Az évjárat az érdekes kérdés, mert több is volt. Nem egyszerre kapták õket.
Valójában a Lieferwagen lett volna megfelelõ nekik ami kisteherautként funkcionált. Lásd Opel Combo ilyesmi. Emlékezetem szerint tavaly vagy azelõtt is felmerült a sárga angyal téma itt a fórumon.
Szóval kotorásztam itthon kicsit az archívumban, mert ami lényegesebb azt ugye megõrzi az ember. :-D
Ezt tudtam elõ bányászni:
1971-ben érkeztek az az elsõ Trabant 601 kombik kb. 30db. Elõtte Steyr-Puch 500-asok voltak (Osztrák ÖAMTC ajándéka 15db). Ebben az évben selejtezték le a már említett Steyr-puch 500-sokat. Ezután szinte minden évben érkeztek új 601 kombik, változó számban. 1972-tõl 1981-ig kizárólag 601-es Trabantokkal dolgozott a segélyszolgálat. 600-as Trabant nem volt köztük. 1981-ben 120 db volt forgalomban. (A 120 autó mintegy fele csak hétvégéken dolgozott másodállásos, általában AFIT-os kollégákkal.) Az, hogy a vezetõségnek miért a Trabantra esett a választása, nem tudni. Feltételezhetõen, az olcsósága, beszerezhetõsége, és a Steyr-Puch 500-asnál nagyobb mérete volt az ok. Az Autóklub soha nem kapott állami támogatást, tehát a klubtagok befizetéseibõl kellett a kiadásokat fedezni. Azon kívül az akkori fõtitkárnak Matykó Vilmosnak is Trabantja volt, és meg volt vele elégedve. A Trabantok üzemeltetése egész jól alakult, elég jó volt az alkatrészellátás, a szokásos problémákon kívül (féltengely, szabadonfutó, hajtókar csapszeg-persely, hengerfejtömítés, gyújtás, kipufogó felfüggesztés, elsõ futómû perselyek) túl sok baj nem volt. Hozzá kell tenni, hogy azért ezek az autók 50-60 ezer kilométert tettek meg egy év alatt, így kb. 3 évente lecserélték õket. Tehát 150 ezer km után eladta az Autóklub az akkori Merkurnak. Ami még problémaként merült fel az az ülések szétszakadása és az ajtózárak tönkremenetele volt, de ez nem csoda, hiszen a szerelõk ebben töltötték a fél életüket, és naponta ki-be szálltak vagy százszor. Szabó Úr szerette a 601-est, de elmondta, hogy azért télen egyszer kétszer belefagyott, ami az izületeit eléggé megviselte. 1976-1991 között 6 darabot koptatott el. Ez az idõszak kb. 500000 km. futás teljesítményt jelentett. A budapesti indítószolgálatból 1991-ben vonták ki a Trabikat a forgalomból, és vidéken kb. 1994 volt az utolsó szolgálati évük. Budapesten az 1,5 Diesel Corsák, országúton 1,7D Astrák és más egyéb típusok váltották a Trabantokat. Az autókat eladták a használt piacon, de az egyik utolsó példány megmaradt az Autóklub tulajdonában felújított állapotban. Általában a Berda József utcai közlekedésbiztonsági parkban van kiállítva. A Trabantok a gyárból teljesen szériaként érkeztek, leginkább fehéren, és az Autóklub fényezte õket sárgára. Az utolsó széria már kétszínû fényezést kapott: alul sárga, a tetõ fehér. Az elsõ években még az elektromos rendszert is át kellett alakítani, mivel akkor még csak 6 voltos volt a szerkezet, és ezt át kellett alakítani 12 voltosra. Skoda generátor-szabályzó, kürt, irányjelzõ, izzók, Wartburg ablaktörlõ motor, és ami talán a legfontosabb: egy 100Ah akku, hogy bírja a sok-sok "bikázást"! Csak a két elsõ ülés maradt az autóban, hátul volt egy szerszám és alkatrész láda és ide volt beszerelve az a hatalmas akku is. Az érdekes még az volt, hogy az önindító maradt az eredeti, csak akkor cseréltek behúzó tekercset rajta, ha tönkrement, de jellemzõen elment 70-80 ezer kilométert. 1976-tól URH készülékek is kerültek a budapesti indítószolgálati autókba (12db).
[imgw]https://retronom.hu/files/images/20091004025.preview.jpg[/imgw]
[imgw]https://retronom.hu/files/node_images/946967cc6ffac39d.jpg[/imgw]
[imgw]https://retronom.hu/files/node_images/f03d2efe54e10751.jpg[/imgw]