Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Így van, feltéve, ha rendben van. Nem lóg a pillangó tengely, megvan minden fúvókája (nekem valamikor elveszett egyszer a hátsó 100-as), jól be van állítva a keverék csavar és a közlõrúd.
Létezett még 28HB2-7, 2-9 is. Nagyjából ezek voltak 601-esen. Púposokon volt még más / más is. Ezek közül a 2-9, 3-1, 4-1 típusokkal van tapasztalatom. Legjobban az eredeti 4-1-esem jött be. Szerintem egyesíti a H1-1 és a régi HB sorozat elõnyös tulajdonságait: padlógáznál gyakorlatilag úgy mûködik, mint egy HB-s (etet), érintõnél viszont hasonlóan, mint a H1-1. A 4-1-nél a benzincsõnek keverék-szegényítési szerepe van, érintõ gáznál plusz levegõt kap a motor (a gázpedál állásától függõen nyit a karbi elején lévõ megkerülõ szelep). A H1-1-nél más célt szolgál a csõ, ott a szívócsõ és az úszóház közötti légnyomás különbséget egyenlíti ki. A gyári H1-1-es karbit sokan szidják, ám egy kis fúvókázással be lehet úgy állítani, hogy rendesen menjen tõle a kocsi. A 4-1 további elõnye az egyszerû beállíthatóság.
Ennek nem nagyon sikerült megtalálnom a típusát, de talán 28HB4-1? [url]https://cdn04.trixum.de/upload2/74800/74620/4/4594719c679a1ffffc2bf7395493240ee.jpg[/url] Ez lehetett a kettõ között?
Melyik ezek a közül az úgymond "legjobb"? Melyiknek mi a jellemzõje? Illetve az a gumicsõ a HB4-1 és H1-1 karbikon mi célt szolgál?
Nem is tudtam, hogy van a TWK-nak Facebook oldala :o Na de nem is érek én rá azon lógni állandóan. Csak remélni tudom, hogy az eddigi tagok nem hanyagolják el ezt a kluboldalt. Ha már Trabantozunk/Wartburgozunk, akkor tegyük azt itt, ne egy másik weboldalon ;)
A legeslegelsõ típus volt a P50, de ez csak gyári megjelölés, nem volt az autón feltüntetve (max. a típustáblán, de kívül nem). Ennek volt egy 'ápdét' verziója, az volt a P50/2, ettõl kezdve volt 500-as.
Köszönöm a segítségeket! Azt nem mondanám, hogy most már 100%-ban tiszta minden de úgy nagyjából összeállt egy kép. Az, hogy 500-as vagy P50-es a helyes megjelölés azt még mindig nem tudom...
"Mostanában egyébként is kissé csendesebb lett az oldal"
Hát a Facebookkal nem lehet versenyezni. Oda sokan átmentek, mert ott ömlesztve, keverve lehet beszélni mindenrõl. Korlátlanul lehet árulni, bármit beböfögni. Igaz pont olyan lõré, vízizû is lett,annyit is ér :(
Jocking megelõzött::)) Szóval a lényeg: a Trabant ha jól tudom az AWZ utóda,nade hogy egy elõd mennyire tekinthetõ utódnak?Ez egy jó kérdés...De sztem a tipus számozása nem jelent túl sokat,de láttam már P601-esnek is nevezve a 601-est...
Lutyo, nem teljesen értelek. Mi az a 4T? Lehet, hogy neked van igazad, én nem vagyok egy Trabant specialista éppen ezért kérem a ti segítségeteket. :-)
Köszi! Mostanában azért már nem annyira szép szegény: [url=https://kepfeltoltes.hul/rps20130811_104341_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130811/rps20130811_104341_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url] Bár ez már inkább a barkácstopic témája...
Egy pár kérdésem azért még lenne. Szerintetek akkor az AWZ P-70-es mennyire tekinthetõ Trabantnak? A táblázat szerint a pontos típusjelzések a P-vel jelöltek, tehát nem Trabant 500-as hanem Trabant P50-es. Ez viszont - megint csak a táblázat szerint - változik a 600-as sorozatnál. Ugyan annak is van kódja, de láthatóan máshogy van jelölve.
Megmondom õszíntén, hogy elég sokat olvastam ezt megelõzõleg a Trabantról és annak történetérõl, de az internetes anyagok problémája megint elõjött. Ahány oldal, annyi verzió. Nehéz eldönteni, hogy melyik az igaz és melyik nem. Ezért fordultam hozzátok. :-) A pontosabb mûszaki adatokra már rá sem merek kérdezni. :-)
Kössz srácok! Ezt nem tudtam eddig, és szerintem nem is láttam még az 'õst'. Szerintem a Google-nak gyakran vannak negatív hatásai is. Ez alatt azt értem, hogy ha most ott állok neki keresgélni és nem itt teszem fel a kérdést, akkor e tekintetben értelmét veszti ez a fórum. Olyan ez, mintha gyógyszert vásárolnék benzinkúton. Mostanában egyébként is kissé csendesebb lett az oldal, nem árt egy kis beszélgetés :D
A p70 volt a trabi elödje.De az még nem viselte a "Trabant"nevet.Fa vázas volt.Google a barátod,használd bátran.... [url]https://www.youtube.com/watch?v=MUfSjtD-kLs[/url]
Talán ez elég lesz:[url]https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=412266b219caa[/url] AWZ P70-rõl nem hallottam még. Többiek? Ez melyik széria?
A segítségeteket szeretném kérni. Pontosan meg tudnátok mondani a Trabantok típusait idõrendben? Ha jól tudom akkor az AWZ P-70 -es volt az elsõ... Elõre is köszönöm!
Õszinte részvétem :) (mármint a garázshõmérséklet, nem a díszlécek miatt, szeretném már az enyémet visszafelé tenni...). Nekem az a jó, hogy itt van a kert végében, szóval félórára is érdemes lemenni.
Itt van pár kompromittáló kép a fényezés ügyében. Bár az igazi gondok beljebb vannak. [url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=https://kepfelt oltes.hu/view/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url][url=https://kepfeltoltes.hu/view/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130809/DSC_3869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A fényezés nem gyári, potom 20 éve újrafújták kívülrõl az eredetivel kb megegyezõ színnel. De amúgy jobban tudok fotózni, mint amennyire szép :) Az alját illetõen még nem végeztem a feltárással, de talán nem lesz nagy baj, ugyanis életében nem látott sózott utat. Ellenben fent, a tetõ alatt körben csúnyán el van rohadva :( Meg a bal A oszlop alja, meg itt-ott a ragasztások alatt...
Most jött el az ideje, hogy bemutatkozzam. Mármint a Trabim :) 1974 októberi 601 Kombi, aminek a második tulajdonosa vagyok, az elsõ az édesapám. Tehát a jelenlegi 153144 km jelentõs részéhez személyes emlékek fûznek. A nyáron kezdtem bele az átfogó felújításba, úgyhogy valószínûleg lesznek hülye kérdéseim a megfelelõ topicban :)
Trabant 1.1 1990es évjáratnál pontosan hogyan mûködik a benzinszint mutató. Eddig 4 ledet láttam világítani, 3 zöld, egy sárga. Viszont a sárga elõtt mintha lenne még egy piros led is. Nem ez a piros led jelzi a tartalékot? Kezelési útmutatóban amit innen töltöttem le írtak tartalék jelzõ lámpáról a kmórában, viszont nekem ott ilyen nincs.
a hengerfej lelezulását hallanád,elég jellegzetes hangja van, ráadásul ha lelazul, elõször a hengerfejtömítést égeti át..ha a karbid nem volt mostanában bolygatva,akkor karbi szelep kilõhetõ(egyébként 601, vagy 1,1 a kiccsávó?)..a benzinszûrõt megnézni nem túl nagy meló..sztem ez alapjárati fúvóka eltömõdés lehet, de simán elmászhatott a gyújtásod is, vagy slusszos a gyertya, stb..
Egyik pillanatról a másikra jelentkezett egy olyan nálam,hogy a trabi késve reagál a gázadásra, abból is csak a nagyobbakra. Ha nem pörög akkor pedig le is fullad. Nekem 3 dolog jutott eszembe, benzinszûrõ eltömõdés, karbi szelep túlhúzás, vagy gázbowden, de így negyedikként a hengerfej lelazulás sem lehetetlen. Bármi egyéb tipp? Mert még ma le kéne ennem vele a Balatonra... :cool:
Szia!Igen,közbe meg lett a megoldás,a gépház nyitó a hosszabb.Most ilyen lett nálam a szívató bovden,körbejárja a motorteret,míg célhoz ér:)De érdekes,mekkora színbéli különbség az új,és a "néhány éve" beszerelt között.
Köszi. :) [url]https://trabkat.prokee.hu/tank.html[/url] Na megtaláltam a képhez a leírást is. :) Itt van írva hozzá, hogy 10x13,5. Ekkorát nem igazán találtam, de a 10x14 elég népszerû méret. [url]https://fabory.hu/hu/product/fiber-t%C3%B6m.gyuru-10x14mm/50900100014.html[/url] Egy ilyennel megpróbálkozok holnap. :)
Vulkánfíber gyûrû, nem O-gyûrû. Sajnos, nem tudom a méretét, én elvittem anno a régi tömítést. De talán 8-10mm. Ha nem akarsz kétszer szerelni (Trabanttal mész megvenni), akkor vegyél mondjuk 6-14-ig, és tuti jó lesz az egyik. :) Filléres tétel.
Hello. Új vagyok itt. Egy hete van csak trabant 1.1 em. 29kw gyárilag, de NKH szerint 30kwos. A legtöbb hirdetésben viszont 37kwot látok, és sajnos a forgalmikban is ez áll. Az enyém 44kwos volt papíron. Ha érdekel valakit NKHnál 1770 forintért lehet kérni egy szemlét és átírják 30kwra, persze a mozaik utcába érdemes vinni pár napi hideg élelmet. Ha minden igaz mûszaki vizsgánál még az 1770 forint se kell.
sziasztok nagyon primitívnek fogok hangzani megtudnátok mondani hogy az 1.1 trabi pontosan hány ccm és hány kw venni akarok egyet és az átírás költségkalkulátorhoz kellene elöre is köszönöm.