Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Többféle tesztelést célszerû elvégezni. Elõször tedd be fokozatba a váltót, emeld meg egyik oldalt a kocsit, és forgasd a kereket elõre-hátra. Ezzel le tudod tesztelni, hogy maga a váltó belsejében lóg-e valami (nem valószínû, de a diffinek azért van egy kis kottyanása gyárilag is). Ugyanígy forgasd oda-vissza a kereket, és közben nézd a féltengely belsõ felét, hogy mennyire követi a kerék mozgását. Ha nem kotyog, akkor valószínûleg a féltengelycsukló is jó. Ellenõrizd a mási keréknél is. A bakokat pajszerrel célszerû megfeszegetni aknáról, vagy úgyanígy aláemelve. A fenti három helyen kívül nem nagyon okozhatja más a hibát. Szerintem féltengelycsukló lesz amúgy.
Rángattunk mi össze vissza meg sem moccan a váltó. Azt sosem értettem mi az, hogy lóg? Ha lötyögésre gondolsz azt megnézhetem, bár kérdés, hogy nézzem meg? Gondolom fel kéne fél oldalt emelni és alábújni. Korábban volt motorfelújítás szóval a felfogatások szerintem rendeben vannak, csak sajnos a váltó és egyéb felújítás kimaradt. Remélem csak ez a féltengely csukló lesz a hibás, kösz a tippet.
Mielõtt szétkapnád, mint foxi a lábtörlõt vizsgáld át a féltengelycsuklókat nem lógnak-e. És szintén rángasd meg mind a három gumibakot amiken a motor-váltó egység csücsül. Amit leírtál az alapján az a leggyanúsabb, hogy a hátsó váltóbak szakadt el, vagy lazult ki.
A 2T trabival olyan gondok vannak, hogy váltásnál minden fokozatban ránt egyet. Valamelyikben kevésbé valamelyiknél jobban. 2-es 3-asban nagyot, 4.-be kisebbet. Nem tudom ez kopásból eredne vagy valami kipurcant. Nem ismerem a váltó lelki világát, ezért is kérnék segítséget mire kell gyanakodni? Fogaskerekek elkoptak? A diffi elkopott? Esetleg a fogaskerekek moccannak a tengelyen vagy a bordás tengely környékén kéne keresni? Valakinek valami tapasztalat? Esetleg szinkrongyûrû kopás okozhat e ilyen hibát? Normál vezetési stílusnál hatalmasat ránt, most finom váltásokkal nem pörgetve a motort még nem vészes, de kéne kezdeni vele valamit amíg még nem késõ. Egybõl a váltónak kéne nekiugrani? A váltót egyáltalán hogy lehet leszedni vagy elég a motort kivenni és ott helyben szétszedni a váltót?
De most már a fékcsõ is, megnéztem jobban, látom, ennél már a küszöb mellett megy el, nem pedig középen. Az tévesztett meg, hogy arra gondoltam, középen megy ennél is, és nem értettem, hogy miért nincsen a menetirány szerinti jobb oldalon is olyan fül, hasonlóan a 4T-hez.
Aztán most jövök rá, hogy a lengõkarokat variálták a laprugó-spirálrugó váltásnál, azokat gyártották úgy, hogy két helyrõl is rá lehetett csatlakozni (a két bekötési pontnál) gumifékcsõvel.
Mikori évjárat? Szép állapotban megmaradt az alja, ahogy látom, nem kell(ett) lakatolni. Vagy csak picit. A laprugó dobozán mik azok a fülek, mit tartanak?
Ott még lehet, hogy nem számít, mert régebbi konstrukció. Még arra tudok gondolni, hogy az AC pumpa felõl impulzusokban érkezõ benzin folyását teszi egyenletesebbé. Valószínûleg a karbinak szüksége van erre, németék nem véletlenül szerelték oda. ;)
mitõl menne hab bele??A többi 4T-nél miért nincs ilyesmi? A Fiat motornál, pld(ami jóval öregebb konstrukció, ott is egybõl az ac nyomja a karbiba, nincs ilyesmi leválasztó cucc...persze a visszafolyó ágat visszevezetném, nem ia az a kérdés...
Ha nem lenne ott, akkor valószínûleg befulladna a motor, mert a tûszelepen csak a hab menne az úszóházba. Másrészt a fölösleges benzin is a leválasztón és a visszafolyó ágon jut vissza a tankba.
Valaki meg tudná mondani, hogy a 4T Trabiban a buborékleválssztónak mi a szerepe? Persze, tudom, a neve is ez:buborékleválasztó, de mivel az eddigi 4 ütemû kocsijaink elvoltak ilyesmi nélkül, ezért érdekelne, pontosan miért kell, és mi lenne ha kiiktatnám...
Helló. Sajnos én is ezekkel a gondokkal küzdök amúgy a karburátorod típusa a 28H1-1. Én találtam hozzá adatokat beállításra de azt meg kéne keresnem hogy elküldhessem neked. A fesszabályzóm nekem is kuka csak 12.4V al tölt. Illetve a gyújtás beállítása is más ezen karburátorok beállításához 1-es henger 0.25mm A 2 henger 0.35mm kezd ezzel és utána írd meg légyszi mit tapasztaltál.
Üdv mesterek! Egy fogyasztás mérõs órát kellene bekötnöm a sima helyére úgy hogy fordulat számot mutasson a hosszú felsõ led sor. rajzot nem igen találok hozzá, meg hogy a hal jeladó egyáltalán mûködteti-e? 9 vezeték jön ki a mûszerbõl barna,barna-fekete,fekete-kék,fekete-zöld,zöld,kék,kék-piros,kék-fekete,kék-fehér. Igazán nagy segítség lenne ha valakinek lenne egy szín kódos rajza vagy legalább ötlete. Elõre is köszönet!!!
Ha esetleg valakinek van totálisan szétvágásra itélt Trabant kasznija, amibõl kivágna(és persze jó állapotú a darab) a hátsõ futómû elsõ felfogatását, kérem szóljon..Vagy ha esetleg tudtok olyan boltot, ahol árulnak ilyen lemezt, ne tartsátok magatokban...Elõre is köszi!
Nem lényeg a lophatóság, amit el akarnak lopni, azt el is lopják, bár ez az embléma nem olyan dolog, ami annyira népszerû lenne a tolvajok körében. Másrészt viszont ha olyan ragasztóval akarod feltenni, ami tényleg meg is tartaná tartósan, akkor ha valamiért le akarnád szedni, akkor valszeg csak a festékkel együtt jönne le, így eltávolítás után így is úgy is javítani kéne. Sõt, festett fémre nemigazán szoktak ragasztani, így alatta valamit kéne kezdeni a festékkel. Meg aztán az is benne van hogy én személy szerint nem igazán bízok a ragasztókban ilyen szinten.
Én is erre gondoltam, hogy furok egy lukat, csak fene tudja azért megfúrni a kasznit?. A ragasztás egyálltalán nem lenne jó? Vagy azért nem jó mert könnyebb lelopni?
Mondhattad volna, hogy 1.1-rõl beszélünk (bár én is gondolhattam volna, hogy miért kérdés a rögzítés, ha ott a luk a motorháztetõn)... Ettõl függetlenül még mindig áll a dolog, annyi változással, hogyha nincs lyuk, akkor csinálni kell. :P :D
Miért kéne ragasztani? Ha az eredeti motorháztetõn lévõ embléma helyére akarod feltenni, akkor az sima ügy, mert az eredeti "nemálló" emblémának is van 2 lyuk amibe bele van dugva az embléma 2 mûanyag stiftje. Simán átdugsz alulról egy lemezcsavart a lyukon és belehajtod az álló embléma aljába.
Egy kis segítséget kérnék, álló trabant jelet mivel szoktak feltenni? Hallottam valamiféle karosszéria ragasztót az valyon jó lehet erre a célra? Köszöntem a segítséget.:)
Sziasztok! Valaki járt már úgy, hogy váltáskor ránt egyet az autó. Szinte biztos hogy a váltó környékén kell keresni a hibát fõleg 2-esbe , de 3-asba is érezhetõ. Tapasztalatból nem tudjátok mi szokott jobban tönkre menni? A differenciálmû szóba jöhet vagy inkább a 2-es és 3-as fogaskerékpárnál érdemes keresni a hibát? Jobb esetben csak a fogaskerekek koptak el, de olyan mintha a fogaskerék és a tengely közötti kapcsolatnál lenne holtjáték és akkor ránt. Már csak azért kérdezem, hogy ha valakinek van valami tapasztalata úgy járnánk el majd a javításnál, mit érdemes mire cserélni illetve magában a váltóba miket érdemes felújítani? (Bár valószínûleg még pár hónapot ki kell húznia idõhiány miatt, de talán jobb rákészülni.)
Igazából beépíthetõ, a csukló külsõ kerületébõl kell leszedni kb 2 mm-t, mert ha meghúzod beleszorul az agyba. Én már építettem be polo csuklót Trabi csonkállványhoz, mûködik a dolog, az említett könnyítés után.
Sziasztok. Segítségre volna szükségem trabi 601-hez. 1985 utáni. a hiba hogy nem tudom a gyujtást beállítani a gyári 0.25 kettes hengert 0.35mm-re mert már az alaplap nem enged. cseréltem már még megszakítókat is megfordítottam a röpsúlyt is igy nyertem valamit de az egyes henger na akar menni.. A röpsúly kifeszítése nélül 1.5cm elõgyujtást mérek a felsõ holtponttól visszafelé. Vezérlõbütykön nem látok ennyire durva kopást. Valakinek ötlete lenne-e illetve hogy az alaplapon a fix megszakítót rakjam-e az 1-es hengernek vagy az állíthatót?
Érdekes, hogy hátul van a kipuff is, 2t-nél minden lehetséges. Örömhír, hogy visszatért a Trabink az életbe, így én is fellelkesültem. Múlt hétvégén elmentem vele boltba is.
Igen, erre is gondoltam, hogy P50 prototípus motor... szerintem nem hengerenkénti az, hanem egy közös csöve van, de valószínûnek tartom, hogy résvezérelt. Viszont a blokk hátulján látszik a vezérlõtárcsák pályájának kitüremkedése... a jó ég tudja, mi lehetett ez. :)
Az önindító helye rossz oldalon van. Franc tudja. Ráadásul a szívótorok se a forgattyús házon van, hanem a hengereken. (legalábbis úgy tûnik, kellene még róla kép) Fura...:confused:
Sajna 1,1-eshez nem nagyon van választék, a felújított(vagy kisipari egyelõre ez nem derült ki) majdnem 7000, poloét tudnának adni 4000-ért gyárit..Talán jobb, de tutira kellene mennem....
Én is a féltengelyre szavaznék. Mondjuk az minden sebességi fokozatban csattanna, bár az tény, hogy egyre kisebbett. A legnagyobbat 1-esben tud pl. terhelésváltáskor, amikor "darabos" a benzin. Sokáig elmegy még így, ha vigyázol rá, de zavaró, és elõbb-utóbb azért ki kell cserélni. Óvatosan kell váltani, pontosabban a kuplungot felengedni.
Úgy tudom azonos az 1-es golf és 2-esnek a csuklója.Nem vagyok százra biztos,de az agyak fogazása tuti jó.Ilyet alakítottam át párat tárcsafékhez kétütemûre,és az agyak simán összementek.A féltengely szára nem biztos,de elképzelhetõ.De lehet minden fajtát venni,szerintem mindegy milyet választasz.Legbiztosabb,ha 1,1-est veszel hozzá.
Szerintem nézd meg a féltengelyeket.Ha a bakok nem szakadtak,akkor a féltengely csuklóit kell megnézni.Felemelve megnézhetõ,hogy mennyit fordul.Ha az sem,akkor lehet még akár egy rossz kuplung miatt is.Váltó nagyon ritkán hullik szét ilyen módon.Ha abban valami törik,akkor az nem is nagyon megy tovább.