondunk rá valamit.
Nem árt, ha van kint némi pótalkatérszed. Pl. generátor, hengerfejtömítések, gyújtás alkatrészek. Biztosíték. Zsírzó. Hirtelen ennyi jut eszembe.

5941 Javor Gergely 2017-09-29 19:27:53

Sziasztok!

Franciaországban élek és lehetőségem lenne a családon belül megkapni egy Trabantot. 2T 1990es évjárat elég jó állapotban, napi használatból.
A kérdéseim:
Ha elindulás előtt átnézetem egy jó szerelővel és megcsináltatom ami esetleg megcsinálni való van, akkor lehet-e 1 - 2 évig komolyabb hiba nélkül használni egy trabit ( kb 5000 km).
Ha igen akkor tudtok-e megbízható szerelőt ajánlani Budapesten vagy a közelében (egyelőre ott van az autó).
Köszönöm a segítséget!
Gergő

5940  Spityu 2017-09-13 13:53:39  Előzmény:Hevér Tamás: 79867

Célszerű volna a Veterán topikban folytatni. Tudsz feltenni pár képet a kocsiról? Esetleg a kérdéses alkatrészekről a biztos beazonosítás érdekében? Ha 24 ezret futott és megkímélt, akkor jó eséllyel egy kiadós tisztítás elég neki. Már ha egységes a megjelenése az autónak. Üléshuzat mintha lenne nekem (sárga-fekete cikk-cakkos), index, lámpabura beszerezhető, kilincs úgyszintén.

5939 Hevér Tamás 2017-09-13 13:42:10

Sziasztok,
Én az ügyben gondoltam írok a fórumba, és kérem tanácsotokat, hogy abba arra az elhatározásra jutottam, nem engedhetem, hogy Nagymamám eladja (potom összegért) szép kis 1989-es bézs színű Trabantját, hanem úgy döntöttem rendberakom az autót, visszakapja régi fényét, sőt szeretnék majd rá OT rendszámot is és megtartani hosszabb távon. Az autóban egyébknt 24e km van mindössze és végig garázsban volt tartva, erősen megkíméve, hibátlan motorral.
Amiben a segítségeteket szeretném kérni, az az, hogy persze vannak rajta kisebb esztétikai hibák, index, lámpabúra repedés/mattulás, belső kilincsek közül az egyik cserélendő, első ülés kárpit vezető oldalon szintén... Ezek kapcsán érdekelne tudtok-e ajánlani ezen és ezekhez hasonló alkatrészekhez beszerzési forrást, illetve hogy kihez fordulhatnék felújítással kapcsolatos kérdésekkel szükség esetén?
Előre is nagyon köszönöm a visszajelzéseiteket!
Tamás

5938  Spityu 2017-09-06 20:01:23

Trabant hang: https://www.youtube.com/watch?v=C1Ga3w6Fcb4

5937 Liszkai Attila 2017-09-05 13:54:02

Sziasztok.
Meg tudná valaki mondani hogy trabant 1.1-ben hol találom a tolatólámpa kapcsolóját? Nem ég a tolatólámpám, izzót már cseréltem. Neten nem találok róla semmi infót. Esetleg egy kép a motortérről, jelölve a kapcsoló helye sokat segítene. Előre is köszi

5936 Szabó Tamás 2017-08-30 11:59:35  Előzmény:Liszkai Attila: 79723

nem lehetséges hogy az ablaktörlő motor tengelyén "ledarálódtak" a fogak? Igy elforog az ablaktörlő karban?

5935 Liszkai Attila 2017-07-10 12:06:37

Sziasztok!
Érdekes problémával állok szemben. Trabant 1.1 hátsó ablaktörlő nem működik rendesen. A motor működik, de az ablaktörlő kar épp hogy csak megmozdul egy fél centit. Azt hittem hogy kiakadhatott valami, de amikor kihajtottam a szélvédőről akkor mozgott rendesen. Gyenge lenne a motor és az üveg/gumi tapadása lefogja?

5934 Liszkai Attila 2017-06-18 19:03:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79693

Köszi. Épp tegnap láttam egy youtube videót róla, a srác szintén kötéllel csinálta, meg szappannal.

5933 Kacsándi Szabolcs 2017-06-15 21:24:53  Előzmény:Liszkai Attila: 79692

Szappanos vízzel esetleg körbekenni,madzagot körbefűzni,és azzal be lehet húzni,csak kívülről kicsit rá kell segíteni.Ha beugrott belül a perem,akkor a végén még kívülről körbenyomkodni.Érdemes előtte a végeit összeragasztani.Gumiragasztóval az tartós,és később nem nyílik szét .

5932 Liszkai Attila 2017-06-15 15:46:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79691

Köszi szépen. Visszarakáshoz van esetleg tipped, jó tanácsod?

5931 Kacsándi Szabolcs 2017-06-14 21:49:05  Előzmény:Liszkai Attila: 79690

Üdv!
Ugyan ez a módszer.Csak ne törjön el az üveg.

5930 Liszkai Attila 2017-06-12 14:03:42

Sziasztok!
Friss trabantos vagyok, most tettem szert egy kombi 4 üteműre. Második autó, telekre és dolgozni járósnak vettem.
A kérdésem az lenne hogy a hátsó oldalsó szélvédőket hogyan lehet kivenni? Le szeretném fóliázni, mert a kutyáimait is szoktam magammal vinni, és nagyon meleg van hátul.Ez a 601-nél úgy működött, legalábbis az egyik haverom úgy oldotta meg hogy belülről nekifeszült lábbal, és kinyomta a talpával óvatosan, én meg kívül tartottam. Fóliázás után meg visszarakta, de ez már vagy 15 éve volt és nem emlékszem a pontos munkamenetre.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv: Liszkai Attila

5929 Kacsándi Szabolcs 2017-05-30 21:36:41  Előzmény:Piret Endre: 79681

Én szereltem réz és alu tömítéssel is.Mindkettővel láttam már leeresztőt.Általában nehéz megállapítani,mert mindennel találkoztam már,amit csak oda tudtak taknyolni.Fíberből nem igazán találtam megfelelőt,mind elég vékony,de azért használható.Réz és alu tömítésből vásárolható keskeny,ami elfér a bemarásban alul.

5928  Spityu 2017-05-30 18:50:04  Előzmény:Piret Endre: 79681

Ez igaz. Viszont a benzincsapnál réz volt nekem, pedig ott is alu öntvénybe megy a csavar. Szóval ott úgy látszik kibírja a menet. viszont úgy emlékszem, Szabi a múltkor vett egy korai váltót + blokkot, annál a felső (beöntő) csavar fém volt (ez biztos) és úgy emlékszem, réz gyűrű volt alatta. Esetleg fusd át a '84-ig bezárólag a változásjelentéseket, ha nem jön biztos válasz. Elképzelhetőnek tartom, hogy kitér a beöntő és a leeresztő csavar részleteire. A katalógusban csak annyi szerepel, hogy tömítőgyűrű.

5927 Piret Endre 2017-05-30 18:17:38  Előzmény: Spityu: 79680

Először én is rézre tippeltem, de jobban belegondolva nem tűnik túl jó ötletnek nagyon megtépni a vas csavart az alu váltóházban.

5926  Spityu 2017-05-30 16:29:28

Azt hiszem, nekem vulkánfíber van ott. Az biztos, hogy nekem ugyanaz a tömítés van ott, ami gyárilag is. Ebből is gondolom, hogy nekem vulkánfíber van. Amúgy szerintem össze-vissza volt, a katalógus talán rezet említ, de nem 100%. Az biztos, hogy kell oda valami, nem kúpos a menet.

5925 Piret Endre 2017-05-30 15:48:31  Előzmény: Spityu: 79678

Jó, majd ha lefolyott, akkor álmomban forgolódva azt fogom kitalálni, hogy nyomok oda göböt hőálló szilikonból :)
Még mindig nincs vége: a váltó olajleeresztő csavarja alatt gyárilag milyen tömítés volt? Mert az enyémben semmilyen, de nem hinném, hogy az így jó.

5924  Spityu 2017-05-30 15:45:32  Előzmény:Piret Endre: 79677

Forgolódnál álmodban. :) Szerintem akkor tegyél bele fekete gyárit. Nagyjából stimmel, de nem ugyanaz. Talán a furat is. Max. lefolyik. :)

5923 Piret Endre 2017-05-30 13:37:00  Előzmény: Spityu: 79676

Köszi. A géptető pöckök az enyémen is szürkék voltak, és természetesen szürke újak fognak (majd egyszer...) visszamenni bele. Nálam a burkolatban lévők igencsak hozzáértek a bordákhoz, így 40 év után kicsit nehezen állapítható meg az eredeti formájuk. De valóban, feketéknek tűnnek.
Hát, asszem az lesz, hogy a piros hőálló szilóból gyártok oda valamit, hogy ne zörögjön. Tudom... de nem látszik :)

5922  Spityu 2017-05-29 23:04:21  Előzmény:Piret Endre: 79675

Szerintem más. Teljesen. Az enyémben gyárilag szürke géptető pöcök volt. A motorburkolatnál eddig ahányat szétszedtem, kivétel nélkül fekete volt. Továbbá a fekete géptető gumitól abban is eltér, hogy van egy kis furat a pöcök vékony végén (a motorburkolatba menőnél). Azt nem tudom, mennyivel bírja jobban a hőt, újat ilyenből még nem tartottam a kezemben. Olyat viszont igen, amin látszódott, hogy nem ért hozzá rendesen a bordákhoz, ez viszonylag puha volt. Én annak idején összeválogattam 4 db-ot, és kész, azok mentek be. :)

5921 Piret Endre 2017-05-29 22:10:00

Vajon azok a gumibogyók, amik a motorburkolat belsején vannak, és a hengerbordákon támaszkodnak, megegyeznek a géptető pereménél lévőkkel? És ha igen, akkor vajon a kaphatók közül a szürke vagy a fekete bírja jobban az ottani hőmérsékletet?

5920 Kacsándi Szabolcs 2017-05-22 20:47:49  Előzmény:Nagy János: 79668

Ismerős az érzés.Én is nem rég újítottam be egy 601-et.A többi mellé.Valahogy hiányzott,mert mindenkinek javítok ,karbantartok,csak pont nekem nem volt egy műszakis ,használható darab.Amíg a 600-as el nem készül,legalább tudok kocsikázni kicsit.