Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A trabantwelt-en van utángyártott 2T kormány: [url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Fahrwerk-Vorderachse-Lenkung/Zweispeichen-Lenkrad-duenne-Version-Trabant-601::1345.html[/url]
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy '79-es Trabant 601-hez hol találhatok normális állapotú kormányt? Az enyém sajnos több helyen is elrepedt. Olvastam itt a fórumon régebben egy olyan kezdeményezést, hogy fórumos berkeken belül lehetne gyártani (tudtommal nem csak nálam szeret repedni a régi kormány), de mintha valami bökkenõ lett volna... Elõre is köszi! :) Üdv, Kristóf
Megjárta a generátor a szerelõt.Elvileg jó lett,igaz fordítva lett feltéve az "elõlap",csak néztem miért nincs jó helyen a hosszúcsavar+csõ tartója.Meg kellett fordítani.Az egészet elvittem,legalább szépen ki lett pucolva,átnézve.
Egy indításkor nem alszik el a töltésjelzõ. Otthon szénkeve kivesz, kipucol, visszarak, rendben van. kipróbáltam két használt fezsszabályozót, folyamatosn égett a töltésjelzõ mindkettõvel. Végül beletettem a legutóbb vett zsír új gyárit (gyári?), és láss csodát, a töltésjelzõ tovább világított, ámde halványabban, sõt éppen csak! Akkor most ki a hunyó?
Szia!Ezekszerint nem drága a szervíz,akkor az lesz.Valamit benyelt a generátor,és belecsiszolt a csúszógyûrûbe,látom te is így jártál.Meg a csapágy is hangoskodik.Viszont az a példás pucolás a generátorodon!:)Szerintem a gyárba nem volt ilyen szép.:)Nekem ilyen lenne,ékszerként hordanám:D
2T fogyasztásban tudna nekem valaki segíteni? Mi az ami jelentõsen befolyásolja?
Ma mértem fix 70-nél 50km-en 4 litert, amit eléggé sokallok. Gyújtás, benzinszint, keverék-csavar? (régebbi, HB-s karbi) Mivel lehetne lejjebb tornászni?
Motor kopásra nem gyanakodnék, mert az autó szétszedése elött tudta az 5-5,5 litert 100km-en. Csak a fõtengely lett cserélve a motorban... Meg persze az összes tömítés.
Szerintem ne szórakozz vele. Vidd el külön a forgórészt szakmûhelybe, hogy újítsák fel. Vagy lecserélik, vagy felszabályozzák. Én a csapágyat még lehúzattam, és anélkül vittem el. Kértem a szabályozás mellé még 4 kefét is (2-t tartalékba), aztán a fõnök ezt mondta: akkor 1500 lesz a kefe, a szabályozás meg ajándék. Komplett generátornál már jobban ketyegne a számláló, szerintem úgy lett volna 5e is. Annyit írj fel, hogy melyik vezeték melyik gyûrûre ment (biztos, ami biztos), a többivel ne törõdj.
Barkács szakkörben találsz beszámolót január végén. [i](Módosította Spityu 2013.05.20. 21:53-kor)[/i]
ahogy Tib is írta az FB-csoporton, Biatorbágy, Temesvári és TSa. H-Cs idõpnt sem kell, csak odamész reggel 8-ra, és megcsinálják a kocsit. Mi simán vittünk oda Trabit, és semmi nyavajgás nem volt. Számukat nem tudom, de gúggli és megvan. Fel is lehet õket hívni, hogy rákérdezz. XI.- kerülettõl 20 perc autókázás...
Sziasztok! Lenne egy Trabant 601-S eladó. Az ELSÕ tulaj szeretné eladni, ebben kérném a segítségeteket. Vagyis az ár meghatározásában, mert nem tudom mennyit érhet valójában. Össz-vissz 44.000km van benne, elsõ tulajos, évek óta nem használja már, teljesen mûködõképes, a kezdettõl fogva garázsban állt. NEM rozsdás, eredeti fényezés, eredeti alkatrészek. Még a pótkerék is megvan, benne a csomagtartóban! Minden papírjával! Kérem, aki ért hozzá, segítsen. Elõre is köszönöm!
ARAB vagyok a v8 as fórumon tengettem éveimet, Trabival kezdtem a vezetésemet vagy 25 éve, jelenleg két buszom VAN, nosztalgikus igényemre, vissza kerül alám egy 84 es 601 limuzin.. remélem számíthatok a segítságetekre, a kérdéseimmel szoknom kell az oldalt, most még olvasó stádiumba megyek át.
A külföldi úttal kapcsolatban annyit tennék a témához, hogy miért kötelezõ autópályán menni?! Annyi szép fõútvonal van Ausztriában is, Németországban is. Sokkal több mindent látsz, igaz lassabb jóval, rá kell szánni az idõt, de az élmény kárpótolni fog. Ha meg megáll valahol a Trabi, akkor sincs akkora gáz, mint a pályán. Nagyon nagy élmény egy ilyen "kirándulás"! ;)
Én nem tudom miért nem nézi autónak a Trabit,pedig mondtam neki,hogy esõben a boltba menni ugye milyen jó!!!Nõk és autók...Volt többféle autóm is,európai,amerikai egyaránt.De a Trabant az mégis csak a legmélyebben titkolt vágyam,mégha takargatnom kellett a külvilág felé is. Ha lenne pénzem Lamborghinire (mondjuk nagyon tetszenek,és bár nem hétköznapi embereknek való,így nem is álmodozom róla),de ha lenne annyi pépnzem,akkor is lenne mellette egy Trabi! Üdv!
Laci. Ismerõs a helyzet. Nekem sem szereti az asszony a Trabit. Nem is tekinti autónak. De nem izgat. Én mondtam neki, hogy akkor nem kell beleülni, mehet gyalog. Elvisz A-ból B-be? Le tud ülni? Jobb cipekedni bevásárláskor? Ha el akarunk menni valahova mire számíthatunk? A Trabira! Nem érdekel a Clio, hogy ott van. Szeretem a Trabit és kész. Vagy elfogadja, vagy nem. Most is simán lezargattunk vele 470 kilométert gond nélkül. Belátta, hogy el kell fogadnia. Természetesen a Lamboba minden nõ beülne. Én utaztam már benne többször is (A volt fõnökömnek van) normális és versenytempóban is. Miskolcon szaladgáltunk vele, de olyan kemény az ülés és a futómû, hogy a belem szétrázta az utak egyenetlensége miatt. Nem tetszett. Gyorsuláskor a gyomrod felmegy a torkodba az tény. Bivalyerõs. Vessetek meg érte, de nekem akkor sem kéne, ha telne rá...
Nézd. Nem tudok mást írni, csak hogy igazad van mindennel kapcsolatban. Nem a mostani pályákra való az tény. Attól, hogy nem bírná ki az utat nem félek. Normális állapotú Trabikkal régen a világot bejárták. De a sebesség... sajnos az igaz. Elgondolkodtató. Azt hogy milyenek a pályán az emberek azt tapasztaltam már nem egyszer az útjaim során... Pályán eddig régi tipusú autóval egyedül csak T1-es VW Transporterekkel találkoztam konvojban. Igaz én egyedül mennék ami cinkes is, mivel ha gond van nincs segítség... Most bogarat ültettél a fülembe, mert igazad van.
Világ életében lenézte a Trabantot.Már bocsi,hogy ezt ideírtam.Viszont én gyerek korom óta vonzódok hozzá.A mai napig is alkítgatok át játék Trabikat,most végre itt egy igazi.Mondjuk hozzá kell tenni az asszonyhoz,hogy õ nem ért a kocsikhoz.4 kereke van és gurul.A múltkor volt szerencsém Lamborghinit végig menni az utcán párszor,én ledöbbentem,az asszony meg csak ennyit mondott.2 személyes,és így már nem is jó. :) Lényegében mindegy,mert mindig azzal traktál,hogy adjam el,vagy le a méhbe(????),de eldöntöttem marad ha törik ha szakad. Üdv!
Ezt nem tudtam, hogy csak megfelelni akarsz, nem akartam modortalan lenni. Ha az asszony ezt mondja, akkor teljesen mindegy, hogy milyen motor van benne, úgysem fog beleülni. Magadnak csináld, és akkor örömmel fog eltölteni. :)
Az asszony azt mondta,hogy õ bele nem ülne egy Trabiba,mert,hogy ez milyen kocsi.Na majd most megmutatom neki,hogy bele fog ülni.Ezért is alakítanám át. Az igaz,hogy nem Trabant többé egy másik szívvel,de biztos okozna nagy meglepit,mint nálam egy Skoda 120-s,mikor egy Toyotával mentünk 130 Km/h-val és simán ránk elõzött.Késõbb lassabban ment és utolértük,de akkor úgy rágyorsított,hogy szabad szemmel látni lehetett,hogy lehagy minket. Akkor majd kiderül milyen motor megy bele.Mindenesetre,köszönöm a segítséget!
Fiat, Maruti :D, Wartburg. Kis utánajárssal, közbetét+ kuplung "bármi" megoldható. Viszont az már nem Trabant. Én még a 2T Waresz motorra is húzom szám. Sosem szerettem az ilyen lelketlenítését a kocsinak. A Trabszi motortból is lehet csodákat kihozni, bár az nem kis fogyasztás növekedéssel jár, de valamit valamiért. Oké, megnézik majd, meg hú de kemény, de kutyát nem fogja érdekelni különösebben, mert nem igazi Trabant, ha nem a kis pöttöm moci dübörög benne. No hang, no illat, no feeling. ;)
Üdvözletem mindenkinek! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy van egy 601-s Trabantom (1988),az utolsó kiadások egyike,mint hátsó gólyalábakkal,vagy fûthetõ szélvédõvel.Most eljutottam arra a szintre,hogy full szét van bontva a kocsi,csak a csupasz váz van.Milyen motort lehetne beletenni a motor térbe,ami még beleférne? Köszönöm a segítséget! Üdv!
Nem akarok beleszólni,de ha külföldre mész,és megáll az autó a pályán(mûszaki probléma miatt(ez igaz bármilyen jármûre)úgy hogy a leálló sávban kell megállj,és nem tudsz elmenni a következõ pihenõig,akkor az drága buli,mert a police arra jár,vagy valaki beszól nekik(és általában beszólnak,mert a legveszélyesebb a leállósávban állni)kiküldik az autómentõt,és elszállítanak minimum az elsö pihenöig(kb 300euróért)Ez egy trabi esetében a leírásod alapján lehet akár egy hengerfej tömítés cseréje miatt is,ami mondjuk max 50km/h sebességet jelent,akkor sem mehetsz a pályán(80km/h alatt tilos!)ugy hogy ezt a helyedben(a fent leírt mûszaki hozzá értéseddel,már bocs! :) meg gondolnám!Bár ha szereted a kihívásokat.....
Köszi a tanácsot!!!! :) Mivel szombaton megyek ki, így nem lesz kész a kocsin a gyûrûcsere, mert az ismerõsöm a jövõhéten tudja kicserélni. Én meg 2 havonta járok haza, úgyhogy most nem aktuális a kimenetel vele. Robogóban már cseréltem gyûrût, de félek, hogy ez nagy falat lenne nekem... :) Motortartóbakot is a tûzfalnál úgy cseréltem hogy semmit nem szereltem le. Fél napig fetrengtem alatta, meg másztam bele a motortérbe, de csak sikerült... :D Ja meg a gyújtókábelt vágtam vissza a trafónál télen, mert kihagyott az egyik henger idõnként. A benzinszûrõ is egyszer megviccelt... Tolatva tudtam feljönni a hegyen... Aztán kérdeztem az ismerõsöm, hogy mi lehet vele? Mondta egybõl, hogy eldugult a szûrõ. Nem is tudtam, hogy van alatta... :D Én hülye meg vettem a benzinkúton rendes szûrõt elõtte egy héttel, mert hiányoltam... :D De mikor hazajöttem 2 hónap után, ilyen gyûrûvel meglepõdésemre pöccre indult. Pedig nincs garázsom és az aksit sem vettem ki belõle. Ezzel vívta ki a maximális tiszteletét nálam a Trabi. Van egy Renault Cliom, de azt minden megviseli. Az télen is szerencsétlenkedik, az automata váltóval együtt... A hó meg az ónos esõ után sem bírt feljönni a hegyre ahol lakom (akkor senki nem tudott feljönni), de a Trabi 2-esben megalázott mindenkit és feljött kínlódás nélkül... Sokan panaszkodtak, hogy hülye vagyok, mert megfagyok benne télen. 5 centis kõzetgyapottal körbetekertem azt a hattyúnyakat vagy mit és egyáltalán nem volt okom panaszra... Állítólag még valamilyen csõventillátor kellett volna még bele ami befújta volna a meleg levegõt, de így is jó volt. Keveset értek a Trabihoz ezt gondolom már mindenki levágta, de bánom hogy csak most vettem. Miskolcon egyébként ha valaki vizsgáztatni akar 2T-s Trabit, tudok egy helyet, ahol vizsgáztatnak és korrektek. Nem tudom, hogy ide írhatom-e, de ha valakit érdekel privátba átküldöm a címet. Neked pedig SPityu mégegyszer köszi!! :)
Legyen rendben minden futómû alkatrész, annak nem annyira számít a távolság. A motor... hááát... ha már emelkedõk, akkor vigyél magaddal hengerfejtömítéseket, meg szerszámokat. Az emelkedõn való elerõtlenedés számomra sem ismeretlen, nem tudom, mi okozza. Szerintem szimplán annyira felmelegszik, hogy ilyenkor elkezd megszorulni. Vagy a gyûrû csere megoldotta? Tartalék gyertya szintén legyen, esetleg még ékszíj, pótkerék, emelõ, 10-13-17-19-es kulcs, csavarhúzók. Egyéb tartozékok, amiket az adott ország megkövetel. A 2T egyszerû, mint a faék, de ha valami gondja van, akkor általában mûködésképtelen. :)
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Vettem egy 12 voltos 2T-s Trabit 6 hónapja, amit nagyon megszerettem illetve belebolondultam és szeretnék kimenni vele külföldre, mert jelenleg kint dolgozom, 1500 kilométerre Belgiumban. Szeretném a tanácsotokat kérni abban, hogy mit kellene rajta átnézetnem és mit kell beszereznem pótalkatrészt, ami menet közben meghalhat benne, mert nem kis útról van szó. Elõször a gyûrûket cseréltetem benne, mert nagy part után annyira bemelegszik, hogy erõtlen lesz a motorja (persze Ausztriában és Németországban nagy partokból nincs hiány... Attól kicsit tartok...), bár a 60-km/h simán megy utána is (part után sík terepen), de akkor már érezhetõ a gyorsulási különbsége. És természetesen az átfolyásjelzõ is többet mutat olyankor. Bükkszentkereszten voltam a múlt héten vele és az ottani emelkedõ miatt 40 km/h volt a max, 3 személlyel. Nekem ez is elég volt, de szerintem örülhetek is ennek a teljesítménynek ilyen gyûrûkkel. De szerintem nem is lett volna jó neki tovább pörgetni.... A pályán természetesen nem 110-el mennék, mert ugye nem egy erõmûrõl van szó, de nem érdekel, hogy hosszabb az út vele. 1 napot számoltam durván, de ha több sem zavar... 6 hónap alatt 3000 kilométert mentem vele eddig gond nélkül, gyertyacsere nélkül. De most ez tényleg komoly út lenne. Átlagosan 70-el megyek vele városon kívül. Elõre is köszi a tanácsokat!
Azért írtam hajtómûvet, mert ugye egy egységben van a trabicseknél a váltó és a differenciál.
Tegnpa megint mentem vele, a szint a piros mûanyag csavar alatt volt kicsivel és megintcsak ontotta magából az olajat, ha haladtam vele ! Egy helyben állva néztem, ha elkezdd pörögni a motor, akkor azonnal emelkedik az olajszint és jön fel a szuszogón !
Sok lenne benne az olaj ?? :S
A gépkönyv szerint 1,2 liter kell bele. Úgy tudom, hogy a piros mûanyag csavar a váltóház tetején, oldalra, az a szint ellenõrzõ, azzal kell az olajnak egy szintben lennie. Az az 1,2 liter, vagy az bõven az alatt van és nem jól tudom a dolgot ? :S
Üdvözlök mindenkit! Hatvani Laci vagyok és röviden annyit rólam,hogy eddig játékboltban kapható Trabantokat alakítottam át különbözõ tuningokra,(pick-up,limuzin,cabrio stb) de most vettem egy igazit végre és szeretném átalakítani. Elsõ kérdésemaz lenne,hogy bele lehet e tenni egy 1.3-s Fiat Uno Turbo motorját,futómûvvel együtt?Persze ehhez megfelelõ váz erõsítés is lenne.Szeretném még úgynevezett "gullwing" ajtóra építtetni.Szerintetek ez kivitelezhetõ lenne? Köszönöm a válaszokat! További szép napot mindenkinek!
Másra, mert az a motort érinti, de nekem a hajtómûvel van a problémám, az pedig független olajozásilag a motortól, ráadásul még a kuplung is közöttük van. Azért köszi !
csao. Lehet butaságot irok, de nekem egyszer a kartergäzcsövekkel, meg a szûrõvel volt gond, aztán olajcsere stb, és a karburátor azota száraz. Vagy teljesen másra gondoltam? :)
Következõ a problémám ! Adott egy négyütemû trabicsek, ami a hajtómûvébõl a szuszogón át nyomja kifelé az olajat !!
Majd az össze olaj elfolyt már, aztán újra töltöttem, de megintcsak elkezdte kinyomni, a szuszogó melletti mélyedés szinültig van a kinyomott olajjal, ami folyik lefelé, pont a kipufogóra, oltári kék füstöt produkálva !
A szuszogót mengéztem, átfúlytam, átjárható teljesen.
Mi lehet a baj ? :rolleyes:
Igazából már régóta csinál ilyet, csak kis mértékben, mindíg csak egy kicsi folyt ki.
Köszi a választ. Két helyrõl kaptam árat egyik 8500 Ft után gyártott de új, és 7200 Ft után gyártott az is új, és az erõsebbik. Na most még kell majd fékcsõ is azt mondták, ha nyitva lesz az legyen cserélve, meg amúgy sem baj ha le lesz így 23 év után :D Kezelni kell valamivel, mielõtt elviszem a kasznishoz? És ha ki lesz cserélve, rendesen alvázvédõzve mennyit bír majd ki? azért egy 10 évet kibír nem? :P
Voltam ma egy helyen, láttam egy régi Trabit, kombi, alu kilincsekkel, gömbölyû lökösökkel, piros tetõvel, persze ez elég ratosan néz ki már jõ pár éve kint állhat szerintem, majd rákérdezek nem eladó e, ha valakit érdekel még képet is csinálok majd aztán feltöltöm. Nekem is jó lenne, de ha érdekel valakit aki fel tudja újítani vagy valami annak nagyobb érték mint, hogy levegyem róla a lököst meg ezt azt a többi meg daráló...
A hattyúnyak kombinál és limuzinnál ugyanaz. Ebbõl gyári újat találni, háááát. Én õsszel vettem egy fickótól 15000-ért, aki a Racing-on hirdette. Azt mondom, hogy vagy beépítem majd egyszer a kocsiba (ne kelljen...), vagy ezzel fognak eltemetni. Ritka, mint a fehér holló. Legalábbis itthon biztosan. Az viszont számomra teljesen érthetetlen (ezt már korábban itt is írtam), hogy az ebay-en vagy német webshopokban a magyar utángyártott áráért (~10-15ezer) találni gyári újat. Keress rá az ebay-en a [url=https://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-trabant-quertr%C3%A4ger/k0]"trabant querträger"[/url] kifejezésre. A gyárit onnan lehet megismerni, hogy a közepén elõl és hátul van egy kis fül. pont a közepén, a bölcsõ két karimája között.