Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sziasztok. Ma csatlakoztam a klubhoz olyan elgondolásból, hogy tőletek kérjek segítséget. A következő a problémám: 6 év örököltem egy Trabant 601-es kombit, úgy gondoltam felújítom. Kaptam egy autószerelő ismerősömtől pár időpontot, de nem tudott vele érdemiben foglalkozni, nekem meg sajnos munkahelyi elfoglaltság és más okokból kifolyólag nincs lehetőségem nekiállni és felújítani illetve rendbe tenni. Ha esetleg van köztetek olyan tag aki szeret hobbi szinten ilyen autókat szerelni vagy tud olyan szerelőt aki rendbe tudná hozni, kérem írja meg. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdvözlettel: Boldizsár
U.i.:Győr-Moson-Sopron megyében lakom, így jó lenne, ha esetleg ebből a megyéből vagy a szomszédos megyék valamelyikéből kapnák elérhetőségeket, de persze a távolabbi helyek is számításba jöhetnek.
Hát..nem bántásból,tényleg,suzuki.Ha mindenképp régi autó,próbaljon ki egy kispolákot,nem véletlen volt régen második autó,az asszonyé..Nem mi voltunk tavaly,sajna oda nem jutottunk el..de igyekszünk!Hálisten gyűlnek az autók az ismerősi körben!
Igen, ezt pontosan tudom, milyen érzés, a Minivel se lehet úgy megjelenni, hogy ne vigyorogjon a nép. :) Nekünk 4 Trabantunk is volt a családban, nekem is nagyon a szívemhez nőtt, és nagyon sokáig vacilláltam, hogy ha egyszer veteránozásra adom a fejem, Trabi vagy Mini legyen. Persze megfér egymás mellett mindkettő, úgyhogy nem kizárt, hogy egyszer TWK-találkozón is összefutunk. Sőt, most jut eszembe, lehet, hogy már találkoztunk is, nem ti mentetek előttem (világoskék Mini) a tavalyi Oldtimer Premierre menet zöld Trabival? Négyen voltatok a kocsiban (két fiú, két lány arányban), a bejáratnál várakozás közben váltottunk is pár szót. :)
Viszont a barátom - egyébként hölgy az illető - sajnos nem vette meg végül a Trabit. Visszament, kipróbálta (mert az első nap csak a tulaj vezetett), és bár a "kilincseléssel" nem volt gondja, az fura volt neki, hogy a "megszokotthoz" képest milyen gyenge a fékhatás és mekkora erőkifejtés kell a kormányzáshoz. Mondtam neki, hogy hát persze, ez még mechanikus szerkezet. 1957 óta nem túl sokat változott a konstrukció, ez egy ilyen műfaj, de hamar megszokható. De kiderült, hogy nem hobbi célra szerette volna, hanem napi szinten 80 km-t használta volna munkába járásra, és így a szerelem helyett győztek nála a racionális indokok, biztonsági és kényelmi szempontok miatt fájó szívvel ugyan, de otthagyta. Szóval ha valakinek tetszik, még mindig szabad préda. :)
Egy alvázmosás,de tudod mit,jól néz ki!Két kezem összeraktam volna,ha az enyém így nézett volna ki!Hát,ha meglett,sok boldogságot hozzá,a Trabant egy kúva nagy fazon kis autó,és nehéz vele úgy közlekedni,hogy ne ültessen vigyort az emberek arcára,parkolásnál valaki biztos betalál,hogy sztorizgasson,milyen volt,amikor neki is volt!Az enyém meg ráadásul zöld,úgy látszik,sokan ismerik a szerencsét hoz mondát,hát újjal mutogatnak rá..Ellenben lenne egy kérés,ne dugja el egy garázs mélyére,néha szeretnénk látni talikon!
Szia,megnéztem,szép.Igazából nem tudom,ha van rá keret,meg kedv,hát vágjon bele,az autó árában van.Képről rendbének tűnik,echte gyári.Sajna alulról nincs fotó,motor hang se,de az van,ha baj van,se nem lehet túl nagy baj,a Trabi egyszerű,mint a pattintott kő..Nem mondom,ha új főtengely kell,egy 100-as,és százezret megy el,de,hol van ez egy új autó alkatrészáraihoz képest?Én mondjuk 40 be vettem az enyém,de mire meglesz a fényezés,kb. még fölötte is leszek ennek az árának.És mennyi munkaóra..
Megtörtént a személyes találkozás, és a benzin/gáz üzem természetesen csak elírás volt (furcsálltam is volna). A motortér szép, hattyúnyak, tornyok, küszöbök rendben, a motor szépen jár, és tényleg úgy néz ki, hogy csak 22.000 km van benne, illetve van még rajta egy év műszaki, és sikerült lealkudni 320-ra. Holnapig kell választ adniuk. Mi a véleményetek?
Sziasztok! Bár én egy másik "őrült" társaság, a Minisek táborát erősítem, de a másik nagy szerelmem a Trabant, és ebben a minőségemben hívott fel ma egy kedves barátom, aki éppen Trabant-vásárláson töri a fejét. Holnap megy el megnézni ezt az autót: https://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Megkimelt_Trabant_elado_53180031.htm?first=1 Mivel ilyen mélységig nem vagyok Trabant-szakértő, a segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mondjatok róla véleményt: így első látásra, mindössze az ár, a leírás és a képek alapján ajánlanátok-e neki az autó megvételét, illetve mire figyeljen, milyen kérdéseket tegyen fel. Nekem szépen egyben lévőnek tűnik, de nyilván nem látjuk az aggályos részeket (tornyok, hattyúnyak, küszöbök), és én őszintén szólva gázosra átalakított Trabit sem láttam még. De ha tényleg megkímélt, tényleg 22.000 km-t futott és nem rohad a problémás helyeken, akkor akár egy jó vétel is lehet. Minden segítséget, észrevételt szívesen fogadok és köszönök előre is. Üdv, Máté
Közben megoldódott a szelepfedél-olajfolyás problémám. A vezérműtengely oldalán és a gyújtáselosztó oldalán bepasztáztam "jó alaposan" a hengerfej illetve szelepfedél síkját. Összeraktam és jó, végre!
Természetesen ügyeltem a tömítőpaszta mennyiségére, nem folyt szét mindenfelé.
Már "csak" a váltó jobb oldalán, a csapágydekni körül folyik az olaj. Vagy a gyári pasztázás enged, vagy a csavarok. Mondjuk 2 csavart nem is lehet meghúzni, pedig nem volt még szétszerelve a váltó.
Igyekszem így váltani,köszönöm,működik is,jobbkezesnél fordul néha elő,hogy elengednek,de már addigra állok,na,ilyenkor néha már csak az segít,ha engedem a kuplungot,miközben teszem az egyest.Ha már beugrott,kuplung benyom,majd már engedhetem is a váltóra mind a 26 pacit.Trabis haverok szerint pedig még egész jó is a váltóm.A kicsi kocsi szépségei,türelem kell hozzá.
Próbáld meg a vissza kettőnél a gázfröccsöt, mielőtt betolod 2-be. Elengedett váltókarral, hogy a fordulatszám átmenjen a nyelestengelyre. Szóval ki 3-ból, gázfröccs, be 2-be. 1-nél szintén. Az tipikusan nem reccsen, inkább nem veszi be. Egyébként igen, a szinkrongyűrű nem fékezi össze megfelelően a fogaskereket a tengellyel, ezért reccsen a fogaskerék szinkronfogsora a szinkrondobbal.
Sziasztok!Naggyon szép a kis kombi,tisztelet Endrének!
Nekem papíron hycomatom van,de már csak a pedál,és a váltókar emlékeztet erre,így vettem.Az van,hogy mindenképp bonyolultabb a rendszer,egy szál bowdennél legalább is.De,ha már kinyomja a kuplungot,félsiker,lehet csak picit hangolni kell a kinyomó munkahenger tengelyén,többet nyomjon.Na,de ha jól állnak a fogak,a váltóban,kuplungolás nélkül is szépen kéne,hogy vegye a sebességeket.Nekem menet közben jönnek az általad leírt tünetek,visszafelé kapcsolásnál,a kettes reccsen,az egyest néha nagyjából lehetetlen berakni.Álló indulásból fölfelé haladva gyönyörűen vesz minden sebességet,sőt,nyáron még a feljebb írtak is megszűnnek,és csak télen produkálja.Úgyhogy szerintem ne a hycomatot bántsd,jó esélyel nem a kuplung a hibás.Nem tudom igazán én sem,a váltóban a szinkrongyűrűkre tippelek,de ez így csak tipp.
Sziasztok! Nem rég vettem egy kétütemű Trabantot és a váltóval vannak problémáim. Nagyon nehézkesen veszi be az egyes, kettes sebességet. Az autó Hycomat és beakasztott kuplunggal nagyon meg kell szenvedni, hogy betaláljam a kívánt fokozatot. Ha a lábammal működtetem a kuplungot akkor is problémás a váltó kezelése. A váltókart megfelelő helyen fogom, hogy a kapcsoló a megfelelő módon aktiválódhasson. A Hycomat rendszer egy elég kényes szerkezet? Hozzá kellene nyúlni a rendszerhez vagy javasolt a Hycomat eltávolítása? A válaszokat előre is köszönöm.
Rendben, köszönöm!
Új kérdésem van. A szelepfedéltömítésem engedett. Tettem be Reinz tömìtést és ezzel is ugyanott enged.
A három lefogató csavart ütközèsig kell meghúzni vagy annyira csupán, hogy szorítsák le valamennyire a szelepfedelet?
Pasztázzam a tömítést?
Szelepfedél nem rozsdás, szép tiszta.
Azért a hajszárító kevés oda, valószínűleg még a mai sok kilowattos csodák is. Hőlégfúvóval viszont nekem egész szépen lejött, csak egy vékony fehér réteg maradt, aminek viszont elég volt csak megmutatni a smirglit.
Persze ésszel kell csinálni, és nem elégetni az anyagot, csak felmelegíteni. Én mondjuk télen csináltam, elég rendesen hűlt a másik oldalról.
Egy hihetetlen figyelmetlenség volt az oka az alacsony, 13,5 V-os generátorfeszültségnek (egyébként 4 ütem). Az akkumulátor testvezetékének csavarját nem húztam meg a váltóházon, csak oda tettem a csavart. Pf...
Ezért történt az is, hogy néha nem tekert az önindító és bizony az akku és a tűzfal közötti vékony testvezetékre esett az összes terhelés. Picit meg is változott a színe, de azért még nem fekete.
Egyébként az autóban 68000 megkímélt km van, ezért nem tartottam indokoltnak a generátor hibát.
Endre:
Nagyon jól néz ki az autó, biztosan sok munka volt vele. Szóval hajszárítóval vagy hőlégfúvóval lejön a gyári festés a duroplasztról?
Kapkodással szerintem nem lehet engem vádolni, most volt 3 éve, hogy szétszedtem, azóta eddig jutott :-)
Az alját pont azért fújtam telibe, mert kombi. Egyébként a tőletek származó recept szerint készült, Body 999 + nitrohigító, szórva. 4 doboz anyag ment rá több rétegben, a hígítót nem is számoltam, de volt egy szaga, amikor teljes felületén száradt. Nekem nem igazán repedezik, jobban hígítva viszont nem akart megmaradni a függőleges felületeken.
Régen ez is viszonylag rendszeresen kapott fáradtolajat a küszöbökbe, ajtók aljába. Most ahol összerakás, azaz fényezés előtt kellett kifújni, ott rendes üregvédőt kapott, hogy a fényező majd ne kergessen meg vasvillával. A végén majd ki lesz fújkálva a maradék, na akkor már valószínűleg megfontolom az olaj használatát.
Szép a belseje is. Kifejezetten tetszik, hogy az egész padlólemezt lefújtad szórható tömítővel / rücsivel, a fényképről nem látom rendesen, mi is az. Én restauráláskor csak ott fújtam, ahol volt gyárilag is (Limo), de kombinál minden le volt okádva. Tipp: ha picit jobban behígítod, akkor gyönyörűen ki fog repedezni száradáskor, pontosan úgy, ahogy ki volt például a motortérben a doblemez és a taréjlemez találkozásánál. Én úgy csináltam. :D Persze előtte azért elhúztam egy záró réteget.
Jó kis kocsi lesz ez, az már most látszik. Kitartást, és semmiképpen se kapkodd el, nagy kár volna érte.
Üregvédelemre két dolgot tudok mondani, az egyikkel való munka kényelmes, a másik meg brutál jó. A kényelmes: a ma kapható többféle üregvédő. Néhány évig jók, de nem tökéletesek. Viszonylag könnyű velük dolgozni. A tökéletes, de maszatolós: TRAFÓ OLAJ. 18-20 éve lett kifújva a 2T, a felújítást követően is a küszöbök, dobozok furatainál, alul a mai napig könnyezik még a furatok széleinél. Endoszkóppal vizsgálva, lekopogom, minden rendben van. Jövőre tervezek egy ismétlést, csak még ki kell találnom, hogyan kerüljem el, hogy mindenen végig kússzon az olaj. De lehet, hogy csak a hattyúnyaknak és a küszöböknek adok (és az összekötőnek), na meg a csomagtér merevítőnek leghátul, a laprugó dobozának meg nem. Úgy rémlik ez utóbbiból annak idején sokáig szivárgott a hátsó lábtérhez az olaj.
De van egy F Astrám is, azt az előző tulajdonosa szintén ki szokta fújkálni, szerintem fáradt olajjal, mert olyan feketés a foltoknál. Az sem rohad, csak szokásosan a hátsó sárvédőknél.
Kösz az elismerést :) Látványos képek max a fényező után várhatók majd. De addig is itt van egy a belsejéről.
Ezek a saját durói, kivéve a bal elsőt, mert az bő 20 éve törve volt, és az akkor rátett helyett került most másik használt, de jobb. Le lettek pucolva teljesen, első körben anyóshajszárító + spakli segítségével, aztán smirglivel befejezve. Majd még egyszer át lett csiszolva az egész, hogy felérdesedjen, ezért ilyen matt fényűek. Talán igy kevésbé fog csuklani édesanyám amikor majd fényeződik :)
A vázat mindenhol vasig pucoltam, ahol csak értem. A megközelíthetetlen üregek ki vannak, vagy ki lesznek fújkodva természetesen minden jóval. A duroplasztok által takart helyeken alapoztam (Budaprimerrel, ahogy máshol is), majd én lefújtam sima fehérre. Ott nem számít a szín, sem az, hogy nem tudok túl szépet fújni, a lényeg a nedvességálló bevonat. Az illesztéseknél kapott még némi üregvédő sprayt, aztán lettek felragasztva az elemek.
Nos, nem emlékszem pontosan, de talán 13.68-at mértem a 2T 12V-os generátorán, amikor teszteltem. Full-full generál után. Furcsa volt számomra is, de akkor utánaolvastam, és azt az infót találtam, hogy rendben van úgy. Alapjáraton valamelyest alacsonyabb, picit pörgetve a motort a fenti értéken vág a fesszab. Nem biztos az érték, de az tuti, hogy az alapjárat és a full gáz is 13.5-14.0 között van. Tölt jól, 2 éve üzemel újra a kocsi. Lekopogom, nem kellett hozzányúlni. Szerintem ha alapjáraton (a lehető legalacsonyabb fordulatszámon, amikor még pont gerjeszt) mérsz egy értéket, majd kissé emeltebb fordulatszámon egy magasabbat, ami fix lesz, ÉS szépen töltődik az akksi (= nem merül le) akkor jónak mondható.
Mondjuk ha jól értem, te nem nagyon nyúltál hozzá magához a generátorhoz, azt tippelném, hogy valamit nem jól kötöttél, de csak tippelek. :)
Közben szétbontottam a motor-váltó együttest és még a gyári kuplungszettet találtam a helyén, így már van róla képem.
KÉRDÉS:
Visszatettem a motort a motortérbe, mindent visszakötöttem és szereltem. A generátor 13,5 V-t tölt 14 V helyett. Ez milyen hibára utal? Diódák?
Azóta pl a KMGY műszer hőfokjelzője is magasabb értéket mutat a motor járása közben, de gyújtást levéve már normálisat. Tehát biztosan a generátor zavarja be azt is.
Az van,hogy a múltidő a helyén van,voltak..Egy-két bontott bigyó maradt négyüteműből,ha valahol mégis bele akadok egybe,lefényképezem,de nem valószínű.Sajna!
Köszönöm a válaszod!
Rendben van, szerintem beépítem őket. Mondjuk referenciaként szívesen fogadnék egy-egy képet az eredeti IFA kuplung alkatrészekről akár tőled, akár mástól - legalább fogalmam legyen róla, hogyan is néznek ki.
Közben mondta pár barátom is, hogy a tárcsa "ferodolján" még láthatóak a gyári fűrészelés nyomai, így ez majdnem új állapotú. A szerkezet nyomólapján viszont van néhány kicsi égésnyom, remélem kis csiszolással eltűnnek.
Szia!Ránézésre.A tárcsán még van kopnivaló a szegecsekig,a szerkezet rugótárcsájának a közepén már mintha látszódna,hogy beleharapott már a kinyomócsapágy,ennek ellenére szerintem fut még kategória.A gyári kérdésben nem igazán tudok mit segíteni,nekem amik voltak,azon ifás matricák voltak,még ha már kicsit kopva is,de kivehetően látszottak.A Tiéden nem látom,hacsak nem valaki egyszer higítóval el nem pucolta őket.
Igen, a kovérebb profil az, ami az első képen is látható. Emlékeim szerint a Bárókerből származik évekkel ezelőttről, de valószínűleg most is ugyanez kapható:
https://www.baro-ker.hu/product_info.php?cPath=30_71&products_id=3518
Ami szerfelett érdekes, az az, ami benne volt eddig. Az is idehaza lett beszerezve úgy 20-25 éve. Keresztmetszetre valahol a kettő között van, formára a vastaghoz hasonlít inkább, amennyiben annak is vannak bordák a "talpán".
Köszönöm a sok hasznos információt, ezek szerint egyértelműen a vékonyabb az, amelyikkel érdemes foglalkozni.
Ha jól látom, az alsó képen a baloldali az, ami a felső képen van. Számomra teljesen ismeretlen profil. A jobboldali viszont gyári. Az egyik fajta gyári. A '80-as és a '84-es kocsimon a másikfajta van. A 4T-men a képen látható. Szóval szerintem valamikor a vége felé volt a képen láthatóval szerelve. De az is lehet, hogy a kombik végig. Vagy vegyesen. Passzolom. :)
Másik fajta: a külső oldalán (a képen a bal fele) nem egy íves árok fut végig az üveg és a karosszéria között, hanem egy kb. 1mm mély, 5mm széles téglalap alakú "árok". A belső oldal - emlékeim szerint - változatlan.
Köszönöm a válaszokat, nem tudtam, hogy ebben is volt változás.
Sikerült feltennem képeket a két gumiról, talán valamennyire látszik a két profil különbsége. Viszont az utóbbi 20 évben egy olyannal volt összerakva, ami ránézésre valahol a kettő között van. De az sem az eredeti, ebben gyárilag világos színű volt.
Egy másik topikban linkeltem egy oldalt. Az 1984-es évet kell nézni.
A B oszlop februárban lett vastagabb, nyitható oldalablak pedig áprilistól van. Ott írják a kombit is (alvázszám U végződéssel), de szerintem csak Limousine karosszériánál volt.
Valahonnan érdemes volna letölteni a vonatkozó SRI doksit, az részletezi szerintem.
a keretváltás limuzinnál biztosan megváltoztatta az oldalablak gumik méretét, szerintem kombiknál is volt ilyen váltás, és ha igen, akkor feltehetően a vastagabb kerethez van az a fajta gumi.
Egy 1981-es 601s universalhoz keresek már jó ideje egy csomagtértető kitámasztót, de sajnos eddig sikertelenül.
Tudnátok segíteni? Itt egy kép is a biztonsag kedvéért.
Köszönöm előre is a segítséget!
Egy 74-es kombi fix oldalablakairól (meg a kombiajtó ablakáról) van szó. A vastagabb gumi az, ami valószínűleg manapság is kapható. A vékonyabbnak minden mérete kisebb.
Konkrétan melyik oldalablakra gondolsz?És a gumi melyik méretére? Ajtóablakból legalább kétféle vastagságú van, de az is lehet hogy három..Az oldalablaknál én csak a vékony, illetve a vastagkeretesről tudok, és a vastagkeretesből volt a dönthetős is.
Oldalablak gumi kérdésem lenne: van otthon kétféle. Alakra ugyanaz a profil, csak az egyik kicsit vékonyabb, a másik (értelemszerűen :)) vastagabb. Na de melyik az igazi?
sziasztok keresnék hütöbordás wartburg fékdobot lehet bontot is de jó álapotban legyenpersze csak 1/pár érdekelne köszi elérhetöségem 06704087034 trabantra akarom fel tenni a félre értések elkerülése véget csak szolok azért ide irtam
Nem látom valaki jelzett-e már, de konkrétan az Eporapid helyett ma is kapható festék boltokban, barkács áruházakban két komponensű műgyanta ragasztó, nekem speciel most Liquid Steel márkájú van itthon, de nagy a választék...
Üdv VB
Sziasztok! Trabant 601 karosszéria javítási munkákhoz keresek Eporapid univerzális kétkomponensű gyorsragasztót, amit már 2012 óta nem gyártanak. Tud valaki esetleg egy alternatív lehetőséget ajánlani, amivel kiváltható az Eporapid?
Olyan után érdeklődnék, hogy van egy 1.1 limusine-om, és a motortér felőli részt szeretném leszigetelni, csökkentve a motortérből beáramló hangokat, erre milyen megoldást tudnátok javasolni? illetve a csomagtartónak a kárpitja eléggé avítt, így kicserélném, ehhez van esetleg külön ilyen csomagtér szőnyeg vagy vágjak bele valamit és ennyi?