Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
[justify]Éppen a múlt héten tettük fel, kedvenc karosszériás mesteremmel a díszléceket és az esőcsatornákat. A díszlécek alá nem tettünk ragacsot, de az esőcsatorna alá igen. Mégpedig olyan fekete, nyúlós, gumiszerű anyagot, amivel a szélvédő kédereket szokták beragasztani. Ez állítólag sosem keményedik meg teljesen. Sajnos a nevét nem figyeltem meg. Sajnos az NDK időkből származó rágógumiszerű anyag nem állt rendelkezésre. Igazság szerint csak én ragaszkodtam valami tömítő anyaghoz, nehogy a víz aláfolyjon és lecsurogjon az oldalán. A kasznis mester azt mondta; nincs jelentősége. Álomszép a gép. A városban a lámpáknál, a másik sávban mellém állnak és bámulják. Némelyik autóssal ha találkozik a tekintetünk, mutatja, hogy gyönyörű. Benzinkutaknál is mindig megnézik.[/justify]
A "kiszopósodáson" kíwül én inkább az 5milliomodik agyonhúzásra tippelek: azaz, ettől tágul ki egyenletesen a felni lyuka nagyra, aztán az anya szépen elűnik benne -> kuka (ill. nagyobb anyáwal próbálkozthatsz, de az meg furán áll...).
kerékanyát keress normálisat sok mindennel ki lehet váltani a trabi kerékanyát pl:skoda moskvics meg ha jól tudom a dacia is stimmel. az első 2 biztos hogy jó trabihoz.
Az egész tekeredik. Amúgy, ugye mivel a kereket is le kell venni hogy hozzáférj... olyan fél óra minimum kell neki szerintem, akkor is ha minden jól halad.
A honlapunkon (itt: https://trabantzona.extra.hu/articles.php?article_id=3) van egy cikk róla. Amúgy tényleg két emberes munka, de a pedál nyomkodását, pumpálást bárki el tudja végezni. Sok szerencsét!
Trabi fékolajcseréhez / légtelenítéshez érdemes egyedül nekikezdeni, vagy felejtsem el? Könyv szerint párhuzamosan kell a pedált nyomogatni meg a csavarokat tekergetni - de gyakorlatban ez hogy működik? Tényleg muszáj 2 ember? (Ha más nem, asszonyt beültetem, de jó volna egyedül)
Valami nem kóser nálam, kikötöttem a hűtőventit kapcsolóra, és amint bejön a felső led az alsó mellé kapcsolom egyből, de csak lassabban melegszik... Valahol sz@r az áramlásom... Vízpumpa, termosztát a következő lépcső.
Nagyon nem. Mindkét vezeték az alapjárati elektronikába kell, hogy csatlakozzon. Az az a fekete doboz a motortér jobb oldalán, a gyújtótrafó fölött. Illetve 2 fekete doboz van, az egyik mögött alu hűtőborda van, az a gyújtásvezérlő elektronika, ez mellett van a fentebb említett másik kis fekete doboz.
Ahogy bogarásztam 4T trabim motorterében, észre vettem, hogy az alapjárati vezérlő 2-es (alapjárati szelep) és 6-os (fojtószelep-kapcsoló) vezetéke csak úgy össze ven tekergetve és nem csatlakoznak sehová. Normális dolog ez így?
Durrogás nálam akkor volt, amikor a lambdaszonda elment tönkre. Vagyis emiatt inkább fulladt (mint amikor koszos a karbi), rángatott, gondolom azért, mert sok cuccott kapott, aztán ebből volt agy kis durrogás. De főleg rángatás meg fulladás volt. Próbáld ki, hogy akkor durrog e, ha nincs rádugva a lambdaszonda. Ilyenkor elvileg egy átlagértéket vesz figyelembe az ECU, amivel lehet használni, csak nem biztos, hogy a fogyasztás is alacsony szinten marad.
Egy kis OFF: Nemrég voltak felrakva a fórumra képek Szolnoki fehér 1.1 N Trabantról. Ma mondták, hogy látták a Széchenyi városrészen az OMV kútnál, és totálkáros. Remélem nem igaz ez a hír. :S
Sajnos tényleg csere lesz szerintem (bár olyan másfél éve vettem ezeket is bontóban), de akkor lemérem hogy mi az ideális furatméret, nehogy megint rosszat vegyek.
Köszönöm a helyesbítést ait268, akkor legyen sugár irányú. De gondolom azért így is érteni lehetett, hogy mire gondolok. ;) A végeredmény szempontjából meg sajnos mindegy. Ha kiszopósodik a felni, akkor lehet cserélni.
Sziasztok, Tud valaki a XVIII krönyékén valamilyen boltot akiknak van még 601es cuccai? Főleg dugattyú meg a hozzátartozó mütyürjei? Nagyon fontos mert haldoklik...:S
Helyesbítenék, nem oldalirányú hanem sugár irányú mozgástól. Tehát ahogy a keréken át kapja a terhelést a felni-anya-tőcsavar. Ugye forog mindegyik egyszerre, ha meg van húzva. Ha nincs akkor a tőcsavar a lemaradni akaró felnibe reszelőt játszik. De ezt lehet hogy feleslegesen írtam :P
Ideiglenesen tehetsz univerzélis benzin/gázolaj szűrőt a tartály visszafolyó ágába. Nekem volt így, a harmadik már nem koszolódott. A szűrőre mágnest ragasztottam, ami összeszedte a rozsdás téma jelentős részét. De ez felügyeletet igényel, nem szabad megvárni, hogy eltömődjön a szűrő. Melegedést okozhatja hibás karbi ill. gyújtásbeállítás is, de ezt nem egyszerű kideríteni. Ha a hengerfejnél van gond, általaában összekeveredik a szőke-kóla a barna-kólával, esetleg buborékok úsznak fel a kiegyenlítő tartályban. Szóval látványosabb. A képek faszák lettek, kis kárpótlás azoknak, akik nem votak ott:)
Két haver képei a KGST Party-ról: [url]https://gaseaters.blogspot.com/2009/08/blog-post.html[/url]
Nem lehet, hogy "kiszopósodott" a felni? kiszopósodott= Amikor nincs meghúzva rendesen a kerék, és úgy járnak vele, akkor a kerék oldalirányú játékától a tőcsavarok kikoptatják a felnin lévő lyukakat. Ha ez történt, akkor ez látszik a lyukakon mikor leveszed a kereket. Mert nem szabályosan vannak megkopva, illetve a tőcsavaron is sérül a menet.
Az előfordulhat, hogy a Trabi felniket más-más furattal gyártották? Most vettem észre, hog a bal hátsó kerekemnél, a tőcsavar anyáknak szinte csak az éle fogja a kereket :S. A jobb oldalon ugyanakkor szépen tartják, ahogy kell. Szóval előfordulhat, hogy nagyobb a fuar a bal oldalon gyárilag? :O (Mindegyik felnim 4 "lyukú", úgy értem négy ovális van benne - régi fajta)
igen igen,az szép.Van egy darabom nekem is,csak nincs meg a párja!KERESEK,1DBOT,HÁTHA ..VALAKI..https://kepfeltoltes.hu/view/090828/DSCF1897_www.kepfeltoltes.hu_.jpg https://kepfeltoltes.hu/view/090828/DSCF1898_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ILYENEM VAN,PAL TIPUSU
A fekete hátú AKA is fémházas!!! Múlt hétig volt egy pár ilyenem de elcseréltem. Van egy pár krómoshátú sárga üvegesem, de azt meg nem adom el, anélkül nem ugyanaz a kocsim:)
Hallo! Légyszi segítsetek. Szét szeretném szerelni a gömbcsuklóimat megnézni mi újság, amit mondtatok, kell-e ehhez egy speckó szerszám, vagy valamivel pl franciakulcs, ki lehet bökni :)?
...Calgon-nal a mosógép is tovább él... jaj ez reklám....:) Aztán ha már mindent megnéztetek, a hűtöre is érdemes ránézni, hátha pár cső le van forrsztva, és a maradék meg már köves, esetleg dugult. Ergo szűk a keresztmetszet....
Tényleg NDK-ás,a Forstrit(nem biztos hogy helyesen irtam,de igy kell ejteni)kombájnokon volt elöl,éjszakai munka lámpa(mennyi elönye van,ha az ember fia,a nyári gyakorlatát,egy puruttya falusi Tszben tölti:))Jo fajta,csak müanyag a hátulja.Én elönyösebnek tartom veteránra,a fémházast(és ha lehet legyen kromozott!!)Tényleg,nincs valakinek elfekvöbe ilyen??
Hűtő át lett mosva tegnap, mert Jim amikor leengedte a vizet a renCerből, hát... cső rendben, nincs dugulás. Teszek bele vízkőoldót :) Termosztát még benne, majd 7végén kiszedem.
Na az oké hogy javasolták, de kidobtátok már belőle? Valamint hogy nincs-e eldugulva a kiegyenlítőtartály felső csöve. tehát hogy ott rendesen jön-e a víz.
Hm, kösz Tibke már javasolták :( Ma a pályán lemértem, kb. 25percig minden oké, aztán világírt már a második led, még negyed óra, és már fűtést kell húznom... Na majd valami lesz. Azért köszönöm :)
Azért szeretném kipucolni, mert mikor hozzám került az autó eleve nem volt rajta benzinszűrő, azt csak én raktam rá és 3-at pár hónap alatt el is használtam, mert hihetetlen rozsda darabok és homokszerű üledék gyűlt fel bennük. Most már úgy tűnik, hogy szépen letisztult a rendszer, de nem tudom a korábbi hanyagság miatt mi akadt fenn a karbiban. Másrészt meg most vettem észre, hogy a légszűrőház teteje kicsit le volt csúszva, mert eldeformálódtak a pántok és nem lehetett normálisan bezárni sem. Ahogy felülről ránéztem a karburátorra nem csak szimplán kormos, hanem koszos és poros olajsár van megülve a tetején. "Félgázon" rángat is rendesen, remélem a takarítás segít a problémán. Hozzáteszem, régebben hetekig jártam szerelőkhöz, mire be tudták lőni a karbit, de egyiküknek sem tűnt fel, hogy nincs szűrő, illetve, hogy nem lehet bezárni a légszűrő házát rendesen. A szívató is csak azóta működik, mióta a könyvnek megfelelően jelre állítottam a bimetálrugó házát... Megfogadtam, hogy amit csak tudok magam fogok megcsinálni akár könyvek és leírás alapján, mert akkor abban biztos lehetek, hogy tényleg meg lett csinálva.
Nem a fúvókák kivételétől fog elállítódni ha kipucolod, hanem attól, ha az alapjárati levegő és CO csavart is kitekered, és nem jegyezted meg hány menetet voltak becsavarva. Ugyanis a fúvóka vagy be van tekerve vagy nincs, ez a két állapot van: Ha nincs betkerve rendesen akkor rendetlen a karbi, ha be van akkor meg működnie kell. Viszont a 2 álítócsavarnál evidens, hogy nem mind1, mennyire tekered vissza őket. Ja és ha szétszeded, akkor már ne "valamelyest" pucold ki, hanem normálisan minden részét, ennek úgy van értelme. Amire figyelj: a felülről látható fúvókákat pucolás után ne cseréld föl, az úszóra figyelj, ne hajoljon el a tengelye, mert utána hajlamos felakadni, a tömítéseket enyén bezsírozva tedd vissza, és ha lehet legyenek újak. Az automata szívató bimetálházát úgy tedd vissza ahogy volt! (lehetőleg jelre, az a gyári állapot) Nagyjából ennyi. A cikkek között még leírást is találsz a karbi tisztításáról ;) Sok sikert hozzá!
Ha nem okoz problémát,akkor ne bántsd. 100 kilométer után úgyis megint kormos lesz fentről nézve! De válaszolva a kérdésedre: igen szét tudod szedni anélkül,hogy be kellene pöckölni! A lényeg: legyen egy átlátszó szűrő az AC előtt! Így látod a benzint,ami a karbiba jut.