[url]https://www.autogaz.hu/[/url] - a FAQ menüpontot olvasd el, sok infót leírnak, ha ezen felül valami kérdésed van, tedd fel! Biztosan lesz.
Múltkor én is nézegettem, azt hiszem úgy volt megadva, hogy "karburátoros átalakítás - 89.000 forinttól + keverõrózsa" Azt hiszem 100E körül megáll. Néha árulnak bontott rendszert is, mondjuk nem tudom megéri-e azzal foglalkozni, viszont ha a 100E-ben bent vannak a papírköltségek (vizsga, ilyesmi), akkor nem biztos, hogy megéri venni csak rendszert.
Ha ilyen autót veszel, akkor arra figyelj, hogy minél tovább legyen a tartályon engedély, mert azt hiszem annak a nyomáspróbája talán picit húzósabb összeg.
Mûszakinként van gázbiztonsági szemle, legtöbbször a szó szoros értelmében: ránéznek (na jó ez kicsit túlzás), végignézik, hogy megfelelõ-e minden csatlakozás, stb. - 5000Ft/szemle + esetleges javítási költség.
Amit még érdemes kiemelni, az a reduktor, ugyanis a benne lévõ membrán idõnként elöregszik (állásában és a használattól egyaránt), néha cserélni kell.
A tartály kivételével szerintem minden nyugodtan szervizelhetõ otthon, legyen az reduktor, benzinszelep vagy akármi. A tartályon lévõ csapot elzárod, és kijáratod a csövekben lévõ gázt, ezután nyugodtan lehet bütykölni.
A rendszer finomhangolására többféle módszer létezik, adott egy P tápnyomás (úgymond) amit a reduktor kimenete szolgáltat, ezt legtöbbször a reduktoron lévõ kézzel tekerhetõ csavarral tudod szabályozni. Aztán ez a fõnyomó kétfelé ágazik és az Y két kimenetén szintén van két szabályozó, ami a karburátor két torkának táplálását hivatott beállítani.
Van olyan (kiegészítõ) rendszer is, amit vákuummal lehet vezérelni (AFC): szívástól függõen szabályozza a fõ csõ keresztmetszetét.
Aztán megemlítendõ még a lambdaszonda vezérelte léptetõmotoros szûkítõ. Ez már elektronikával is rendelkezik, amit akár házilag is át tudsz írni (kb. 15E egy ilyen rendszer).
A 4T Trabit igazából szerintem minden reduktor ki tud szolgálni, de nagyobb motoroknál kerülendõ pl. a KarGas T90 (asszem ez a típusa), helyette Landirenzo, Lovato stb. a tuti.
Injektorossal tapasztalatom nincsen. Fogyasztás és teljesítmény szempontjából igen-igen jó értékeket lehet velük produkálni.
Lehet át kellene költözni a témával a Barkács szakkörbe.
[i](Módosította Spityu 2010.01.03. 14:04-kor)[/i]