Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
egy hete már én is Trabant tulajdonos vagyok, egy elég korrekt állapotú 1.1 limusin került birtokomba:) az úgymond kötelező karbantartás rész előtt, meg szeretném érdeklődni, hogy a vízpumpa kivétele hogyan is történik, ha valaki pár szóban el tudná mondani, megköszönném.
illetve a másik kérdésem, hogy van a motorban, a hengerfej tűzfal felőli oldalán, a vezérműszíjhoz közel két csatlakozó, egymás mellett, gondolom valami érzékelő lehet, az egyik be van kötve, a másik nincs. csináltam képet is, a bal oldali bekarikázott (amit kicsit takar a cső) be van kötve, a másik mellette nincsen. az lenne a kérdésem, hogy mi ez? :) illetve ha valakinek volna részletesebb szervizleírása a 4t trabihoz, valami link vagy akármi, azt is nagyon megköszönném!
a kép: [img]https://wrcteam.atw.hu/motor.jpg[/img]
volt valaki a tolna talin,?mi szombat reggel 9-00 körül értünk oda,elég kevesen voltak,hát nemgondoltam hogy ennyien meloznak,na mindegy,ha volt közülletek valaki irja meg mi volt,eljöttünk délben.
Sürgősen szükségem lenne egy 4 ütemű trabi kuplung bowdenjére. Most 10 perce szakadt el , és reggel melózni kell mennem a kocsival. Gyálon lakok , akinek a közelben van egy, legyen szives írjon ide a fórumba. Köszi előre is
Először is köszi a hozzászólást, sokat segítettél.
Természetesen ezt a motorkonfigurációt én sem szeretném megfelelő futómű és fék nélkül beépíteni/használni, enélkül nem csak a saját, de mások életét is veszélyeztetném, amit nem engedhetek meg magamnak. Az ok, hogy nem feltétlenül szeretném motorépítőnél megcsináltatni az, hogy szeretném tudni, mennyire vagyok képes, és mit ér manapság a felsőoktatás műszaki része. Közlekedésmérnöknek tanultam a BMEn, igaz NEM tudtam elvégezni tanulmányi és más okok miatt sem sajnos, de az erre költött időt nem szeretném a kukában látni, mivel nem olyan területre kerültem munka terén. Úgy érzem, akkora lendületet adott az iskola, hogy Hobby szinten meg kell tudnom hasonló dolgokat oldanom, más nem legalább azt tudnom kell, hogy mit hogyan kéne, ha már nem a saját két kezemmel rakom össze. Ha a hengerfejnél arra gondolsz, hogy a szívócsatornákat, és a kifugó csatornákat ki kell kibővíteni, akkor egy dologra gondoltunk. Sokan felvethetik magukban azt, hogy miért épp trabantot? Miért akarok egy közel gyári(sajnos törött, tudom attól még gyári, de nekem ez már nem ugyanaz), jó állapotú trabantot szétbuherálni? Mert valahol el kell kezdeni, és senki sem várhatja el azt, hogy első nekiugrásra egy BMWbe programozzak 3 dimenziós motorvezérlést.
Újfent tanácsra illetve segítségre lenne szükségem. Korábbi hozzászolásomban írtam az alábbiakat: "Ahogy bogarásztam 4T trabim motorterében, észre vettem, hogy az alapjárati vezérlő 2-es (alapjárati szelep) és 6-os (fojtószelep-kapcsoló) vezetéke csak úgy össze ven tekergetve és nem csatlakoznak sehová. Normális dolog ez így?"
Most újra cseréltem az alapjárati vezérlőt és visszadugdostam az alapjárati mágnesszelep és a fojtószelep kapcsoló dugaszát, így most elvileg minden a helyére került. De indítás után le is áll a trabi, alapjárat egyáltalán nincs. Az alapjárati mágnesszelep kattan, mikor pozitívot kap, elvileg működik. Mi lehet a következő lépés? Újra kell állítani a karburátort vagy merre keressem a hibát?
Aztakú... kútyafáját. Nagyon ráért aki csinálta. De nagyon is pihent. Még a jobb oldali ajtó lóg is egy hangyányit biztos ami biztos. Hát gratula érte igazán... Ez besz*rás.
Inkább vegyél egy donor warburg motor-ot és át kell fűzni annak a belsejét,persze ekkor már szükséges fúrni. Erre a motorcsaládra jellemző hogy az égéstér a dugattyú tetejében van kialakítva emiatt a hengerfej teljesen sík. A felesleges bele a tengely ha a hengerfej járatait és szívócsövet nem bővíted fel hozzá. És ne feledkezz meg a 4 leömlős 50-es sport rendszerről, a fokolókerékről. A hűtőt inkább válasz golf 1.3-ét ami jó nagy és ehhez a motorcsaládhoz van tervezve. Az olajpumpa szállítását nem ismerem de egy kis trükkel biztos emelhető, vagy lehet az 1.6-é gyárilag nagyobb. Ja és erősebb kuplung se fog ártani.Az összes forgó mozgó alkatrészt le kel könnyíteni és grammozni a forgó alkatrészeket centrírozni. Karbinak inkább valami mechanikus régi kéttorkú weber-t válassz. De ha dupla fekvő weber vagy delorto karbit szeretnél akkor már elkelhet egy kisnyomású elektromos ac és még gondolkoznék az írható előgyújtáson is. De igazából 400-ból már profi motorépítő is megcsinálja úgy hogy te elmondod az igényeidet és mész a kész motorért vagy autóért. Persze az egész nem és semmit ha nincs jó [b]FUTÓMŰved és FÉKed[/b] az autó alatt.
Gyári 4T-ről van szó, semmi extrát nem tettem vele a motor ill. karbi területén. Szüleimnek volt egy limó 4T-jük 1990-1996 közt. Az kicsit harapósabb volt, de az valóban nem ment 6,5 l alá 100km-en. G
Amennyire én tudom, a fehér gyertya a szegény keverék miatt van. Ehhez képest érdekes, hogy durrog, mert az pont hogy a túl sok benzin biatt szokott lenni. Bár ezeknél a régebbi cuccoknál már minden lehetséges... Első körben a lambdaszondát kéne megoldani, ha így sem jó, akkor marad az ECU ellenőrzése/cseréje vagy a légtömegmérő ellenőrzése. A légtömegmérőben a "kis ajtó" mögött van egy kis bogyó, az elvileg egy hőfokmérő. Ha az elkoszolódik, akkor is szeret rosszalkodni a rendszer. Elvileg tiszta alkohollal nagyon óvatosan szabad pucolni.
Akkor az enyém rossz irányba forog:) Kíváncsi vagyok, hol fordítottam meg. Elvileg a test barna vezetéken a kasztniról megy oda, nem is messziről. A gyújtáspozitívot meg a gomba kapcsolná neki. Mondjuk elemeire szedtem a motort mielőtt belekerült.
A durrogós injektoros egy óra múlva érkezik. Lambdaszonda sosem volt még bekötve rajta. Lehet nem jó neki a középérték már, mivel sűrítésnövelt, ABU tengelyes motor. Bekötünk egy szondát meg az előgyújtást 2-3 fokra állítjuk. Gyertyák is fehérek túlságosan, melegszik is a kelleténél jobban szerintem. Ami fura, hogy kb egy évig normális volt. Gondolok még az üzemanyag nyomás szabályzóra is.
Tudja e valaki, hogy a 4T trabi hűtőventillátora merre forog (eredetileg)? Az enyém kifelé, a kocsi elé fújja a levegőt. Úgy gondolom, menet közben így a menetszél ellen dolgozik. Nem jellemző, hogy bekapcsol, de most járó motornál piszkálódtam a motortérben és elindult. Másképp fel sem tűnt volna.
4T gyári konfig az utolsó 8-10 tankoláskor hasonló értékeket produkát, néha kevesebbet. Tiszta városi üzemben, 'sportos' stílusban használva, persze nyáron, itthoni üzemanyaggal. A motorban jóval 200ezer km felett volt. Jól el is csomagoltam, csak veteránvizsga vagy hasonló alkalomkor szeretném elővenni. Sajna a mostani, gyakorlatilag gyári új konfig 7 litert kér 100km-re.
Elhiszem! Nekem sikerült 6 liter alá mennem, pedig 90-100 körül kergettem. És HB-s karbi gyári konfigurációval. Csak azt nem értem, miért írnak a gyári katalógusok 8 literes fogyasztásokat?
[justify]Lepődj meg! Nekem több alakalommal is sikerült országúti forgalomban 4,8 l/100 km értéket elérnem. Sokat használtam a szabadonfutót, a féket pedig kevésbé. Átlag 70-80 km/órás tempóval haladtam, de persze 1-1 karburátorral.[/justify]
Sziasztok! Hamarosan szeretnék venni egy 4T Trabantot és szeretnék belépni a Klubba! Ezt hogyan tehetem meg? Vagy a honlapon megtudom csinálni csak most nem akarja behozni? Köszönöm a segítséget! Moha
Nemrég kiderült, hogy valószínűleg a család 4T trabija a nevemre fog szállni 1-2 éven belül. Tervezek egy kis combosítási eljárást. A motorral kapcsolatban lenne elsősorban egy-két tervem, kérdésem. A motorban jelenleg 81000km van körülbelül, eddig fatális meghibásodás nem történt. A tervem a következő lenne átalakítás szempontjából. Gyári moci megmarad, műszaki, zöldkártya stbstb. okán. 1,3as Wartburg motor, teljes felújítás (javítóméretre fúrás, főtengelycsapágyak, főtengely könnyítés, hajtókar könnyítés, Mahle vagy Kolbenschmidt dugattyúk a belevaló új gyűrűkkel). A blokk tetejéből szeretnék egy mmt leszedni, és a szelepek benyitási szöge miatt a hengerfej aljából is szeretnék kb. ugyanennyit lecsípni. Itt lenne az első kérdés, hogy az égéstér hány köbcenti, így tudnék kompresszióviszonyt számolni magamnak (vagy maradna a benzinnel való kiköböléses móka). Emellett a szívótorok oldali és a kipufogócsonk oldali portokat is szépen egybe szeretném dolgozni, esetleg kibővíteni. Ha már ennyit faragok, akkor az agyát is ki kéne cserélni, én egy 272/272s szimmetrikus (benyitást még nem döntöttem el, a blokkmunka után lehet gondolkodni) vezérműtengelyre gondoltam, és az anyagok öregedése miatt több mint valószínű a szeleprugókat is cserélném. Problémáim.: Emelni kéne az olajnyomást, ez a pumpa buherálásával megoldható, de lehet hogy egy VW pumpát szerzek be a feladatra. Másik a hűtés, valószínűleg minimum a lada hűtő lesz, ha csak nem egy VW hűtő fog kelleni ismét. Üzemanyagellátás: Gyári karbi eléggé felejtős :D. Minimum annak széjjelfúvókázása, vagy egy versenykarbi a megoldás, ezzel vajon mi a problémám? Az ára :D. Lehet, hogy a karburátor ára mégegyszer annyi lenne, mint az összes gépmunka egyben. Érdekelne esetleg egy injektoros megoldás is, ha valakinek van rá jó ötlete. Csak a motorra, külön tudom, hogy minimum 200-400 között szánnom KELL, helytől, áraktól függően.
Szeretnék bocsánatot kérni a hatalmas post miatt, és azt is érzem, hogy nem feltétlen ide való, de sajnos Barkács Szakkör hiányában csak itt tudtam kifejteni. Segítségeteket előre is köszönöm.
segítségeteket kérném van egy elka tipusú fordulatszámmérőm 10 ledes van rajta 3 szál egy sárga egy zöld és egy fehér ha valaki tudja hogy hova kell kötni őket és leírná azt nagyon szépen megköszönném!!
Az előző trabimon ami egyébként '81 es volt, eredetileg nem tudom a karbi nevét pontosan. Azt tudom, hogy evett mint a barom, városba télen 180!km-nál már kelett fordítani tartalékba, de cserébe volt -10 be is alapjárat, 110 ig simán elment... Lecseréltem 1-1 re, és jobb lett a fogyi jóval, dehát az előbb említett nyalánkságok eltűntek :) Én az 1-1 re szavazok, mert nálam a takarékosság a legfőbb szempont, dehát ugye kinek a pap...