Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

615 Mohácsi Gábor 2009-09-02 18:19:48  Előzmény:Mazák Viktor: 52449

4TRed köszi!

614 Szabó Gábor 2009-09-02 17:55:14  Előzmény:jocking .: 52455

Akkor az enyém rossz irányba forog:)
Kíváncsi vagyok, hol fordítottam meg. Elvileg a test barna vezetéken a kasztniról megy oda, nem is messziről. A gyújtáspozitívot meg a gomba kapcsolná neki. Mondjuk elemeire szedtem a motort mielőtt belekerült.

A durrogós injektoros egy óra múlva érkezik. Lambdaszonda sosem volt még bekötve rajta. Lehet nem jó neki a középérték már, mivel sűrítésnövelt, ABU tengelyes motor. Bekötünk egy szondát meg az előgyújtást 2-3 fokra állítjuk. Gyertyák is fehérek túlságosan, melegszik is a kelleténél jobban szerintem.
Ami fura, hogy kb egy évig normális volt. Gondolok még az üzemanyag nyomás szabályzóra is.

613 jocking . 2009-09-02 17:33:07  Előzmény:Szabó Gábor: 52454

A termosztát felé forog jó esetben. De ez kiderül a lapátok állásszögéből is, úgy kell forognia, hogy elölről szívja a levegőt.

612 Szabó Gábor 2009-09-02 17:19:35

Tudja e valaki, hogy a 4T trabi hűtőventillátora merre forog (eredetileg)?
Az enyém kifelé, a kocsi elé fújja a levegőt. Úgy gondolom, menet közben így a menetszél ellen dolgozik. Nem jellemző, hogy bekapcsol, de most járó motornál piszkálódtam a motortérben és elindult. Másképp fel sem tűnt volna.

611 Szabó Gábor 2009-09-02 17:12:54  Előzmény:Huszta Tibor: 52451

4T gyári konfig az utolsó 8-10 tankoláskor hasonló értékeket produkát, néha kevesebbet. Tiszta városi üzemben, 'sportos' stílusban használva, persze nyáron, itthoni üzemanyaggal. A motorban jóval 200ezer km felett volt.
Jól el is csomagoltam, csak veteránvizsga vagy hasonló alkalomkor szeretném elővenni.
Sajna a mostani, gyakorlatilag gyári új konfig 7 litert kér 100km-re.

610 Őry Gábor 2009-09-02 16:57:04  Előzmény:Sipos Tamás: 52450

Elhiszem!
Nekem sikerült 6 liter alá mennem, pedig 90-100 körül kergettem. És HB-s karbi gyári konfigurációval. Csak azt nem értem, miért írnak a gyári katalógusok 8 literes fogyasztásokat?

609 Huszta Tibor 2009-09-02 14:06:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 52447

trabiszabi, azt a képet (avatart) hol találtad? :)

Nekem a legjobb fogyasztásom 4,5l/100Km volt a 2T-vel, 70-90-es tempónál, talán éppen ott, ahol azt a képet csináltam ;)

4T-vel 5,5 l-t sikerült produkálni, 100-as tempóval, szlovák benzinnel.

T.

608 Sipos Tamás 2009-09-02 13:26:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 52447

[justify]Lepődj meg! Nekem több alakalommal is sikerült országúti forgalomban 4,8 l/100 km értéket elérnem. Sokat használtam a szabadonfutót, a féket pedig kevésbé. Átlag 70-80 km/órás tempóval haladtam, de persze 1-1 karburátorral.[/justify]

607 Mazák Viktor 2009-09-02 12:11:17  Előzmény:Mohácsi Gábor: 52448

Szia!

Írj egy mailt az iroda[kukacc]trabantklub[pötty]hu -ra, itt elmagyarázzák mit hogyan.

606 Mohácsi Gábor 2009-09-02 11:58:42


Sziasztok!
Hamarosan szeretnék venni egy 4T Trabantot és szeretnék belépni a Klubba! Ezt hogyan tehetem meg? Vagy a honlapon megtudom csinálni csak most nem akarja behozni? Köszönöm a segítséget!
Moha

605 Csády Szabolcs 2009-09-02 09:51:25  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 52419

5,6-5,8 L/100km ?! Ezt hogy csinálod? Én ha 75-80-nal döcögök, akkor is csak 6,5 körülre tudom levinni a fogyasztást...

604 Csády Szabolcs 2009-09-02 09:45:33  Előzmény:Bende Endre: 52426

Kösz a tippet!;)

603  Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Hátha...
[url]https://www.vatera.hu/trabant_wv_generator_152683709.html[/url]

602 Mazák Viktor 2009-09-02 08:51:13

Szevasztok

Nemrég kiderült, hogy valószínűleg a család 4T trabija a nevemre fog szállni 1-2 éven belül. Tervezek egy kis combosítási eljárást. A motorral kapcsolatban lenne elsősorban egy-két tervem, kérdésem. A motorban jelenleg 81000km van körülbelül, eddig fatális meghibásodás nem történt. A tervem a következő lenne átalakítás szempontjából. Gyári moci megmarad, műszaki, zöldkártya stbstb. okán. 1,3as Wartburg motor, teljes felújítás (javítóméretre fúrás, főtengelycsapágyak, főtengely könnyítés, hajtókar könnyítés, Mahle vagy Kolbenschmidt dugattyúk a belevaló új gyűrűkkel). A blokk tetejéből szeretnék egy mmt leszedni, és a szelepek benyitási szöge miatt a hengerfej aljából is szeretnék kb. ugyanennyit lecsípni. Itt lenne az első kérdés, hogy az égéstér hány köbcenti, így tudnék kompresszióviszonyt számolni magamnak (vagy maradna a benzinnel való kiköböléses móka). Emellett a szívótorok oldali és a kipufogócsonk oldali portokat is szépen egybe szeretném dolgozni, esetleg kibővíteni. Ha már ennyit faragok, akkor az agyát is ki kéne cserélni, én egy 272/272s szimmetrikus (benyitást még nem döntöttem el, a blokkmunka után lehet gondolkodni) vezérműtengelyre gondoltam, és az anyagok öregedése miatt több mint valószínű a szeleprugókat is cserélném. Problémáim.: Emelni kéne az olajnyomást, ez a pumpa buherálásával megoldható, de lehet hogy egy VW pumpát szerzek be a feladatra. Másik a hűtés, valószínűleg minimum a lada hűtő lesz, ha csak nem egy VW hűtő fog kelleni ismét. Üzemanyagellátás: Gyári karbi eléggé felejtős :D. Minimum annak széjjelfúvókázása, vagy egy versenykarbi a megoldás, ezzel vajon mi a problémám? Az ára :D. Lehet, hogy a karburátor ára mégegyszer annyi lenne, mint az összes gépmunka egyben. Érdekelne esetleg egy injektoros megoldás is, ha valakinek van rá jó ötlete. Csak a motorra, külön tudom, hogy minimum 200-400 között szánnom KELL, helytől, áraktól függően.

Szeretnék bocsánatot kérni a hatalmas post miatt, és azt is érzem, hogy nem feltétlen ide való, de sajnos Barkács Szakkör hiányában csak itt tudtam kifejteni. Segítségeteket előre is köszönöm.

Viktor

601 Lizák Péter 2009-09-02 08:43:03  Előzmény:Nagy József: 52442

Keress meg MSN-n :-)

600 Nagy József 2009-09-02 08:24:48

segítségeteket kérném van egy elka tipusú fordulatszámmérőm 10 ledes van rajta 3 szál egy sárga egy zöld és egy fehér ha valaki tudja hogy hova kell kötni őket és leírná azt nagyon szépen megköszönném!!

599 Őry Gábor 2009-09-02 07:46:04  Előzmény:Mazur Balázs: 52440

Azt hiszem, akkor neked HB 2-7-es volt.

598 Mazur Balázs 2009-09-02 07:05:05  Előzmény:Őry Gábor: 52439

Az előző trabimon ami egyébként '81 es volt, eredetileg nem tudom a karbi nevét pontosan. Azt tudom, hogy evett mint a barom, városba télen 180!km-nál már kelett fordítani tartalékba, de cserébe volt -10 be is alapjárat, 110 ig simán elment... Lecseréltem 1-1 re, és jobb lett a fogyi jóval, dehát az előbb említett nyalánkságok eltűntek :) Én az 1-1 re szavazok, mert nálam a takarékosság a legfőbb szempont, dehát ugye kinek a pap...

597 Őry Gábor 2009-09-02 06:54:43

Mit gondoltok? A HB 2-7-es karbi ütősebb, mint a HB 3-1? Oszt többet fogyaszt?

596 Mazur Balázs 2009-09-02 06:14:59  Előzmény:Muczán Gábor: 52417

Köszi főnök a tippet. De felszabályoztatott fékdobok, zsír új fékpofák elöl(s majd hátul is). Majd akkor megreszelgetem a széleit is. A munkahengerek jók, nem folyatnak. Sajnos még levegős a rendszer, de majd le lesz légtelenítve, be lesz kopva, le lesz reszelve, és talán akkor jó lesz :)

Mazsi

595 Huszta Tibor 2009-09-01 21:58:16  Előzmény:Kenyér Zoltán: 52433

Zoli: jó mestert tudok, keress meg emailben és beszélgessünk! :)

T.

594 Kenyér Zoltán 2009-09-01 21:50:32  Előzmény: Spityu: 52435

Megkérdeztem, h gyáriak-e a cuccok, és azt mondta, h igen. A baj csak az volt, h Balatonról hazafelé szált el, és hát messze otthonról nem volt egy kellemes dolog egy ilyen hiba, de sikerült haza jutni.
Igazából túl sok elképzelésem nem nagyon van, mivel tuning témában még nem nagyon volt részem. De egy 10 liter körüli fogyasztásra, és utcai használatra gondoltam, de természetesen, azért menjen is rendesen:)
Amúgy kösz az infókat.

593  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kenyér Zoltán: 52433

Szia!

Felújítás: [url]https://mihalyfimuhely.uw.hu/[/url]
Jó bolt: [url]https://www.baro-ker.hu/[/url]
Jó bolt2: [url]https://zsombicar.hu/[/url]

Általánosságban a fentiekről jó a kialakult vélemény, de a ritka dolgokért bújni kell a hirdetéseket.

Tuningra nem tudok mit írni, milyen elképzeléseid vannak?

592 Bíró Norbert 2009-09-01 21:41:07  Előzmény:Kenyér Zoltán: 52433

Én szoktam ott vásárolni, de mindenből meg kell kérdezni van.e gyári. Amiből nincs, azt kukázni bontóból, tisztogatni csiszolgatni, ezerszer jobb lesz mint az utángyártott szarok...

A bolt amúgy korrekt, hogy ezek a cuccok szarok arról szerintem nem ők tehetnek...

591 Kenyér Zoltán 2009-09-01 21:37:47

Sziasztok. 2t trabim motorját szeretném felújíttatni, és ha már szét van szedve, akkor egy kisebb tuning is ráférne. Viszont mivel ilyennel még nem volt dolgom, tudnátok nekem ajánlani egy jó szakit, vagy egy fasza műhelyt, ahol 2t trabival foglalkoznak!? Budapest és környéke előnyös lenne, de vidékiek is jöhetnek, ha nincs más. Kinek mi a véleménye a Cinkotai úti Trabant-wartburg alkatrész boltról? Vettem ott egy megszakítókalapácsot, és 100 km használat után kettétört. Járjak még oda vásárolni? Nektek jó véleményetek van arról a boltról? Köszi, Zoli

590 Holnapy Gergely dr. 2009-09-01 21:25:26  Előzmény:jocking .: 52420

Azt mondják, hogy ettől kicsit többet fogyaszt. Az én fogyasztási adatommal ezt nem tudom alátámásztani. Amúgy az elmút 140.000 km alatt, 0km-es korától minden tankolást felírtam. A csúcsfogyasztás 5,4 l/100km. Ezt Hollandiában több tankoláson keresztül produkálta, bár igaz hogy direkt játszottam rá (80-90 km/h sebességgel). Tény hogy hegyek nem állták utamat...
Városban, télen, rövidebb távokon 7,2-7,8 l/100 km
Az 5,6-5,8 l/100 km e nyári adat, amikor a családot fuvaroztam (asszony és 2 gyerek+ plafonig pakolva -merthogy kombi) a Balatonra Bpről, persze nem autópályán.
Szóval az adataim lassan két évtizedre visszamenőleg ponosak. Ja és a benzinárakat is sajnos jól lehet követni rajta...
G

589 Szarvas László 2009-09-01 21:10:38  Előzmény: mafa: 52428

Később rosszabb esetben még jobban fog menetközben morogni a csapágy,és a kerék úgy fog viselkedni,mintha a kerékanyák nem lennének meghúzva,azaz "kotyogni" fog a kerék.

588 Szarvas László 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szarvas László: 52429

Bocs,elbambáztam a második képet,most már figyelek.
[img]https://kepfeltoltes.hu/090901/ICET_villog__rel__02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

587 Szarvas László 2023-05-22 08:43:33  Előzmény: P.Norbert: 52415

Ha az index reléd egy fekete kis doboz,ennek márkája valszeg - "ICET."
Ennek a kapcsolási rajza: [img]https://kepfeltoltes.hu/090901/ICET_villog__rel__01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]https:/kepfeltoltes.hu/090901/ICET_villog__rel__02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Üdv.

586  mafa 2009-09-01 20:27:17  Előzmény: mafa: 52427

Egyébként megszorul a kerék, vagy mi lesz később?

585  mafa 2009-09-01 20:25:31  Előzmény:Kiss Krisztián: 52422

Hát igen, de sajnos (mivel beleszakadt a menet) a lengéscsillapító-villát nagy ügyesen ráhegesztettem a lengőkarra (nincs menetvágóm). Így meg nem férek oda hozzá... :-(

Egyébként most már valószínűleg tényleg nem lenne annyira nagyon nehéz - de a lengőkarcserénél volt annyi berohadt csavar (3 óra volt mire leműtöttem a tengelyanyát, 2 mire az agyat), hogy megutáltam. Pedig most már menne valszeg gyorsan - ha nem lenne lehegesztve az a villa :-)

Szóval nem esik ki a kerék - ez jó hír, majd akkor ráveszem magam valamikor (unalmas téli estén talán), s csapok egy másik lengőkar-cserét...

Kösz!

584 Bende Endre 2009-09-01 20:03:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 52425

Nekem is volt hasonló tünet együttesem. A biztiket kellett kicsit megrendszabályozni, meg a csvarokat meghúzni aztán meggyógyult...

583 Csády Szabolcs 2009-09-01 19:44:05

Szép jó estét mindenkinek!

Ma ahogy mászkáltam a városban a 4T-mel azt vettem észre, hogy ha jobbra indexelek, akkor gyorsabban villog az index...Kiszálltam, hogy meglessem, hogy kiégett-e az egyik izzó, de nem...Balra indexelésnél minden normális, csak a jobbra bolondult meg. Teljesen tanácstalan vagyok. Tud valaki valami okosat mondani erre?

Előre is köszönöm a segítséget!

582 Bende Endre 2009-09-01 19:27:11  Előzmény:Kovács Imre: 52418

JimPapa!

Már hogy a viharba ne lehetne...
Sőt.... :)

581 Kiss Krisztián 2009-09-01 19:23:08  Előzmény:Kiss Krisztián: 52422

Ja,azt nem irtam,hogy a lengés csillapitot le kell kötni,de ezt ugy is észreveszed majd menetközben.....

580 Kiss Krisztián 2009-09-01 19:20:42  Előzmény: mafa: 52421

Ne aggodj,elhagyni nem tudod,és nem is jelemzö a trabikra ez.Viszont a csere nem nagy ügy,csak a tengelyen levö anyát kell levenni ,aztán kipakolni,és forditott sorrendben vissza.Mondjuk egy lehuzo nem árt.Javaslom ha még nem csináltál ilyet(irtad a lengökar cserét)akkor abbol tedd át amit levettél,ha abba jo volt,és igy mindjárt gyakorolsz is.

579  mafa 2009-09-01 19:12:43

Na, ma befejeztem életem legmaratonibb (és eddig legkomolyabb) autószerelési műveletét (nem röhög!) - jobb hátsó lengőkarcserét.
Hát, sokat tanultam, tőletek is, kösz..:-)

Szerencsére a bontott lengőkar csapágyas :-( Ez persze csak a próbaúton derült ki, miután mindent szépem megcsináltam, hogy egyáltalán menni lehessen vele (fék, kézifék, etc)

KÉrdezném, hogy ez mivel jár, milyen stádiumok vannak?

Jelenleg búg, kb 30-tól hallom, 50-nél már elég tisztességesen. Megemelve a kereket megmozgatva érezhető egy picike kotyogás.
Igazándiból nincs nagyon affinitásom újra szétszedni az egészet (feltételezem a csapágycseréhez lengőkar le - ha nem, szóljatok!), talán szerszámom sincs hozzá.

A kocsit 2-3 km-es távokra használom leginkább, de néha elkirándulgatok vele 50-60km-re. Haver mondta (nem trabantszakértő!) hogy szerinte hagyjam egyelőre, majd max. vizsgára (1 év) csináljam meg - nem lesz annak semmi baja, mivel rövid utakon nem tud felmelegedni hogy beálljon.

Tehát kérdezném, hogy mi várható ezután? Megáll a kerék? Kiesik a tengely? Igaza van-e a gyereknek, amikor azt mondja hogy 2-3 km-es utakra OK, csak nagyobbra ne induljak?
Ha "csak" megáll a kerék nagyobb úton, akkor hagyom így néhány hónapig. Ha kieshet a kerék, az gáz... :-(

Most sajnos nagyon nincs időm csapágycserére.. :-( (kivéve, ha 1 órán belül megoldható A-tol Z-ig :-)

Kösz!

578 jocking . 2009-09-01 19:03:23  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 52419

"egy kicsit többet fogyaszt", meg "5,8 l/100km". Na menj a fenébe, nekem hosszú távon sem megy 6,5 alá.:evil::D:D;)

577 Holnapy Gergely dr. 2009-09-01 18:57:35  Előzmény:Fonai László: 52411

Igen, pont azért. Nekem 18,5 év után romlott el, és nálam is ez lett egyelőre a megoldás, bár kétségtelenül igényesebb a kicserélni a panelt. Ez annyit tesz, hogy motorfék üzemmódban egy kicsit többet fogyaszt. Nekem vidékre járva így is 5,6-5,8 liter/100km.
Üdv:
G

576 Kovács Imre 2009-09-01 18:31:04  Előzmény:Bende Endre: 52410

Erre lehet benevezek. Ha lehet.:)

575 Muczán Gábor 2009-09-01 18:09:16  Előzmény:Nagy Donát: 52413

Lancelot!

Azt takarja, hogy a kiesztergálás függvényében esetleg kissé vastagabb anyagot (régi népies nevén ferodót) ragasztanak fel a betétekre.
Ezt is le szoktam 45 fokban, körbe nagy reszelővel törni (mármint a felragasztott anyag széleit) hogy könyebben menjen a "bekopás".
Eddig még a szintén népnéven krétázás nem is kellett az ott felújított cucchoz.
Csak beszerel-próbaüzem-vizsga. Feltétel persze a hátsó fékkitámasztó lapkák jó állapota, meg a munkahengerek hibátlan működése természetesen!!!

MG

574 Bende Endre 2009-09-01 18:08:19  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52414

Ezt már szeretem Lacám!

akkor huszadikán :)

573  P.Norbert 2009-09-01 18:05:16

Sziasztok !

Szeretnék segítséget kérni a 2T Trabi index relé bekötéséhez , mert nem nagyon bírok vele legjobban aminek örülnék az egy kapcsolási rajz lenne , a Trabi gyártási éve 88, és az index relé egy fekete kis doboz pár csatlakozóval az alján ! Valamint érdekelne fordulatszám mérő kapcsolási rajza is előre is köszönöm a lelkes segítőnek !
ide is lehet válaszolni n-soft@gergihalo.hu


Üdv mindenkinek

572 CIX Digitcam Laca :) 2009-09-01 17:30:31  Előzmény:Bende Endre: 52410

Mehetünk:)

571 Nagy Donát 2009-09-01 17:24:29  Előzmény:Muczán Gábor: 52412

Mazsi és én is Szombathelyen lakunk, sajna BP messze van :). Amúgy a dobokat már felszabályoztatta, de a pofákkal semmi sem lett csinálva.
A héten én is vinnem a 4 fékdobot felszabályozni, + az új betéteket megveszem.
Mit takar ez, hogy hozzá ragasztani? :O

570 Muczán Gábor 2009-09-01 16:12:32  Előzmény:Mazur Balázs: 52409

Mazsi!

Sztem a fékdobodnak nagy az ovalitása. Szóval üthet a fékpadon, és ez nem tetszett nekik. Én felszabályoztatnám, és hozzá ragasztatnám a betéteket.
Olyan helyen érdemes ezt, ahol ezt egyben megoldják. Én a XXII. Mechanikai Művek területén működő Fridich fék-kupplung céghez viszem 15 éve a cuccaimat. Ha 202,5 miliméternél "kijjebb" kéne esztergálni a dobot hogy jó legyen, akkor sajna kukesz. Vagy másik bontott, vagy új. Ha kell, írj!

MG

569 Fonai László 2009-09-01 15:59:20

Sziasztok Márkatársak ;)

Egyre több érdekességet fedezek fel a trabi motorterében. Vajon miért lehet az, hogy az alapjárati mágnesszelepet direktbe kötötték az ablaktörlő motor pozitívjához? Gondolom így folyamatosan nyitva vagy zárva lehet. De miért? Xar lehet az alapjárati vezérlőm?

568 Bende Endre 2009-09-01 12:48:06

Kedves Barátaim!

Néhány cimbivel Visegrádra megyünk kirándulni.

Ha van kedvetek egy kellemes kora őszi sétaautózáshoz,tartsatok velünk.

Indulás: 2009. szeptember 20. (vasárnap) reggel 9 óra. Szentendrei úti Auschan (madarasteszkó) parkolójából.

üdv: Andrew

567 Mazur Balázs 2009-09-01 12:37:26

Sziasztok! A trabimon felszabályoztattam a fékdobokat, elől kicseréltem a fékpofákat, hátul nem. Műszakisok mondták, hogy ováció vagy ovuláció (egyik a fontos, másik a női petesejtérés, csak nem tom melyik melyik :D) miatt nem megy át a műszakin. Meg lehet-e úgy oldani a problémát, hogy menet közbe nyomom a féket, és akkor hozzákopik? Elöl -0.19 hátul -0.32 az érték. Köszi

566 Nagy József 2023-05-22 08:40:11

https://www.youtube.com/watch?v=P4M4G2nA3qk&feature=related

EZ NAGYON JÓ:)