Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4817 Kárász Endre 2013-03-02 20:37:15  Előzmény:Őry Gábor: 56658

Ezt most nem teljesen értem. A Trabinál alkalmazott csavarok majdnem mind kadmiumozottak voltak. Ma már nem alkalmazzák ezt a bevonatot, mert drága és egészségtelen (kivéve repülés és atomenergia-ipar). Viszont helyette lehet venni horganyzottakat. Abból is van több féle: fehér és sárga horgany. Az elõbbi tényleg elég hülyén néz ki egy NDK autóban, de az utóbbi majdnem olyan, mint az ESKA, csak kicsit fényesebb, sárgásabb, csiricsárébb. Viszont manapság éppen az a helyzet, hogy a nagyszilárdságú csavarokból (10.9) galvanizáltat, fõként sárga horganyzottat nehezebb beszerezni. Az általam látogatott csavarnagykert pl. konkrtétan olyan beszállító látja el áruval, ami csak 8.8-ig galvanizál, efölött csak feketített kivitelben készít. (Az a magyarázata, hogy a galvanizálás során fenáll a veszélye annak, hogy hidrogén diffundál a fémbe, ami elridegíti, törékennyé teszi azt. A nagyszilárdságú csavarok alapanyaga erre sokkal érzékenyebb.)
Tehát ha te találtál sárga horganyzott nagyszilárdságú csavart, akkor pont hogy belecsaptál a tutiba :)

4816 Őry Gábor 2013-03-02 08:41:53  Előzmény:Kárász Endre: 56654

Bontóban sajnos neház, mert általában a motort nem szedik szét. Vettem nagyszilárdságú csavarokat, persze nem a szilárdság, hanem a színe miatt. Hogy nézne ki a turbinaház horganyzott csavarokkal?

4815 Őry Gábor 2013-03-02 08:40:08  Előzmény:Kárász Endre: 56652

Köszi a linket, de szerintem az az ékszíjtárcsa. A lendkerék 98,1+39,2 lesz. De mit jelent, hogy 98,1+39,2?

4814 Kárász Endre 2013-03-01 21:02:03  Előzmény: Spityu: 56655

Sõt, a tengelycsonké 160-200Nm! Az 553-as és az 551-es SRI még valami olyasmit is ír, hogy 220-260Nm!!! De itt valami módosításról is szó van, tehát lehetséges, hogy ez csak valami átmeneti állapot volt.

4813  Spityu 2013-03-01 20:27:10  Előzmény:Kárász Endre: 56652

Jajj, tényleg! Ezen fel is röhögtem. Valószínûleg szándékosan ilyen kevés, talán mert vékony az anya? És úgy rémlik, hogy a tengelycsonké viszont 120. Legalábbis úgy rémlik, hogy hasonló menet, és sokkal több az elõírt nyomaték. (persze a menetátmérõ és a meghúzási nyomaték nem mindig párosítható össze...)

4812 Kárász Endre 2013-03-01 20:24:14  Előzmény:Őry Gábor: 56639

Olyan peremes csavart max. bontani lehet valahonnan... Minap elcsodálkoztam, amikor láttam, hogy 10.9 szilárdságú. Erre a célra, pláne alumíniumba teljesen felesleges. Az 5.6 is elég lenne.

4811 Kárász Endre 2013-03-01 20:00:02  Előzmény: Spityu: 56650

Valamit tényleg nagyon kerestem, amit sehol se leltem. De most meg arra nem emlékszem, hogy mi volt az :D Szerintem valami más.

4810 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 56649

A német "Hogyan tovább?" írja, legalábbis az [url=https://trabitechnik.com/index.php?page=43&lang=de&page_number=2]újabb[/url] kiadása:

Mutter der Keilriemenscheibe M 24x1,5 44,1+ 9,8Nm 4,5+1mkp

4809 Őry Gábor 2013-03-01 19:43:28  Előzmény: Spityu: 56650

OK, köszi!

4808  Spityu 2013-03-01 19:15:56  Előzmény:Őry Gábor: 56649

Talán pont ezt kérdezte nemrég Endre. Nem biztos, lehet, hogy csak én vetettem fel akkor.
Zsiguli motoron a múlt héten húztam meg a 38-as kulcsnyílásút elöl az ékszíjtárcsánál, a menete kb. akkora és olyan lehet, mint a Trabanté. Arra 120Nm-t írt a könyv. Szerintem 100-120-szal húzd meg.

4807 Őry Gábor 2013-03-01 19:12:02

A lendkerék felõli fõtengelyanyának mekkora a meghúzási nyomatéka? Ezt az apróságot kifelejtették a könyvbõl.

4806  István 2013-03-01 17:17:33  Előzmény:Németh János: 56647

Szia! köszi a tippet,de nem találom,biztos levették már.
Olyan ez ,mint a fehér holló,pedig még állítólag boltban is árulták.

4805 Németh János 2013-02-28 10:54:21  Előzmény: István: 56646

csao.

Sokáig volt zaprodon fenn. Nézd meg hátha fenn van még.[right][/right][right][/right]

4804  István 2013-02-28 10:45:11  Előzmény:Németh János: 56645

Sziasztok!

Trabant nyitható oldalüveg után vadászok.
Ha valaki tud ilyen alkatrészt vagy ezzel kapcsolatban információval
szolgálni,kérem segítsen.
Köszönöm!colin

4803 Németh János 2013-02-28 05:41:18  Előzmény:Kunyi Tamás: 56644

csinálok képet és küldöm mailen

4802 Kunyi Tamás 2013-02-27 20:47:10  Előzmény:Németh János: 56643

Helló!
A képet megköszönném. Nekem 4T-be lesz, de nem akarok sz*rt venni :/
Lehet teszek fel a képbõl részletet.

4801 Németh János 2013-02-27 05:55:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 56642

csao. Elvileg igen, nekem is azt mondták. Aztán kifoftam egy nagyon régi tipust amin a kuplung pedál felfogatásánál az öntvény lefelékanyarodik. Eredmény fél év alatt 3 bovden egy kuplungcsere és elégizmos lett a lábam mert nem voltvalamikönnyû. Hiába kapott átalakitott pedált.
Aztán találtam egy srácot az eredetit felhegesztette(az alu részt 500 v 1000ft) most fas...za.
Ha kell elérhetõség adok.
Megvan az átalakitott is képet rakok fel ha érdekel.

4800 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:51:24  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56641

Köszönöm!

4799 Holnapy Gergely dr. 2013-02-26 19:50:14  Előzmény:Kunyi Tamás: 56640

Igen.

4798 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:45:07

Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy Trabant 1.1 és 601 pedálsora megegyezik-e?
Mert én nem emlékszem rá, sajnos :/

4797 Őry Gábor 2013-02-26 06:50:00  Előzmény:Kárász Endre: 56638

Utóbbi.

4796 Kárász Endre 2013-02-25 22:09:07  Előzmény:Őry Gábor: 56637

Melyikre gondolsz? Az M8 tõcsavarra, ami a turbina aluházát a blokkhoz fogja, vagy pedig a peremes fejû M6 csavarokra, amik a fekete, lemezbõl készült hûtõlevegõházat rögzítik a hengerfejekhez?

4795 Őry Gábor 2013-02-25 18:51:50

Nincs valakinek ötlete arra nézvést, hogy a turbinaházhoz honnét lehet szerezni eredeti, vagy azzal megegyezõ csavarokat? Legalább 10 darab kéne. Az eredetieket sikerült elhagynom valahol, illetve részben beépítettem.

4794 Muczán Gábor 2013-02-24 14:57:05

Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!

Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.

Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években
komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.


F E L H Í V Á S!
Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket.
Adószámunk: 18073221-1-43
Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban.
Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.

4793 Kovács Adrián 2013-02-24 12:27:02

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok, hátha tudtok valami okosat mondani! :)
Van 1990-es évjáratú 1.1es trabantom. Már egy ideje küszködök vele, befolyik a benzin az olajba.
Elvileg csak az ac-nál tud befolyni, de hiába cserélem õket, pár hónap és megint befolyik. A membránon nem látszk semmi.
Mit tegyek?
Elõre is köszi!

4792 Kiszter István Balázs 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!

A minap ELLOPTÁK sajna ezt a trabit.

Elkapták az elkövetõt,de ahova vitte ott már semmi nincs belõle.Az a legviccesebb,hogy igazoltatták amikor ment vele és papírok nélkül továbbengedték!?! Ha felismered az utcán vagy bontóban, MÉH telepen látsz egy hasonlót, légyszi hívj a 30/480 90 87 es számon. Nagyon egybe volt a gép, fáj a szívünk érte :(

filpo

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=https://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]


A hátsó lámpán volt festékhiba, a motorháztetõn egész pici, hátsó lökös picit megnyomva, de alig látszik, rózsaszín kalaptartó, 3küllõs sportkormány, kék csíkos huzat elõl. A rádióhely takaró mûanyag hiányzik


[i](Módosította filpo 2013.02.15. 18:55-kor)[/i]
[i](Módosította filpo 2013.02.15. 19:03-kor)[/i]

4791 Bajáki Péter 2013-02-04 21:31:43  Előzmény: Spityu: 56632

Egyezünk. Innentõl kezdve az a kérdés, hogy keresztapuéba belerakott szakaszos kapcsoló ötállású lehetett-e, illetve, hogy a 6 voltos ablaktörlõmotor képes volt-e két sebességre. .... Hmm. Miért nem próbálom ki a sajátomat? :D (1981) De kár, hogy nem vagyok otthon!

4790  Spityu 2013-02-04 21:09:53  Előzmény:Bajáki Péter: 56631

Elsõ forgalomba helyezés.

Mivel:
- barna kárpitos,
- és az enyém szürke,
- és az enyémben 5 állású volt

a tiédben is normálisnak mondható az 5 állású, mivel késõbbi gyártmány.
[i](Módosította Spityu 2013.02.04. 22:11-kor)[/i]

4789 Bajáki Péter 2013-02-04 21:03:35  Előzmény: Spityu: 56630

A '84-es már barna kárpitos volt. GB-s rendszámú. Nem tudom, hogy az EFH mit jelent, így nem tudok rá válaszolni.

4788  Spityu 2013-02-04 16:53:38  Előzmény:Bajáki Péter: 56629

Szerintem nem bonyolítod, mindkettõ stimmel Endre leírásába. 1. és 4. változat.

A '84-es mikori EFH-s volt? Kárpit?

4787 Bajáki Péter 2013-02-04 02:01:47

Na, akkor hogy bonyolítsam a helyzetet, én is írok valamit.

Keresztapu Trabija '78-as standard, 6 voltos, sima ablaktörlõ motorral felszerelt autó (volt).

Gyári, saját kapcsolója: BE / KI
Gyári, vásárolt kapcsolója: Volt közte szakaszos is, de hogy milyen sebességgel, azt meg nem mondom.

A '84-es Trabinkkal egyszer mentünk szakadó esõben, és apu a folyamatosról a nagyon gyors folyamatosra kapcsolta: de annyira esett, hogy nem bírta törölni. Azóta sem éltem át olyan esõt. Kb. 4-5 éves lehettem, nem több. Hmm, de rég volt. Akkor még hátul, középen állva, a két ülésbe kapaszkodva figyeltem az utat. :-) De jó is volt!! :-)

4786 Kárász Endre 2013-02-03 21:44:04  Előzmény: Spityu: 56627

Ja, akkor tuti 5 állású volt neked eredetileg is. A többire meg már inkább alszom egyet :)

4785  Spityu 2013-02-03 21:38:12  Előzmény:Kárász Endre: 56626

Nem, gombnyomásra szivattyúz. Gyárilag is, ez tuti. A kapcs rajzos anomáliát továbbra sem értem. Az lesz szépen, hogy a kezelési alapján fogok eljárni. Úgy rémlik, hogy a kezelésimben mellékelt kapcsolási rajzon tényleg 5 állású van.

4784 Kárász Endre 2013-02-03 21:35:34  Előzmény: Spityu: 56625

Az eredeti értetlenkedésem amiatt volt, hogy azt hittem, hogy a mechankius kapcsolóból csak egy fajta volt: a gyors/lassú motorhoz való háromállású. Ezét nem fért a fejembe, hogy akkor mi volt az egysebességes motornál.
Igen, szerintem nálad háromállású volt beépítve. Plussz vezetéket nem igényel, az intervallumos funkciót a kapcsolón belül oldották meg. Neked még huzogatós az ablakmosó?

4783  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 56624

Háttõ... mi a kérdésed, már nem azért? :D Azt értem, amit írsz.

Viszont a helyzet nálam: a leírásod alapján nekem ki/lassú/gyors állású kapcsolónak kellene lennie, azonban ki/lassú/gyors/sûrû szakaszos/ritka szakaszos van. Továbbá: valamikor 2003 környékén "meghalt az ablaktörlõ" cserélve lett a motor és a kapcsoló is (a motor jó, az õsszel revízióztam, fater nem volt körültekintõ). Lehetséges az, hogy 3 állású volt és 5 állású lett beépítve a meghibásodást követõen? A vezetékek gyáriak, nincs plussz vezeték.

Bocsánat, azt írtad, hogy a Standard-nál van a 3 állású. Rémlik is, hogy a kezelésiben "S és de Luxe kivitel" van a kapcsolási rajznál, vagyis nálam mégis 5 állású volt gyárilag - azt hiszem.
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 22:33-kor)[/i]

Most megnéztem [url=https://www.trabantklub.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg]ezt[/url]. Bár ne tettem volna. Itt a S és a Standard kivitelt említi megegyezõnek, 12V-os rendszert ábrázol és 3 állású a kapcsoló...
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 22:35-kor)[/i]

4782 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 56623

Huh, bocsánat... Azt hiszem, sikerült rájönnöm a megoldásra. ELõször rosszul gondoltam: a kis mechanikus kapcsolóból is kellett kétfélének lennie.
[url=https://oldtimer-ersatzteile-hermel.de/product/2683/scheibenwischer-schalter-wartburg-trabant-ifa-alte-ausf.-%282511%29.html]Itt[/url] van egy, aminek a fotóján jól látható, hogy csak 31b lába van, ez passzol az egysebességeshez. Ugyanis a gyors törléshez a 31c jelû kivezetést kell letestelni, míg a lassúhoz a 31b jelût. Ezek szerint valahogy így kellett kinéznie a 12V-os Trabiknál:
[b]Standard[/b]
0: KI
1: BE

[b]De Luxe[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS

Majd valamikor késõbb, amikor már mindkettõt csigás, kétsebességes motorral szerelték:
[b]Standard[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS

[b]De Luxe[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS
3: SÛRÛ SZAKASZOS
4: RITKA SZAKASZOS

Valaki emlékszik olyan Standardra, ami a legeslõ variációt tudja? Semmi intervallum, semii gyors/lassú, csak ki-be? Ja, visszamegy alaphelyzetbe a kar.

4781 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 56622

Igen, ez a durva! 1983. 10. 3-ától kijönnek az alapkivitelûek 12V-os homlokfogaskerekes motorral, ami csak egy sebességre képes. Úgy tudom, akkoriban három fajta forgókapcsoló létezett:
-a hatlábú elektronikus ide nem jó, mert az kétsebességes motorhoz van
-az egyszerû, pici kapcsoló,
[imgw]https://www.zsombishop.hu/images/2009_02270006.JPG[/imgw]

ami nem tudott intervallumot, de tudtommal három állású volt, emiatt ez is csak a kétsebességeshez jó
-Ezek szerint az ötlábú elektronikussal szerelték volna, ami az egyebességeshez van?

Azért nem áll össze a kép, mert a Kezelési Útmutató szerint a Standardokba a fotón láthatót szerelték, vélhetõen csigás motorral, míg a De Luxe kivitelbe a hatlábú ment.
Szóval miért csináltak 12V-os egysebességes motort?
(Egyébként meg lehet érteni, hogy mit akarok elmakogni? :D )
[i](Módosította Endre 2013.02.03. 21:54-kor)[/i]

4780  Spityu 2013-02-03 20:25:30  Előzmény:Kárász Endre: 56620

Úgy tudom, régen valóban csak ki/be üzem volt. Vagy legalábbis az egy újítás volt, hogy a ciklust mindig befejezte, ha lekapcsoltad (nem állt meg az üveg közepén), ezért kell a gyújtást levenni mûködõ ablaktörlõnél télen, ha pl. kartonpapírt akarsz a szélvédõre tenni.

Az én 84-esemben sajnos cserélve lett a kapcsoló, és nem vagyok benne biztos, hogy megfelelõ került bele. Ugyebár a kapcsoló vezérli az egészet. Úgy emlékszem, hogy 4 féle üzemmódja van, de jelenleg nem tudom kipróbálni.

Amúgy volt mindenféle kivitel. Mûanyag házas 12V, 6V, fémházas 12V, 6V. Szabi szerint elõször, amikor a 6V-os rendszert felváltotta a 12V-os, mûanyag házassal szerelték, csak késõbb tértek át a fémházasra. SRI-ben szerintem leírják, meg kellene nézni.

Így is van: 1983.10.3-tól van 6V helyett 12V-os ablaktörlõmotor, de Luxe változatnál csigás, alapkivitelnél homlokfogaskerekes. Az én kocsim 84 február elsõ heteiben készült elméletileg (március végi EFH), abban már csigás volt. Standard.
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 21:31-kor)[/i]

4779 Holnapy Gergely dr. 2013-02-03 20:23:28  Előzmény:Kárász Endre: 56620

Igen, akkor vagy be-, vagy kikapcsolt állapotban volt, egy kétállású kapcsolóval. A még korábbi trabikban a lenti képen lévõ ablaktörlõ motornak még alumínium burkolata volt. A bal oldali "zongorakapcsolókon" volt (500-600-korai 601-nél) a kétállású kapcsoló.

4778 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Az imént próbáltam kideríteni, hogy mi a különbség a hat-, és az ötlábú ablaktörlõ-kapcsoló között. Aztán megint leesett a tantusz:
-A hatlábú tud gyors/lassú üzemmódot és kétféle szakaszos mûködést.
-Az ötlábú csak egyféle gyorsaságot tud, de cserébe négy(?)féle szakaszosat.

Feltûnt valakinek, hogy ezek szerint régebben csak egyféle sebességre képes motorral szerelték volna a Trabikat? Úgy tudom, a fémházas, csigaáttételes motor az újabb, ez a kétsebességes.
[img]https://www.zsombishop.hu/images/2009_09100009.JPG[/img]
A mûanyagházas, homlokfogaskerekes motor pedig az egysebességes.
[img]https://www.baro-ker.hu/images/tr%20601%20ablaktorlomotor%206v%20regi.JPG[/img]
De mi volt akkor, amikor még nem volt elektronikus kapcsoló? Akkor csak egy "KI" és egy "BE" állása lett volna?

4777 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Képekröl nézve,nem is rossz:[url]https://www.jofogas.hu/bekes/Trabant_1_1_es_volskvagen_motorral_8074943.htm[/url]

4776 Szegedi Árpád 2013-02-02 19:18:46  Előzmény: Spityu: 56557

Üdv!A múltkor volt szó a "feliratos" 7.6-os hengerfejrõl.Nem találtam meg,lehet csak halucináltam..Viszont felmerült egy fontos kérdés:) A múzeumi P800RS képeit nézegetve feltûnt,hogy fém turbina van rajta,pedig ha jól emlékszem '85-tõl van 800RS,akkor meg már mûanyag lapátos turbina szokott lenni.Mi lehet az oka,hogy fém turbina van rajta?Biztos nem csak az volt kéznél..Lehet könnyebb,vagy más a lapát kiosztása,vagy csak úgy:)

4775 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

Egy éves váltással evezzünk a modern évekre:

Valakinek egészben, ikertestvérnek egy 1,1-es Trabit?
[url]https://www.jofogas.hu/vi/8024817.htm[/url]

[img]https://img.jofogas.hu/images/35/3531566727.jpg[/img]

Nem tudom, hogy újra forgalomba helyezhetõ-e, ill. közelrõl milyen. De amúgy nem néz ki rosszul.

... és most vettem észre, hogy a 601-es hátfala van! De cuki! úú, banyek, ez még 601-es ikertesónak is elmenne némi optikai átalakítás után.

[img]https://img.jofogas.hu/images/35/3561696340.jpg[/img]
[i](Módosította BajakiPeter 2013.02.02. 18:58-kor)[/i]

4774 jocking . 2013-01-31 20:06:40  Előzmény:Kunyi Tamás: 56615

Igen, ez a gyártás utáni megkésett értékesítés valóban fennáll egy mai gyárnál. De a tervgazdálkodás korában, ahol az ember 10 évet várt egy autóra a hangyaf@sznyi kínálat miatt nem hiszem, hogy így ment az eladás.

4773 Kunyi Tamás 2013-01-31 19:36:32  Előzmény:Támba Csaba: 56613

Más a gyártás ideje, és más a forgalomba helyezés ideje. Az én off autóm forgalmijába gyártás éveként és az elsõ forgalomba helyezés éveként is 2000 van beírva, holott alvázszám alapján a gyári(!) alkatrészkatalógusban simán 1999-esnek tünteti fel. A legyártott autók nem egybõl kelnek el, hiszen nem tudni pontosan mekkora kereslet van rá. Így lehet egy szériából gyártanak pl 1000-et amibõl csak 950 kel el az elsõ évben, a másik 50-et csak rá egy évre sikerül értékesíteni.
Szerintem így megy ez valahogy. De vonatból láttam már autóparkot. Vagy 200 darab lehetett, ha nem több, különbözõ színekben. Bár nem értem, hogy állhattak a szabad ég alatt.

4772  Spityu 2013-01-30 22:48:25  Előzmény:Támba Csaba: 56613

A fene sem tudja. Talán utaztatták körbe-körbe a SZU tagállamai között - papíron -, és visszaigényelték az 1988-ban bevezetett ÁFÁ-t. :D

4771 Támba Csaba 2013-01-30 22:28:20  Előzmény: Spityu: 56611

Nekem pl. van 4 db P70 a garázsban. 3 1958-as gyártású, 1 pedig 1957-es.

És az 1957-es rendszám és forgalomba helyezési idõ (1958. XI.hó) szerint is a 3. a sorban idõrendben. Ha 1957. decemberében készült is akkor is majd egy év telt el, mire forgalomba került. Ezt hogy csinálták?

4770 Kunyi Tamás 2013-01-30 21:50:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 56605

Wááá :D :D Na akkor valami tényleg van ebben a Trabantban! Nem beszélve az akkor még újnak számító kompozit karosszéria elemekrõl - annyi különbséggel hogy nem szénszálat használtak, de az eredmény hasonló lett.

4769  Spityu 2013-01-30 21:50:27  Előzmény:Támba Csaba: 56610

Igen, tudom, hogy változott a darabszám, az akkori gazdaságban volt minden, csak következetesség és realitás nem. Ahogy a mostaniban sincs. :)

Épp ezért bele is vettem a számításba, hogy a videón bemondott perc/darab értékhez a videó készítése évének darabszámát rendeljük hozzá. A készítés évét talán az egyes alkatrészek alapján be lehetne lõni: spirálrugó, H1-1, bánat tudja mi van még rajta.
[i](Módosította Spityu 2013.01.30. 22:50-kor)[/i]

4768 Támba Csaba 2013-01-30 21:41:56  Előzmény: Spityu: 56607

Jó kis agyalás, de azért az akkori tervgazgálkodás útvesztõi jelentõsen felülírták a dolgot. Pl. igen rendesen változott az éves darabszám is.