Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem tudom, ti belefutottatok-e hasonlóba, de rendetlenkedik a trabicsek fékje. Méghozzá nem is akárhogy. Hosszabb állás (vagy fékezés nélkül megtett utazás) után amikor megnyomom a féket, érezni, hogy csak a jobb elsõ fog. Aztán felengedem, megint megnyomom akkor fog az összes, és innentõl kezdve normálisan is mûködik kb 20 perc fékezés nélküli utazásig.
Nem levegõs, volt légtelenítve, és nem "kap be" a fék, mert több mint egy éve fentáll a probléma.
Ha volna bármi tippetek azt megköszönném! (és örülnék, ha nem kellene a fél fékrendszert kicserélnem :D :D )
Szerintem pont, hogy tökélets, és ezt így is tervezték! :D Komolyan. Azt nem kell bemutatni, hogy a pedálok milyen hülyén vannak. A kormánykerék sincs az ülés középpontjában, ha jól emlékszem. Pont emiatt van szerintem az is, hogy az oszlop is ferde. De mindjárt megnézem a 4T-t, az valószínûleg nem volt még piszkálva.
Amúgy néha nagyon meglepõ dolgokat tapasztalok. Ahogy mondani szokás: ez nem hiba, ez (betervezett) tulajdonság. A múlt héten csomagoltam ki a gyári új szürke ajtókárpitokat a nylonjukból. Eddig nem is nagyon nézegettem õket, csak arra ügyeltem, hogy állítva legyenek tárolva, teljesen függõlegesen (vagy vízszintesen, de arra nem volt lehetõség). Szomorúan tapasztaltam, hogy az évtizedek alatt kissé meggörbültek a furnérok. Gondoltam rá, hogy valahogy "beáztatom" és kipréselem, de aztán inkább azt a megoldást választottam, hogy majd a jó patentek simán behúzzák a helyére a vetemedett részeket. Tegnap fel is tettem az egyiket, csak arra volt idõm. És akkor jött a felismerés: az ajtó felülrõl nézve nem teljesen egyenes ugyebár! (Ezt egyszer már megfigyeltem, csak azóta elfelejtettem.) Ki lehet találni: a kárpitok TÖKÉLETESEN passzolnak ehhez az íves felülethez.
El tudom képzelni, hogy a kormányoszlopnál is ez a helyzet. [i](Módosította Spityu 2013.07.20. 09:15-kor)[/i]
Azt mered feltételezni, hogy a kezelõszervek úgymint kormány pedálok ergonómiája nem tökéletes a Trabiban, pedig milyen hosszú ideig fejlesztették? Pedig ez egy tökéletesen kiforrott konstrukció, ha a lábaid picit jobbra állnak a karjaid meg egy picit balra, akkor tökéletes lesz a járgány. Még mielõtt felhördülnétek nem szidom de ez van.
Jól látom, hogy a Trabant kormányoszlopa az ülésbõl nézve balra dõl? Mármint: ha a tûzfal felõli végét vesszük alapul, akkor a kormánykerék felõli vége balrább van 1-2 centivel. A kormányburkolat alatt lévõ konzol jobbra-balra, elõre-hátra állítható, de csak kis mértékben. Ha "egyenesen" állna a kormányoszlop, nem lehetne rögzíteni a karosszériára a konzolt. Van egy olyan sejtésem, hogy emiatt van szükség a hardyra is.
Sziasztok ,segitséget kérek ,régebben olvastam hogy valahol fellehet ujitattni a fötengelyt kérem a segitségeteket ez ügyben itt vagy telefonon 06/30/4697256,elöre is köszönöm
Hello. Segítséget szeretnék kérni.nem tudom mi lehet a tabival balra kanyarodáskor lefullad,pedig a karbit kipucoltam már párszor és nemjavult a hejzet.Meg az elektronikával is van valami mert csak úgy indul be a kocsi ha az elõtét ellenálás nincs bekötve. Trabant 1.1
Nincs ott semmilyen rugó, ez ilyen. Befelé az elektromágnes húzza, ha viszont a mágnes elengedi, akkor a karburátorban jelenlévõ vákuum szívja vissza a nyílás elé, amit el kell zárnia.
Ki tudja, hogy az a bizonyos elektromágneses szelep hogyan kell mûködjön a trabant 1.1 karbiban megfelelõen ?
Konkrétan arra vagyok kiváncsi, hogy nem kellene e valami rugó legyen ott a szelepnél legyen, ami visszanyomja a szelepet zárásba, mikor elenged az elektromágnes ??
Kivettem a szelepet, a tengelye szabadon lötyög, ki-be, amúgy ha ki van húzva, akkor berántja az elektromágnes, csak a vissza nem megy magától. Most azt vagy egy kis rugó kellene tegye, vagy pedig a csatornában, a motor mûködése közben keletkezõ vákum húzza vissza és akkor érthetõ, hogy a karbit kiszerelve, kézben próbálva, úgy tûnik, mintha nem mûködne megfelelõen !
A C oszlop szellõzõrácsával kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ugyebár az utolsó szériás kombi trabikon a C oszlop szellõzõje nem aluszínû, hanem festett fekete volt. Az anyaga ahogy nézem, ennek is fém. Viszont érdekelne, hogy mi ez az anyag tulajdonképpen? Szeretném levakarni és lekrómoztatni vagy felpolírozni alatta a fémet, mert így a gyári kisebb méretû szellõzõt tudnám használni, és nem kéne fúrkálni a C oszlopot ahhoz, hogy fémes hatású legyen a szellõzõ.
Köszi! Napi szinten szoktam nézni ezt a katalógust, valamiért elfelejtettem, hogy ez is bent van. Ha jól látom, akkor a tolórúdra kell ráhúzni a rugót. Az alátétet megfejtettem, onnan származik. Már csak a kitámasztókat kell kitalálnom, hogy honnan is származnak pontosan.
Szõrszálhasogató kérdésem lenne. 2T-nél a fûtés Y a mûszerfal alatt hogyan van rögzítve? Van egy tõcsavar a tûzfalon, amire rámegy az Y, aztán egy alátét és egy anya? Az alátétben nem vagyok biztos... de az oda (arrafelé...) való alkatrészek között találtam egy picit nagyobb átmérõjû alátétet, ami szerintem oda megy.
Következõ: a levegõ elosztónál belül is van egy ajtó, amit a rövid rudazat mozgat. Kérdés, hogy az ajtóról lógó rugót hova kell beakasztani?
Bónusz kérdés: a fûtés Y tetejéhez mennek rezgéscsillapító gumi (vagy mûanyag...) idomok? Találtam a holmik között 2db recézett gumit, és nem tudom, hogy az Y teteje és a karosszéria vagy a mûszerfal és a karosszéria közé megy-e.
Érdekes a dolog... az enyémbe valamikor a 90-es évek végén lett betéve a három küllõs PU kormány. A mûbizonylat a levehetõ középrész mögé lett téve, hogy mindig kéznél legyen (és ne foglalja a helyet a forgalmiban). Egyszer sem kérték el sem mûszakin, sem igazoltatáskor. Általában csak akkor kéri a rendõr, ha kötekedni akar. Eddig semmi extra. Viszont most hallottam, hogy nem fogadják el a fénymásolatot, ami többé kevésbé érhetõ. Viszont az enyémhez GYÁRILAG fénymásolt mûbizonylatot adtak. A kék embléma kék, de az aláírás ill. a bélyegzõ fénymásolt (nem tudom, hogyan sikerült kivitelezni). Szóval az enyém elméletileg nem is legális. Ja és sorszáma sincs. Esetleg tegyél bele 4T kormányt, vagy nyomtass mûbizonylatot. Látod, az én hivatalosom kevésbé legál, mintha a full gagyi hajlós "kejnaihoz" nyomtatna valaki egy papírt. További opció: repedt gyári kormány, a repedések fekete PU-val kinyomva. Ha égettél már pereckormányt, akkor tudod, hogy az egész fémvázas, a repedés csak esztétikai hiba (egészen addig, amíg a vas nem kezd el korrodálódni - szóval elég sokáig.
Sziasztok! Mennyire veszik komolyan a mûbizonylatos dolgokat sportkormánynál? Én most eszméltem rá, hogy ez a sportkormány, csak mert nagyon nem úgy néz ki, fõleg az alapanyag minõsége miatt. Nem tudom, hogy a bácsinak anno honnan jött ez, viszont semmi papír. Bár gondolom, nem fognak gépátvételt rendezni az út mellett, de sosem lehet tudni, melyiknek szúrja a szemét- mondjuk már voltam igazoltatva, de akkor is.
Már a +30 napban vagyok, és jõvõ héten megy mûszakira.
Egy néni használta, végig garázsban tartotta, 1980-as 42 e km. A sárvédõt húzta meg egy kicsit az íven, meg a lámpa kereteket sikerült megnyomnia, amúgy más sérülés nincs rajta.
Most kiszedtem és kitisztitottam mindent a belsejében, a felületi roszdát a padlólemezen kezeltem, ezután jön a motortér meg a külseje. Tökéletesen mûködik, csak egy hátsó csapágy csere kell.
Mindezeken kívûl csak biztatni tudlak, hogy vannak még olyan helyek, ahol egyébként sem fognak nagyon sz@rozni a mûszaki vizsgával. Az átírás meg nem biztos, hogy nagyon durva dolog: kilenc évvel ezelõtt vettem egy lejárt mûszakis Wartburgot, és az okmányirodában tudtam meg, hogy mûszaki nélkül nem fogják a nevemre írni. Persze mindezt a 15 napos határidõ vége felé sikerült. Az ügyintézõ viszont ráírta a papírra, hogy a határidõ plusz 30 nappal meghosszabbítva, addigra pedig már rendesen le tudtam mûszakiztatni. Egyébként most hogy állsz ezzel az egész folyamattal?
Köszi az infókat, a dédelgetett kategória lesz, mert az elsõ autóm ilyen volt, és nem napi használat a cél. Teljesen gyári állapotában van, csak a gumikat cserélte le az elsõ tulaj. Sajna nem sok idõm van az átiratásra, és elötte biztos nem elindítani a MMB-t, mert azért rendbe akarom rakni és még csak a belsejénél tartok.
Köszi a válaszokat. Most értem haza, így raktam össze, ahogy írtátok, szóval jól tippeltem végülis. Pontosabban ahogy eddig volt, rossz volt, a másik variáció pedig ez. Amúgy azért nem ment át a kupak a lyukon, mert a festék miatt bizony kisebb lett. Fogtam egy 4-es fúrót és kézzel kiforgácsoltam a lakkot. Most tökéletesen illeszkedik és jó húzósan megy bele a kupak a furatba, ill. a felirat a kupakba. Amúgy, mielõtt nekiálltam, megnéztem a 4T-men hogyan van. Ott is így volt (elöl, hátul). [i](Módosította Spityu 2013.07.04. 21:28-kor)[/i]
Jocking megadta a helyes sorrendet. De gyárilag nem olvasztottak semmit. Limóba belógot a pöcök a csomagtartóba, és slussz. Kombinál ez nem volt gond. Annyi plusszban, hogy sok utángyári (magyar) felirat van, ennek megfelelõ mûanyag pöckökkel. Amik gyakran sem a hátfal gyári furatába nem mennek be (és nem a 10x átfényezett kasztni okán), sem nem a "hüvely" közepén van a lyuk, hanem excentrikusan, illetve hiányzik az a kis tányér ami miatt nem csúszik be a csomagtartóba. És persze a belsõ átmérõt is el tudják szabni... Summa summárom, ha a gyári emblémádat akarod felrakni új, utángyári "hüvelyekkel" akkor nem kell különösebben barbárnak lenni, hogy letörd a felirat pöckeit. Legtutibb a fém felirat volt menetes pöckökkel, gumialátét, alátét, 5-ös anya. Az 50 év után is visszahelyezhetõ. [i](Módosította hogeri 2013.07.04. 20:18-kor)[/i]
Hogy gyárilag hogy vannak rögzítve, az jó kérdés. Ahányat én láttam, ott mindig úgy volt, hogy csak be volt dugva a kupak, és abba meg a felirat. Nem hiszem, hogy gyárilag így lett volna, mert az elsõ adandó alkalommal egy bepakolt nagyobb csomag simán letöri a pöcköket. Én azt tartom valószínûnek, hogy a kupakot és a beledugott felirat pöckeit megolvasztották, és szétkenték a hátfalon.
A kérdésedet újra átolvasva meg feltûnt, hogy nem is ez volt a kérdés.:D Szerintem a rögzítés módja, hogy a kupak kintrõl van beledugva a lukba. Így logikus, mert egyébként a pöcök vékonyabb, mint a luk, és befolyna mellette a víz. A kupaknak meg van egy kis válla is, amitõl nem tudod "túldugni" a lukon, és kicsit testesebb is, hogy normálisan tömítsen. Vagyis egyértelmûen a "kintrõl van bedugva a kupak" a helyes megoldás.
Érdeklõdni szeretnék, hogy a hátfalon lévõ feliratok hogyan vannak rögzítve gyárilag? Van a karosszéria, a felirat és a kupak. A kupak az elõször bele van nyomva a furatba, majd abba a felirat, vagy egyszerûen belülrõl rá van dugva a felirat pöckeire? Jelenleg az utóbbi módon van felrögzítve, ám fél év alatt elrepedtek a kupakok... ebbõl gondolom, hogy annak a karosszériában lenne a helye - kívülrõl.
Elõször el kell dönteni, hogy napi használatú, vagy dédelgetett jármûvet szeretnél. Ha napi használatút, akkor sem kell katalizátor, de hivatalosan valóban úgy tudod átíratni, ha van érvényes mûszaki vizsgája. Kiskapuk korábban léteztek -ma nem tudom hogy vannak-e pont ilyenek-, akkor átírták, és bejegyezték a forgalmiba hogy "csak mûszaki vizsgával érvényes". Az én 600-asom 7 éve így létezik, de azóta felújítás alatt van. Ha dédelgetett, muzeális minõsített jármûvet szeretnél, -mert hogy 30 év feletti- akkor lehet MMB (Muzeális Minõsítõ Bizottság) minõsítést szerezni, megfelelõ mûszaki és esztétikai állapot esetén, és azzal 5 év mûszaki vizsgát kaphatsz a jármûre, sikeres mûszaki vizsga esetén. Viszont ez esetben nem kell eredetiség vizsgálat, mert az MMB minõsítés helyettesíti azt. Járjad jól körbe, mielõtt az átíratás és társainak nekiállsz. A jogi oldalát Tiberius kolléga itt, a Veterán topicban jobban ismeri. Keresd õt is.
Szerencsére jó választ kaptál :) Sajnos rengeteg tévhit kering a Trabi és a katalizátor körül. Katalizátor [i]beszerelését[/i] sosem írták elõ, a szigorítás mindössze annyit jelent egyes esetekben, hogy a kipufogógáz CH (szénhidrogén) kibocsájtásnak is egy megadott határérték (2000ppm, azaz 0,2%) alatt kell lennie. Korábban csak CO-t mértek, illetve egyes esetekben ma is csak a CO kibocsájtásnak kell egy limiten belül maradnia. Míg a CO emissziót gond nélkül teljesíteni tudja a Trabi, addig a CH érték kapcsán rendre fellángolnak a viták mindkét oldalról. A "kell a katalizátor" elvet vallók azt mondják, hogy anélkül biztosan nem teljesíti a Trabi az elõírt CH értéket. Ezt sokan elég könnyen meg tudják cáfolni... Tehát katalizátor nélkül is belül lehet maradni a 2000ppm-es CH értéken. Persze nem a haminc éve sufniban rohadó, halál kokszos, szétkopott autó esetében.
Nem rég lettem tulajdonosa egy 33 éves gyönyörû gyári állapotú (csak a négy gumi lett cserélve 44 e km) Trabinak. Eddig ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból, mert az elõzõ gazdája már nem használta. Az átíratáshoz szükséges a mûszaki vizsga erre jutott a illetékes okmányiroda. Most az infót kaptam, hogy csak katalizátorral lehet mûszakiztatni. Erre nézve szeretnék megtudni infót, ha vki segítene.
Szia/sztok! Köszönöm szépen a választ, utánajárok majd a dolgoknak, mert a honlapjukon nincs kormány 601-hez. Lehet, hogy csak nincs feltöltve... Köszi még egyszer! Üdv, Kristóf
Ez nagyszerû! Köszönöm a cikkszámot! Röviden: csupán megláttam ezt a Suzuki lengõkart és azonnal elámultam a hasonlóságon, ezért kérdeztem felõle.
De ez már szinte ugyanúgy néz ki. Ezt valaki próbálta már? Mert így nem is akkor hiánycikk (legalábbis számomra) egy új Trabant lengõkar - még ha nem is DDR gyártmány, de legalább van. Tehát valaki szerelt már be ilyen Polo lengõkart?
Kedves Trabantosok! Unger Balázs vagyok a Cimbaliband zenekar vezetõje, és egy kéréssel fordulnánk hozzátok! Jövõ vasárnap azaz június 9-én Siófokon forgatunk egy videoklipet Balatoni nyaraló címû számunkhoz, melyhez egy kétütemû Trabira lenne szükségünk! Olyan Trabantosra gondoltunk, aki Siófok 30km-es körzetében elérhetõ! A forgatás délelõtt lenne, de rugalmasan alkalmazkodunk! Kérem aki esetleg tudna kölcsönözni, segíteni, keressen minket a cimbaliband@gmail.com emailcímen, és mi visszahívjuk, megbeszéljük vele az anyagi részleteket is! Tehát várjuk jelentkezését annak, aki Trabiját egy vidám kis videoklipben szeretné viszontlátni! Íme a zene: https://soundcloud.com/cimbaliband/balatoni-nyaral És a zenekar facebook oldala: https://www.facebook.com/cimbaliband
akkor talán inkább már a polóét volna érdemesebb megpróbálni, elvégre közelebb áll a Trabant1,1 futómûvéhez mint egy suzukié. gyári cikszáma: 861407151B
Igen, ez lehetséges. Próbálok cserealkatrészeket keresni más autótípusokból. De nem hinném, hogy ez ilyen egyszerû lenne. Szóval csak egy felvetés volt :)
Nehogy innen vegyétek meg az utángyártott pereckormányt!!! Ezt a tököli kereskedõ fickó gyártatja, õ szállítja a németeknek is. [url=https://www.ostmobil.hu/]Itt[/url] megtaláljátok az elérhetõségét, tõle is lehet venni. Távol áll tõlem, hogy pont ezt az embert reklámozzam: ízig-vérig kereskedõ, durva árpolitikával. De a kormány biztosan olcsóbb, mintha a trabantwelt-rõl rendelné valaki.
Hát, még ha teljes hosszra egyforma is lenne, annyi már a képeken is látszik, hogy a kettõn más a stabilizátor rúd és az alsó gömbfej közötti távolság. Akkor pedig a kerékdõlés tuti változik a gyárihoz képest, még akkor is, ha a teljes hossz egyforma.
A trabantwelt-en van utángyártott 2T kormány: [url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Fahrwerk-Vorderachse-Lenkung/Zweispeichen-Lenkrad-duenne-Version-Trabant-601::1345.html[/url]
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy '79-es Trabant 601-hez hol találhatok normális állapotú kormányt? Az enyém sajnos több helyen is elrepedt. Olvastam itt a fórumon régebben egy olyan kezdeményezést, hogy fórumos berkeken belül lehetne gyártani (tudtommal nem csak nálam szeret repedni a régi kormány), de mintha valami bökkenõ lett volna... Elõre is köszi! :) Üdv, Kristóf
Megjárta a generátor a szerelõt.Elvileg jó lett,igaz fordítva lett feltéve az "elõlap",csak néztem miért nincs jó helyen a hosszúcsavar+csõ tartója.Meg kellett fordítani.Az egészet elvittem,legalább szépen ki lett pucolva,átnézve.
Egy indításkor nem alszik el a töltésjelzõ. Otthon szénkeve kivesz, kipucol, visszarak, rendben van. kipróbáltam két használt fezsszabályozót, folyamatosn égett a töltésjelzõ mindkettõvel. Végül beletettem a legutóbb vett zsír új gyárit (gyári?), és láss csodát, a töltésjelzõ tovább világított, ámde halványabban, sõt éppen csak! Akkor most ki a hunyó?
Szia!Ezekszerint nem drága a szervíz,akkor az lesz.Valamit benyelt a generátor,és belecsiszolt a csúszógyûrûbe,látom te is így jártál.Meg a csapágy is hangoskodik.Viszont az a példás pucolás a generátorodon!:)Szerintem a gyárba nem volt ilyen szép.:)Nekem ilyen lenne,ékszerként hordanám:D