Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Akkor az enyém rossz irányba forog:) Kíváncsi vagyok, hol fordítottam meg. Elvileg a test barna vezetéken a kasztniról megy oda, nem is messziről. A gyújtáspozitívot meg a gomba kapcsolná neki. Mondjuk elemeire szedtem a motort mielőtt belekerült.
A durrogós injektoros egy óra múlva érkezik. Lambdaszonda sosem volt még bekötve rajta. Lehet nem jó neki a középérték már, mivel sűrítésnövelt, ABU tengelyes motor. Bekötünk egy szondát meg az előgyújtást 2-3 fokra állítjuk. Gyertyák is fehérek túlságosan, melegszik is a kelleténél jobban szerintem. Ami fura, hogy kb egy évig normális volt. Gondolok még az üzemanyag nyomás szabályzóra is.
Tudja e valaki, hogy a 4T trabi hűtőventillátora merre forog (eredetileg)? Az enyém kifelé, a kocsi elé fújja a levegőt. Úgy gondolom, menet közben így a menetszél ellen dolgozik. Nem jellemző, hogy bekapcsol, de most járó motornál piszkálódtam a motortérben és elindult. Másképp fel sem tűnt volna.
4T gyári konfig az utolsó 8-10 tankoláskor hasonló értékeket produkát, néha kevesebbet. Tiszta városi üzemben, 'sportos' stílusban használva, persze nyáron, itthoni üzemanyaggal. A motorban jóval 200ezer km felett volt. Jól el is csomagoltam, csak veteránvizsga vagy hasonló alkalomkor szeretném elővenni. Sajna a mostani, gyakorlatilag gyári új konfig 7 litert kér 100km-re.
Elhiszem! Nekem sikerült 6 liter alá mennem, pedig 90-100 körül kergettem. És HB-s karbi gyári konfigurációval. Csak azt nem értem, miért írnak a gyári katalógusok 8 literes fogyasztásokat?
[justify]Lepődj meg! Nekem több alakalommal is sikerült országúti forgalomban 4,8 l/100 km értéket elérnem. Sokat használtam a szabadonfutót, a féket pedig kevésbé. Átlag 70-80 km/órás tempóval haladtam, de persze 1-1 karburátorral.[/justify]
Sziasztok! Hamarosan szeretnék venni egy 4T Trabantot és szeretnék belépni a Klubba! Ezt hogyan tehetem meg? Vagy a honlapon megtudom csinálni csak most nem akarja behozni? Köszönöm a segítséget! Moha
Nemrég kiderült, hogy valószínűleg a család 4T trabija a nevemre fog szállni 1-2 éven belül. Tervezek egy kis combosítási eljárást. A motorral kapcsolatban lenne elsősorban egy-két tervem, kérdésem. A motorban jelenleg 81000km van körülbelül, eddig fatális meghibásodás nem történt. A tervem a következő lenne átalakítás szempontjából. Gyári moci megmarad, műszaki, zöldkártya stbstb. okán. 1,3as Wartburg motor, teljes felújítás (javítóméretre fúrás, főtengelycsapágyak, főtengely könnyítés, hajtókar könnyítés, Mahle vagy Kolbenschmidt dugattyúk a belevaló új gyűrűkkel). A blokk tetejéből szeretnék egy mmt leszedni, és a szelepek benyitási szöge miatt a hengerfej aljából is szeretnék kb. ugyanennyit lecsípni. Itt lenne az első kérdés, hogy az égéstér hány köbcenti, így tudnék kompresszióviszonyt számolni magamnak (vagy maradna a benzinnel való kiköböléses móka). Emellett a szívótorok oldali és a kipufogócsonk oldali portokat is szépen egybe szeretném dolgozni, esetleg kibővíteni. Ha már ennyit faragok, akkor az agyát is ki kéne cserélni, én egy 272/272s szimmetrikus (benyitást még nem döntöttem el, a blokkmunka után lehet gondolkodni) vezérműtengelyre gondoltam, és az anyagok öregedése miatt több mint valószínű a szeleprugókat is cserélném. Problémáim.: Emelni kéne az olajnyomást, ez a pumpa buherálásával megoldható, de lehet hogy egy VW pumpát szerzek be a feladatra. Másik a hűtés, valószínűleg minimum a lada hűtő lesz, ha csak nem egy VW hűtő fog kelleni ismét. Üzemanyagellátás: Gyári karbi eléggé felejtős :D. Minimum annak széjjelfúvókázása, vagy egy versenykarbi a megoldás, ezzel vajon mi a problémám? Az ára :D. Lehet, hogy a karburátor ára mégegyszer annyi lenne, mint az összes gépmunka egyben. Érdekelne esetleg egy injektoros megoldás is, ha valakinek van rá jó ötlete. Csak a motorra, külön tudom, hogy minimum 200-400 között szánnom KELL, helytől, áraktól függően.
Szeretnék bocsánatot kérni a hatalmas post miatt, és azt is érzem, hogy nem feltétlen ide való, de sajnos Barkács Szakkör hiányában csak itt tudtam kifejteni. Segítségeteket előre is köszönöm.
segítségeteket kérném van egy elka tipusú fordulatszámmérőm 10 ledes van rajta 3 szál egy sárga egy zöld és egy fehér ha valaki tudja hogy hova kell kötni őket és leírná azt nagyon szépen megköszönném!!
Az előző trabimon ami egyébként '81 es volt, eredetileg nem tudom a karbi nevét pontosan. Azt tudom, hogy evett mint a barom, városba télen 180!km-nál már kelett fordítani tartalékba, de cserébe volt -10 be is alapjárat, 110 ig simán elment... Lecseréltem 1-1 re, és jobb lett a fogyi jóval, dehát az előbb említett nyalánkságok eltűntek :) Én az 1-1 re szavazok, mert nálam a takarékosság a legfőbb szempont, dehát ugye kinek a pap...
Köszi főnök a tippet. De felszabályoztatott fékdobok, zsír új fékpofák elöl(s majd hátul is). Majd akkor megreszelgetem a széleit is. A munkahengerek jók, nem folyatnak. Sajnos még levegős a rendszer, de majd le lesz légtelenítve, be lesz kopva, le lesz reszelve, és talán akkor jó lesz :)
Megkérdeztem, h gyáriak-e a cuccok, és azt mondta, h igen. A baj csak az volt, h Balatonról hazafelé szált el, és hát messze otthonról nem volt egy kellemes dolog egy ilyen hiba, de sikerült haza jutni. Igazából túl sok elképzelésem nem nagyon van, mivel tuning témában még nem nagyon volt részem. De egy 10 liter körüli fogyasztásra, és utcai használatra gondoltam, de természetesen, azért menjen is rendesen:) Amúgy kösz az infókat.
Én szoktam ott vásárolni, de mindenből meg kell kérdezni van.e gyári. Amiből nincs, azt kukázni bontóból, tisztogatni csiszolgatni, ezerszer jobb lesz mint az utángyártott szarok...
A bolt amúgy korrekt, hogy ezek a cuccok szarok arról szerintem nem ők tehetnek...
Sziasztok. 2t trabim motorját szeretném felújíttatni, és ha már szét van szedve, akkor egy kisebb tuning is ráférne. Viszont mivel ilyennel még nem volt dolgom, tudnátok nekem ajánlani egy jó szakit, vagy egy fasza műhelyt, ahol 2t trabival foglalkoznak!? Budapest és környéke előnyös lenne, de vidékiek is jöhetnek, ha nincs más. Kinek mi a véleménye a Cinkotai úti Trabant-wartburg alkatrész boltról? Vettem ott egy megszakítókalapácsot, és 100 km használat után kettétört. Járjak még oda vásárolni? Nektek jó véleményetek van arról a boltról? Köszi, Zoli
Azt mondják, hogy ettől kicsit többet fogyaszt. Az én fogyasztási adatommal ezt nem tudom alátámásztani. Amúgy az elmút 140.000 km alatt, 0km-es korától minden tankolást felírtam. A csúcsfogyasztás 5,4 l/100km. Ezt Hollandiában több tankoláson keresztül produkálta, bár igaz hogy direkt játszottam rá (80-90 km/h sebességgel). Tény hogy hegyek nem állták utamat... Városban, télen, rövidebb távokon 7,2-7,8 l/100 km Az 5,6-5,8 l/100 km e nyári adat, amikor a családot fuvaroztam (asszony és 2 gyerek+ plafonig pakolva -merthogy kombi) a Balatonra Bpről, persze nem autópályán. Szóval az adataim lassan két évtizedre visszamenőleg ponosak. Ja és a benzinárakat is sajnos jól lehet követni rajta... G
Később rosszabb esetben még jobban fog menetközben morogni a csapágy,és a kerék úgy fog viselkedni,mintha a kerékanyák nem lennének meghúzva,azaz "kotyogni" fog a kerék.
Ha az index reléd egy fekete kis doboz,ennek márkája valszeg - "ICET." Ennek a kapcsolási rajza: [img]https://kepfeltoltes.hu/090901/ICET_villog__rel__01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] [img]https:/kepfeltoltes.hu/090901/ICET_villog__rel__02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] Üdv.
Hát igen, de sajnos (mivel beleszakadt a menet) a lengéscsillapító-villát nagy ügyesen ráhegesztettem a lengőkarra (nincs menetvágóm). Így meg nem férek oda hozzá... :-(
Egyébként most már valószínűleg tényleg nem lenne annyira nagyon nehéz - de a lengőkarcserénél volt annyi berohadt csavar (3 óra volt mire leműtöttem a tengelyanyát, 2 mire az agyat), hogy megutáltam. Pedig most már menne valszeg gyorsan - ha nem lenne lehegesztve az a villa :-)
Szóval nem esik ki a kerék - ez jó hír, majd akkor ráveszem magam valamikor (unalmas téli estén talán), s csapok egy másik lengőkar-cserét...
Ma ahogy mászkáltam a városban a 4T-mel azt vettem észre, hogy ha jobbra indexelek, akkor gyorsabban villog az index...Kiszálltam, hogy meglessem, hogy kiégett-e az egyik izzó, de nem...Balra indexelésnél minden normális, csak a jobbra bolondult meg. Teljesen tanácstalan vagyok. Tud valaki valami okosat mondani erre?
Ne aggodj,elhagyni nem tudod,és nem is jelemzö a trabikra ez.Viszont a csere nem nagy ügy,csak a tengelyen levö anyát kell levenni ,aztán kipakolni,és forditott sorrendben vissza.Mondjuk egy lehuzo nem árt.Javaslom ha még nem csináltál ilyet(irtad a lengökar cserét)akkor abbol tedd át amit levettél,ha abba jo volt,és igy mindjárt gyakorolsz is.
Na, ma befejeztem életem legmaratonibb (és eddig legkomolyabb) autószerelési műveletét (nem röhög!) - jobb hátsó lengőkarcserét. Hát, sokat tanultam, tőletek is, kösz..:-)
Szerencsére a bontott lengőkar csapágyas :-( Ez persze csak a próbaúton derült ki, miután mindent szépem megcsináltam, hogy egyáltalán menni lehessen vele (fék, kézifék, etc)
KÉrdezném, hogy ez mivel jár, milyen stádiumok vannak?
Jelenleg búg, kb 30-tól hallom, 50-nél már elég tisztességesen. Megemelve a kereket megmozgatva érezhető egy picike kotyogás. Igazándiból nincs nagyon affinitásom újra szétszedni az egészet (feltételezem a csapágycseréhez lengőkar le - ha nem, szóljatok!), talán szerszámom sincs hozzá.
A kocsit 2-3 km-es távokra használom leginkább, de néha elkirándulgatok vele 50-60km-re. Haver mondta (nem trabantszakértő!) hogy szerinte hagyjam egyelőre, majd max. vizsgára (1 év) csináljam meg - nem lesz annak semmi baja, mivel rövid utakon nem tud felmelegedni hogy beálljon.
Tehát kérdezném, hogy mi várható ezután? Megáll a kerék? Kiesik a tengely? Igaza van-e a gyereknek, amikor azt mondja hogy 2-3 km-es utakra OK, csak nagyobbra ne induljak? Ha "csak" megáll a kerék nagyobb úton, akkor hagyom így néhány hónapig. Ha kieshet a kerék, az gáz... :-(
Most sajnos nagyon nincs időm csapágycserére.. :-( (kivéve, ha 1 órán belül megoldható A-tol Z-ig :-)
Igen, pont azért. Nekem 18,5 év után romlott el, és nálam is ez lett egyelőre a megoldás, bár kétségtelenül igényesebb a kicserélni a panelt. Ez annyit tesz, hogy motorfék üzemmódban egy kicsit többet fogyaszt. Nekem vidékre járva így is 5,6-5,8 liter/100km. Üdv: G
Azt takarja, hogy a kiesztergálás függvényében esetleg kissé vastagabb anyagot (régi népies nevén ferodót) ragasztanak fel a betétekre. Ezt is le szoktam 45 fokban, körbe nagy reszelővel törni (mármint a felragasztott anyag széleit) hogy könyebben menjen a "bekopás". Eddig még a szintén népnéven krétázás nem is kellett az ott felújított cucchoz. Csak beszerel-próbaüzem-vizsga. Feltétel persze a hátsó fékkitámasztó lapkák jó állapota, meg a munkahengerek hibátlan működése természetesen!!!
Szeretnék segítséget kérni a 2T Trabi index relé bekötéséhez , mert nem nagyon bírok vele legjobban aminek örülnék az egy kapcsolási rajz lenne , a Trabi gyártási éve 88, és az index relé egy fekete kis doboz pár csatlakozóval az alján ! Valamint érdekelne fordulatszám mérő kapcsolási rajza is előre is köszönöm a lelkes segítőnek ! ide is lehet válaszolni n-soft@gergihalo.hu
Mazsi és én is Szombathelyen lakunk, sajna BP messze van :). Amúgy a dobokat már felszabályoztatta, de a pofákkal semmi sem lett csinálva. A héten én is vinnem a 4 fékdobot felszabályozni, + az új betéteket megveszem. Mit takar ez, hogy hozzá ragasztani? :O
Sztem a fékdobodnak nagy az ovalitása. Szóval üthet a fékpadon, és ez nem tetszett nekik. Én felszabályoztatnám, és hozzá ragasztatnám a betéteket. Olyan helyen érdemes ezt, ahol ezt egyben megoldják. Én a XXII. Mechanikai Művek területén működő Fridich fék-kupplung céghez viszem 15 éve a cuccaimat. Ha 202,5 miliméternél "kijjebb" kéne esztergálni a dobot hogy jó legyen, akkor sajna kukesz. Vagy másik bontott, vagy új. Ha kell, írj!
Egyre több érdekességet fedezek fel a trabi motorterében. Vajon miért lehet az, hogy az alapjárati mágnesszelepet direktbe kötötték az ablaktörlő motor pozitívjához? Gondolom így folyamatosan nyitva vagy zárva lehet. De miért? Xar lehet az alapjárati vezérlőm?
Sziasztok! A trabimon felszabályoztattam a fékdobokat, elől kicseréltem a fékpofákat, hátul nem. Műszakisok mondták, hogy ováció vagy ovuláció (egyik a fontos, másik a női petesejtérés, csak nem tom melyik melyik :D) miatt nem megy át a műszakin. Meg lehet-e úgy oldani a problémát, hogy menet közbe nyomom a féket, és akkor hozzákopik? Elöl -0.19 hátul -0.32 az érték. Köszi