Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6069 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:MARKOVSZKY ERNŐ: 81859

Őt keresd:
https://www.facebook.com/pg/schallauto/about/?ref=page_internal
Már ha a 60-70 km nincs túl messze.

Móron is tudok egyet, ha minden kötél szakad.
https://mormost.hu/gauruder-istvan-karosszerialakatos-mester/

6068 jocking . 2020-07-06 21:04:08  Előzmény: Spityu: 81858

Jónak jó, a meglévő problémákat inkább a fos minőségű utángyártott javítóelemeknek tudom be (de semmi vészes). Az vele a probléma, hogy szerintem elvettem a kedvét az ilyen volumenű munkáktól a folyamatos cseszegetéssel, és hogy emiatt nem tudott futószalagon Fabia első küszöbvégeket foltozni. :D De nála kéne megkérdezni, valószínűleg van az a pénz.

6067 MARKOVSZKY ERNŐ 2020-07-06 14:16:51  Előzmény: Spityu: 81853

Köszönöm a gyors választ! Valami elérhetőséget kaphatok? Ha nem lakik messze a szaktárs lehet hogy elhívnám egy kis vízgereblyézésre:-)) akarom mondani egy kis vizitálásra a gépezet vonatkozásába.

6066  Spityu 2020-07-06 13:31:15  Előzmény:MARKOVSZKY ERNŐ: 81857

Szia! Jocking kolléga talán tud segíteni. Nem lakik vészesen messze tőled és a környéken ő talált jó lakatost a kocsijához.

6065 MARKOVSZKY ERNŐ 2020-07-06 13:13:30

Tiszteletem a fórumosoknak! Most regisztráltam mert most került egy 2T 601 a tulajdonomba. Valamikor a 90 évek elején volt ilyen gépsárkányom jóval idősebb mint ez a 89 gyártású. A kocsi szépen egybe van de akadnak rajta javítani valók. Első körbe a karosszériát szeretném javítani. Hátul a csomagtartó jobb felén látok rohadást. Van valaki Győr környékén aki tudna segíteni ebben? Előre is köszönök minden segítséget. További szép napot.

6064  Spityu 2020-07-05 22:05:34  Előzmény:Jován Szabolcs: 81850

Gyárilag hozzánk biztosan nem jött rádiós kivitel, én is úgy tudom. Azt nem tudom, hogy a németeknél hogyan volt. De tudomásom szerint, ha figyelembe vesszük az évjáratot, akkor a leginkább belevaló az az RFT A 341 Tournee típusú rádió és a hozzá "tartozó" (külön volt megvásárolható) egy darab hangszóró.

6063 jocking . 2020-07-05 21:07:31  Előzmény:Jován Szabolcs: 81850

Semmilyen. :)

6062 Jován Szabolcs 2020-07-05 10:44:12

Szép napot! Van egy 1988-as Trabantom ebben gyárilag milyen rádió van?

6061 Kacsándi Szabolcs 2020-05-10 21:25:55  Előzmény:Oresztész István: 81796

Üdv!
Ezt így leírni nehéz.Ha tudsz hegeszteni akkor nagy baj nem lehet.A küszöböt elég egyszerű cserélni,persze ha nem kell nagyon szétvágni mindent.Ha a padlólemez ép.akkor csak le kell vágni a régi alsórészt,szépen felcsiszolni,aztán beilleszteni az új küszöböt.Az utángyártottat is hosszabbra hagyják.Ha a hattyúnyak jó állapotban maradt,akkor elég az emelőpont után levágni,ahol az eredetit is hozzátoldották.Ha úgy látod rossz az a rész,akkor végig is engedheted teljes hosszban.Van aki úgy cseréli.Ha jó állapotú az első rész,ami ritka,akkor nem szükséges.Viszont többnyire az is rohad,még ha kívülről nem is látszik.Mondjuk ha gányolva volt,akkor ki tudja mi van belül.Valószínűleg le sem kezelték hegesztés után.Készülj fel sok köszörülésre.Ha sikerült beméretezned és beállítanod,akkor már könnyű a dolog csak le kell hegeszteni,esetleg hozzápótolni ahol szükséges hogy fel lehessen hegeszteni az alsó részt.Ponthegesztést vagy szakaszos élhegesztést is használhatsz ,de ezek kombinációját is.Gyárilag ponthegesztés volt.Ahol kell ott meg körbe kell varrni.Ha szükséges merevítsd meg a kasznit zártszelvényekkel,nehogy a küszöb levágásánál deformálódjon.Most készült el egy 601-es,azon mindent kellett cseréljek,próbálok keresni képet és feltölteni valahogy.
Addig is rakhatnál fel ide képet,hogy lássuk mennyire rossz a helyzet.

6060 Oresztész István 2020-05-10 17:00:04

Szervusztok Klubtagok!
Nagyfába vágtam a fejszémet neki álltam a kis Trabim (2T 601 Limusin) felújításának, rendben lecsupaszítottam és meztelen valóság sajnos az, hogy a két ( jobb –bal) komplett küszöböt cserélnem kell. Vannak még kisebb javítások…. Igazából magam szeretném kicserélni a küszöböket….. Szeretem a kihívásokat, ezért nem akarom elvinni karosszéria lakatoshoz, nyolc éve lakatolták ki a kasztnit, elég gányolt munkát végeztek. Ha tudnátok segíteni ez ügyben leírásokkal és képes illusztrációkkal azt nagyon megköszönném.

6059  Spityu 2020-03-28 20:41:49  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81663

Sok autó valóban jó lenne, ha figyelnének rá. És sok olyan autó van, amit ha gyilkolnak, akkor is jók.
De azért van pár autó típus vagy altípus, ami rizikós. Van egy emberke, aki a mostani napi használós autóm előző tulajdonos, saját bevallása szerint mindig figyelt a kocsijaira. Újan vett egy Scenic-et, kevesebb, mint 100e km alatt kb. a komplett motort generálozta. Az 1.9 dCi egy rakás kutyapiszok. De az 1.5-ös pl. jó. Sok ilyen van. A 4T-re visszatérve: alapvetően szerintem jó autó lenne, csak vigyázni kell rá. Megfelelően üregvédőzni és akkor kimegy a világból, tényleg. Ja, igen, minőségre a karbi eléggé gyenge az eredeti Weberhez képest.

6058 jocking . 2020-03-28 14:45:53  Előzmény: Spityu: 81661

Hát igen, sokat kibír. A múltkor hetekig szólt a hidrotőke a 4T-ben, de nem értettem, hogy miért, olaj elég volt benne. Aztán szelepfedelet levéve is megnéztem az olajat, és kb. olyan volt, mint egy sokadjára lefőzött híg kávé. :D Olajcsere után érdekes módon elkussoltak a szelepek. :)

6057 Szepesi Ferenc  2020-03-27 21:25:34

Köszi srácok!
Valahol erre számítottam!
Sajnos tény, hogy a hobby autó nem kifejezetten nekem való, mivel heteket vagyok távol, így nincs időm olyan szinten foglalkozni vele!
Csak valamit szeretnék venni a gyereknek(meg magamnak is elmebajra) , hogy ne a napi autókat gyüstölje gyakorlással(11éves)!
Gondoltam, beledobnék egy 1.6-ost,így a karbi csere megoldva!
Rohadni, már szinte minden 10 évnél öregebb autó elkezd!
Az, hogy mi a jó!?
Az csak akkor derül ki, ha már használod!
Nekem volt/van francia, német, olasz, magyar/japán, szovjet, csehszlovák, NDK-s autóm, de valahol egyiket se bántam meg! Van olyan, ami inkább csak bosszant, de otthagyni még soha nem hagyott ott egyik sem!
A zsiguliban eltört a váltókar, berúgtam harmadikba valahogy, és hazamentem vele!
A Swift alól félig kiütöttem a futóművet, amikor felmásztam egy szalagkorlátra, de hazavitt!
...
És ezek nem 10km-es utak voltak!
Szóval, lehet szidni a franciát, a németet, a csehszlovákot, akármelyiket, de engem még mindegyik hazavitt, és soha egyiknek se volt nagy hibája!Volt benzinesem is, dízelem is! De most már maradtam a benzineseknél!
A francia elektromos apróságokkal bosszant néha, igaz munkásautónak használom, így nem mindent csinálok meg rajta! De pl. fél éven keresztül jártam ki vele németbe minden gond nélkül!
Az öreg olasz inkább csak szétrohadt! Amúgy még meglenne.
Szóval ennyi, és ennyi fajta autó után azt mondom, mindegy milyen márka! Ha jót fogsz ki, jó lesz, ha rosszat, akkor szívás!
De, azért mindig kérdezősködök vásárlás előtt!
Aztán majd az asszony dönt! :-D
Én meg bújom a netet, míg le nem fújja! :-)

6056 Kacsándi Szabolcs 2020-03-27 20:20:16  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81660

4T esetén nem a motor maga a gond,mivel VW ből való.Csak az szerencsétlen karbi ne lenne rajta.Borzasztóan elbaltázott konstrukció.Ugyan ilyen motorok voltak az első golfokba,polókba,seatba.Csak ott megfelelő karburátort használtak vagy már injektort.azok kimentek a világból és még mindig mennek is.Nekem nagyon sokáig volt 4T.Amennyire szerettem az elején annyira megutáltam a végére.Vehetsz ha beleélted magad,csak nem fogod szeretni már valószínűleg.De ha szereted a kihívást és közös szerelést a fiaddal,akkor vágj bele.Persze ha nem gond ha össze kell olajozni magad,meg valamennyire értesz is hozzá.Tanulókocsinak ,hobbiautónak lehet használni,aztán úgy is viszi a gyerek a másik autót.

6055  Spityu 2020-03-27 20:06:29  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81660

Hát, én leginkább a tipikus, lelakott, olcsó 4T-ktől szeretnélek megkímélni. Azok jó eséllyel csalódást okoznának. 200-ért szerintem már tudsz elfogadható Swiftet venni. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy első autónak kell, mondjuk 2 műszaki erejéig. Utána jöhet érte a csipegető kanál. :D
Motorikusan amúgy jók a 4T Trabantok. Tudomásom szerint nem szokott gond lenni velük, eléggé túl van méretezve. A török utángyártott vízpumpa az eléggé sírós fajta, de azon kívül, hogy sír, azzal sem szokott gond lenni. A motor, ha megkapja az olajat és a vizet, sokat elvisel. De mentem én vele hengerfejesen is, olajnyomás nélkül is (igaz csak érintő gázzal), nem lett csapágyas. Ja, még a kuplung az, ami gáz, ha a rossz fajta utángyártott. Az egy igazi mumus tud lenni. Kiemelő villa, bowden, minden enged előbb-utóbb azzal. :D

6054 Szepesi Ferenc  2020-03-27 19:48:43  Előzmény: Spityu: 81658

Szia!

Köszi a gyors választ!

Nos, az első új autóm 2002-ben,pont egy 1.3 16v Swift volt!
Na, az tuti, hogy sokmindent kibír(t)!
Csak egyszer robbantottam szét a difijét, egy téli kocsikázás során! Amúgy a kb. 7év alatt míg megvolt, nem volt baja!Pedig brutál mód hajtottam! Igaz, sokszor 6.000km-enként cseréltem benne az olajat, szűrőt! De soha nem volt vele bajom! Szó szerint!

Pedig, egy kicsit már beleéltem magam a Trabiba(nosztalgia)!
Mindig nézegetek Swifteket, de azok is vagy rohadnak, vagy drágább, mint amit kezdésnek rászánnék!Ha csak hobby autónak venném!
Majdnem vettem karácsony előtt egy N-es rallye autót, de aztán új autó lett "belőle"! Így is van itthon 3saját autó, meg még 2 a családból! Szelektálni kellene! :-)

Akkor nem rá, hanem inkább lebeszélnél a Trabiról!? Szomorúan kell tudomást vennem erről?
Pedig már rákattantam!
Motorikusan gáz az 1.1?

6053  Spityu 2020-03-27 16:45:11  Előzmény:Szepesi Ferenc : 81657

Szia!

Nem akarlak lebeszélni, de lehet, hogy jobban járnátok, ha egy kocka utáni Swiftet vennétek. Akkor eggyel kevesebb Trabant gyilkolódik le és azzal nem fogtok szívni. A 4T Trabant 1000x megbízhatatlanabb, mint az említett Suzuki típus. Leginkább azért, mert össze-vissza szerelték már őket, mindenféle kétes minőségű alkatrészek felhasználásával.
Amúgy a szokásos: a kerékjárati íveknél meg kell kopogtatni a kerék és a duroplast közötti részt a kerék felől, hogy nem rohad-e. Vagy kifelé húzkodni és ha recseg, akkor annak az ívnek lakatolás kell. Ugyanígy a küszöböket végig kopogtatni. A hattyúnyakat. A kocsi sarkait megnézni. A duroplastok aljánál, ahol a fémhez van csavarozva. A hátsó futómű bekötési pontjait és azok 20 centis környékét. Ezek a tipikus rohadási gócpontok. Ezenkívül még jellemző a motorra a túlfogyasztás. Ha melegen is brutál benzines a szaga a kipufogónak, akkor valszeg a karbi azért nem 100-as. De én simán kikötöttem a szívatót, az esetek nagy többségében az okozza a túlfogyasztást, nem kapcsol ki rendesen (automata). A fékek legyenek rendben, meg persze a futómű. Tipikus probléma szokott még lenni a bajuszkapcsolónál a távolsági vagy épp a tompított fényszóróállás hiánya (mármint sötét). Ezt szétszedéssel, némi érintkező előfeszítéssel lehet orvosolni.
A 2T megbízhatóságát felejtsd el. Max. ha zsebbe nyúlsz és veszel egy nagyon jó 4T-t. De azt meg tényleg kár széthajtani, és drágább is, mint egy megbízható Swift. Azoknál is van pár rohadási pont, de azon kívül nem nagyon kell hozzájuk nyúlni.

6052 Szepesi Ferenc  2020-03-27 15:11:02

Sziasztok!

Elnézést szeretnék kérni, hogy rögtön betámadok!
Nagy semmittevésemben(kötelező otthon maradás), gondoltam venni kéne egy Trabit! :-)
Az első "autóm" egy kétütemű volt, ezelőtt 24 évvel!Azóta persze, több új autóm is volt(most is vettem egyet 2hónapja)!De mivel szoci fan vagyok, meg szeretek nosztalgiázni, így gondoltam újra egy Trabira! Na, meg a gyerek is inkább egy öreg autót "gyilkoljon", mint az újakat(most tanítom vezetni a gyerkőcöt)!
A lényeg, egy 4 ütemű sedanra gondoltam, 2ütemű külsővel!
Mire kell figyelni vásárláskor?Nem vagyok az a kifejezett Trabi fan (amúgy inkább zsigulis vagyok, de szeretem a többi szoci technikát is), ezért nem szeretnék sokat beáldozni rá! Egyenlőre! :-)
Bocs, hogy nem olvasom végig a régebbi hozzászólásokat, de nem sok türelmem van most hozzá!
Köszönöm megértéseteket, válaszotokat, segítségeteket!

Szepi

6051 Kacsándi Szabolcs 2020-02-27 22:39:45  Előzmény:Norbi Fekete: 81613

Ha kopott a motor,akkor lehet a vezérlőtárcsa rugója is hibás,vagy elkopott a blokk,és nem fekszik fel,összedolgozik a két henger.Találkoztam már ilyennel is.

6050 Norbi Fekete 2020-02-22 13:09:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81611

Mondjuk a 2 es hengernél sok a olaj nyom illetve mintha száraz lenne a gyertya vagyis olyan mint ha meg lenne égve

6049 Németh Pál 2020-02-22 06:12:43  Előzmény:Norbi Fekete: 81607

Szia Norbi!
Nekem mikor ilyen problémám volt,hogy felpörgött a motor a lendkerék elnyírta az éket,persze az Én motorom elötte szét volt szedve és nem lett meghúzva rendesen a csavar.

6048 Kacsándi Szabolcs 2020-02-21 18:40:26  Előzmény:Norbi Fekete: 81610

Nézd át a karburátort és gyújtást is.Illetve,hogy mindkét gyertya működik ,esetleg melyik henger hidegebb a másiknál.

6047 Norbi Fekete 2020-02-21 12:27:06  Előzmény: Spityu: 81608

Köszönóm a választ megnézem

6046  Spityu 2020-02-20 22:20:02  Előzmény:Norbi Fekete: 81607

Nézd meg az ékszíjtárcsa tövénél, nincs-e szivárgás. Illetve a váltó és a motor találkozásánál alul. Mondjuk szinte biztos, hogy mindkét helyen van valamennyi olaj. A lényeg, hogy szerintem falsot szív, ezért erőtlenedik el és nincs normális alapjárata a motornak. Annyit még megtehetsz, hogy ha nagyjából sikerül kifognod egy stabilabb időszakot, ami az alapjáratot illeti, fújj egy kis féktisztítót az ékszíjtárcsa tövéhez. Ha reagál rá a motor, akkor nem jó ott a tömítettség. De távolról ezt így nehéz kideríteni.

6045 Norbi Fekete 2020-02-20 22:08:02

Üdv tagok!
Olyan problémám van hogy a trabant 601 -esem menetközben 2x felpörgött es elment az alapjárat illetve nincs benne sok erő valakinek ötlet illetve valami segítség hogy mi lehet a baj illetve hogy es hol kezdjem el ?

6044 Pajer Thomas 2020-02-07 18:42:36  Előzmény:Németh Pál: 81586

Szuper! Köszi!

6043 Németh Pál 2020-02-07 17:53:52  Előzmény:Pajer Thomas: 81582

Köszönöm!
A karburátorral kapcsolatban küldök egy linket,Én is innen állítottam be és tökéletes lett.
https://www.2takter.de/vergaser/vergaser.php?from=2t

6042 Pajer Thomas 2020-02-07 14:03:43  Előzmény:Németh Pál: 81577

Gratula! Nagyon szép!

6041  Spityu 2020-02-03 19:54:46  Előzmény:Németh Pál: 81579

Mikori gyártású vagy első forgalomba helyezésű a kocsi? Az alapján lehetne tanácsot adni, hogy mi az, ami nem biztos, hogy rá való (már amennyiben nem szándékosan lett lecserélve másik kialakításúra).
Nem hinném, de legelőször azért ellenőrizd a gázvisszahúzó rugót, hogy jól működik-e. A bowdent szintén, nem szálkás-e, könnyen jár-e a héjában. Az a legjobb, ha valaki lenyomja a gázpedált (álló motor természetesen elég hozzá), te meg nézed, hogy egyből visszaáll-e a fojtószelep az alaphelyzetéig. Ha igen, akkor valószínűleg falsot szív valahol. Vagy a 2 szimmering valamelyikénél vagy a karburátor környékén. Fel lett újítva vagy legalább szét lett szedve a motor is? Fals levegőt féktisztítóval tesztelj: az ékszíjtárcsa tövéhez kell fújni egy kicsit, amikor jár a motor, és ha változik a motor hangja, akkor bizony ott szelel valamennyire. Ugyanígy a karburátor és a motor csatlakozásnál is meg kell fújkodni, illetve a pillangószelep tengelyét is, és hallgatózni.

6040 Németh Pál 2020-02-03 19:28:01  Előzmény: Spityu: 81578

Üdv!
Nagyon köszönöm a dicsérő szavakat,természetesen a hűtőrács mögötti részt lefestem,és köszönöm az észrevételt a légterelőt már megfordítottam.
Lehet,hogy a kilincsek miatt mondtad, a szürke diszcsíkot és az ablak kédert,de az alu kilincseket Én cseréltem,mert eredetileg műanyag volt rajt de ez jobban tettszett,természetesen meg van az eredeti is.
Nagyon köszönöm,és várom is az építő jellegü kritikákat!
Most egy olyan gondal küzdök,hogy az autó szépen indul és megy is de leálláskor nagyon lassan megy vissza az alapjárat,kicsit pörgősebb és fokozatosan lassul.
A karbit tisztítottam uszószintet beállítottam.
Az újabb karburátort szereztem rá,mert még felújítás elött a régivel hidegen nem indult.
Ha tudtok segítsetek mit állítsak,vagy ellenőrizzek,hogy az alapjárat jó legyen.

6039  Spityu 2020-02-01 20:05:02  Előzmény:Németh Pál: 81577

Gratulálok! Üdítő látványt nyújt az autód. Nem akarok beleszólni, de ha nem szándékos, csak elsiklottál fölötte, akkor a hűtőrács mögött még fújd le szerintem matt feketére, ahogy gyárilag is volt. Sokat javít a kinézeten, és mivel igényes kocsiról van szó, én megcsinálnám. De mindenki maga dönti el, nyilván. Illetve nem vagyok benne biztos, de a tiédbe még talán szürke díszlécgumi kellene, nem? Illetve töltős szélvédőkéderek. De ezek szintén részletkérdések.
Még egy észrevétel: a műanyag légterelők az ablak belső oldalán vannak, tehát felcserélted őket, ha jól látom.

6038 Németh Pál 2020-02-01 18:41:27

Sziasztok!
Na úgy döntöttem,hogy Bernát Lajostól veszem meg a főtengelyt,mivel Őnála vannak eredet,még nem felújított darabok,kevés km-rel,bevizsgált állapotban,annyit kértem tőle mivel az a db amit ajánlott labirintos volt,hogy a gyújtás oldalon cserélje a csapágyat szimeringesre,kézséggel kicserélte,csütörtökön megérkezett a főtengely,egy biztonságos fa dobozban rögzített állapotban.
Ma bekerült a motor gyönyörüen jár,nincs csattogás,csörgés eddig nagyon elégedett vagyok igaz nem volt olcsó db,de már nem bízok a szétszedett összekókányolt db-ban.
Remélem,mivel sokat nem használom engem már kiszolgál.
Néhány képet teszek fel a készülőben lévő Trabiról.

6037  Spityu 2020-01-27 17:57:44  Előzmény:Németh Pál: 81573

Örülnénk neki, jó az ilyenekkel tisztában lenni, mivel gyakran felmerülő kérdésről van szó.

6036 Németh Pál 2020-01-27 17:55:59  Előzmény: Spityu: 81572

Köszönöm!!
Utána járok.
Majd írok,hogy mi a végeredmény.

6035  Spityu 2020-01-27 15:01:27  Előzmény:Németh Pál: 81568

Kaptam még egy (jó) tippet: Nagy Imre Kecskemét-Helvécia. Ennyit tudok csak. Meg azt, hogy jó minőségben csinálja a dolgokat. Középre például van gyári csapágya, ami eléggé ritka.

6034  Spityu 2020-01-26 19:22:02  Előzmény:Németh Pál: 81568

Én személy szerint nem. Hova valósi?

6033 Németh Pál 2020-01-26 18:53:52

Rosszul írtam Bernáth Lajos.

6032 Németh Pál 2020-01-26 17:58:46

Sziasztok!
Még mindig főtengely téma,nem akarom elsietni,nehogy úgy járjak mint a múltkorival,
esetleg van információtok Beráth Lajos munkáiról?

6031 Kacsándi Szabolcs 2020-01-22 21:55:03  Előzmény:Piret Endre: 81550

Azért amik előkerülnek a külalakján lehet látni miként tárolták,abból sok kiderül.Persze ez nem jelenti azt hogy anyagában is hozza azt amit kell.Nem véletlen mondták a hozzáértő felújítok,amikor versenymotorhoz csináltattuk a tengelyt,hogy komolyabb teljesítményt a gyári főtengely nem bírja,ezért kell erősített verzió,mert azt arra állítják össze.Persze hétköznapi használatban a gyári anyagokkal összeépített tengely messze jobb.Egyetlen felújított sem megy el 80-100 ezer km-t.A csapágyak teljesítménye valahogy manapság felére csökkent.vagy még annyi sem.Lehet nem esik szét,nem törik stb..,de csörögni fog az tuti,pedig mostanság már nagyon jó olajak vannak.Persze lehet kivétel,de egy felújítottról sem hallottam még hogy túlélt volna egy gyári élettartamot.Manapság meg már szinte senki,vagy egyáltalán senki sem megy annyit egy trabival,hogy ez kiderüljön.Kevés km-re meg egy átlagos jobb minőség megfelel ,nem kell hogy horror áron mérjék.Csak ne legyen sokadszorra felújítva.

6030 Piret Endre 2020-01-22 20:30:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81546

Tovább megyek: arra is látok lehetőséget, hogy a mostanra megmaradt gyári új cuccal is félrenyúlj. Egyrészt ki tudja, hogy annak idején honnan esett le az adott alkatrész, hogy el tudott bújni mostanáig. Például elektronikai alkatrészekkel volt olyan, hogy a legmagasabb minőség ment az iparba gyártáshoz, a második vonalat kapta a Gelka és általában a javítószolgálat, a maradék jutott kiskereskedelembe. Mostanra megállapíthatatlan, hogy melyikből származik egy adott darab. És akkor ehhez jön még a közben eltelt, alsó hangon három évtized, ki tudja hol, milyen körülmények között.

6029 jocking . 2020-01-22 19:54:53  Előzmény:Németh Pál: 81542

Ha jól sejtem a monogramból, a névben szerepel egy halfajta neve is. Érdekes dolgokat hirdet az orcakönyvön is, a kályhaezüst nagy barátja. :D

6028 Kacsándi Szabolcs 2020-01-22 19:36:27  Előzmény:Németh Pál: 81542

A legjobbnak kiáltott is hibázhat,illetve ott is kijöhet bármilyen anyaghiba.Azért mert nagyon drága nem biztos hogy jobb is,mint olcsóbb szintén jó minőségű másik főtengely.Szerintem újat egyik sem tud már mutatni.Valószínű mind ugyanazon csapágyakat teszik bele,azt amit a piacon gyártanak,hogy azt honnan szerzik passz.Sok a hamisítvány,de a márkásban is akad silány ,vagy hibás.Aki régóta újít fel az tudja hogy milyen hibák keletkeztek és igyekeztek orvosolni.Nyilván ezt nem mindenki tartja be,ezért kerülnek elő semmitérő produktumok.Lehet hogy ott már felárat fizetsz olyanért amit sosem fogsz tudni hogy mi képezi.A legfőbb elkövetett hiba hogy mindenféle ratyi állapotú tengely kerül felújításra ,ami ki tudja hol volt elötte és hányszor újították fel.Ezért azt sem tudni hogy az anyagminősége mennyire romlott le a rossz kezelés vagy erőltetés során.Mégis valamiből dolgozni kell,mert már azért elég kevés gyári alap van a piacon,így bárki hibázhat.Bárhova is küldöd csakis jó alapanyagot küldj,azzal a legkevesebb a baj,de azért még az is lehet hibás.Gyári újban is akadt!
Szimeringes csapágyat nem kapni a piacon már ,ezért a hengergörgőst lecserélik.Amik vannak azokat felköszörülik és felújítják ,de az már nem feltétlen lesz tartós.Ezért kerül fel új csapágy és ahhoz már labirintos tömítés párosul,illetve másik ékszíjtárcsa.Régi típusú tengelyt úgy tudom nem tudnak az új típusúra felújítani,valahol ezt hallottam.Talán csak ez az egy csapágy kivétel.Viszont talán még az elképzelhető hogy visszaköszörülik és ráteszik az átmeneti labirintos tömítést,amit a régi tengelyekhez adtak a szimering kiváltására,de kisebb átalakítással jár.
Ha esetleg nem felel meg a tengely,akkor jelezd,nekem még vannak gyári bontatlan főtengelyeim,régi típusú.Felújításra alkalmas.

6027  Spityu 2020-01-22 18:58:18  Előzmény:Németh Pál: 81544

Nem kell tartani, csak a pénzt nem szabad sajnálni a JÓ minőségű dolgokra. Ha drágának is találnád a felújítást elsőre, később nem fogod bánni, amikor más kéthetente generálozza, te meg csak elfordítod a kulcsot és mész a kocsival...

6026 Németh Pál 2020-01-22 18:49:42  Előzmény: Spityu: 81543

Azt mondta,hogy csak olyan főtengely újít fel ami még nem volt bántva,árat csak akkor tud mondani ha látta a főtengelyt.
a csapágy kérdést még nem tudom,de ha elküldöm neki akkor egyeztetek róla,Én szeretném meghagyni szimeringesre,nem szeretném,hogy sírjon a labirin,és az Én időmbe már nem szeretnék a motorhoz nyúlni,igyis a 38 év alatt még nem volt szétszedve,ahhoz képest most most már kétszer szedtem szét,az egész felújításbol ettől a motorfelújítástól tartottam a legjobban,sajnos be is jött,

6025  Spityu 2020-01-22 18:32:52  Előzmény:Németh Pál: 81542

Igazából nem muszáj átalakítani labirintosra, ha nem akarod. De ha mégis, akkor csak gyári labirintot tetess fel, azért lehet még szerezni. Nem úgy értették, hogy a hengergörgős csapágyakat kicserélik golyósra középen?
Ha szimmeringesre szeretnéd meghagyni, akkor a KTT árul vitonból készültet, megfelelő méretben. Az örök meg egy nap, de a sima gyári szimmering is sokáig bírja. Amúgy a labirinttal nem szokott gond lenni, max. az utángyártottnál, hogy elkezd, sírni mint az állat.
Az említett eladó hirdetéseit láttam már sokszor. Én úgy tudom (azt hallottam róla), hogy alapvetően jó minőségűek a cuccai. Valószínűleg elnéztek valamit a tényleges kivitelezők. De Nyitraiban nem fogsz csalódni, róla csak nagyon jót hallottam. Árat mondott?

6024 Németh Pál 2020-01-22 18:25:33  Előzmény: Spityu: 81541

Sziasztok!
Jelen pillanatban ott tartok,hogy visszakaptam a pénzem és a főtengelyem,az Úri ember a jófogáson hirdet (H S)-nak hívják,
Ő az állítja,hogy nem Ő újítja fel a főtengely,természetes a hirdetésből ez nem derül ki és nagyon szép képek vannak felrakva a hirdetéshez.
Beszéltem Nyitrai Tiborral azt mondta,hogy válalják,de labirintosra alakítják át.mit szóltok hozzá?
Most már jó lenne valakit találni,aki megbízható és precíz munkát végez,véleményem szerint ma Magyarországon ez nagyon nehéz,mert ahogy észrevettem,silány munkáért sok pénzt kérnek.

6023  Spityu 2020-01-20 20:27:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81540

Igen, én is kíváncsi vagyok rá, legalább város, vagy monogram szintjén. Vannak tippjeim. Illetve így segíthetünk, hogy az egy egyszeri rossz munkájuk volt-e vagy sem. Pl. Mihályfinál többen csináltattak tengelyt, általában jó eredménnyel. Nekem úgy küldték vissza, hogy a belső sonkákon lafogtak az ellensúlyok, úgy rendesen. Nem szegecselték össze normálisan. Az ékszíjnál meg hiányzott a stift belül. Visszaküldtem, szó nélkül orvosolták és jó lett a végeredmény. Ez azt gondolom, nem egy nagy hiba, szimplán szétszórtak voltak. A végeredmény jó lett.
És persze azt is megírhatnád majd, hogy végül hova vitted és milyen lett.

6022 Kacsándi Szabolcs 2020-01-20 19:47:33  Előzmény:Németh Pál: 81536

Azért írhatnál körvonalakban,hogy honnan vetted.Mások is okuljanak belőle.Úgy vettem észre hogy nagyon sokan kezdtek felújítani.Én mondjuk egy helyről szoktam rendelni,már lassan 20 éve.Verseny célra is készültek tengelyek és hibamentesen működtek.Nekem nem volt gondom vele,lehet másnak igen.Én akkor is meg vagyok elégedve a munkával amit csinált,és mindig azt kaptam,amit kértem a felújításkor.

6021 Németh Pál 2020-01-19 19:29:42

Köszönöm!
Holnap velveszem velük a kapcsolatot.

6020  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Németh Pál: 81536

Mihályfi, Erdei, Nyitrai. Árban és minőségben emelkedő sorrendben saját és mások tapasztalatai alapján.

https://mihalyfimuhely.uw.hu/

Nyitrai Tibor
4481 Nyíregyháza-Sóstóhegy, Kemecsei út.
Tel.: 42/476-040