Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4765  Spityu 2013-01-30 17:13:15  Előzmény:Bajáki Péter: 56603

HÚÚÚÚÚ! Köszi ezt a pdf-et. Kiszámoltam, az én kocsim saccolt gyártási dátuma és a forgalmiban lévõ EFH dátum között 46 nap telt el.

Ha már EFH, az pontosan mikor történt? Amikor fater átvette a Merkur telepen, vagy ott csak ideiglenes papírt adtak és el kellett csattogni az akkori ocsmányirodába vele? 1984-et írunk.

Játsszunk! Számoljátok ki minél többen a szállítási, tárolási idõt! :)

A gyártási ütemet talán ki lehet következtetni, elég pontosan... Biztosan írják valahol (német fórumon...), hogy hogyan is termeltek, de ezt nehéz lesz kideríteni közvetlenül.
Továbbá tegyük fel, hogy az évek folyamán változott a termelékenység, de a munkarend nem.
Továbbá a gyári videón valahol mondják, hogy hány percenként ("vier" rémlik, de a másodpercek is fontosak volnának) készül el egy kocsi, ill. egy év (a gyári videó forgatási évének!) darabszámát el kell osztani a napok számával, így kapunk egy átlagértéket. Továbbá osszuk el egy nap perceinek számát a gyári videóban közölt perc/autó értékkel, így megkapjuk a ténylegesnek mondhatót. A kettõ értékbõl lehet következtetni arra, hogy 0-24-ig tolták-e Szerintem csak a nagy ünnepeken nem volt munka, ezen dátumokat adatbázisból bármikor elõ lehet kutatni.

Figyelembe kell még azt is venni, hogy egy gyártósoron csak Limo készült-e vagy Limo/Tramp-Kübel/Universal is? Az addig OK, hogy az Universal kasztnija másutt készült, de arról nincs infóm, hogy a készreszerelés hány soron ment... A mi esetünkben viszont nem számít, hogy egy kivitel egyszerre több szálon is ment-e, vagy csak egyen.

Remélem, érthetõ. :D
[i](Módosította Spityu 2013.01.30. 18:26-kor)[/i]

4764 Támba Csaba 2013-01-30 17:01:16  Előzmény:Ackermann Balázs: 56605

Nem egészen...csak majdnem. Az eredeti sztorit kiteszem a Kocsmába:)

4763 Ackermann Balázs 2013-01-30 11:44:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 56604

Jók a meglátásaid Májkül! :D Lényegében igen, itt ez kényelmesen meg is volt valósítható mindenféle hülye szelepek nélkül... :)

Mindig mondtam, hogy a 2T Trabant versenytechnika, alu blokkal, Hemi hengerfejjel. Csak egy '50-es évekbeli lekicsinyített amerikai fecskefarkú tepsinek van álcázva.

4762 Kunyi Tamás 2013-01-29 19:45:17

Hali!
Nem ismerem annyira a 2T Trabant motorját, de most láttam egy eladó hengerfejet hozzá, és úgy látom, mintha az égéstere félgömb alakú lenne.
Jól láttam?
Mert akkor ez olyan mint egy hemiszférikus motor, hiszen értelemszerûen abban is félgömb alakú az égéstér és akkor a 2T Trabiban is Hemi-motor van, nem? :D

4761 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 56601

[b]Bence:[/b]

Tudtommal nincs olyan adatbázis, ami napra pontosan meg tudná mondani a Trabantok gyártási idõpontját. De meg lehet próbálni a kiszámítását arányosítás segítségével. Az alábbi pdf-ben megtalálhatóak évenként az alázszámok:

[url]https://www.trabant-original.de/wp-content/uploads/Kaufberatung-Trabant-6012.pdf[/url]

Ennek segítségével megtudható, hogy pl. 1980-ban hány limuzint gyártottak. Elosztod 12 hónapra. A Trabant.cz adatbázisa segítségével finomítod a hónaphatárokat, egyszerû próbálgatással. Mittudomén kijön, hogy '80 márciusában 90 db Trabantot gyártottak, ####x alvászámtól ####y alvázszámig, úgy, hogy az intervallumban benne van a tiéd is. Ez alapján már heti pontossággal be tudod lõni. Nem tudom, hogy mi volt a munkarend a gyárban, dolgoztak-e éjszaka, dolgoztak-e hétvégén. Ha éjszaka nem is, de hétvégén igen, akkor mondjuk a 90/30=3 db / nap. (ez csak példa!) És ha a tiéd az ####27-es, akkor március 9-én gyártották a [u]becslésem[/u] alapján.

Ennél többet nem tudok tenni az ügy érdekében. :-)

4760 Kovács Ádám 2013-01-25 20:55:29

Sziasztok
4T trabin mindkét kipufogódob hangtompító , vagy van más szerepe is valamelyiknek?

4759 Kozma Bence 2013-01-22 21:19:59

Üdv!

Trabi gyártási idõpontját meglehetne valahogy határozni napra pontosan? :)

4758 Őry Gábor 2013-01-21 19:40:22

Nem tudja-é valaki, hogy 2T dugattyúgyûrûnek mekkora lehet a hézaga új henger és gyûrû esetén? A kézikönyvben nem találtam erre adatot, csak azt, hogy a kopás esetén mennyi a maximum.

4757 Léber Balázs 2013-01-20 19:12:10  Előzmény: Spityu: 56595

Azért az elején a nyerges Multicar se semmi :-)

4756 Támba Csaba 2013-01-19 21:29:48  Előzmény: Spityu: 56595

Jó videó. És azért szomorú is, hiszen ha jól vettem ki a filmen látható dátumot, akkor az utolsó gyártási napon készült.

Amúgy a fényezõsoron látható konvejorok némelyikét saját kézzel hegesztettem elsõ éves ipari tanulóként. Meg is szûnt a gyár még egy éve sem kellett...:)

4755  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Hali!

Nem tudja valaki, hogy mikor szerelték a Trabantokat 2 csavarral összefogatott kormányburkolattal? Az alábbi képen látható mindkét változat:

[imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/1/19/a1_2013_1_19_gkrw1ajecw.jpg[/imgw]

4754 Lipka Miklós 2013-01-19 14:25:03  Előzmény: Spityu: 56595

Nem tud valaki véletlenül egy jó szakit Komárom-Esztergom megyében aki ért a 4T karbikhoz?Alapjáratot+CO-t kéne állítani.

4753  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

A múltkor téma volt a Trabantok alvázvédelme. Kaptam egy videót privát üzenetben, ami bemutatja az 1.1 kombi gyártását az összehegesztéstõl kb. félkészre szerelésig, mindezt több, mint 2.5 órában!

[url=https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5TSyzpHa3Tg#t=4714s]Itt[/url] tökéletesen látható az alvázvédõ felhordása: fényezés elõtt, a kerékjáratí ívekbe is. Érdekes, a kombi gyárban kézi erõvel szórták. Pedig ez az egység is eléggé automatizált volt, lásd tetõ vizes csiszolás stb.

Köszönjük a nem klubtag [url=https://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=Leviathan]fórumtársnak[/url]!

4752 Őry Gábor 2013-01-18 15:47:10  Előzmény:Őry Gábor: 56593

Hurrá, sikerült találnom. Meg fogtok sárgulni: 850 forintért egy egész garnitúrát!

4751 Őry Gábor 2013-01-18 09:13:02

Nincs valakinek véletlenül elfekvõbe' egy 73-as dugattyúgyûrûje? Csak egy db kellene, méghozzá a legfelsõ.

4750 Kunyi Tamás 2013-01-17 21:37:51  Előzmény:Kárász Endre: 56590

Szép munka Endre! Ennek utánajártál, vagy csak fejbõl gépelted :)
Ez is egy olyan Cikk, amit lementek a többi fórumos információim közé.
Köszönöm - a többiek nevében is!

4749 Kantuly János 2013-01-17 19:56:54  Előzmény:Léber Balázs: 56589

A terhelésfüggetlennel használható "LED-izzó" is, a gyárival nem, nagyon sok helyen már ilyet alkalmaznak. Ott nem tudom hogy mûködik, ha "kiég" valamelyik.

[b]Endre[/b] - Olvasom!

4748 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Léber Balázs: 56586

A hétfõi vizsgámra kellene tanulnom, de semmi kedvem. Ilyenkor aranyat ér egy ilyen téma, amivel lelkiismeret-furdalás nélkül eltölthetem az idõmet:D
Az index rendeltetésszerû mûködését az indexrelé biztosítja, aminek több változata létezik. Mindegyikrõl el lehet mondani, hogy a "49" kapcson kapja a +12V-os tápot, a "49a" jelû kapocsra kell kötni a villogtatandó indexlámpákat, a "C" jelû kapocs látja el feszültséggel a visszajelzõ izzót és a 31 kapocs megy a testre. A régi konstrukciójú reléknél egy kapcsolóként mûködõ bimetált fûtött az indexlámpák árama (a "49" kapocstól a "49a" kapocs felé folyó áram), ami felmelegedve kikapcsolta a táplálást, majd miután az áram megszakadása a további fûtést nem biztosította, visszahült, ezáltal megint bekapcsolt, és ez az egész egyfolytában ismétlõdött. Egészen addig, amíg indexel a vezetõ. Rögtön látható, hogy a relén átfolyó áram nagyságától függõen gyorsabban vagy lassabban melegedett a bimetál, ezáltal pedig a villogás szaporasága is eltérõ volt. Ha pl. a két indexlámpa közül valamelyik kiégett, akkor az egyetlen izzón átfolyó áram csak lomhább villogást tudott elõidézni. Ez egyfajta kontrolfunkció, ami által tájékozódni lehet az index izzóinak kiégésérõl: ha kiégett az egyik 21W-os izzó, akkor a mûszerfalon a visszajelzõ lasabban villog.
Késõbb egyre inkább teret hódított az ún. "elektronikus" indexrelé, ezalól a Trabant sem volt kivétel. Itt az áram szaggatását már egy elektronikus áramkör által elõállított jel biztosítja. Ez a jel egy egyszerû relét mûködtet, ennek az érintkezõje kapcsolja ki vagy be az izzókat, és ennek a kattogását lehet hallani. Ennél a megoldásnál viszont egy külön kis figyelõáramkört kellett még beleépíteni azért, hogy az eredeti bimetálos konstrukció által biztosított kontolfunkciót is el tudja látni. Ezt az alábbi képen látható módon oldották meg:
[img]https://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber1.jpg[/img]
A "49" csatlakozótól a "49a" csatlakozón át az indexek felé folyó áram átmegy az [b]R[/b]k ellenálláson. Az ezen esõ feszültséget figyeli az ellenõrzõáramkör, és ez alapján szabályozza a villogás frekvenciáját. Ha a két izzónak megfelelõ (2*21W)/12V= kb. 4 Amper áramerõsségnél kevesebb folyik, akkor gyorsan villog. Innen lehet tudni, hogy ideje elöl vagy hátul égõt cserélni... Ha 4Amper, akkor a szokásos ütemben fog villogni. Sõt, ha ennél nagyobb áram folyik, akkor is! Hogy miért? Az elakadásjelzõ bekötése miatt:
[img]https://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber4.jpg[/img]
Az elakadásjelzõ a bajuszkapcsolótól függetlenül mind a négy izzót rákapcsolja (pontosabban még az elakadásjelzõ piros színû visszajelzõ lámpáját is), s ekkor kb. 8 A áram fog folyni. No és ugye ilyenkor is normál ütemben illik pislognia. Az is látható az ábrán, hogy a vészvillogó bekapcsolásakor nem a "15" jelû gyújtásról, hanem a mindig +12V-on lévõ "30" vezetékrõl tápláljuk az indexrelét, hiszem kikapcsolt gyújtás esetén is mûködnie kell.
Hát akkor jöjjön az utánfutó:) A legelterjedtebb megoldás a régebbi kocsik esetén az, hogy beteszünk az áramkörbe egy "áramfigyelõ" relét (ezt szokták vonóhorog-visszajelzõnek becézni). Ez általában egy pici üvegcsõben lévõ kapcsolóból és a körülötte lévõ tekercsbõl áll. Ha a tekercsen átfolyó áram elér egy bizonyos értéket, a kis kapcsoló meghúz. Az utánfutó egy-egy indexét párhuzamosan kell kötni a kocsi saját lámpáival, ezáltal oldalanként három darab 21W-os izzót kell villogtatnia az indexrelének. A vonóhorogvisszajelzõ tekercsén ez az áram folyik át. Ha ez kb. 4 Amper, akkor nem kapcsol be. Ha a 3*21W-nak megfelelõen kb. 6 Amper megy az indexlámpák felé akkor viszont már bekapcsol, és ezáltal felvillan az utánfutó plusz kis zöld ellenõrzõlámpája is. Ha nincs futó az autó mögött, akkor is szokott egy picit villanni az indexelés kezdetén. Ilyenkor ugyanis még tök hideg az égõk izzószála (hideg izzószál>>>kis ellenállás), és ezen egy nagyon rövid ideig nagyobb áram tud átfolyni, s ez egy pillanatra mûködésbe hozhatja a kis áramfigyelõ relét. Nézzétek meg a Trabant 601 [url=https://www.trabantklub.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg]kapcsolási rajzát[/url]! A figyelõrelé tekercsét az indexrelé "49a" pontját az LV6-os összekötõn át a bajuszkapcsoló "BLH" érintkezõjével összekötõ vezetékbe kell beépíteni. Itt ugyanis vészvillogózáskor nem folyik áram. Ha máshová van betéve(pl. a "49" belépõ vezetékbe), akkor helytelenül fog mûködni. Ilyenkor az utánfutó nélküli autónál is jelezni fog, ha bekapcsoljuk az elakadásjelzõt, mivel a négy lámpa 8A nagyságú áramot vesz fel. Gondolom, egyértelmû, hogy az eddig tárgyalt esetben a vonóhorog visszajelzõje [i]azonos[/i] fázisban villog az indexekkel.
Van egy másik lehetõség, de ez bonyolultabb, és szerintem sehol sem használják. Ebben az esetben olyan indexrelé kell, aminek van egy további "C2" jelû lába is.
[img]https://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber6.jpg[/img]
Ez annyival tud többet, hogy be van építve egy plusz érintkezõ, ami a "C2" kapocsra is feszültséget ad indexeléskor. Teljesen ugyanúgy, mint az ellenörzõizzó "C" kapcsára. Ilyenkor sajnos az utánfutó indexeit nem lehet csak úgy a kocsi saját lámpái mellé kötni, hanem a futónak kell egy külön oldalválasztó kapcsoló(zweikreis blinkschalter=kétáramkörös indexkapcsoló):
[imgw]https://trabitechnik.com/images/technik_texte/blinkgeber7.jpg[/imgw]
Az elakadásjelzõt most ne nézzétek, az ugyanúgy mûködik, mint az elõzõnél. Így talán könnyebb átlátni:) Látható, hogy itt megspóroljuk az áramrelé utólagos beépítését. Ezzel csak az a baj, hogy a 601 bajuszkapcsolójában már nincs még egy felesleges kapcsoló. A Trabant 1.1-rõl nem tudok nyilatkozni, de szerintem ott sem lakik. Viszont az utánfutó ellenörzõlámpája (kontrolle Hänger) itt [i]ellenkezõ[/i] ütemben fog villogni. Ugyanis a képen lévõ alsó pontja mindig +12V-on lesz ("49"). Amíg világít az utánfutó bal vagy jobb indexe, addig a másik is +12V-on van, pont a "C2" kivezetésrõl kapja meg a feszültséget. Amikor viszont nem világít, akkor a kis visszajelzõ magán az utánfutó indexén keresztül testelõdik. Ha pedig kiégne a futó indexe, akkor nyilván nem tud testelõdni, nem is fog világítani.
Ínyenceknek egy érdekesség: Akkor mi a különbség a "C2" kivezetéssel rendelkezõ négylábú és az ilyennel nem rendelkezõ háromlábú indexrelé között? Miért nem kötjük a háromlábú kivitel sima "C" kapocsára az utánfutó áramkörét? Azért, mert akkor a futó indexének a kiégésekor a futó kontrolizzója a kocsi saját kontrolizzóján át is testet tud kapni, így sose jelezné a hibát. Illetve halványabban, de égne.

Aki tudta követni, az nyert egy belépõt a "Meztelen nõk ruhában" c. elõadásra :D
[i](Módosította Endre 2013.01.17. 20:18-kor)[/i]

4747 Léber Balázs 2013-01-17 18:29:24  Előzmény:Kantuly János: 56587

A terhelésfüggõ nem hülyeségbõl van. Különben hogy vennéd észre, hogy valamelyik kiégett?

4746  Spityu 2013-01-17 17:23:59  Előzmény:Léber Balázs: 56586

Na, ezt nem figyeltem meg, de biztosan így van. A lényeg, hogy szakaszos, ahogy az indexlámpa is. :)

4745 Kantuly János 2013-01-17 17:17:22  Előzmény: Spityu: 56583

Nem tudom, engem zavar... Meg közeleg a mûszaki, szerintem ott is nézik.
Fogok építeni egy teljesen elektronikusat, ami terhelésfüggetlen, csak még nem találtam egy jó tervet sem.

4744 Léber Balázs 2013-01-17 08:59:26  Előzmény: Spityu: 56583

Ellenütemben villog. A villogtatónak ezért van több lába mint ami elég lenne a feladathoz. Az enyémben egy darabig fáradt bimetallos volt, nem billent vissza rendesen, nem is jelzett a visszajelzõ. Az index ilyenkor szépen kintmaradt :-)

4743 Kunyi Tamás 2013-01-17 08:19:10  Előzmény: Spityu: 56581

Akkor a rugóknak is stimmelniük kell szerintem. Ugye az a gondom, hogy nem otthon vagyok és nem tudom megnézni, milyen a fékem :D

4742 Őry Gábor 2013-01-17 06:25:33  Előzmény:Őry Gábor: 56578

És még van két lengéscsillapító is (601) Az is féláron.

4741  Spityu 2013-01-16 22:42:36  Előzmény:Kantuly János: 56582

Nekem egyszerre villog. (Azt hiszem.)
"Folyamatosan" villog, az adott irányjelzõ lámpával egyidejûleg világít, nem csak kapcsoláskor.
Nálam, ha jobbra kiteszem, akkor néha csinálja azt, hogy az elsõ kattanás erõteljes a relénél, a többi már halkabb és az ütem is lassul. Azt hiszem, ilyenkor a visszajelzõ nem is világít. Nálam testelési hiányból származik mindez, a jobb hátsó lámpatestnél van valami, mert ha ilyenkor megmozgatom a kábelköteget hátul, akkor abbahagyja. Pár napig jó is, aztán megint elõjön, megint abbahagyja. Kopp-kopp, idén még nem csinálta. Már szétszedtem, semmi rendelleneset nem tapasztaltam, a vezetéket is újrasaruztam, gondoltam, hátha a tövénél meg volt törve. Ugyanúgy folytatta. A lámpák világítanak. Egyszer, amikor nagyon rossz volt, akkor a féklámpát is húzta, azon keresztül "testelt" le: az index halványan, a féklámpa erõteljesebben villogott.

4740 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

A Trabant 1.1 irányjelzõ villogó-[url=https://www.kephost.com/images4/2013/1/16/a1_2013_1_16_3tkk1k03au.jpg][b]visszajelzõjérõl[/b][/url] kérdeznék.
Gyárilag hogy kell ennek mûködni?
Ha kirakom az irányjelzõt valamelyik irányba, akkor az elsõ ütemnél felvillan a visszajelzõ, de utána már nem villog.
Ha a vészvillogót bekapcsolom, akkor minden ütemnél felvillan.
Illetve ebben 1 vagy két izzó van belül? Egyszer már szedtem szét, de nem emlékszem... Úgy tudom ez külön nem jelzi az irányt, hogy merre villog?!
Mi lehet a gond vele?

[i]Szerk.:[/i] A hangulatjelek miért nem mûködnek?
[i](Módosította Janner 2013.01.16. 23:34-kor)[/i]

4739  Spityu 2013-01-16 21:40:16  Előzmény:Kunyi Tamás: 56579

Nem vagyok benne biztos, de a fékpofák ugyanazok, a kézifékkötél szintén.

A hátsó munkahenger annyiban különbözik, hogy 601-nél 15.87, 1.1-nél 19.05 (vagy valami 19.xx) átmérõjû a dugattyú.

Állítólag tökmindegy, én azért vettem ~19.xx átmérõjût a 4T-be, 2T-be pedig ~16-ost.

4738 Pátkai Antal 2013-01-16 21:26:53  Előzmény:Kunyi Tamás: 56579

Én úgy tudom mintha a munkahenger belsõ átmérõje nem lenne azonos a két típusnál. De majd a szakik megmondják a frankót

4737 Kunyi Tamás 2013-01-16 20:14:51

Halló Mindenkinek!
Meg tudná mondani valaki nekem, hogy a 2T és 4T hátsó fékrendszere között van-e különbség? Azt vágom, hogy dobfék :D
Szóval fékpofák, összehúzórugók, kitámasztólemez csereszabatosak? Vagy az osztókör miatt módosultak a fékalkatrészek méretei is az 1.1-esben?

4736 Őry Gábor 2013-01-14 08:20:20

Kedves Kollégák!

Zalaegerszegen egy autósbolt készlete felszámolás alatt áll. Trabant alkatrészek is vannak pl:

- ajtózárak
- függõcsapszegek
- tömítések
- 1 fõfékhenger
- 1 kormánymû
- féltengelycsillagok

Nagyjából ennyi, + néhány apróság. A tulajdonos úr a hónap végéig vár, aztán küldi a hulladék közé (adminisztratív okok miatt muszáj neki). Nagyjából féláron adja ezeket. Akit érdekel, szóljon, elküldöm az elérhetõségét.

4735 Kiss Krisztián 2013-01-09 21:50:18  Előzmény:Bajáki Péter: 56575

Nos nekem volt egy kombim levágott hátuljával(91ben)és kb 10en mentünk vele discóba a szomszéd településre:)Ennél rondább volt.Ketten vettük meg egy haverral,3e ftért.:)Már nem tudom mi lett vele:((
(arra emlékszem még,hogy mindenkinek büdös 2t kipufogó szaga lett:DD)

[i](Módosította heggla 2013.01.09. 22:52-kor)[/i]

4734 Holnapy Gergely dr. 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bajáki Péter: 56575

Mondjuk az alábbi trabantnál lényegesen igényesebb kivitelût találtál.
Ez az igazi beteg ötlet:
https://www.jofogas.hu/baranya/Elado_egy_levagot_hatulju_trabant_7244542.htm

Úgy látom, a pick-upok gyárilag más színû tetõvel készültek, úgy mint a delux-ok;)

4733 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Pick-up:

Reakcióm, amikor megláttam: úúú, ez fájt.

[img]https://img.sbazar.cz//big/201212/2714/97/50dc56f897481ac223d60100.jpg[/img]
forrás: [url]https://www.sbazar.cz/bart.h/detail/655520-trabant-pick-up[/url]

@slimotomi: ja-ja.

4732 Kunyi Tamás 2013-01-08 15:55:20  Előzmény:Bajáki Péter: 56570

Ez már diszkófény lenne az autóban :)
Egyébként érdekesnek találom, hogy egy egyszerû kapcsolónak is hogy tudunk örülni.
A lényeg a lényeg, menjen a kocsink és ne legyen probléma ;)

4731 Csády Szabolcs 2013-01-08 10:57:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 56571

Hát az biztos, de nem én vezettem, én csak utaztam. Amúgy pont Trabi-nézõbe mentünk. :)

4730 Bajáki Péter 2013-01-08 00:10:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 56571

Aaaz igen! Respekt! Nem kis meló egy olyanban figyelni, vezetni.

4729 Csády Szabolcs 2013-01-07 12:17:47  Előzmény:Bajáki Péter: 56570

Én utaztam már folyamatosan, egyhuzamban 10 órát tejködben.

4728 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 56569

[b]Endre:[/b]
Jajj, az a fajta nagyon szépen világít. Egy barátom '83-as Trabijában olyan van. De kivette belõle az égõt, nehogy szétégesse a zöld mûanyagot.
[img]https://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/09/epic-jackie-chan-template.png[/img]
Hát a német, azt direkt úgy tervezte, hogy ne égesse szét, ne olvassza meg. Ráadásul úgysem közlekedik másfél órát ködben...
[b]slimtomi:[/b]
Viszont, ha úgy rakod a kapcsolókat, hogy: [b][color=green]ZÖLD[/color]-[color=yellow]SÁRGA[/color]-[color=red]PIROS[/color],[/b]
akkor az pont olyan, mint a közlekedési jelzõlámpa színsorrendje, és mondhatod a csajoknak, hogy te ezzel vezényled a forgalmat. :D


[i](Módosította BajakiPeter 2013.01.07. 02:42-kor)[/i]

4727 Kárász Endre 2013-01-06 23:33:35  Előzmény:Kunyi Tamás: 56568

Egyszer volt szûk egy évig egy Wareszom, ahhoz még boltban tudtam venni gyári új zöld kapcsolót. Olyan hengeres nyomókapcsoló volt, mint a Trabi elakadásjelzõje. Ebbõl van peremes változat, az gyakoribb, de nekem még a sima hengeres volt. Beszereltem, persze ködlámpám az nem volt. De annyira jó volt sötétben benyomni, és akkor a mûszerfalon az a kis zöld fény, wááááá:)

4726 Kunyi Tamás 2013-01-06 20:33:00  Előzmény:Kárász Endre: 56563

Endre:
Na igen, ha nincsen rá szüksége az embernek, akkor minek tegye el. Egyébként, magam sem igen használnám ködös idõben a kocsit, mert egy õz tuti összetörné.
Egyelõre csak beszerelem, aztán ha kell, akkor legyen kéznél.
Egyébként nem tudom figyeltétek-e? A 4T prospektusában fekete ködlámpa kapcsoló szerepel a mûszerfalon. Így ha a következõ sorrendben szereljük be a kapcsolókat, akkor a német zászló színeit kapjuk eredményül:

FEKETE elsõ ködl. / PIROS elakadásj. / SÁRGA hátsóködl.

Eredetileg így szerettem volna magam is. Vettem fekete kapcsolót, de most már ez a zöld marad.

BajakiPeter:
Köszi! Nem is volt egyszerû az adás-vétel.
[i](Módosította slimtomi 2013.01.06. 21:34-kor)[/i]

4725 Bajáki Péter 2013-01-06 20:21:40  Előzmény:Kunyi Tamás: 56558

[b]slimtomi:[/b]

Köszi a képet. Szexi. Õszintén szólva nem is tudtam, hogy ez ilyen kis világítós, mert láttam olyat, hogy az elakadásjelzõ visszajelzõje fölött volt zöld visszajelzõ. - Könnyen lehet, hogy az a tulaj utólagos módosítása volt. Szóval szép.

4724 jocking . 2013-01-06 19:04:36  Előzmény: Spityu: 56565

Ezt is megtudtuk. :D

4723  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 56564

Ezt én sem tudtam soha sem... de most csak azért is utánanéztem:

[img]https://trabitechnik.com/images/ba59/bild33.jpg[/img]

4722 jocking . 2013-01-06 17:55:38

Kérdeznék én is egy okosat a trabi benzincsapról. :p Bent ugye meg van feliratozva három betûvel a három állás. Némi német tudás birtokában egyértelmû, hogy a három betû (A, Z, és R) közül az R nyilván a "reserve", vagyis a tartalék. Na de a nyitott és a zárt állás miért A és Z? Valahogy nem tudom összeegyeztetni a "geschlossen"-nel és az "öffnen"-nel...

4721 Kárász Endre 2013-01-06 16:37:25  Előzmény:Kunyi Tamás: 56558

Még tavasszal voltam MG-nál egy garázsürítés alkalmával, ott rakosgattuk a különbözõ kapcsolókat. Kezembe került egy ilyen zöld ködlámpakapcsoló is. Már akkor is tudtam, hogy milyen kuriózum, néhány éve én is mindent tûvé tettem egy ilyenért(sikertelenül). Na de ezúttal azt mondtam, hogy én úgy sem szerelek fel ködfényszórót, ezért miért én tárazzam be ezt a ritka darabot, mikor másnak nagyobb szüksége lehet rá. Szóval nem hoztam el:D

4720 Kantuly János 2013-01-06 12:52:48  Előzmény:jocking .: 56561

Nekem is az van (kombi), és azért kérdezem, mert az ablaktörlõ kapcsolója az a fûtésvezérlõ felett van. Akkor az ott, mint egy lehetséges opció kapott helyet.
Mondjuk logikusabb lenne, hogy ott legyen, mert ugye az elsõ vezérlõ is ott van.

4719 jocking . 2013-01-05 23:19:09  Előzmény:Kantuly János: 56560

Ha jól emlékszem, a kezelési útmutató szerint oda a kombik hátsó törlõ-mosó kapcsolója való. Bár ez érdekes, mert nekem kombim van, és amíg a gyári mûszerfal volt bent, addig a hátsó törlõ kapcsolója nem ott volt, hanem középen, a fûtésvezérlés fölött.


[i](Módosította jocking 2013.01.06. 00:21-kor)[/i]

4718 Kantuly János 2013-01-05 23:07:59

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy a 4T Trabi kormányoszlopán, az ablaktörlõ vezérlõkarja mögött miért van egy vakdugó? Pont akkora méretû, mint a fénykapcsolók melletti dugó.

Mit szántak oda?

4717 Szegedi Árpád 2013-01-05 21:14:51  Előzmény: Spityu: 56557

Köszi a választ!Ám meglepõdtem,mert teljesen úgy emlékszem,hogy nekem van egy db 7.6-os felíratos hengerfej.Azért nem lett felhasználva,mert nincs párja,és valami rakoncátlan tûgörgõ összecsapkodta.Felkutatom,megnézem:)

4716 Kunyi Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 56556

[img]https://kepfeltoltes.hu/130105/kodlampa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
De ez így este most nem zöld :/ De biztos tudod, melyik kapcsoló ez.
[i](Módosította slimtomi 2013.01.05. 22:11-kor)[/i]