Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Én úgy tudom, hogyha ideiglenesen van kivonva az autó, és újra használni szeretnéd, akkor ugye lejár a kivonás fél év után (2500 Ft), akkor le kell mûszakiztatni, és be kell menni az okmányirodába minden pappírral, új forgalmi, illeték, és akkor annyi. Nekem legalábbis így van, félévente mindig meghosszabbíttatom ameddig nem lesz lemûszakiztatva, bár nem értem teljesen, hogy Neked 6 éve ki lett vonatva ideiglenesen és annyi? azóta nem lett meghosszabbíttatva? de biztos vannak jártasabbak ebben üdv: Robi
Dozzer vagyok ma regisztráltam az oldalon. Van egy 601s Trabim és szeretném használatba venni. 91es évjárat. Viszont vagy 6 éve ki lett vonva ideiglenesen a forgalomból de szeretném visszrarakatni. Vajon ez lehetséges?
Én nem venném le a paplant. Jó szolgálatot tesz hidegben, kevésbé hûl le a blokk (kisebb a kisugárzás mértéke, nem hûl a levegõ hõmérséklete alá), és így kevesebb pára csapódik ki rajta, amit aztán a szélvédõdre nyom, amikor felmelegszik. [i](Módosította orygabor 2014.01.06. 20:53-kor)[/i]
Egyértelmûen melegebb a 2. henger, hiszen takarja a másik. Amúgy a léghûtéses motorok min20 fokkal melegebbek, mint a vízhûtésesek, természetesen ehhez tervezik azokat a "laza" illesztéseket, ezért is olyan hangos a Trabi. Az, hogy zörög, az vele jár. :D
Egyébként ma megvolt a trabant próbája. Ma volt beindítva elõször a 3. összerakás után. Egybõl ment mind a 2 henger. Csak tanulságképpen amit adnak a boltba vezérlõtárcsa nagyon rossz egyenetlen, rendesen fel kell csiszolni egyenesre elõtte ki kell egyengetni és be kell kenni olajjal, vagy gyárit kell szerezni. Most 1:25-ös bejáratós keverékkel megy, de a váltó felõli henger melegebb mint a másik. A külsõ borítólemez elég meleg ugyan kézzel még éppen kibírható, de a motor jóval melegebb lehet, ez normális? A bõr borítás már vissza sem került csak a hûtést rontja. Csepegés, kifújás egyéb probléma nem látszik. Kivéve a fesszabályzó, de az már ezek után kikapcsolódás lesz. Amúgy elég zajos egy kocsi, meg füstöl is rendesen alapjáraton az ajtó meg majd leszakad úgy remeg. A két ajtó kis is van kopva rendesen. [i](Módosította enemot 2014.01.05. 15:52-kor)[/i]
Szeretnék kérni segítséget. Van egy két ütemetû trabi-motoros kistraktorom, az egyes hengeremnél ( és mindig csak itt fordul elõ ez a hiba) ha egy kicsit már bemelegszik, kihagy a gyújtás. Már próbálkoztam trafók összecserélésével, gyertyák megcserélésével, és akkor is ugyan ez a hiba jelentkezik.( tirisztoros gyújtás- nem hagyományos.)- már ezt is cseréltem másikra.
Van olyan idõszaka is,hogy beleteszek 2 új gyertyát, elmegy 1-2 üzemórát( mûködik,minden ok) és ismét jelentkezik a hiba.
Teljesen tanácstalan vagyok, kérném a segítségeteket,tapasztalatokat osszátok meg velem :)!
Nem szeretnék offolni ezért úgy kérdezem, hogy 4 ütemû autóba milyen gyertyát ajánlanátok? Akár Magneti Marelli valamelyik konkrét típusát. (Egyébként Skoda 120-ba kellene, de gondolom a 4T trabiba is valami hasonló szükséges). Más fórumon még mindig a Brisket dicsõítik, de hogy most pont egy olyan purcant ki benne, hát biztos többet nem kerül bele olyan. Régen volt még benne Champions is, nem tudom az azóta mit változott, de akár jó Magneti is, csak nem ismerem a típusokat, van e köztük különbség, meg persze gondolom a kétütemûbe való gyertya nem jó a 4 ütemûbe.
Én minden olyan helyre szoktam kenni, ahol rés lehet, még az említett középsõ aluminíumgyûrû köré is. A gyári leírás a következõ választ adja: A forgattyúsház felsõ részének a forgattyústengellyel és a ház alsó részével érintekezõ felületét tömítõanyaggal bekenjük. A másik blokfél felrakásánál a fõtengely másik felénél szintúgy. Úgyhogy a válasz: igen.
Mindenesetre azt nem értem, hogy ha nem a gyújtás a probléma, akkor miért vándorolt át az egyhengerezés az egyikrõl a másikra? Valami a szerelésnél történt esetleg, de még akkor is valami fatális véletlennek kellett történie, hogy utána a másik henger aludjon el.
Az olajjal való bekenés túl sokat ne jelent, hiszen az elsõ ütemeknél a bejövõ keveréktõl kap olajat. Ez amolyan kötelezõ elõvigyázatosság, mégse menjen egy pillanatig se olaj nélkül.
A kompresszoros megoldásnál figyelembe kell venni, hogy a vezérlõtárcsát elnyomhatja a helyérõl, bár normál esetben utána a rugók visszanyomják. Sokra nem mész vele, mert valahol éppen valamelyik nyílás nyitva van, és ott elmegy a nyomás. Bár lehet, hogy van éppen olyan pozíció, hogy lezár minden nyílás. [i](Módosította orygabor 2013.12.31. 11:08-kor)[/i] [i](Módosította orygabor 2013.12.31. 11:10-kor)[/i]
Én is kifogytam az ötletekbõl. Az elektronikánál a mágnest kell megfordítani és a két pipát megcserélni akkor "viszi" magával a hozzá tartozó trafót, tranzisztort vezérlést stb, így tesztelhetõ a másik henger gyújtása. Amúgy kézzel megtekerve adta szépen a szikrát 3.1-3.2-vel a holtpont elõtt úgy is lett beállítva. Magneti gyertyával is hasonlóan. Bár már hallhatóan az az egy henger is jobban ment azzal a gyertyával, tényleg jó. Szóval elektronika sztem jó. Még egy apróság: az ékszíj felõli labirint tömítésnél az aluháznál oda kell valamilyen tömítõpaszta? Mert eddig nem volt téve, de amúgy nem is látszik kifújás illetve a középsõ alumínium gyûrû a két középsõ csapágy között oda se kell ugye? Csak a két blokkfélre, a hengertalp (+tömítés), és a lendkerék felõl az öntöttvas összeszorító alá lett téve (+tömítés). Illetve még egy érdekesség a nem mûködõ henger lemeze szárazabbnak tûnt, mintha nem kapott volna elég benzint. Bár az is igaz a gyertyák kivételekor (járó motor után) mindkét hengerbõl jött még ki némi füst-benzin-levegõ keverék. Esetleg nem lehet valahogy tesztelni ezt a lezárást és vákuumot? Pl. ha kézzel befogom a karburátor helyének a nyílását és kézzel megforgatom a motort nem érzõdne a szívóhatás? Vagy esetleg kompresszorral megpróbálni mondjuk 0,5 barig, hogy kifúj valahol vagy sem? Mármint a lemezeknél legalább is csak ott fordulhat elõ. Mondjuk most jut eszembe, hogy a mostani jó henger vezérlõtárcsája (Mivel az volt kicsit felcsiszolva legutóbb) be lett kenve olajjal a másik meg nem. Esetleg ez jelent valamit? Talán meg kéne próbálni mindkét vezérlõtárcsát bekenni egy kis olajjal hátha amíg kicsit bekopik segít rajta, hogy jobban zárjon? Más hibát nem tudok elképzelni. (Max a következõ teszt venti és generátor nélkül fog kezdõdni pár percet biztos ki fog bírni úgy is).
[i]Olyan valóban létezik, hogy a pipa leszedésekor keletkezik gyújtás a szikrán, ugyanis, ha megszakítják a kábelt, egy bizonyos távon belül átugrik a szikra, sõt, ez állítólag fel is erõsíti az áramot/feszültséget a kábel további részén, és így már jut a gyertyára is.[/i]
Kb. egy hónapja volt szerencsém megtapasztalni a jelenséget. Egy Lada nem akart sehogyan sem elindulni, ezért lekaptuk az elosztó fedelet stb., szokásos. A fõkábelt teszteltük, szikrázik-e. Szikrázott, szépen áthúzott a rotorhoz, és el is indult a kocsi. Ahogy közelítettünk a sarujához, majd végül beledugtuk, szépen csökkenni kezdett a szikra ereje, ami a motor járásán meg érezhetõ is volt, majd megállt. Magyarázat: a megnövelt hézag a feszültséget is emeli, így "erõsebb" szikrakisülés keletkezik. Régen lehetett kapni olyan gyertyakábelt / pipát, ami ezen az elven növelte a gyújtófeszültséget. :)
A tárcsa miatt már csak azért sem lehet, mert a probléma átment az egyik hengerrõl a másikra. Egy kis körkörös kopás nem számít, mert az olaj tömíti valamennyire.
A pipa levétele nem szerencsés puszta kézzel, mert odab@sz rendesen. Szívbetegeknek kifejezetten ellenjavallt. Maximum valami hosszú mûanyag fogóval lehetne.
Az elektronikát nem nagyon lehet megfordítani szerintem, bár a részleteihez nem értek. Maximum annyit lehet tenni vele, hogy a bekötését fordítod meg, és akkor a gyertyakábeleket is meg kell fordítani.
Le lehet tesztelni úgy, hogy kicsavarod a gyertyát, ráhúzod a pipát és a gyertya testét a menetes résszel a motor fém részéhez érinted, mondjuk a burkolathoz. Így megmutatja, van-e szikra a felsõ holtpont elõtt. Ezt is ajánlatos "kellõ távolságtartással" csinálni, nehogy rajtad keresztül menjen a szikra. És ha lehet, kézzel forgatni a motort, nehoggy nagy durrogás legyen.
Ha jó a gyújtásod, akkor vége az ötletelésnek, feladom. Persze, szívesen segítek, de több ötletem nincs. [i](Módosította orygabor 2013.12.30. 19:25-kor)[/i]
Az elektronikai hiba már csak azért is kicsit érdekes most, mert mondom a teljes elektronika meg volt cserélve, mármint az egyik hengerhez tartozó és a másik hengerhez tartozó meg lett cserélve, de úgy is ugyan az a henger nem ment. Azoknak a vezérlõtárcsáknak annyira tökéletesen kell zárniuk? Most csak szét lett szedve a motor még utoljára, de ahol futnak a tárcsák elég érdes a felület a régi lemezek is ilyen szép körkörösen koptak (a különbözõ kerületi sebesség miatt). Elvileg az új lemezek még nincsenek bekopva addig nem lesz 100%-os a zárás. Az egy hengerezés menet közbe végül nem lett kipróbálva valami gyanús hangot észleltünk ezért is szedtük szét a motort, de semmi különös nincs. Amúgy a két vez. tárcsa nem fekszik fel teljesen még a jó hengeré sem. Legközelebb tényleg az lesz, hogy terhelve is ki lesz próbálva, mert így üresen pörgetve nincs aki megmondja hogy megy e mindkét henger (hacsak valaki le nem kapja nagy fordulaton a pipát, de én ezt kihagynám). A furcsa csattogó hang rejtélyére nem derült fény, lehet a venti csapágya adta meg magát még a gyári van benne. Kifújásnak nincs nyoma, de mielõtt legelõször szétszedtük a motort akkor pl a hengertalp tömítés szét volt szakadva és úgy volt összerakva, akkor még ment a motor, törött dugattyúgyûrûvel 0,7mm dugattyúkopással és minden lötyögött, a labirintgyûrûknél kifújt, de mégis ment (legalább is nagyjából), most meg minden jó, mégse megy, ráadásul most pont a másik henger megy szóval egyszer már mind a kettõ jó volt külön-külön érthetetlen. [i](Módosította enemot 2013.12.30. 18:43-kor)[/i]
Ha fordulaton is egyhengerezik, akkor nagy valószínûséggel gyújtásprobléma lesz. Általában, ha csak alapjáraton egyhengerezik, akkor lehet kifújás, vagy valami hasonló probléma, ami megszûnik a fordulatszám emelkedésével. Ahhoz nagyon nagy motorhiba kell, hogy fordulaton is egyhengerezzen. Ergo: a gyújtásnál kell keresgélni. Van esetleg csereelektronikád? Ha nincs, próbáld ki megszakítóval, ha van olyanod. Bár a beállítása kissé nehézkes. Elõtte még a kábeleknél is utánanéznék. Javaslom, hogy ha lehet, próbáld ki töksötétben, mert akkor meglátszik, ha valahol áthúzás van.
A most mûködõ henger vezérlõtárcsája lett felcsiszolva és a két rugó kicserélve, a másikéhoz nem lett nyúlva. A középsõ részben nincs semmi gyûrû gondolom csak egy alumínium gyûrû? Ha csak alapjáraton nem megy az mivel jobb vagy akkor mi lenne a helyzet? Bár úgy se nagyon igen megy a két henger ha pörög.
A legutolsó motorszétszereléskor változtattál valamit a motoron?
Mindenképpen próbáld ki, menj vele egy kört, hogy csak alpjáraton, vagy minden esetben kihagy az egyik henger.
A kifújással kapcsolatban lenne még egy tippem: a fõtengely közepén lévõ tömítés hibája, ami miatt átfújhat egyik oldalról a másikra. Bár ez nem magyarázná meg, hogy miért hagy ki most a másik henger. Ezzel kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de lehet, hogy valakinek van.
Mágnes megfordítva pipák megcserélve és ugyan az a henger megy mint a csere elõtt. Szóval csak nem elektromos probléma. A motorszétszedés elõtt pedig pont az ellenkezõ henger ment. Nem értem, valamire annyira érzékeny lenne vagy mi? Kifújásnak nyoma sincs, minden száraz. Kompresszió jó. Pedig olyan egyszerû ez a motor nem tudom mi lehet a baja. A vézérlõtárcsákkal lenne valami, de elõtte pont a másik volt jó nagyon fura.
Akkor még megpróbálom a gyertyacserét, sikerült beszerezni Magneti Marelli CW7NP-t 4db-ot, így már lesz tartalék is. Majd kiderül, hogy mi is a helyzet. Sajnos a gyertyákkal tényleg az a helyzet, hogy kb. van 30db brisk, meg hasonló jó 100-200Ft körüli, de fele nem is ad szikrát másik felébõl válogattunk. Nagyapám használta az autót, de nem igazán volt karban tartva ami elromolhatott rajta az el is romlott most kijavítottuk, remélhetõleg, most már menni fog. Majd jelentkezem, hogy mi lett a vége. Kösz a segítséget. [i](Módosította enemot 2013.12.28. 18:12-kor)[/i]
Gyertyákhoz: Hülyén hangozhat, de nekem a tesco-ban néha kapható, kék dobozos (marelli - na persze...), 'Trabant 601' feliratos gyertyák jöttek be. Nincs rajta egy nyamvadt adat se (ezért a hõértéke is rejtély), de ezzel jól indul és nem csörög.
Gyertyacsere, egyértelmû. Egyébként sem egy csillagászati összeg a két gyertya ára, szóval nem érdemes ilyenkor veszõdni. Én egyébként a mai Isolator replikát használom (260) és tökéletes. Igaz, a motor kb. 5000km ezelõtt lett teljesen felújítva. A benzinfolyásról: a 28H1-1 karbinál ha kihúzod a szívatót, akkor a szívató pillangószelepe teljesen lezárja a karbi elõtt a légtorkot. Ez a pillangószelep persze rugóterhelésû, tehát nem fojtja le csutkára a motort, hanem a beáramló levegõ ki tudja billenteni. Persze ilyenkor jó kis vákuumot csinál, emiatt aztán alaposan szippantja a benzint... A fojtószelep (ami a fúvókák után van, és amit a gázpedállal mozgatsz) az csak egy kicsit nyit ki, de nem emiatt fog több benzint felszívni, szóval az itt nem játszik nagy szerepet.
Ha nem, csere és a kábeleket is cserélném. (Egyszerre csak egy dolgot cserélj, utána mindig próba!)
Terhelés alatt annyit értek, hogy menni kell vele egy kört. Ha nemcsak alapjáraton van egyhengerezés, akkor egész biztosan gyújtás lesz a probléma.
A karburátor csöpögése ellen az egyetlen jó megoldás, minden hosszabb megálláskor elzárni a benzincsapot. Bár egy jó tûszeleppel és tömítettséggel elvileg nem csöpög, de a gyári tûszelepeket már semmi sem pótolja.
Na igen, az MM meg mindig jó. Tõlem is kérdezik mindig, hogy miért nem Isolator, mert az a gyárija. Ja, volt 30 éve, amikor még jó is volt. Ezek a gyetyák, mint az utángyártott Isolator, Brisk, NGK, mintha nem azt a vércsoportot adnád valakinek. Nem tudok rá, mint mondani, minthogy szarok ehhez a motorhoz, ahogy vannak. Az MM -20-ba és +40-be is beindul, nem kell neki imádkozni. Pont most cseréltem karácsony elõtt, s a ciripelés is megszûnt 90-100 környékén. Egyszerûen tökély.
Ha nem az elektródák között adja a szikrát, akkor nem is fog járni a motorod soha rendesen. Egy jó gyertyának minden helyzetben a két elektróda között kell adnia a szikrát. Ha neked a menet meg a középelektróda között adja az ívet, akkor "letestel" a hengerfejre. Nekem ilyen számtalanszor volt, s amikor elõször elõfordult velem, akkor kicseréltem mindent. Ez 12 V-os megszakítós volt, de a végén már az alaplapot cseréltük, a trafót, a kábeleket, s nekem is volt szikra, vagyis látszat volt, mert nem ott adta, ahol kellett volna. Majd kicseréltük a gyertyákat, s mint az álom, úgy indult és járt. Az is felújított fõtengelyes volt, 28 H1-1-es karbi, ami nem igazán volt beállítva. Szóval: benzint kapsz, akksi jó, szikrád van (vagy lenne), ráadásul most a múltkor buhernek titulált (tényleg az) hengered jár, szerintem teljesen egyértelmû. Képtelenség, hogy mindkét irányban tönkre menjen. Ha vigyáztatok rá, akkor nem lehet baja semminek a gyújtásban. A fekete doboz meg szinte örök életû, ha nem kap vizet. Annak külsõ kondinak vagy minek, ami a doblemezre van felcsavarozva, annak a vezetéke szokott elszakadni, ha a szigetelés megreped és elérik a vezeték, de akkor be sem indul. Nekem 102ezer km alatt csak egyszer kellett ezt a gyújtást utánállítani, különben meg csak kötelezõ gyetyacsere. Amúgy ha menni fog majd, ne vegyél bele rossz gyertyát, mert km-ként fogod belõle kidobálni, s idegeskedni, hogy megint x100 Ft, fõleg, ha nincs is tartalék, ez a gyújtás kajálja õket. (A benzin nekem is csöpög a túlfolyón, ha nem zárom el a benzincsapot. :))
Hammster úgy értettem, hogy a gyertya nem a kialakított érintkezõk között adja a szikrát, hanem a középsõ érintkezõ és a gyertya menetes részének vége között.
Terheléses vizsgálat nem volt még motorfelújítás óta. Elõtte feltehetõen ment mind a két henger, de nem tudok nyilatkozni róla biztosat nagyon a halálán volt a motor a két gyertyával benne kézzel körbeforgattam a fõtengelyt amennyiszer akartam elég könnyen 0 volt benne a kompresszió, de még beindult (alapjárat nem volt, padlógáz környékén pörgött különben leállt.) Szóval, hogy elõtte jó volt e azt nem tudom, ha erre voltál kíváncsi Ha arra, hogy a legutóbbi motorszétszedés elõtt volt e kipróbálva a válasz ugyan az mint legelõször, mivel már akkor sem menet az egyik henger (csak akkor pont a másik nem menet), így terhelve nem is volt kipróbálva. Ha pörög a motor akkor sem igazán kapja el meg azért a kipufogózajtól elég nehéz megítélni, hogy megy e mindkettõ nagy fordulaton. Lényegében akkor pöffent be a legtöbbször amikor a pipa nem volt rányomva csak rátéve és a rázkódáskor hol hozzáért, hogy nem akkor néha elkapta, de akkor sem tartósan, de én ilyenrõl még sose hallottam. Volt gyertya megcserélve, kicserélve pipa megcserélve, másikkal vezeték szintén. (Trafó is amint említettem korábban.) A jeladó adja a jelet. Szikrát, pedig mindig úgy néztünk, hogy gyújtás rá, gyertya nélkül fõtengely körbeforgatás kézzel. Ügyelve, hogy 1-2 percnél tovább sose legyen rajta a gyújtás. Mondjuk, azt sem értem, hogy miért folyt a karburátor túlfolyóján a benzin. (Legalább is amikor nem indult be akkor mindig folyt.) A szívató miatt? Nem kellett volna teljesen ráhúzni, bár egyszer álló motornál is csak úgy simán folyt a benzin a túlfolyón, persze akkor elõtte indítózgattunk, de akkor is lezárt a tûszelep. Igaz most ki lett cserélve az úszónál a tömítés azóta még nem csinálta (a gyári volt benne, de a mostani már nem gumi, hanem papírtömítés). [i](Módosította enemot 2013.12.27. 21:11-kor)[/i] [i](Módosította enemot 2013.12.27. 21:13-kor)[/i]
Olyan valóban létezik, hogy a pipa leszedésekor keletkezik gyújtás a szikrán, ugyanis, ha megszakítják a kábelt, egy bizonyos távon belül átugrik a szikra, sõt, ez állítólag fel is erõsíti az áramot/feszültséget a kábel további részén, és így már jut a gyertyára is. Ezt akkor hittem csak el, mikor egyszer mínusz tizenöt fokban Isolator gyertyákkal vágtam neki az útnak, és elment az egyik henger. Abban a pillanatban, amikor levettem a pipát és mellétettem a gyertyának, beindult az "álló" henger. Nade: az egyhengerezés alapjáraton van csak, vagy terhelésnél is? És korábban, a motorszétszedés elõtt ugyanez a kérdés még egyszer.
Ha a gyertát az oldalára téve az oldalán adja le a szikrát, akkor szimplán gyertya bajod van. Ha nem cserélve lettek a gyertyák, csak megcserélve, akkor az eddigi 2-es hengered gyertyájának a kerámia része megrepedt, és lehúz a hengerfejen keresztül, s ha így van, akkor ilyen félig elégett, olajos-benzines trutymó jön ki a kipufogón. Nekem ilyen volt egy párszor. Könnyen meg tudja repeszteni a gyertyákat ez a motor, aztán rájöttem, hogy fosok a gyertáyk is. A Brisk amúgy is ócska, NGK-t nem szereti, az Isolator meg megcsúfolása már csak a réginek. Ha hajtod, akkor Magneti Marelli CW7NP, ha nem, s csak téli gurulászásra kell, akkor CW6NP. ELõbbi 225-ös, utóbbi 200 körüli. 520 Ft a MOL-on darabja. Egyszerûen odavan érte.
Ismét jelentkezem az alapprobléma még mindig ugyan az, de némileg már módosult az egész. Kezdem úgy érezni, mint egy rossz mesébe. (Ha még emlékeztek rám.) Szóval ismét egy henger megy, motor szét volt szedve vezérlõtárcsák felcsiszolva új rugók, minden szuperül letömítve, nagyon jó kompresszióval. DE most a másik henger megy a lendkerék felõli és az ékszíj felõli nem megy, viszont az egész motorszétszedés elõtt történt egy olyan mûvelet, hogy a teljes elektronika meg lett cserélve, de karburátor problémák miatt úgy már nem lett kipróbálva a motor. (Végül ez után szét lett szedve a motor.) Két érdekes jelenség is van ezen kívül: egyik, hogy a karburátor túlfolyón néha folyik a benzin, de a benzinszint jó és csak akkor, amikor megy a motor vagy legalább is az önindító tekeri. Vélhetõen a szívató teljes ráhúzásakor valahogy sokat kap, de nem biztos, esetleg ha rá van húzva teljesen akkor is kéne lennie egy kis résnek a szívófal és a pillangószelep között? A másik, hogy ami belekerülõ gyertyák egy idõ után rossz helyen adják a szikrát. Bár ez lehet, a brisk gyertya rovására írni vagy mert sokat kap és áthúz. (Nem a végén adja a szikrát hanem az oldalán.) Most gyertyacsere után viszont beindult és az eddig nem jó henger megy és a korábbi jó nem. Totális zûrzavart érzek. Most viszont talán úgy gondolom, hogy elektronikai probléma van, a pipák vezetékek meg voltak cserélve, gyertyák is, de most az eddigi rossz henger megy a másik nem. Mégy egy érdekesség, ha a pipát lehúzzuk a rossz hengerrõl, akkor is egyszer bepüffen, illetve ha rátesszük (persze járó motornál) szintén. Sõt ha nincs rátéve azaz telejesen rányomva hanem, csak ott lötyög össze-vissza a gyertyán akkor elég gyakran beindul a most nem mûködõ henger is. Komolyan mondom nem értem én ezt. Maguk a gyújtótrafók már meg voltak cserélve egyszer az nem hozott változást. Netalán az elektronikánál van valami érintkezési probléma vagy haldoklik és nem bír el két hengert vagy csak az egyik hengernél nem akar mindig szikrát adni? Álló motornál van szikra ez a legidegesítõbb. (Gyújás: 3,15 és 3,2mm-el a felsõ holtpont elõtt beórázva.) Talán nyomás alatt nem tud adni szikrát? Esetleg még az is közre játszhat, hogy a fesszabályzó 15V-n stabilizál és ez megzavarná az elektronikát? Ha valaki járt már hasonlóképpen kérem segítsen! Még annyit tudok tenni, hogy megfordító a mágnest a fõtengelyen, és akkor megcserélem a két pipát, ha úgy a másik henger fog menni akkor valószínûleg elektronikai problémája van. Valakinek valami ötlet?
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy a 601-es 6V-os Trabim most szeretném átalakítani 12V-osra és van két Wartburg 1.3 trfóm 12V-os az jó lehet bele???
A biztosítást valószínûleg nem kell befizetni utólag, viszont a súlyadót kereshetik, attól függõen, mennyire lelkiismeretesek az adott önkormányzatnál. Azt nem tudom, hogy a hagyaték kezelésénél, vagy az átíratásnál keresik-e a súlyadó befizetését. Hagyatéként átírják az örökös nevére, ez 2008-ban 28 Ft volt köbcentinként. Ekkor még meg is kell venned az örököstõl, ami újabb átíratás, eredetvizsga stb. Szóval nem egyszerû buli, és még lehet, hogy nem is írtam le mindent.
Sziasztok! Bocs, hogy csak így berontok, de lenne egy fontos és elég sürgõs kérdésem! Adott egy '77-es 6V-os Trabi egész jó állapotban, ingyen elhozhatnám, DE a nagypapié volt, aki már kb. 4-5 éve meghalt, nem lett kivonatva forgalomból, és semmi nem lett fizetve "természetesen", se biztosítás, se súlyadó, semmi.
Miként lehetne ezt névre írni? Milyen költségekkel kellene számolnom? Mennyire macerás, ha OT-s vizsgát is szeretnék neki valamikor?
Gyors válaszotokat azért is köszönöm elõre, mert holnap délelõtt 11-ig kell döntenem... :
Az ilyen f0staliga felújítottakra (ha a középsõ alumínium gyûrûn a csapszeg két oldalán be van ütve egy-egy szám, akkor a kókányabbik kecskeméti felújításról beszélünk) általában 3-6 hó garanciát vállalnak. Ez idõ alatt visszaviheted, ha nem jó. Viszont... szõrszálhasogató helyeken kérik a szakszervíz / szakember / szakmûhely számláját arról, hogy ezt az alkatrészt õk szerelték be - szakszerûen. Gyakorlatilag nem nagyon szoktak ilyennekel foglalkozni. Én úgy gondolom, hogy ha fõtengely, akkor csakis gyári / gyári új vagy nyíregyi felújított. De van még egy-kettõ jónak mondható mûhely. A hajtókar csap kilógása nem feltétlenül probléma. Nagyon ritka az, ha egy síkba esik a sonka oldalával még gyári új fõtengelynél is. [i](Módosította Spityu 2013.12.14. 23:12-kor)[/i]
Kösz, elõször marad a rugócsere hátha az megoldja a gondot. Tényleg kösz a segítséget mindenkinek, nagyon segítõkészek vagytok! [i](Módosította enemot 2013.12.14. 22:55-kor)[/i]
Szerintem nem fogja megoldani, de persze ahogy te is írtad, elõször mindenképp ki kell próbálni. A tömítésekrõl annyit, hogy ha esetleg mégis szétszeded, akkor ingyen tudok adni két-két gyári új hengertalp-, és hengerfejtömítést. Na jó, a hengerfejérõl nem tudom, hogy 100% gyári-e, de régi bolt régi-régi készletébõl van, és tök ugyanolyan, mint a tutira gyári.
Márt csak azért sem túl jó visszavinni, mert ha még azt mondják, hogy ok, vajon nem e küldenek egy ugyan ilyen gyöngyszemet? A másik, hogy 1 hetet kellett erre is várni megint egy hát + egy garnitúra tömítés ismét ami 1500Ft, mert csak hengertalp tömítés nincs külön, legalább is itt. (Még egy sima tömítés garnitúrát is úgy kell kisírni, ami nincs félrelyukasztva.) Plusz ismét le kell szedni a dugattyúkat csapszeget. Persze igazad van vissza kéne vinni csak én már kezdek belefáradni ebbe. Szóval ha ettõl még jó lesz mondjuk 2 új rugóval akkor inkább maradnék annál, mert az jóval olcsóbban kijön. Fõleg ha még itthon is találok, van rá némi esély. A kérdés, hogy 2 másik rugó megoldja a gondom vagy sem? [i](Módosította enemot 2013.12.14. 19:33-kor)[/i]
A hajtókarcsapok azért eltérõek, mert az ékszíj oldalán lévõ az perselyezett. Ez a legegyszerûbb, de legkisebb élettartamú felújítási mód.
A sonkák azért különböznek, mert volt olyan, amikor külön rászegecselték az ellensúlyt belülrõl, és volt olyan idõszak, amikor egybe volt öntve. A felújítás során sokszor csinálják azt, hogy több fõtengely maradványaiból raknak össze egyet.
Az egyáltalán nem igaz, hogy csak egy helyen csinálnak ilyet. Kapásból tudnék csak én három olyan telefonszámot mondani, akikrõl vélemény is van. Egyébként az autósboltnak igenis kötelessége visszavenni. Hiába csak rendelés volt... Ezekhez szoktak adni egy kis cetlit, amin a felújító garanciát vállal. Azért is van a sonkába meg a középsõ labirintba beütve egy-egy szám, mert a mûhelyben így jelölik meg, és így tudják azonosítani, hogy tényleg õk újították fel. Meg a kis cetlin is ez a szám van. Ha jól látom, a tiédben a sonkán egy 12-es van.
Nem nagyon akarok beleugatni, de szerintem ne félj visszavinni! Ok, hogy a bolt csak rendelte, de végül is ezt mindenre mondhatná. A rendeléskor õ neki haszna van azon, hogy neked drágábban adja, mint amennyiért a felújítótól megveszi. Emiatt már csak erkölcsileg is vállalni kéne a felelõsséget, ha sz@rt ad el. Másik példa: veszek cseredarab ellenében egy felújított féknyerget a boltban. Ehhez ugyanúgy mûbizonylat kell, amit a felújítónak kall kiállítani, a boltos pedig odaadja nekem. Ha fékhiba miatt halok meg, akkor a boltos meg a felújító azt mondja, hogy nem tehetnek róla? Ez a magyar f@szkalap kiskereskedõk és kókányolók szokása.
A tárcsák a rozsda elleni védelem miatt voltak zöldre festve. Bele lehet tenni másik rugót, nem lesz baja abban a melegben.
A tárcsák a csapokon picit löttyennek, de tényleg egy picit, nagyon könnyen csúszkálnak amúgy ki-be. Az egyik képen tényleg nem áll rendesen az egyik vezérlõtárcsa mivel a blokkból kilóg így nem tud min felfeküdni, mivel hiányzik az alja. Nem tartom kizártnak, hogy a rugók nincsenek a helyzet magaslatán. Sajnos az ilyen gány munkák miatt szív az ember napokat, amúgy mindkét csap kilóg 0,7-0,8mm-t a külsõ sonkából.
A fõtengelyt visszavinni nem igen lehet, egy autósboltban rendelték meg cseredarab ellenében, de elvileg az országba csak egy helyen csinálják üzemszerûen és ott csinálták ezt is. A csapágyak ütközésig fel vannak tolva. Sajnos az egész csere sztem nem kivitelezhetõ, mivel rendelt darab nem foglalkoznak majd semmilyen panasszal, vagy azt mondják ennyi eltérés még belefér, mert sehol sem súrol be. A legvalószínûbb okot most én is a rugóerõ hiányaként gondolom, amúgy elég jó egy síkba van a tárcsa, ráadásul az egyik rugó mintha gyengébb is lenne valamiért érezhetõen gyengébb mint a másik 3, pedig új mindegyik. Ide bármilyen azonos méretû rugó jó amúgy? Mármint nincs semmi külön követelmény a hõ miatt? Ha tudok szerezni megpróbálok azonos méretû picit erõsebbeket a rossz oldalra. Az eltolódás miatt valószínûleg már csak a rezgések miatt is eltávolodhat a tárcsa. A blokkhoz nem nyúlt senki eddig és valószínûleg nem is fog azzal nem volt baj. Elég nagy kínlódás van ezzel, eddig is szívtunk a rossz után gyártott alkatrészek miatt, és mint nem hozzáértõ ilyenek elsõre nem tûnnek fel sajnos. Amúgy a vezérlõtárcsán a karcolások az a festék eltávolítása miatt volt. Nem sok értelme van zöldre lefesteni a tárcsákat úgy is lekopna. Ismét pár fényképet feltennék hátha mondtok rá valamit. Amit egybõl észre lehet venni (eddig ugyan nem is figyeltem) a két sonka nem egyforma az egyik egybe van öntve a másik belsõ oldala szegecselt vagy valami hasonló, majd a képeken egyértelmûen látszódni fog. A Sonkák vastagsága egybe megegyeznek a csapágyak távolsága a nehéz hozzáférés miatt pontatlanul, de kb 0,5mm-nél nem igen több. A másik furcsaság a hajtókar csapok. Ehhez én nem értek, de ti biztosan mondtok rá valami okosan, mert közel sem egyformák kívülrõl. Jó oldal(ékszíjtárcsa felõli): [url=https://kepfeltoltes.hu/view/131214/j__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/131214/j__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] [url=https://kepfeltoltes.hu/view/131214/j_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/131214/j_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] Rossz oldal (váltó felõli): [url=https://kepfeltoltes.hu/view/131214/rossz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/131214/rossz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] [url=https://kepfeltoltes.hu/view/131214/rossz2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/131214/rossz2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
Amúgy a vezérlõtárcsák még közel sem koptak be semennyire, mivel alig ment a motor még alapjáraton is, mivel nem ment csak 1 henger így nem is kínoztuk. Amiatt, még nem tudott semennyire sem bekopni a tárcsa. A fényes csík középen valószínûleg azért van, mert ott jobban felfekszik, de ahogy néztem kb oda is esik a beömlõnyílás. Remélhetõleg az hamar bekopik, a másik oldali az problémás, azt kéne valahogy életre kelteni, hogy végre zárjon. A fõtengellyen nem tudom mit lehet kezdeni, de visszavinni valószínûleg kizárt és többe kerülne a benzin sajnos. Nem tudom talán 2 új kicsit erõsebb rugó megoldást jelentene? [i](Módosította enemot 2013.12.14. 18:49-kor)[/i]
Akkor félreértettél engem: a külsõ sonkák leköszörült oldaláról csak a mese kedvéért írtam. Csak arra az érdekes technológiai dologra akartam rávilágítani, hogy ott a megmunkálásra kizárólag az összepréseléskor szükséges pozicionálás biztosítása végett van szükség. Arra van fektetve a sajtón.
Nem tudom, hogy a kompresszió elég-e. Szerintem ahhoz kell egy minimális felfektetõ erõ, csak utána zár. Továbbra is tartom, hogy a rossz henernél egyszerûen nem fekszik fel a tárcsa. Lehet, hogy a rugónak már ennyi differencia is elég, hogy ne tudja kellõen odanyomni. Lehet, hogy a csapon szorul. Mindenesetre tuti, hogy nem zár.
@orygabor: Katt a képre, majd a címsorban töröld ki a "kepfeltoltes" szó elõl a többit, úgy megnyitja!