Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1265 Bíró Norbert 2009-09-29 13:20:44  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

Na az ilyen ingyen fölajánlok csak hozd ide téma ez meg a Dudás Zolika óta büdös... Lehet ő is benne van a haveri körben...

1264 Tóth Péter 2009-09-29 12:32:01  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

Amiről beszélsz az a 4-1-es karbi volt, az a multé!

Ez eddig jó volt, csak állítottam az úszószinten próba gyanánt.
Akkor nem mértem és jegyeztem meg az úszószintet, most viszont 8 litert eszik és szeretném visszavenni, de nincs kedvem probálgatni, ezért kérdeztem meg.

Mondjuk Tőlled nem is vártam korrekt választ!

1263 tóth furdzsenxia 2009-09-29 12:25:34  Előzmény:: 53103

keress egy normális karbit és add oda olyannak aki ért hozzá mert ha jól emlékszek 2 hónapja karbi problémád van. biztos akadna olyan ember aki tud segíteni

1262 Tóth Péter 2009-09-29 12:18:38  Előzmény:: 53103

Mekkora az úszószinted és mennyit eszik városban?

1261 (Törölt felhasználó) 2009-09-29 11:58:15  Előzmény:Tóth Péter: 53100

Az enyémen!

1260 Holnapy Gergely dr. 2009-09-29 08:47:13  Előzmény:Léber Balázs: 53087

Sikaflex 256 szélvédőragasztó.
Darti is ezt használta a honlapja szerint, én ezzel ragasztottam a 600-as kombimat körbe. 6 db 300 ml-es kartus elég a 6db duró felragasztásához.
Nem olcsó, de a Sika termékek között középáras. Kb 2000 Ft darabja.
Üdv:
Gergő

1259 Lizák Péter 2009-09-29 08:19:45  Előzmény:Varga Tibor: 53097

aha

1258 Tóth Péter 2009-09-29 08:07:59

Üdv!

Kinek van H1-1-es karbi az autóján?

1257  Spityu 2009-09-29 08:02:23  Előzmény:Varga Tibor: 53094

Esetleg tudsz forrást? :)

1256  Spityu 2009-09-29 08:00:30  Előzmény:Lizák Péter: 53096

Szerintem nem bántja, annyira nem durva anyag, bár a 96%-os töménységű egyszer leszedte az "ujjlenyomatomat", vagyis csak a felső 1mm-t. :P Szerintem inkább az organikus dolgokra veszélyes.

Viszont óriási különbség van az egyes szilók között, van amelyik egy hét után is kocsonyás állagú marad - semmire sem jó. Az FBS tutira bevált gyártmány, de lehet, hogy van olcsóbban is ami használható.

1255 Varga Tibor 2009-09-29 07:49:25  Előzmény:Lizák Péter: 53096

Nekem nem volt ilyen észrevételem. Sima szilikonos sziloval csináltuk pedig.

1254 Lizák Péter 2009-09-29 07:23:21  Előzmény:Varga Tibor: 53095

A sziloplast nem marja fel az ecetsav tartalma miatt a kasztnit?

1253 Varga Tibor 2009-09-29 06:53:35  Előzmény:Varga Tibor: 53094

Amúgy ha rendesen ki van húzva kivül belül, gumi alatt is szilóval, nem ázik be, nekem sokáig úgy volt míg nem lett új gumi.

1252 Varga Tibor 2009-09-29 06:52:59  Előzmény:Szedlák Tibor: 53093

Új szélvédőgumival. Még gyárit is lehet fellelni.

1251 Szedlák Tibor 2009-09-29 06:24:19

Sziasztok!
Ma jön haza a festőtől a trabim és olyan kérdésem lenn, hogy mivel tudnám megelőzni az első szélvédőnél a beázást? Eddig sziloval volt kihuzva de az semmire se jó. :(

1250 Ivacs István 2009-09-29 05:38:22  Előzmény:: 53091

Nekem van Sir Muczán G. által felújított!

1249 (Törölt felhasználó) 2009-09-29 05:30:12

Hello!
Keresek 601es Trabanthoz önindítót budapesti átvétellel 12V-osat.
SOS!
06 30 760 3340
deelr@index.hu

1248  Spityu 2009-09-28 20:53:07  Előzmény: Spityu: 53089

Vagy a féloldalas emelés, az emelt oldalon kerék nélkül (könnyebben differál a kis tömeg miatt). Holnap megnézzük.

1247  Spityu 2009-09-28 20:51:01  Előzmény:Korpai Tamás: 53088

Jah, mégegy diagnosztizálási eljárás: bakold fel a kocsit, esetleg vedd le a kereket. Fogd le kézzel az egyik féltengelyt és kérj meg valakit, hogy ésszel gyorsítson mondjuk 40-ig. Majd ugyanezt a másik féltengellyel. Így ha kenetlen belső csukló okozza, legalább az oldalt meg lehet határozni.
(kézzel való lefogás helyett fékpedál is használható, csak akkor az egyik gumifékcsövet el kell szorítani pl. franciakulccsal)

1246 Korpai Tamás 2009-09-28 20:24:46  Előzmény: Spityu: 53086

A kormányművet mindenképp megnézem, remélem hogy "csak" az lesz a hiba. Gondoltam még arra hogy próbaképpen jól megszorítom a kormányművet, aztán ha úgy nem rángat akkor jó, bár kicsrélni se túl nagy munka. Diffinél én is csak fényesedéses kopást láttam, nagyon valószínűtlen hogy az ilyen hibát okozna.

1245 Léber Balázs 2009-09-28 20:21:28

Sziasztok!

Volt már róla szó, duro visszaragasztás.
Többen ajánlottátok a Sikaflex nevű ragasztóanyagot.
Na most ezen a néven vagy 20 féle ragasztó fut.
Konkrét bevált fajtát tud valaki ajánlani?
Most aktuális a kérdés, kerékív már kihegesztve,
régi ragasztó levakarva, mehet vissza a sárvédő.
Ha más nem lesz összerakom epokittel, az is megfoja.
Ja, a duro tetejénél (meg az aljánál is) lévő tömitőanyag
véletlenül nem sima gitt, amit üvegesek is használnak?
Mert fura hogy 20 év után sincs megkeményedve.
Vagy rosszul gondolom?

Pár óra barkács, aztán újra szállhat a gép!

1244  Spityu 2009-09-28 20:15:15  Előzmény:Korpai Tamás: 53085

A kormányhoz: amikor összerakod, kétféle kotyogást nézz: az ék által határolt körbe-körbe kotyogást, ill. a ház általi sugárirányút, természetesen mindkettőt a fogaslécen nézve.

Diffihez: fater egyből arra fogta, meg az autószerelő ismerős is... mindkettőjüknek van tapasztalata a témában, nem csak Trabantban... de én még mindig reménykedem, hogy maximum zsírozni kell. :D
Én is mindent összejelöltem, ill. megnéztem, hogy hogyna állt, és sehol nem láttam olyan kopást, ami ilyesmit okozna. Igazából a legnagyobb kopás is inkább csak fényesedés volt!

1243 Korpai Tamás 2009-09-28 19:59:21  Előzmény: Spityu: 53084

Az túlzás hogy cibálja a kormányt, de gyorsításkor érezni hogy a kerék forgásának ütemébe ráz, meg nagyobb sebességnél is elő szokott jönni. Minden szilent, kerékcsapágyak (C2), kompletten az egész első futómú felújítva. A kormánymű még az egyetlen amit csak kipucoltam és nem cseréltem semmit benne, talán lehet... Van egy kevés kilóméteres trabiból származó, azt még megpróbálom. Nagyon remélem hogy nem diffi hiba lesz, nincs túl sok kedvem megint szétszedni a váltót ha egy mód van rá. A diffit persze a gyári összejelölés szerint raktam össze.

1242  Spityu 2009-09-28 19:48:45  Előzmény:Korpai Tamás: 53082

Ejj-ejj... nálad is ez a jelenség: lassú menetnél is cibálja a kormányt, periodikusan, szinte érezni, ahogy mozog a fülke alattad? Szilentjeid, perselyeid, kormányműved milyen? Félő, hogy tényleg diffi lesz. Jó volna kicserélni a váltót.

1241 Kiszter István Balázs 2009-09-28 19:44:17

Halihó!
Tud valaki valami infót a visegrádi túráról?

1240 Korpai Tamás 2009-09-28 19:36:10  Előzmény: Spityu: 53070

Igen sajnos nekem is megvan még a rángatós hiba. LZS 2-vel raktam össze a belső csuklókat, a 84-esbe is ez van, nem valószínű hogy ez lenne a hiba, van bőven zsír is benne. A kulisszák is újak a belső csuklónál, a rózsakerék ugyan nem, de nem volt rajta mérhető kopás, berágódás amikor összeraktam. Diffit is kizárnám, az se volt kopott, csak bolygókerék tengelyt cseréltem benne biztos ami biztos. Pedig valahol itt kellene hibának lennie, nem tudok másra gondolni. Talán egy váltócserével kiszűrhető lenne. A külső csuklókat azóta szétszedtem kíváncsiságból, de azokon még karcok sem látszódnak, úgyhogy a kenés is jó lehet.
A sürítés nálam 7,5 bar körül mozog, a kisebb sürítésű hengerfejjel.

1239 Varga Tibor 2009-09-28 19:25:44  Előzmény:Nagy József: 53079

A hengerfejtömítéshez nem kell semmi trükk, 4 normális menet/tőcsavar páros kell a hengerekbe, és sose fúj ki. Valamint természetesen nem görbe hengerfej.
Magyar boltban kapható tőcsvarokkal mindig kifújt nekem, gyáriakkal sose, azokat keményen meg lehetett húzni. Valamint szabályoztattam a felfekvési felületét is többször is.(mindig lesett pelőle pár mm:D

1238 Varga Tibor 2009-09-28 19:23:06  Előzmény:Őry Gábor: 53074

lakk, papír, lakk, én így szoktam.

1237 Nagy József 2009-09-28 19:18:40  Előzmény: Spityu: 53078

Egy trabant szerelő azt mondta hogy trabantnál ne nagyon próbáljam ki mert kifogja köpni:) hát igen ez azért csak 300 ccm egy hengernél nem pedig 49ccm
A simsonom régen piros zománcal volt összerakva és csak akkor kellet szétszedni amikor már összetört benne 2 csapágy nem volt egyszerú feledat (összenőtek az alkatrészek) :) az én trabimat utoljára sziloplasztal rakták össze igaz azt is a forgattyúsházhoz meg a hengertalphoz! és jó így is de én esküszöm hogy a zománc az igazi egy próbát megér!! az a lényeg hogy be kell tartani a száradási idő 2-3 szorosát és akkor tuti nem lessz gond!!!! ajánlom azt is hogy régebbi zománcfestéket szerezz be mert annak jobb a minősége! nevet nem tudok mondani de majd utánna járok!!!

1236  Spityu 2009-09-28 18:59:07  Előzmény:Nagy József: 53077

Na igen, zománccal is találkoztam már. :D Jó kis postaládapiros. :D

Nem gondoltam volna, hogy hengerfejhez is jó, de ha nálad bevált... a Trabin is?

1235 Nagy József 2009-09-28 18:52:57  Előzmény:Őry Gábor: 53074

Én per pillanat egy régi szerelőtől tanultam igaz simson hogy a hengerfejet és az összes illesztést zománcfestékkel kell mekkeni és úgy összerakni igaz 10 év után alig lehet szétszedni!!:) Nagyon jó módszer én mindig így rakom össze a simót és a trabit!!ja és szoktam papírt is rakni!!

1234  Spityu 2009-09-28 18:46:29  Előzmény:Őry Gábor: 53074

Olyannal is találkoztam már, de én tettem papírt is.

1233 Nagy József 2009-09-28 18:42:30

helló
van egy hülye kérdésem kinek van kireszelt blokkja és mi a véleménye róla
én most políroztam a szívócsatornákat végig tükör símák ez majd sokat dob a gépen?? a szivótorok tükör síma a forgyattyús házba a beömlő nyílásokat csak 1 milivel tágítottam föl le!!

1232 Őry Gábor 2009-09-28 18:30:05  Előzmény:Varga Tibor: 53071

Csak simán lakk papír nélkül?

1231 szilágyi József 2009-09-28 18:10:32  Előzmény:Biacsics Gábor: 53053

nem ez már az új fajta főtengely új fajta blokk is! de nem to miért csinálhatja egyszer csak előjött:(:( de csak nagy terhelésnél.

1230   2009-09-28 17:48:11  Előzmény:Kiss József: 53069

Jól csináltad. Nekem összerakás után padlóig lehetett benyomni a pedált, nem folyt a hengerbe a fékfolyadék. Nincs semmi gond. Miután összeraktad a főfékhengert, légteleníteni kell. Először bal első kerékkel kezdtem, átlátszó benzincsövet tettem a légtelenítőcsavarra, a cső végét egy flakonba tettem, kinyitottam a légtelenítőcsavart , és megkértem a segítőmet, hogy pumpálja a féket. Pár pedálnyomkodás után jött egy kis fékfolyadék, aztán jó sok levegő, majd ismét fékfolyadék. Ezt minden keréknél el kell játszani, nekem egy kerék után picit keményedett a fék pumpálás közben, aztán a másik oldalt kezdtem légteleníteni, és akkor már rendesen felkeményedett.

Remélem sikerül :)

1229 Varga Tibor 2009-09-28 17:38:52  Előzmény:Tóth Péter: 53061

Hengertalp alá hibátlan, én azzal raktam régen a motorokat.

1228  Spityu 2009-09-28 17:27:24  Előzmény:Korpai Tamás: 53054

De szép képek...

Még nem sikerült sajnos megoldanom, nálad is van akkor, jól értem? Amúgy belső csuklókra gyanakszom. Lehet, hogy túl kemény az a zsír amivel feltöltöttem tavasszal. :(

1227 Kiss József 2009-09-28 15:05:24  Előzmény: : 52894

Szia Jurij!

Jól látom-e a képeiden hogy a karmantyúk iránya, ha a féklámpakapcsolótól balról jobbra haladunk, a következő: > >< > [b]>[/b].
Megcsináltam a felújítást, de a hengerekbe nem hajlandó folyadék befolyni. Arra gondoltam nem néztem e el a karmantyúk irányát.

Köszönöm.

1226 Tóth Péter 2009-09-28 13:42:55  Előzmény:Gyapjas Gergely: 53067

Igazad van.
Sorry:rolleyes:

1225 Gyapjas Gergely 2009-09-28 13:41:08  Előzmény:Tóth Péter: 53066

Az a sűrítési arány. Amit te mértél az sűrítési végnyomás, nem összekeverendő a két dolog.

1224 Tóth Péter 2009-09-28 13:37:51

Közben megnéztem a trabi.hu-n, ott 7,8+0,2-t ír.

1223 Tóth Péter 2009-09-28 13:27:15  Előzmény:Gyapjas Gergely: 53064

Ezek nekem elég túlzó számoknak tűnnek.
Nekem is az rémlik, amit Spityu írt.

Végülis lényegtelen, a lényeg, hogy nagyon megérett a tömítések cseréjére.

1222 Gyapjas Gergely 2009-09-28 13:16:12  Előzmény:Tóth Péter: 53057

Üdv!

Valahol úgy olvastam hogy a gyári értékek 9 és 9,5 között szóródnak. 6 bar a javítási határ. Általában 8,5-9bar egy jól felújított motoré.

1221 Tóth Péter 2009-09-28 13:00:39

Kinek van egy fölösleges összekötő csöve ninauszhoz??
Szívesen megvenném.

1220  Spityu 2009-09-28 12:50:33  Előzmény:Tóth Péter: 53061

Alá nagyon jó...

1219 Tóth Péter 2009-09-28 12:48:36  Előzmény: Spityu: 53060

Lehet, hogy nem oda tettek, de én csak a henger alá akartam.

1218  Spityu 2009-09-28 12:29:46  Előzmény:Tóth Péter: 53059

Kipuffhoz, vagy a hengerfejhez akarsz lakkot? Szerintem szétégne, de ha valaki tényleg kent oda és be is vált neki, akkor elnézést kérek...
Én feltenném a tömítést, rá a hengerfejet, lehúznám, járatnám pár percig és utánahúznék hidegen. Ez bevált.

1217 Tóth Péter 2009-09-28 12:26:10  Előzmény: Spityu: 53058

A talpakhoz csak lefolyt az olaj, ott nem láttam szivárgást.
Megnézzük tüzetesebben a dolgot és lehet ka lakkot.
Régebben írta valaki, hogy lakkal rakja össze, most talán megpróbálom én is.
Remélem ez volt az oka a nagy fogyinak, bár tegnap vettem el kaját.
Reggelre kiderült, hogy olyan jól sikerült elvenni, hogy a szívató kikapta a benyát és nem indúlt be. Picit küzdöttem vele reggel, de csak sikerült beindítani,.
Ma megnézem mekkora a szint, mert tegnap csak kapkodtam és hasraütésre hajlítottam az úszón. Tudom, hogy nem voltam szakszerű, ne kövezzetek meg!:)

Aki csinált már lakkos dolgot:

Miután bekentem lakkal a felületeket kb. mennyit várjak, hogy huzzon a lakk?
Gondolom rögtön nem szabad összerakni.

1216  Spityu 2009-09-28 11:50:00  Előzmény:Tóth Péter: 53057

Az igen...
A kompresszióviszony 7.6 később 7.8 601-nél. Ehhez hozzájön az ablakok magasságából adódó veszteség ill. az összenyomáskor felhevülő levegő nyeresége. Így kb. 8-9 körül mozog a jó. Tavasszal 8.3-at ill. 8.5-öt mértem. Ha jól emlékszem azt írtad, hogy a talpaknál is ereszt, az említett tömítések cseréjekor érdemes lenne oda is kenni valamit.