Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
szabi köszi a választ, igen meg kéne javítani mindenképpen, csak még az nem világos miképpen! Te cseréltél kiemelövillát meg kinyomó csapágyat, és az elég volt azt mondod. Hát olcsóbb megoldás mint komplett kuplung szett csere meg uj perselyt gyártatni, egy próbát megér a dolog.
Én is anno ilyen szar kuplunggal vettem a kocsim.Sokáig nem húzta,bár pár évet elvoltam vele,amíg el nem törött a kinyomóvilla.Sikerült szereznem egy keveset futott,bontott gyárit és azzal megoldódott a probléma.Utána teljesen jó volt.13év elég volt belõle,de semmi gondja nem volt.Leszámítva,hogy az utángyártott kinyomócsapágy rendkívül jó minõsége folytán csikorgott,zajos volt,de könnyen kiemelt.Nekem nem volt gond vele,de újat nem építettem be,arról nem tudok infót adni,hogy melyik típus a megfelelõ. Mielõbb próbáld megjavíttatni,mert rosszabb esetben szétreped a tûzfal a pedálok környékén.Vagy eltörik a villa.
Többféle benzin, a gyújtás inkább kevés, mármint, ha ráadok, akkor érezhetõen dinamikusabb felül, csak akkor alul bejön a csörgés. Lehetne tuningolni karbit, hogy alul több benzint adjon, de ez nem az az autó. :) Igazából full gyári minden (motor, karbi, beállítások), úgyhogy nem érdekel. A kopott motorjaim nagyobb elõgyújtást igényeltek, bírta az elegy a gyengébb végnyomást, és így összességében felül jobban éltek. Bár azért azt is eléggé észrevettem velük, amikor kopottságtól alacsonyabb gumi helyett újat tettem fel, lomhábban mentek. Kb. a diagonál átmérõjétõl meg is haltak volna. :) Azt azonban észrevettem, hogy a diagonállal máshogy nyomom a gázt, többet nyomom feleslegesen túl. Szerintem ez okozza a túlfogyasztást. Majd megpróbálom, milyen sima 145-össel.
Bónusz kérdés: a generátor mennyire melegedhet? Annyira meleg, hogy éppen csak meg tudom fogni. De igazából minden így van a motortérben + a kinti hõmérséklet is 38fok. A generátorról annyit lehet tudni, hogy a kocsi eredetije, mindig is ezzel ment, a töltés lámpa megfelelõ üzemet mutat (gázfröccsre elalszik indításkor), jól is tölt. A csapágyak gyári újak, a kefék pályája felszabályozva, új kefék. Az ékszíj nincs túlfeszítve. Hallottam ilyet, ha diódás, akkor ráadott gyújtásnál felmelegszik. De nem tartom valószínûnek, mert jól tölt. Megtapogattam a karbi felfelé jövõ csonkát is, az is eléggé meleg (amúgy a szendvicstömítés a helyén van). Meg a váltó is túloldalt. Vagy pl. az önindító szintén. Szóval ráfogom most a melegre. Igaz, mindez 10km alatt, városban, nyugisan.
trabiszabi igen ezt olvastam átnéztem én is, de ebböl sem derül ki igazán az ami a lényeg lenne nekem! Abba reménykedtem lesz valaki aki már át esett ezen és tapasztalatból tud mondani valamit!
Én [urls=https://negyutemutrabant.uw.hu/trabant1_1kupl.htm]ezt a megolodást ajánlanám[/urls], nincs személyes tapasztalatom, de ha egyszer kuplung cserére kerül a sor, akkor én is ezt fogom csinálni.
Üdvözlök minden fórumozót ! Jó pár éve sürübben megfordultam ezen az oldalon mivel 8 évig pöfögtem 2 ütemü Trabival de meg kelett válnom töle, de most ujra Trabantos lettem 1.1 tulaj. Sajnos volna egy kis gondom és bízom benne itt szakértöktöl kapok választ. A probléma pedig a 2 lábbal taposandó kuplung :rolleyes: ami mint utána olvastam gyári tipus betegség! A dologhoz tartozik, hogy enyhén mozgássérült vagyok, volt több autón NEM autómata váltos,probláma nélkül vezettem öket, de a bal lábam ezt a kuplungot nem bírja! Olvastam hogy kuplung szerkezet miegyébb cserével lehet ezen a dolgon változtatni. Kérdésem Mennyivel lesz ettöl jobb könyebb "puhább" a kuplung ? Vaktába nem akarok ennek neki ugrani, anyagilag sem lesz egyszerü finanszírozni ahogy láttam! Köszönöm elöre is mindenkinek a választ akinek tapasztalata van erröl!
Érdeklõdnék, hogy a diagonál gumikkal elképzelhetõ-e az, hogy megnõ a fogyasztás (hosszú távon is)?
Minden motorommal kb. 70-nel szoktam menni, ez kb. 3000-es percenkénti fordulatszámot jelent.
A mostani konfiguráció: gyakorlatilag gyári új motor, bejáratva, 28HB4-1-es karburátor (a többi motornál is), megszakítós gyújtás jelenleg nem elõfeszített röpsúlyoknál 0.1mm-rel a felsõ holtpont elõtt (tehát kb. 4.1mm-es elõgyújtás). Ha többet adok neki, akkor leginkább alsó fordulatszám tartományban kezd el becsörögni, persze csak nagyobb terhelésnél. Így most 6.5-7 l körül van az átlagfogyasztás. A diagonálok 1.6 bar nyomáson mindenhol. Az átmérõjük nagyobb kb. 2-3 cm-rel egy 145/80-asénál, szóval ez utóbbi tulajdonság inkább csökkenti a fogyasztást, az elõbbi - nyilván - növeli.
A többi motorom olyan volt, amilyen. :) Amikor jó volt bennük a fõtengely 6-6.5 l körül ettek. 145/80-as gumikkal, 2.5 bar nyomáson. A többi dolog megegyezik: útvonal, karburátor, benzin:olaj, gyújtás rendszer.
A légszûrõ most gyári új FILTRAK, az elsõ dob keveset futott, kiégetett gyári, a csõ szintén, a hátsó dob gyári új.
sosem kellett katalizátor, sem a vizsgához, sem az átaráshoz. Ha valaki 2004 júliusa után vette, annak a vizsgán kell/ene/ egy 2000 ppm-es CH határértéket produkálnia a Trabival. Azonban az utóbbi években nemigen tûnt úgy, hogy a vizsgahelyeken mérték volna a CH-t. Tönkre is tenné az érzékeny gépet hamar. Én akárhányszor elvittem kétütemût a vizsgahelyre, beálltam, megvizslatták kiálltam, oké, itt írd alá. Nem erõltették hogy mikor vettem, meg hogy tudja-e az emltett határértéket.
Köszönöm a tippeket, információkat. Sajnos elvitték aznap reggel a gépsárkányt, mikor megnéztem volna. Most viszont találtam egy nagyon jó állapotú 601 S-t, amire ráugrok. Illetve: Mi a helyzet a kétütemû átírással mostanság? Valóban csak katalizátorral lehet átírni? Vagy ez csak kamu?
Köszönöm a válaszokat. Természetesen a gumicsövek cseréje nem is volt kérdés, azért nem tettem fel :-) Közben megtudtam, hogy egyköröshöz való komplett készletet már nem csinálnak itthon, de darabonként még összeszedhetõ.
nekem csomó ilyenem volt, és sokat megéltem velük. Egy párat le tudok írni, de sokat inkább elmondani, mert tízezer sor lenne.
Szabadonfutó negyedik legyen inkább kihegesztve. A doblemeznél a sorozatgyártmányok kikötése elég primcsi, érdemes ott megerõsíteni a felfelé menõ vékony szögvasat. Az igazi megoldás a Bucsánszki féle kitámasztott, megerõsített, komolyan továbbfejlesztett bölcsõ, de az már nosztalgikus álom. Sajna eladtam a Trampot amibe ez volt. A kissé ferde motor-váltó elhelyezés miatt, illetve az erõsebb motor miatt a hátsó sebváltótartó lemez csavarjai kilazulnak, rosszabb esetben kinyírják a váltóház menetét. Ezt ellenõrizgetni kell -szopós helyen van-. A kupplung meg-meg csúszhat, ezért én a végén Trabant nyelestengelyhez átricnizettFiat tárcsát+szerkezetet használtam. Nekem 968-as Autobianchi motor volt benne,/uganaz optikailag, csak nagyobb hengerûrtalmú/ és az a nagyobb nyomatékával ette a kupplungot. Jó beállított karbival, mivel a kocsi túlmotorizált, ezért a fogyasztás kedvezõbb. /jó állapotú, jól beállított motor esetében érvényes ez:-)/A kipufogó csonk/leömlõ találkozásnál lehetnek bajok, könnyen lelazul. Nekem speciális, ráhegesztett lemezkarikák voltak mindkét felén, és azokat húzták össze a csavarok, majd flexicsõvel ment le a motor alá, úgy már jó lett. Ennek a többszörösére emlékszem, de egy levegõvel ennyit tudtam most leírni...
Találtam egy 903 CC Panda motorral szerelt 601 Special-t. Régen volt egy gyárim, amitõl meg kellett válnom. Mit mondtok, mire figyeljek ennél az átépitett gépnél? Váltó mennyire birja a nagyobb motort. Nem akarok gyorsulni, szipla használatra szeretném. Csupán elõzésnél használnám a nagyobb lóerõt. Maradnék a 90-es tempónál. Egy trabi kasztnit cipelve mennyire szereti a hasát a panda motor? Féltengelyeket sem bántja a 903-as motor? Elvileg le van papirozva a motor az autóban. Jelenleg is forgalomban van. Várom a kritikátokat, észrevételeitek.
Fékcsõ témában mi a vélemény? Jó a kisipari réz, vagy keressek mást? A 40 éves kívül - belül korrodált acélt nem szeretném sehova sem visszatenni, fõleg, hogy egykörösrõl beszélünk.
'74-es évjáratú 601 combiról van szó. Illata nem igazán van, ragadni sem különösebben ragad most már. Leszedéskor határozottan cuppant, és maradéktalanul az egyik felületen maradt. Benzin nem oldja.
Egy gyári púpos 600-as tetõlemeze alatt - a peremezésnél - volt egy barnás ragadós anyag, egy bizonyos Loctite 5923 tömítõvel 100%-ig megegyezõ - színre, tapintásra, illatra mindenképpen. A mai napig ragadt, az illata pedig teljesen ugyanaz. Gyanta alpú dolog egyébként. Amúgy nem keverendõ össze a Hermetikkel / Hermosallal!
A '84-es 601-esemen az említett helyeken nem találtam semmit (a tetõt nem bontottam le), talán inkább csak rozsdalét, ami a beszivárgó víztõl alakult ki, de ebben nem vagyok biztos, már nem emlékszem. [i](Módosította Spityu 2015.06.30. 17:06-kor)[/i]
Sziasztok! Még szétszedés közben találtam egy (számomra) érdekes anyagot két helyen: az ajtózsanérok és a karosszéria között, meg a hattyúnyak és a bölcsõ csatlakozásánál, tehát ahol két párhuzamos, nagy felületû fém fekszik egymásra. Valami barnás, rugalmas, ragadós hézagkitöltõ-ragasztó-tömítõ szerûség. Ezmiez? És mi a mai megfelelõje?
A fékmunkahengerek jó eséllyel kukába valók. 2 jobb elsõ, 2 bal elsõ, és 2 hátsó kell, kb. 3e darabja. Szóval 18 a garnitúra. Az LPR-t nyugodt szívvel ajánlom, de a piros dobozos - pepita csíkos magyar is jó. A fõfék jó eséllyel megúszta.
Meg kell nézni, hogy mibe mi költözött be. Pl. darazsak, rágcsálók, ez-az. Legfontosabb ebbõl a szempontból a légszûrõ és környéke. Nézd át a vezetékeket, nem rágta-e szét õket valami. Indítás elõtt próbáld ki az elektromos rendszert, miközben az egyik sarut csak kézzel teszed rá az akksira, így hamar le lehet választani, ha nem biztosított szakaszon zárlat van.
Nézd meg, hogy a kormánymû, féltengely gumiharangok milyen állapotban vannak.
Zsírozd meg a függõcsapszegeket, addig nyomjál nekik zsírt, amíg koszos jön a réseknél. Zsírzás elõtt nyomd meg picit a zsírzógombokon lévõ záró golyót, mert azok hamar le tudnak ragadni, és nem talál be a friss zsír. Adjál a kézifék köteleknek is, de van rá esély, hogy cserélni kell... ennek is adhatsz bõven, amikor szét van bontva a hátsó fék, mert a felesleget le kell törölni, ami a fékpofáknál jön ki... ellenõrizd a fém fékcsövek állapotát (korrózió). A kormánymûrõl se feledkezz meg.
A tankot talán nem kell pucolgatni, de nézz bele, milyen állapotok uralkodnak. A benzincsap alján lévõ kupakot is csavard le, és nézz bele. Ha biztosra akarsz menni, akkor bontsd le a karburátornál a benzincsövet és ellenõrizd, hogy eljut-e odáig a benzin. Ami a karburátort illeti, azt is érdemes levenni, átnézni. De ha indul és jól mûködik a motor, akkor elsõ körben kihagyhatod. A fõfúvóka csavarját azért hajtsd ki, hogy megnézd, nem trutymósodott-e bele a régi benzin (maradéka).
Újraélesztésnél kb. ennyi. Nyilván lehet fokozni azzal, hogy átnézed a karosszéria állapotát, az elektromos rendszert a legutolsó fogyasztóig stb.
Vedd fel Spityu-val a kapcsolatot,itt vagy emailben.Neki 84-ese van,jól útba tud igazítani,amúgy évjárattól függetlenül azonos mindegyikhez a leírt tanács.
Tisztítsd ki a tankot,benzincsapot,és a karburátort.Nézd meg,hogy van e szikra.Aztán benzint bele és indíthatod.Menni nem biztos,hogy kell vele,mert jobb esetben szétfolynak a fékmunkahengerek,rosszabb esetben beállt szögre.De ha jár a motor,akkor fékolaj bele és óvatos próba.
Értem, ez érdekes. Azt tapasztaltuk, hogy csak a hidrotõkékbõl 'nyomták ki' a szelepek az olajat. Feltettük az új vezérmûszíjat, és kb 5km alatt feltöltõdtek és megszûnt a tõkék csattogása. Nem változott sem az erõ, sem a motor járása.
Az 1.1-es motor összeakadós fajta vezérlés szempontjából vagy nem? Tudjátok, ha sérül, szakad stb. a vezérmûszíj. (mert pl a Niva motorja nem akad össze szíjszakadáskor)
Segitségre lenne szükségem! Nemrégen vásárolt 1984-es jo állapotban levõ 2T Trabant 601 Specialomhoz keresek trabantszerelesben jártas autószerelõt Budapesten. A kocsitn fél éves a mûszaki, jelenleg elektromos problémája van.
Sajnos én nem tudom szerelni.. ha tudtok trabanttal foglalkozó megbizható szakembert, szakembereket Budapesten aki akár OT vizsga állapotba hozná a jövõben, kérlek osszátok meg az elérhetõségét, vagy bármi egyéb hasznos információt ezzel kapcsolatban!
Nemrég hozzájutottam egy Trabanthoz. A kocsi 10 éve nem volt beindítva. Mikor le lett állítva, még mûködõképes volt. Újra be szeretném üzemelni, és használatba venni. Mire kell ügyelni a beüzemelésnél? Van valakinek tapasztalata ilyen több éve nem használt autó újraélesztésében? Minden tanács, ötlet jól jön. Köszönöm a segítséget! Üdv.
Szeretnék szélesíttetni Trabi lemezfelnit, csak fogalmam sincs hogy mennyire kéne szélesnek lennie a felninek. Én 7J-ra gondoltam, de nem tudom, hogy ez el fog-e férni hátul, a hátsó doblemez szélesítése nélkül (a doblemezt semmiképp sem akarom szélesíteni). A Trabi le is lesz ültetve és a terpesztés még beleférne, kérdés hogy mennyire lesz használható így az autó (ha egyáltalán az lesz) és ha nem, akkor milyen széles felnit ajánlotok. :D
Elõre is köszönöm a válaszokat! :D [justify][/justify]
Köszönöm a gyors hozzászólást. Eddigi megfigyeléseim alapján úgy tûnik, mintha 'tele' benzinszûrõvel dinamikusabb lenne a motor. De azért átnézem a rendszert.
Nem ez nem probléma.Ugyan így van nekem is. Egy frissítés során kicseréltem az összes üzemanyag csövet,bilincset,membránt,stb és ugyan úgy ez a jelenség megmaradt. Kb fél éve rájött,hogy csak a szõrõ aljában van egy kicsi benzin,(üzemelés közben is) de semmi hatása nincs az üzemre.Lényegében tök mindegy,hogy a szûrõ tele va vagy nincs. Nagyon úgy néz ki,hogy valami konstrukciós hiba miatt engedi vissza lassan (nagyon lassan) a benzint,de mint említettem ez nem okoz semmi gondot,mert attól a tápszivattyú ugyanannyi benzint szív/nyom,mint kell.(egy picit többet) Úgyhogy ne aggód ez igy mûködik.
Megfigyeltem, hogy a benzinszûrõ néha majdnem tele van, máskor csak félig. Ez AC probléma lehet? Egyáltalán teljesen tele kell lennie vagy pici levegõ lehet benne?
Köszi mgabor tényleg a elõtét ellenállás volt a baj forditva kötötem rá szikra már van köszi.Még egy olyan kérdés ha a vezérlést rosszul rakom ossze és ráinditozok megszorul gyenge aksi mellet elgörbulnek a szelepek?Az 1.1 és 2t hátso üléssorok között van különbség?
Ez nekem is furcsa, én sem hallottam róla. Ha jól tudom, a vége felé volt a pozitív sarun egy kis fekete mûanyag kupak az akksinál. De efféle bandázst még nem láttam. [i](Módosította Spityu 2015.04.27. 21:27-kor)[/i]
A trafó leégését nem a gyújtásvezérlõ gátolja,hanem az elõtétellenállás. Ajánlom figyelmedbe,ha eddig nem nézted volna. https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7
Sziasztok segitséget szeretnék kérni Trabi 1.1 nincs szikra. Teljes kábel csere,késes biztositék tábla,minden megszuntetve ami fölösleges elektronika volt kétutem muszefal vissza.Gyujtás elektronika,sparco áramtalanito,elosztofedél,gyujtáskábelek,rotor,gyujtáseloszto mind új. Fütösûn nincs bekötve.Gyujtás bizti olvad de nem megy ki csak a muanyag olvad rajta,trafo nem melegszik akkor a gyujtás vezérlö elméletileg jó.Hol veszhet még el a feszko?Minden medoldást szivesen meghalgatok Köszi.
Közben megoldottam a szabadonfutó kérdést.Sajnos valamilyen oknál fogva a görgõket nagyobbra méretezték és így nem igazán passzol a helyére.6.00-át mértem a gyárira,a most vásárolt nyilván kisipari pedig 6.05.Így összerakásnál tökéletesen megszorul a fogaskerékben. Összevegyítettem a kettõt és hibátlanul mûködik.
Valaki tudna segíteni egy kicsit? Trabi 1,1 motor fordulatszám-nyomaték-fogyasztás görbét keresek. Valami gyári adat féleség érdekelne, de grafikon formájában, de ha valaki egy könyvet küld az sem gond, pár dolgot úgy is meg akarok nézni a motorról. [i](Módosította enemot 2015.04.19. 22:48-kor)[/i]
Köszönöm a sok infót, sokat segítettél, ill segítettetek! Nekem a fõfékhengeren kívül minden eredeti és bontatlan a fékrendszeren (meg az autón is), nem is volt még mással gondom. Egyébként kétfajta javítókészlettel próbálkoztam, találtam egy minõségibbnek tûnõ kék, talán szilikonból készültet, de az sem volt jó, pedig a fõfékhenger belseje teljesen sima és karcmentes. Most végül Szabi ajánlása után rendeltem a Csapi Bt. tõl felújítottat, mert gyári nincs nekik. Kíváncsi leszek. Az összerekással kapcsolatos tanácsaidat megfogadom. Köszi szépen!
Nyárigumi vétel elõtt állok, és kíváncsi lennék a véleményekre. Az eddigi gumikból a télim 145/80 R13 (gyári alapméret). Nyáriból szélesebbet szoktam használni, most 155/70 R13 van. Egy gumiméret számító program szerint a 2 méret között 2.67% az eltérés. Néztem a 165/70 R13-at is, ott az eltérés az alapmérethez képest csak 0.18%. Az lenne a kérdésem, hogy érdemesebb lehet 165/70-et venni 155/70 helyett? Felmegy a 165-ös is normálisan, vagy már beleérhet itt-ott a dolgokba?