Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nos, az első új autóm 2002-ben,pont egy 1.3 16v Swift volt!
Na, az tuti, hogy sokmindent kibír(t)!
Csak egyszer robbantottam szét a difijét, egy téli kocsikázás során! Amúgy a kb. 7év alatt míg megvolt, nem volt baja!Pedig brutál mód hajtottam! Igaz, sokszor 6.000km-enként cseréltem benne az olajat, szűrőt! De soha nem volt vele bajom! Szó szerint!
Pedig, egy kicsit már beleéltem magam a Trabiba(nosztalgia)!
Mindig nézegetek Swifteket, de azok is vagy rohadnak, vagy drágább, mint amit kezdésnek rászánnék!Ha csak hobby autónak venném!
Majdnem vettem karácsony előtt egy N-es rallye autót, de aztán új autó lett "belőle"! Így is van itthon 3saját autó, meg még 2 a családból! Szelektálni kellene! :-)
Akkor nem rá, hanem inkább lebeszélnél a Trabiról!? Szomorúan kell tudomást vennem erről?
Pedig már rákattantam!
Motorikusan gáz az 1.1?
Nem akarlak lebeszélni, de lehet, hogy jobban járnátok, ha egy kocka utáni Swiftet vennétek. Akkor eggyel kevesebb Trabant gyilkolódik le és azzal nem fogtok szívni. A 4T Trabant 1000x megbízhatatlanabb, mint az említett Suzuki típus. Leginkább azért, mert össze-vissza szerelték már őket, mindenféle kétes minőségű alkatrészek felhasználásával.
Amúgy a szokásos: a kerékjárati íveknél meg kell kopogtatni a kerék és a duroplast közötti részt a kerék felől, hogy nem rohad-e. Vagy kifelé húzkodni és ha recseg, akkor annak az ívnek lakatolás kell. Ugyanígy a küszöböket végig kopogtatni. A hattyúnyakat. A kocsi sarkait megnézni. A duroplastok aljánál, ahol a fémhez van csavarozva. A hátsó futómű bekötési pontjait és azok 20 centis környékét. Ezek a tipikus rohadási gócpontok. Ezenkívül még jellemző a motorra a túlfogyasztás. Ha melegen is brutál benzines a szaga a kipufogónak, akkor valszeg a karbi azért nem 100-as. De én simán kikötöttem a szívatót, az esetek nagy többségében az okozza a túlfogyasztást, nem kapcsol ki rendesen (automata). A fékek legyenek rendben, meg persze a futómű. Tipikus probléma szokott még lenni a bajuszkapcsolónál a távolsági vagy épp a tompított fényszóróállás hiánya (mármint sötét). Ezt szétszedéssel, némi érintkező előfeszítéssel lehet orvosolni.
A 2T megbízhatóságát felejtsd el. Max. ha zsebbe nyúlsz és veszel egy nagyon jó 4T-t. De azt meg tényleg kár széthajtani, és drágább is, mint egy megbízható Swift. Azoknál is van pár rohadási pont, de azon kívül nem nagyon kell hozzájuk nyúlni.
Elnézést szeretnék kérni, hogy rögtön betámadok!
Nagy semmittevésemben(kötelező otthon maradás), gondoltam venni kéne egy Trabit! :-)
Az első "autóm" egy kétütemű volt, ezelőtt 24 évvel!Azóta persze, több új autóm is volt(most is vettem egyet 2hónapja)!De mivel szoci fan vagyok, meg szeretek nosztalgiázni, így gondoltam újra egy Trabira! Na, meg a gyerek is inkább egy öreg autót "gyilkoljon", mint az újakat(most tanítom vezetni a gyerkőcöt)!
A lényeg, egy 4 ütemű sedanra gondoltam, 2ütemű külsővel!
Mire kell figyelni vásárláskor?Nem vagyok az a kifejezett Trabi fan (amúgy inkább zsigulis vagyok, de szeretem a többi szoci technikát is), ezért nem szeretnék sokat beáldozni rá! Egyenlőre! :-)
Bocs, hogy nem olvasom végig a régebbi hozzászólásokat, de nem sok türelmem van most hozzá!
Köszönöm megértéseteket, válaszotokat, segítségeteket!
Ha kopott a motor,akkor lehet a vezérlőtárcsa rugója is hibás,vagy elkopott a blokk,és nem fekszik fel,összedolgozik a két henger.Találkoztam már ilyennel is.
Szia Norbi!
Nekem mikor ilyen problémám volt,hogy felpörgött a motor a lendkerék elnyírta az éket,persze az Én motorom elötte szét volt szedve és nem lett meghúzva rendesen a csavar.
Nézd meg az ékszíjtárcsa tövénél, nincs-e szivárgás. Illetve a váltó és a motor találkozásánál alul. Mondjuk szinte biztos, hogy mindkét helyen van valamennyi olaj. A lényeg, hogy szerintem falsot szív, ezért erőtlenedik el és nincs normális alapjárata a motornak. Annyit még megtehetsz, hogy ha nagyjából sikerül kifognod egy stabilabb időszakot, ami az alapjáratot illeti, fújj egy kis féktisztítót az ékszíjtárcsa tövéhez. Ha reagál rá a motor, akkor nem jó ott a tömítettség. De távolról ezt így nehéz kideríteni.
Üdv tagok!
Olyan problémám van hogy a trabant 601 -esem menetközben 2x felpörgött es elment az alapjárat illetve nincs benne sok erő valakinek ötlet illetve valami segítség hogy mi lehet a baj illetve hogy es hol kezdjem el ?
Köszönöm!
A karburátorral kapcsolatban küldök egy linket,Én is innen állítottam be és tökéletes lett.
https://www.2takter.de/vergaser/vergaser.php?from=2t
Mikori gyártású vagy első forgalomba helyezésű a kocsi? Az alapján lehetne tanácsot adni, hogy mi az, ami nem biztos, hogy rá való (már amennyiben nem szándékosan lett lecserélve másik kialakításúra).
Nem hinném, de legelőször azért ellenőrizd a gázvisszahúzó rugót, hogy jól működik-e. A bowdent szintén, nem szálkás-e, könnyen jár-e a héjában. Az a legjobb, ha valaki lenyomja a gázpedált (álló motor természetesen elég hozzá), te meg nézed, hogy egyből visszaáll-e a fojtószelep az alaphelyzetéig. Ha igen, akkor valószínűleg falsot szív valahol. Vagy a 2 szimmering valamelyikénél vagy a karburátor környékén. Fel lett újítva vagy legalább szét lett szedve a motor is? Fals levegőt féktisztítóval tesztelj: az ékszíjtárcsa tövéhez kell fújni egy kicsit, amikor jár a motor, és ha változik a motor hangja, akkor bizony ott szelel valamennyire. Ugyanígy a karburátor és a motor csatlakozásnál is meg kell fújkodni, illetve a pillangószelep tengelyét is, és hallgatózni.
Üdv!
Nagyon köszönöm a dicsérő szavakat,természetesen a hűtőrács mögötti részt lefestem,és köszönöm az észrevételt a légterelőt már megfordítottam.
Lehet,hogy a kilincsek miatt mondtad, a szürke diszcsíkot és az ablak kédert,de az alu kilincseket Én cseréltem,mert eredetileg műanyag volt rajt de ez jobban tettszett,természetesen meg van az eredeti is.
Nagyon köszönöm,és várom is az építő jellegü kritikákat!
Most egy olyan gondal küzdök,hogy az autó szépen indul és megy is de leálláskor nagyon lassan megy vissza az alapjárat,kicsit pörgősebb és fokozatosan lassul.
A karbit tisztítottam uszószintet beállítottam.
Az újabb karburátort szereztem rá,mert még felújítás elött a régivel hidegen nem indult.
Ha tudtok segítsetek mit állítsak,vagy ellenőrizzek,hogy az alapjárat jó legyen.
Gratulálok! Üdítő látványt nyújt az autód. Nem akarok beleszólni, de ha nem szándékos, csak elsiklottál fölötte, akkor a hűtőrács mögött még fújd le szerintem matt feketére, ahogy gyárilag is volt. Sokat javít a kinézeten, és mivel igényes kocsiról van szó, én megcsinálnám. De mindenki maga dönti el, nyilván. Illetve nem vagyok benne biztos, de a tiédbe még talán szürke díszlécgumi kellene, nem? Illetve töltős szélvédőkéderek. De ezek szintén részletkérdések.
Még egy észrevétel: a műanyag légterelők az ablak belső oldalán vannak, tehát felcserélted őket, ha jól látom.
Sziasztok!
Na úgy döntöttem,hogy Bernát Lajostól veszem meg a főtengelyt,mivel Őnála vannak eredet,még nem felújított darabok,kevés km-rel,bevizsgált állapotban,annyit kértem tőle mivel az a db amit ajánlott labirintos volt,hogy a gyújtás oldalon cserélje a csapágyat szimeringesre,kézséggel kicserélte,csütörtökön megérkezett a főtengely,egy biztonságos fa dobozban rögzített állapotban.
Ma bekerült a motor gyönyörüen jár,nincs csattogás,csörgés eddig nagyon elégedett vagyok igaz nem volt olcsó db,de már nem bízok a szétszedett összekókányolt db-ban.
Remélem,mivel sokat nem használom engem már kiszolgál.
Néhány képet teszek fel a készülőben lévő Trabiról.
Kaptam még egy (jó) tippet: Nagy Imre Kecskemét-Helvécia. Ennyit tudok csak. Meg azt, hogy jó minőségben csinálja a dolgokat. Középre például van gyári csapágya, ami eléggé ritka.
Azért amik előkerülnek a külalakján lehet látni miként tárolták,abból sok kiderül.Persze ez nem jelenti azt hogy anyagában is hozza azt amit kell.Nem véletlen mondták a hozzáértő felújítok,amikor versenymotorhoz csináltattuk a tengelyt,hogy komolyabb teljesítményt a gyári főtengely nem bírja,ezért kell erősített verzió,mert azt arra állítják össze.Persze hétköznapi használatban a gyári anyagokkal összeépített tengely messze jobb.Egyetlen felújított sem megy el 80-100 ezer km-t.A csapágyak teljesítménye valahogy manapság felére csökkent.vagy még annyi sem.Lehet nem esik szét,nem törik stb..,de csörögni fog az tuti,pedig mostanság már nagyon jó olajak vannak.Persze lehet kivétel,de egy felújítottról sem hallottam még hogy túlélt volna egy gyári élettartamot.Manapság meg már szinte senki,vagy egyáltalán senki sem megy annyit egy trabival,hogy ez kiderüljön.Kevés km-re meg egy átlagos jobb minőség megfelel ,nem kell hogy horror áron mérjék.Csak ne legyen sokadszorra felújítva.
Tovább megyek: arra is látok lehetőséget, hogy a mostanra megmaradt gyári új cuccal is félrenyúlj. Egyrészt ki tudja, hogy annak idején honnan esett le az adott alkatrész, hogy el tudott bújni mostanáig. Például elektronikai alkatrészekkel volt olyan, hogy a legmagasabb minőség ment az iparba gyártáshoz, a második vonalat kapta a Gelka és általában a javítószolgálat, a maradék jutott kiskereskedelembe. Mostanra megállapíthatatlan, hogy melyikből származik egy adott darab. És akkor ehhez jön még a közben eltelt, alsó hangon három évtized, ki tudja hol, milyen körülmények között.
A legjobbnak kiáltott is hibázhat,illetve ott is kijöhet bármilyen anyaghiba.Azért mert nagyon drága nem biztos hogy jobb is,mint olcsóbb szintén jó minőségű másik főtengely.Szerintem újat egyik sem tud már mutatni.Valószínű mind ugyanazon csapágyakat teszik bele,azt amit a piacon gyártanak,hogy azt honnan szerzik passz.Sok a hamisítvány,de a márkásban is akad silány ,vagy hibás.Aki régóta újít fel az tudja hogy milyen hibák keletkeztek és igyekeztek orvosolni.Nyilván ezt nem mindenki tartja be,ezért kerülnek elő semmitérő produktumok.Lehet hogy ott már felárat fizetsz olyanért amit sosem fogsz tudni hogy mi képezi.A legfőbb elkövetett hiba hogy mindenféle ratyi állapotú tengely kerül felújításra ,ami ki tudja hol volt elötte és hányszor újították fel.Ezért azt sem tudni hogy az anyagminősége mennyire romlott le a rossz kezelés vagy erőltetés során.Mégis valamiből dolgozni kell,mert már azért elég kevés gyári alap van a piacon,így bárki hibázhat.Bárhova is küldöd csakis jó alapanyagot küldj,azzal a legkevesebb a baj,de azért még az is lehet hibás.Gyári újban is akadt!
Szimeringes csapágyat nem kapni a piacon már ,ezért a hengergörgőst lecserélik.Amik vannak azokat felköszörülik és felújítják ,de az már nem feltétlen lesz tartós.Ezért kerül fel új csapágy és ahhoz már labirintos tömítés párosul,illetve másik ékszíjtárcsa.Régi típusú tengelyt úgy tudom nem tudnak az új típusúra felújítani,valahol ezt hallottam.Talán csak ez az egy csapágy kivétel.Viszont talán még az elképzelhető hogy visszaköszörülik és ráteszik az átmeneti labirintos tömítést,amit a régi tengelyekhez adtak a szimering kiváltására,de kisebb átalakítással jár.
Ha esetleg nem felel meg a tengely,akkor jelezd,nekem még vannak gyári bontatlan főtengelyeim,régi típusú.Felújításra alkalmas.
Nem kell tartani, csak a pénzt nem szabad sajnálni a JÓ minőségű dolgokra. Ha drágának is találnád a felújítást elsőre, később nem fogod bánni, amikor más kéthetente generálozza, te meg csak elfordítod a kulcsot és mész a kocsival...
Azt mondta,hogy csak olyan főtengely újít fel ami még nem volt bántva,árat csak akkor tud mondani ha látta a főtengelyt.
a csapágy kérdést még nem tudom,de ha elküldöm neki akkor egyeztetek róla,Én szeretném meghagyni szimeringesre,nem szeretném,hogy sírjon a labirin,és az Én időmbe már nem szeretnék a motorhoz nyúlni,igyis a 38 év alatt még nem volt szétszedve,ahhoz képest most most már kétszer szedtem szét,az egész felújításbol ettől a motorfelújítástól tartottam a legjobban,sajnos be is jött,
Igazából nem muszáj átalakítani labirintosra, ha nem akarod. De ha mégis, akkor csak gyári labirintot tetess fel, azért lehet még szerezni. Nem úgy értették, hogy a hengergörgős csapágyakat kicserélik golyósra középen?
Ha szimmeringesre szeretnéd meghagyni, akkor a KTT árul vitonból készültet, megfelelő méretben. Az örök meg egy nap, de a sima gyári szimmering is sokáig bírja. Amúgy a labirinttal nem szokott gond lenni, max. az utángyártottnál, hogy elkezd, sírni mint az állat.
Az említett eladó hirdetéseit láttam már sokszor. Én úgy tudom (azt hallottam róla), hogy alapvetően jó minőségűek a cuccai. Valószínűleg elnéztek valamit a tényleges kivitelezők. De Nyitraiban nem fogsz csalódni, róla csak nagyon jót hallottam. Árat mondott?
Sziasztok!
Jelen pillanatban ott tartok,hogy visszakaptam a pénzem és a főtengelyem,az Úri ember a jófogáson hirdet (H S)-nak hívják,
Ő az állítja,hogy nem Ő újítja fel a főtengely,természetes a hirdetésből ez nem derül ki és nagyon szép képek vannak felrakva a hirdetéshez.
Beszéltem Nyitrai Tiborral azt mondta,hogy válalják,de labirintosra alakítják át.mit szóltok hozzá?
Most már jó lenne valakit találni,aki megbízható és precíz munkát végez,véleményem szerint ma Magyarországon ez nagyon nehéz,mert ahogy észrevettem,silány munkáért sok pénzt kérnek.
Igen, én is kíváncsi vagyok rá, legalább város, vagy monogram szintjén. Vannak tippjeim. Illetve így segíthetünk, hogy az egy egyszeri rossz munkájuk volt-e vagy sem. Pl. Mihályfinál többen csináltattak tengelyt, általában jó eredménnyel. Nekem úgy küldték vissza, hogy a belső sonkákon lafogtak az ellensúlyok, úgy rendesen. Nem szegecselték össze normálisan. Az ékszíjnál meg hiányzott a stift belül. Visszaküldtem, szó nélkül orvosolták és jó lett a végeredmény. Ez azt gondolom, nem egy nagy hiba, szimplán szétszórtak voltak. A végeredmény jó lett.
És persze azt is megírhatnád majd, hogy végül hova vitted és milyen lett.
Azért írhatnál körvonalakban,hogy honnan vetted.Mások is okuljanak belőle.Úgy vettem észre hogy nagyon sokan kezdtek felújítani.Én mondjuk egy helyről szoktam rendelni,már lassan 20 éve.Verseny célra is készültek tengelyek és hibamentesen működtek.Nekem nem volt gondom vele,lehet másnak igen.Én akkor is meg vagyok elégedve a munkával amit csinált,és mindig azt kaptam,amit kértem a felújításkor.
Tisztelt márkatársak!
Eddig nem írtam,mert azt hittem,hogy erre az időre kész lessz a trabi,és ahogy igértem teszek fel róla fényképet,de tévedtem,előző levelemben a motor hibáról érdeklődtem,meg lett a hiba, elnyírta a ledkerék felöli éket és elforgott nagy fordulaton.
Gondoltam"Én kis naiv"ha már szét lett szedve a motor kicserélem a főtengelyt mert nagyon hangos és csapágyas volt(6v).
Nevet nem írok rendeltem főtengelyt egy Úriembertől,meg is kaptam a cseredarabot vissza küldtem,tegnap össze lett rakva a motor de 10 perc alapjárat után az egyes henger alsó hajtókar csapágyas lett.
Közöltem az eladóval,aki elösször kézségesen mondta,hogy kicseréli,mikor kértem,hogy jobban figyeljenek a munka minőségére,jött a kioktatás,hogy miért a legolcsóbbat vettem miért nem drágábbat mert Ö tud 90-300E ft-ig.
Na ez kiverte a biztit,mivel ha nem hirdeti honnan tudjam,hogy milyen fötengelyei vannak.
Elgondolkodtam,hogy visza kérem a pénzem és a főtengelyem,
Esetleg tudtok megbízható szakembert(név,tel)nagyon megköszönném!!!!!
Ha rendszeresen használatban van a kocsi - értsd: a karburátorban nem áll sokat ugyanaz a benzin adag - akkor simán jó a 95-ös is. Ha ritkán van használva, esetleg 1-2 hónapot áll is néha, akkor meg eleve nem megterhelő 100-ast tankolni. Azzal nem lesz probléma, ugyanis annál a kötelező bioetanol egyéb, szintén megújuló energiahordozóval van helyettesítve, amit többek között a korróziós veszélyek miatt kísérleteztek ki. Én OMV 100-at tankolok egyébként. Évi 500-1000 km futásteljesítmény mellett, maximum 1 hónapos állásokkal.
Amúgy, igen, érdemes foglalkozni a kérdéssel. A 95-ösben lévő etanol is képes korrodálni az alumíniumot pl., ami a Trabant esetében leginkább a benzincsapra, a karburátorra jelent veszélyt.
Üdv. Mindenkinek!
Úgy 25 évig vezettem 2 ütemű Trabantot, sokat javítgattam, bütyköltem, de ma már nem teszem, Azonban anyósom, aki 83 éves, és vezeti is rövidebb távon még mindig, az ő nevében szeretném kérdezni, hogy érdemes-e foglalkozni a benzinben történő etanol-tartalom növekedéssel a Trabant esetében ? Idáig is volt már benne etanol, ez a növelés számít-e valamit ? A típuslistákban akadnak régebbi autók, pl. a Skoda Favorit, Felicia, amikbe nem ajánlják, de a Trabant ,már nem szerepel a listákban.
Köszönöm a tanácsokat,szétszedtem a motort ,de eddig semmi rendellenességet nem tapasztaltam,a szimeringek jók(1983 6v-os trabi)a vezérlőtárcsák és a rugók rendbe,most egyenlőre jegelem a dolgot mivel holnap elutazunk 4 napra.
Úgy döntöttem a főtengelyt kicserélem,hamár szétszedtem a blokkot.
Majd januárban jelenkezem,hogy mit sikerült csinélni.
Különben egy teljes felújításon esett át a trabi,most rakom össze,még szerencse,hogy ráindítottam a motorra és nem a végén derült volna ki a hiba.
Nagyon nem szeretném az eredetiséget bántani,csak pár kiegészítőt szerelek rá,ködlámpák,tolató lámpa.
Majd januárban teszek fel róla képeket4
Addig is köszönöm a segítséget!!!
Boldog Új Évet Kívánok!!!!
Labirintos vagy szimeringes a főtengely?Jártam úgy hogy az ékszíjtárcsa felőli szimering rugója szétugrott,persze ez nem látszott,minden vadi új.Lehetett megint szétszedni és kicserélni.Ilyenkor egyhengerezik,elégetni nem tudja az üzemanyagot csak úszik a benzinben.
Mindkét forgattyúsház félben állt a benzin vagy csak az egyikben?Ha mindkettőben akkor karburátorral lesz gond.Állíts rajta újra,főként az úszószintet lődd be jól.Fúrással nem lehet gond.Kúpos dugattyú miatt amúgy is változik a hézag.Ennyire nem lehet egy fúrást elrontani,hogy attól ne menjen,az fura lenne.Versenyautónál volt hogy egy tizedes illesztés kellett,de úgy is ment,igaz ott a hengerfej variálva lett.De ha belegondolsz,hogy egy agyonkopott motor,vékonyra kopott gyűrűkkel vállas hengerrel is még megy amíg nem lesz mechanikai sérülés,akkor ennek simán mennie kellene.Ha viszont úgy érzed hogy nem százas akkor vidd vissza a műhelybe ,ahol fúrták és méress rá az illesztésre.Tehetnél fel képeket hogy lássuk hogy is néz ki,amit leírtál.
Őszintén szólva gondoltam arra, hogy nem tud elősűríteni, emiatt a végnyomás is kevesebb lesz, bár nehéz elhinni, hogy ez okozza. A hengerfejtömítés tutira jó, nem ott megy el a nyomás? A 0,03 századot 3 századnak kell érteni, ugye? A 0,1 tizedet pedig 1 tizednek. Ha felülről méred, ott simán bemehet az első gyűrűig a tizedes, ugyanis ott sokkal kisebbre van esztergálva a dugattyú. Ha nem tudod elvinni megméretni, akkor alulról mérjed, a dugattyú szoknyájánál, a csapszegre merőlegesen. A vezérlőtárcsák szépen felfekszenek? Mennyire állt a benzin a blokkban? Nem lehet, hogy a karbi túlfolyójánál valami eltömődés van? Olaj maradék vagy ténylegesen benzin volt? előbbiből minden blokknál van valamennyi teljesen üzemszerű. Utóbbiból már nem szabadna lennie.
Köszönöm a válaszokat!
A motort szétszedtem,nincs gyürű törés,de a forgattyus házban állt a benzin,
Utánna olvastam,német videókat néztem és azt mondják,hogy az illesztési hézag a dugattyu és a henger fala közt 0,03 század,
na az enyémnél a 0.1 tizedes hézagmérő simán bemegy.
Szerintetek nem a fúrással van a gond? Szerintem nem tud elősüríteni.
Kérlek erősítsetek meg ebben ha jól gondolkodom.
A szimeringek újak tömítenek,tömítések jók,vezérlö tárcsa új,rugók újak.
Természetes a mérések házi körulmények közt értendők,de szerintem megfelelő műszerrel még nagyobbak lennének az eltérések,
Ne is próbálkozz az indítással .Azonnali szétszedés.Te raktad össze a motort?Ha igen akkor magad is szedd szét hogy feltárd hibát.Úgy könnyebb kideríteni hogy te hibáztál vagy anyaghiba van.Lehet hogy eltörtek a gyűrűk,fúrás után kicsit le kell gömbölyíteni finom reszelővel vagy levegős kis köszörűvel a henger ablakait.Azokban hajlamos elakadni a gyűrű amíg friss a fúrás.Utána is de ilyenkor még jobban nekifeszül a hengerfalnak a gyűrű és ezért elakadhat.Utána jön a törés ,sérülés.Húzd le azt a hengert amiben semmi nyomás vagy kevés van.Aztán kiderül.Mondjuk a gyűrűtörés nem szokott felpörgést okozni,azt többnyire fals levegő okozza.Vagy lelazult a henger vagy egyéb hiba lesz.Tudsz tegyél fel képet az eredményről,segítünk amiben lehet.
Szerintem egy jó motorét nehéz volna befogni. Önts bele egy kis olajat, hogy tömítsen a gyűrűknél és próbáld újra. A dugattyú-henger illesztése dugattyútól függően 2-5 század jellemzően, kb. a csapaszeg magasságában mérve a szoknyán. Javaslom, olvasd végig az utolsó 1-2 hónapot a Veterán topikban. De kérdezz nyugodtan, ha valami nem világos még.
Kedves Klub Tagok!
Elöször is Boldog Karácsonyt Kívánok mindenkinek!
Új vagyok az oldalon,és szeretnék tanácsokat kérni tőletek trabi felújításával kapcsolatban.
Nekiláttam egy 1983-as 6v-os trabant motor felújításának,főtengely felújítás,henger fúrás,vezérlőtárcsák cseréje.
Olyan problémám van,hogy a motor pár km-en kilett próbálva összerakás után,működött,közben szétlett szedve teljes festés miatt.most rakom össze,gontoltam elindítom a motort,mikor visszakerült a helyére,el is idult de egy idő mulva felpörög és leáll.
Ismét indítottam elindult alapjáraton megy de gázadáskor fepörög és leáll.Karbulátort szétszedtem,tisztítottam,gyújtást ellenőríztem,gyertyát cseréltem,de nem jó.Észrevettem,hogy nagyon könnyen pörget az önindító,kivettem a gyertyákat és indítózás közben befogtam a gyertyanyílást,simán be tudtam fogni,ez így jó?
Ha tudtok segíteni kérlek írjatok!
Mennyi a dugattyu illesztése a hengernél,és a gyűrű hézag?
Segitségeteket előre is köszönöm!
Kedves Klub Tagok !
Mindenkitől bocsánatot kérek, valóban rossz telefonszámot adtunk meg.
A 70-es helyett, 30-ast.
Ennek ellenére, egy fiatalember felhívott, és tegnap (12.11.-én) el is vitte a főtengelyt.
Tehát, az alábbi hirdetés érvényét vesztette.
,,Van egy 601-es Trabanthoz, 1 db. Komplett, Eredeti, Gyári NDK-s főtengelyem !
KIFOGÁSTALAN ÁLLAPOTBAN !
Szeretném eladni ! (Csak komoly érdeklődők hívjanak.),,
Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok !
Pflanczer Ferenc
+36703195860