Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Szeretnék segítséget kérni a 2T Trabi index relé bekötéséhez , mert nem nagyon bírok vele legjobban aminek örülnék az egy kapcsolási rajz lenne , a Trabi gyártási éve 88, és az index relé egy fekete kis doboz pár csatlakozóval az alján ! Valamint érdekelne fordulatszám mérő kapcsolási rajza is előre is köszönöm a lelkes segítőnek ! ide is lehet válaszolni n-soft@gergihalo.hu
Mazsi és én is Szombathelyen lakunk, sajna BP messze van :). Amúgy a dobokat már felszabályoztatta, de a pofákkal semmi sem lett csinálva. A héten én is vinnem a 4 fékdobot felszabályozni, + az új betéteket megveszem. Mit takar ez, hogy hozzá ragasztani? :O
Sztem a fékdobodnak nagy az ovalitása. Szóval üthet a fékpadon, és ez nem tetszett nekik. Én felszabályoztatnám, és hozzá ragasztatnám a betéteket. Olyan helyen érdemes ezt, ahol ezt egyben megoldják. Én a XXII. Mechanikai Művek területén működő Fridich fék-kupplung céghez viszem 15 éve a cuccaimat. Ha 202,5 miliméternél "kijjebb" kéne esztergálni a dobot hogy jó legyen, akkor sajna kukesz. Vagy másik bontott, vagy új. Ha kell, írj!
Egyre több érdekességet fedezek fel a trabi motorterében. Vajon miért lehet az, hogy az alapjárati mágnesszelepet direktbe kötötték az ablaktörlő motor pozitívjához? Gondolom így folyamatosan nyitva vagy zárva lehet. De miért? Xar lehet az alapjárati vezérlőm?
Sziasztok! A trabimon felszabályoztattam a fékdobokat, elől kicseréltem a fékpofákat, hátul nem. Műszakisok mondták, hogy ováció vagy ovuláció (egyik a fontos, másik a női petesejtérés, csak nem tom melyik melyik :D) miatt nem megy át a műszakin. Meg lehet-e úgy oldani a problémát, hogy menet közbe nyomom a féket, és akkor hozzákopik? Elöl -0.19 hátul -0.32 az érték. Köszi
Igen egy darabig valóban tükrözve van. Árulkodó jelek, utastérlámpa, fordulatszámmérő meg a többi műszer, ablaktörlők állása. Bár egy jobbkormányos 4T-t én is elfogadnék. Mekkora flash lenne belőle. :D Viszont az éjszakai résznél már minden rendesen jelenik meg ha megnézed. Mikor hátranéz a kamera egy pillanatra belátszik a tanksapi a jobb hátsó durón.
Az az anyag amiről te beszélsz azt Sika Flex-nek hívják olyannal szokták beragasztani a buszoknak a szélvédőjét,de tökéletesen alkalmas karosszéria elemek felragasztására is.;)
[justify]Éppen a múlt héten tettük fel, kedvenc karosszériás mesteremmel a díszléceket és az esőcsatornákat. A díszlécek alá nem tettünk ragacsot, de az esőcsatorna alá igen. Mégpedig olyan fekete, nyúlós, gumiszerű anyagot, amivel a szélvédő kédereket szokták beragasztani. Ez állítólag sosem keményedik meg teljesen. Sajnos a nevét nem figyeltem meg. Sajnos az NDK időkből származó rágógumiszerű anyag nem állt rendelkezésre. Igazság szerint csak én ragaszkodtam valami tömítő anyaghoz, nehogy a víz aláfolyjon és lecsurogjon az oldalán. A kasznis mester azt mondta; nincs jelentősége. Álomszép a gép. A városban a lámpáknál, a másik sávban mellém állnak és bámulják. Némelyik autóssal ha találkozik a tekintetünk, mutatja, hogy gyönyörű. Benzinkutaknál is mindig megnézik.[/justify]
A "kiszopósodáson" kíwül én inkább az 5milliomodik agyonhúzásra tippelek: azaz, ettől tágul ki egyenletesen a felni lyuka nagyra, aztán az anya szépen elűnik benne -> kuka (ill. nagyobb anyáwal próbálkozthatsz, de az meg furán áll...).
kerékanyát keress normálisat sok mindennel ki lehet váltani a trabi kerékanyát pl:skoda moskvics meg ha jól tudom a dacia is stimmel. az első 2 biztos hogy jó trabihoz.
Az egész tekeredik. Amúgy, ugye mivel a kereket is le kell venni hogy hozzáférj... olyan fél óra minimum kell neki szerintem, akkor is ha minden jól halad.
A honlapunkon (itt: https://trabantzona.extra.hu/articles.php?article_id=3) van egy cikk róla. Amúgy tényleg két emberes munka, de a pedál nyomkodását, pumpálást bárki el tudja végezni. Sok szerencsét!
Trabi fékolajcseréhez / légtelenítéshez érdemes egyedül nekikezdeni, vagy felejtsem el? Könyv szerint párhuzamosan kell a pedált nyomogatni meg a csavarokat tekergetni - de gyakorlatban ez hogy működik? Tényleg muszáj 2 ember? (Ha más nem, asszonyt beültetem, de jó volna egyedül)
Valami nem kóser nálam, kikötöttem a hűtőventit kapcsolóra, és amint bejön a felső led az alsó mellé kapcsolom egyből, de csak lassabban melegszik... Valahol sz@r az áramlásom... Vízpumpa, termosztát a következő lépcső.
Nagyon nem. Mindkét vezeték az alapjárati elektronikába kell, hogy csatlakozzon. Az az a fekete doboz a motortér jobb oldalán, a gyújtótrafó fölött. Illetve 2 fekete doboz van, az egyik mögött alu hűtőborda van, az a gyújtásvezérlő elektronika, ez mellett van a fentebb említett másik kis fekete doboz.
Ahogy bogarásztam 4T trabim motorterében, észre vettem, hogy az alapjárati vezérlő 2-es (alapjárati szelep) és 6-os (fojtószelep-kapcsoló) vezetéke csak úgy össze ven tekergetve és nem csatlakoznak sehová. Normális dolog ez így?
Durrogás nálam akkor volt, amikor a lambdaszonda elment tönkre. Vagyis emiatt inkább fulladt (mint amikor koszos a karbi), rángatott, gondolom azért, mert sok cuccott kapott, aztán ebből volt agy kis durrogás. De főleg rángatás meg fulladás volt. Próbáld ki, hogy akkor durrog e, ha nincs rádugva a lambdaszonda. Ilyenkor elvileg egy átlagértéket vesz figyelembe az ECU, amivel lehet használni, csak nem biztos, hogy a fogyasztás is alacsony szinten marad.
Egy kis OFF: Nemrég voltak felrakva a fórumra képek Szolnoki fehér 1.1 N Trabantról. Ma mondták, hogy látták a Széchenyi városrészen az OMV kútnál, és totálkáros. Remélem nem igaz ez a hír. :S
Sajnos tényleg csere lesz szerintem (bár olyan másfél éve vettem ezeket is bontóban), de akkor lemérem hogy mi az ideális furatméret, nehogy megint rosszat vegyek.
Köszönöm a helyesbítést ait268, akkor legyen sugár irányú. De gondolom azért így is érteni lehetett, hogy mire gondolok. ;) A végeredmény szempontjából meg sajnos mindegy. Ha kiszopósodik a felni, akkor lehet cserélni.
Sziasztok, Tud valaki a XVIII krönyékén valamilyen boltot akiknak van még 601es cuccai? Főleg dugattyú meg a hozzátartozó mütyürjei? Nagyon fontos mert haldoklik...:S